open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Нечинна
                             
                             
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А

від 6 січня 2010 р. N 2

Київ
Про проведення внутрішньої контрольно-ревізійної

роботи в системі центрального органу

виконавчої влади

Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
1. Затвердити Порядок проведення внутрішньої
контрольно-ревізійної роботи в системі центрального органу
виконавчої влади, що додається.
2. Керівникам центральних органів виконавчої влади в системі
цих органів забезпечувати:
проведення внутрішньої контрольно-ревізійної роботи
відповідно до Порядку, затвердженого цією постановою;
організаційну і функціональну незалежність
контрольно-ревізійних підрозділів, повноту реалізації їх
повноважень, унеможливлення неправомірного втручання третіх осіб у
планування і проведення внутрішньої контрольно-ревізійної роботи
та підготовку звітності про її результати;
розгляд на засіданнях колегій не рідше одного разу на
півріччя питань про стан дотримання фінансово-бюджетної
дисципліни, збереження та використання державного майна,
результати проведення внутрішньої контрольно-ревізійної роботи та
усунення виявлених недоліків.
3. Головному контрольно-ревізійному управлінню надавати
роз'яснення щодо застосування Порядку, затвердженого цією
постановою.
4. Рекомендувати органам місцевого самоврядування привести
власні нормативно-правові акти, пов'язані з проведенням
внутрішньої контрольно-ревізійної роботи, у відповідність з
Порядком, затвердженим цією постановою.
5. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету
Міністрів України за переліком, що додається.

Прем'єр-міністр України Ю.ТИМОШЕНКО
Інд. 34

ЗАТВЕРДЖЕНО

постановою Кабінету Міністрів України

від 6 січня 2010 р. N 2
ПОРЯДОК

проведення внутрішньої контрольно-ревізійної

роботи в системі центрального органу

виконавчої влади

1. Цей Порядок визначає механізм проведення в системі
міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади
внутрішньої контрольно-ревізійної роботи.
Внутрішня контрольно-ревізійна робота - це процес планування,
організації та здійснення контрольних заходів, реалізації їх
результатів, моніторингу усунення виявлених порушень законодавства
і недоліків, узагальнення та подання інформації про стан
фінансово-бюджетної дисципліни.
2. Внутрішня контрольно-ревізійна робота є складовою частиною
внутрішнього контролю, відокремленою від виконання інших функцій,
і проводиться у формі виїзних інспекційних (ревізія, перевірка,
розслідування) та камеральних неінспекційних (оцінка, вивчення)
контрольних заходів.
3. Координація та методичне забезпечення проведення
внутрішньої контрольно-ревізійної роботи, а також контроль за її
проведенням здійснюються органами державної контрольно-ревізійної
служби в порядку, встановленому ГоловКРУ.
4. Для проведення внутрішньої контрольно-ревізійної роботи в
міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади
утворюються контрольно-ревізійні підрозділи (далі - підрозділи),
які є самостійними структурними підрозділами. До їх складу можуть
входити інші структурні одиниці. У разі неможливості утворення
підрозділу вводиться посада спеціаліста.
Підрозділи можуть утворюватися також в територіальних органах
центральних органів виконавчої влади, урядових органах в системі
міністерств та їх територіальних органах, а також органах
управління, підпорядкованих центральним органам виконавчої влади
(далі - органи управління), та їх територіальних органах.
У разі утворення таких підрозділів керівник центрального
органу виконавчої влади в установленому ГоловКРУ порядку
затверджує зведений реєстр суб'єктів, щодо діяльності яких
здійснюються контрольні заходи (далі - суб'єкти), з їх розподілом
за відповідними підрозділами з метою охоплення суб'єктів
контрольними заходами та застосування єдиних підходів до
проведення внутрішньої контрольно-ревізійної роботи.
5. Підрозділ центрального органу виконавчої влади здійснює
контрольні заходи щодо діяльності таких суб'єктів:
апарат центрального органу виконавчої влади та його
територіальні органи;
урядові органи в системі міністерства та їх територіальні
органи;
органи управління та їх територіальні органи;
підприємства, їх об'єднання, установи та організації, що
належать до сфери управління відповідного центрального органу
виконавчої влади;
інші одержувачі бюджетних коштів, що не належать до сфери
управління відповідного центрального органу виконавчої влади, але
одержують безпосередньо через нього бюджетні кошти, - в межах
повноважень, наданих головному розпорядникові бюджетних коштів
відповідно до законодавства.
6. Основними завданнями підрозділів є:
1) контроль за фінансово-господарською діяльністю суб'єктів;
2) встановлення осіб, винних у допущенні виявлених під час
проведення контрольних заходів порушень законодавства;
3) аналіз умов, причин і наслідків порушень законодавства і
недоліків, виявлених під час проведення контрольних заходів,
розроблення пропозицій щодо їх усунення та запобігання їм у
подальшому;
4) забезпечення органів виконавчої влади, юридичних та
фізичних осіб достовірною інформацією про стан фінансово-бюджетної
дисципліни у відповідній сфері.
7. Підрозділи відповідно до покладених на них завдань:
1) забезпечують повноту і достовірність даних та своєчасне
оновлення зведеного реєстру суб'єктів;
2) беруть участь у підготовці проектів нормативно-правових
актів, а також методологічному забезпеченні проведення внутрішньої
контрольно-ревізійної роботи в системі відповідного центрального
органу виконавчої влади;
3) планують, організовують та здійснюють контрольні заходи,
документують та реалізують їх результати, зберігають матеріали
контрольних заходів;
4) взаємодіють з іншими структурними підрозділами органів
виконавчої влади, правоохоронними органами, підприємствами, їх
об'єднаннями, установами та організаціями з питань проведення
контрольно-ревізійної роботи;
5) ініціюють у межах своїх повноважень вжиття заходів до
розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, які вчинили
бюджетні правопорушення;
6) контролюють усунення виявлених порушень законодавства і
недоліків, здійснюють моніторинг розгляду правоохоронними та
іншими органами переданих матеріалів контрольних заходів;
7) беруть участь у проведенні службових розслідувань з питань
використання бюджетних коштів та державного майна;
8) аналізують та узагальнюють інформацію про стан
фінансово-бюджетної дисципліни у відповідній сфері;
9) звітують у встановленому порядку про проведення
внутрішньої контрольно-ревізійної роботи;
10) виконують інші функції відповідно до їх компетенції.
8. Предметом контролю підрозділів є:
обґрунтованість бюджетних запитів, фінансових планів,
дотримання фінансово-бюджетної, планової, кошторисної дисципліни,
стан збереження і цільове витрачання бюджетних коштів та коштів
державних цільових фондів;
стан збереження і використання державного майна;
використання матеріальних і фінансових ресурсів, своєчасність
документального оформлення господарських операцій, повнота
виявлення та мобілізації внутрішньогосподарських резервів,
непродуктивні витрати і втрати;
економічне становище суб'єктів, результати виконання
виробничих та фінансових планів, кошторисів;
правильність ведення бухгалтерського обліку та складення
фінансової звітності, законність проведення господарських
операцій, своєчасність і повнота відображення їх в бухгалтерському
обліку і звітності, виконання зобов'язань перед бюджетом і
кредиторами;
додержання порядку формування, встановлення та застосування
цін і тарифів;
здійснення заходів, спрямованих на усунення недоліків,
виявлених під час попередніх контрольних заходів;
додержання встановленого порядку закупівлі товарів, робіт і
послуг за державні кошти у межах повноважень;
інші питання в межах їх повноважень.
9. Керівник підрозділу організовує внутрішню
контрольно-ревізійну роботу відповідно до затверджених ГоловКРУ
стандартів та вживає заходів для забезпечення її належної якості.
Керівник підрозділу призначається на посаду і звільняється з
посади:
центрального органу виконавчої влади - керівником такого
органу за погодженням з ГоловКРУ;
урядового органу в системі міністерства, органу управління -
керівником такого органу за погодженням з керівником підрозділу
відповідного центрального органу виконавчої влади та ГоловКРУ;
територіального органу центрального органу виконавчої влади,
урядового органу в системі міністерства, органу управління -
керівником такого органу за погодженням з керівником підрозділу
відповідного центрального органу виконавчої влади та
територіальним органом ГоловКРУ.
Погодження з органами державної контрольно-ревізійної служби
питання призначення на посади та звільнення з посад керівників
підрозділів, а також зарахування кандидатур до кадрового резерву
на зазначені посади здійснюється в порядку, встановленому
ГоловКРУ.
Керівник підрозділу підпорядковується і звітує безпосередньо
керівникові центрального органу виконавчої влади, його
територіального органу, урядового органу в системі міністерства,
його територіального органу (далі - органи виконавчої влади),
органу управління, його територіального органу, входить до складу
колегії такого органу (інших постійних дорадчих органів),
підзвітний керівникові відповідного органу державної
контрольно-ревізійної служби в частині проведення внутрішньої
контрольно-ревізійної роботи і складення звітності за її
результатами.
10. Посадові особи підрозділу мають право:
1) здійснювати контрольні заходи, а також у встановленому
законодавством порядку проводити зустрічні звірки;
2) перевіряти фактичну наявність активів, відповідність
облікових і звітних даних фактичному стану справ, у разі потреби
опечатувати каси і касові приміщення, склади, комори, сховища,
архіви;
3) безперешкодного доступу на склади, у сховища, виробничі та
інші приміщення для їх обстеження і з'ясування питань, пов'язаних
з проведенням внутрішньої контрольно-ревізійної роботи;
4) вимагати:
проведення інвентаризації активів і зобов'язань;
здійснення контрольних обмірів обсягу виконаних робіт чи
контрольного запуску сировини у виробництво;
5) одержувати:
для перевірки на першу усну вимогу документи та відомості з
баз даних;
від посадових, матеріально відповідальних та інших осіб
письмові пояснення з питань, що виникають під час здійснення
контрольних заходів;
копії документів, засвідчені в установленому порядку;
від юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців в
установленому законодавством порядку інформацію, документи і
матеріали, необхідні для виконання покладених на підрозділ
завдань;
6) ініціювати:
залучення фахівців до проведення контрольних обмірів
будівельних, монтажних, ремонтних та інших робіт, контрольних
запусків сировини і матеріалів у виробництво, контрольних аналізів
сировини, матеріалів і готової продукції, інших перевірок і
експертиз;
вилучення у разі виявлення підробок чи ознак інших зловживань
необхідні документи до закінчення контрольних заходів із
залишенням у справі акта вилучення та копій або реєстрів вилучених
документів;
у межах повноважень вжиття заходів до розпорядників та
одержувачів бюджетних коштів, які вчинили бюджетні правопорушення;
вирішення питання про притягнення до відповідальності винних
у порушенні законодавства осіб;
7) розробляти пропозиції щодо:
усунення причин виявлених під час здійснення контрольних
заходів порушень законодавства та запобігання їм у подальшому;
підготовки обов'язкових вимог усунення виявлених під час
здійснення контрольних заходів порушень законодавства;
8) організовувати та брати участь у контрольних заходах, що
проводяться разом з органами державної контрольно-ревізійної
служби, робочими групами і комісіями;
9) на забезпечення під час здійснення виїзних контрольних
заходів умов для виконання службових обов'язків.
11. З метою належного проведення внутрішньої
контрольно-ревізійної роботи керівники органів виконавчої влади,
органів управління та їх територіальних органів забезпечують:
достатню тривалість контрольних заходів, своєчасність
розгляду їх матеріалів, організацію відповідного реагування на
встановлені факти порушень фінансово-бюджетної дисципліни та
передачу матеріалів контрольних заходів до правоохоронних органів
відповідно до законодавства;
оптимальну чисельність підрозділів для виконання покладених
на них завдань, добір кадрів з високими діловими, професійними та
моральними якостями, систематичне підвищення їх кваліфікації;
ведення та своєчасне подання в установленому порядку
звітності про результати проведення внутрішньої
контрольно-ревізійної роботи.
12. Внутрішня контрольно-ревізійна робота проводиться за
планом, що затверджується керівником органу виконавчої влади
(органу управління, його територіального органу) за погодженням з
відповідним органом державної контрольно-ревізійної служби.
З метою запобігання дублюванню виїзних контрольних заходів
підрозділи узгоджують свою роботу з органами державної
контрольно-ревізійної служби. Одночасно заплановані контрольні
заходи здійснюються спільно у строки, визначені органами державної
контрольно-ревізійної служби.
Рішення про здійснення контрольних заходів оформлюється
розпорядчим документом керівника органу виконавчої влади (органу
управління, його територіального органу).
Про здійснення позапланового виїзного контрольного заходу
керівник органу виконавчої влади (органу управління, його
територіального органу) письмово повідомляє відповідний орган
державної контрольно-ревізійної служби за 10 днів до його початку,
а у разі неможливості завчасного інформування - не пізніше дня
підписання розпорядчого документа про здійснення контрольного
заходу.
13. Строк здійснення виїзних контрольних заходів не повинен
перевищувати 30 робочих днів. Зазначений строк може бути
продовжений керівником органу виконавчої влади (органу управління,
його територіального органу), а у разі здійснення контрольного
заходу з ініціативи іншого органу - за погодженням з таким
органом.
14. Результати контрольних заходів оформлюються відповідно до
стандартів, затверджених ГоловКРУ.
15. Документи про результати контрольних заходів разом з
пропозиціями подаються керівникові органу виконавчої влади (органу
управління, його територіального органу) для прийняття
відповідного рішення.
Інформацію про результати контрольних заходів, інші
відомості, необхідні органам державної контрольно-ревізійної
служби, на їх письмовий запит протягом 10 робочих днів після його
надходження подаються органом виконавчої влади (органом
управління, його територіальним органом).
16. Керівник підрозділу відповідає за збереження і знищення
документів контрольних заходів та інших документів з питань
внутрішньої контрольно-ревізійної роботи.
17. У разі коли під час здійснення контрольних заходів
виявлено факти нецільового використання бюджетних коштів,
марнотратства, зловживання службовим становищем та інші порушення
фінансово-бюджетної дисципліни, які призвели до втрат чи збитків у
великих розмірах та/або які мають ознаки злочину, матеріали цих
заходів за рішенням керівника органу виконавчої влади (органу
управління, його територіального органу) передаються до
правоохоронних органів.
18. Підрозділи подають органам державної
контрольно-ревізійної служби за формою та в порядку, встановленими
ГоловКРУ, щокварталу до 5 числа місяця, що настає за звітним
періодом, звітність про результати проведення внутрішньої
контрольно-ревізійної роботи з пояснювальною запискою.
Датою подання звітності вважається дата її реєстрації в
органі державної контрольно-ревізійної служби.

ЗАТВЕРДЖЕНО

постановою Кабінету Міністрів України

від 6 січня 2010 р. N 2
ПЕРЕЛІК

постанов Кабінету Міністрів України,

що втратили чинність

1. Постанова Кабінету Міністрів України від 22 травня 2002 р.
N 685 ( 685-2002-п ) "Про здійснення міністерствами, іншими
центральними органами виконавчої влади внутрішнього фінансового
контролю" (Офіційний вісник України, 2002 р., N 21, ст. 1047).
2. Постанова Кабінету Міністрів України від 16 червня 2003 р.
N 911 ( 911-2003-п ) "Про внесення змін до постанови Кабінету
Міністрів України від 22 травня 2002 р. N 685" (Офіційний вісник
України, 2003 р., N 25, ст. 1200).
3. Пункт 58 змін, що вносяться до актів Кабінету Міністрів
України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від
17 липня 2003 р. N 1106 ( 1106-2003-п ) (Офіційний вісник України,
2003 р., N 30, ст. 1546).
4. Пункт 3 змін, що вносяться до актів Кабінету Міністрів
України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від
24 вересня 2005 р. N 961 ( 961-2005-п ) (Офіційний вісник України,
2005 р., N 39, ст. 2473).

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: