open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Попередня

ВИКОНАВЧА ДИРЕКЦІЯ ФОНДУ ГАРАНТУВАННЯ ВКЛАДІВ ФІЗИЧНИХ ОСІБ

РІШЕННЯ

09.08.2012  № 16


Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
4 вересня 2012 р.
за № 1495/21807

Про затвердження Положення про порядок проведення перевірок учасників Фонду гарантування вкладів фізичних осіб

{Із змінами, внесеними згідно з Рішеннями Фонду гарантування вкладів фізичних осіб
№ 41 від 30.05.2014
№ 77 від 01.09.2014
№ 136 від 11.02.2016
№ 1244 від 26.04.2018
№ 2113 від 26.07.2018
№ 1159 від 18.06.2020
№ 465 від 11.05.2021}

Відповідно до пункту 1 частини четвертої статті 12, статті 32, пункту 13 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» виконавча дирекція Фонду гарантування вкладів фізичних осіб ВИРІШИЛА:

1. Затвердити Положення про порядок проведення перевірок учасників Фонду гарантування вкладів фізичних осіб, що додається.

2. Визнати таким, що втратило чинність, рішення адміністративної ради Фонду гарантування вкладів фізичних осіб від 14 жовтня 2002 року № 7 «Про затвердження Положення про порядок проведення перевірок учасників (тимчасових учасників) Фонду гарантування вкладів фізичних осіб», зареєстроване в Міністерстві юстиції України 11 листопада 2002 року за № 884/7172 (із змінами).

3. Відділу інспектування разом з юридичним відділом забезпечити подання цього рішення до Міністерства юстиції України для державної реєстрації.

4. Це рішення набирає чинності одночасно з набранням чинності Законом України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб», але не раніше дня офіційного опублікування.

5. Відділу зв‘язків з громадськістю та міжнародними організаціями забезпечити розміщення цього рішення на офіційній сторінці Фонду гарантування вкладів фізичних осіб в мережі Інтернет після його державної реєстрації.

Директор-розпорядник

О.І. Шарова




ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення виконавчої дирекції
Фонду гарантування вкладів
фізичних осіб
09.08.2012  № 16


Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
4 вересня 2012 р.
за № 1495/21807

ПОЛОЖЕННЯ
про порядок проведення перевірок учасників Фонду гарантування вкладів фізичних осіб

І. Загальні положення

1.1. Це Положення розроблене відповідно до статей 4, 12, 17, 32 Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» (далі - Закон), Закону України «Про банки і банківську діяльність», інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини в сфері виконання зобов’язань банками у зв’язку з їх участю в системі гарантування вкладів фізичних осіб.

1.2. Це Положення регулює порядок планування та проведення працівниками Фонду гарантування вкладів фізичних осіб (далі - Фонд) перевірок банків.

{Пункт 1.2 розділу I із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

1.3. Метою цього Положення є забезпечення здійснення Фондом регулятивної діяльності щодо контролю за виконанням зобов'язань банків у зв'язку з їх участю в системі гарантування вкладів фізичних осіб, дотримання банками нормативно-правових актів Фонду та виконання вимог, встановлених Фондом у межах його повноважень.

1.4. Об'єктами перевірки з боку Фонду є банки та їх відокремлені підрозділи (далі - банки).

1.5. У цьому Положенні терміни вживаються в такому значенні:

дата перевірки - дата, станом на яку здійснюється перевірка банку;

дистанційна перевірка - віддалена перевірка банку інспектором, інспекторами Фонду;

{Пункт 1.5 розділу I доповнено новим абзацом третім згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

довідка про перевірку - документ довільної форми, що складається інспектором Фонду за результатами перевірки окремих питань плану перевірки банка;

{Абзац четвертий пункту 1.5 розділу I із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 465 від 11.05.2021}

звіт про перевірку - документ єдиної форми про результати проведеної перевірки банку, що складається інспектором (якщо перевірка здійснювалась одним інспектором) або керівником інспекційної групи з урахуванням довідок про перевірку окремих питань плану перевірки;

{Абзац п'ятий пункту 1.5 розділу I в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 465 від 11.05.2021}

інспектор - уповноважений Фондом на здійснення перевірки працівник структурного підрозділу Фонду, до повноважень якого віднесено здійснення перевірок банків;

{Абзац шостий пункту 1.5 розділу I в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

інспекційна група - група інспекторів, яким відповідно до рішення виконавчої дирекції Фонду, посвідчення на право проведення планової інспекційної перевірки або розпорядження про перевірку доручається здійснити перевірку банку;

{Абзац сьомий пункту 1.5 розділу I в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

інспекційна перевірка - перевірка інспектором, інспекторами банку за його місцезнаходженням;

{Пункт 1.5 розділу I доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 136 від 11.02.2016; в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

матеріали перевірки - копія рішення виконавчої дирекції Фонду або витягу з рішення виконавчої дирекції Фонду, повідомлення про проведення планової перевірки, посвідчення на право проведення планової інспекційної перевірки, розпорядження про проведення перевірки, довідки про перевірку з питань, що перевірялися, звіт про перевірку, інші фактичні дані, матеріали та інформація про дотримання банком Закону та/або нормативно-правових актів Фонду з питань, що перевірялися, інформація та всі документи в паперовій або електронній формі, що були надані банком, відомості, які отримані з метою збору інформації для підготовки проекту плану врегулювання банку, віднесеного до категорії проблемних, у разі його віднесення до категорії неплатоспроможних;

{Пункт 1.5 розділу I доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 77 від 01.09.2014; в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

перевірка - дистанційна або інспекційна перевірка банку;

{Абзац десятий пункту 1.5 розділу I в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

період перевірки - період діяльності банку, що перевіряється з питань, що належать до компетенції Фонду, та/або з питань діяльності банку у випадку, передбаченому частиною сьомою статті 32 Закону;

{Абзац пункту 1.5 розділу I із змінами, внесеними згідно з Рішеннями Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 77 від 01.09.2014, № 1159 від 18.06.2020}

позапланова перевірка - перевірка банку, яка здійснюється за наявності обґрунтованих підстав відповідно до рішення виконавчої дирекції Фонду;

{Абзац дванадцятий пункту 1.5 розділу I в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

план перевірки - затверджений рішенням виконавчої дирекції Фонду перелік питань, що підлягають перевірці;

{Абзац тринадцятий пункту 1.5 розділу I із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

планова перевірка - перевірка банку, що здійснюється відповідно до плану проведення перевірок, затвердженого рішенням виконавчої дирекції Фонду;

{Абзац чотирнадцятий пункту 1.5 розділу I в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

посвідчення на право проведення інспекційної перевірки - документ, що засвідчує право на проведення планової інспекційної перевірки працівника Фонду, який уповноважений здійснювати інспекційну перевірку, встановлює перелік об'єктів перевірки та є чинним на період, зазначений у ньому;

розпорядження про перевірку - документ, що засвідчує право на проведення позапланової інспекційної перевірки працівником Фонду, який уповноважений здійснювати перевірку, встановлює перелік питань, об'єктів перевірки, вид такої перевірки (дистанційна або інспекційна), підставу інспекційної перевірки та є чинним на період, зазначений у ньому;

{Абзац шістнадцятий пункту 1.5 розділу I в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

строк перевірки - строк, протягом якого інспектором (якщо перевірка здійснюється одним інспектором), членами інспекційної групи здійснюється перевірка банку.

{Абзац сімнадцятий пункту 1.5 розділу I в редакції Рішень Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020, № 465 від 11.05.2021}

1.6. Перевірки банків здійснюються на предмет:

достовірності наданої Фонду звітності;

повноти і своєчасності розрахунків з Фондом за зборами до Фонду та нарахованою пенею;

повноти і достовірності ведення бази даних про вкладників;

дотримання вимог щодо інформування вкладників про участь банку у Фонді;

дотримання інших вимог Закону та нормативно-правових актів Фонду.

1.7. Планова перевірка банку здійснюється не частіше одного разу на рік.

{Пункт 1.7 розділу I із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

1.8. Датою, з якої починається відлік строку для визначення початку наступної планової перевірки, є дата закінчення попередньої планової перевірки, що зазначена в посвідченні на право проведення цієї перевірки або в рішенні виконавчої дирекції Фонду про планову дистанційну перевірку.

{Пункт 1.8 розділу I в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

1.9. Період перевірки, який вже підлягав перевірці, не включається до періоду наступної перевірки з питань, що були охоплені попередньою перевіркою, крім випадків позапланової інспекційної або дистанційної перевірки з питань усунення банком раніше виявлених порушень або з питань, що не підлягали попередній перевірці.

{Пункт 1.9 розділу I в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

1.10. Про проведення планової перевірки Фонд зобов'язаний повідомити банк не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку перевірки шляхом направлення відповідного повідомлення за місцезнаходженням банку.

{Пункт 1.10 розділу I в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020; із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 465 від 11.05.2021}

1.11. Виконавча дирекція Фонду має право прийняти рішення про проведення позапланової перевірки банку.

{Абзац перший пункту 1.11 розділу I із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

Рішення про проведення позапланової перевірки банку приймається виконавчою дирекцією Фонду та підписується директором-розпорядником Фонду.

{Абзац другий пункту 1.11 розділу I із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 465 від 11.05.2021}

1.12. Під час проведення перевірки банку водночас може бути проведена перевірка його відокремлених підрозділів з питань, передбачених планом перевірки цього банку.

{Пункт 1.12 розділу I із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

1.13. Обмеження стосовно отримання інформації, що містить банківську таємницю, не поширюються на працівників Фонду, які в межах наданих Законом повноважень здійснюють перевірки банків.

1.14. За клопотанням Фонду працівники Фонду мають бути залучені Національним банком України до проведення інспекційних перевірок банків шляхом їх включення до складу інспекційної групи. Виконавча дирекція Фонду затверджує для працівника Фонду у складі інспекційної групи Національного банку України окремий план перевірки.

За пропозицією Національного банку України працівники Фонду беруть участь в інспекційних перевірках, що здійснюються Національним банком України у проблемних банках, згідно з договором про співпрацю та координацію діяльності між Національним банком України та Фондом.

{Розділ I доповнено новим пунктом згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 77 від 01.09.2014}

ІІ. Планування перевірок

{Заголовок розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

2.1. Планування перевірок здійснюється з метою своєчасного та рівномірного проведення планових інспекційних і дистанційних перевірок банків, недопущення їх дублювання, забезпечення належної координації роботи структурних підрозділів Фонду.

{Пункт 2.1 розділу II в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

2.2. План проведення інспекційних та дистанційних перевірок учасників Фонду (далі - План проведення перевірок) складається щороку підрозділом Фонду, до повноважень якого віднесено здійснення інспекційних і дистанційних перевірок (далі - Відповідальний підрозділ).

{Пункт 2.2 розділу II в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

2.3. Відповідальний підрозділ при складанні Плану проведення перевірок аналізує:

інформацію про результати попередніх інспекційних і дистанційних перевірок;

{Абзац другий пункту 2.3 розділу II в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

інформацію про усунення банками порушень, виявлених в результаті інспекційних і дистанційних перевірок (у разі наявності);

{Абзац третій пункту 2.3 розділу II в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

іншу інформацію підрозділів Фонду щодо діяльності банків;

результати зовнішнього аудиту банків;

{Абзац п'ятий пункту 2.3 розділу II в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 2113 від 26.07.2018}

звернення, скарги вкладників, кредиторів та інших юридичних і фізичних осіб;

рішення виконавчої дирекції Фонду.

2.4. План проведення перевірок складається з розбивкою за місяцями і є базовим для проведення інспекційних і дистанційних перевірок банків в наступному році.

{Пункт 2.4 розділу II в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

2.5. Відповідальний підрозділ подає прогнозний План проведення перевірок на наступний рік виконавчій дирекції Фонду до 01 листопада поточного року на затвердження.

2.6. Затверджений виконавчою дирекцією Фонду План проведення перевірок доводиться до Відповідального підрозділу до 20 листопада поточного року і є обов'язковим для виконання.

2.7. Зміни до Плану проведення перевірок уносяться виконавчою дирекцією Фонду за поданням Відповідального підрозділу з обґрунтуванням підстав для їх внесення.

{Пункт 2.7 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

ІІІ. Порядок проведення перевірок

{Назва розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 465 від 11.05.2021}

3.1. Інспекційна перевірка банку складається з трьох етапів:

підготовка до проведення інспекційної перевірки;

процес інспекційної перевірки;

оформлення результатів інспекційної перевірки.

3.2. Підготовка до проведення інспекційної перевірки здійснюється шляхом аналізу інформації про діяльність банку, отриманої від структурних підрозділів Фонду, та самого банку, в тому числі інформації, отриманої від банку шляхом надсилання запиту.

3.3. До початку проведення планової/позапланової перевірки інспектор (якщо перевірка здійснюється одним інспектором) або члени інспекційної групи зобов’язані:

{Абзац перший пункту 3.3 розділу III в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 465 від 11.05.2021}

вивчити матеріали попередніх інспекційних і дистанційних перевірок банку (за наявності) з метою подальшого контролю за тими напрямами, за якими раніше були виявлені порушення банком Закону та/або нормативно-правових актів Фонду;

{Абзац другий пункту 3.3 розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

провести аналіз інформації, що міститься у звітності та інших документах, отриманих Фондом (його структурними підрозділами) у зв'язку з діяльністю банку, за період, що підлягає інспекційній перевірці;

деталізувати питання, що підлягають інспекційній перевірці, на підставі результатів аналізу вищезазначеної інформації, а також відповідно до плану перевірки;

погодити під час безпосередньої чи дистанційної зустрічі або листування з керівником, керівниками банку, визначеними відповідно до наказу, розпорядження по банку відповідальними особами банку, питання щодо:

{Пункт 3.3 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

організації проведення інспекційної перевірки, доступу інспектора або членів інспекційної групи до приміщень і джерел інформації, необхідних для здійснення інспекційної перевірки;

{Пункт 3.3 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020; із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 465 від 11.05.2021}

підготовки та надання документів, інформації, необхідної для здійснення інспекційної перевірки, баз даних про вкладників, інших необхідних матеріалів перевірки;

{Пункт 3.3 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

інших організаційних та технічних питань, пов'язаних із проведенням інспекційної перевірки.

{Пункт 3.3 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

У ході підготовки до перевірки на підставі отриманого повідомлення від Фонду про проведення дистанційної перевірки, в процесі організації віддалених місць роботи інспекторів банк не пізніше чотирьох робочих днів до дати початку перевірки надсилає (у разі необхідності) засобами системи електронної пошти Національного банку України Фонду бланк зобов’язань, встановлених в банку, щодо виконання інспекторами вимог з дотримання інформаційної безпеки при дистанційному доступі до інформаційних ресурсів банку та збереження інформації.

{Пункт 3.3 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020; в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 465 від 11.05.2021}

При отриманні інформації від банку Фонд забезпечує відповідне налаштування засобів інформаційної безпеки на робочих станціях інспекторів у Фонді, заповнення та підписання кваліфікованим електронним підписом інспекторів зобов'язань щодо виконання вимог інформаційної безпеки банку та надсилає їх засобами системи електронної пошти Національного банку України на адресу банку.

{Пункт 3.3 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

Якщо банк не надсилає до Фонду у встановлений строк бланк зобов’язань щодо виконання інспекторами вимог з дотримання інформаційної безпеки при дистанційному доступі до інформаційних ресурсів банку та збереження інформації, інспектори дотримуються вимог з інформаційної безпеки, що визначені політикою інформаційної безпеки Фонду.

{Пункт 3.3 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 465 від 11.05.2021}

3.4. Планова інспекційна перевірка банку здійснюється інспектором (якщо перевірка здійснюється одним інспектором) або інспекційною групою Фонду на підставі посвідчення на право проведення перевірки.

У посвідченні на право проведення планової інспекційної перевірки зазначаються найменування банку, строк перевірки, період перевірки, прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) інспектора (якщо перевірка здійснюється одним інспектором) або склад інспекційної групи [прізвища, імена, по батькові (за наявності)] із зазначенням її керівника. До посвідчення додається план перевірки.

{Пункт 3.4 розділу III в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 465 від 11.05.2021}

3.5. Посвідчення на право проведення інспекційної перевірки оформлюється на бланку Фонду, засвідчується підписом директора-розпорядника Фонду або заступника директора-розпорядника Фонду та відбитком печатки Фонду.

3.6. Планова інспекційна перевірка банку здійснюється згідно з затвердженим виконавчою дирекцією Фонду планом перевірки, до якого можуть бути внесені зміни в разі необхідності продовження строків проведення інспекційної перевірки, розширення переліку питань та зміни інспектора (якщо перевірка здійснюється одним інспектором) або складу інспекційної групи.

{Пункт 3.6 розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 465 від 11.05.2021}

3.7. Дистанційна планова/позапланова перевірка банку складається з трьох етапів:

{Абзац перший пункту 3.7 розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 465 від 11.05.2021}

підготовка до проведення дистанційної перевірки та організація віддалених місць роботи інспекторів;

{Пункт 3.7 розділу III доповнено новим абзацом другим згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 465 від 11.05.2021}

процес дистанційної перевірки;

оформлення результатів дистанційної перевірки.

{Розділ III доповнено новим пунктом 3.7 згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

3.8. Під час підготовки до дистанційної перевірки на етапі організації віддалених місць роботи інспекторів банк протягом двох робочих днів до дати початку дистанційної перевірки повинен забезпечити підключення інспекторів до віддалених місць роботи інспекторів.

Дистанційна планова/позапланова перевірка банку здійснюється на підставі рішення виконавчої дирекції Фонду, відповідно до плану перевірки, до якого в ході здійснення перевірки в разі необхідності можуть бути внесені зміни.

Рішення виконавчої дирекції Фонду про дистанційну перевірку має містити найменування банку, строк перевірки, період перевірки, інформацію про інспектора (якщо перевірка здійснюється одним інспектором) або склад інспекційної групи [прізвища, імена, по батькові (за наявності)] із зазначенням її керівника, план перевірки, іншу необхідну інформацію.

{Розділ III доповнено новим пунктом 3.8 згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020; в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 465 від 11.05.2021}

3.9. Процес планової/позапланової дистанційної перевірки здійснюється шляхом збору, аналізу, обробки звітів, файлів, баз даних про вкладників, іншої інформації про діяльність банку, у тому числі отриманої від структурних підрозділів Фонду та самого банку, а також інформації, отриманої з інших джерел.

Виконавча дирекція Фонду на підставі висновків інспектора (якщо перевірка здійснюється одним інспектором) або керівника інспекційної групи щодо наявності обставин, що унеможливлюють здійснення перевірки, недостатності чи ненадання банком у розпорядження Фонду необхідних документів, інформації, виявлення фактів, які унеможливлюють подальшу дистанційну перевірку банку, має право прийняти рішення про припинення такої перевірки або про подальше її здійснення як позапланової інспекційної перевірки.

{Розділ III доповнено новим пунктом 3.9 згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020; із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 465 від 11.05.2021}

3.10. Повідомлення про проведення планової перевірки оформлюється листом Фонду, підписується директором-розпорядником Фонду або заступником директора-розпорядника Фонду та надсилається до банку засобами поштового зв’язку або електронного зв’язку Національного банку України.

{Пункт 3.10 розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

3.11. Повідомлення може містити інформацію про:

вид перевірки;

період перевірки;

строк перевірки;

інспектора (якщо перевірка здійснюється одним інспектором) або керівника та членів інспекційної групи та контактний телефон;

{Абзац п'ятий пункту 3.11 розділу III в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 465 від 11.05.2021}

іншу інформацію.

3.12. У разі необхідності до повідомлення додається запит до банку щодо надання матеріалів, необхідних для проведення планової перевірки. Банк зобов'язаний надати всю необхідну інформацію у строки та у спосіб, що вказані в такому запиті.

{Пункт 3.12 розділу III в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

{Пункт 3.13 розділу III виключено на підставі Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

3.13. За наявності обґрунтованих підстав виконавча дирекція Фонду має право прийняти рішення про проведення позапланової перевірки банку. Такими підставами є:

{Абзац перший пункту 3.13 розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

віднесення банку Національним банком України до категорії проблемного;

результати аналізу інформації, отриманої Фондом в порядку, передбаченому статтею 56 Закону, про діяльність та фінансовий стан банку;

результати моніторингу фінансового стану учасника Фонду;

{Пункт розділу III доповнено новим абзацом четвертим згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1244 від 26.04.2018}

виявлення фактів, що можуть свідчити про подання банком Фонду недостовірної інформації та/або звітності;

ненадання банком інформації, документів або їх копій за письмовим запитом Фонду в установлені строки;

необхідність перевірки інформації, викладеної в запереченнях до довідки про перевірку;

необхідність перевірки виконання банком розпорядження Фонду щодо вжиття заходів, направлених на усунення порушень;

несплата, неповна або несвоєчасна сплата банком зборів, пені до Фонду;

неподання, несвоєчасне подання до Фонду звітності у строки та формі, що передбачені Законом та нормативно-правовими актами Фонду;

результати зовнішнього аудиту банків;

{Абзац одинадцятий пункту розділу III в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 2113 від 26.07.2018}

звернення, скарги вкладників, кредиторів, громадських організацій та інших юридичних і фізичних осіб;

звернення правоохоронних органів.

Перелік питань, що підлягають позаплановій перевірці відповідно до пункту 3.16 цього Положення, затверджується виконавчою дирекцією Фонду окремо для кожного банку.

{Пункт розділу III доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1244 від 26.04.2018; із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

3.14. Рішення виконавчої дирекції Фонду про проведення позапланової інспекційної перевірки банку оформлюється у вигляді розпорядження, підписується директором-розпорядником Фонду (особою, яка виконує його обов’язки) та засвідчується відбитком печатки Фонду.

3.15. Розпорядження про проведення позапланової інспекційної перевірки має містити найменування банку, підставу, строк позапланової інспекційної перевірки, період позапланової інспекційної перевірки, перелік питань, що підлягають такій перевірці, та інформацію про інспектора (якщо перевірка здійснювалась одним інспектором) або склад інспекційної групи [прізвища, імена, по батькові (за наявності)] із зазначенням її керівника.

{Абзац перший пункту 3.15 розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020; в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 465 від 11.05.2021}

До розпорядження про проведення позапланової інспекційної перевірки додається запит до банку щодо надання матеріалів, необхідних для проведення позапланової інспекційної перевірки. Банк зобов’язаний надати матеріали, зазначені у запиті Фонду, у строки, вказані в такому запиті.

{Пункт розділу III доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 77 від 01.09.2014}

3.16. Виконавча дирекція Фонду своїм рішенням визначає перелік питань, що підлягають інспекційній перевірці під час проведення позапланової перевірки, яка здійснюється на підставі частини сьомої статті 32 Закону, інших, ніж передбачені частиною першою статті 32 Закону, з метою збору інформації для підготовки плану врегулювання проблемного банку у разі віднесення його до категорії неплатоспроможних.

{Розділ III доповнено новим пунктом згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 77 від 01.09.2014; в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

3.17. У разі прийняття Національним банком України рішення про віднесення банку до категорії неплатоспроможних або про відкликання у банку банківської ліцензії та ліквідацію банку з підстав, визначених частиною другою статті 77 Закону України «Про банки і банківську діяльність», інспектор (якщо перевірка здійснювалась одним інспектором) або інспекційна група призупиняє здійснення перевірки, про що повідомляється виконавча дирекція Фонду з метою прийняття рішення про подальше її проведення (зупинення тощо).

{Розділ III доповнено новим пунктом згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 136 від 11.02.2016; в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 465 від 11.05.2021}

3.18. До складу інспекційної групи при необхідності можуть входити працівники інших структурних підрозділів Фонду.

3.19. На час здійснення перевірки банку всі члени інспекційної групи підпорядковуються керівнику інспекційної групи.

{Пункт 3.19 розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

3.20. Строк здійснення перевірки банку не повинен перевищувати 25 робочих днів та може бути продовжений на 15 робочих днів у разі необхідності перевірки інформації, викладеної в запереченнях до довідки про перевірку.

{Пункт 3.20 розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

3.21. За результатами перевірки окремих питань плану перевірки банку, відокремлених підрозділів банку складаються довідки про перевірку, крім перевірки, що проводиться на підставі та з питань, визначених пунктом 3.16 цього розділу.

{Пункт розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1244 від 26.04.2018; в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

3.22. Довідка про перевірку складається інспектором у паперовій або електронній формі і використовується інспектором (якщо перевірка здійснюється одним інспектором) або керівником інспекційної групи для формування звіту про перевірку.

{Пункт 3.22 розділу III в редакції Рішень Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020, № 465 від 11.05.2021}

3.23. Довідка про перевірку містить фактичні дані та інформацію про стан виконання банком, відокремленими підрозділами банку Закону та/або нормативно-правових актів Фонду.

{Абзац перший пункту 3.23 розділу III в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

Довідка про перевірку у паперовій формі складається в двох примірниках та засвідчується підписом інспектора / підписами інспекторів.

{Абзац другий пункту 3.23 розділу III в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

Перший примірник довідки передається керівникові банку або особі, яка виконує його обов’язки, а у разі одночасної перевірки відокремленого підрозділу банку - також керівникові цього відокремленого підрозділу (далі - керівник об’єкта перевірки), про що робиться відповідна відмітка із зазначенням дати отримання довідки на другому примірнику довідки, який зберігається у інспектора (якщо перевірка здійснюється одним інспектором) або керівника інспекційної групи. Відмітка засвідчується підписом керівника об’єкта перевірки та відбитком печатки банку (за наявності).

{Абзац третій пункту 3.23 розділу III в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 465 від 11.05.2021}

3.24. Керівник об’єкта перевірки зобов’язаний не пізніше другого робочого дня з дати отримання довідки повернути підписаний ним примірник довідки інспектору (якщо перевірка здійснюється одним інспектором) або керівникові інспекційної групи та отримати другий примірник довідки.

{Пункт 3.24 розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 465 від 11.05.2021}

3.25. У разі наявності заперечень (зауважень) щодо фактів та висновків, викладених у довідці, керівник об’єкта перевірки повертає підписаний примірник довідки з позначкою «із запереченнями» з одночасним наданням письмових заперечень з поясненнями та документальним підтвердженням, які є невід’ємною частиною довідки.

3.26. У разі неподання керівником об’єкта перевірки в установлений строк підписаного першого примірника довідки, наданого для ознайомлення та підписання, або відмови в його підписанні довідка вважається такою, що до неї немає заперечень з боку банку. У цьому разі інспектор (якщо перевірка здійснюється одним інспектором) або керівник інспекційної групи використовує для подальшої роботи другий примірник довідки, який зберігається у Фонді.

{Пункт 3.26 розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 465 від 11.05.2021}

3.27. У разі необхідності Фонд надсилає другий примірник довідки про перевірку банку (з окремими додатками або без них) для ознайомлення керівнику банку з урахуванням вимог щодо пересилання документів із грифом обмеження доступу, установлених Фондом (рекомендованим листом із повідомленням про вручення).

В такому разі, керівник об'єкта перевірки зобов'язаний протягом трьох робочих днів з дня, наступного за днем отримання довідки, зазначеного у повідомленні про вручення, надіслати до Фонду засобами системи електронної пошти Національного банку України лист про ознайомлення з довідкою, підписаний кваліфікованим електронним підписом керівника об'єкта перевірки, в якому зазначається інформація про ознайомлення з довідкою та/або наявність заперечень чи зауважень до неї.

{Абзац другий пункту 3.27 розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 465 від 11.05.2021}

Якщо в строк, зазначений в абзаці другому цього пункту, лист про ознайомлення з довідкою не надійшов від керівника об'єкта перевірки довідка вважається такою, що до неї немає заперечень з боку банку. У такому разі інспектор (якщо перевірка здійснюється одним інспектором) або керівник інспекційної групи використовує для подальшої роботи перший примірник довідки, який зберігається у Фонді.

{Розділ III доповнено новим пунктом 3.27 згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020; із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 465 від 11.05.2021}

3.28. Довідка про перевірку в електронній формі складається в одному примірнику та підписується інспектором, інспекторами шляхом накладення кваліфікованого електронного підпису, кваліфікованих електронних підписів.

{Розділ III доповнено новим пунктом 3.28 згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

3.29. Довідка про перевірку, складена в електронній формі, надсилається із супровідним листом за кваліфікованим електронним підписом директора - розпорядника Фонду або його заступника засобами системи електронної пошти Національного банку України на адресу банку із дотриманням встановлених Фондом вимог щодо оформлення та пересилання документів із грифом обмеженого доступу.

{Розділ III доповнено новим пунктом 3.29 згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020; із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 465 від 11.05.2021}

3.30. Керівник об'єкта перевірки зобов'язаний протягом трьох робочих днів з дня, наступного за днем отримання довідки про перевірку в електронній формі, надіслати до Фонду засобами системи електронної пошти Національного банку України лист про ознайомлення з довідкою, підписаний кваліфікованим електронним підписом керівника об'єкта перевірки, в якому зазначається інформація про ознайомлення з довідкою та/або наявність заперечень чи зауважень до неї.

{Розділ III доповнено новим пунктом 3.30 згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020; із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 465 від 11.05.2021}

3.31. Датою та часом надходження до банку довідки про перевірку в електронній формі є дата та час надходження до банку відповідних файлів у системі електронної пошти Національного банку України.

У разі ненадходження від керівника об'єкта перевірки в установлений пунктом 3.30 цього розділу строк листа про ознайомлення з довідкою про перевірку, підписаного кваліфікованим електронним підписом керівника об'єкта перевірки, ця довідка вважається такою, що до неї немає заперечень або зауважень з боку банку.

{Розділ III доповнено новим пунктом 3.31 згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

3.32. Інспектор (якщо перевірка здійснювалась одним інспектором) або керівник інспекційної групи за результатами перевірки банку з урахуванням довідок про перевірку та іншої інформації складає звіт про перевірку.

Звіт про перевірку повинен містити достатній обсяг матеріалів та доказів, необхідних для обґрунтування результатів перевірки, або посилання на них (зокрема, на інформацію, що міститься у складених довідках про перевірку).

{Пункт 3.32 розділу III в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 465 від 11.05.2021}

3.33. Звіт про перевірку складається у паперовій або електронній формі та містить загальний висновок про результати проведеної перевірки, рекомендації щодо усунення порушень (у разі необхідності), іншу необхідну інформацію.

Звіт про перевірку у паперовій формі складається у двох примірниках і підписується інспектором (якщо перевірка здійснювалась одним інспектором) або керівником інспекційної групи та подається на затвердження виконавчій дирекції Фонду.

Перший примірник звіту про перевірку у паперовій формі після його затвердження виконавчою дирекцією Фонду направляється або передається банку разом із супровідним листом, підписаним директором-розпорядником Фонду або його заступником.

Другий примірник звіту про перевірку у паперовій формі залишається у Фонді для зберігання згідно із встановленими вимогами.

{Пункт 3.33 розділу III в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 465 від 11.05.2021}

3.34. Звіт про перевірку в електронній формі складається в одному примірнику, підписується інспектором (якщо перевірка здійснювалась одним інспектором) або керівником інспекційної групи шляхом накладення кваліфікованого електронного підпису та подається на затвердження виконавчій дирекції Фонду.

Звіт про перевірку в електронній формі після його затвердження виконавчою дирекцією Фонду надсилається із супровідним листом, підписаним директором-розпорядником Фонду або його заступником, засобами системи електронної пошти Національного банку України на адресу банку з дотриманням встановлених Фондом вимог щодо оформлення та пересилання документів з грифом обмеженого доступу.»;

{Розділ III доповнено новим пунктом 3.34 згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 465 від 11.05.2021}

3.35. Звіти про перевірку та матеріали перевірки є конфіденційною інформацією та власністю Фонду і не підлягають публічному розголошенню.

{Розділ III доповнено новим пунктом згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 136 від 11.02.2016; із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

3.36. Фонду забороняється надавати матеріали перевірок третім особам, крім випадків, передбачених законом.

{Розділ III доповнено новим пунктом згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 136 від 11.02.2016}

IV. Особливості здійснення дистанційної перевірки

4.1. Дистанційна перевірка банку здійснюється з такими особливостями:

1) перевірка проводиться інспектором, інспекторами Фонду віддалено шляхом використання інспектором, інспекторами організованого належним чином доступу до документів та інформації (у тому числі інформації, що містить банківську (у тому числі комерційну) таємницю), необхідних для здійснення перевірки, у тому числі шляхом доступу до системи автоматизації банківських операцій з можливістю формування виписок, оборотно-сальдових відомостей, інших звітів згідно з функціональними можливостями системи (у режимі перегляду та формування звітності), можливості віддаленого підключення до виділеного комп'ютера в банку;

{Підпункт 1 пункту 4.1 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 465 від 11.05.2021}

2) місцем проведення перевірки є облаштоване необхідними технічними засобами робоче місце інспектора, інспекторів (далі - робоче місце інспекторів) Фонду;

{Підпункт 2 пункту 4.1 розділу IV в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 465 від 11.05.2021}

3) спосіб надання інспектору, інспекторам інформації, необхідної для здійснення дистанційної перевірки, повинен виключати необхідність знаходження або відвідування приміщень банку інспектором, інспекторами.

4.2. Технологія захисту інформації при організації дистанційних перевірок Фондом повинна бути заснована на застосуванні міжмережевого екранування та захисту мережевого трафіку за допомогою криптографічних методів. В окремому захищеному сегменті мережі банку повинні бути створені фізичні або віртуальні робочі місяця інспектора (якщо перевірка здійснюється одним інспектором), інспекторів Фонду (далі - віддалені місця роботи інспекторів) з можливістю дистанційного захищеного доступу (VPN) з фізичних місць інспекторів за протоколом RDP.

{Абзац перший пункту 4.2 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 465 від 11.05.2021}

Вся необхідна інформація для інспектора (якщо перевірка здійснюється одним інспектором), інспекторів, у тому числі відповіді на їхні запити, надаються за допомогою налагодженого зв’язку між віддаленими місцями роботи інспекторів та робочим місцем інспекторів згідно з вимогами, зазначеними в абзаці першому цього пункту.

{Абзац другий пункту 4.2 розділу IV в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 465 від 11.05.2021}

4.3. Банк має забезпечити:

1) створення віддалених місць роботи інспекторів в окремому захищеному сегменті мережі банку із забезпеченням відповідного рівня захисту інформації з можливістю дистанційного захищеного доступу (VPN) з робочого місця інспекторів за протоколом RDP та встановленням відповідного програмного забезпечення для доступу до програмного комплексу "Операційний день банку" з відповідними правами (режим перегляд та формування звітності);

2) надання консультаційної підтримки з питань функціонування встановленого програмного забезпечення та інших систем;

3) призначення наказом або розпорядженням з числа працівників банку на весь строк перевірки адміністратора, відповідального за:

обслуговування та підтримку у робочому стані віддаленого(их) місця(ь) роботи інспектора(ів), формування та передачу паролів доступу до них захищеним способом;

забезпечення, у робочий час протягом усього строку перевірки, передачі даних через встановлені віддалені місця роботи інспекторів до робочого місця інспекторів, безперешкодне отримання, користування, вчинення інших необхідних дій для здійснення дистанційної перевірки інспектором(ами);

надання документів та інформації (у тому числі таких, що містять банківську (у тому числі комерційну) таємницю), необхідних для здійснення перевірки, у тому числі шляхом доступу до системи автоматизації банківських операцій з можливістю формування виписок, оборотно-сальдових відомостей, інших звітів згідно з функціональними можливостями системи, можливості віддаленого підключення до виділеного комп'ютера в банку;

надання усієї необхідної інформації, документів, що мають бути належним чином завірені та містити кваліфіковані підписи, інспектору, інспекторам використовуючи налагоджений зв'язок між віддаленим(и) місцем(ями) роботи інспектора, інспекторів та робочим місцем інспекторів, згідно із встановленими у цьому розділі вимогами;

4) передачу матеріалів перевірки за запитом інспектора, інспекційної групи на інформаційний ресурс, що належить Фонду, в електронному вигляді з використанням кваліфікованого підпису відповідальної особи банку, яка має відповідні повноваження. Відповідальність за створення та забезпечення належного рівня інформаційної безпеки зазначеного ресурсу несе Фонд.

У наданій на запит інспектора, інспекційної групи відповіді банк має відобразити повний перелік інформації, яка передається, або скласти відповідний акт приймання-передавання, який підписується кваліфікованим підписом відповідальних осіб з боку банку та Фонду.

{Положення доповнено новим розділом IV згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 41 від 30.05.2014; в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

V. Права та обов’язки інспекторів, керівників та працівників об’єкта перевірки

5.1. Інспектор Фонду під час здійснення інспекційної перевірки має право:

входити/виходити до/із приміщення банку, де відбувається залучення коштів від фізичних осіб, та до виділеного приміщення для розміщення інспектора (якщо перевірка здійснюється одним інспектором) або членів інспекційної групи під час проведення інспекційної перевірки;

{Абзац другий пункту 5.1 розділу V із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 465 від 11.05.2021}

користуватися потрібними для проведення інспекційної перевірки власними технічними засобами (комп'ютерами, дискетами, калькуляторами, телефонами тощо), у тому числі виносити/вносити їх із/до банку;

вільного та безоплатного доступу до документів та інформації, у тому числі інформації, що містить банківську (в тому числі комерційну) таємницю, необхідних для проведення перевірки, у тому числі шляхом доступу до системи автоматизації банківських операцій з можливістю формування виписок / оборотно-сальдових відомостей / інших звітів згідно з функціональними можливостями системи;

{Абзац четвертий пункту 5.1 розділу V із змінами, внесеними згідно з Рішеннями Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 77 від 01.09.2014, № 1244 від 26.04.2018}

під час проведення інспекційної перевірки виносити за межі банку інформацію у формі документів або їх копій, у тому числі електронних, виготовлених методом сканування або створення фотокопій, у тому числі документів, баз даних, що становлять банківську (в тому числі комерційну) таємницю;

{Абзац п'ятий пункту 5.1 розділу V із змінами, внесеними згідно з Рішеннями Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 77 від 01.09.2014, № 1244 від 26.04.2018}

під час проведення інспекційної перевірки ознайомлюватися з роботою технічних засобів та програмних комплексів, які використовуються в банку для обліку вкладів фізичних осіб, формування та ведення баз даних про вкладників та здійснювати перевірку бази даних про вкладників;

{Абзац шостий пункту 5.1 розділу V із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1244 від 26.04.2018}

здійснювати перевірку банку з питань повноти та достовірності ведення баз даних про вкладників із використанням програмного забезпечення Фонду;

{Пункт 5.1 розділу V доповнено новим абзацом сьомим згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 136 від 11.02.2016}

у разі необхідності складати протоколи про адміністративні правопорушення;

пред'являти до керівників і працівників об’єкта перевірки інші вимоги, що пов'язані з їх обов'язками, передбаченими цим Положенням.

5.2. Інспектор Фонду під час здійснення дистанційної перевірки має право:

вільного та безоплатного доступу до документів та інформації (у тому числі інформації, що містить банківську (в тому числі комерційну) таємницю), необхідних для здійснення перевірки, у тому числі шляхом доступу до системи автоматизації банківських операцій з можливістю формування виписок, оборотно-сальдових відомостей, інших звітів згідно з функціональними можливостями системи;

використовувати робоче місце інспекторів та його технічні засоби з метою отримання документів та інформації, користування ними, у тому числі інформацією, що містить банківську (у тому числі комерційну) таємницю, у тому числі шляхом доступу до системи автоматизації банківських операцій з можливістю формування виписок, оборотно-сальдових відомостей, інших звітів згідно з функціональними можливостями системи, віддаленого підключення до виділеного комп'ютера в банку та оформлення результатів такої перевірки;

формувати та переносити на інші носії інформації Фонду додатки до довідки про перевірку з інформацією, документами та іншими даними, отриманими з використанням робочого місця інспекторів та його технічних засобів через встановлені віддалені місця роботи інспекторів;

здійснювати перевірку банку з питань повноти та достовірності ведення баз даних про вкладників із використанням програмного забезпечення Фонду;

у разі необхідності складати протоколи про адміністративні правопорушення;

пред'являти керівникам і працівникам об'єкта перевірки інші вимоги, що пов'язані з їхніми обов'язками, передбаченими цим Положенням.

{Розділ V доповнено новим пунктом 5.2 згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

5.3. Директор-розпорядник Фонду або визначена наказом Фонду посадова особа Фонду має право пересвідчитися за місцем розташування інспектора (якщо перевірка здійснюється одним інспектором) або інспекційної групи у забезпеченні банком інспектора (якщо перевірка здійснюється одним інспектором) або інспекційної групи відповідним приміщенням, а також виконанні інших зобов’язань банку, визначених частиною п’ятою статті 32 Закону.

{Пункт 5.3 розділу V в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 465 від 11.05.2021}

5.4. Інспектор Фонду зобов’язаний:

дотримуватися вимог законодавства України, у тому числі нормативно-правових актів Фонду;

сумлінно, вчасно та якісно виконувати свої службові обов’язки та доручення керівництва;

не розголошувати інформацію про діяльність банку, що стала відома йому під час здійснення ним його повноважень, за виключенням випадків, передбачених законом.

5.5. Керівник об’єкта перевірки зобов’язаний:

а) забезпечити на строк проведення інспекційної перевірки інспектору (якщо перевірка здійснюється одним інспектором), інспекторам, які здійснюють інспекційну перевірку цього банку, вільний доступ до приміщень, де відбувається залучення коштів від фізичних осіб, та до виділеного приміщення для розміщення інспектора (якщо перевірка здійснюється одним інспектором) або членів інспекційної групи у робочий час;

{Абзац другий пункту 5.5 розділу V в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 465 від 11.05.2021}

б) виділити в день початку перевірки інспектору (якщо перевірка здійснюється одним інспектором), інспекторам, які здійснюють інспекційну перевірку, службове приміщення, яке відповідає встановленим санітарно-гігієнічним нормам та обладнане необхідними меблями, вогнетривкими шафами для зберігання документів та комп’ютерами, забезпечити можливість користуватися телефонами, засобами копіювально-розмножувальної техніки.

{Абзац третій пункту 5.5 розділу V із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 465 від 11.05.2021}

На весь період перевірки вхід до зазначеного приміщення особам, які не є інспекторами, що здійснюють інспекційну перевірку банку, без дозволу інспектора (якщо перевірка здійснюється одним інспектором) або керівника інспекційної групи забороняється.

{Абзац четвертий пункту 5.5 розділу V із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 465 від 11.05.2021}

Якщо немає змоги виділити інспекційній групі ізольоване від працівників банку службове приміщення, банком, ураховуючи чисельність цієї групи та за згодою її керівника, мають бути виділені окремі робочі місця, обладнані згідно з вимогами абзацу першого цього підпункту, щоб забезпечити належні умови для роботи інспекторів;

в) організувати в день початку інспекційної перевірки зустріч і забезпечити оперативний зв’язок інспектора (якщо перевірка здійснюється одним інспектором), інспекторів з посадовими особами банку, визначеними інспектором (якщо перевірка здійснюється одним інспектором) або керівником інспекційної групи

{Абзац шостий пункту 5.5 розділу V в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 465 від 11.05.2021}

г) забезпечити інспектору (якщо перевірка здійснюється одним інспектором), інспекторам вільний доступ до документів та інформації про діяльність банку, необхідних для проведення інспекційної перевірки;

{Абзац сьомий пункту 5.5 розділу V в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 465 від 11.05.2021}

ґ) забезпечити формування та надання для перевірки працівникам Фонду баз даних про вкладників не пізніше 24 годин з часу отримання запиту від Фонду / інспектора / членів інспекційної групи або в установлений в такому запиті строк (термін);

{Пункт розділу V доповнено новим підпунктом "ґ" згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 136 від 11.02.2016; в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 465 від 11.05.2021}

д) забезпечити надання в установлені інспектором (якщо перевірка здійснюється одним інспектором), інспекторами терміни/строки інформації, необхідної для здійснення інспекційної перевірки, документів, що можуть свідчити про факти порушення банком Закону або нормативно-правових актів Фонду, пояснень (письмово і усно) щодо наданої інформації, документів, проведених операцій та з окремих питань діяльності банку;

{Абзац дев'ятий пункту 5.5 розділу V в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 465 від 11.05.2021}

е) на вимогу інспектора (якщо перевірка здійснюється одним інспектором), інспекторів забезпечити надання копій документів чи можливість робити ці копії самостійно, у тому числі методом сканування, друку або створення фотокопій, доступ до систем автоматизації банківських операцій;

{Підпункт «е» пункту розділу V із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1244 від 26.04.2018; в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 465 від 11.05.2021}

є) засвідчувати підписом та відбитком печатки банку надані пояснення щодо отриманої інформації, документів, проведених операцій та з окремих питань діяльності банку, а також копії наданих банком чи зроблених інспектором (якщо перевірка здійснюється одним інспектором), інспекторами самостійно документів;

{Абзац одинадцятий пункту 5.5 розділу V в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 465 від 11.05.2021}

ж) надавати директору - розпоряднику Фонду або визначеній згідно з наказом Фонду посадовій особі Фонду передбачену пунктом 5.3 цього розділу інформацію (письмово і усно) про виконання банком обов'язків, визначених частиною п'ятою статті 32 Закону;

{Підпункт «ж» пункту 5.5 розділу V в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

з) забезпечити в робочий час, а також у зазначені інспектором (якщо перевірка здійснюється одним інспектором) або інспекційною групою терміни:

{Абзац тринадцятий пункту 5.5 розділу V із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 465 від 11.05.2021}

здатність передачі даних через встановлені віддалені місця роботи інспекторів до робочого місця інспекторів;

безперешкодне отримання інформації, документів, у тому числі шляхом доступу до системи автоматизації банківських операцій з можливістю формування виписок, оборотно-сальдових відомостей, інших звітів або їх копій згідно з функціональними можливостями системи;

користування документами та інформацією (у тому числі такими, що містять банківську (в тому числі комерційну) таємницю), необхідними для здійснення перевірки;

{Пункт 5.5 розділу V доповнено новим підпунктом «з» згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

и) облаштувати віддалені місця роботи інспекторів, розгорнуті на обладнанні банку:

антивірусною програмою з оновленими антивірусними базами;

програмним комплексом для роботи з ключами користувача ЦСК "IIT Користувач ЦСК-1";

доступом до мережі Інтернет.

{Пункт 5.5 розділу V доповнено новим підпунктом «и» згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020}

Керівник об’єкта перевірки не має права чинити будь-який тиск на інспекторів, які здійснюють інспекційну перевірку, та будь-яким чином обмежувати їх дії щодо здійснення інспекційної перевірки.

5.6. Керівник об'єкта перевірки не має права чинити будь-який тиск на інспектора, інспекторів, які здійснюють інспекційну перевірку, та будь-яким чином обмежувати їхні дії щодо здійснення інспекційної перевірки.

{Розділ V доповнено новим пунктом 5.6 згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020; із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 465 від 11.05.2021}

5.7. Керівник об’єкта перевірки має право вимагати від інспектора, інспекторів, які здійснюють інспекційну перевірку, дотримання обов'язків, визначених пунктом 5.4 цього розділу.

{Пункт 5.7 розділу V із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1159 від 18.06.2020; із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 465 від 11.05.2021}

Начальник
відділу інспектування



В.О. Третяк

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: