{Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства освіти і науки № 813 від 13.07.2021}
Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів третіх і четвертих класів Нової української школи
Відповідно до Державного стандарту початкової освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 87 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 липня 2019 року № 688), пункту 8 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 630 (із змінами), Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затверджених наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 13 квітня 2011 року № 329, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 11 травня 2011 року за № 566/19304, та з метою визначення вимог до і оцінювання результатів навчання учнів третіх і четвертих класів Нової української школи НАКАЗУЮ:
1. Затвердити методичні рекомендації щодо оцінювання і результатів навчання учнів третіх і четвертих класів Нової української школи, що додаються.
2. Встановити, що Орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 21 серпня 2013 року № 1222 (із змінами), не застосовуються до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів 3-го класу.
3. Департаментам (управлінням) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій довести цей наказ до відома керівників закладів загальної середньої освіти.
4. Департаменту забезпечення документообігу, контролю та інформаційних технологій (Єрко І.) зробити відповідну відмітку у справах архіву.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Мандзій Л.
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо оцінювання результатів навчання учнів третіх і четвертих класів Нової української школи
Метою Методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів третіх і четвертих класів Нової української школи (далі - Методичні рекомендації) є визначення основних підходів та орієнтовних вимог до оцінювання результатів навчання учнів третіх та четвертих класів, які навчаються за Державним стандартом початкової освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 87 (зі змінами).
Для учнів третіх та четвертих класів застосовується формувальне та підсумкове (тематичне, семестрове та річне оцінювання).
Важливу роль у формувальному та підсумковому оцінюванні відіграють критерії, за якими воно здійснюється. Критерії оцінювання визначаються вчителем (із поступовим залученням до цього процесу учнів) відповідно до кожного виду роботи та виду діяльності учнів з орієнтуванням на вимоги до обов'язкових результатів навчання та компетентностей учнів початкової школи, визначених Державним стандартом початкової освіти до другого циклу навчання (3 - 4 класи), й очікуваних результатів, зазначених в освітній програмі закладу загальної середньої освіти (модельних навчальних програмах).
Об'єктами формувального оцінювання є як процес навчання учнів, зорієнтований на досягнення визначеного очікуваного результату, так і результат їх навчальної діяльності на певному етапі навчання.
Формувальне оцінювання здійснюється шляхом:
педагогічного спостереження учителя за навчальною та іншими видами діяльності учнів;
аналізу портфоліо учнівських робіт, попередніх навчальних досягнень учнів, результатів їхніх діагностичних робіт;
самооцінювання та взаємооцінювання результатів діяльності учнів;
оцінювання особистісного розвитку та соціалізації учнів їхніми батьками;
застосування прийомів отримання зворотного зв'язку щодо сприйняття та розуміння учнями навчального матеріалу.
У третьому та четвертому класах рекомендуємо дотримуватись алгоритму діяльності вчителя під час організації формувального оцінювання та використовувати інструментарій формувального оцінювання, запропонований у методичних рекомендаціях щодо орієнтовних вимог до оцінювання навчальних досягнень учнів (наказ Міністерства освіти і науки України від 20.08.2018 № 924).
Орієнтовні вимоги до педагогічного спостереження, учнівського портфоліо, само- та взаємооцінювання викладено у наказі Міністерства освіти і науки України від 27.08.2019 № 1154.
Результати формувального оцінювання відображаються в оцінних судженнях учителя/учнів/батьків, що характеризують процес навчання та досягнення учнів. Оцінні судження вчителя мають бути об'єктивними, конкретними, чіткими, лаконічними, доброзичливими, слугувати зразком для формулювання оцінних суджень учнями. В оцінному судженні відображають прогрес учнів та поради щодо подолання утруднень, за їх наявності, у досягненні очікуваних результатів навчання відповідно до програмових вимог.
Підсумкове оцінювання (тематичне, семестрове і річне) у третіх та четвертих класах здійснюється за рівневою шкалою, а його результати позначаються словами або відповідними літерами: "початковий (П)", "середній" (С), "достатній" (Д), "високий (В)".
Орієнтовні вимоги до оцінювання результатів навчання учнів третіх-четвертих класів за вищезазначеними рівнями наведено в додатку до цих Методичних рекомендацій (додаток 1).
Підсумкове тематичне оцінювання здійснюється за результатами виконання діагностичних робіт, розроблених на основі компетентнісного підходу, які можуть бути усними чи письмовими, у формі тестових завдань, цифровій формі (зокрема тестування в електронному форматі), комбінованої роботи, практичної роботи, усного опитування тощо. Завдання для діагностичних робіт розробляються з урахуванням обов'язкових результатів навчання та відповідних умінь, рівні сформованості яких визначено у додатку до цих Методичних рекомендацій (додаток 1). Форми і види оцінювання, зміст завдань учитель обирає самостійно з урахуванням особливостей учнів класу.
Обсяг діагностичних робіт визначається із розрахунку прогнозованого часу на виконання окремих завдань учнями, з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей учнів, їхньої готовності до виконання того чи іншого завдання. У третіх та четвертих класах тривалість виконання діагностичної роботи не повинна перевищувати 35 хвилин (із 40 хвилин уроку 5 хвилин - інструктаж, 35 хвилин - виконання роботи).
Періодичність проведення діагностичних робіт відображається у календарно-тематичному плані з урахуванням кількості тем у межах кожного предмета.
Письмові діагностичні роботи виконуються у зошитах для діагностичних робіт або на окремих аркушах, бланках тощо.
Оцінювання діагностичних робіт здійснюється у відповідності до критеріїв оцінювання результатів навчання, визначених у додатку до цих Методичних рекомендацій (додаток 1).
Під час проведення підсумкового (тематичного, семестрового та річного) оцінювання визначається рівень сформованості кожного загального навчального результату, визначеного Державним стандартом початкової освіти, у відповідності до логіки та послідовності його формування згідно з навчальною програмою. Результати проведення діагностичних робіт у класному журналі не фіксуються.
Середня оцінка за тематичне, семестрове та річне оцінювання не виводиться. У журнал та свідоцтво досягнень виставляється рівень за кожен результат навчання з навчальних предметів / інтегрованих курсів наприкінці кожного навчального семестру (триместру) та навчального року. Річним оцінюванням є результати навчання учнів за останній семестр (триместр).
У свідоцтві досягнень учитель фіксує розгорнуту інформацію про сформованість наскрізних умінь учнів та рівні результатів їх навчання (додаток 2).
Наскрізні уміння позначаються словами: "має значні успіхи", "демонструє помітний прогрес", "досягає результату за допомогою дорослих", "потребує значної уваги і допомоги". Рівень сформованості наскрізних умінь учнів визначає учитель на основі педагогічних спостережень та аналізу учнівського портфоліо.
Під час заповнення свідоцтва досягнень вчитель може використовувати графічні позначки на власний розсуд. Документ підписують учитель і батьки (особи, які їх замінюють). Оригінал свідоцтва досягнень надається батькам, а його завірена копія зберігається в особовій справі учня в закладі освіти.
Особливості оцінювання результатів навчання учнів з інтегрованого курсу "Українська мова та читання" (навчальних предметів мовно-літературної освітньої галузі)
Підсумкове оцінювання у третіх-четвертих класах з української мови та літератури, мови та літератури відповідних корінних народів і національних меншин здійснюється за результатами виконання діагностичних робіт, розроблених з урахуванням обов'язкових результатів навчання другого циклу Державного стандарту початкової освіти.
Тематичне оцінювання може бути усним чи письмовим у формі тестових завдань, цифровій формі (зокрема тестування в електронному форматі), комбінованої роботи, практичної роботи, усного опитування тощо. Учитель самостійно визначає, що саме підлягає оцінюванню на певному етапі навчання і розробляє завдання для діагностичної роботи або використовує матеріали інших колег, матеріали з друкованих джерел чи інтернету. Кількість діагностичних робіт також визначається самим учителем, але обов'язково узгоджується з кількістю діагностичних робіт з інших предметів, аби уникнути емоційного перевантаження учнів.
Рекомендується передбачити тематичне оцінювання у формі комплексного тексту зі сталою структурою, завдання якого мають співвідноситися з певними результатами з усіх груп загальних результатів навчання, визначених у Державному стандарті початкової освіти та відображених у свідоцтві досягнень для третього та четвертого класу відповідно.
Йдеться про такі групи загальних результатів:
взаємодіє з іншими особами усно, сприймає і використовує інформацію для досягнення життєвих цілей у різних комунікативних ситуаціях;
сприймає, аналізує, інтерпретує, критично оцінює інформацію в текстах різних видів, медіатекстах та використовує її для збагачення свого досвіду;
висловлює думки, почуття та ставлення, взаємодіє з іншими особами письмово та в режимі реального часу, дотримується норм літературної мови;
досліджує індивідуальне мовлення для власної мовної творчості, спостерігає за мовними явищами, аналізує їх.
Комплексні тести бажано проводити 4 рази на рік: на 6 - 7 тижнях навчання, на 14 - 15 тижнях навчання, на 25 - 26 тижнях навчання, на 33 - 34 тижнях навчання. Використання комплексних тестів дозволяє об'єктивно відстежувати учнівський поступ і, при цьому, зменшити кількість діагностичних робіт, розглядаючи діагностичну роботу на 14 - 15 тижнях навчання одночасно і як роботу для тематичного оцінювання, і для семестрового оцінювання. Так само діагностична робота на 33 - 34 тижнях є роботою і для тематичного, і для річного оцінювання.
Комплексні тести виконуються на спеціальних бланках з друкованою основою, зберігаються ці бланки в учнівському портфоліо. Інші письмові діагностичні роботи учні виконують у зошитах для діагностичних робіт або на окремих аркушах, бланках тощо.
Особливості оцінювання результатів навчання учнів з навчального предмета "Іноземна мова"
Оцінювання у третіх-четвертих класах з іноземних мов здійснюється з урахуванням усіх видів мовленнєвої діяльності, однак особлива увага приділяється сприйманню мови на слух та усному мовленню. Будь-яка письмова діяльність має відбуватись на рівні слова/фрази, оскільки необхідні навики організації тексту ще не притаманні дітям цього віку та рівню мовної компетентності (відповідно до вимог Європейських рекомендацій з мовної освіти на рівні А1).
Діти молодшого шкільного віку краще справляються з простими чітко сформованими завданнями, що базуються на їх власному життєвому досвіді, зі зрозумілими інструкціями, а також такими, що не потребують тривалого обдумування чи навантаження пам'яті. Оцінювання в цілому повинно відбуватись у ситуації з низьким рівнем стресу, без страху бути покараним за помилку.
Варіативність тестових завдань має відповідати цілям оцінювання різних мовних компетентностей та вимогам на рівні А1.
Для досягнення високої ефективності оцінювання учнів третіх-четвертих класів на рівні А1 тести мають:
• враховувати когнітивний та соціальний розвиток учнів;
• відповідати освітнім цілям початкової школи та базуватись на навчальній програмі;
• розвивати використання мови за допомогою простих зрозумілих учням завдань;
• уникати оцінювання за кількістю зроблених помилок, але оцінювати за досягненнями і стараннями у виконанні того чи іншого завдання;
• враховувати вікові особливості учнів та привертати увагу дітей (наприклад, використовувати яскраві малюнки, цікаві описові завдання тощо).
• оцінювати об'єктивно і надавати зрозумілі рекомендації щодо покращення мовних компетентностей, що заохочують до подальшого опанування мови на вищих рівнях.
Для оцінювання сприймання мови необхідно звертати увагу на такі уміння учнів:
• розпізнавати імена та описи людей;
• розпізнавати імена і назви, перевіряти правопис слів;
• розпізнавати окремі слова, імена і розпізнавати детальну інформацію у прослуханому тексті;
• сприймати конкретну детальну інформацію у текстах широкої тематики;
• розпізнавати кольори, назви об'єктів та іншу конкретну інформацію.
Для оцінювання читання та письма необхідно звертати увагу на такі уміння учнів:
• співвідносити слова з їх значеннями;
• знати і використовувати функціональні фрази;
• читати і розуміти детальну інформацію і загальний зміст тексту;
• читати з розумінням фактичну інформацію, знати лексичні і граматичні конструкції;
• розпізнавати окремі слова і вирази зі схожим змістом;
• писати короткі повідомлення та передавати зміст у письмовій формі.
Для оцінювання усного мовлення необхідно звертати увагу на такі уміння учнів:
• описувати картинки короткими фразами і реченнями;
• описувати події та об'єкти з опорою на картинку.
Формат тесту має відображати часту зміну діяльності чи тестових завдань, передбачати короткі, "активні" завдання в ігровій формі, наприклад завдання з розфарбування об'єктів/предметів на картинці, співвіднесення картинки з ілюстрованим словом чи назвою предмета, обрання відповідної картинки з трьох запропонованих варіантів згідно з інструкцією тощо.
Особливості оцінювання результатів навчання учнів з навчального предмета "Математика"
Діагностичні роботи з математики проводяться наприкінці вивчення кожної теми. Перевагу варто надавати письмовій формі робіт, хоча з деяких тем може бути застосовано усну форму.
Зміст завдань для діагностичних робіт з математики має розроблятися з урахуванням компетентнісного підходу. Такі завдання спрямовані на перевірку володіння учнями:
• уміння здійснювати системну математичну діяльність,
• уміння застосовувати математику у конкретних життєвих ситуаціях.
Завдання може мати вигляд кейса (практичної або текстової ситуації), комплексне розв'язання якого передбачатиме виконання конкретних математичних дій: обчислення усно чи письмово, розв'язання простих рівнянь, формулювання логічних висновків з математичних припущень, виконання простих математичних операцій у символьній формі, складання маршрутів реальних чи віртуальних подорожей, зчитування математичної інформації з таблиць, діаграм, графіків, схем, аналіз даних тощо).
Оцінювання відбувається за кожним з умінь, які перевіряються у діагностичній роботі. Приклад бланку оцінювання наведено в додатку 3 до Методичних рекомендацій.
Особливості оцінювання результатів навчання учнів з інтегрованого курсу "Я досліджую світ"
Для оцінювання результатів навчання учнів з інтегрованого курсу "Я досліджую світ" проводяться комплексні діагностичні роботи наприкінці кожної теми, враховується сформованість елементарних умінь та навичок до спостереження, опису, дослідження, експерименту,
Найкращим форматом діагностичної роботи курсу "Я досліджую світ" є кейс (ситуація, текст), до якого пропонуються завдання, пов'язані з результатами з усіх освітніх галузей, що охоплює цей курс (обсяг інтегрованого курсу визначається освітньою програмою та відповідним навчальним планом).
Індикаторами оцінювання слугують конкретні результати навчання учнів, визначені відповідною навчальною програмою.
Діагностика навчальних досягнень з таких освітніх галузей як технологічна, інформатична, соціальна і здоров'язбережувальна, громадянська та історична може відбуватися у складі комплексних робіт із використанням компетентнісних завдань у межах інтегрованого курсу "Я досліджую світ". Проведення окремих діагностичних робіт з цих освітніх галузей не передбачено. Оцінювання відбувається за кожним з умінь, які перевіряються у діагностичній роботі. Один з можливих форматів бланку оцінювання такої діагностичної роботи наведено у додатку 4 до цих Методичних рекомендацій. Бланки зберігаються в учнівському портфоліо та враховуються під час семестрового та річного оцінювання.
Особливості оцінювання результатів навчання учнів з навчального предмета "Інформатика"
При вивченні курсу інформатики передбачається виконання учнями різних видів практичних вправ та завдань. З метою реалізації практичної спрямованості курсу, комп'ютерна техніка має використовуватися на кожному уроці інформатики.
Деякі вміння передбачають отримання конкретного оцінюваного результату діяльності (створений інформаційний продукт, збережений файл, здійснений пошуковий запит, складений алгоритм, впорядкована послідовність тощо). Учитель також здійснює спостереження за процесом виконання цих робіт, діагностуючи рівень навчальних досягнень стосовно окремих результатів навчання (наприклад, вправність користування цифровими пристроями та програмами, дотримання правил роботи із ними). Деякі результати навчання потребують проведення опитування або діагностичної бесіди з учнями з метою з'ясування рівня володіння поняттями.
Особливості оцінювання результатів навчання учнів з навчальних предметів освітньої галузі "Мистецтво"
Для оцінювання рівня досягнень учнів з предметів освітньої галузі "Мистецтво" не передбачено проведення діагностичних робіт. Індикаторами оцінювання слугують конкретні результати навчання та спостереження вчителя за формуванням загальної естетичної компетентності учнів.
• здатність учнів сприймати, аналізувати та інтерпретувати художньо-образний зміст творів мистецтва, висловлювати власне естетичне ставлення;
• уміння й навички з практичної художньої діяльності, досвід самостійної та колективної творчості;
• обізнаність у сфері мистецтв - знання та уявлення про мистецтво, його основні види та жанри, розуміння художньо-естетичних понять та усвідомлене користування відповідною термінологією, уявлення про творчість відомих вітчизняних і зарубіжних митців;
• вдосконалення навичок самопрезентації та самовираження в процесі художньо-творчої діяльності.
Особливості оцінювання результатів навчання учнів з навчального предмета "Фізична культура"
Оцінювання результатів навчання учнів третіх-четвертих класів з предмета "Фізична культура" здійснюється з урахуванням виконання ними оздоровчих, освітніх, виховних завдань.
Результати діяльності школярів оцінюються в усіх організаційних формах фізичного виховання, що утворюють систему фізичного виховання в конкретній школі та підвищують рівень фізичної культури учнів. Характеристика результатів навчання з предмета "Фізична культура" подається в узагальненому вигляді за кожною групою загальних умінь, визначених Державним стандартом початкової освіти. Орієнтовні вимоги до оцінювання, зазначені у додатку 1 до цих Методичних рекомендацій, конкретизуються вчителем фізичної культури з урахуванням вихідного рівня підготовленості учнів, їх фізичних можливостей та вікових особливостей, а також матеріально-технічного забезпечення школи.
ОРІЄНТОВНІ ВИМОГИ
до оцінювання результатів навчання учнів третіх і четвертих класів Нової української школи
_______________________________________________
Ім'я та прізвище учня/учениці
____________ навчальний рік ____________ семестр
І. Характеристика наскрізних умінь | Має значні успіхи | Демонструє помітний прогрес | Досягає результату з допомогою дорослих | Потребує уваги і допомоги |
Виявляє інтерес до читання |
|
|
|
|
Знаходить у текстах відповіді на свої запитання |
|
|
|
|
Осмислює прочитане |
|
|
|
|
Висловлює свою думку і пояснює її |
|
|
|
|
Висловлює власну думку письмово |
|
|
|
|
Аналізує інформацію, отриману з різних джерел |
|
|
|
|
Оцінює достовірність інформації |
|
|
|
|
Ставить цікаві запитання |
|
|
|
|
Добирає аргументи для обґрунтування власної думки |
|
|
|
|
Виявляє творчість у навчальній діяльності |
|
|
|
|
Пропонує нові ідеї |
|
|
|
|
Виявляє ініціативність |
|
|
|
|
Несе відповідальність за свої дії |
|
|
|
|
Виявляє самостійність у роботі |
|
|
|
|
Керує своїми емоціями |
|
|
|
|
Приймає самостійні рішення, оцінюючи можливі ризики |
|
|
|
|
Знаходить успішні шляхи вирішення проблемних завдань та ситуацій |
|
|
|
|
Доброзичливо ставиться до інших |
|
|
|
|
Співпрацює з іншими дітьми |
|
|
|
|
Вирішує конфлікти мирним шляхом |
|
|
|
|
Бере участь у житті класу |
|
|
|
|
Дотримується правил поведінки під час уроку, гри, відпочинку |
|
|
|
|
Характеристика результатів навчання | Рівні | ||||
Високий | Достатній | Середній | Початковий | ||
Українська мова, мова відповідних корінних народів та національних меншин (мова навчання) | |||||
МОВ1 | Взаємодіє з іншими усно |
|
|
|
|
МОВ2 | Сприймає, аналізує, інтерпретує та оцінює текст |
|
|
|
|
МОВ3.1 | Створює письмові висловлювання |
|
|
|
|
МОВ3.2 | Взаємодіє письмово в онлайн просторі |
|
|
|
|
МОВ3.3 | Знаходить і виправляє орфографічні помилки |
|
|
|
|
МОВ3.4 | Аналізує та редагує власне письмове висловлювання |
|
|
|
|
МОВ4 | Досліджує власне індивідуальне мовлення |
|
|
|
|
Українська мова як державна, мова національної меншини або корінного народу (мова вивчення) | |||||
УМД1 | Взаємодіє з іншими усно |
|
|
|
|
УМД2 | Сприймає, аналізує, інтерпретує та оцінює текст |
|
|
|
|
УМД3 | Взаємодіє з іншими письмово |
|
|
|
|
УМД4 | Досліджує власне індивідуальне мовлення |
|
|
|
|
Іноземна мова | |||||
ІНО1 | Сприймає іноземну мову на слух |
|
|
|
|
ІНО2 | Читає іноземною мовою |
|
|
|
|
ІНО3.1 | Висловлюється іноземною мовою |
|
|
|
|
ІНО3.2 | Взаємодіє письмово іноземною мовою |
|
|
|
|
Математика | |||||
МАО1 | Застосовує математику для розв'язання життєвих ситуацій |
|
|
|
|
МАО2 | Розв'язує задачі з використанням різних стратегій |
|
|
|
|
МАО3 | Аналізує дані, процес та результат розв'язання навчальних і практичних задач, критично їх оцінює |
|
|
|
|
МАО4.1 | Класифікує, порівнює, узагальнює об'єкти |
|
|
|
|
МАО4.2 | Встановлює кількість об'єктів, позначає результат лічби числом, порівнює числа |
|
|
|
|
МАО4.3 | Здійснює обчислення усно та письмово |
|
|
|
|
МАО4.4 | Орієнтується на площині і в просторі |
|
|
|
|
МАО4.5 | Розпізнає геометричні фігури |
|
|
|
|
МАО4.6 | Будує геометричні фігури, конструює |
|
|
|
|
МАО4.7 | Вимірює величини |
|
|
|
|
МАО4.8 | Працює з таблицями, схемами, графіками, діаграмами |
|
|
|
|
Інтегрований курс "Я досліджую світ" | |||||
ПРО1 | Спостерігає за навколишнім світом, експериментує, моделює |
|
|
|
|
ПРО2 | Розуміє, аналізує, узагальнює, інформацією природничого змісту |
|
|
|
|
ПРО3 | Розуміє взаємозв'язки між об'єктами та явищами природи |
|
|
|
|
ПРО4 | Розв'язує проблемні завдання та ситуації природничого характеру |
|
|
|
|
СЗО1 | Турбується про здоров'я, безпеку та добробут |
|
|
|
|
СЗО2 | Приймає рішення з користю для здоров'я, добробуту, власної безпеки та безпеки інших осіб |
|
|
|
|
СЗО3 | Обирає здоровий спосіб життя |
|
|
|
|
СЗО4 | Демонструє підприємливість та етичну поведінку |
|
|
|
|
ГІО1 | Встановлює зв'язки між подіями, діяльністю людей та її результатами в часі |
|
|
|
|
ГІО2 | Орієнтується у знайомому соціальному середовищі, долучається до його розвитку |
|
|
|
|
ГІО3 | Розуміє, аналізує, узагальнює різні джерела соціальної та історичної інформації |
|
|
|
|
ГІО4 | Розповідає про минуле і сучасне |
|
|
|
|
ГІО5 | Висловлюється щодо відомих фактів історії та історичних осіб, а також про події суспільного життя |
|
|
|
|
ГІО6 | Поважає права і свободи свої та інших людей |
|
|
|
|
ГІО7 | Усвідомлює себе як громадянина України |
|
|
|
|
ГІО8 | Дотримується принципів демократичного громадянства |
|
|
|
|
Технології (зокрема, в інтегрованому курсі "Я досліджую світ" | |||||
ТЕО1 | Втілює творчий задум у готовий виріб |
|
|
|
|
ТЕО2 | Турбується про власний побут |
|
|
|
|
ТЕО3 | Ефективно та екологічно використовує природні матеріали |
|
|
|
|
ТЕО4 | Практично і творчо застосовує традиційні та сучасні ремесла |
|
|
|
|
Інформатика | |||||
ІФО1 | Знаходить, аналізує, узагальнює та систематизує дані, критично оцінює інформацію |
|
|
|
|
ІФО2 | Створює інформаційні продукти та програми |
|
|
|
|
ІФО3 | Спілкується та співпрацює з використанням інформаційних і комунікаційних технологій та цифрових пристроїв |
|
|
|
|
ІФО4 | Дотримується етичних, міжкультурних та правових норм інформаційної взаємодії |
|
|
|
|
Мистецтво | |||||
МИО1 | Створює художні образи різними засобами і способами, імпровізує в різних видах мистецтва |
|
|
|
|
МИО2 | Сприймає, розуміє, інтерпретує твори мистецтва |
|
|
|
|
МИО3 | Самовиражається через художньо-творчу діяльність та різні види мистецтва |
|
|
|
|
Фізична культура | |||||
ФІО1 | Займається руховою активністю, фізичною культурою та спортом |
|
|
|
|
ФІО2 | Виконує фізичні вправи для підвищення рівня фізичної підготовленості |
|
|
|
|
ФІО3 | Дотримується правил безпечної і чесної гри; вміє боротися, вигравати і програвати; усвідомлює значення фізичних вправ для здоров'я, задоволення, гартування характеру; самовиражається та соціально взаємодіє |
|
|
|
|
Державна підсумкова атестація (4 клас) | ||||
Освітня галузь | Рівні
| |||
Високий | Достатній | Середній | Початковий | |
Мовно-літературна (українська мова, читання*) |
|
|
|
|
Математична |
|
|
|
|
** Мовно-літературна українська мова, читання*) |
|
|
|
|
__________
* або інші назви навчальних предметів або інтегрованих курсів, упродовж яких у класах (групах) із навчанням українською мовою навчання вивчалися українська мова та читання
** для класів (груп) з навчанням мовою відповідного корінного народу або національної меншини
Пропущених днів _________ Підпис учителя _________
Керівник закладу освіти _________________________________
ПРИКЛАД БЛАНКУ
оцінювання результатів діагностичної роботи учнів 3 класу з математики за темою "Невидимий світ підземної України"
ПРИКЛАД БЛАНКУ
оцінювання результатів діагностичної роботи учнів 3 класу з інтегрованого курсу за темою "Світ невидимий"
Результати навчання | Номер завдання | Рівень досягнення (П, С, Д, В) |
Мовно-літературна освітня галузь |
|
|
оформлює власне висловлення зрозуміло, дотримуючись норм літературної мови, за потреби звертається до словників | 3, 5, 8 |
|
наводить аргументи на захист власної думки та ілюструє її прикладами | 3, 5, 8 |
|
з увагою сприймає усні репліки діалогу, перепитує, уточнює з огляду на ситуацію спілкування | 10 |
|
вступає і підтримує діалог на теми, пов'язані з важливими для дитини життєвими ситуаціями | 10 |
|
Математична освітня галузь |
|
|
читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях, графіках, на схемах, діаграмах | 2, 11 |
|
знаходить значення числового виразу | 2 |
|
виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях | 2 |
|
користується годинником і календарем для відстеження та планування подій свого життя | 1 |
|
Природнича освітня галузь |
|
|
розрізняє трав'янисті рослини, кущі, дерева; культурні та дикорослі рослини | 8 |
|
пояснює взаємозв'язки між об'єктами живої і неживої природи | 3, 4 |
|
застосовує предметні моделі, малюнки, схеми, графіки, тексти для пояснення явищ і об'єктів природи | 3, 4 |
|
Технологічна освітня галузь |
|
|
самостійно виготовляє виріб, застосовуючи технології традиційних та сучасних ремесел | 9 |
|
самостійно виконує знайомі технологічні операції з конструкційними матеріалами | 9 |
|
Інформатична освітня галузь |
|
|
визначає логічну послідовність подій | 9 |
|
розрізняє приватну та публічну інформацію, зокрема ту, якою можна ділитися онлайн | 6 |
|
поважає приватність інформації інших | 6 |
|
Громадянські та історична освітня галузь |
|
|
пояснює іншим, що робити в ситуації, коли тебе дражнять, цькують, утискають чи залякують | 7 |
|
моделює поведінку в ситуаціях некоректного спілкування та свавілля з боку однолітків/дорослих | 7 |
|
аргументує, чому не можна цькувати інших | 7 |
|
пояснює, як діяти, коли ти стаєш свідком або жертвою цькування | 7 |
|
{Текст взято з сайту Міністерства освіти і науки http://www.mon.gov.ua}