open
Про систему
Чинна

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА

від 1 березня 2010 р. № 243
Київ

Про затвердження Державної цільової економічної програми енергоефективності і розвитку сфери виробництва енергоносіїв з відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива на 2010-2021 роки

{Назва Постанови із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 447 від 27.04.2011, № 929 від 11.11.2015, № 69 від 08.02.2017, № 820 від 08.11.2017, № 896 від 30.09.2020}

{Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№ 587 від 14.07.2010
№ 447 від 27.04.2011
№ 105 від 25.01.2012
№ 921 від 12.09.2012
№ 970 від 24.10.2012
№ 380 від 29.05.2013
№ 687 від 24.07.2013
№ 449 від 03.09.2014
№ 231 від 08.04.2015
№ 929 від 11.11.2015
№ 63 від 04.02.2016
№ 589 від 27.07.2016
№ 857 від 23.11.2016
№ 69 від 08.02.2017
№ 521 від 12.07.2017
№ 820 від 08.11.2017
№ 158 від 14.03.2018
№ 878 від 19.10.2018
№ 556 від 19.06.2019
№ 718 від 22.07.2020
№ 896 від 30.09.2020}

{У тексті  Постанови  слова “Національне агентство з питань забезпечення ефективного використання енергетичних ресурсів” у всіх відмінках замінено словами “Державне агентство з енергоефективності та енергозбереження” у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ № 105 від 25.01.2012}

Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Затвердити Державну цільову економічну програму енергоефективності і розвитку сфери виробництва енергоносіїв з відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива на 2010-2021 роки (далі - Програма), що додається.

{Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 447 від 27.04.2011, № 929 від 11.11.2015, № 69 від 08.02.2017, № 820 від 08.11.2017, № 896 від 30.09.2020}

{Пункт 2 виключено на підставі Постанови КМ № 970 від 24.10.2012}

3. Міністерству фінансів, Державному агентству з енергоефективності та енергозбереження передбачати під час складання проекту Державного бюджету України на відповідний рік кошти для виконання завдань та заходів Програми виходячи з можливостей державного бюджету.

4. Державному агентству з енергоефективності та енергозбереження подавати до 15 квітня року, що настає за звітним періодом, Кабінетові Міністрів України і Міністерству економічного розвитку і торгівлі щорічні звіти про результати виконання Програми.

{Пункт 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 105 від 25.01.2012}

Прем'єр-міністр України

Ю.ТИМОШЕНКО

Інд. 42





ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 1 березня 2010 р. № 243

ДЕРЖАВНА ЦІЛЬОВА ЕКОНОМІЧНА ПРОГРАМА
енергоефективності і розвитку сфери виробництва енергоносіїв з відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива на 2010-2021 роки

{Назва Програми із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 447 від 27.04.2011, № 929 від 11.11.2015, № 69 від 08.02.2017, № 820 від 08.11.2017, № 896 від 30.09.2020}

Мета Програми

Метою Програми є:

створення умов для наближення енергоємності валового внутрішнього продукту України до рівня розвинутих країн та стандартів Європейського Союзу, зниження рівня енергоємності валового внутрішнього продукту протягом строку дії Програми на 20 відсотків порівняно з 2008 роком (щороку на 3,3 відсотка), підвищення ефективності використання паливно-енергетичних ресурсів і посилення конкурентоспроможності національної економіки;

оптимізація структури енергетичного балансу держави, у якому частка енергоносіїв, отриманих з відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива, становитиме у 2015 році не менш як 10 відсотків, шляхом зменшення частки імпортованих викопних органічних видів енергоресурсів, зокрема природного газу, та заміщення їх альтернативними видами енергоресурсів, у тому числі вторинними, за умови належного фінансування Програми.

{Абзац третій розділу в редакції Постанови КМ № 447 від 27.04.2011}

Шляхи і способи розв'язання проблеми

Можливі три способи розв'язання проблеми.

Перший спосіб передбачає розроблення і виконання окремих галузевих та регіональних програм енергоефективності відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 17 грудня 2008 р. № 1567 "Про програми підвищення енергоефективності та зменшення споживання енергоресурсів".

Однак, як свідчить практика, у разі, коли заходи галузевої або регіональної програми не є складовою частиною відповідної державної програми, неможливо досягти значного зниження рівня енергоємності валового внутрішнього продукту та оптимізації структури енергетичного балансу держави.

Другий спосіб передбачає продовження роботи з виконання Комплексної державної програми енергозбереження України і Програми державної підтримки розвитку нетрадиційних та відновлюваних джерел енергії та малої гідро- і теплоенергетики, основними завданнями яких є забезпечення економії традиційних паливно-енергетичних ресурсів за рахунок відповідно зменшення обсягу їх споживання та використання нетрадиційних і відновлюваних джерел енергії.

{Абзац четвертий розділу в редакції Постанови КМ № 447 від 27.04.2011}

Недоліками другого способу є:

надання переваги зменшенню обсягу споживання паливно-енергетичних ресурсів замість підвищення ефективності їх використання з одночасною оптимізацією структури енергетичного балансу держави;

недосконалість механізму контролю за виконанням зазначених програм;

{Абзац сьомий розділу в редакції Постанови КМ № 447 від 27.04.2011}

неврегульованість питання щодо оптимізації структури енергетичного балансу держави.

Третій, оптимальний спосіб передбачає розроблення і виконання Державної цільової економічної програми енергоефективності і розвитку сфери виробництва енергоносіїв з відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива, що дасть можливість створити умови для зниження рівня енергоємності валового внутрішнього продукту, оптимізації структури енергетичного балансу держави шляхом збільшення обсягу використання відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива, вторинних енергоресурсів, впровадити дієвий механізм реалізації державної політики у сфері енергоефективності, відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива.

{Абзац дев'ятий розділу в редакції Постанови КМ № 447 від 27.04.2011; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 929 від 11.11.2015}

Проблему передбачається розв'язати шляхом:

впровадження новітніх технологій виробництва та споживання енергетичних ресурсів, когенераційних технологій, а також технологій, що передбачають використання теплових насосів, електричного теплоакумуляційного обігріву та гарячого водопостачання;

використання енергії сонця та геотермальної енергії;

{Абзац дванадцятий розділу "Шляхи і способи розв'язання проблеми" із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 587 від 14.07.2010}

видобування та використання газу (метану) вугільних родовищ і сланцевого газу як альтернативних видів палива;

{Абзац тринадцятий розділу в редакції Постанови КМ № 447 від 27.04.2011}

виробництва та використання біопалива;

розвитку вітроенергетики, малої гідроенергетики і біоенергетики;

{Абзац п'ятнадцятий розділу в редакції Постанови КМ № 447 від 27.04.2011}

модернізації газотранспортної системи, систем тепло- та водопостачання, теплових електростанцій та теплоелектроцентралей;

здійснення заходів щодо зменшення обсягу споживання енергоресурсів установами, які утримуються за рахунок коштів державного бюджету;

зниження рівня забруднення навколишнього природного середовища;

законодавчого врегулювання питань щодо зниження рівня енергоємності валового внутрішнього продукту та оптимізації структури енергетичного балансу держави, адаптації національного законодавства у сфері енергоефективності, енергозбереження та альтернативної енергетики до законодавства Європейського Союзу;

створення сприятливих умов для залучення вітчизняних та іноземних інвестицій у сферу енергоефективності та енергозбереження з метою оптимізації структури енергетичного балансу держави, зменшення обсягу викидів забруднювальних речовин;

формування державної системи моніторингу і контролю за ефективним використанням паливно-енергетичних ресурсів, виробництвом енергоносіїв з відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива, виконанням цієї Програми, галузевих і регіональних програм енергоефективності, підвищення рівня достовірності статистичної інформації стосовно показників енергоспоживання;

{Абзац двадцять перший розділу в редакції Постанови КМ № 447 від 27.04.2011}

проведення структурної перебудови підприємств, спрямованої на зниження матеріало- та енергоємності виробництва;

удосконалення механізму фінансування заходів, які потребують державної підтримки і спрямовані на зниження рівня енергоємності валового внутрішнього продукту, збільшення обсягу використання альтернативних джерел енергії та вторинних енергетичних ресурсів, зменшення обсягу викидів забруднювальних речовин;

активізації міжнародного співробітництва в рамках реалізації стратегії енергетичної безпеки держави;

популяризації серед широких верств населення через засоби масової інформації ефективного та ощадливого споживання паливно-енергетичних ресурсів, включення відповідних питань до програм навчальних закладів, утворення регіональних центрів інформування громадськості.

Строк виконання Програми узгоджується з етапами реалізації Енергетичної стратегії України на період до 2030 року як базового документа у сфері енергоефективності та енергозбереження.

Прогнозні обсяги і джерела фінансування Програми наведені у додатку 1.

Завдання і заходи

Основними завданнями Програми є:

удосконалення законодавства та системи стандартизації у сфері енергоефективності, відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива шляхом:

- розроблення технічних завдань та стандартів у сфері енергоефективності, відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива;

- адаптації національного законодавства у сфері енергоефективності, відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива до законодавства Європейського Союзу;

зменшення обсягу технологічних витрат і невиробничих втрат енергоресурсів у результаті модернізації обладнання, впровадження сучасних енергоефективних технологій, удосконалення системи державного управління та популяризації енергоефективності, зокрема шляхом:

- оновлення, модернізації енерговитратного технологічного обладнання промислових підприємств;

- проведення санації житлових будинків, об'єктів соціальної сфери та будівель установ, які повністю утримуються за рахунок коштів державного бюджету, в тому числі розроблення проектно-кошторисної документації;

- проведення санації об’єктів соціальної сфери, які повністю утримуються за рахунок коштів місцевих бюджетів;

{Розділ доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 105 від 25.01.2012}

- розроблення типових проектів з модернізації та заміни котлів з переведенням їх на альтернативні види палива, встановлення теплових насосів, впровадження технологій електричного теплоакумуляційного обігріву та гарячого водопостачання на об'єктах комунальної форми власності і соціальної сфери, впровадження когенераційних технологій з використанням альтернативних видів палива у сфері комунальної теплоенергетики;

{Розділ доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 921 від 12.09.2012}

- стимулювання промислових підприємств до проведення модернізації котелень, впровадження енергоефективного обладнання, технологій, матеріалів і проведення відповідних робіт шляхом компенсації частини вартості проектів;

{Розділ доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 921 від 12.09.2012}

- проведення модернізації та заміни котлів з переведенням їх на альтернативні види палива, реалізації проектів з впровадження технологій використання теплових насосів, електричного теплоакумуляційного обігріву та гарячого водопостачання на об’єктах комунальної форми власності і соціальної сфери та впровадження когенераційних технологій з використанням альтернативних видів палива у сфері комунальної теплоенергетики;

{Абзац розділу в редакції Постанови КМ № 105 від 25.01.2012}

- проведення модернізації газотранспортної системи, устатковання теплових електростанцій, теплоелектроцентралей;

{Абзац розділу в редакції Постанови КМ № 105 від 25.01.2012}

- будівництва та реконструкції електричних мереж, будівництва пристанційних вузлів, підстанцій та електричних мереж для приєднання об'єктів, які виробляють електроенергію з відновлюваних джерел енергії;

- будівництва та реконструкції локальних мереж, пристанційних вузлів та підстанцій для приєднання об'єктів, які виробляють електроенергію з відновлюваних джерел;

{Розділ доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 921 від 12.09.2012}

- оснащення суб'єктів господарювання у сфері виробництва теплової енергії комунальної форми власності приладами обліку фактичного відпуску теплової енергії та оснащення житлових будинків будинковими приладами її обліку;

{Розділ доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 921 від 12.09.2012}

- стимулювання населення до впровадження енергоефективних заходів шляхом відшкодування частини суми кредиту, залученого для придбання котлів з використанням будь-яких видів палива та енергії (за винятком природного газу та електроенергії (крім електричного теплоакумуляційного обігріву та гарячого водопостачання) та відповідного додаткового обладнання і матеріалів до них;

{Розділ доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 921 від 12.09.2012; в редакції Постанови КМ № 449 від 03.09.2014; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 231 від 08.04.2015; в редакції Постанови КМ № 929 від 11.11.2015}

- стимулювання населення до впровадження енергоефективних заходів шляхом відшкодування частини суми кредиту, залученого на придбання енергоефективного обладнання та/або матеріалів;

{Розділ доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 231 від 08.04.2015}

- стимулювання об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, житлово-будівельних кооперативів до впровадження енергоефективних заходів шляхом відшкодування частини суми кредиту, залученого на придбання енергоефективного обладнання та/або матеріалів;

{Розділ доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 231 від 08.04.2015}

- здійснення заходів, спрямованих на формування в суспільстві свідомого ставлення до необхідності підвищення енергоефективності, розвитку та використання відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива;

оптимізація структури енергетичного балансу держави, зокрема заміщення традиційних видів енергоресурсів іншими видами, у тому числі отриманими з відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива, а також вторинними енергетичними ресурсами, шляхом:

- будівництва електрогенеруючих потужностей на основі використання енергії вітру;

- реалізації проектів з будівництва сонячних установок для виробництва електроенергії та теплової енергії, установок для виробництва біодизеля та паливного біоетанолу, синтетичного палива;

- відновлення малої гідроенергетики та будівництва нових потужностей;

- реалізації проектів з будівництва установок, що працюють на твердому біопаливі та біогазі, для виробництва теплової і електричної енергії;

- реалізації пілотних проектів з будівництва установок для генерації електроенергії з використанням енергії біомаси, будівництва геотермальних теплових електростанцій з використанням супутнього газу;

- розроблення техніко-економічного обґрунтування та проекту будівництва типової сучасної міні-ТЕЦ, що працює на біомасі та інших альтернативних видах палива;

{Розділ доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 921 від 12.09.2012}

- впровадження технологій використання промислового газу, а також низьконапірного газу, видобутого з родовищ нафти і газу, для виробництва теплової та електричної енергії;

- реалізації проектів з перероблення торфу та виготовлення торфобрикетів, фрезерного торфу;

- науково-технічного забезпечення виконання Програми, у тому числі проведення науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт у сфері виробництва енергоносіїв з відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива;

- створення системи моніторингу виробництва енергоносіїв з відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива відповідно до заходів Програми;

- проведення досліджень потенціалу регіонів щодо розміщення об'єктів відновлюваної енергетики;

- проведення досліджень поточного стану малих гідроелектростанцій;

- проведення досліджень вітропотенціалу, зокрема визначення пріоритетних районів розташування вітрових електростанцій та встановлення вимірювального устатковання.

Завдання і заходи з виконання Програми наведені у додатку 2.

Санація житлових будинків, об'єктів соціальної сфери та будівель установ, які повністю утримуються за рахунок коштів державного бюджету, є комплексом технічних заходів, спрямованих на їх відновлення та приведення їх теплотехнічних характеристик у відповідність із сучасними вимогами, нормами і стандартами, зменшення втрат енергоресурсів та води, а також поліпшення умов перебування працівників.

До робіт із санації належать:

термоізоляція зовнішніх стін будівлі, підвалу та фундаменту;

модернізація покрівлі з можливим установленням на ній сонячних колекторів;

модернізація теплових, водопровідних, каналізаційних, вентиляційних та електричних мереж будівлі, переведення її на електротеплоакумуляційний обігрів;

заміна радіаторів опалення, встановлення приладів обліку енергоресурсів та води, запровадження багатотарифного обліку електроенергії;

будівництво або модернізація котельні у будівлі;

облаштування або ремонт теплових пунктів;

установлення склопакетів, балконних блоків та вхідних дверей.

{Абзац розділу в редакції Постанови КМ № 921 від 12.09.2012}

До енергоефективного обладнання, технологій, матеріалів, що впроваджуються із застосуванням механізму компенсації процентів у визначеному розмірі за користування кредитами, отриманими позичальниками у фінансових установах, і відповідних робіт належать:

{Розділ доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 921 від 12.09.2012}

для одноквартирних будинків:

{Розділ доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 921 від 12.09.2012}

- газові котли з автоматичною подачею природного газу, включаючи вартість їх встановлення;

{Розділ доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 921 від 12.09.2012}

- електричні котли, включаючи вартість їх встановлення;

{Розділ доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 921 від 12.09.2012}

- котли, що працюють на альтернативних видах палива, включаючи вартість їх встановлення;

{Розділ доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 921 від 12.09.2012}

- теплові насоси, включаючи вартість їх встановлення;

{Розділ доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 921 від 12.09.2012}

- сонячні колектори для виробництва теплової енергії та підігріву води, включаючи вартість їх встановлення;

{Розділ доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 921 від 12.09.2012}

- сонячні панелі для виробництва електричної енергії, включаючи вартість їх встановлення;

{Розділ доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 921 від 12.09.2012}

- радіатори опалення з терморегуляторами, прилади обліку природного газу та води, включаючи вартість їх встановлення;

{Розділ доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 921 від 12.09.2012}

- склопакети, балконні блоки та вхідні двері, включаючи вартість їх встановлення;

{Розділ доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 921 від 12.09.2012}

- роботи з термоізоляції зовнішніх стін будівлі, підвалу та фундаменту;

{Розділ доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 921 від 12.09.2012}

- роботи з модернізації теплових, водопровідних, каналізаційних, вентиляційних та електричних мереж у будинку;

{Розділ доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 921 від 12.09.2012}

для квартир у багатоквартирних будинках:

{Розділ доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 921 від 12.09.2012}

- радіатори опалення з терморегуляторами, включаючи вартість їх встановлення;

{Розділ доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 921 від 12.09.2012}

- прилади обліку гарячої води з контролем температури, включаючи вартість їх встановлення;

{Розділ доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 921 від 12.09.2012}

- прилади обліку природного газу та холодної води, включаючи вартість їх встановлення;

{Розділ доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 921 від 12.09.2012}

- склопакети, балконні блоки та вхідні двері, включаючи вартість їх встановлення;

{Розділ доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 921 від 12.09.2012}

- роботи з термоізоляції зовнішніх стін багатоквартирного будинку.

{Розділ доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 921 від 12.09.2012}

{Розділ "Завдання і заходи" із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 587 від 14.07.2010; в редакції Постанови КМ № 447 від 27.04.2011}

Очікувані результати, ефективність Програми

Виконання Програми дасть змогу:

знизити рівень енергоємності валового внутрішнього продукту на 20 відсотків порівняно з 2008 роком;

оптимізувати структуру енергетичного балансу держави, у якому частка енергоносіїв, отриманих з відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива, становитиме у 2015 році не менш як 10 відсотків;

{Розділ доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 447 від 27.04.2011}

підвищити рівень енергетичної безпеки держави та конкурентоспроможності національної економіки;

зменшити залежність України від імпортованих енергоносіїв, обсяг споживання органічного палива, техногенний вплив на довкілля і підвищити рівень екологічної безпеки систем теплопостачання;

створити нові робочі місця;

удосконалити механізм державного управління і регулювання у сфері енергоефективності, енергозбереження та альтернативної енергетики, оптимізувати структуру та обсяг енергоспоживання;

зменшити обсяг виробничих витрат на 10 відсотків, невиробничих втрат енергоносіїв - на 25 відсотків рівня відповідних показників, що діяли на момент прийняття Програми;

ліквідувати перехресне субсидування під час ціно- та тарифоутворення;

частково розв'язати проблему виплати заборгованості з оплати спожитих енергоресурсів;

створити умови для залучення фінансових ресурсів, необхідних для оновлення та модернізації виробничих фондів;

підвищити економічну та енергетичну ефективність і рівень надійності енергетичного обладнання теплових електростанцій, теплоелектроцентралей;

{Абзац тринадцятий розділу виключено на підставі Постанови КМ № 447 від 27.04.2011}

оптимізувати структуру енергетичного балансу держави, зокрема забезпечити зменшення частки природного газу та нафтопродуктів, вугілля і торфу, заміщення їх іншими видами енергетичних ресурсів, насамперед отриманими з альтернативних джерел енергії, та вторинними енергетичними ресурсами.

{Абзац розділу "Очікувані результати, ефективність Програми" із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 587 від 14.07.2010}

У результаті виконання Програми обсяг заміщення природного газу в енергетичному балансі держави повинен становити починаючи з 2016 року не менш як 15 млрд.куб. метрів, а нафтопродуктів - 1 млн. тонн;

підвищити рівень теплозабезпечення населення та зменшити обсяг використання природного газу для виробництва теплової енергії, необхідної для опалення житлового фонду, на 60 відсотків, будівель бюджетних установ - на 35 відсотків;

зменшити на 50 відсотків обсяг видатків державного бюджету на фінансування надання комунальних послуг з енергозабезпечення бюджетним установам;

забезпечити зменшення на 25 відсотків споживання імпортованого природного газу;

{Абзац вісімнадцятий розділу в редакції Постанови КМ № 105 від 25.01.2012}

зменшити обсяг капітальних вкладень у проведення заміни теплоенергетичного обладнання на підприємствах комунальної енергетики, промисловості та нафтогазового комплексу;

знизити на 20 відсотків рівень енергоємності робіт з транспортування, зберігання та розподілу газу порівняно з 2008 роком, підвищити надійність та енергетичну ефективність транзиту природного газу магістральними газопроводами;

зменшити на 15-20 відсотків обсяг використання природних ресурсів (води, корисних копалин, атмосферного повітря тощо) за рахунок зменшення обсягу споживання паливно-енергетичних ресурсів;

забезпечити зменшення на 15-20 відсотків обсягу викидів забруднювальних речовин;

підвищити рівень надання комунальних послуг для всіх верств населення з одночасним зниженням тарифів на такі послуги;

знизити рівень соціальної напруги через зменшення аварійних зупинок теплових електростанцій та енергорозподільних мереж.

Очікувані результати виконання Програми наведено у додатку 3.

Обсяги та джерела фінансування

Орієнтовний обсяг фінансування Програми становить 346,88 млрд. гривень, у тому числі 8,57 млрд. - за рахунок державного бюджету, 15 млрд. - за рахунок місцевих бюджетів, 323,31 млрд. гривень - за рахунок інших джерел.

{Розділ "Обсяги та джерела фінансування" із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 587 від 14.07.2010; в редакції Постанов КМ № 447 від 27.04.2011, № 105 від 25.01.2012, № 921 від 12.09.2012, № 449 від 03.09.2014, № 231 від 08.04.2015, № 63 від 04.02.2016, № 69 від 08.02.2017, № 521 від 12.07.2017, № 820 від 08.11.2017, № 878 від 19.10.2018, № 556 від 19.06.2019, № 896 від 30.09.2020}



Додаток 1
до Програми
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 30 вересня 2020 р. № 896)

ПАСПОРТ
Державної цільової економічної програми енергоефективності і розвитку сфери виробництва енергоносіїв з відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива на 2010-2021 роки

1. Концепція Програми схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 19 листопада 2008 р. № 1446 (Офіційний вісник України, 2008 р., № 89, ст. 2991).

2. Програма затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 1 березня 2010 р. № 243 (Офіційний вісник України, 2010 р., № 16, ст. 762).

3. Державний замовник - Держенергоефективності.

4. Керівник Програми - Голова Держенергоефективності.

5. Виконавці заходів Програми - Держенергоефективності, центральні, місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

6. Строк виконання: 2010-2021 роки.

7. Прогнозні обсяги та джерела фінансування

Джерела фінансування

Обсяг фінансування, млрд. гривень

У тому числі за роками

2010

2011

2012

2013

2014

2015

2016

2017

2018

2019

2020

2021

Державний бюджет

8,57

0,6

0,91

0,83

1,77

0,5

0,41

0,89

0,83

0,5

0,78

0,4

0,15

Місцеві бюджети

15

1,8

2

2,3

2,65

2,95

3,3







Інші джерела

323,31

6,78

27,94

40,58

62,88

86,41

98,72







__________
Усього



346,88



9,18



30,85



43,71



67,3



89,86



102,43



0,89



0,83



0,5



0,78



0,4



0,15

{Додаток 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 587 від 14.07.2010; в редакції Постанови КМ № 447 від 27.04.2011; із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 105 від 25.01.2012, № 921 від 12.09.2012, № 449 від 03.09.2014, № 231 від 08.04.2015; в редакції Постанови КМ № 929 від 11.11.2015; із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 63 від 04.02.2016, № 69 від 08.02.2017, № 521 від 12.07.2017, № 820 від 08.11.2017, № 878 від 19.10.2018, № 556 від 19.06.2019; в редакції Постанови КМ № 896 від 30.09.2020}



Додаток 2
до Програми
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 30 вересня 2020 р. № 896)

ЗАВДАННЯ І ЗАХОДИ
з виконання Державної цільової економічної програми енергоефективності і розвитку сфери виробництва енергоносіїв з відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива на 2010-2021 роки

{Додаток 2 в редакції Постанов КМ № 587 від 14.07.2010, № 447 від 27.04.2011, № 105 від 25.01.2012, № 921 від 12.09.2012; із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 380 від 29.05.2013, № 687 від 24.07.2013, № 449 від 03.09.2014, № 231 від 08.04.2015; в редакції Постанови КМ № 929 від 11.11.2015; із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 63 від 04.02.2016, № 589 від 27.07.2016, № 857 від 23.11.2016; в редакції Постанови КМ № 69 від 08.02.2017; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 521 від 12.07.2017; в редакції Постанови КМ № 820 від 08.11.2017; із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 158 від 14.03.2018, № 878 від 19.10.2018, № 556 від 19.06.2019, № 718 від 22.07.2020; в редакції Постанови КМ № 896 від 30.09.2020}



Додаток 3
до Програми
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 30 вересня 2020 р. № 896)

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ
виконання Державної цільової економічної програми енергоефективності і розвитку сфери виробництва енергоносіїв з відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива на 2010-2021 роки

Найменування завдання

Найменування показників виконання завдання

Одиниця виміру

Значення показників

усього

у тому числі за роками

2010

2011

2012

2013

2014

2015

2016

2017

2018

2019

2020

2021

1. Удосконалення законодавства та системи стандартизації у сфері енергоефективності, відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива

кількість розроблених технічних завдань до стандартів

одиниць

25

25












кількість розроблених стандартів

стандартів

105

5

30

35

35









кількість розроблених проектів нормативно-правових актів

-“-

4


4











2. Зменшення обсягу технологічних витрат і невиробничих втрат енергоресурсів у результаті модернізації

обсяг заміщення та зменшення обсягу споживання первинних енергоресурсів у результаті:















обладнання, впровадження сучасних енергоефективних технологій, удосконалення системи державного управління та популяризації енергоефективності

оновлення, модернізації енерговитратного технологічного обладнання промислових підприємств

млн. тонн умовного палива*

9,69


0,62

1,17

2,38

4,83

9,69







проведення модернізації газотранспортної системи

млн. тонн умовного палива*

0,9

0,01

0,06

0,11

0,23

0,45

0,9








проведення модернізації устатковання теплових електростанцій, теплоелектроцентралей

-“-

0,87




0,06

0,44

0,87








проведення санації будівель установ, які повністю утримуються за рахунок коштів державного бюджету, в тому числі розроблення проектно-кошторисної документації

млн. тонн умовного палива*

0,47

0,04

0,47












кількість будівель

1975

1249

726












проведення санації об’єктів соціальної сфери та житлових будинків

млн. тонн умовного палива*

0,6


0,03

0,075

0,15

0,3

0,6








кількість будівель

645


60

135

120

140

190








проведення модернізації та заміни котлів з переведенням їх на альтернативні види палива, реалізація проектів з впровадження технологій використання теплових насосів, електричного теплоакумуляційного обігріву та гарячого водопостачання на об’єктах комунальної форми власності і соціальної сфери та впровадження когенераційних технологій з використанням альтернативних видів палива у сфері комунальної теплоенергетики

млн. тонн умовного палива*

3,65





3,65









впровадження когенераційних технологій з використанням альтернативних видів палива на об’єктах комунальної форми власності у сфері комунальної теплоенергетики

млн. тонн умовного палива*

10,36


1,1


4,3

5,1

10,36








впровадження технологій, що передбачають використання теплових насосів, електричного теплоакумуляційного обігріву та гарячого водопостачання

-“-

4,12

0,02

0,16


1,42

2,2

4,12








проведення модернізації об’єктів комунального господарства, у тому числі переведення котелень на використання відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива

млн. тонн умовного палива*

2,81

0,08

0,51


1,95

2,25

2,81








кількість котлів

1304

356

461


1119

1245

1304








стимулювання населення до впровадження енергоефективних заходів шляхом відшкодування частини суми кредиту, залученого на придбання котлів з використанням будь-яких видів палива та енергії (за винятком природного газу)

кількість домогосподарств, тис. одиниць

114,17



61,07


47

6,1








стимулювання населення до впровадження енергоефективних заходів шляхом відшкодування частини суми кредитів, залучених на придбання котлів з використанням будь-яких видів палива та енергії (крім природного газу та електроенергії) та відповідного додаткового обладнання і матеріалів до них

-“-

25,18






7,9

6,18

5,56

1,44

1,44

1,44

1,22


стимулювання населення до впровадження енергоефективних заходів шляхом відшкодування частини суми кредитів

кількість домогосподарств, тис. одиниць

339,25






41

94,5

98,25

31

31

31

12,5


стимулювання об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, житлово-будівельних кооперативів до впровадження енергоефективних заходів шляхом відшкодування частини суми кредитів

кількість будинків, одиниць

12259






1600

427

899

2727

4752

1854



здійснення заходів, спрямованих на формування в суспільстві свідомого ставлення до необхідності підвищення енергоефективності, розвитку та використання відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива

кількість заходів

112

24

24



32

32







3. Оптимізація структури енергетичного балансу держави, зокрема заміщення традиційних видів енергоресурсів іншими видами, у тому числі отриманими з відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива, а також вторинними енергоресурсами

введена в експлуатацію потужність та обсяг заміщення споживання первинних енергоресурсів у результаті:















будівництва та реконструкції електричних мереж, будівництва підстанцій і пристанційних вузлів для приєднання об’єктів, які виробляють електроенергію з відновлюваних джерел енергії

млн. тонн умовного палива

7,33




1,04

3,82

7,73








будівництва електрогенеруючих потужностей на основі використання енергії вітру

ГВт

5,61


1,07

1,1

1,14

1,15

1,15








млн. тонн умовного палива

15,12


1,03

2,04

3,04

4,02

4,99








реалізації проектів з будівництва сонячних установок для виробництва електричної та теплової енергії

МВт

1453


50

118

255

440

590








млн. тонн умовного палива

1,57


0,03

0,07

0,22

0,46

0,79








відновлення малої гідроенергетики та будівництва нових потужностей

МВт

75


0,8

4,7

16,5

26,5

26,5








млн. тонн умовного палива

0,23



0,01

0,03

0,07

0,12








реалізації проектів з будівництва установок, що працюють на твердому біопаливі

МВт

791


79,3

158,6

158,6

158,6

235,9








млн. тонн умовного палива

1,36


0,06

0,16

0,26

0,36

0,52








реалізації проектів з будівництва установок, що працюють на біогазі

МВт

111


11,1

22,2

22,2

22,2

33,3








млн. тонн умовного палива

0,19


0,01

0,02

0,03

0,05

0,08








реалізації проектів з будівництва установок для виробництва біодизеля

млн. тонн

0,08


0,01

0,01

0,01

0,02

0,03








млн. тонн умовного палива

0,07



0,01

0,01

0,02

0,03








реалізації проектів з будівництва установок для виробництва паливного біоетанолу

млн. тонн

0,6


0,06

0,12

0,12

0,12

0,18








млн. тонн умовного палива

1,14


0,11

0,23

0,23

0,23

0,34








реалізації проектів з перероблення торфу та виготовлення торфобрикетів, фрезерного торфу

млн. тонн

0,75


0,03

0,08

0,15

0,2

0,29








млн. тонн умовного палива

0,26


0,01

0,03

0,05

0,07

0,1








реалізації проектів з будівництва установок для генерації електроенергії з використанням енергії біомаси

МВт

461,5


8,5

43

87

130

193








млн. тонн умовного палива

2,54


0,02

0,14

0,37

0,73

1,28








реалізації пілотних проектів з будівництва геотермальних теплових електростанцій з використанням супутнього газу

МВт

200



15

30

46

109







млн. тонн умовного палива

0,41



0,01

0,04

0,1

0,26








впровадження технологій використання промислового газу

-“-

48,48


8,86

9,37

9,67

9,98

10,6








впровадження технологій використання низьконапірного газу, видобутого з родовищ нафти і газу

млн. тонн умовного палива

2,6


0,4

0,4

0,6

0,6

0,6








реалізації проектів з будівництва установок для виробництва синтетичного палива

-“-

25,22



6,08

6,08

6,08

6,98







__________
* Кількість умовного палива розраховано наростаючим підсумком.

{Додаток 3 в редакції Постанов КМ № 587 від 14.07.2010, № 447 від 27.04.2011, № 105 від 25.01.2012; із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 449 від 03.09.2014, № 231 від 08.04.2015; в редакції Постанови КМ № 929 від 11.11.2015; із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 63 від 04.02.2016, № 589 від 27.07.2016, № 857 від 23.11.2016; в редакції Постанови КМ № 69 від 08.02.2017; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 521 від 12.07.2017; в редакції Постанови КМ № 820 від 08.11.2017; із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 158 від 14.03.2018, № 878 від 19.10.2018, № 556 від 19.06.2019; в редакції Постанови КМ № 896 від 30.09.2020}

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: