НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ ЗВ’ЯЗКУ ТА ІНФОРМАТИЗАЦІЇ |
РІШЕННЯ |
31.07.2015 № 394 |
Про затвердження Порядку надання послуг із перенесення абонентських номерів
{Із змінами, внесеними згідно з Рішеннями Національної комісії, що здійснює
державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
№ 607 від 28.11.2017
№ 561 від 26.11.2019
№ 107 від 23.03.2021}
Відповідно до статей 18, 32, 39 Закону України «Про телекомунікації», Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, затвердженого Указом Президента України від 23 листопада 2011 року № 1067, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Порядок надання послуг із перенесення абонентських номерів, що додається.
2. Департаменту зв’язку в установленому законодавством порядку подати це рішення на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Це рішення набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
ПОГОДЖЕНО: |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО |
ПОРЯДОК
надання послуг із перенесення абонентських номерів
1. Цей Порядок врегульовує механізм:
надання послуг з перенесення абонентських номерів (далі - ППН);
досудового вирішення спорів щодо надання ППН.
2. У цьому Порядку терміни вживаються в таких значеннях:
адміністратор - організація, яка визначена НКРЗІ відповідно до законодавства для здійснення централізованого технічного адміністрування персональних номерів та перенесених абонентських номерів;
базове надання телекомунікаційних послуг - надання телекомунікаційних послуг абоненту оператором телекомунікацій (провайдером телекомунікацій цього оператора), в мережі якого абонент отримує телекомунікаційні послуги на момент подання заяви на ППН;
{Абзац третій пункту 2 розділу I із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 107 від 23.03.2021}
базовий оператор - оператор телекомунікацій, у мережі якого забезпечується базове надання телекомунікаційних послуг;
базовий провайдер - провайдер телекомунікацій, який забезпечує базове надання телекомунікаційних послуг;
{Пункт 2 розділу I доповнено терміном згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 107 від 23.03.2021}
зареєстрований абонент - абонент, який отримує телекомунікаційні послуги без укладення договору в письмовій формі, та зареєстрований в оператора, провайдера телекомунікацій відповідно до Порядку реєстрації абонентів, які отримують телекомунікаційні послуги без укладення договору в письмовій формі, затвердженого рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, від 28 листопада 2017 року № 607, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06 лютого 2018 року за № 145/31597 (далі - Порядок реєстрації абонентів);
{Пункт 2 розділу I доповнено терміном згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 107 від 23.03.2021}
знеособлений абонент - абонент, який отримує телекомунікаційні послуги без укладення договору в письмовій формі, та не зареєстрований в оператора, провайдера телекомунікацій відповідно до Порядку реєстрації абонентів;
{Пункт 2 розділу I доповнено терміном згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 107 від 23.03.2021}
контрактний абонент - абонент, який отримує телекомунікаційні послуги на умовах письмового договору про надання телекомунікаційних послуг;
{Пункт 2 розділу I доповнено терміном згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 107 від 23.03.2021}
локальна база даних перенесених номерів (далі - ЛБД) - копія централізованої бази даних або її частини, яка розміщена на власних ресурсах оператора телекомунікацій та використовується в операційних технологічних процесах встановлення з’єднання та/або передачі повідомлення на перенесений номер;
{Абзац пункту 2 розділу I із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 107 від 23.03.2021}
оператор-донор - оператор телекомунікацій, з діапазону номерного ресурсу якого здійснюється перенесення абонентського номера за заявою абонента та в мережі якого надавались телекомунікаційні послуги за цим абонентським номером до його перенесення;
оператор-ініціатор - оператор телекомунікацій, з мережі якого ініціюється виклик та/або повідомлення на абонентський номер, у тому числі на перенесений;
оператор-отримувач - оператор телекомунікацій, якому подано заяву на ППН та/або до мережі якого здійснюється перенесення абонентського номера;
{Абзац пункту 2 розділу I із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 107 від 23.03.2021}
оператор-транзитер - оператор телекомунікацій, який забезпечує транзит трафіку від мережі оператора-ініціатора до мережі оператора-отримувача або іншого оператора-транзитера, а у разі необхідності забезпечує запит до ЛБД або централізованої бази даних щодо отримання номера маршрутування;
провайдер-отримувач - провайдер телекомунікацій, якому подано заяву на ППН та який здійснює діяльність у сфері телекомунікацій на підставі договору з оператором телекомунікацій (оператором-отримувачем), до мережі якого здійснюється перенесення абонентського номера;
{Пункт 2 розділу I доповнено терміном згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 107 від 23.03.2021}
централізована база даних (далі - ЦБД) - єдина база даних, яка призначена для реалізації процесу перенесення абонентських номерів, періодичної синхронізації локальних баз даних та зберігання інформації про перенесені абонентські номери і їх номери маршрутування.
3. Дія цього Порядку поширюється на всіх операторів телекомунікацій, їх провайдерів телекомунікацій, що надають телекомунікаційні послуги з використанням номерного ресурсу, у тому числі організацію, яка визначена НКРЗІ відповідно до законодавства для здійснення централізованого технічного адміністрування персональних номерів та перенесених абонентських номерів і абонентів.
{Пункт 3 розділу I із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 107 від 23.03.2021}
4. НКРЗІ своїм рішенням визначає організацію, яка здійснює централізоване технічне адміністрування персональних номерів та перенесених абонентських номерів.
5. Строки початку впровадження ППН на телекомунікаційній мережі загального користування, включаючи створення локальних баз даних операторів телекомунікацій та їх підключення до ЦБД, визначаються рішенням НКРЗІ.
6. Діяльність з централізованого технічного адміністрування перенесених абонентських номерів після визначення відповідної організації може здійснюватись тільки після набуття цією організацією статусу оператора телекомунікацій.
Під час здійснення діяльності з централізованого технічного адміністрування перенесених абонентських номерів адміністратор не може здійснювати інші дії щодо централізованого технічного адміністрування перенесених абонентських номерів, які не передбачені законодавством.
7. Адміністратор не має права в односторонньому порядку припинити централізоване технічне адміністрування перенесених абонентських номерів до моменту забезпечення можливості здійснення такого адміністрування визначеним відповідно до законодавства новим адміністратором.
8. ППН надається абонентам, які отримують телекомунікаційні послуги на умовах письмового договору про надання телекомунікаційних послуг або зареєстровані в оператора, провайдера телекомунікацій відповідно до Порядку реєстрації абонентів.
{Пункт 8 розділу I із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 607 від 28.11.2017; в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 107 від 23.03.2021}
II. Порядок надання послуги з перенесення абонентських номерів
1. Оператор телекомунікацій зобов’язаний надавати абонентам ППН, крім випадків, визначених пунктом 28 цього розділу.
2. Оператор телекомунікацій, що надає послуги фіксованого телефонного зв’язку з географічним планом нумерації, повинен надавати абонентам ППН у межах місцевої телефонної мережі або зони нумерації відповідно до Національного плану нумерації України, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 23 листопада 2006 року № 1105, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07 грудня 2006 року за № 1284/13158 (із змінами) (далі - Національний план нумерації).
{Пункт 2 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 561 від 26.11.2019}
3. Оператор телекомунікацій, що надає послуги рухомого (мобільного) зв’язку та/або фіксованого телефонного зв’язку з негеографічним планом нумерації, повинен надавати абонентам ППН у межах території України.
{Пункт 3 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 561 від 26.11.2019}
4. При наданні ППН та телекомунікаційних послуг абонентам за перенесеним абонентським номером оператор телекомунікацій повинен:
1) інформувати абонентів через засоби масової інформації, веб-сайт, пункти обслуговування споживачів або у будь-який інший спосіб про умови і порядок надання ППН;
2) надавати телекомунікаційні послуги на рівних та недискримінаційних умовах абонентам у своїй мережі з власним номерним ресурсом та тим абонентам, які перенесли свої абонентські номери в мережу цього оператора;
3) застосовувати вибрані абонентом тарифні плани, доступні для підключення на момент подання заяви на ППН;
{Підпункт 3 пункту 4 розділу II в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 107 від 23.03.2021}
4) забезпечувати відповідно до законодавства захист персональних даних про абонента, отриманих при замовленні чи наданні послуг;
5) вживати заходів для недопущення несанкціонованого доступу до власної ЛБД, а у випадку, коли оператор телекомунікацій є адміністратором, - до ЦБД та наявної в них інформації, дотримуватись вимог законодавства щодо захисту інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах;
6) здійснювати маршрутизацію трафіку (викликів голосової телефонії, коротких текстових повідомлень (SMS) та, за умови надання послуги, мультимедійних повідомлень (MMS)) на перенесені абонентські номери. У разі відсутності в оператора мережі фіксованого зв’язку технічної можливості прямої маршрутизації викликів на мережу оператора-отримувача такий оператор повинен забезпечити маршрутизацію викликів та повідомлень до мережі оператора-донора;
{Підпункт 6 пункту 4 розділу II в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 107 від 23.03.2021}
7) здійснювати інформування абонента при отриманні від нього заяви на ППН, в тому числі шляхом розміщення відповідної інформації на вебресурсах операторів, щодо необхідних технічних характеристик кінцевого обладнання, яке може використовуватись для отримання послуг у мережі оператораотримувача, а також у разі можливості про тип та умови придбання такого кінцевого обладнання.
{Підпункт 7 пункту 4 розділу II в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 107 від 23.03.2021}
5. Після отримання письмової або здійсненої дистанційно за допомогою засобів зв’язку заяви абонента про припинення надання послуги (послуг) у зв’язку з перенесенням абонентського номера до мережі оператора-отримувача базовий оператор/провайдер припиняє базове надання телекомунікаційної послуги (послуг) та нарахування абонентної плати в момент завершення перенесення абонентського номера.
Для знеособленого або зареєстрованого абонента у базового оператора/провайдера заявою абонента про припинення надання послуги (послуг) у зв’язку з перенесенням абонентського номера вважається заява на ППН та відповідний запит оператора-отримувача до базового оператора щодо можливості здійснення ППН за абонентським номером, на перенесення якого подана заява.
{Пункт 5 розділу II в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 107 від 23.03.2021}
6. Оператор, провайдер телекомунікацій не може накладати обмеження на абонентів щодо можливості отримання ними ППН з будь-яких інших підстав, ніж визначених пунктом 28 цього розділу, у тому числі:
за наявності невиконаних зобов’язань за договором про надання телекомунікаційних послуг з базовим оператором/провайдером;
при відсутності реєстрації у базового оператора/провайдера, за умови наявності реєстрації у оператора-отримувача / провайдера-отримувача.
{Пункт 6 розділу II в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 107 від 23.03.2021}
7. Оператор-донор не має права присвоювати іншому абоненту перенесений абонентський номер до моменту отримання повідомлення від оператора-отримувача про вивільнення цього номера.
8. Після припинення надання телекомунікаційних послуг абоненту з використанням перенесеного номера згідно з пунктом 55 Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2012 року № 295, базовий оператор/провайдер (крім випадку, коли базовий оператор є оператором-донором) не має права використовувати цей номер. Базовий провайдер повинен повідомити базового оператора про вивільнення номера. Базовий оператор повинен повідомити про вивільнення номера оператора-донора та адміністратора не пізніше ніж через 24 години після припинення надання телекомунікаційних послуг абоненту або отримання повідомлення від базового провайдера про вивільнення номера.
{Пункт 8 розділу II в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 107 від 23.03.2021}
9. Перед встановленням з’єднання з перенесеними абонентськими номерами, які належать до діапазону номерного ресурсу оператора-ініціатора та використовуються для отримання телекомунікаційних послуг у мережі іншого оператора телекомунікацій, оператор-ініціатор повідомляє абонента, що викликає, шляхом надання звукового сигналу із голосовим повідомленням (далі - уніфіковане повідомлення), про дзвінок на перенесений абонентський номер.
Надання зазначеного уніфікованого повідомлення здійснюється виключно оператором-ініціатором. У разі, якщо оператором-ініціатором виступає оператор фіксованого телефонного зв’язку або оператор телекомунікацій іншої держави, то зазначене уніфіковане повідомлення оператори фіксованого телефонного зв’язку та/або оператори-транзитери не надають.
Абонент має право подати звернення оператору, провайдеру телекомунікацій, в якого отримує телекомунікаційні послуги, щодо припинення/відновлення надання йому уніфікованих повідомлень про дзвінок на перенесений абонентський номер при здійсненні ним викликів. У разі звернення такого абонента, що надійшло письмово або дистанційно за допомогою власного кінцевого обладнання, у тому числі шляхом надсилання короткого текстового повідомлення, USSD запиту, оператор-ініціатор за наявності технічної можливості припиняє/відновлює надання повідомлень абоненту, що викликає, про дзвінок на перенесений абонентський номер.
Форму уніфікованого повідомлення абонентів про дзвінки на перенесені номери наведено у додатку до цього Порядку.
{Пункт 9 розділу II в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 107 від 23.03.2021}
10. Адміністратор забезпечує використання ЦБД всіма суб’єктами господарювання, які використовують дані про абонентські номери у своїх технологічних процесах, на рівній і недискримінаційній основі.
11. Адміністратор підтримує інформаційний обмін між операторами телекомунікацій при наданні ППН та фіксує стан процесу перенесення абонентського номера. Інформація про стан процесу перенесення, а також перенесені абонентські номери та їх номери маршрутування зберігається в ЦБД.
12. У разі відсутності в оператора-ініціатора технічної можливості прямої маршрутизації викликів та/або повідомлень на мережу оператора-отримувача (обладнання мережі оператора-ініціатора не підтримує взаємодію з ЦБД та/або ЛБД), такий оператор повинен забезпечити маршрутизацію з’єднання або передачу повідомлення до мережі оператора-транзитера, який забезпечує їх подальшу маршрутизацію до мережі оператора-отримувача на основі даних, що отримуються з ЦБД та/або ЛБД.
{Пункт 12 розділу II в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 107 від 23.03.2021}
13. У разі ненадання або неналежного надання ППН абонент звертається до оператора-отримувача / провайдера-отримувача. Організація ППН здійснюється оператором-отримувачем, в тому числі для провайдера-отримувача, що здійснює діяльність у сфері телекомунікацій на підставі договору з цим оператором, який у взаємодії з оператором-донором, базовим оператором, адміністратором забезпечує спільне усунення проблем, що перешкоджають отриманню абонентом ППН.
З метою оперативного усунення проблем, що перешкоджають отриманню абонентом ППН, сторони повинні, поміж іншого, організувати електронні канали взаємодії, з дотриманням вимог законодавства щодо захисту персональних даних, для обміну повідомленнями між всіма сторонами, що приймають участь у перенесенні номера. Строк відповіді сторін на запит через електронні канали взаємодії не повинен перевищувати 2 робочі години.
{Пункт 13 розділу II в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 107 від 23.03.2021}
14. Оператор-отримувач / провайдер-отримувач роз’яснює абоненту:
{Абзац перший пункту 14 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 107 від 23.03.2021}
умови надання телекомунікаційних послуг за обраним тарифним планом;
порядок, умови та вартість надання ППН, зазначаючи період часу, протягом якого не надаватимуться телекомунікаційні послуги за відповідним абонентським номером, та конкретний момент завершення перенесення цього номера;
яким чином знеособленому абоненту можливо повернути невикористані кошти від базового оператора/провайдера, а саме щодо необхідності його реєстрації у базового оператора/провайдера, перед наданням ППН, та наявності для цього активної ідентифікаційної телекомунікаційної картки базового оператора/провайдера.
{Пункт 14 розділу II доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 107 від 23.03.2021}
15. Абонент, який бажає отримати ППН, звертається до оператора-отримувача / провайдера-отримувача із заявою, оформленою одним з таких способів:
в письмовому вигляді до пункту обслуговування абонентів оператора-отримувача / провайдераотримувача;
дистанційно з використанням засобів зв’язку за допомогою телефону або з заповненням інтерактивної форми заяви на офіційному вебсайті оператора-отримувача / провайдера-отримувача.
1) абонентський номер (номери), перенесення якого (яких) вимагається;
2) найменування базового оператора/провайдера, якщо таким оператором/провайдером є юридична особа, або прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) фізичної особи, якщо таким оператором/провайдером є фізична особа - підприємець;
3) форма обслуговування у базового оператора/провайдера (контрактний, зареєстрований, знеособлений абонент);
4) найменування оператора-отримувача / провайдера-отримувача, якщо таким оператором/провайдером є юридична особа, або прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) фізичної особи, якщо таким оператором/провайдером є фізична особа - підприємець;
5) номер іншого телефону або адреса електронної пошти для зворотного зв’язку;
6) місцезнаходження / місце проживання, за яким абонент мережі фіксованого телефонного зв’язку планує отримувати телекомунікаційні послуги з використанням перенесеного абонентського номера;
7) бажаний час перенесення абонентського номера (номерів);
8) обраний тариф та/або тарифний план оператора-отримувача / провайдера-отримувача;
9) підтвердження того, що заявникові відомі і зрозумілі умови:
надання телекомунікаційних послуг за обраним тарифним планом;
повернення невикористаних коштів від базового оператора/провайдера, а саме щодо необхідності реєстрації абонента у базового оператора/провайдера, перед наданням ППН, та наявності для цього активної ідентифікаційної телекомунікаційної картки базового оператора/провайдера.
При поданні заяви на ППН знеособлений абонент рухомого (мобільного) зв’язку має підтвердити право користування абонентським номером, на перенесення якого подана заява, шляхом зазначення у заяві одноразового пароля, надісланого оператором-отримувачем / провайдером-отримувачем на абонентський номер, за яким отримуються телекомунікаційні послуги у базового оператора/провайдера і на перенесення якого подана заява.
Одразу після отримання заяви на ППН оператор-отримувач / провайдер-отримувач має встановити з’єднання з терміналом цього знеособленого абонента за номером, на перенесення якого подана заява, для обміну інформацією голосом у реальному часі та отримати голосове підтвердження згоди такого абонента на отримання ППН.
Абонент - фізична особа вказує в заяві прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), місце проживання, серію (за наявності), номер паспорта або іншого документа, що посвідчує особу.
Абонент - фізична особа - підприємець вказує в заяві прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), місцезнаходження, серію (за наявності), номер паспорта або іншого документа, що посвідчує особу, та за наявності реєстраційний номер облікової картки платника податків.
Абонент - юридична особа вказує в заяві повне найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України.
Уповноважена особа абонента повинна пред’явити оригінал документа, що підтверджує повноваження на здійснення перенесення абонентського номера (номерів).
{Пункт 15 розділу II в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 107 від 23.03.2021}
16. Якщо абонент планує отримувати телекомунікаційні послуги:
на підставі укладеного в письмовій формі договору, то він додатково до інформації, зазначеної в пункті 15 цього розділу, надає відомості, передбачені законодавством для укладення договору про надання телекомунікаційних послуг, у письмовій формі;
без укладання договору в письмовій формі, то він одночасно з поданням інформації, зазначеної в пункті 15 цього розділу, додатково подає оператору-отримувачу заяву про реєстрацію відповідно до вимог Порядку реєстрації абонентів.
{Пункт 16 розділу II в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 107 від 23.03.2021}
17. При надходженні заяви до оператора-отримувача / провайдера-отримувача від абонента про отримання ППН:
1) оператор-отримувач / провайдер-отримувач виконує наступні заходи:
перевіряє повноту та достовірність відомостей, які передбачені пунктами 15, 16 цього розділу;
фіксує дату та час отримання заяви;
здійснює реєстрацію абонента, який планує отримувати телекомунікаційні послуги без укладення договору в письмовій формі, відповідно до Порядку реєстрації абонентів;
укладає договір з абонентом, який планує отримувати телекомунікаційні послуги на підставі укладеного в письмовій формі договору, що набуває чинності в момент завершення перенесення абонентського номера;
за можливості, одразу після реєстрації абонента або укладення з ним договору надає абоненту рухомого (мобільного) зв’язку ідентифікаційну телекомунікаційну картку, яка буде активована після завершення перенесення абонентського номера та вартість якої визначає оператор-отримувач/провайдер-отримувач;
2) провайдер-отримувач повідомляє оператору телекомунікацій (оператору-отримувачу), до мережі якого здійснюється перенесення абонентського номера, інформацію, яка необхідна останньому для здійснення запиту до базового оператора щодо можливості здійснення ППН відповідно до вимог підпунктів 3, 4 цього пункту;
3) оператор-отримувач робить запит до базового оператора щодо можливості здійснення ППН за певним абонентським номером та повідомляє про це адміністратора.
Запит оператора-отримувача має містити:
абонентський номер, якщо абонент - фізична особа, що подав заяву на ППН, є знеособленим абонентом базового оператора/провайдера;
абонентський номер (номери) і прізвище та ім’я фізичної особи, якщо абонент - фізична особа, що подав заяву на ППН, є зареєстрованим або контрактним абонентом базового оператора/провайдера;
абонентський номер (номери) і реєстраційний номер облікової картки платника податків (у разі відсутності реєстраційного номера, серію (за наявності), номер паспорта), якщо абонент, що подав заяву на ППН, є фізичною особою - підприємцем;
абонентський номер (номери) та ідентифікаційний код згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України, якщо абонент, що подав заяву на ППН, є юридичною особою;
4) базовий оператор протягом 4 робочих годин з моменту отримання відповідного запиту оператора-отримувача інформує оператора-отримувача та адміністратора про можливість надання ППН за певним абонентським номером або про підстави для відмови в перенесенні абонентського номера згідно з пунктом 28 цього розділу. В разі отримання запиту на ППН для абонента свого базового провайдера базовий оператор взаємодіє з цим провайдером;
5) адміністратор пересилає оператору-отримувачу повідомлення базового оператора про можливість надання ППН за певним абонентським номером або про підстави для відмови в перенесенні абонентського номера згідно з пунктом 28 цього розділу. У випадку ненадання повідомлення базовим оператором протягом часу, визначеного підпунктом 4 цього пункту, надання ППН вважається можливим, і адміністратор повідомляє оператора-отримувача та базового оператора про можливість надання ППН;
6) оператор-отримувач після отримання інформації від базового оператора або адміністратора про можливість надання ППН за певним абонентським номером повідомляє абонента:
рухомого (мобільною) зв’язку - про можливість падання ППН, орієнтовний час активації вже отриманої ідентифікаційної телекомунікаційної картки, у разі необхідності час та місце для отримання ідентифікаційної телекомунікаційної картки, кінцевого обладнання;
фіксованого зв’язку - про можливість надання ППН та у разі необхідності час та місце отримання кінцевого обладнання;
7) оператор-отримувач після отримання інформації від базового оператора або адміністратора про можливість надання ППН за певним абонентським номером повідомляє її провайдеру-отримувачу, який в свою чергу повідомляє абонента відповідно до вимог абзаців другого та третього підпункту 6 цього пункту;
8) у разі відмови у ППН оператор-отримувач / провайдер-отримувач зобов’язаний повідомити абоненту відповідні підстави, передбачені пунктом 28 цього розділу;
9) після отримання повідомлення відповідно до підпунктів 6, 7 цього пункту абонент:
рухомого (мобільного) зв’язку повинен у визначений оператором-отримувачем / провайдером-отримувачем час і місце отримати ідентифікаційну телекомунікаційну картку, а у разі наявності вже отриманої - активувати її та за необхідності придбати кінцеве обладнання;
фіксованого зв’язку має за необхідності придбати кінцеве обладнання.
{Пункт 17 розділу II в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 107 від 23.03.2021}
18. У випадку, якщо абонент рухомого (мобільного) зв’язку не отримав ідентифікаційну телекомунікаційну картку у визначений строк, надання ППН призупиняється. Якщо абонент не виконав зазначену дію протягом 30 календарних днів з дня подання заяви на ППН, то ця заява скасовується та абонент продовжує отримувати телекомунікаційні послуги у базового оператора/провайдера.
{Пункт 18 розділу II в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 107 від 23.03.2021}
19. Оператор-отримувач після виконання заходів, передбачених пунктом 17 цього розділу, чи отримання інформації від провайдера-отримувача про виконання зазначених заходів, повідомляє базового оператора та адміністратора про початок перенесення номера.
{Пункт 19 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 107 від 23.03.2021}
20. Адміністратор повідомляє оператора-отримувача та базового оператора про готовність ЦБД для обслуговування перенесеного номера в мережі оператора-отримувача або про відсутність технічної можливості надання ППН.
21. Оператор-отримувач повідомляє базового оператора, провайдера-отримувача та абонента про конкретний момент завершення перенесення абонентського номера у зручний для абонента спосіб.
Провайдер-отримувач повідомляє абонента про конкретний момент завершення перенесення абонентського номера у зручний для абонента спосіб.
{Пункт 21 розділу II доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 107 від 23.03.2021}
{Пункт 21 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 107 від 23.03.2021}
22. До завершення перенесення номера базовий оператор/провайдер зобов’язаний надавати телекомунікаційні послуги абоненту, який подав заяву про перенесення номера, недискримінаційно, за встановленими показниками якості, за тарифами і на умовах, які були визначені договором про надання телекомунікаційних послуг із цим абонентом.
{Пункт 22 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 107 від 23.03.2021}
23. Розмір плати за надання ППН встановлює оператор-отримувач / провайдер-отримувач, якщо інше не визначено законом.
{Пункт 23 розділу II в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 107 від 23.03.2021}
24. Абонент сплачує за ППН оператору-отримувачу / провайдеру-отримувачу під час:
отримання ідентифікаційної телекомунікаційної картки для абонентів рухомого (мобільного) зв’язку;
укладення договору для абонентів фіксованого зв’язку.
Порядок оплати і форма розрахунків за надання телекомунікаційних послуг після завершення перенесення абонентського номера визначаються договором про надання телекомунікаційних послуг відповідно до законодавства.
{Пункт 24 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 107 від 23.03.2021}
25. Перенесення абонентського номера відбувається протягом 1 робочого дня у мережах рухомого (мобільного) зв’язку та протягом 7 робочих днів у мережах фіксованого телефонного зв’язку з моменту реєстрації заяви, за винятком випадку, коли абонент вказує у заяві пізніший строк перенесення абонентського номера (номерів), який не може перевищувати 30 днів.
За наявності технічної можливості здійснити перенесення абонентського номера у коротші строки, ніж передбачені абзацом першим цього пункту, адміністратор та оператори телекомунікацій, що беруть участь у процесі перенесення цього абонентського номера, за згодою абонента, наданою оператору-отримувачу / провайдеру-отримувачу, можуть здійснювати таке перенесення у коротші строки.
{Пункт 25 розділу II доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 107 від 23.03.2021}
{Пункт 25 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 107 від 23.03.2021}
26. Якщо перенесення абонентського номера в мережі фіксованого телефонного зв’язку пов’язане з необхідністю організації оператором-отримувачем нової абонентської лінії, строк реалізації перенесення може бути встановлений до 24 робочих днів з моменту укладення договору з оператором-отримувачем.
27. Час, протягом якого абонент не буде отримувати телекомунікаційні послуги за номером, який переноситься, не може перевищувати 3 годин.
28. Абоненту відмовляється у ППН, якщо:
1) абонент, який планує отримувати телекомунікаційні послуги без укладення договору в письмовій формі, не подав оператору-отримувачу / провайдеру-отримувачу заяву про реєстрацію відповідно до вимог Порядку реєстрації абонентів;
2) абонент, який планує отримувати телекомунікаційні послуги на підставі укладеного в письмовій формі договору, що набуває чинності в момент завершення перенесення абонентського номера, не уклав такий договір з оператором-отримувачем / провайдером-отримувачем;
3) право користування абонентським номером, на перенесення якого подана заява, належить іншій особі, або якщо на підставах, визначених законодавством, за цим номером припинено надання послуг абоненту, який заявляє про бажання його перенести;
4) знеособленим абонентом рухомого (мобільного) зв’язку не підтверджено право користування абонентським номером, на перенесення якого подана заява, та/або не підтверджено згоду на отримання ППН, що передбачено пунктом 15 цього розділу;
5) абонент, який бажає перенести номер, під час перенесення абонентського номера подав заяву про перенесення цього самого абонентського номера іншому оператору-отримувачу / провайдеру-отримувачу;
6) після останнього перенесення абонентського номера до дати наступного бажаного перенесення, зазначеної у заяві на ППН, не минуло 30 календарних днів;
7) абонентом у заяві про перенесення абонентського номера зазначено неповні та/або недостовірні дані;
8) оператор-отримувач / провайдер-отримувач не забезпечує надання послуг в населеному пункті, у якому абонент планує отримувати послуги з використанням перенесеного абонентського номера;
9) у зоні нумерації, в якій знаходиться номер абонента, що подав заяву на перенесення, не забезпечується процедура встановлення внутрішньозонових з’єднань з використанням семизначних зонових номерів відповідно до Плану переходу на перспективну систему нумерації телефонної мережі загального користування України, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 29 вересня 2008 року № 1200, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 жовтня 2008 року за № 1014/15705;
10) абонентський номер мережі фіксованого телефонного зв’язку обслуговується аналоговою комутаційною станцією або комутаційною станцією, яка не забезпечує інформаційний обмін з ЛБД, ЦБД, що підтверджується повідомленням адміністратора;
11) відсутня технічна можливість організації нової абонентської лінії оператором-отримувачем.
{Пункт 28 розділу II в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 107 від 23.03.2021}
29. Абонент має право відмовитись від поданої ним заяви про перенесення абонентського номера, повідомивши про це оператора-отримувача / провайдера-отримувача в такий самий спосіб, яким подавав заяву, у строк, що не перевищує половину строку на здійснення перенесення абонентського номера, зазначеного в пунктах 25, 26 цього розділу.
{Пункт 29 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 107 від 23.03.2021}
30. Взаєморозрахунки між операторами телекомунікацій під час обслуговування абонентів з перенесеними абонентськими номерами здійснюються за послуги пропуску трафіку відповідно до договорів про взаємоз’єднання, укладених між цими операторами телекомунікацій.
31. Адміністратор забезпечує безоплатний електронний доступ НКРЗІ до інформації про перенесені номери, зокрема до статистичних даних, які необхідні для аналізу процесу надання ППН.
32. Оплата послуг адміністратора встановлюється в установленому законодавством порядку на договірних засадах та здійснюється:
оператором-отримувачем за кожне перенесення абонентського номера;
операторами телекомунікацій, які використовують номерний ресурс, за доступ до інформації ЦБД з урахуванням кількості задіяного номерного ресурсу та собівартості утримання ЦБД;
іншими суб’єктами господарювання, які використовують дані про абонентські номери у своїх технологічних процесах.
33. Провайдер телекомунікацій зобов’язаний забезпечити надання абонентам ППН відповідно до договору з оператором телекомунікацій, провайдером якого він являється.
{Розділ II доповнено новим пунктом 33 згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 107 від 23.03.2021}
34. Вимоги пунктів 1-3, підпунктів 1-4, 7 пункту 4 цього розділу поширюються на провайдерів телекомунікацій.
{Розділ II доповнено новим пунктом 34 згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 107 від 23.03.2021}
IІІ. Порядок досудового вирішення спорів щодо надання послуг з перенесення абонентських номерів
1. Врегулювання спорів між сторонами, які виникають під час надання ППН, вирішуються шляхом проведення двосторонніх консультацій та переговорів. Консультації та переговори проводяться уповноваженими представниками сторін після попереднього повідомлення однієї зі сторін про ініціювання проведення переговорів.
2. Якщо за результатами переговорів з’ясовано, що сторони спору не можуть дійти згоди, позиції сторін оформлюються протоколом розбіжностей, після чого заявник може подати письмове звернення до НКРЗІ щодо досудового вирішення спору відповідно до законодавства.
3. Досудове врегулювання спору між сторонами щодо ППН здійснюється НКРЗІ в разі відсутності судового рішення у справі про спір між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав та/або ухвали про відкриття провадження у зазначеній справі.
4. Розгляд питання щодо досудового врегулювання спору на засіданні НКРЗІ відбувається з обов’язковим запрошенням, а також за присутності обох сторін. При цьому відсутність однієї або обох сторін не є підставою для перенесення розгляду, якщо їх вчасно повідомили про дату та час розгляду. За результатами розгляду НКРЗІ приймає рішення щодо врегулювання спору або про проведення експертизи згідно з Порядком проведення експертизи при досудовому врегулюванні спору, затвердженим рішенням Національної комісії з питань регулювання зв’язку України від 13 травня 2010 року № 217, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 14 липня 2010 року за № 525/17820.
5. Рішення НКРЗІ є обов’язковим для виконання учасниками спору. У разі прийняття НКРЗІ рішення, яке не задовольняє одну зі сторін, заінтересована сторона має право звернутися до суду.
УНІФІКОВАНЕ ПОВІДОМЛЕННЯ АБОНЕНТІВ
про дзвінки на перенесені номери
Уніфіковане повідомлення абонентів про дзвінки на перенесені номери складається з акустичного сигналу (зумер) та фрази автоінформатора (механічний голос) наступного змісту «Номер перенесено».
Стан | Акустичний сигнал (зумер) | Фраза автоінформатора (механічний голос) |
Оператор-ініціатор визначив, що набраний абонентом А номер абонента Б є перенесеним з мережі оператора-ініціатора до мережі іншого оператора | Зумер | «Номер перенесено» |
{Порядок доповнено Додатком згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 107 від 23.03.2021}