Про реалізацію експериментального проекту у сфері примусового виконання рішень
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Погодитися з пропозицією Міністерства юстиції щодо реалізації протягом 2018-2019 років експериментального проекту з оптимізації повноважень державних виконавців і спеціалістів органів примусового виконання рішень, оптимізації системи органів примусового виконання рішень, а також організації офісів "Центр виконання рішень" (далі - експериментальний проект).
2. Утворити як юридичні особи публічного права окружні відділи державної виконавчої служби, реорганізувавши шляхом злиття районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні, міжрайонні відділи державної виконавчої служби головних територіальних управлінь юстиції Міністерства юстиції у Дніпропетровській, Луганській, Одеській, Сумській областях та м. Києві.
3. Затвердити Порядок реалізації експериментального проекту у сфері примусового виконання рішень, що додається.
визначити перелік районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних, міжрайонних відділів державної виконавчої служби головних територіальних управлінь юстиції Міністерства юстиції у Дніпропетровській, Луганській, Одеській, Сумській областях та м. Києві, які під час реалізації експериментального проекту будуть реорганізовані у відповідні окружні відділи державної виконавчої служби, територіально орієнтовані на систему окружних судів;
здійснити заходи, пов’язані з реорганізацією органів державної виконавчої служби;
організувати офіси "Центр виконання рішень" з розміщенням у них управлінь державної виконавчої служби головних територіальних управлінь юстиції Міністерства юстиції у Дніпропетровській, Луганській, Одеській, Сумській областях та м. Києві;
оприлюднити інформацію про реалізацію експериментального проекту на своєму офіційному веб-сайті та забезпечити оприлюднення відповідної інформації у Дніпропетровській, Луганській, Одеській, Сумській областях та м. Києві;
затвердити Тимчасове положення про управління державної виконавчої служби у Дніпропетровській, Луганській, Одеській, Сумській областях та м. Києві та Тимчасове положення про окружний відділ державної виконавчої служби;
вжити заходів до матеріально-технічного та іншого забезпечення реалізації експериментального проекту;
подати Кабінетові Міністрів України не пізніше ніж через три місяці після реалізації експериментального проекту звіт про його реалізацію, а також доцільність його поширення на територію всієї України та внесення відповідних змін до законодавства у сфері примусового виконання судових рішень і рішень інших органів.
ПОРЯДОК
реалізації експериментального проекту у сфері примусового виконання рішень
1. Цей Порядок визначає особливості діяльності органів державної виконавчої служби у Дніпропетровській, Луганській, Одеській, Сумській областях та м. Києві в рамках реалізації експериментального проекту у сфері примусового виконання рішень (далі - експериментальний проект).
2. У цьому Порядку терміни вживаються у значенні, наведеному у Законах України "Про виконавче провадження" та "Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів".
3. Під час реалізації експериментального проекту органи державної виконавчої служби керуються Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, цим Порядком, іншими актами Кабінету Міністрів України, наказами Мін'юсту, іншими актами законодавства.
4. Реалізація експериментального проекту полягає в:
реорганізації у формі злиття районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних, міжрайонних відділів державної виконавчої служби головних територіальних управлінь юстиції Мін'юсту у Дніпропетровській, Луганській, Одеській, Сумській областях та м. Києві в окружні відділи державної виконавчої служби, територіально орієнтовані на систему окружних судів;
організації офісів "Центр виконання рішень" з розміщенням у них управлінь державної виконавчої служби головних територіальних управлінь юстиції Мін’юсту у Дніпропетровській, Луганській, Одеській, Сумській областях та м. Києві, в яких забезпечуються:
- зональне розділення спеціалістів, які здійснюють постійну комунікацію з учасниками виконавчого провавдження, та виконавців, які безпосередньо вчиняють виконавчі дії і заходи примусового виконання рішень;
- виконання обов’язків державного виконавця, не пов’язаних із вчиненням виконавчих дій, іншими працівниками органу державної виконавчої служби або за допомогою інноваційних засобів телекомунікації;
- створення зручних, комфортних, доступних умов для комунікації учасників виконавчого провадження з органами державної виконавчої служби та проведення правоосвітницьких заходів з питань примусового виконання рішень та діяльності органів державної виконавчої служби.
5. В офісах "Центр виконання рішень" управліннями державної виконавчої служби головних територіальних управлінь юстиції Мін’юсту у Дніпропетровській, Луганській, Одеській, Сумській областях та м. Києві здійснюється:
своєчасне, повне і неупереджене примусове виконання судових рішень, рішень інших органів (посадових осіб) у порядку, встановленому законодавством;
інформування учасників виконавчого провадження про їх права у виконавчому провадженні та його перебіг, у тому числі з використанням інноваційних засобів телекомунікації, надання допомоги в оформленні документів;
прийняття заяв про відкриття виконавчого провадження та інших документів виконавчого провадження, їх реєстрація та передача відповідному органу державної виконавчої служби за принципом екстериторіальності;
надання сторонам виконавчого провадження можливості отримання інформації про виконавче провадження, що міститься в автоматизованій системі виконавчого провадження;
проведення правоосвітницьких заходів з питань примусового виконання рішень та діяльності органів державної виконавчої служби.
6. За результатами реалізації експериментального проекту Мін'юстом визначається його успішність за такими індикаторами:
оптимізація навантаження на державних виконавців;
збільшення відсотка виконаних рішень (не менш як на 10 відсотків);
зменшення кількості скарг на дії (бездіяльність) державних виконавців та роботу органів державної виконавчої служби;
підвищення рівня довіри суспільства до органів державної виконавчої служби;
покращення комунікації органів державної виконавчої служби з учасниками виконавчого провадження;
забезпечення публічності і відкритості в органах державної виконавчої служби.