Про Положення щодо проведення виїзних перевірок стану організації роботи органів ведення Державного реєстру виборців
З метою здійснення Центральною виборчою комісією контролю за дотриманням органами ведення Державного реєстру виборців вимог Закону України "Про Державний реєстр виборців" у процесі ведення Державного реєстру виборців, забезпечення організаційного функціонування Державного реєстру виборців, відповідно до пунктів 1, 2 частини другої, частини третьої статті 14 вказаного Закону, керуючись статтями 11 - 13, пунктом 8 статті 17 Закону України "Про Центральну виборчу комісію", Центральна виборча комісія постановляє:
1. Затвердити Положення щодо проведення виїзних перевірок стану організації роботи органів ведення Державного реєстру виборців (додаток 1).
2. Встановити форму акта перевірки стану організації роботи органу ведення Державного реєстру виборців (додаток 2).
3. Цю постанову надіслати Міністерству закордонних справ України, обласним, Київській міській державним адміністраціям для доведення до відома відповідних органів ведення Державного реєстру виборців та районних, районних у місті Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах рад міст обласного значення, а також оприлюднити на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії.
ПОЛОЖЕННЯ
щодо проведення виїзних перевірок стану організації роботи органів ведення Державного реєстру виборців
1. Це Положення визначає організаційні засади та порядок проведення виїзних перевірок стану організації роботи органів ведення Державного реєстру виборців (далі - перевірки), оформлення їх результатів та перелік питань, які підлягають перевірці.
2. Перевірки проводяться на підставі розпорядження Голови Центральної виборчої комісії працівниками структурного підрозділу Служби розпорядника Державного реєстру виборців, на який покладено завдання із забезпечення та контролю функціонування Державного реєстру виборців (далі - відповідно працівники Служби, Служба, Реєстр).
Для проведення перевірок можуть за попереднім погодженням залучатися працівники відповідних регіональних органів адміністрування Реєстру.
3. Перевірки проводяться згідно з річним планом-графіком або позапланово.
4. План-графік перевірок складається структурним підрозділом Служби, працівниками якого проводяться перевірки, погоджується керівником Служби та затверджується Головою Центральної виборчої комісії.
Перед затвердженням план-графік перевірок узгоджується з керівником структурного підрозділу Секретаріату Центральної виборчої комісії, на який покладено завдання щодо забезпечення ведення в Центральній виборчій комісії бухгалтерського обліку та звітності.
5. Відповідні витяги із плану-графіка перевірок надсилаються Міністерству закордонних справ України, обласним, Київській міській державним адміністраціям до кінця року, що передує року, на який складається план-графік.
6. Позапланові перевірки проводяться за необхідності у таких випадках:
виявлення засобами автоматизованої інформаційно-телекомунікаційної системи "Державний реєстр виборців" невиконання або неналежного виконання працівниками органу ведення Реєстру вимог Закону України "Про Державний реєстр виборців" або актів Центральної виборчої комісії;
надходження до Центральної виборчої комісії обґрунтованого звернення державного органу, органу місцевого самоврядування, громадян, їх об’єднань щодо порушення органом ведення Реєстру вимог законодавства.
Про проведення позапланової перевірки завчасно інформується відповідно Міністерство закордонних справ України, обласні, Київська міська державні адміністрації.
7. Міністерство закордонних справ України, обласні, Київська міська, районні, районні у місті Києві державні адміністрації, а також міські, районні у містах ради, якими утворено відповідні органи ведення Реєстру, сприяють Центральній виборчій комісії в організації проведення перевірок.
8. Перевірка проводиться з таких питань:
наявність в органі ведення Реєстру актів Центральної виборчої комісії щодо ведення та функціонування Реєстру, якими цей орган повинен керуватися в роботі;
забезпечення органу ведення Реєстру засобами зв’язку, обладнанням, інвентарем, оргтехнікою відповідно до встановлених Центральною виборчою комісією норм;
стан кадрового забезпечення органу ведення Реєстру;
правильність і повнота оформлення:
журналу реєстрації наказів керівника органу ведення Реєстру;
журналу реєстрації звернень виборців (осіб);
журналу реєстрації подань з відомостями про виборців (осіб), на підставі яких здійснюється періодичне поновлення персональних даних Реєстру;
журналу обліку посвідчень, які підтверджують тимчасову зміну місця голосування виборця;
наявність документів, на підставі яких керівником органу ведення Реєстру видано накази про виконання дій щодо ведення Реєстру, зокрема, заяв виборців з доданими до них документами (копіями документів), подань з відомостями про виборців (осіб), на підставі яких здійснюється періодичне поновлення бази даних Реєстру, матеріалів перевірки (строк зберігання яких не закінчився);
умови зберігання наказів про виконання дій щодо ведення Реєстру, тимчасову зміну місця голосування виборців та документів, на підставі яких видано такі накази;
наявність відомостей про виборців, включених до уточненого списку виборців чи виключених з нього, а також про виборців, стосовно яких до уточненого списку виборців внесені зміни, що повинні передаватися дільничними виборчими комісіями для уточнення даних Реєстру;
наявність вивіски органу ведення Реєстру, примірний зразок та опис якої встановлено Центральною виборчою комісією;
стан виконання актів Центральної виборчої комісії, які стосуються органу ведення Реєстру, щодо якого здійснюється перевірка, а також з інших питань, які стосуються організації роботи органу ведення Реєстру.
9. Особи, уповноважені на проведення перевірки, мають право:
перебувати в приміщеннях відповідного органу ведення Реєстру в супроводі відповідальних працівників цього органу;
ознайомлюватися з документами, необхідними для проведення перевірки, отримувати безоплатно їх копії для долучення до матеріалів перевірки;
отримувати від працівників органу ведення Реєстру, щодо якого проводиться перевірка, інформацію, усні та письмові пояснення з питань, що виникають під час перевірки.
10. За результатами перевірки працівниками Служби складається акт за формою згідно з додатком 2.
11. У разі виявлення недоліків в організації роботи органу ведення Реєстру в акті перевірки зазначаються рекомендації для їх усунення, що є обов’язковими для врахування цим органом ведення Реєстру.
Недоліки, які можуть бути усунені під час перевірки, усуваються невідкладно, про що вказується в акті.
12. Акт перевірки складається у двох примірниках, а в разі залучення до перевірки в органі ведення Реєстру працівників регіонального органу адміністрування Реєстру - в трьох примірниках, кожний з яких підписується працівниками Служби, працівниками регіонального органу адміністрування Реєстру (у разі їх залучення), керівником органу ведення Реєстру або особою, яка виконує його обов’язки.
13. Один примірник акта передається органу ведення Реєстру, в якому проводилася перевірка, другий - залишається у працівників Служби. У разі залучення до перевірки в органі ведення Реєстру працівників регіонального органу адміністрування Реєстру їм передається третій примірник акта.
Зміст акта перевірки доводиться до відома керівника органу, що утворив цей орган ведення Реєстру.
14. Про результати перевірки працівники Служби після повернення з відрядження звітують у встановленому порядку.
15. Керівник органу ведення Реєстру, в організації роботи якого за результатами перевірки виявлено недоліки, вживає невідкладних заходів для їх усунення з урахуванням рекомендацій, зазначених в акті перевірки, про що у місячний строк з дня його підписання письмово інформує Центральну виборчу комісію.
АКТ
перевірки стану організації роботи органу ведення Державного реєстру виборців