open
  • Друкувати
  • PDF
  • DOC
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • PDF
  • DOC
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Чинний
                             
                             
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
02.11.2005 N 1000

Про накладення штрафу на ВАТ "Львівобленерго"

за порушення ліцензійних умов з постачання

і передачі електричної енергії

Національна комісія регулювання електроенергетики України на
відкритому засіданні 02.11.2005 розглянула питання про порушення
Відкритим акціонерним товариством "Львівобленерго" Умов та Правил
здійснення підприємницької діяльності з постачання електричної
енергії за регульованим тарифом, затверджених постановою НКРЕ
13.06.1996 N 15/1 ( z0433-96 ), і Умов та Правил здійснення
підприємницької діяльності з передачі електричної енергії
місцевими (локальними) електромережами, затверджених постановою
НКРЕ 13.06.1996 N 15 ( z0408-96 ) (далі - ліцензійні умови з
передачі та постачання електроенергії). ВАТ "Львівобленерго" (290026, м. Львів, вул. Козельницька, 3,
р/р N 26006002000004 у Львівській філії ВАТ Банк "Біг-Енергія",
МФО 325008, код ЄДРПОУ 00131587, тел. 8 (0322) 789-163,
в.о. Голови правління ВАТ "Львівобленерго" - Матвіїшин Володимир
Євгенійович) має ліцензію на право здійснення підприємницької
діяльності з постачання електричної енергії за регульованим
тарифом ПСр N 0628, ліцензію на право здійснення підприємницької
діяльності з передачі електроенергії місцевими (локальними)
електромережами ПР N 0046 та ліцензію на право здійснення
підприємницької діяльності з виробництва електроенергії ВР N 214. Відповідно до графіку планових перевірок на 2005 рік, а також
на виконання доручення Кабінету Міністрів України від 29.03.2005
N 14465/1/1-05 НКРЕ здійснила перевірку ліцензованої діяльності
ВАТ "Львівобленерго" з постачання електричної енергії за
регульованим тарифом та з передачі електричної енергії місцевими
(локальними) електромережами за період 2004 рік та I квартал 2005
року, за результатами якої складено акт від 29.06.2005. Товариство не повідомило НКРЕ про створення дочірніх
підприємств і внесення змін та доповнень до Статуту ВАТ
"Львівобленерго", що є порушенням пункту 3.2.2 ліцензійних умов з
постачання та передачі електроенергії ( z0433-96, z0408-96 ). Фактичні витрати на передачу та постачання електричної
енергії за 2004 рік та у І кварталі 2005 року перевищили
заплановані структурою тарифів, затвердженою НКРЕ. Збільшення
фактичних витрат Товариства вплинуло на зменшення прибутку,
отриманого у 2004 році, а також на величину податку на прибуток. Для поповнення обігових коштів на виконання інвестиційної
програми компанією використовувались банківські кредитні ресурси
згідно з укладеними договорів на відкриття кредитних ліній. У 2004
році Товариством перевитрачено коштів по фактично сплачених
відсотках за кредит відносно суми, передбаченої структурою тарифів
на передачу та постачання електроенергії. Джерелами фінансування інвестиційної програми на 2005 рік не
було передбачено кредити банків. Проте, для забезпечення
обслуговування кредитів ВАТ "Львівобленерго" використовувало
кошти, які відносило на витрати з основної діяльності. Виконання ВАТ "Львівобленерго" інвестиційної програми на 2004
рік становило 99%, у I півріччі 2005 року - 91% від запланованого
на цей період. Недотримання структури тарифів на постачання та передачу
електроенергії, затвердженої постановою НКРЕ від 19.12.2003 N 1387
( v1387227-03 ) (із змінами та доповненнями), є порушенням пункту
3.4.1 ліцензійних умов з постачання електроенергії ( z0433-96 ) та
пункту 3.5.1 ліцензійних умов з передачі електроенергії
( z0408-96 ). У 2004 - 2005 рр. ВАТ "Львівобленерго" здійснювало закупівлю
паливно-мастильних матеріалів без проведення відповідних тендерних
процедур. Крім того, Товариство уклало протягом 2004 року 33
договори добровільного страхування майна із загальною сумою
страхових виплат 7157,838 тис. грн. з СК "Промінь",
м. Івано-Франківськ. Страхування ВАТ "Львівобленерго" також
здійснювало без застосування тендерних процедур, що є порушенням
пунктів 2.5 і 3.4.1 ліцензійних умов з постачання електричної
енергії ( z0433-96 ) та пунктів 2.5 і 3.5.1 ліцензійних умов з
передачі електричної енергії ( z0408-96 ) в частині здійснення
ліцензованої діяльності за принципом економічної доцільності та
закупівлі товарів, робіт та послуг на конкурсних засадах
відповідно до вимог постанови НКРЕ від 25.12.2002 N 1455
( v1455227-02 ). ВАТ "Львівобленерго" здійснює інші види діяльності, що не
пов'язані з постачанням та передачею електроенергії, зокрема
продаж товарів і товарно-матеріальних цінностей, основних засобів
та цінних паперів, про які не повідомляло НКРЕ та не погоджувало
їх здійснення з НКРЕ, чим порушило пункт 2.6 ліцензійних з
постачання електричної енергії та передачі електричної енергії
( z0433-96, z0408-96 ). За підсумками 2004 року загальний рівень розрахунків з ДП
"Енергоринок" становив 106,1%, що дозволило знизити заборгованість
ВАТ "Львівобленерго" за минулі роки на 22,3%. Розрахунки
Товариства за 9 місяців 2005 року становили 104,8%. Разом з тим,
заборгованість минулих періодів за куповану в ДП "Енергоринок"
електроенергію на 01.10.2005 року становить 92 052 тис. грн., що
свідчить про порушення пункту 2.7 ліцензійних умов з постачання
електроенергії ( z0433-96 ) в частині здійснення належних
розрахунків з ОРЕ. Договір про реструктуризацію заборгованості ВАТ
"Львівобленерго" перед ДП "Енергоринок" не укладено, оскільки на
даний час на розгляді в Господарському суді Львівської області
знаходиться справа щодо узгодження суми заборгованості перед ДП
"Енергоринок". За даними ДП "Енергоринок" (ДПЕ) заборгованість ВАТ
"Львівобленерго" на 01.04.2005 становила 335324 тис. грн. На виконання пункту постанови НКРЕ від 22.08.2002 N 928
( z0903-02 ) ВАТ "Львівобленерго" переукладено із споживачами та
субспоживачами 67% договорів. Рівень укладання Товариством
договорів із субспоживачами є досить низьким. Станом на 15 травня
2005 року ВАТ "Львівобленерго" з фізичними особами - побутовими
споживачами уклало 80,6% від загальної кількості цих споживачів.
Таким чином, Товариство порушило пункти 3.4.1 та 3.5.1 ліцензійних
умов з постачання та з передачі електроенергії ( z0433-96,
z0408-96 ) відповідно в частині виконання вимог постанови НКРЕ від
22.08.2002 N 928 щодо приведення своїх відносин із споживачами у
відповідність до діючих Правил користування електричною енергією,
затверджених постановою НКРЕ від 31.07.1996 N 28 ( z0417-96 )
(далі - ПКЕЕ), а також дотримання Правил користування електричною
енергією для населення, затверджених постановою Кабінету Міністрів
України від 26.07.1999 N 1357 ( 1357-99-п ) (далі - ПКЕЕН), щодо
укладання договорів із населенням про користування електричною
енергією, а також дотримання інших нормативних документів. При щомісячному оформленні виконаних робіт та розгляді
звернень, скарг громадян не проводиться спільне обстеження
технічного стану електромережі, схем обліку, не видаються
відповідні приписи чи заходи щодо приведення до належного
технічного стану, чим порушуються вимоги ПКЕЕ ( z0417-96 ), ПККЕН
( 1357-99-п ) та Договору про технічне обслуговування
електромереж, що призводить до збільшення звернень та скарг
споживачів. При аналізі договорів про користування електричною енергією,
розроблених ВАТ "Львівобленерго", виявлені вимоги до споживача,
які містять в собі ознаки зловживання монопольним становищем. Крім
того, у договорах виявлені виправлення, не заповнюються всі
технічні характеристики споживача, існують договори, не підписані
з боку енергопостачальника, тощо. При вибірковій перевірці договорів про постачання
електроенергії споживачам - юридичним особам встановлено, що ВАТ
"Львівобленерго" протягом тривалого періоду зволікає з підписанням
додатку до Договору щодо порядку розрахунку оплати обґрунтованих
витрат споживача на передачу електричної енергії, чим порушує
пункт 7.20 ПКЕЕ ( z0417-96 ) в частині відшкодування обґрунтованих
витрат на утримання технологічних електричних мереж основному
споживачу відповідно до його кошторису витрат на здійснення цієї
діяльності. Встановлені випадки, коли ВАТ "Львівобленерго" безпідставно
зволікає з укладенням договору на постачання електроенергії, що є
порушенням пунктів 2.1 та 9.2 ПКЕЕ ( z0417-96 ). У результаті аналізу скарг та звернень споживачів виявлені
прострочення надання відповіді споживачам, що вказує на порушення
абзацу 9 пункту 38 ПКЕЕН ( 1357-99-п ), у частині розгляду
звернень та претензій споживачів у терміни, передбачені
законодавством. Терміни відключення споживачів від електромереж за
умови відсутності заборгованості за спожиту електричну енергію
перевищують 1 місяць, що вказує на порушення пункт 36 ПКЕЕН. Крім того, ВАТ "Львівобленерго" не дотримується вимог
Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах
державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян,
на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм
власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою
Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 N 348 ( 348-97-п ). Всі вищезазначені факти свідчать про порушення ВАТ
"Львівобленерго" пункту 3.4.1 ліцензійних умов з постачання
електричної енергії за регульованим тарифом ( z0433-96 ) у частині
дотримання нормативних документів, зокрема вимог ПКЕЕ ( z0417-96 )
та ПКЕЕН ( 1357-99-п ) у відносинах із споживачами і при укладанні
з ними договорів, а також пункту 2.11 ліцензійних умов з
постачання електроенергії в частині зловживання своїм монопольним
становищем у відносинах із споживачами. ВАТ "Львівобленерго" допускає постачання електроенергії
споживачам - боржникам, чим порушує пункт 7 Порядку постачання
електричної енергії споживачам (далі - Порядок), затвердженого
постановою Кабінету міністрів України від 09.04.2002 N 475
( 441-99-п, 475-2002-п ), відповідно до якого споживачі, які не
здійснюють поточні платежі у терміни, встановлені договором, або
не дотримуються узгоджених графіків погашення заборгованості,
підлягають відключенню від електричних мереж. Також тривалість
періоду для оплати отриманого рахунку визначена ВАТ
"Львівобленерго" у договорах із споживачами протягом 10
календарних днів, в той час як абзацом 3 пункту 7.8 ПКЕЕ
( z0417-96 ) передбачено, що оплата має не перевищувати 5
операційних днів з дня отримання рахунку. Недотримання ВАТ
"Львівобленерго" Порядку є порушенням пункту 3.4.1 ліцензійних
умов з постачання електроенергії ( z0433-96 ). У результаті аналізу роботи із споживачами електричної
енергії з питань диспетчерського управління, протиаварійних
заходів, режимів споживання електричної енергії та інших питань
згідно з нормативними документами встановлено, що ВАТ
"Львівобленерго" порушує пункт 3.2.2 Інструкції про порядок
складання і застосування графіків обмеження та аварійного
відключення споживачів, а також застосування протиаварійних систем
зниження електроспоживання (далі - Інструкція), затвердженої
наказом Мінпаливенерго від 18.06.2001 N 270 ( z0561-01 ), що в
свою чергу є порушенням пункту 3.4.1 ліцензійних умов з постачання
електроенергії ( z0433-96 ). Згідно з повноваженнями, наданими Указом Президента України
від 21.04.1998 N 335/98 ( 335/98 ) "Питання Національної комісії
регулювання електроенергетики України", відповідно до статті 27
Закону України "Про електроенергетику" ( 575/97-ВР ), постанови
Кабінету Міністрів України від 19.07.2000 N 1139 ( 1139-2000-п )
"Про порядок застосування санкцій за порушення законодавства про
електроенергетику", Положення про накладення на суб'єктів
господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про
електроенергетику, затвердженого постановою Кабінету Міністрів
України від 21.07.1999 N 1312 ( 1312-99-п ), Національна комісія
регулювання електроенергетики України П О С Т А Н О В Л Я Є:
1. Накласти штраф у розмірі 85000 гривень на Відкрите
акціонерне товариство "Львівобленерго" (290026, м. Львів,
вул. Козельницька, 3, р/р N 26006002000004 у Львівській філії ВАТ
Банк "Біг-Енергія", МФО 325008, код ЄДРПОУ 00131587, тел. 8 (0322)
789-163, в.о. Голови правління ВАТ "Львівобленерго" - Матвіїшин
Володимир Євгенійович) за порушення пунктів 2.5, 2.6 і 3.4.1
ліцензійних умов з постачання електричної енергії ( z0433-96 ) та
пунктів 2.5, 2.6 і 3.5.1 ліцензійних умов з передачі електричної
енергії ( z0408-96 ) в частині здійснення ліцензованої діяльності
за принципом економічної доцільності та закупівлі товарів, робіт
та послуг не на конкурсних засадах відповідно до вимог постанови
НКРЕ від 25.12.2002 N 1455 ( v1455227-02 ), а також без погодження
з НКРЕ. Зазначена сума штрафу має бути сплачена до Державного бюджету
України протягом 30 днів з дня прийняття постанови (код бюджетної
класифікації 23030300 "Адміністративні штрафи та інші санкції",
ЄДРПОУ 23949066, р/р N 31116106500002, МФО 825014, символ
звітності 106).
2. Зобов'язати ВАТ "Львівобленерго" до 01.06.2006 усунути
порушення: пункту 2.6 ліцензійних умов з постачання електроенергії
( z0433-96 ) у частині погодження з НКРЕ інших видів діяльності,
не пов'язаних з ліцензованими, відповідно до постанови НКРЕ від
16.07.2002 N 778 ( z0627-02 ) "Про затвердження Порядку розгляду
НКРЕ питання обмеження ліцензіата з передачі електричної енергії
місцевими (локальними) електромережами та/або з постачання
електричної енергії за регульованим тарифом у здійсненні іншого,
крім ліцензованого, виду діяльності"; пункту 2.7 ліцензійних умов з постачання електроенергії
( z0433-96 ) в частині наявності заборгованості за куповану
електроенергію в ДП "Енергоринок"; пункту 3.4.1 ліцензійних умов з постачання електричної
енергії за регульованим тарифом ( z0433-96 ) в частині дотримання
нормативних документів, зокрема вимог ПКЕЕ ( z0417-96 ), ПКЕЕН
( 1357-99-п ), Порядку ( 441-99-п ) та Інструкції ( z0561-01 ); пункту 2.11 ліцензійних умов з постачання електроенергії
( z0433-96 ) в частині наявності ознак зловживання своїм
монопольним становищем у відносинах із споживачами.
3. Зобов'язати ВАТ "Львівобленерго" до 01.03.2006 усунути
порушення пунктів 3.4.1 та 3.5.1. ліцензійних умов з постачання
електроенергії та з передачі електроенергії ( z0433-96, z0408-96 )
відповідно в частині виконання вимог постанови НКРЕ від 22.08.2002
N 928 ( z0903-02 ) щодо приведення своїх відносин із споживачами у
відповідність до діючих ПКЕЕ ( z0417-96 ), а також дотримання
ПКЕЕН ( 1357-99-п ) щодо укладання договорів із населенням про
користування електричною енергією, для чого у двотижневий термін
розробити та надати до НКРЕ графіки укладання та переукладання
договорів із споживачами.
4. Розпочати процедуру перегляду тарифів на постачання
електричної енергії за регульованим тарифом та на передачу
електричної енергії місцевими (локальними) електромережами для ВАТ
"Львівобленерго" з урахуванням нецільового та неефективного
використання коштів в сумі 7157,838 тис. грн. для здійснення
добровільного страхування.
Голова Комісії В.Кальченко

  • Друкувати
  • PDF
  • DOC
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
скопійовано Копіювати
Шукати у розділу