open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
ВИКОНАВЧА ДИРЕКЦІЯ ФОНДУ СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ

З ТИМЧАСОВОЇ ВТРАТИ ПРАЦЕЗДАТНОСТІ
Л И С Т
19.05.2009 N 01-16-1041
Виконавчим дирекціям

відділень Фонду соціального

страхування з тимчасової

втрати працездатності

Про окремі питання

фінансування страхувальників

у 2009 році

Попередні підсумки виконання бюджету Фонду у I кварталі 2009
року свідчать, що світова фінансова криза суттєво вплинула на стан
економіки України. Як наслідок, ускладнився фінансовий стан Фонду.
Сприяло цьому також зменшення у поточному році розміру страхового
тарифу.
Надходження на єдиний централізований рахунок виконавчої
дирекції Фонду, відкритий у Державному казначействі України, у
січні 2009 року порівняно з січнем 2008 року склали 117%, у
лютому - 97%, у березні - 96%, у квітні - 78%. На фоні скорочення
надходжень відбувається збільшення розміру фінансування відділень
Фонду на виплату матеріального забезпечення. Так, у січні 2009
року порівняно з січнем 2008 року таке фінансування склало 334%, у
лютому - 139%, у березні - 165%, у квітні - 106%. За попередніми
даними бюджет Фонду за I квартал 2009 року виконано з дефіцитом
27,0 млн. гривень. Чисельність застрахованих осіб в еквіваленті
повної зайнятості в порівнянні з даними за 2008 рік зменшилася на
1,3 млн. осіб.
Цим негативним тенденціям сприяє, в певній мірі, порядок
розрахунку середнього заробітку, який застосовується для
нарахування допомоги по тимчасовій непрацездатності, вагітності та
пологах. Обчислення допомоги на підставі даних про заробітну плату
у 2008 році, коли її розмір був депо вищим, призводить до
перевищення розміру допомоги над розміром заробітної плати
поточного року.
Разом з тим, вважаємо, що девальвація гривні, що відбулася,
має пом'якшити негативний вплив світової кричи на українську
економіку. Проводячи паралелі з валютною кризою 1998 - 1999 років
можна очікувати, що девальвація гривні буде стимулювати експорт та
стримувати імпорт і, таким чином, сприятиме зменшенню торгового
дефіциту. Це, в свою чергу, створюватиме передумови для
прискореного поновлення економіки. Швидше за все ці тенденції
стануть простежуватися починаючи з другого півріччя поточного
року.
Слід зазначити, що Фондом запроваджені конкретні заходи для
скорочення видатків. Обмежена заробітна плата працівників всіх
ланок Фонду, організаційно-управлінські заходи, за рішенням
правління, за більшістю підстатей фінансуються на рівні 2008 року,
запроваджено жорсткий режим економії коштів Фонду. У першому
кварталі поточного року, як наслідок виконання органами Фонду
відповідних заходів, продовжується позитивна тенденція зменшення
кількості робочих днів, втрачених внаслідок тимчасової
непрацездатності.
Разом з тим, у другому кварталі Фонду необхідно не тільки
забезпечити відшкодування коштів страхувальникам, але й
профінансувати санаторно-курортні та дитячі оздоровчі заклали.
При цьому, заявки відділень Фонду на фінансування зростають.
За даними фінансових звітів у 2008 році в порівнянні з 2007 роком
видатки Фонду на виплату допомоги по вагітності та пологах зросли
на 55,6%, а в першому кварталі 2009 року на 45,1% до видатків
першого кварталу 2008 року.
З урахуванням наведеного вважаємо за необхідне.
Посилити контроль при опрацюванні заявок страхувальників на
відшкодування витрат, пов'язаних з виплатою допомоги по вагітності
і пологах та у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю. Обов'язковій
попередній позаплановій перевірці підлягають страхувальники, у
заявках яких відображені сумнівні витрати.
При перевірках звертати увагу на дату оформлення трудового
договору із застрахованою особою, якій нараховано допомогу у
великих розмірах, порівняти заробітну плату цієї особи з іншими
найманими працівниками та виконати інші рекомендації, наведені в
листі виконавчої дирекції Фонду від 25.03.2009 р. N 01-16-605
( v-605598-09 ). Перевірити обороти по рахунках страхувальника і
порівняти їх з фондом нарахованої заробітної плата. У разі сплати
страхувальником єдиного податку зафіксувати повноту та терміни
його сплати. Звертати увагу на наявність у страхувальника
обладнаних робочих місць, засобів праці, які мають
використовуватись для виконання роботи за даними посадами. За
необхідності звертатися до центрів зайнятості для перевірки
реєстрації трудових договорів, територіальних інспекцій праці щодо
правомірності окремих питань, пов'язаних з оплатою праці, що
призвело до нарахування допомоги в завищених розмірах. При
перевірці з'ясувати терміни виплати на підприємстві (у фізичної
особи) заробітної плати. Також, під час перевірки суб'єктів
підприємницької діяльності - фізичних осіб рекомендуємо
враховувати положення Порядку ведення книги обліку доходів і
витрат, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від
26.09.2001 року N 1269 ( 1269-2001-п ), в частині визначення
витрат на оплату праці найманих працівників. Взяти до уваги, що
згідно статті 23, частини 2 статті 27, статті 52 базового Закону
( 2240-14 ), пунктів 6.8, 6.9 Інструкції N 16 ( v0016503-01 )
страхувальник зобов'язаний виплатити належну допомогу і лише у
разі неможливості погашення її суми внесками наступного кварталу
звертатися за фінансуванням до Фонду.
У разі виявлення фактів, що можуть трактуватися як
зловживання страхувальника правом на отримання фінансування від
Фонду з метою неправомірного заволодіння коштами Фонду, матеріали
направляти до прокуратури та правоохоронних органів. При цьому
фінансування страхувальників може здійснюватись виключно з
урахуванням висновків вищезазначених органів.
Зазначений лист довести до відома робочих органів відділення
Фонду і застосовувати його для службового користування.
Директор С.П.Санченко

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: