Про затвердження Порядку розроблення планів діяльності єдиної державної системи цивільного захисту
{Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 134 від 14.02.2023}
Відповідно до частини другої статті 130 Кодексу цивільного захисту України Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Порядок розроблення планів діяльності єдиної державної системи цивільного захисту, що додається.
ПОРЯДОК
розроблення планів діяльності єдиної державної системи цивільного захисту
1. Цей Порядок визначає процедуру розроблення та затвердження планів діяльності єдиної державної системи цивільного захисту.
Розроблення планів реагування на надзвичайні ситуації
2. Плани реагування на надзвичайні ситуації:
розробляються з метою упорядкування та координації дій органів державної влади, органів місцевого самоврядування, органів управління та сил цивільного захисту, суб’єктів господарювання у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій;
визначають організацію управління реагуванням на надзвичайні ситуації, порядок дій і взаємодії, а також організацію основних видів забезпечення органів управління та сил цивільного захисту, що залучатимуться до реагування у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій, переведення органів управління та сил цивільного захисту у режим підвищеної готовності, режим надзвичайної ситуації.
План реагування на надзвичайні ситуації державного рівня розробляється ДСНС та затверджується Кабінетом Міністрів України.
План реагування на надзвичайні ситуації міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади розробляється відповідним органом виконавчої влади та затверджується його керівником.
План реагування на надзвичайні ситуації Автономної Республіки Крим, області, мм. Києва та Севастополя розробляється та затверджується Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласною, Київською та Севастопольською міською держадміністрацією, що утворила відповідну територіальну підсистему єдиної державної системи цивільного захисту.
План реагування на надзвичайні ситуації у масштабі району, району в мм. Києві та Севастополі, території територіальної громади розробляється та затверджується районною, районною в мм. Києві та Севастополі держадміністрацією, виконавчим органом міської, селищної, сільської ради, що утворила відповідну ланку територіальної підсистеми, її субланку.
{Абзац сьомий пункту 2 в редакції Постанови КМ № 134 від 14.02.2023}
План реагування на надзвичайні ситуації суб’єкта господарювання розробляється відповідним суб’єктом господарювання з чисельністю працюючого персоналу більше 50 осіб та затверджується керівником такого суб’єкта господарювання.
У суб’єктів господарювання з чисельністю працюючого персоналу 50 осіб і менше посадова особа з питань цивільного захисту розробляє інструкцію щодо дії персоналу суб’єкта господарювання у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій, яка затверджується керівником такого суб’єкта господарювання. Інструкція повинна містити відомості про можливі (прогнозовані) надзвичайні ситуації, які можуть виникнути на об’єкті суб’єкта господарювання, сигнали оповіщення про небезпеку, дії персоналу після отримання таких сигналів, маршрути евакуації персоналу в безпечні місця, його укриття у захисних спорудах цивільного захисту, заходи із збереження матеріальних цінностей.
До опрацювання планів реагування на надзвичайні ситуації можуть залучатися всеукраїнські громадські організації інвалідів та їх спілки.
Розроблення планів локалізації і ліквідації наслідків аварій на об’єктах підвищеної небезпеки
3. Плани локалізації і ліквідації наслідків аварій на об’єктах підвищеної небезпеки розробляються з метою упорядкування та координації дій органів управління та сил цивільного захисту підприємства, установи, організації, у власності або користуванні яких перебуває об’єкт підвищеної небезпеки, у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій.
План локалізації і ліквідації наслідків аварій на об’єкті підвищеної небезпеки розробляється та затверджується юридичною або фізичною особою, у власності або у користуванні якої є хоча б один об’єкт підвищеної небезпеки, а також підприємством, установою, організацією, які планують експлуатувати або експлуатують хоча б один об’єкт підвищеної небезпеки.
Розроблення планів цивільного захисту на особливий період
4. Плани цивільного захисту на особливий період розробляються з метою визначення обсягів, порядку організації, способів і строків здійснення заходів щодо переведення єдиної державної системи цивільного захисту, її підсистем, ланок, суб’єктів господарювання у визначені ступені готовності, а також виконання завдань, покладених на органи управління та сили цивільного захисту в умовах особливого періоду.
План цивільного захисту України на особливий період розробляється ДСНС та затверджується у порядку, визначеному відповідними актами Президента України.
План цивільного захисту міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади на особливий період розробляється відповідним органом виконавчої влади та затверджується його керівником.
План цивільного захисту Автономної Республіки Крим, області, мм. Києва та Севастополя на особливий період розробляється та затверджується Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласною, Київською та Севастопольською міською держадміністрацією.
План цивільного захисту району, району в мм. Києві та Севастополі, території відповідної територіальної громади на особливий період розробляється та затверджується відповідним виконавчим органом міської, селищної, сільської ради, держадміністрацією.
{Абзац п'ятий пункту 4 в редакції Постанови КМ № 134 від 14.02.2023}
План цивільного захисту суб’єкта господарювання на особливий період розробляється та затверджується суб’єктом господарювання, який продовжує роботу у воєнний час та/або який віднесено до категорії цивільного захисту.
Розроблення планів основних заходів цивільного захисту на рік
5. Плани основних заходів цивільного захисту на рік розробляються щороку на наступний рік і мають за мету організацію та здійснення заходів, уключаючи заходи у відбудовний період після закінчення воєнних дій, спрямованих на забезпечення готовності органів управління, сил та засобів цивільного захисту єдиної державної системи цивільного захисту, її функціональних і територіальних підсистем до виконання завдань за призначенням, підготовку керівного складу і фахівців органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів цивільного захисту, навчання населення діям у разі виникнення надзвичайних ситуацій, визначення обсягу та строків здійснення відновлювальних робіт із ліквідації наслідків воєнних дій під час дії воєнного стану, а також здійснення контролю за станом впровадження заходів цивільного захисту на державному, регіональному та місцевому рівні.
{Абзац перший пункту 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 134 від 14.02.2023}
План основних заходів цивільного захисту України на рік розробляється ДСНС та затверджується Кабінетом Міністрів України.
План основних заходів цивільного захисту центрального органу виконавчої влади на рік розробляється міністерством, іншим центральним органом виконавчої влади та затверджується його керівником.
{Абзац третій пункту 5 в редакції Постанови КМ № 134 від 14.02.2023}
План основних заходів цивільного захисту Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації на рік розробляється та затверджується Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласною, Київською та Севастопольською міською держадміністрацією.
{Абзац четвертий пункту 5 в редакції Постанови КМ № 134 від 14.02.2023}
План основних заходів цивільного захисту районної держадміністрації, виконавчого органу міської, районної в місті (у разі її створення), селищної, сільської ради на рік розробляється та затверджується районною держадміністрацією, виконавчим органом відповідної ради.
{Абзац п'ятий пункту 5 в редакції Постанови КМ № 134 від 14.02.2023}
Плани основних заходів цивільного захисту центрального органу виконавчої влади, місцевого органу виконавчої влади, виконавчого органу міської, районної в місті (у разі її створення), селищної, сільської ради на рік розробляються у місячний строк після затвердження плану основних заходів цивільного захисту України на рік та повинні враховувати заходи, які містяться у зазначеному плані, а також строки їх виконання.
{Абзац шостий пункту 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 134 від 14.02.2023}
Розроблення плану проведення цільової мобілізації для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій державного рівня у мирний час
6. План проведення цільової мобілізації для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій державного рівня у мирний час:
розробляється на випадок аварії на атомних електростанціях з викидом радіоактивних речовин за межі санітарно-захисної зони таких об’єктів, катастрофічного затоплення місцевості внаслідок руйнування гідротехнічних споруд Дніпровського та Дністровського каскадів, великомасштабних руйнувань унаслідок землетрусу, ліквідації наслідків воєнних дій у відбудовний період, а також аварії на магістральних аміако-, нафто- та газопроводах;
{Абзац другий пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 134 від 14.02.2023}
включає організаційні і практичні заходи щодо порядку розгортання органів управління та сил єдиної державної системи цивільного захисту у разі проведення такої мобілізації, строки їх виконання, необхідні для цього людські, фінансові, матеріальні та інші ресурси, а також виконавців.
План проведення цільової мобілізації для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій державного рівня у мирний час розробляється ДСНС та затверджується Кабінетом Міністрів України.
В органах виконавчої влади (суб’єктах господарювання) заходи щодо проведення цільової мобілізації для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій державного рівня у мирний час відображаються в їх мобілізаційних планах окремим додатком.
Розроблення плану реагування на ядерні та радіаційні аварії
61. План реагування на ядерні та радіаційні аварії розробляється в масштабі України.
План реагування на ядерні та радіаційні аварії розробляється Держатомрегулюванням разом з МВС, МОЗ, Міндовкіллям, Міненерго, ДСНС, експлуатуючими організаціями (операторами) ядерних установок, спеціалізованими підприємствами з поводження з радіоактивними відходами та затверджується Кабінетом Міністрів України.
План реагування на ядерні та радіаційні аварії розробляється з метою впорядкування та координації дій органів державної влади, органів місцевого самоврядування, органів управління та сил цивільного захисту, суб’єктів господарювання, спрямованих на ліквідацію наслідків та надання допомоги постраждалим, у разі загрози виникнення або виникнення ядерної чи радіаційної аварії.
{Порядок доповнено розділом згідно з Постановою КМ № 134 від 14.02.2023}
Розроблення плану проведення заходів з евакуації населення (працівників), матеріальних і культурних цінностей у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій
62. План проведення заходів з евакуації населення (працівників), матеріальних і культурних цінностей у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій розробляється в масштабі галузі, Автономної Республіки Крим, області, мм. Києва та Севастополя, району, територіальної громади, району в місті, суб’єкта господарювання.
План проведення заходів з евакуації населення (працівників), матеріальних і культурних цінностей у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій розробляється з метою своєчасного визначення змісту та обсягу заходів з евакуації населення (працівників), матеріальних і культурних цінностей, порядку дій органів з евакуації та організації управління евакуацією, безпечних районів, придатних для розміщення евакуйованого населення та майна, а також основних видів забезпечення заходів з евакуації.
План проведення заходів з евакуації населення (працівників), матеріальних і культурних цінностей у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій розробляється відповідною комісією з питань евакуації, підписується її головою, затверджується керівником органу, який утворив таку комісію, та погоджується органом, на території якого планується розміщення евакуйованого населення (працівників), матеріальних і культурних цінностей.
{Порядок доповнено розділом згідно з Постановою КМ № 134 від 14.02.2023}
7. Планування та методичне забезпечення планування заходів цивільного захисту організовує ДСНС.
Плани діяльності єдиної державної системи цивільного захисту (крім планів основних заходів цивільного захисту на рік) уточнюються у разі переведення єдиної державної системи цивільного захисту або її складових у вищі ступені готовності, оголошення мобілізації чи введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях, але не рідше ніж один раз на рік до 31 березня станом на 1 січня поточного року.