open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Нечинна
                             
                             
НАЦІОНАЛЬНИЙ БАНК УКРАЇНИ

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
06.09.2006 N 13-214/3285-9377

Територіальні управління

Національного банку України

Банки та їх філії,

Асоціація українських

банків,

Київський банківський союз,

Українська міжбанківська

валютна біржа
{ Лист втратив актуальність на підставі Листа Національного

банку

N 29-213/5074-5078 ( v5078500-12 ) від 21.05.2012 }
N 29-213/5074-5078 ( v5078500-12 ) від 21.05.2012 }
Щодо здійснення іноземних інвестицій в Україну

Національний банк України та Державна податкова адміністрація
України у зв'язку з численними запитами банків щодо деяких
практичних аспектів виконання вимог Положення про порядок
іноземного інвестування в Україну ( z0947-05 ) (1) (далі -
Положення 280) роз'яснює наступне.
1. Щодо взяття на облік нерезидентів - інвесторів органами
державної податкової служби як платників податків. Підпунктом 2.1.2 пункту 2.1 статті 2 Закону України "Про
оподаткування прибутку підприємств" ( 334/94-ВР ) (далі - Закон
про прибуток) передбачено, що з числа нерезидентів платниками
податку є фізичні чи юридичні особи, створені у будь-якій
організаційно-правовій формі, які отримують доходи з джерелом їх
походження з України, за винятком установ та організацій, що мають
дипломатичний статус або імунітет згідно з міжнародними договорами
України або законом. Перелік доходів, отриманих нерезидентом із джерелом їх
походження з України, визначено пунктом 13.1 статті 13 Закону про
прибуток ( 334/94-ВР ). Пунктом 13.2 статті 13 Закону про прибуток ( 334/94-ВР )
передбачено, що резидент або постійне представництво нерезидента,
що здійснюють на користь нерезидента або уповноваженої ним особи
будь-яку виплату з доходу з джерелом його походження з України,
отриманого таким нерезидентом від провадження господарської
діяльності (у тому числі на рахунки нерезидента, що ведуться в
гривнях) (зобов'язані утримувати податок з таких доходів, за
ставкою у розмірі 15 відсотків від їх суми та за їх рахунок, який
сплачується до бюджету під час такої виплати, якщо інше не
передбачене нормами міжнародних угод, які набрали чинності. Згідно з пунктом 1.29 статті 1 Закону про прибуток
( 334/94-ВР ) податки, визначені статтею 13 цього Закону, є видами
податку на прибуток і не вважаються нововведеними податками. Таким чином, нерезидент-інвестор відповідно до Закону про
прибуток ( 334/94-ВР ) є платником податку на прибуток в частині
отриманих прибутків (доходів) від здійснення іноземної інвестиції.
При цьому, обов'язок по утриманню та сплаті податку до бюджету від
доходів, отримуваних нерезидентом-інвестором, Законом покладено на
резидента, який здійснює таку виплату. Отже, нерезиденти-інвестори не підлягають окремому взяттю на
облік в органах державної податкової служби.
2. Щодо надання копії декларації з податку на прибуток
підприємства (яка підтверджує отримання прибутку підприємством з
іноземними інвестиціями, у разі повернення іноземним інвестором
прямих іноземних інвестицій, а також доходів, прибутків і інших
коштів, отриманих від прямих інвестицій. Згідно з підпунктом "а" пункту 2 глави 3 Правил торгівлі
іноземною валютою ( z0950-05 ) (2) (далі - Правила) до переліку
документів, на підставі яких резиденти та іноземні інвестори мають
право купувати, обмінювати іноземну валюту з метою повернення
прямих іноземних інвестицій, зокрема, входить копія декларації з
податку на прибуток підприємства, яка підтверджує отримання
прибутку підприємством з іноземними інвестиціями. Враховуючи зазначене, копія декларації з податку на прибуток
підприємства як один із документів( на підставі яких здійснюється
купівля іноземної валюти з метою повернення прямої іноземної
інвестиції( надається відповідно вимог Правил ( z0950-05 )
незалежно від результатів інвестування.
3. Щодо надання засвідченої у встановленому порядку копії
довідки податкового органу про сплачений нерезидентом в Україні
податок на прибуток (доходи) при здійсненні купівлі, обміну
іноземної валюти з метою повернення іноземних інвестицій, а також
доходів, прибутків, інших коштів, одержаних від інвестиційної
діяльності в Україні.
а) отримання Довідки про сплачений нерезидентом в Україні
податок на прибуток (доходи) як підставу для перерахування за
кордон прибутків, доходів та інших коштів, одержаних іноземним
інвестором в Україні (далі Довідка) для здійснення перерахування
за кордон прибутків, доходів та інших коштів, одержаних іноземним
інвестором у результаті здійснення інвестицій. Пунктом 3.8 глави 3 Положення 280 ( z0947-05 ) визначено, що
уповноважений банк здійснює перерахування за кордон прибутків,
доходів та інших коштів, одержаних іноземним інвестором у
результаті здійснення інвестицій, на підставі засвідченої у
встановленому порядку копії довідки податкового органу про
сплачений іноземним інвестором в Україні податок на прибуток
(дохід), або легалізованої довідки (чи її нотаріально засвідченої
копії), виданої компетентним органом відповідної країни,
визначеним міжнародним договором України про уникнення подвійного
оподаткування, яка підтверджує, що нерезидент є резидентом країни,
з якою укладено міжнародний договір про уникнення подвійного
оподаткування доходів. Враховуючи зазначене, Довідка є обов'язковим документом для
здійснення перерахування за кордон прибутків, доходів та інших
коштів, одержаних іноземним інвестором у результаті здійснення
іноземних інвестицій.
б) необхідність Довідки для повернення нерезидентом
інвестиції з України у сумі фактичного внеску. Відповідно до пункту 2 глави 3 Розділу III Правил
( z0950-05 ) обсяг іноземної валюти, що купується обмінюється та
перераховується уповноваженим банком за інвестиційними операціями
нерезидента, не може перевищувати суму фактично внесеної
інвестиції, а також отриманих доходів (дивідендів) від
інвестиційної діяльності, що підтверджується відповідними
документами. Отже, при поверненні нерезидентом іноземних інвестицій
(прямих, майнових та у вигляді інвестиційного вкладу) з України в
сумі фактичного внеску (що підтверджується випискою банку про
фактичне надходження іноземної валюти в Україну, або, у випадку
здійснення майнової інвестиції, документом, що підтверджує
фактичне внесення майнової інвестиції в Україну, тобто вантажною
митною декларацією), немає необхідності в наданні Довідки,
оскільки кошти, що повертаються в розмірі внесеної іноземної
інвестиції, не є доходом (прибутком) нерезидента із джерел
походження з України, з якого сплачується податок.
в) щодо курсової різниці, що виникає при перерахунку сум
інвестицій. Сума курсової різниці, що виникає при перерахунку суми
інвестицій в гривнях в іноземну валюту, не входить до переліку
доходів, отриманих нерезидентом від інвестиційної діяльності з
джерелом їх походження з України, визначених статтею 13 Закону про
прибуток ( 334/94-ВР ). Відповідно до пункту 2 глави 3 Розділу III Правил
( z0950-05 ) передбачена можливість купівлі іноземної валюти для
перерахування прибутків, доходів, та інших коштів, отриманих від
інвестиційної діяльності. Отже, у разі перевищення суми іноземної інвестиції, що
повертається іноземним інвестором, над сумою фактично раніше
внесеної ним іноземної інвестиції на відповідну суму курсової
різниці, що не є доходом з джерелом походження з Україні, можлива
купівля іноземної валюти без надання до уповноваженого банку
Довідки.
_______________

(1) затверджені постановою Правління Національного банку
України від 10.08.2005 N 280 ( z0947-05 ) і зареєстровані в
Міністерстві юстиції України 29.08.2005 N 947/11227
(2) затверджені постановою Правління Національного банку
України від 10.08.2005 N 281 ( z0950-05 ) і зареєстровані в
Міністерстві юстиції України 29.08.2005 N 950/11230
Перший заступник Голови А.В.Шаповалов

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: