ПРЕЗИДЕНТ УКРАЇНИ
КОНСТИТУЦІЙНЕ ПОДАННЯ
З мотивів невідповідності Конституції України ( 254к/96-ВР )
Указом Президента України від 28 вересня 2007 року N 926
( 926/2007 ) згідно з пунктом 15 частини першої статті 106
Конституції України ( 254к/96-ВР ) зупинено дію розпорядження
Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2007 року N 763-р
( 763-2007-р ) "Про звільнення Семерея П.І. з посади члена
Національної комісії з питань регулювання зв'язку України".
У зв'язку з цим та відповідно до пункту 15 частини першої
статті 106, статті 150 Конституції України ( 254к/96-ВР ), статей
13, 40 Закону України "Про Конституційний Суд України"
( 422/96-ВР ) звертаюсь до Конституційного Суду України для
вирішення питання про конституційність зазначеного акта Кабінету
Міністрів України ( 763-2007-р ), який на даний момент не
опублікований.
Названим розпорядженням ( 763-2007-р ) Кабінет Міністрів
України прийняв рішення з кадрового питання діяльності
Національної комісії з питань регулювання зв'язку України, до
компетенції якої віднесено регулювання природних монополій у сфері
зв'язку.
Між тим згідно з частиною третьою статті 42 Конституції
України ( 254к/96-ВР ) види і межі монополії визначаються законом.
Особливості правового регулювання зазначених питань передбачено
Законами України "Про природні монополії" ( 1682-14 ) та "Про
телекомунікації" ( 1280-15 ). Відповідно до статті 4 Закону
України "Про природні монополії" ( 1682-14 ) Національна комісія з
питань регулювання зв'язку України є органом регулювання у сфері
зв'язку. Згідно зі статтею 20 Закону України "Про телекомунікації"
( 1280-15 ) членів Національної комісії з питань регулювання
зв'язку призначає за поданням Прем'єр-міністра України на посади
та припиняє їх повноваження на цих посадах Президент України.
Конституційним обов'язком Президента України є забезпечення
національної безпеки, складовою якої є економічна та інформаційна
безпека держави, та здійснення керівництва у цій сфері (стаття 17,
пункти 1 і 17 частини першої статті 106 Конституції України)
( 254к/96-ВР ).
Ураховуючи, що створення ефективного механізму державного
регулювання природних монополій за статтею 8 Закону України "Про
основи національної безпеки України" ( 964-15 ) є одним із
основних напрямів державної політики з питань національної безпеки
України в економічній сфері, зазначене розпорядження Кабінету
Міністрів України ( 763-2007-р ) не відповідає статтям 17, 42,
пунктам 1 і 17 частини першої статті 106 Конституції України
( 254к/96-ВР ), Законам України "Про природні монополії"
( 1682-14 ) та "Про телекомунікації" ( 1280-15 ).
Крім того, названий акт Кабінету Міністрів України
( 763-2007-р ) не відповідає і частині другій статті 8 Конституції
України ( 254к/96-ВР ), згідно з якою нормативно-правові акти
мають прийматися на основі Конституції України ( 254к/96-ВР ) і
відповідати їй, а також частині другій статті 6 та частині другій
статті 19 Основного Закону ( 254к/96-ВР ) держави, за якими органи
державної влади зобов'язані діяти лише в межах повноважень та у
спосіб, що передбачені Конституцією ( 254к/96-ВР ) та законами
України.
З огляду на наведене прошу Конституційний Суд України
розглянути питання щодо конституційності розпорядження Кабінету
Міністрів України від 26 вересня 2007 року N 763-р ( 763-2007-р )
"Про звільнення Семерея П.І. з посади члена Національної комісії з
питань регулювання зв'язку України".
Брати участь у конституційному провадженні за цим поданням
уповноважено заступника Глави Секретаріату Президента України -
Представника Президента України у Конституційному Суді України
М. Ставнійчук.
Президент України В.ЮЩЕНКО
м. Київ, 28 вересня 2007 року
{ Джерело - Офіційне Інтернет-представництво Президента України }
Джерело:Офіційний портал ВРУ