open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Попередня
                             
                             
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А

від 18 жовтня 2006 р. N 1434

Київ
Про затвердження Положення

про Державну архітектурно-будівельну інспекцію

Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
1. Затвердити Положення про Державну архітектурно-будівельну
інспекцію, що додається.
2. Внести до Положення про державний архітектурно-будівельний
контроль, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від
25 березня 1993 р. N 225 ( 225-93-п ) (ЗП України, 1993 р., N 9,
ст. 179; 1995 р., N 1, ст. 166; Офіційний вісник України, 2004 р.,
N 19, ст. 1326), зміни, що додаються.
3. Міністерству будівництва, архітектури та
житлово-комунального господарства:
внести пропозиції щодо приведення актів Кабінету Міністрів
України у відповідність із цією постановою;
привести власні нормативно-правові акти у відповідність із
цією постановою.

Прем'єр-міністр України В.ЯНУКОВИЧ
Інд. 52

ЗАТВЕРДЖЕНО

постановою Кабінету Міністрів України

від 18 жовтня 2006 р. N 1434
ПОЛОЖЕННЯ

про Державну архітектурно-будівельну інспекцію

1. Державна архітектурно-будівельна інспекція
(Держархбудінспекція) є урядовим органом державного управління, що
діє у складі Мінбуду і йому підпорядковується.
2. Держархбудінспекція у своїй діяльності керується
Конституцією ( 254к/96-ВР ) і законами України, актами Президента
України і Кабінету Міністрів України, цим Положенням та наказами
Мінбуду.
3. Основними завданнями Держархбудінспекції є:
участь у формуванні та реалізації державної політики у сфері
архітектури та будівництва;
здійснення державного нагляду і контролю у сфері архітектури
та будівництва (далі - архітектурно-будівельний контроль).
4. Держархбудінспекція відповідно до покладених на неї
завдань:
1) розробляє і подає на розгляд Міністра будівництва,
архітектури та житлово-комунального господарства:
пропозиції щодо формування державної політики у сфері
архітектури та будівництва, вдосконалення законодавства з питань
здійснення архітектурно-будівельного контролю;
проекти нормативно-правових актів з питань здійснення
архітектурно-будівельного контролю;
2) організовує та забезпечує виконання нормативно-правових
актів з питань, що належать до її компетенції;
3) розробляє та затверджує організаційно-методичні документи
з питань здійснення архітектурно-будівельного контролю, інших
питань, що належать до її компетенції, організовує та забезпечує
їх виконання;
4) здійснює методичне та нормативне забезпечення діяльності
інспекцій державного архітектурно-будівельного контролю у складі
органів містобудування і архітектури в Автономній Республіці Крим,
областях, районах, мм. Києві та Севастополі, містах обласного
підпорядкування;
5) видає в установленому порядку дозвіл на виконання робіт з
нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального
ремонту об'єктів (далі - будівельні роботи), реєструє об'єкти, на
яких виконуються такі роботи (далі - об'єкти будівництва);
6) бере участь в роботі комісій з прийняття в експлуатацію
закінчених будівництвом об'єктів, а також у розслідуванні причин
аварій на будівництві;
7) проводить перевірку:
відповідності виконання будівельних робіт, будівельних
матеріалів, виробів і конструкцій вимогам державних стандартів,
будівельних норм і правил, технічним умовам, затвердженим
проектним рішенням;
своєчасності та якості проведення передбачених
нормативно-технічною і проектною документацією зйомок, замірів,
випробувань, а також ведення журналів робіт, паспортів,
сертифікатів та іншої документації;
наявності у виконавця будівельних робіт у передбачених
законодавством випадках сертифікатів на будівельні матеріали,
вироби і конструкції;
додержання встановленого порядку прийняття в експлуатацію
закінчених будівництвом об'єктів;
8) розглядає питання про правопорушення у сфері
містобудування з прийняттям відповідних рішень;
9) здійснює методичне забезпечення діяльності служб контролю
будівельних організацій і підприємств, що виготовляють будівельні
матеріали, вироби і конструкції;
10) проводить аналіз та узагальнення результатів контролю за
якістю виконаних будівельних робіт, будівельних матеріалів,
виробів і конструкцій, розробляє та подає відповідним органам
пропозиції щодо вдосконалення державних стандартів, будівельних
норм і правил;
11) здійснює у передбачених законодавством випадках контроль
за дотриманням сторонами зобов'язань за договором підряду на
виконання будівельних робіт, проводить аналіз і узагальнення
результатів контролю та інформує про них Мінбуд;
12) забезпечує вивчення і впровадження у практику досягнень
вітчизняної та зарубіжної науки і техніки з питань
архітектурно-будівельного контролю;
13) провадить інформаційну діяльність, забезпечує висвітлення
актуальних проблем архітектурно-будівельного контролю в засобах
масової інформації;
14) бере участь в організації навчання, підвищення
кваліфікації, підготовки та перепідготовки фахівців, що здійснюють
архітектурно-будівельний контроль;
15) вживає заходів до налагодження зв'язків з відповідними
органами іноземних держав, забезпечує вивчення їх досвіду для
врахування у процесі вдосконалення державних стандартів,
будівельних норм і правил;
16) здійснює відповідно до законодавства міжнародне
співробітництво з питань, що належать до її компетенції.
5. Держархбудінспекція має право:
1) в установлених законодавством випадках проводити перевірку
об'єктів будівництва і підприємств, що виготовляють будівельні
матеріали, вироби і конструкції, незалежно від форми власності
щодо додержання вимог законодавства з питань, що належать до її
компетенції;
2) одержувати в установленому законодавством порядку від
органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування,
підприємств, установ та організацій інформацію, необхідну для
виконання покладених на неї завдань;
3) скликати в установленому порядку наради з питань, що
належать до її компетенції;
4) залучати спеціалістів органів виконавчої влади,
підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх
керівниками) для розгляду питань, що належать до її компетенції;
5) давати у межах своїх повноважень замовникам, проектним і
будівельним організаціям, підприємствам, що виготовляють
будівельні матеріали, вироби і конструкції, обов'язкові для
виконання приписи щодо усунення фактів порушення вимог
законодавства, державних стандартів, будівельних норм і правил,
технічних умов, затверджених проектних рішень, місцевих правил
забудови населених пунктів; вносити замовникам пропозиції щодо
припинення фінансування об'єктів будівництва на період до усунення
виявлених у результаті здійснення архітектурно-будівельного
контролю недоліків;
6) залучати незалежних експертів і спеціалізовані організації
для проведення перевірок і підготовки висновків з питань, що
належать до їх компетенції;
7) вимагати у випадках, визначених законодавством, від
замовників, підрядників, підприємств, що виготовляють будівельні
матеріали, вироби і конструкції, вибіркового розкриття окремих
конструктивних елементів будинків і споруд, проведення зйомок і
замірів, додаткових лабораторних та інших випробувань будівельних
матеріалів, виробів і конструкцій;
8) одержувати від замовників, проектних та будівельних
організацій і підприємств, що виготовляють будівельні матеріали,
вироби і конструкції, нормативно-технічну, проектну та іншу
документацію, необхідну для виконання покладених на них функцій;
9) зупиняти будівельні роботи, що не відповідають вимогам
законодавства, державних стандартів, норм і правил, технічним
умовам, затвердженим проектним рішенням, місцевим правилам
забудови населених пунктів або проводяться без дозволу на їх
виконання, а також виробництво і застосування в будівництві
будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, виготовлених з
порушенням вимог державних стандартів; одержувати від замовників,
проектних та будівельних організацій і підприємств, що
виготовляють будівельні матеріали, вироби і конструкції, письмові
пояснення щодо причини допущення порушень;
10) вносити органам ліцензування пропозиції щодо анулювання в
суб'єктів господарювання, які допускають порушення вимог
законодавства, державних стандартів, будівельних норм і правил,
технічних умов, затверджених проектних рішень, місцевих правил
забудови населених пунктів, ліцензії на право провадження певних
видів господарської діяльності у будівництві;
11) одержувати від замовників, будівельних організацій і
підприємств, що виготовляють будівельні матеріали, вироби і
конструкції, а також органів державної статистики дані про
введення в дію основних фондів, реалізацію готової продукції;
12) повідомляти органи державної статистики про факти
порушення встановленого порядку прийняття в експлуатацію
закінчених будівництвом об'єктів, а також про реалізацію
будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, що не відповідають
вимогам державних стандартів;
13) скасовувати рішення, прийняті інспекціями з порушенням
норм законодавства;
14) складати протоколи про правопорушення у сфері
містобудування і накладати штрафи відповідно до законодавства;
15) передавати до органів прокуратури, органів дізнання і
досудового слідства акти перевірок та інші матеріали про діяння, в
яких вбачаються ознаки злочину.
Працівники Держархбудінспекції мають право безперешкодного
доступу до об'єктів будівництва і підприємств, що виготовляють
будівельні матеріали, вироби і конструкції, незалежно від форми
власності.
6. Держархбудінспекція у своїй діяльності взаємодіє з іншими
органами виконавчої влади, що здійснюють контроль за додержанням
природоохоронних, санітарно-гігієнічних, протипожежних, охорони
праці та інших вимог, передбачених законодавством.
7 Держархбудінспекція видає у межах своїх повноважень накази
організаційно-розпорядчого характеру з питань, що належать до її
компетенції, та контролює їх виконання.
8. Держархбудінспекцію очолює начальник, який призначається
на посаду і звільняється з посади Кабінетом Міністрів України за
поданням Міністра будівництва, архітектури та житлово-комунального
господарства. Начальник Держархбудінспекції є членом колегії Мінбуду.
9. Начальник Держархбудінспекції має двох заступників, у тому
числі одного першого, які призначаються на посаду і звільняються з
посади Кабінетом Міністрів України за поданням Міністра
будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства,
погодженим з начальником Держархбудінспекції.
10. Начальник Держархбудінспекції:
1) здійснює керівництво діяльністю Держархбудінспекції, несе
персональну відповідальність перед Кабінетом Міністрів України і
Міністром будівництва, архітектури та житлово-комунального
господарства за виконання покладених на неї завдань;
2) призначає на посаду і звільняє з посади керівників
структурних підрозділів та інших працівників Держархбудінспекції,
крім своїх заступників;
3) розподіляє обов'язки між заступниками, керівниками
структурних підрозділів Держархбудінспекції;
4) притягає до дисциплінарної відповідальності керівників
структурних підрозділів та інших працівників Держархбудінспекції,
крім своїх заступників;
5) підписує накази Держархбудінспекції, організовує перевірку
їх виконання;
6) затверджує положення про структурні підрозділи
Держархбудінспекції;
7) здійснює інші повноваження, передбачені законодавством та
цим Положенням.
11. Для узгодженого вирішення питань, що належать до
компетенції Держархбудінспекції, обговорення найважливіших
напрямів її діяльності в інспекції може утворюватися колегія у
складі начальника (голова колегії), його заступників, керівників
структурних підрозділів. Персональний склад колегії та положення про неї
затверджуються Міністром будівництва, архітектури та
житлово-комунального господарства. Рішення колегії проводяться в життя наказами
Держархбудінспекції.
12. Граничну чисельність працівників Держархбудінспекції в
межах граничної чисельності працівників Мінбуду, визначеної
Кабінетом Міністрів України, затверджує за поданням її начальника
Міністр будівництва, архітектури та житлово-комунального
господарства.
13. Структуру Держархбудінспекції затверджує її начальник за
погодженням з Міністром будівництва, архітектури та
житлово-комунального господарства.
14. Штатний розпис і кошторис Держархбудінспекції затверджує
її начальник за погодженням з Міністром будівництва, архітектури
та житлово-комунального господарства і Мінфіном.
15. Держархбудінспекція фінансується за рахунок державного
бюджету у межах коштів, передбачених на утримання Мінбуду.
16. Умови оплати праці працівників Держархбудінспекції
визначаються Кабінетом Міністрів України.
17. Держархбудінспекція є юридичною особою, має самостійний
баланс, реєстраційні рахунки в органах Державного казначейства,
печатку із зображенням Державного Герба України і своїм
найменуванням.

ЗАТВЕРДЖЕНО

постановою Кабінету Міністрів України

від 18 жовтня 2006 р. N 1434
ЗМІНИ,

що вносяться до Положення про державний

архітектурно-будівельний контроль ( 225-93-п )

1. Абзац другий пункту 2 викласти у такій редакції:
"Державна архітектурно-будівельна інспекція
(Держархбудінспекція) - урядовий орган державного управління у
складі Мінбуду".
2. У пункті 3:
у підпункті 1 слово "Держкоммістобудування" замінити словом
"Мінбудом";
у підпункті 8 слово "Держбуд" замінити словом "Мінбуд".
3. Пункт 6 викласти у такій редакції:
"6. Повноваження Держархбудінспекції визначаються Положенням
про неї, яке затверджує Кабінет Міністрів України".
4. У пункті 9 слова "за формою та в терміни, встановлені
Держкоммістобудування" замінити словами "згідно з установленими
нею формою та строками".

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: