open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А

від 14 квітня 2004 р. N 460

Київ
Про затвердження Порядку взаємодії відомчої

воєнізованої охорони з органами (підрозділами)

внутрішніх справ, Служби безпеки, Збройних Сил,

Міністерства з питань надзвичайних ситуацій та

у справах захисту населення від наслідків

Чорнобильської катастрофи у разі виникнення

надзвичайних ситуацій на об'єктах

підвищеної небезпеки

Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
Затвердити Порядок взаємодії відомчої воєнізованої охорони з
органами (підрозділами) внутрішніх справ, Служби безпеки, Збройних
Сил, Міністерства з питань надзвичайних ситуацій та у справах
захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи у разі
виникнення надзвичайних ситуацій на об'єктах підвищеної небезпеки
(додається).

Прем'єр-міністр України В.ЯНУКОВИЧ
Інд. 31

ЗАТВЕРДЖЕНО

постановою Кабінету Міністрів України

від 14 квітня 2004 р. N 460
ПОРЯДОК

взаємодії відомчої воєнізованої охорони з органами

(підрозділами) внутрішніх справ, Служби безпеки,

Збройних Сил, Міністерства з питань надзвичайних

ситуацій та у справах захисту населення від

наслідків Чорнобильської катастрофи у разі

виникнення надзвичайних ситуацій на

об'єктах підвищеної небезпеки

Загальні положення
1. Цей Порядок визначає мету, напрями та види взаємодії
відомчої воєнізованої охорони з органами внутрішніх справ, СБУ,
органами військового управління і підрозділами Збройних Сил,
територіальними органами МНС (далі - органи (підрозділи)
взаємодії) у разі виникнення надзвичайних ситуацій техногенного,
природного або соціально-політичного характеру (далі - надзвичайні
ситуації) на об'єктах підвищеної небезпеки підприємств, установ та
організацій (далі - підприємства).
2. Об'єктами підвищеної небезпеки, під час охорони яких
організовується і здійснюється взаємодія згідно з цим Порядком, є
тепло- і гідроелектростанції, сховища нафто- і радіоактивних
відходів, нафто- і газопереробні виробництва, газо- і
нафтоперекачувальні станції, головні споруди та установки
комплексної підготовки нафти і газу, повітряні та підводні
переходи магістральних трубопроводів, промислові трубопроводи,
газогольдерні установки та інші об'єкти підвищеної небезпеки, щодо
яких існує реальна загроза виникнення надзвичайних ситуацій
(далі - об'єкти).
Мета, напрями та види взаємодії
3. Взаємодія відомчої воєнізованої охорони з органами
(підрозділами) взаємодії організовується і здійснюється з метою
забезпечення надійної охорони об'єктів у разі виникнення на цих
об'єктах надзвичайних ситуацій.
4. Взаємодія організовується за такими напрямами:
розроблення та здійснення узгоджених заходів з технічного
оснащення засобами охорони об'єктів, спільне застосування сил і
засобів для їх охорони у разі виникнення надзвичайних ситуацій;
обмін інформацією про обстановку в районі розташування
об'єктів, наміри і спроби посягань на ці об'єкти, їх працівників,
а також працівників відомчої воєнізованої охорони та органів
(підрозділів) взаємодії;
внесення керівникам підприємств, об'єкти яких охороняються,
пропозицій щодо усунення причин і умов, які можуть призвести до
порушень у системі охорони цих об'єктів, та щодо виконання ними
відповідних контрольних функцій;
розроблення моделей загроз злочинних посягань на об'єкти;
узагальнення підсумків роботи та розроблення нових видів
взаємодії.
5. Основними видами взаємодії є:
проведення оперативних нарад за участю представників органів
(підрозділів) взаємодії;
організація навчань та тренувань згідно з планами охорони
об'єктів і взаємодії у разі виникнення надзвичайних ситуацій
(далі - плани охорони об'єктів і взаємодії) та планами проведення
антитерористичних операцій за участю органів (підрозділів)
взаємодії у межах їх повноважень із залученням працівників
підприємств, об'єкти яких охороняються;
утворення у разі потреби спільних оперативних штабів, робочих
груп тощо для координації дій під час охорони об'єктів;
обмін інформацією, що стосується охорони об'єктів;
здійснення заходів, передбачених пунктом 10 цього Порядку.
6. Заходи з організації взаємодії здійснюються у разі
виникнення надзвичайних ситуацій відомчою воєнізованою охороною та
органами (підрозділами) взаємодії згідно з планами охорони
об'єктів і взаємодії, що розробляються і затверджуються
керівниками підприємств, об'єкти яких охороняються, разом з
керівниками відомчої воєнізованої охорони та відповідних органів
(підрозділів) взаємодії, а у разі проведення антитерористичних
операцій - згідно з планами їх проведення, що розробляються і
затверджуються в порядку, передбаченому законодавством про
боротьбу з тероризмом.
7. Плани охорони об'єктів і взаємодії погоджуються у разі
потреби із заінтересованими центральними органами виконавчої влади
і уточнюються не менше одного разу на рік, а у разі потреби -
невідкладно.
У планах охорони об'єктів і взаємодії визначається порядок
дій підрозділів відомчої воєнізованої охорони та відповідних
органів (підрозділів) взаємодії.
Плани перевіряються та уточнюються під час проведення
спільних навчань та тренувань працівників відомчої воєнізованої
охорони і відповідних органів (підрозділів) взаємодії.
Сили і засоби, які беруть участь та

використовуються під час взаємодії
8. У взаємодії у разі виникнення на об'єктах надзвичайних
ситуацій у межах своїх повноважень беруть участь працівники
відомчої воєнізованої охорони та органів (підрозділів) взаємодії.
9. З метою координації дій під час взаємодії відомчою
воєнізованою охороною та органами (підрозділами) взаємодії
використовуються:
засоби зв'язку, що належать відомчій воєнізованій охороні
та/або підприємствам, об'єкти яких охороняються, - для
забезпечення зв'язку та доповіді службовими нарядами (вартовими,
дозорними тощо) начальникові варти, його зв'язку з диспетчером або
начальником зміни на об'єкті, керівником відомчої воєнізованої
охорони, керівником підприємства, керівниками органів
(підрозділів) взаємодії з метою координації дій;
автотранспортні та плавучі засоби, що належать відомчій
воєнізованій охороні, органам (підрозділам) взаємодії та/або
підприємствам, об'єкти яких охороняються, - для пересування
службових нарядів (вартових, дозорних тощо), огляду контрольованих
зон (акваторій) об'єктів та затримання порушників, які перебувають
без належних підстав у межах цих зон (акваторій);
засоби візуального контролю - для огляду прилеглої місцевості
чи акваторії об'єктів;
службові собаки - для підвищення надійності охорони об'єктів,
огляду їх контрольованих зон, усіх видів транспорту, а також для
затримання в установленому порядку порушників, які перебувають без
належних підстав у контрольованих зонах об'єктів або проникли на
їх територію.
Засоби зв'язку, автотранспортні та плавучі засоби, засоби
візуального контролю та службові собаки, що належать
підприємствам, об'єкти яких охороняються, використовуються у разі,
коли це передбачено законом чи договором про охорону об'єктів цих
підприємств.
Основні заходи взаємодії
10. У разі виникнення надзвичайної ситуації на об'єкті
здійснюються такі основні заходи взаємодії:
1) відомча воєнізована охорона:
а) начальник варти відомчої воєнізованої охорони:
вживає заходів до посилення охорони об'єкта, доповідає про
обстановку диспетчерові або начальникові зміни на об'єкті,
керівникові підрозділу відомчої воєнізованої охорони для негайного
інформування керівника підприємства, об'єкт якого охороняється, та
органів (підрозділів) взаємодії і діє за їх вказівками;
у разі руйнування життєво важливих центрів об'єкта,
виникнення стихійного лиха, вибуху, аварії, катастрофи на об'єкті,
що загрожує життю працівників відомчої воєнізованої охорони та
осіб, які працюють на об'єкті, віддає наказ про їх переміщення в
безпечне місце, звідки вони могли б спостерігати за об'єктом, і
доповідає про події диспетчеру або начальникові зміни на об'єкті,
керівникові підрозділу відомчої воєнізованої охорони для негайного
інформування керівника підприємства, об'єкт якого охороняється, та
органів (підрозділів) взаємодії. Після ліквідації небезпеки особи,
що входять до складу варти, повертаються на свої місця;
у разі виникнення на об'єкті пожежі сповіщає про це підрозділ
пожежної охорони, доповідає диспетчерові або начальникові зміни на
об'єкті, керівникові підрозділу відомчої воєнізованої охорони для
негайного інформування керівника підприємства, об'єкт якого
охороняється, вживає негайних заходів до локалізації та ліквідації
пожежі первинними засобами пожежогасіння;
у разі нападу сторонніх осіб на об'єкт чи варту доповідає про
це диспетчерові або начальникові зміни на об'єкті, керівникові
підрозділу відомчої воєнізованої охорони для негайного
інформування керівника підприємства, об'єкт якого охороняється,
органу внутрішніх справ і СБУ та вживає заходів для організації
відбиття нападу;
б) працівники відомчої воєнізованої охорони:
вживають заходів до дотримання на об'єкті пропускного та
внутрішньооб'єктового режиму, здійснюють огляд усіх видів
транспортних засобів і вантажів на контрольно-пропускних пунктах у
разі в'їзду на територію об'єкта та виїзду з неї, повідомляють
орган внутрішніх справ про незаконні дії осіб, які створюють
загрозу громадській безпеці, життю та здоров'ю інших осіб;
затримують в установленому порядку осіб, які вчинили
правопорушення, пов'язані з посяганням на об'єкт та інше майно,
для встановлення їх особи, складення протоколу про адміністративне
правопорушення та в інших випадках, передбачених законом, і у разі
потреби передають таких осіб до органів внутрішніх справ;
в) керівник підрозділу відомчої воєнізованої охорони у разі
масових порушень громадського порядку на території об'єкта та
поблизу нього організовує виконання обов'язків працівниками
відомчої воєнізованої охорони за посиленим варіантом, інформує
органи (підрозділи) взаємодії про всі факти затримання порушників,
конфліктні ситуації, провокаційні дії або погрози щодо керівників
і працівників підприємства та працівників відомчої воєнізованої
охорони і разом з органами внутрішніх справ та СБУ вживає заходів
до посилення охорони об'єкта і припинення порушень громадського
порядку;
2) органи внутрішніх справ:
надають службовим нарядам відомчої воєнізованої охорони
допомогу в блокуванні місця виникнення надзвичайної ситуації, а
також в охороні об'єктів під час масових порушень громадського
порядку на їх території або в прилеглих місцях;
надають старшим посадовим особам службових нарядів відомчої
воєнізованої охорони допомогу в затриманні правопорушників, які
незаконно проникли на територію об'єкта і посягають на об'єкт та
інше майно;
інформують керівників підприємств, об'єкти яких охороняються,
про стан криміногенної обстановки в місцях розташування об'єктів;
3) органи СБУ:
здійснюють оперативно-розшукові заходи з метою виявлення
організацій, окремих груп та осіб, які мають наміри вчинення
терористичних актів та диверсій, інших протиправних дії на
об'єктах, а також умов, обставин та причин, які можуть призвести
до надзвичайних ситуацій на об'єктах, та вживають відповідних
заходів, у тому числі вносять у межах своїх повноважень пропозиції
щодо охорони об'єктів, обов'язкові до розгляду керівниками
підприємств, об'єкти яких охороняються;
планують та проводять на об'єктах навчання з питань боротьби
з тероризмом за участю відомчої воєнізованої охорони та інших
органів (підрозділів) взаємодії;
4) територіальні органи МНС:
разом з керівниками підприємств, об'єкти яких охороняються,
беруть участь у здійсненні контролю за техногенною безпекою
об'єктів;
планують і проводять з керівниками підприємств, об'єкти яких
охороняються, працівниками відомчої воєнізованої охорони, та у
разі потреби - із залученням представників інших органів
(підрозділів) взаємодії, навчання з питань використання сил та
засобів у разі виникнення на об'єктах надзвичайних ситуацій;
5) органи військового управління Військ протиповітряної
оборони Збройних Сил забезпечують прикриття об'єктів від ударів з
повітря та інформують через Міноборони інші центральні та місцеві
органи виконавчої влади, до сфери управління яких належать
підприємства, об'єкти яких охороняються, їх керівників про заходи,
вжиті для охорони об'єктів;
6) підрозділи Військової служби правопорядку у Збройних Силах
виконують функції, передбачені підпунктом 2 цього пункту для
органів внутрішніх справ, взаємодіючи з воєнізованою охороною
Міноборони.
11. Координація взаємодії покладається:
на спеціальну Урядову комісію з ліквідації надзвичайних
ситуацій техногенного та природного характеру або спеціальну
комісію з ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного та
природного характеру регіонального, місцевого та об'єктового
рівня - залежно від рівня надзвичайної ситуації техногенного та
природного характеру, що виникла на об'єкті;
на органи СБУ - у разі вчинення на об'єктах терористичних
актів та диверсій.

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: