open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Попередня
                             
                             
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
П О С Т А Н О В А
18.01.2011 N 10
Про деякі питання забезпечення діяльності

територіальних виборчих комісій

після закінчення виборчого процесу місцевих виборів

Відповідно до частини першої статті 20 Закону України "Про
вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим,
місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" ( 2487-17 )
(далі - Закон) виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними
колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку
та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати
додержання та однакове застосування законодавства України про
місцеві вибори.
Частиною третьою цієї ж статті передбачено, що територіальна
виборча комісія є постійно діючим колегіальним органом, що в межах
своїх повноважень забезпечує організацію та проведення місцевих
виборів. Члени територіальної виборчої комісії здійснюють свої
повноваження до сформування на чергових місцевих виборах у
порядку, встановленому Законом ( 2487-17 ), нового складу
відповідної територіальної виборчої комісії.
Після закінчення виборчого процесу чергових місцевих виборів
та у разі призначення Верховною Радою України, Верховною Радою
Автономної Республіки Крим, обласною, Київською та
Севастопольською міською радою чи відповідною територіальною
виборчою комісією позачергових, перших, повторних чи проміжних
місцевих виборів територіальні виборчі комісії забезпечують
організацію та проведення відповідних місцевих виборів.
Повноваження територіальних виборчих комісій щодо організації
підготовки і проведення місцевих виборів установлено насамперед
статтею 25 Закону ( 2487-17 ).
Разом з тим, територіальна виборча комісія як постійно діючий
колегіальний орган уповноважена вирішувати низку питань поза
виборчим процесом місцевих виборів, а також пов'язаних з виборчим
процесом виборів, підготовку та проведення яких вона не здійснює
безпосередньо.
Так, згідно з частиною першою статті 18 Закону ( 2487-17 ) до
виключних повноважень районних, міських (міст обласного,
республіканського в Автономній Республіці Крим значення), районних
у місті Севастополі виборчих комісій належить утворення не пізніш
як за 30 днів до дня виборів виборчих дільниць для підготовки і
проведення голосування та підрахунку голосів виборців, що може
здійснюватися поза межами виборчого процесу виборів депутатів
відповідних районних, міських (міських голів), районних у місті
Севастополі рад.
Відповідно до частин шостої - восьмої статті 22 Закону
( 2487-17 ) районні виборчі комісії формують склад міських (міст
районного значення), сільських, селищних виборчих комісій у
відповідному районі; міські виборчі комісії (у містах, де утворені
районні у місті ради, крім міста Севастополя) - склад районних у
місті виборчих комісій, а міські виборчі комісії міст, до складу
яких входить інше місто, селище, село, - склад відповідних
міських, селищних, сільських виборчих комісій. Отже, відповідні
районні та міські виборчі комісії здійснюють повноваження,
передбачені статтею 29 Закону ( 2487-17 ), щодо дострокового
припинення всього складу таких виборчих комісій, членів цих
комісій, затвердження нового складу виборчих комісій, включення до
складу комісій інших осіб, а також заміни голови, заступника
голови та секретаря територіальної виборчої комісії.
Також згідно з частиною першою статті 23 Закону ( 2487-17 )
районні, міські (міст обласного, республіканського в Автономній
Республіці Крим значення), районні у місті Севастополі виборчі
комісії утворюють дільничні виборчі комісії, причому для всіх
видів виборів, які проводяться на території відповідно району,
міста, району в місті Севастополі, а тому незалежно від того, чи
проводяться у цей час вибори депутатів відповідно районної,
міської ради (міського голови), районної у місті Севастополі ради,
здійснюють також повноваження, передбачені статтею 29 Закону
( 2487-17 ).
Частинами п'ятою, шостою статті 30 Закону ( 2487-17 )
встановлено, що не пізніш як за 19 днів до дня місцевих виборів
орган ведення Державного реєстру виборців у своєму приміщенні
передає попередні списки виборців у двох примірниках на паперових
носіях сільській, селищній, міській (у містах, де не утворені
районні у містах ради), районній у місті виборчій комісії, яка не
пізніш як за 13 днів до дня місцевих виборів один примірник списку
передає дільничній виборчій комісії. Відповідно до частин
четвертої та п'ятої статті 32 Закону ( 2487-17 ) уточнені списки
виборців передаються дільничним виборчим комісіям у такому ж
порядку не пізніш як за 2 дні до дня виборів.
Таким чином, повноваження щодо передачі списків виборців
покладаються Законом ( 2487-17 ) виключно на сільські, селищні,
міські (у містах, де не утворені районні у містах ради), районні у
містах виборчі комісії незалежно від організації ними у цей період
підготовки виборів депутатів сільських, селищних, міських,
районних у містах рад чи сільських, селищних, міських голів.
Відповідно до частин четвертої, п'ятої статті 67 Закону
( 2487-17 ), Роз'яснень щодо порядку виготовлення виборчих
бюлетенів для голосування з виборів депутатів Верховної Ради
Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних,
міських голів, їх передачі відповідним територіальним і дільничним
виборчим комісіям, затверджених постановою Центральної виборчої
комісії від 23 вересня 2010 року N 365 ( v0365359-10 ), відповідні
територіальні виборчі комісії наділені повноваженнями з
приймання-передачі виборчих бюлетенів з виборів депутатів
відповідно Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної,
районної ради та з виборів депутатів міської ради і міського
голови, тобто з інших виборів, аніж тих, для організації
підготовки та проведення яких сформовані такі комісії, і незалежно
від того, чи здійснюють вони у цей період організацію підготовки
та проведення виборів депутатів відповідних місцевих рад чи
сільських, селищних, міських голів, що фактично передбачає
можливість виконання ними таких повноважень поза межами
відповідного виборчого процесу.
Згідно із Законом ( 2487-17 ) сільські, селищні, районні в
місті, міські, районні виборчі комісії здійснюють також
повноваження щодо встановлення підсумків голосування з виборів
депутатів рад і міських голів, організація підготовки та
проведення яких безпосередньо на такі комісії не покладається, та
передачі цих підсумків територіальним виборчим комісіям, які
встановлюють результати відповідних місцевих виборів. Саме у
зв'язку із цим частиною четвертою статті 20 Закону ( 2487-17 )
передбачено, що сільська, селищна, районна в місті, міська,
районна виборча комісія підпорядковується відповідній міській,
районній, обласній виборчій комісії, яка встановлює результати
відповідних місцевих виборів.
Пунктом 22 частини четвертої, пунктом 27 частини п'ятої
статті 25 Закону ( 2487-17 ) передбачено, що відповідна
територіальна виборча комісія виготовляє копії списків виборців,
за якими проводилося голосування на виборчих дільницях, та після
встановлення результатів місцевих виборів передає їх до
відповідного органу Державного реєстру виборців.
Відповідно до статті 81 Закону ( 2487-17 ) в разі
дострокового припинення повноважень депутата, який обирався у
багатомандатному виборчому окрузі з виборів Верховної Ради
Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної
у місті ради, виборча комісія Автономної Республіки Крим,
відповідна обласна, районна, міська, районна у місті виборча
комісія приймає рішення про визнання обраним та реєстрацію
наступного за черговістю кандидата у виборчому списку місцевої
організації партії. При цьому особі, визнаній обраною депутатом,
видається тимчасове посвідчення депутата. Такі повноваження щодо
заміщення депутатів зазначені територіальні виборчі комісії можуть
здійснювати також і поза виборчим процесом.
Частиною п'ятою статті 11 Закону ( 2487-17 ) встановлено, що
виборчий процес завершується офіційним оприлюдненням результатів
місцевих виборів у порядку, передбаченому Законом ( 2487-17 ).
Разом з тим, територіальна виборча комісія може виконувати значний
обсяг роботи щодо відповідних виборів і після цієї події, зокрема,
у порядку, визначеному статтею 80 Закону ( 2487-17 ) та
Роз'ясненням щодо порядку реєстрації обраних депутатів Верховної
Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських,
селищних, міських голів, затвердженим постановою Центральної
виборчої комісії від 31 жовтня 2010 року N 510 ( v0510359-10 ),
здійснює реєстрацію обраних депутатів відповідної ради та
відповідного голови.
Також згідно з частиною восьмою статті 76, частиною
шістнадцятою статті 77 Закону ( 2487-17 ), Порядком надання
Центральній виборчій комісії інформації щодо підготовки та
проведення чергових виборів депутатів Верховної Ради Автономної
Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських
голів 31 жовтня 2010 року, затвердженим постановою Центральної
виборчої комісії від 15 вересня 2010 року N 349 ( v0349359-10 ),
про результати виборів депутатів, сільського, селищного, міського
голови територіальна виборча комісія невідкладно надсилає
повідомлення Центральній виборчій комісії та інформує відповідну
раду на її першому пленарному засіданні, яке скликає відповідно до
статей 45, 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в
Україні" ( 280/97-ВР ).
Після офіційного оприлюднення результатів місцевих виборів
згідно з частиною першою статті 92 Закону ( 2487-17 )
територіальна виборча комісія передає виборчу та іншу документацію
до відповідної місцевої державної архівної установи.
До територіальної виборчої комісії і після завершення
виборчого процесу можуть надходити документи, звернення, які
згідно з Порядком ведення діловодства у виборчих комісіях та
комісіях з референдумів, затвердженим постановою Центральної
виборчої комісії від 15 вересня 2010 року N 350 ( v0350359-10 )
повинні бути розглянуті відповідною територіальною виборчою
комісією в установлений строк.
Частиною п'ятою статті 20 Закону ( 2487-17 ) встановлено, що
територіальна виборча комісія є юридичною особою та має власну
печатку, зразок якої затверджується Центральною виборчою комісією.
Згідно з Порядком ведення діловодства у виборчих комісіях та
комісіях з референдумів, затвердженим постановою Центральної
виборчої комісії від 15 вересня 2010 року N 350 ( v0350359-10 ),
печатка, штамп комісії повинні зберігатися у сейфі чи металевій
шафі у приміщенні комісії, а відповідальність за їх зберігання
покладається на голову комісії, в разі його відсутності - на
заступника голови комісії. При цьому згідно з Роз'ясненням щодо
порядку зберігання та використання печаток територіальних та
дільничних виборчих комісій з виборів депутатів Верховної Ради
Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних,
міських голів, затвердженим постановою Центральної виборчої
комісії від 5 листопада 2010 року N 517 ( v0517359-10 ),
Роз'ясненням щодо порядку виготовлення та використання штампа з
написом "ВИБУВ" під час проведення виборів депутатів Верховної
Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських,
селищних, міських голів, затвердженим постановою Центральної
виборчої комісії від 12 жовтня 2010 року N 403 ( v0403359-10 ) (зі
змінами, внесеними постановою Центральної виборчої комісії від 14
жовтня 2010 року N 412 ( v0412359-10 ), на районну, міську (міст
обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим
значення), районну в місті Севастополі виборчу комісію
покладається обов'язок після офіційного оприлюднення результатів
місцевих виборів забезпечити зберігання не лише власної печатки, а
й печаток дільничних виборчих комісій та штампів з написом
"ВИБУВ".
Відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію
юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" ( 755-15 )
територіальна виборча комісія має свідоцтво про державну
реєстрацію - документ, який засвідчує факт внесення до Єдиного
державного реєстру запису про державну реєстрацію юридичної особи.
Як значущий для підтвердження статусу територіальної виборчої
комісії документ свідоцтво про державну реєстрацію комісії
підлягає також зберіганню у відповідній комісії. Крім того,
територіальні виборчі комісії як юридичні особи повинні подавати
передбачену законодавством фінансову звітність органам Державної
податкової служби України, Державної казначейської служби України,
фондам соціального страхування.
Зважаючи на викладене, Центральна виборча комісія наголошує
на необхідності забезпечення територіальних виборчих комісій
відповідними приміщеннями, в тому числі для проведення засідань
цих комісій, з метою реалізації передбачених Законом ( 2487-17 )
повноважень територіальних виборчих комісій після закінчення
виборчого процесу місцевих виборів, підготовку та проведення яких
вони здійснюють.
Таке приміщення повинно бути належним чином обладнане
телефонним зв'язком, сейфом або металевою шафою для зберігання,
крім іншого, печаток, штампів з написом "ВИБУВ", свідоцтва про
державну реєстрацію, виборчої та іншої документації, яка згідно із
Законом ( 2487-17 ) не підлягає передачі до державних архівних
установ.
Нормативні вимоги до приміщень територіальних і дільничних
виборчих комісій з виборів депутатів Верховної Ради Автономної
Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських
голів і приміщень для голосування, перелік та норми забезпечення
цих виборчих комісій транспортними засобами, засобами зв'язку,
обладнанням, інвентарем, оргтехнікою, іншими матеріальними
цінностями, перелік видів послуг та робіт, що можуть надаватися
територіальним і дільничним виборчим комісіям за рахунок коштів
відповідного місцевого бюджету, отриманих як цільова субвенція з
Державного бюджету України на підготовку та проведення місцевих
виборів,встановлено постановою Центральної виборчої комісії від 26
серпня 2010 року N 324 ( v0324359-10 ).
Зазначена постанова поширюється на час підготовки та
проведення місцевих виборів. Разом з тим, для здійснення
передбачених Законом ( 2487-17 ) повноважень територіальна виборча
комісія і після завершення виборчого процесу повинна мати належне
матеріально-технічне забезпечення.
Згідно з частиною першою статті 65 Закону ( 2487-17 ) органи
державної влади, органи влади Автономної Республіки Крим та органи
місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи
зобов'язані сприяти виборчим комісіям у реалізації їх повноважень,
зокрема, надавати необхідні приміщення, транспортні засоби, засоби
зв'язку, обладнання, інвентар, оргтехніку, що підлягають
поверненню після припинення повноважень виборчих комісій. Разом з
тим, Законом ( 2487-17 ) встановлено, що територіальна виборча
комісія є постійно діючим колегіальним органом і члени комісії
здійснюють свої повноваження до сформування на чергових місцевих
виборах у порядку, передбаченому Законом ( 2487-17 ), нового
складу відповідної територіальної виборчої комісії.
Відповідно до частини двадцять п'ятої статті 27 Закону
( 2487-17 ) забезпечення діяльності територіальної виборчої
комісії щодо виконання її повноважень у період після закінчення
виборчого процесу здійснюється за рахунок коштів місцевого
бюджету.
Основними напрямками використання коштів, пов'язаних із
забезпеченням територіальних виборчих комісій у період після
закінчення виборчого процесу, є видатки на:
оплату послуг зв'язку (абонентська плата, місцеві та
міжміські телефонні розмови);
придбання канцелярських товарів, паперу, витратних
матеріалів;
виготовлення бланків звітності;
відшкодування коштів за спожиті комунальні послуги та
енергоносії тощо.
На підставі викладеного та з метою створення належних умов
для роботи територіальних виборчих комісій з місцевих виборів,
забезпечення здійснення ними передбачених Законом ( 2487-17 )
повноважень та однакового застосування законодавства України про
місцеві вибори щодо їх фінансового та матеріально-технічного
забезпечення у період після закінчення виборчого процесу місцевих
виборів, відповідно до частини четвертої статті 19, частин першої,
третьої статті 20, пунктів 1, 3 частини першої статті 24, частини
двадцять п'ятої статті 27, частини першої статті 65 Закону України
"Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим,
місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" ( 2487-17 ),
керуючись статтями 11-13, пунктами 3, 4 статті 17, пунктом 2
статті 21, частиною другою статті 27 Закону України "Про
Центральну виборчу комісію" ( 1932-15 ), Центральна виборча
комісія п о с т а н о в л я є:
1. Звернути увагу органів виконавчої влади та органів
місцевого самоврядування на необхідність неухильного дотримання
вимог Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради
Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних,
міських голів" ( 2487-17 ) після закінчення виборчого процесу
місцевих виборів, зокрема, щодо:
матеріально-технічного забезпечення роботи територіальних
виборчих комісій та неприпустимості будь-яких дій, спрямованих на
позбавлення комісій приміщень, засобів зв'язку, обладнання,
інвентарю, оргтехніки, наданих цим комісіям під час організації
підготовки та проведення чергових виборів депутатів Верховної Ради
Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних,
міських голів 31 жовтня 2010 року, без надання територіальним
виборчим комісіям інших приміщень, засобів зв'язку, обладнання,
інвентарю, оргтехніки, достатніх для виконання комісіями їх
повноважень, але не менше встановлених пунктом 3 цієї постанови
вимог;
фінансового забезпечення діяльності територіальних виборчих
комісій для виконання їх повноважень за рахунок коштів місцевого
бюджету та необхідності у зв'язку із цим щорічного, починаючи з
2011 року, планування у відповідних місцевих бюджетах видатків на
цю мету з урахуванням потреби здійснення комісією оплати за
послуги зв'язку (абонентської плати, місцевих та міжміських
телефонних розмов); придбання канцелярських товарів, паперу,
витратних матеріалів; виготовлення бланків звітності; спожиті
комунальні послуги, енергоносії тощо.
2. Запропонувати місцевим органам виконавчої влади та органам
місцевого самоврядування сприяти територіальним виборчим комісіям
у своєчасному поданні передбаченої законодавством фінансової
звітності органам Державної податкової служби України, Державної
казначейської служби України, фондам соціального страхування.
3. Встановити, що у період після закінчення виборчого процесу
відповідних місцевих виборів територіальна виборча комісія для
виконання своїх повноважень забезпечується:
приміщенням (окремою кімнатою), у якому обладнується не менш
як одне робоче місце із встановленням однієї телефонної лінії, а
на час проведення засідань - також приміщенням, придатним для цієї
мети. При цьому на будівлі, у якій надається приміщення для
територіальної виборчої комісії встановлюється вивіска комісії;
столом та не менш як трьома стільцями;
телефонним апаратом;
комп'ютером та принтером;
сейфом або металевою шафою. Розмір сейфу або металевої шафи
повинен забезпечувати можливість для зберігання печаток виборчих
комісій, виборчої та іншої документації, а також, у разі
наявності, штампів з написом "ВИБУВ".
Територіальній виборчій комісії можуть надаватися приміщення
та інші матеріально-технічні цінності і понад установлені вимоги.
4. Цю постанову надіслати Кабінету Міністрів України,
Міністерству фінансів України, а також Верховній Раді Автономної
Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським
радам, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним,
Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям для
використання в роботі і доведення до відома відповідно органів
місцевого самоврядування, місцевих органів виконавчої влади та
територіальних виборчих комісій.

Заступник Голови
Центральної виборчої комісії А.МАГЕРА

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: