НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ |
ПОСТАНОВА |
23.02.2017 № 226 |
Про затвердження форм звітності НКРЕКП № 13-НКРЕКП-водопостачання (квартальна) «Звіт щодо показників надійності водопостачання та якості питної води» та № 14-НКРЕКП-водопостачання/водовідведення (квартальна) «Звіт щодо показників комерційної якості надання послуг з централізованого водопостачання та (або) водовідведення» та інструкцій щодо їх заповнення
{Із змінами, внесеними згідно з Постановами Національної комісії,
що здійснює державне регулювання
у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1233 від 18.10.2018
№ 2458 від 19.12.2023}
{У назві та тексті постанови, інструкціях та формі звітності слова та знак «централізованого водопостачання та водовідведення», «централізованого водопостачання та (або) водовідведення» у всіх відмінках замінено словами та знаком «централізованого водопостачання та централізованого водовідведення», «централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення» у відповідних відмінках згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2458 від 19.12.2023}
Відповідно до законів України «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг», «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити такі, що додаються:
1.1. Форму звітності № 13-НКРЕКП-водопостачання (квартальна) «Звіт щодо показників надійності водопостачання та якості питної води»;
1.2. Інструкцію щодо заповнення форми звітності № 13-НКРЕКП-водопостачання (квартальна) «Звіт щодо показників надійності водопостачання та якості питної води»;
1.3. Форму звітності № 14-НКРЕКП-водопостачання/водовідведення (квартальна) «Звіт щодо показників комерційної якості надання послуг з централізованого водопостачання та (або) централізованого водовідведення»;
1.4. Інструкцію щодо заповнення форми звітності № 14-НКРЕКП-водопостачання/водовідведення (квартальна) «Звіт щодо показників комерційної якості надання послуг з централізованого водопостачання та (або) централізованого водовідведення».
2. Ця постанова набирає чинності з дня, наступного за днем її опублікування в офіційному друкованому виданні - газеті «Урядовий кур’єр».
ЗВІТ
щодо показників надійності водопостачання та якості питної води
ІНСТРУКЦІЯ
щодо заповнення форми звітності № 13-НКРЕКП-водопостачання (квартальна) «Звіт щодо показників надійності водопостачання та якості питної води»
1.1. Ця Інструкція поширюється на суб'єктів господарювання, які отримали ліцензію НКРЕКП на право здійснення господарської діяльності з централізованого водопостачання (далі - ліцензіат).
1.2. Ця Інструкція визначає порядок заповнення форми звітності № 13НКРЕКП-водопостачання (квартальна) «Звіт щодо показників надійності водопостачання та якості питної води» (далі - форма звітності № 13НКРЕКП-водопостачання) та строки подання її до НКРЕКП.
1.3. У цій Інструкції терміни вживаються в таких значеннях:
абонент - фізична особа, яка мешкає в будинку садибного типу або в квартирі у багатоквартирному будинку (побутовий абонент), або юридична особа, якій надаються ліцензіатом послуги з централізованого водопостачання (непобутовий абонент);
джерело інформації - паперовий, електронний або магнітний носій інформації, зміст якого використовується для фіксації та отримання інформації у процесі організації моніторингу показників якості надання послуг з централізованого водопостачання;
запланована перерва - перерва у водопостачанні, здійснена ліцензіатом з метою проведення планового ремонту або обслуговування мереж. Перерва вважається запланованою, якщо є відповідне документальне підтвердження;
запланована перерва з попередженням споживачів - тимчасове припинення водопостачання споживачам, пов’язане з ремонтом або обслуговуванням мереж, про яке споживачів було повідомлено не пізніше ніж за 10 днів, що передували зазначеній перерві. Перерва вважається запланованою з попередженням, якщо є відповідне документальне підтвердження, що споживачі були повідомлені про перерву у водопостачанні;
запланована перерва без попередження споживачів - тимчасове припинення водопостачання споживачам, пов’язане з ремонтом або обслуговуванням мереж, про яке споживачів не було повідомлено не пізніше ніж за 10 днів, що передували зазначеній перерві;
кінець перерви у водопостачанні - зафіксований час відновлення ліцензіатом водопостачання всім споживачам, відключеним унаслідок перерви у водопостачанні;
незапланована (аварійна) перерва - тимчасове припинення водопостачання споживачам унаслідок форс-мажорних обставин, вини споживачів або інших осіб, а також з вини ліцензіата;
перерва у водопостачанні - тимчасове припинення водопостачання споживачам без від’єднання їх від мережі;
перерва внаслідок форс-мажорних обставин - перерва внаслідок виникнення дії непереборної сили (дії надзвичайних ситуацій техногенного, природного або екологічного характеру), яка унеможливлює надання послуги з водопостачання. Виникнення форс-мажорних обставин має бути документально підтверджено;
перерва з вини споживачів або інших осіб - перерва, що виникла внаслідок дій споживачів, інших ліцензіатів або інших осіб. Вина споживачів або інших осіб має бути документально підтвердженою;
перерва з вини ліцензіата - аварійна перерва, якої можливо було уникнути заходами з обслуговування мереж та з нез’ясованих причин, крім тих, які виникли внаслідок форс-мажорних обставин, вини споживачів або інших осіб;
початок перерви у водопостачанні - зафіксований час надходження від споживачів або персоналу ліцензіата першого сигналу про перерву в водопостачанні.
1.4. Ця Інструкція розроблена відповідно до:
законів України «Про питну воду та питне водопостачання», «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг», «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», «Про житлово-комунальні послуги»;
{Абзац другий пункту 1.4 глави 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2458 від 19.12.2023}
Правил надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення і типових договорів про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05 липня 2019 року № 690;
{Абзац третій пункту 1.4 глави 1 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2458 від 19.12.2023}
інших нормативно-правових актів, якими регулюється ліцензована діяльність суб'єктів господарської діяльності з централізованого водопостачання та (або) централізованого водовідведення.
2. Порядок та строк надання інформації
2.1. Форма № 13НКРЕКП-водопостачання подається ліцензіатами в цілому по суб’єкту господарювання.
2.2. Форма № 13НКРЕКП-водопостачання складається станом на останнє число звітного періоду та подається ліцензіатом до НКРЕКП не пізніше ніж через 20 днів після звітного періоду.
{Пункт 2.2 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2458 від 19.12.2023}
2.3. Звітним періодом є квартал.
2.4. Звіт направляється ліцензіатом до НКРЕКП в електронній формі на адресу: sqrvv@nerc.gov.ua у двох примірниках:
з накладенням кваліфікованого електронного підпису уповноваженої особи ліцензіата та/або кваліфікованої електронної печатки ліцензіата з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги»;
без накладення кваліфікованого електронного підпису та/або кваліфікованої електронної печатки ліцензіата.
НКРЕКП протягом 10 робочих днів з дня надходження звіту надсилає ліцензіату повідомлення в електронній формі про одержання звіту (на електронну адресу, з якої було надіслано зазначений звіт). Датою подання форми звітності № 13-НКРЕКП-водопостачання вважається дата її надходження до НКРЕКП.
{Пункт 2.4 глави 2 в редакції Постанов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1233 від 18.10.2018, № 2458 від 19.12.2023}
2.5. У разі внесення змін до звіту після відправлення ліцензіат зобов’язаний терміново надіслати до НКРЕКП виправлений звіт, а також супровідний лист із зазначенням причини внесення змін.
{Пункт 2.5 глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2458 від 19.12.2023}
2.6. У разі відсутності здійснення ліцензованої діяльності у звітному періоді ліцензіат надає форми звітності, указуючи при цьому нульові значення відповідних показників за звітний період.
{Пункт 2.6 глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2458 від 19.12.2023}
3. Показники безперервності водопостачання
3.1. Безперервність водопостачання споживачів характеризується такими показниками:
1) показник середньої тривалості перерв у водопостачанні розраховується як відношення сумарної тривалості перерв у водопостачанні за звітний період до загальної кількості абонентів за формулою
де | ti | - | тривалість i-ї перерви у водопостачанні, хв; |
ni | - | кількість абонентів, відключених у результаті і-ї перерви у водопостачанні, осіб; | |
k | - | кількість перерв у водопостачанні протягом звітного періоду; | |
і | - | номер перерви у водопостачанні, і = 1, 2, 3, ... k; | |
n | - | загальна кількість абонентів ліцензіата станом на 01 січня звітного року, осіб; |
2) показник середньої частоти перерв у водопостачанні розраховується як відношення сумарної кількості відключених споживачів унаслідок усіх перерв у водопостачанні протягом звітного періоду до загальної кількості споживачів за формулою
де | ni | - | кількість абонентів, відключених у результаті і-ї перерви у водопостачанні, осіб; |
k | - | кількість перерв у водопостачанні протягом звітного періоду; | |
і | - | номер перерви у водопостачанні, і = 1, 2, 3, ... k; | |
n | - | загальна кількість абонентів ліцензіата станом на 01 січня звітного року, осіб; |
3) кількість перерв на 100 км мережі розраховується як відношення кількості перерв у водопостачанні протягом звітного періоду на довжину мереж водопостачання ліцензіата, помножене на 100, за формулою
де | k | - | кількість перерв у водопостачанні протягом звітного періоду; |
L | - | загальна довжина мереж водопостачання ліцензіата станом на 01 січня звітного року, км. |
4. Порядок реєстрації інформації, необхідної для розрахунку показників безперервності водопостачання
4.1. Ліцензіат повинен забезпечити ведення:
1) переліку джерел інформації, що використовуються для організації моніторингу показників безперервності водопостачання, згідно з додатком 1 до цієї Інструкції;
2) реєстру перерв у водопостачанні згідно з додатком 2 до цієї Інструкції;
3) реєстру перевірок параметрів тиску згідно з додатком 3 до цієї Інструкції.
4.2. Перелік джерел інформації, що використовуються для організації моніторингу показників безперервності водопостачання, формується згідно з додатком 1 до цієї Інструкції:
графа 1 - № з/п - номер за порядком;
графа 2 - код джерела інформації - код, який для зручності присвоює ліцензіат власним джерелам інформації, що використовуються для моніторингу показників якості надання послуг з водопостачання;
графа 3 - назва джерела інформації - журнал, електронна база даних, інші джерела інформації;
графа 4 - форма ведення джерела інформації - паперовий журнал, таблиці Microsoft Excel, електронна база даних тощо;
графа 5 - стислий перелік інформації, яку містить зазначене джерело інформації.
4.3. Реєстр перерв у водопостачанні формується згідно з додатком 2 до цієї Інструкції:
графа 1 - № з/п перерви у водопостачанні;
графа 2 - код джерела інформації - уноситься код джерела інформації, в якому вперше зафіксована інформація про початок перерви, що призвела до відключення споживачів;
графа 3 - адреса місця пошкодження - вносяться дані щодо місця пошкодження або планового ремонту частини мережі, яке призвело до перерви у водопостачанні;
графа 4 - відключена частина мережі - перелік вулиць (будинків), на яких припинено водопостачання;
графа 5 - інформація про виконані роботи - стисла інформація про проведені ремонтні роботи для усунення пошкоджень у мережі;
графи 6 - 10 - класифікація перерв;
графа 11 - дата та час початку перерви у водопостачанні. Час першого повідомлення про відключення, яке реєструється у джерелах інформації;
графа 12 - дата та час кінця перерви у водопостачанні. Визначається та реєструється персоналом ліцензіата у джерелах інформації;
графа 13 - тривалість часу під час перерви у водопостачанні, протягом якого вода не мала подаватися за графіком, хв - зазначається лише у разі, якщо водопостачання здійснюється ліцензіатом за графіком. Для таких перерв у примітці зазначається графік водопостачання.
графа 14 - тривалість перерви, хв - розраховується як різниця часу (у хвилинах) між початком та кінцем перерви у водопостачанні за вирахуванням часу під час перерви у водопостачанні, протягом якого вода не мала подаватися за графіком (графа 13);
графи 15 - 16 - кількість відключених абонентів (побутових та непобутових). У разі неможливості визначення фактичної кількості відключених абонентів вказується розрахункове значення. Для таких перерв спосіб розрахунку зазначається у примітці;
графа 17 - примітки. У випадку незапланованої (аварійної) перерви з вини інших осіб або споживачів у примітці зазначається найменування цієї особи або споживача.
4.4. До реєстру перерв у водопостачанні не вносяться аварійні події, внаслідок яких відбувається зниження тиску в мережі, однак не припиняється водопостачання абонентів.
4.5. Якщо початок перерви у водопостачанні відбувся в одному місяці, а кінець - у наступному місяці, необхідно:
у попередньому місяці зареєструвати дату та час початку перерви у водопостачанні (графа 11 додатка 2 до цієї Інструкції);
у наступному місяці дану перерву реєструвати не потрібно;
після завершення перерви в наступному місяці занести дату та час завершення перерви в реєстр попереднього місяця.
4.6. Реєстр перевірок параметрів тиску формується згідно з додатком 3 до цієї Інструкції. У реєстр вносяться всі випадки перевірок параметрів тиску на межі балансової належності ліцензіата за зверненнями (скаргами) споживачів або управителя багатоквартирного будинку:
графа 2 - адреса місця вимірювання параметрів тиску;
графи 3 - 4 - зазначається присутність при проведенні перевірки параметрів тиску представника управителя багатоквартирного будинку або споживача(ів);
графа 5 - дата проведення перевірки;
графи 6 - 7 - параметри тиску. Зазначаються мінімально допустиме значення тиску в точці підключення, визначене у технічних умовах, та значення тиску за результатами перевірки;
графа 8 - недотримання параметрів тиску. Заповнюється, якщо значення тиску за результатами перевірки (графа 7) нижче за мінімально допустиме значення тиску в точці підключення, визначене у технічних умовах (графа 6);
4.7. Реєстри перерв у водопостачанні та реєстри перевірок параметрів тиску подаються в електронному вигляді до НКРЕКП не пізніше ніж через 20 днів після завершення звітного періоду.
5. Порядок заповнення форми звітності № 13НКРЕКП-водопостачання
5.1. У розділі І «Безперервність водопостачання» відповідно до класифікації перерв у водопостачанні заносяться показники середньої тривалості перерв у водопостачанні (графи 010 - 055), середньої частоти перерв у водопостачанні (графи 060 - 105) та кількості перерв на 1 км мережі (графи 110 - 155), розраховані за даними реєстрів перерв у водопостачанні.
У графах 160 - 175 зазначається кількість абонентів ліцензіата станом на 01 січня звітного року.
У графі 180 зазначається загальна довжина мереж ліцензіата станом на 01 січня звітного року.
Приклад заповнення розділу І «Безперервність водопостачання» форми звітності № 13НКРЕКП-водопостачання наведено в додатку 4 до цієї Інструкції.
5.2. У розділі ІІ «Перевірка параметрів тиску» за даними реєстрів перевірок параметрів тиску зазначаються кількість проведених вимірів тиску у звітному періоді (графа 010), кількість випадків недотримання параметрів тиску (графа 020). У графі 030 вказується відсоток випадків недотримання параметрів тиску, який визначається як відношення графи 020 до графи 010 розділу ІІ форми звітності № 13НКРЕКП-водопостачання, помножене на 100 %.
5.3. У розділі ІІІ «Перевірка показників якості питної води» залежно від місця взяття проби зазначається:
кількість проб питної води (графа 020);
кількість проб з відхиленням від стандартів якості питної води, визначених у ДСанПіН 2.2.4-171-10 «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною» (далі - ДСанПіН 2.2.4-171-10), загалом та залежно від групи показників (графи 030 - 080);
відсоток проб з відхиленням показників якості питної води (графа 090), який визначається як відношення графи 030 до графи 020 розділу ІІІ форми звітності № 13НКРЕКП-водопостачання, помножене на 100 %.
Показники розраховуються за результатами виробничого контролю безпечності та якості питної води, що здійснюється згідно з вимогами ДСанПіН 2.2.4171-10.
Додаток 1 |
ПЕРЕЛІК
джерел інформації, що використовуються для організації моніторингу показників безперервності водопостачання
__________________________________________________________ 20__ рік
(найменування ліцензіата)
№ з/п | Код джерела інформації | Назва джерела інформації | Форма ведення джерела інформації | Стислий перелік інформації, яку містить зазначене джерело інформації |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Додаток 2 |
РЕЄСТР
перерв у водопостачанні
Додаток 3 |
РЕЄСТР
перевірок параметрів тиску
Додаток 4 |
ПРИКЛАД
заповнення форми звітності № 13-НКРЕКП-водопостачання (квартальна) «Звіт щодо показників безперервності водопостачання»
ЗВІТ
щодо показників комерційної якості надання послуг з централізованого водопостачання та (або) централізованого водовідведення
{Форма звітності із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2458 від 19.12.2023}
ІНСТРУКЦІЯ
щодо заповнення форми звітності № 14-НКРЕКП-водопостачання/водовідведення (квартальна) «Звіт щодо показників комерційної якості надання послуг з централізованого водопостачання та (або) централізованого водовідведення»
1.1. Ця Інструкція поширюється на суб'єктів господарювання, які отримали ліцензію НКРЕКП на право здійснення господарської діяльності з централізованого водопостачання та (або) централізованого водовідведення.
1.2. Ця Інструкція визначає порядок заповнення форми звітності № 14-НКРЕКП-водопостачання/водовідведення (квартальна) «Звіт щодо показників комерційної якості надання послуг з централізованого водопостачання та (або) централізованого водовідведення» (далі - форма звітності № 14НКРЕКП-водопостачання/водовідведення) та строк подання її до НКРЕКП.
1.3. У цій Інструкції терміни вживаються в таких значеннях:
дата початку надання послуги - дата початку відліку строку надання послуги споживачеві з моменту отримання ліцензіатом від споживача всіх передбачених законодавством даних;
дата завершення надання послуги - дата завершення відліку строку надання послуги споживачеві, що підтверджується відповідним актом, реєстрацією вихідної інформації або іншим установленим документом;
джерело інформації - паперовий, електронний або магнітний носій інформації, на якому зафіксовані первинні дані, що використовуються для розрахунку показників якості надання послуг з централізованого водопостачання та (або) централізованого водовідведення;
показники комерційної якості надання послуг з централізованого водопостачання та (або) централізованого водовідведення - показники, які характеризують якість надання послуг ліцензіатом споживачеві, що, зокрема передбачає дотримання ліцензіатом строків надання послуг та виконання робіт, установлених чинним законодавством;
форс-мажорні обставини - дія непереборної сили (дії надзвичайних ситуацій техногенного, природного або екологічного характеру), яка унеможливлює надання послуги.
Скорочення, що застосовуються в Інструкції та її додатках:
ВС - вина споживача або інших осіб;
1.4. Ця Інструкція розроблена відповідно до:
законів України «Про питну воду та питне водопостачання», «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг», «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», «Про житлово-комунальні послуги», «Про звернення громадян»;
{Абзац другий пункту 1.4 глави 1 із змінами із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2458 від 19.12.2023}
Правил надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення і типових договорів про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05 липня 2019 року № 690;
{Абзац третій пункту 1.4 глави 1 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2458 від 19.12.2023}
інших нормативно-правових актів, якими регулюється ліцензована діяльність суб'єктів господарської діяльності з централізованого водопостачання та (або) централізованого водовідведення.
2. Порядок та строк надання інформації
2.1. Форма № 14-НКРЕКП-водопостачання/водовідведення подається ліцензіатами в цілому по суб’єкту господарювання.
2.2. Форма № 14-НКРЕКП-водопостачання/водовідведення складається станом на останнє число звітного періоду та подається ліцензіатом до НКРЕКП не пізніше ніж через 50 днів після звітного періоду.
{Пункт 2.2 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2458 від 19.12.2023}
2.3. Звітним періодом є квартал.
2.4. Звіт направляється ліцензіатом до НКРЕКП в електронній формі на адресу: sqrvv@nerc.gov.ua у двох примірниках:
з накладенням кваліфікованого електронного підпису уповноваженої особи ліцензіата та/або кваліфікованої електронної печатки ліцензіата з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги»;
без накладення кваліфікованого електронного підпису та/або кваліфікованої електронної печатки ліцензіата.
НКРЕКП протягом 10 робочих днів з дня надходження звіту надсилає ліцензіату повідомлення в електронній формі про одержання звіту (на електронну адресу, з якої було надіслано зазначений звіт). Датою подання форми звітності № 14-НКРЕКП-водопостачання/водовідведення вважається дата її надходження до НКРЕКП.
{Пункт 2.4 глави 2 в редакції Постанов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1233 від 18.10.2018, № 2458 від 19.12.2023}
2.5. У разі внесення змін до звіту після відправлення ліцензіат зобов’язаний терміново надіслати до НКРЕКП виправлений звіт, а також супровідний лист із зазначенням причини внесення змін.
{Пункт 2.5 глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2458 від 19.12.2023}
2.6. У разі відсутності здійснення ліцензованої діяльності у звітному періоді ліцензіат надає форми звітності, указуючи при цьому нульові значення відповідних показників за звітний період.
{Пункт 2.6 глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2458 від 19.12.2023}
3. Порядок формування загальної інформації, пов’язаної з заповненням форми звітності № 14-НКРЕКП-водопостачання/водовідведення
3.1. Ліцензіат повинен забезпечити ведення:
1) переліку джерел інформації щодо комерційної якості надання послуг згідно з додатком 1 до цієї Інструкції;
2) переліку послуг згідно з додатком 2 до цієї Інструкції;
3) реєстру надання послуг та письмових звернень громадян згідно з додатком 3 до цієї Інструкції.
3.2. Перелік джерел інформації, що використовуються для організації моніторингу показників безперервності водопостачання, формується згідно з додатком 1 до цієї Інструкції:
графа 1 - № з/п - номер за порядком;
графа 2 - код джерела інформації - код, який для зручності присвоює ліцензіат власним джерелам інформації, що використовуються для моніторингу показників якості надання послуг з водопостачання;
графа 3 - назва джерела інформації - журнал, електронна база даних, інші джерела інформації;
графа 4 - форма ведення джерела інформації - паперовий журнал, таблиці Microsoft Excel, електронна база даних тощо;
графа 5 - стислий перелік інформації, яку містить зазначене джерело інформації.
3.3. Якщо послуга або звернення побутового споживача стосується одночасно питань водопостачання та водовідведення, така послуга/звернення реєструється двічі за відповідними кодами виду послуг відповідно до переліку послуг, наведеного в додатку 2 до цієї Інструкції.
3.4. Реєстр надання послуг та письмових звернень громадян формується згідно з додатком 3 до цієї Інструкції.
Графи реєстру заповнюються таким чином:
графа 1 - № з/п - номер за порядком;
графа 2 - код послуги відповідно до переліку послуг, наведеного в додатку 2 до цієї Інструкції;
графа 3 - код джерела інформації відповідно до переліку, затвердженого внутрішнім розпорядчим документом ліцензіата. Може відображатися декілька кодів джерела інформації, що містять інформацію про дату початку та завершення надання послуги;
графи 4 - 6 - інформація про абонента: прізвище, ім’я, по батькові (найменування), адреса споживача, інша інформація (телефон, адреса електронної пошти, реєстраційний номер тощо);
графа 7 - предмет звернення - заповнюється лише для письмових звернень громадян (літери «С», «П», «З» відповідно для скарг, пропозицій (зауважень) та заяв (клопотань));
графа 8 - дата початку надання послуги:
з видачі технічних умов - день реєстрації заяви з видачі технічних умов;
з підключення об’єкта замовника до мереж - день реєстрації заяви з підключення об’єкта замовника до мереж;
з періодичної повірки засобів обліку - зафіксована у відповідних джерелах інформації дата зняття засобу обліку для періодичної повірки. Якщо за договором з ліцензіатом періодичну повірку засобів обліку, встановлених у споживачів ліцензіата, здійснює інший суб’єкт господарювання, дані щодо таких повірок також вносяться до реєстру;
з проведення перевірки кількісних або якісних показників надання послуг - дата реєстрації повідомлення споживача про неналежне надання або ненадання послуг, за яким проведено перевірку;
з розгляду акта-претензії за результатами перевірки кількісних або якісних показників надання послуг - дата укладання акта-претензії про неналежне надання або ненадання послуг;
для письмових звернень громадян - дата отримання звернення громадянина, у тому числі переадресованого від органів державної влади та місцевого самоврядування. Датою отримання звернення є дата реєстрації звернення у відповідному джерелі інформації (журнал обліку, електронна база даних тощо);
графа 9 - дата завершення надання послуги:
з видачі технічних умов - дата реєстрації повідомлення замовника про готовність до видачі технічних умов, зафіксована у джерелах інформації;
з підключення об’єкта замовника до мереж - дата здійснення підключення об’єкта замовника до мереж, зафіксована у джерелах інформації;
з періодичної повірки засобів обліку - дата встановлення засобу обліку після проведення його повірки, зафіксована у джерелах інформації;
з проведення перевірки кількісних або якісних показників надання послуг - дата встановлення факту ненадання послуг, надання їх не в повному обсязі або перевірки кількісних та (або) якісних показників надання послуг, зафіксована у джерелах інформації;
з розгляду акта-претензії за результатами перевірки кількісних або якісних показників надання послуг - зареєстрована дата повідомлення споживачу про задоволення акта-претензії або про відмову у задоволенні з обґрунтуванням причини такої відмови;
для письмових звернень громадян - дата реєстрації листа-відповіді на звернення громадянина у відповідному джерелі інформації (журнал обліку, електронна база даних тощо).
У разі ненадання послуги датою завершення надання послуги є дата письмової відмови замовника або споживача від послуги або дата підтвердження неможливості надання послуги внаслідок форс-мажорних обставин, з вини споживача, третіх осіб або ліцензіата;
графи 10 - 11 - тривалість обґрунтованої затримки надання послуги внаслідок форс-мажорних обставин, з вини споживача або інших осіб (календарних днів/робочих днів). Тривалість затримки зазначається в календарних або робочих днях (у графі 10 або 11) відповідно до встановлених законодавством строків;
графи 12 - 13 - тривалість надання послуги: кількість календарних/робочих днів з початку надання послуги до завершення надання послуги за вирахуванням часу обґрунтованої затримки надання послуги;
графа 14 - причина затримки. Може мати значення: ВС, ФМ. Затримка у наданні послуги внаслідок форс-мажорних обставин, з вини споживачів або інших осіб має бути документально підтверджена;
графа 15 - причина ненадання послуги. Може мати значення: ВС, ФМ, ВЛ. Ненадання послуги внаслідок форс-мажорних обставин, з вини споживачів або інших осіб має бути документально підтверджена;
графа 16 - примітки ліцензіата, які уточняють певні особливості надання даного виду послуг. Наприклад: причину відмови у видачі технічних умов тощо.
3.5. Якщо початок надання послуги відбувся в одному місяці, а завершення - у наступному або дата отримання звернення в одному місяці, а відповідь - у наступному місяці, необхідно:
у місяці, коли надійшла заявка на послугу або отримано звернення, зареєструвати дату початку надання послуги (графа 8 додатка 3 до цієї Інструкції) та дату завершення надання послуги або дату надання відповіді на звернення (графа 9 додатка 3 до цієї Інструкції).
При цьому у місяці завершення надання цієї послуги або надання відповіді на звернення її реєструвати не потрібно.
При наданні послуги або відповіді на звернення пізніше наступного місяця необхідно:
у місяці, коли надійшла заявка на послугу або отримано звернення, зареєструвати дату початку надання послуги (графа 8 додатка 3 до цієї Інструкції);
у місяці завершення надання цієї послуги зареєструвати дату початку надання послуги (графа 8 додатка 3 до цієї Інструкції) та дату завершення надання послуги або дату надання відповіді на звернення (графа 9 додатка 3 до цієї Інструкції).
3.6. Реєстри надання послуг та письмових звернень громадян подаються в електронному вигляді до НКРЕКП не пізніше ніж через 50 днів після завершення звітного періоду (без даних, що містять персональну інформацію абонентів).
4. Порядок заповнення форми звітності № 14-НКРЕКП-водопостачання/водовідведення
4.1. Інформація для заповнення форми звітності № 14-НКРЕКП-водопостачання/водовідведення формується на підставі даних додатків 1 - 3 до цієї Інструкції.
4.2. Звіт щодо показників комерційної якості надання послуг з централізованого водопостачання та (або) централізованого водовідведення містить таку інформацію:
графа А - код послуги відповідно до переліку, наведеного в додатку 2 до цієї Інструкції;
графа Б - тип звернення відповідно до переліку, наведеного в додатку 2 до цієї Інструкції;
графа 1 - загальна кількість звернень за квартал щодо надання послуги кожного виду відповідно до кодів та назв із переліку послуг, наведених у додатку 2 до цієї Інструкції. Визначається як сума графи 2 та графи 3;
графа 2 - кількість наданих послуг відповідно до письмового звернення споживача (дані указуються окремо за кожним видом послуг у відповідному рядку). Зазначена кількість запитів щодо надання послуг визначається на підставі інформації, яку містять реєстри надання послуг та письмових звернень громадян (додаток 3 до цієї Інструкції);
графа 3 - кількість ненаданих послуг - відображаються дані щодо кількості ненаданих послуг, щодо яких надійшли письмові звернення споживачів. Визначається на підставі інформації, яку містять реєстри надання послуг та письмових звернень громадян (додаток 3 до цієї Інструкції);
графа 4 - строк надання послуги, визначений чинним законодавством;
графа 5 - середній строк надання послуги. Визначається як відношення сумарної тривалості надання послуги за окремим кодом до загальної кількості запитів на надання цієї послуги;
графа 6 - кількість послуг, час виконання яких перевищив установлені строки. Визначається на підставі інформації, що містять реєстри надання послуг та письмових звернень громадян (додаток 3 до цієї Інструкції);
графа 7 - відсоток послуг, час виконання яких перевищив установлені строки, %. Визначається як відношення графи 6 до графи 2, помножене на 100 %.
Додаток 1 |
ПЕРЕЛІК
джерел інформації щодо комерційної якості надання послуг
_________________________________________________________ 20__ рік
(найменування ліцензіата та його підрозділу)
№ з/п | Код джерела інформації | Назва джерела інформації | Форма ведення джерела інформації | Стислий перелік інформації, що містить джерело інформації | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Додаток 2 |
Код послуги | Назва послуги |
S1 | Надання доступу до мережі водопостачання: |
S1.1 | видача технічних умов (стаття 30*) |
S1.2 | підключення об’єкта замовника до мереж (стаття 39*) |
S2 | Надання доступу до мережі водовідведення: |
S2.1 | видача технічних умов (стаття 30*) |
S2.2 | підключення об’єкта замовника до мереж (стаття 39*) |
S3 | Періодична повірка засобів обліку (пункт 15**) |
S4 | Перевірка кількісних або якісних показників надання послуг (з питань водопостачання) |
S4.1 | проведення перевірки кількісних або якісних показників надання послуг (пункт 35**) |
S4.2 | розгляд акта-претензії за результатами перевірки (пункт 39**) |
S5 | Перевірка кількісних або якісних показників надання послуг (з питань водовідведення) |
S5.1 | проведення перевірки кількісних або якісних показників надання послуг (пункт 35**) |
S5.2 | розгляд акта-претензії за результатами перевірки (пункт 39**) |
S6 | Відповідь на письмові звернення побутових споживачів (стаття 20***) (з питань водопостачання), у т. ч.: |
S6.1 | на скарги щодо незадовільної якості питної води |
S6.2 | на скарги на недостатній тиск у мережі |
S6.3 | на скарги на перерви у водопостачанні |
S6.4 | інші звернення |
S7 | Відповідь на письмові звернення побутових споживачів (стаття 20***) (з питань водовідведення), у т. ч.: |
S7.1 | на скарги щодо незадовільної якості надання послуг з водовідведення |
S7.2 | інші звернення |
__________
* Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності».
** Правила надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року № 630.
*** Закон України «Про звернення громадян».
Додаток 3 |
РЕЄСТР
надання послуг та письмових звернень громадян