Про пілотні проекти у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців
{Заголовок в редакції Наказу Міністерства юстиції № 282/5 від 27.02.2015}
{Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції
№ 282/5 від 27.02.2015
№ 1281/5 від 22.07.2015
№ 1328/5 від 27.07.2015
№ 1724/5 від 14.09.2015
№ 1828/5 від 28.09.2015}
Відповідно до пункту 10 Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 липня 2014 року № 228, та з метою створення сприятливих умов для отримання фізичними та юридичними особами адміністративних послуг у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців НАКАЗУЮ:
1. Запровадити реалізацію пілотних проектів:
«Екстериторіальність подання документів» – у територіальних органах Міністерства юстиції України у Вінницькій, Івано-Франківській, Київській, Львівській, Одеській, Сумській областях та Головному територіальному управлінні юстиції у м. Києві;
{Абзац другий пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції № 1328/5 від 27.07.2015, № 1724/5 від 14.09.2015, № 1828/5 від 28.09.2015}
«Екстериторіальність проведення реєстраційних дій» – у Головному територіальному управлінні юстиції у м. Києві;
«Попередній розгляд документів» – у територіальних органах Міністерства юстиції України.
{Пункт 1 в редакції Наказів Міністерства юстиції № 282/5 від 27.02.2015, № 1281/5 від 22.07.2015}
2. Затвердити Порядок реалізації пілотних проектів у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, що додається.
{Пункт 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 282/5 від 27.02.2015}
3. Державній реєстраційній службі України (Онищенко Г.В.) забезпечити:
1) реалізацію пілотного проекту "Екстериторіальність";
{Підпункт 1 пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 282/5 від 27.02.2015}
2) доопрацювання державним підприємством «Інформаційно-ресурсний центр» (Малютін Г.А.) програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з урахуванням вимог цього наказу.
4. Департаменту взаємодії з органами влади (Мартиненко С.В.) подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03 жовтня 1992 року № 493 «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади».
5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування, крім пунктів 1, 2 цього наказу, які набирають чинності через 10 днів з дня офіційного опублікування цього наказу.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Ємельянову І.І.
ЗАТВЕРДЖЕНО |
ПОРЯДОК
реалізації пілотних проектів у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців
1. Цей Порядок встановлює види пілотних проектів у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та механізм взаємодії державних реєстраторів юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - державні реєстратори) під час їх реалізації.
2. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:
державний реєстратор 1 - державний реєстратор, якому подано документи для проведення реєстраційної дії;
державний реєстратор 2 – державний реєстратор за місцезнаходженням/місцем проживання юридичної особи або фізичної особи – підприємця;
{Абзац третій пункту 2 розділу I в редакції Наказу Міністерства юстиції № 1281/5 від 22.07.2015}
пілотний проект «Екстериторіальність подання документів» - пілотний проект, який полягає в поданні документів для проведення реєстраційних дій щодо юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців незалежно від місцезнаходження/місця проживання цих осіб, у межах усього переліку адміністративно-територіальних одиниць, у яких запроваджено реалізацію цього пілотного проекту, у випадках, якщо такі документи подаються не за місцезнаходженням/місцем проживання юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;
{Абзац четвертий пункту 2 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1281/5 від 22.07.2015}
пілотний проект «Екстериторіальність проведення реєстраційних дій» – пілотний проект, який полягає в поданні документів для проведення реєстраційних дій щодо внесення запису про підтвердження відомостей про юридичну особу; внесення (для юридичних осіб, зареєстрованих до дати набрання чинності Законом України від 14 жовтня 2014 року № 1701-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення кінцевих вигодоодержувачів юридичних осіб та публічних діячів») та зміни відомостей про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник – юридична особа; зміни власника істотної участі засновника юридичної особи, якщо засновник – юридична особа; зміни додаткової інформації про зв’язок з юридичною особою; державної реєстрації фізичної особи, яка має намір стати підприємцем; зміни до відомостей про фізичну особу – підприємця; припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця за її рішенням; заяви про втрату оригіналів установчих документів юридичної особи; фінансової звітності про господарську діяльність юридичної особи у складі балансу і звіту про річні фінансові результати та проведення відповідних реєстраційних дій незалежно від місцезнаходження/місця проживання юридичної особи у випадках, якщо такі документи подаються не за місцезнаходженням/місцем проживання юридичної особи, фізичної особи – підприємця;
{Пункт 2 розділу I доповнено новим абзацом п’ятим згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1281/5 від 22.07.2015}
пілотний проект «Попередній розгляд документів» – пілотний проект, який полягає у попередньому розгляді державним реєстратором за місцезнаходженням юридичної особи документів в електронній формі, необхідних для проведення реєстраційних дій щодо внесення (для юридичних осіб, зареєстрованих до дати набрання чинності Законом України від 14 жовтня 2014 року № 1701-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення кінцевих вигодоодержувачів юридичних осіб та публічних діячів») та зміни відомостей про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник – юридична особа, зміни власника істотної участі засновника юридичної особи, якщо засновник – юридична особа, та позачерговому прийнятті таких документів у паперовій формі за місцем, у дату та час, зазначені у повідомленні про результати попереднього розгляду документів;
{Пункт 2 розділу I доповнено новим абзацом шостим згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1281/5 від 22.07.2015}
результат надання адміністративної послуги - повідомлення про залишення документів без розгляду, повідомлення про відмову у проведенні реєстраційної дії, виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, примірник установчих документів юридичної особи з відміткою державного реєстратора, повідомлення про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи, повідомлення про внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців запису про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою – підприємцем.
{Абзац сьомий пункту 2 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1281/5 від 22.07.2015}
Інші терміни у цьому Порядку вживаються у значеннях, наведених у Законах України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронний цифровий підпис», «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» та «Про адміністративні послуги».
3. Пілотні проекти «Екстериторіальність подання документів» та «Екстериторіальність проведення реєстраційних дій» не поширюються на випадки подання документів для проведення реєстраційних дій електронним документом.
У разі якщо на документи, які подані для проведення реєстраційних дій, поширюється одночасно дія пілотних проектів «Екстериторіальність подання документів» та «Екстериторіальність проведення реєстраційних дій», реєстраційні дії проводяться у рамках пілотного проекту «Екстериторіальність проведення реєстраційних дій».
{Пункт 3 розділу I в редакції Наказу Міністерства юстиції № 1281/5 від 22.07.2015}
4. Перелік територіальних органів Міністерства юстиції України, у яких запроваджується реалізація пілотних проектів, визначається окремими наказами Міністерства юстиції України.
ІІ. Взаємодія державних реєстраторів 1 і 2 під час реалізації пілотного проекту "Екстериторіальність подання документів"
{Назва розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1281/5 від 22.07.2015}
1. Державний реєстратор 1 у день надходження документів, поданих для проведення реєстраційних дій:
1) приймає подані документи за описом, копію якого видає (надсилає поштовим відправленням) заявнику;
2) забезпечує виготовлення електронних копій документів, поданих у паперовій формі для проведення реєстраційних дій, шляхом сканування та їх передачу державному реєстратору 2 за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Кожен електронний документ засвідчується електронним цифровим підписом державного реєстратора.
Виготовлення електронних документів здійснюється з урахуванням таких вимог:
формат зображення: чорно-біле;
роздільна здатність: 150 х 150 точок на дюйм;
формат готового файла: компресований багатосторінковий TIFF.
Документи, які містять більше однієї сторінки, скануються в один файл.
Відскановані документи повинні бути придатні для сприйняття їх змісту людиною.
Відповідність електронної копії документа її паперовій формі забезпечує особа, яка її виготовила.
1) перевіряє наявність електронних копій документів для проведення реєстраційних дій за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;
2) після надходження документів, визначених підпунктом 1 цього пункту:
розглядає їх, проводить відповідну реєстраційну дію у порядку, визначеному Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» та розділом ІІІ Положення про здійснення державного нагляду за дотриманням законодавства у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 14 жовтня 2011 року № 3175/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 жовтня 2011 року за № 1202/19940 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 12 лютого 2014 року № 326/5);
забезпечує виготовлення електронних копій установчих документів юридичної особи та змін до них шляхом сканування та їх передачу державному реєстратору 1 - у разі необхідності видачі дубліката оригіналу установчого документа юридичної особи та змін до нього.
1) перевіряє за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявність результатів розгляду документів, у тому числі дублікатів оригіналів установчих документів юридичної особи, оформляє їх за своїм підписом і печаткою та видає (надсилає поштовим відправленням) заявнику;
2) надсилає не пізніше наступного робочого дня після проведення реєстраційної дії поштовим відправленням документи, подані у паперовій формі для проведення реєстраційних дій щодо зміни місцезнаходження/місця проживання юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, державному реєстратору 2 за місцем проведення реєстраційної дії;
3) передає (надсилає поштовим відправленням) один раз на місяць документи, подані у паперовій формі для проведення реєстраційних дій, державному реєстратору 2 за місцем проведення реєстраційної дії (крім документів, визначених підпунктом 2 цього пункту).
ІІІ. Взаємодія державних реєстраторів 1 і 2 під час реалізації пілотного проекту «Екстериторіальність проведення реєстраційних дій
1. Проведення реєстраційних дій здійснюється державним реєстратором 1, якому подано відповідні документи.
2. Державний реєстратор 1 передає (надсилає поштовим відправленням):
не пізніше наступного робочого дня після проведення реєстраційної дії документи подані у паперовій формі для проведення реєстраційних дій щодо зміни місцезнаходження/місця проживання юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, державному реєстратору 2 за місцем проведення реєстраційної дії;
один раз на місяць документи, подані у паперовій формі для проведення реєстраційних дій, державному реєстратору 2 за місцезнаходженням юридичних осіб.
{Порядок доповнено новим розділом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1281/5 від 22.07.2015}
IV. Порядок реалізації пілотного проекту «Попередній розгляд документів»
1. Заповнення реєстраційної картки та подання документів, визначених Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців», в електронній формі здійснюється за допомогою веб-сайту технічного адміністратора Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.
Документи в електронній формі (крім реєстраційної картки) створюються за допомогою веб-сайту технічного адміністратора Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців у вигляді файлів, які містять відскановані з паперових носіїв образи документів, з урахуванням абзаців третього – десятого підпункту 2 пункту 1 розділу ІІ цього наказу.
2. Державний реєстратор перевіряє наявність документів в електронній формі за допомогою веб-сайту технічного адміністратора Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців не рідше двох разів на день (у першій та другій половині робочого дня).
3. Під час відкриття державним реєстратором документів в електронній формі заявнику автоматично надсилається в електронній формі повідомлення про підтвердження факту одержання таких документів державним реєстратором.
4. Державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дня отримання документів в електронній формі у порядку черговості їх надходження:
здійснює попередній їх розгляд шляхом перевірки таких документів на відсутність підстав для залишення таких документів без розгляду;
визначає дату і час подачі цих документів у паперовій формі – у разі відсутності підстав для залишення документів без розгляду;
формує та надсилає заявнику в електронній формі повідомлення про результати попереднього розгляду документів.
5. У повідомленні про результати попереднього розгляду документів зазначаються:
дата та номер повідомлення, які присвоюються автоматично програмними засобами ведення Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців;
дата отримання документів для попереднього розгляду;
назва та ідентифікаційний код юридичної особи, щодо якої здійснювався попередній розгляд документів;
інформація про відсутність підстав для залишення поданих документів без розгляду або підстава для залишення таких документів без розгляду;
місце, дата та час подання документів у паперовій формі для проведення реєстраційної дії – у разі відсутності підстав для залишення документів без розгляду.
6. Прийом документів у паперовій формі, які були розглянуті у порядку, визначеному цим розділом, здійснюється державним реєстратором позачергово за місцем, у дату та час, зазначені у повідомленні про результати попереднього розгляду документів. При поданні документів у паперовій формі пред’являється повідомлення про результати попереднього розгляду документів.
{Порядок доповнено новим розділом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1281/5 від 22.07.2015}
{Порядок в редакції Наказу Міністерства юстиції № 282/5 від 27.02.2015}