open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст
Чинна
                             
                             
МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 258 від 27.04.2001 Зареєстровано в Міністерстві

юстиції України

17 травня 2001 р.

за N 422/5613

Про затвердження Інструкції з організації відбудовних робіт при ліквідації наслідків транспортних подій на

залізницях України

На виконання Програми підвищення безпеки руху на залізницях у
1997-2001 роках, затвердженої постановою Кабінету Міністрів
України від 22 квітня 1997 року N 367 ( 367-97-п ), та відповідно
до ст. 5 Статуту залізниць України, затвердженого постановою
Кабінету Міністрів України від 6 квітня 1998 року N 457
( 457-98-п ), з метою підвищення безпеки руху, якісної та
оперативної підготовки й проведення відбудовних робіт з
відновлення перерви в русі поїздів унаслідок транспортних подій,
інших надзвичайних ситуацій на залізницях Н А К А З У Ю:
1. Затвердити Інструкцію з організації відбудовних робіт при
ліквідації наслідків транспортних подій на залізницях України
(далі - Інструкція), що додається. 2. Державній адміністрації залізничного транспорту України
(Кірпа Г.М.): 2.1. Забезпечити подання зазначеної Інструкції на державну
реєстрацію до Міністерства юстиції України. 2.2. Після державної реєстрації взяти Інструкцію до
керівництва й організувати її вивчення з працівниками залізничного
транспорту. 2.3. Довести цю Інструкцію до відома Міністерства України з
питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від
наслідків Чорнобильської катастрофи, інших центральних органів
виконавчої влади, підприємств та організацій, діяльність яких
пов'язана з ліквідацією наслідків аварійних ситуацій, інших
зацікавлених органів. 3. З уведенням у дію даної Інструкції вважати такою, що не
застосовується на території України, "Инструкцию по организации
восстановительных работ при ликвидации последствий крушений,
аварий и сходов подвижного состава на железных дорогах СССР"
N ЦРБ-4635, затверджену Міністром шляхів сполучення СРСР Конаревим
М.С. 6 жовтня 1988 року. 4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника
Міністра Момота О.І.
Міністр Л.М.Костюченко
Затверджено

Наказ Міністерства

транспорту України

27.04.2001 N 258
Зареєстровано в Міністерстві

юстиції України

17 травня 2001 р.

за N 422/5613
Інструкція

з організації відбудовних робіт при ліквідації наслідків

транспортних подій на залізницях України
1. Загальні положення
1.1. Ця Інструкція є обов'язковою для всіх об'єднань,
підприємств і структурних підрозділів Державної адміністрації
залізничного транспорту України (далі - Укрзалізниця), що беруть
участь у ліквідації наслідків транспортних подій на залізницях
України. 1.2. Дія цієї Інструкції поширюється на всі транспортні
події, що сталися на залізницях України. Якщо подія сталася на
залізничному транспорті іноземних держав, то допомога в ліквідації
її наслідків надається аварійно-відновними формуваннями
Укрзалізниці відповідно до постанови Кабінету Міністрів України
від 21 серпня 1997 року N 912 ( 912-97-п ) "Про Порядок
перетинання державного кордону України аварійно-рятувальними та
аварійно-відновними формуваннями для локалізації та ліквідації
надзвичайних ситуацій, зумовлених стихійним лихом, аваріями і
катастрофами". 1.3. Терміни, що вживаються у цій Інструкції, мають таке
значення: транспортні події - залізничні події та інциденти, що виникли
під час руху рухомого складу залізничного транспорту та призвели
до загибелі або травмування людей, пошкодження технічних засобів,
вантажу, об'єктів залізничного транспорту, дезорганізації руху
поїздів. Транспортні події, що загрожують безпеці руху поїздів,
залежно від наслідків поділяються на залізничні події з тяжкими
наслідками, залізничні події, серйозні інциденти та інциденти; схід з рейок рухомого складу залізничного транспорту - подія,
що призвела до втрати взаємодії хоча б одного колеса рухомого
складу залізничного транспорту з рейкою в результаті зміщення
колеса від свого нормального положення щодо головки рейки; зіткнення поїзда або рухомого складу залізничного
транспорту - зустрічне, попутне чи бокове зіткнення поїзда або
рухомого складу залізничного транспорту при порушенні умов
нормальної експлуатації з іншим, що рухається, зупиненим або
залишеним на залізничній колії поїздом, рухомим складом
залізничного транспорту чи механічним самохідним засобом незалежно
від ступеня отриманих при цьому пошкоджень рухомого складу; потерпілий у транспортній події - особа, що загинула або
травмована під час транспортної події. 1.4. Дана Інструкція, розроблена відповідно до Правил
технічної експлуатації залізниць України, затверджених наказом
Міністерства транспорту України від 20 грудня 1996 року N 411
( z0050-97 ) та зареєстрованих Міністерством юстиції України
25 лютого 1997 року за N 50/1854, Інструкції із сигналізації на
залізницях України, затвердженої наказом Міністерства транспорту
України від 8 липня 1995 року N 259, Інструкції з руху поїздів і
маневрової роботи, затвердженої наказом Міністерства транспорту
України від 8 липня 1995 року N 260, Правил безпеки та порядку
ліквідації наслідків аварійних ситуацій з небезпечними вантажами
при перевезенні їх залізничним транспортом, затверджених наказом
Міністерства транспорту України від 16 жовтня 2000 року N 567
( z0857-00 ) та зареєстрованих Міністерством юстиції України
23 листопада 2000 року за N 857/5078, визначає дії керівного
складу апарату управлінь, дирекцій залізничних перевезень,
керівників структурних підрозділів, працівників відбудовних
поїздів та аварійно-польових команд (далі - АПК), локомотивних
бригад у разі сходу рухомого складу. 1.5. Відповідальність за постійну готовність, а також за
утримання технічних засобів відбудовних поїздів у справному стані
покладається на керівників дирекцій залізничних перевезень, у
складі яких перебуває відбудовний поїзд. 1.6. На основі цієї Інструкції залізниці, дирекції
залізничних перевезень розробляють і затверджують інструкції, інші
нормативні документи з урахуванням особливостей організаційної
роботи з відновлення руху залежно від місцевих умов і технічної
оснащеності відбудовних поїздів, їх взаємодію з формуваннями
Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах
захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи (далі -
МНС), іншими підрозділами, які беруть участь у відбудовних
роботах.
2. Повідомлення про транспортні події на залізницях
2.1. Схема сповіщення про транспортні події на залізницях
України наведена в додатку. 2.2. У разі виникнення транспортної події, що призвела до
сходу та/або зіткнення рухомого складу на перегоні або
самовільного падіння тиску в гальмовій магістралі локомотивна
бригада зобов'язана: 2.2.1. Загальмувати поїзд і після його зупинки терміново
сповістити про це радіозв'язком машиністам парних і непарних
поїздів, що прямують перегоном, черговим по станціях, що обмежують
перегін, поїзному диспетчеру й одержати від них відповідь.
Отримати відповіді машиністів тих поїздів, що прямують слідом, та
першого зустрічного поїзда, що рухається сусідньою колією.
Одночасно помічник машиніста огороджує місце сходу рухомого складу
так, як передбачено Інструкцією із сигналізації на залізницях
України. Усі машиністи поїздів, що перебувають у зоні дії рідіозв'язку
на даному перегоні, почувши повідомлення про транспортну подію, що
починається словами: "Увага! Увага! Слухайте всі!", уважно його
вислуховують і вживають заходів до негайної зупинки поїзда біля
місця перешкоди чи прохідного світлофора. Чергові по станціях, що
обмежують перегін, і машиністи поїздів повинні відповісти
машиністу, який передав повідомлення, і терміново доповісти про
те, що трапилося, поїзному диспетчеру. Поїзний диспетчер негайно викликає машиніста поїзда, що
прямує слідом, і поїзда, що рухається сусідньою колією, і
додатково сповіщає про необхідність зупинки поїзда через схід
рухомого складу й закриття перегону для руху поїздів. 2.2.2. Якщо після повідомлення по радіозв'язку на сусідній
колії з'явиться зустрічний поїзд, то слід викликати його машиніста
по радіозв'язку повторно й сповістити про небезпеку, одночасно
подати сигнали короткочасним мигтінням прожектора до одержання
аналогічного сигналу у відповідь. Машиніст зустрічного поїзда, сприйнявши сигнали прожектора,
що подаються поїздом, або інформацію по радіозв'язку, застосовує
екстрене гальмування, подає у відповідь сигнал прожектором,
подальші свої дії погоджує з машиністом поїзда, що зупинився. 2.2.3. Якщо є потерпілі, то слід надати невідкладну медичну
допомогу. 2.2.4. Розкрити пакет із перевізними документами й упевнитися
в наявності в складі поїзда вагонів із небезпечними вантажами і
таких, що супроводжуються провідниками, при їх наявності
повідомити про це черговому по станції і поїзному диспетчеру. У
цьому випадку працівники, що беруть участь у відбудовних роботах,
повинні діяти відповідно до Правил безпеки та порядку ліквідації
наслідків аварійних ситуацій з небезпечними вантажами при
перевезенні їх залізничним транспортом ( z0857-00 ). 2.2.5. За відсутності небезпечних вантажів і виникненні
пожежі вжити заходів до виклику пожежних підрозділів,
розосередження рухомого складу та гасіння пожежі наявними
засобами. 2.2.6. Визначити характер сходу, умови місцевості, профіль
колії, закріпити вагони, що залишилися на рейках, від виходу
ручними гальмами і гальмовими башмаками. 2.2.7. Визначити характер пошкодження колії, контактної
мережі, інших споруд та пристроїв, кількість і тип рухомого
складу, що зійшов і пошкодився, його розташування, вид вантажу, що
розвалився, і наявність габариту на сусідній колії. 2.2.8. Про характер події і вжиті заходи повторно й докладно
доповісти по радіозв'язку, телефону або через інші можливі засоби
поїзному диспетчеру або черговим по станціях, що обмежують
перегін, і одержати вказівки щодо подальших дій. 2.3. Черговий по станції, одержавши повідомлення про випадок
сходу рухомого складу на перегоні або станції, повинен, при
потребі, затримати готові до відправлення поїзди, уточнити дані
про наслідки, зробити запис у журналі руху поїздів, негайно
доповісти про це поїзному диспетчеру, ужити заходів до виклику
найближчої АПК, начальника станції, майстра з поточного утримання
колії, електромеханіків сигналізації, централізації, блокування
(далі - СЦБ) і зв'язку, а якщо є потерпілі, - швидкої медичної
допомоги. 2.4. Начальник найближчої станції, що обмежує перегін, або
його заступник, одержавши повідомлення про схід, зобов'язаний: 2.4.1. Негайно прибути на місце сходу рухомого складу,
уточнити дані про наявність потерпілих, небезпечних вантажів у
рухомому складі, що зійшов і пошкодився, визначити за перевізними
документами найменування небезпечних вантажів і негайно доповісти
про це поїзному диспетчеру. 2.4.2. Якщо в рухомому складі, що зійшов, є небезпечні
вантажі, то негайно повідомити місцеві органи влади, регіональні
органи МНС для залучення спеціалізованих формувань, призначених
для ліквідації наслідків транспортних подій із небезпечними
вантажами відповідно до Правил безпеки та порядку ліквідації
наслідків аварійних ситуацій з небезпечними вантажами при
перевезенні їх залізничним транспортом ( z0857-00 ) і спільно з
ними організувати евакуацію людей, що проживають і перебувають у
зоні події. У необхідних випадках для ліквідації події можуть
залучатися відповідні спеціалісти або аварійно-рятувальні
формування розташованих поблизу підприємств. Евакуація людей,
огородження небезпечного або зараженого місця встановлюються
начальником дирекції залізничних перевезень. 2.4.3. За відсутності в составі поїзда, що зійшов або
пошкодився, вагонів із небезпечними вантажами: негайно вжити заходів щодо відправлення до місця сходу
рухомого складу АПК зі станції її дислокації й техніки найближчих
територіальних організацій, яку можна використати при відбудовних
роботах, особисто здійснювати керівництво роботою АПК до прибуття
відбудовного поїзда або до закінчення робіт, якщо відбудовний
поїзд не викликався. У разі пожежі - викликати підрозділи пожежної
охорони, а за наявності потерпілих - працівників місцевих медичних
установ; за вказівкою поїзного диспетчера організувати прибирання
головної та хвостової частин поїзда й особисто зберігати перевізні
документи на рухомий склад, що зійшов і пошкодився; не пізніше 50 хвилин після повідомлення про подію разом із
причетними фахівцями відповідних служб залізниці визначити обсяги
руйнування колії, контактної мережі, інших споруд та пристроїв,
рухомого складу і доповісти з місця події начальнику дирекції
залізничних перевезень або його заступнику, а також поїзному
диспетчеру. 2.5. Поїзний диспетчер, одержавши повідомлення про те, що
трапилося, від машиніста, чергового по станції або іншої посадової
особи, зобов'язаний: 2.5.1. Негайно доповісти про подію черговому по дирекції
залізничних перевезень, старшому диспетчеру
оперативно-розпорядчого відділу служби перевезень залізниці, а на
електрифікованій ділянці й енергодиспетчеру дистанції
енергопостачання, сповістити чергових по станціях, що обмежують
перегін, і машиністів поїздів, що перебувають на перегоні,
припинити відправлення поїздів на закритий перегін. 2.5.2. Вимагати й одержувати від чергового по станції
відомості про характер сходу, наявність небезпечних вантажів у
поїзді, їх найменування й клас, доповідати про це черговому по
дирекції залізничних перевезень, старшому диспетчеру
оперативно-розпорядчого відділу служби перевезень залізниці. 2.5.3. При неодержанні відомостей про склад поїзда протягом
20 хвилин, а також у разі втрати перевізних документів дати
вказівку працівникам однієї із станцій, що обмежують дільницю, де
трапився випадок сходу, на визначення наявності й місця
розташування у поїзді вагонів із небезпечними вантажами за
телеграмою - натурним листом на цей поїзд відповідно з переліком і
видами вантажів у натурному листі. Одержані відомості про
наявність і розташування таких вагонів у поїзді сповістити
черговим по станціях, що обмежують перегін, черговому по дирекції
залізничних перевезень, старшому диспетчеру
оперативно-розпорядчого відділу служби перевезень залізниці. 2.6. Майстер із поточного утримання колії (бригадир колії),
електромеханік СЦБ і електромеханік зв'язку, одержавши
повідомлення про схід рухомого складу, закриття руху або іншу
надзвичайну ситуацію, зобов'язані негайно прибути на станцію,
доповісти поїзному диспетчеру та диспетчеру дистанції про явку,
з'ясувати обставини, що склалися, план дій і негайно відправитися
на місце події. Електромеханік зв'язку, прибувши на місце події, організовує
за допомогою наявних засобів зв'язок із черговими по станціях або
поїзним диспетчером. Майстер із поточного утримання колії (бригадир колії),
прибувши на місце події, уточнює обсяги руйнування колії,
земляного полотна, штучних споруд і негайно доповідає через
поїзного диспетчера керівникам дистанції колії. 2.7. Черговий по дирекції залізничних перевезень, старший
диспетчер оперативно-розпорядчого відділу служби перевезень
залізниці, одержавши повідомлення про випадок сходу рухомого
складу: 2.7.1. Негайно дає наказ поїзному диспетчеру, старшій по
зміні телефоністці телефонної станції за місцем дислокації
відбудовних поїздів і старшій телефоністці телефонної станції
дирекції залізничних перевезень про відправлення відбудовних (а
при необхідності - і пожежних) поїздів, додаткової робочої сили,
аварійно-відбудовних дрезин району контактної мережі (на
електрифікованих ділянках) і про оповіщення причетних працівників,
інформує начальників відбудовних поїздів про характер сходу
рухомого складу. 2.7.2. Доповідає про те, що трапилося, начальнику дирекції
залізничних перевезень, головному ревізору з безпеки руху поїздів
і автотранспорту дільниці залізниці, старшому диспетчеру
оперативно-розпорядчого відділу служби перевезень залізниці, а в
разі пошкодження вагонів із небезпечними вантажами, загибелі і
травмування людей, пошкодження локомотивів та вагонів, значного
пошкодження й завалу колії з можливою перервою у русі поїздів на
ділянці протягом однієї години й більше - сповіщає відповідні
органи прокуратури, Служби безпеки України, місцеві органи
виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, управління з
надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення області,
лінійну санітарно-епідеміологічну станцію, начальника спеціального
сектора дирекції залізничних перевезень або спеціальної служби
залізниці, чергового помічника військового коменданта залізничної
ділянки і станції. Якщо схід або пошкодження вагонів відбулися з
небезпечними вантажами, то доповідає про їх найменування і клас. Черговий по дирекції залізничних перевезень, старший
диспетчер оперативно-розпорядчого відділу служби перевезень
залізниці, а також поїзні диспетчери несуть персональну
відповідальність за своєчасне виведення з перегону головної та
хвостової частин поїзда, у якому стався схід рухомого складу, а
також за просування відбудовних формувань, що беруть участь у
відбудовних роботах, до місця події. 2.8. Виклик відбудовних поїздів та аварійно-польових команд
дозволяється: 2.8.1. У межах дирекції залізничних перевезень - черговому по
дирекції залізничних перевезень. Під час перерви руху відбудовні
поїзди до місця події повинні відправлятися з двох боків. 2.8.2. У межах залізниці - старшому диспетчеру
оперативно-розпорядчого відділу служби перевезень залізниці з
наступною доповіддю головному ревізору з безпеки руху поїздів і
автотранспорту залізниці та його заступнику з відбудовних засобів. 2.8.3. У межах кількох залізниць - головному диспетчеру
оперативно-розпорядчого відділу Головного управління перевезень
Укрзалізниці з наступною доповіддю головному ревізору з безпеки
руху поїздів і автотранспорту Укрзалізниці. 2.9. Начальник дирекції залізничних перевезень або його
перший заступник, одержавши доповідь чергового по дирекції
залізничних перевезень або повідомлення старшого диспетчера
оперативно-розпорядчого відділу служби перевезень залізниці про
схід і пошкодження рухомого складу, організовує виклик
спеціалістів, замовляє необхідну кількість спецодягу та засобів
індивідуального захисту. Відповідальність за своєчасне забезпечення засобами
індивідуального захисту всіх учасників відбудовних робіт несе
начальник штабу цивільної оборони дирекції залізничних перевезень. Порядок виклику, доставки спеціалістів, спецодягу та захисних
засобів установлюється інструкцією, затвердженою начальником
дирекції залізничних перевезень. 2.10. Старший зміни телефонної станції, одержавши наказ від
чергового по дирекції залізничних перевезень, старшого диспетчера
оперативно-розпорядчого відділу служби перевезень залізниці про
відправлення відбудовних поїздів, сповіщає про подію у порядку,
установленому начальником дирекції залізничних перевезень,
працівників відбудовних поїздів, начальників відділів дирекції
залізничних перевезень, начальників локомотивного й вагонного
депо, дистанції колії, дистанції сигналізації та зв'язку,
механізованої дистанції вантажно-розвантажувальних робіт,
дистанції електропостачання, а там, де їх немає, - начальників
районів електропостачання, начальника або диспетчера центрального
пункту пожежного зв'язку загону воєнізованої охорони, головного
лікаря лікарні або його заступника, військового коменданта
залізничної дільниці, чергового лінійного відділу міліції. 2.11. Начальник або диспетчер центрального пункту пожежного
зв'язку загону воєнізованої охорони залізниці, одержавши
реєстрований наказ від чергового по дирекції залізничних
перевезень, старшого диспетчера оперативно-розпорядчого відділу
служби перевезень залізниці, висилає наряд стрільців для охорони
вантажу. 2.12. Старший диспетчер оперативно-розпорядчого відділу
служби перевезень залізниці: доповідає про подію начальнику
залізниці та інформує про неї радника начальника залізниці з
режиму, головного ревізора з безпеки руху поїздів і автотранспорту
залізниці, заступника головного ревізора з безпеки руху поїздів і
автотранспорту залізниці, який відає відбудовними засобами,
заступників начальника залізниці, начальника
оперативно-розпорядчого відділу служби перевезень залізниці, а в
разі залізничної події з тяжкими наслідками чи залізничної події,
крім того,- і чергових відповідних органів прокуратури, Служби
безпеки України, чергового по управлінню транспортної міліції,
чергового по управлінню військових сполучень на залізниці,
оперативного чергового по управлінню (відділу) з питань
надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення (при сході й
зіткненні вагонів з небезпечними вантажами); віддає наказ
черговому інженеру із забезпечення зв'язку служби сигналізації та
зв'язку на оповіщення командного складу; здійснює контроль та несе
персональну відповідальність за забезпечення просування до місця
події відбудовних та пожежних поїздів, що викликані з інших
дирекцій залізничних перевезень чи залізниць. 2.13. Черговий інженер із забезпечення зв'язку, одержавши
наказ від старшого диспетчера оперативно-розпорядчого відділу
служби перевезень залізниці, негайно оповіщає про подію
начальників служб перевезень, комерційної роботи, пасажирської,
сигналізації та зв'язку, електропостачання, локомотивного,
вагонного господарства, колії, спеціальної, лікарської,
робітничого постачання, матеріально-технічного забезпечення,
воєнізованої пожежної охорони (за відсутності - їхніх
заступників). 2.14. Керівники структурних підрозділів залізниці або їхні
заступники, одержавши наказ про відправлення відбудовного поїзда і
додаткової робочої сили, особисто виїжджають на місце події з
додатковою робочою силою в кількості, затвердженій начальником
дирекції залізничних перевезень. Начальник структурного підрозділу
несе персональну відповідальність за своєчасний виїзд робітників
до місця робіт. 2.15. Черговий відбудовного поїзда, одержавши і
зареєструвавши в журналі наказ чергового по дирекції залізничних
перевезень, старшого диспетчера оперативно-розпорядчого відділу
служби перевезень залізниці про відправлення відбудовного поїзда: 2.15.1. Негайно доповідає про подію начальнику відбудовного
поїзда, викликає працівників відбудовного поїзда, що не мають
квартирних телефонів, у порядку, установленому начальником
дирекції залізничних перевезень, уточнює у чергового по депо, з
якого боку буде подано локомотив до відбудовного поїзда. 2.15.2. Готує до відправлення відбудовний поїзд, узгодивши
його відправлення з місця стоянки з начальником поїзда. 2.16. Начальник дистанції сигналізації та зв'язку забезпечує
виїзд бригади електромеханіків, які, прибувши на місце робіт,
негайно організовують за допомогою технічних засобів надійний
зв'язок з дирекцією залізничних перевезень, управлінням залізниці,
а також розгортають пункт оперативно-технологічного радіозв'язку. 2.17. Головний лікар залізничної лікарні за місцем дислокації
відбудовного поїзда забезпечує відправлення медпрацівників
установленим порядком.
3. Відправлення і просування відбудовних, пожежних поїздів і

відбудовних автолетючок
3.1. Черговий по станції, локомотивний диспетчер дирекції
залізничних перевезень, оперативно-розпорядчого відділу служби
перевезень залізниці й черговий по локомотивному депо, одержавши
наказ про відправлення відбудовного поїзда, зобов'язані
забезпечити видачу локомотива не пізніше як через 15 хвилин. При
відправленні одночасно й пожежного поїзда під нього видається
окремий локомотив. За відсутності локомотива на контрольному пості
під відбудовний і пожежний поїзди видаються локомотиви з-під
будь-якого поїзда, що перебуває на станції. 3.2. Відправлення відбудовного поїзда зі станції дислокації
повинно бути забезпечене не пізніше 50 хвилин після одержання
наказу в робочий час і через 60 хвилин в інший час доби. До цього
часу керівники відбудовного поїзда забезпечують готовність поїзда
до відправлення, а состав поїзда оглядається працівниками пункту
технічного обслуговування вагонів. Черговий по станції одночасно із затребуванням локомотива
готує й бригаду складачів поїздів. При виклику пожежного поїзда, дислокованого в пункті стоянки
відбудовного поїзда, він відправляється самостійно. Начальник відбудовного поїзда або його заступник перед
відправленням повідомляє чергового по станції про ступінь
негабаритності відбудовного поїзда і максимальну швидкість його
слідування. 3.3. На електрифікованих ділянках з пунктів постійної стоянки
відбудовний поїзд, як правило, відправляється тепловозом. При
відправленні відбудовного поїзда електровозом черговий по дирекції
залізничних перевезень, старший диспетчер оперативно-розпорядчого
відділу служби перевезень залізниці зобов'язані підготувати до
прибуття відбудовного поїзда на кінцеву станцію, перед місцем
пригоди, тепловоз і замінити ним електровоз. 3.4. Відбудовний поїзд на закритий перегін відправляється
начальником станції або його заступником за схемою, заявленою
начальником відбудовного поїзда (краном уперед, локомотивом
уперед, вагоном уперед і т. ін.), і в супроводі начальника станції
чи вільного від зміни чергового по станції. При цьому начальник
станції робить запис у журналі руху поїздів про наявність чи
відсутність у складі поїзда, що зупинився на перегоні, небезпечних
вантажів. Якщо в поїзді, що зупинився, є пошкоджені вагони з
небезпечними вантажами, то відбудовний поїзд відправляється на
закритий перегін із врученням начальнику поїзда наказу поїзного
диспетчера із зазначенням заходів безпеки, наданих відповідними
спеціалістами після проведеного огляду місця події, та видачею
письмового дозволу на виконання відбудовних робіт. 3.5. У всіх випадках відправлення відбудовного поїзда до
місця робіт за наявності пошкоджених вагонів і таких, що зійшли з
рейок із легкозаймистими вантажами, черговий по дирекції
залізничних перевезень, старший диспетчер оперативно-розпорядчого
відділу служби перевезень залізниці організовують відправлення
пожежного поїзда і сповіщають територіальні пожежні частини.
Відбудовні роботи в цьому випадку повинні проводитися з особливою
обережністю і під наглядом працівників пожежної охорони залізниці,
чиї вказівки обов'язкові для всіх учасників відбудови. 3.6. Якщо вантажопідіймальний кран відбудовного поїзда має
обмеження швидкості, то він відправляється окремим локомотивом
слідом за відбудовним поїздом у супроводі представника кранової
бригади. У виняткових випадках, на вимогу начальника відбудовного
поїзда, зазначені крани можуть бути відправлені у складі
відбудовного поїзда. 3.7. Відбудовний поїзд або окремо один вантажопідіймальний
кран, тягова техніка на ліквідацію наслідків транспортних подій на
сусідню залізницю відправляється за тим самим регламентом після
одержання заявки від залізниці, на якій трапилась подія. Оплата за
використання відбудовних засобів у таких випадках проводиться за
рахунок залізниці, що їх затребувала. 3.8. Відправлення відбудовного поїзда на під'їзні колії, що
примикають до залізниці, для ліквідації наслідків сходу рухомого
складу виконується за дозволом головного ревізора з безпеки руху
поїздів і автотранспорту залізниці або його заступника та за
вказівкою начальника дирекції залізничних перевезень, як правило,
у робочий час після одержання начальником станції чи його
заступником письмової заявки власника під'їзних колій і в разі
придатності колії для прямування кранової техніки, підтвердженої
довідкою майстра з поточного утримання колії станції примикання,
виданою на ім'я начальника дирекції залізничних перевезень, яка
вручається начальнику відбудовного поїзда. 3.9. Черговий по станції, з якої відправляється відбудовний
поїзд, передає поїзному диспетчеру інформацію про ступінь
негабаритності відбудовного поїзда та максимальну швидкість його
слідування, забезпечує видачу попередження машиністу локомотива,
виданого під відбудовний поїзд. Поїзний диспетчер у кожному разі передачі реєстрованого
наказу про відправлення відбудовного поїзда на станції й дільниці
зобов'язаний указати ступінь негабаритності відбудовного поїзда й
забезпечити умови його безпечного пропуску на дільниці, керуючись
вимогами діючих інструкцій та правил. Чергові по станціях, отримавши наказ поїзного диспетчера,
здійснюють пропуск відбудовного поїзда з негабаритною технікою
згідно з вимогами технічно-розпорядчого акта станції. При прямуванні відбудовного поїзда кількома дільницями, що
належать до різних дирекцій залізничних перевезень, поїзний
диспетчер дільниці наказом сповіщає поїзних диспетчерів сусідніх
дільниць і дирекцій залізничних перевезень про негабаритність та
швидкість слідування поїзда. 3.10. Відбудовні засоби енергопостачання залізниці
викликаються лише за наказом чергового по дирекції залізничних
перевезень, старшого диспетчера оперативно-розпорядчого відділу
служби перевезень залізниці через енергодиспетчера. Час готовності
й відправлення встановлюється від одержання наказу не більше ніж
30 хвилин. 3.11. Поїзний диспетчер, на ділянці якого трапився схід
рухомого складу, зобов'язаний: 3.11.1. Своєчасно підготувати найближчі станції й ділянку для
безперешкодного просування відбудовного поїзда і, при потребі,
забезпечити підведення до місця відбудовних робіт необхідної
кількості тепловозів із складачами. 3.11.2. Забезпечити оперативне, без затримок, просування
відбудовних поїздів, інформуючи поїзним радіозв'язком начальників
відбудовних поїздів про одержані додаткові відомості й характер
сходу, кількість вагонів, що зійшли, ступінь їх пошкодження,
наявність вагонів з небезпечними вантажами для визначення дій і
підготовки особового складу поїздів до роботи. Зупинка відбудовних поїздів на шляху прямування допускається
лише для посадки працівників, що вирушають на відбудовні роботи,
заміни локомотива й видачі машиністу документів на зайняття
перегону. Швидкість руху відбудовних поїздів на ділянці повинна
відповідати встановленій із дотриманням діючих обмежень за станом
колії та рухомого складу відбудовного поїзда. 3.11.3. Вивести з перегону до прибуття відбудовного поїзда
головну й хвостову частини поїзда, у якому стався схід рухомого
складу, і забезпечити на станціях, що обмежують перегін, вільність
колій для необхідних маневрів відбудовних поїздів, що прибувають. 3.12. Прямування відбудовних поїздів до місця події
забезпечується переважно перед усіма поїздами. Відповідальність за
своєчасне відправлення, безперешкодний пропуск відбудовних поїздів
до місця роботи й назад несуть: у межах дирекції залізничних
перевезень - черговий по дирекції залізничних перевезень; на
залізниці - старший диспетчер оперативно-розпорядчого відділу
служби перевезень залізниці. 3.13. Зворотне прямування відбудовних і пожежних поїздів до
місця постійної дислокації забезпечується безпосередньо після
пропуску пасажирських поїздів. До постановки відбудовних і
пожежних поїздів на місце постійної дислокації забороняється
залишати їх без локомотива. 3.14. Забороняється причеплення до відбудовного поїзда
рухомого складу, що направляється після сходу з рейок та зіткнень
до пунктів його ремонту. Причеплення такого рухомого складу
допускається лише для виведення його з перегону на станцію, що
обмежує цей перегін.
4. Організація робіт з ліквідації наслідків транспортних

подій на залізницях
4.1. Для оперативного керівництва роботами з метою
якнайшвидшої ліквідації наслідків транспортних подій, що призвели
до сходів та зіткнень рухомого складу, інших надзвичайних
ситуацій, для організації відновлення перерваного руху поїздів,
зміни схеми формування відбудовного поїзда перед відправленням,
забезпечення вивезення пасажирів, постачання матеріалами,
механізмами, обладнанням та харчуванням, виділення й доставки
додаткової кількості працівників, а в разі сходу рухомого складу з
небезпечними вантажами - для визначення найменування вантажу,
ступеня його небезпечності, виклику спеціалістів, доставки
спецодягу та засобів індивідуального захисту до місця пригоди,
розв'язання з відправниками вантажів інших питань за
характеристикою небезпечних вантажів - створюються та негайно
залучаються до роботи оперативні штаби в дирекціях залізничних
перевезень під керівництвом першого заступника начальника дирекції
залізничних перевезень за участю працівників галузевих відділів, а
в Управлінні залізниці - під керівництвом першого заступника
начальника залізниці за участю керівників відповідних служб і
відділів. Склад оперативних штабів у дирекції залізничних перевезень
визначає начальник дирекції залізничних перевезень, а на залізниці
- начальник залізниці. Зазначені оперативні штаби повинні мати точну інформацію про
розташування поїзда, що зійшов або зіткнувся з іншим рухомим
складом, і хід ведення відбудовних робіт з використанням усіх
наявних видів зв'язку. 4.2. Забороняється починати роботи з ліквідації наслідків
сходів та зіткнень рухомого складу з небезпечними вантажами до
прибуття відповідної аварійної служби та одержання інструктажу на
ведення відбудовних робіт. У цьому разі відбудовні роботи повинні
проводитися лише під керівництвом начальника дирекції залізничних
перевезень через начальників відбудовних поїздів. 4.3. АПК, прибувши на місце робіт, уживає необхідних заходів
до звільнення перегону від рухомого складу, що зійшов, а якщо
звільнити перегін неможливо, то вона виконує підготовчі заходи для
спільної роботи з відбудовним поїздом. 4.4. Відповідальність за своєчасне огородження місця
виконання робіт при ліквідації наслідків сходу рухомого складу
покладається на начальника дистанції колії. 4.5. Відбудовні роботи виконуються в найкоротший термін.
Відповідальність за організацію всього комплексу відбудовних робіт
при максимальному збереженні рухомого складу і якомога швидше
відкриття руху покладається на начальника дирекції залізничних
перевезень. Начальник відбудовного поїзда відповідає за суворе виконання
оперативного плану відбудови в частині підняття рухомого складу,
що зійшов з рейок. Прибирання або перекидання рухомого складу з
додатковими його пошкодженнями виконується лише після одержання
наказу начальника залізниці з наступною передачею у Головне
управління безпеки руху та екології Укрзалізниці номерів рухомого
складу, що одержав додаткові пошкодження. 4.6. Начальник дирекції залізничних перевезень, прибувши на
місце робіт, зобов'язаний: 4.6.1. Разом з начальником відбудовного поїзда й керівниками
структурних підрозділів розглянути й затвердити оперативний план
відбудовних робіт. План повинен передбачати мобілізацію необхідної
техніки та обладнання дирекції залізничних перевезень,
територіальних організацій, підприємств і формувань МНС із
залученням робочої сили для забезпечення якнайшвидшої ліквідації
наслідків сходу рухомого складу, а також організацію й створення,
при потребі, умов для надання першої медичної допомоги потерпілим.
Перелік організацій, механізми яких можна використовувати на
відбудовних роботах, а також порядок їх доставки до місця робіт
визначаються заздалегідь начальником дирекції залізничних
перевезень. 4.6.2. Організувати фотографування елементів верхньої будови
колії, рухомого складу, що зійшов і пошкодився в обсязі,
необхідному для проведення розслідування. 4.6.3. Періодично доповідати про хід відбудовних робіт
начальнику залізниці. 4.6.4. У необхідних випадках для організації руху поїздів
відкрити тимчасовий пост. 4.7. Роботи з ліквідації наслідків сходу рухомого складу
виконуються негайно, не чекаючи прибуття на місце працівників для
розслідування, і ведуться, як правило, з двох боків, а також з
боку поля з використанням усіх наявних відбудовних засобів.
Начальник відбудовного поїзда повинен знати особливості і мати
схеми-карти місцевості закріпленої ділянки для роботи тягачами з
поля у світлу і темну пору доби. 4.8. Начальник відділу перевезень дирекції залізничних
перевезень, начальник служби перевезень залізниці зобов'язані
своєчасно призначити відповідальних осіб з числа працівників
відділу перевезень та залізничних станцій для організації руху
поїздів, маневрової роботи на станціях, що обмежують перегін, і
тимчасових постах. 4.9. Начальники структурних підрозділів залізниці, прибувши
на місце сходу або зіткнення, зобов'язані: 4.9.1. За вказівкою начальника відбудовного поїзда виділити в
його розпорядження робітників на чолі з відповідальними
керівниками для робіт з ліквідації наслідків. Усі вимоги та
вказівки начальника відбудовного поїзда, пов'язані з відбудовними
роботами, обов'язкові для виконання працівниками всіх служб. 4.9.2. За своїми напрямками діяльності організувати й очолити
роботи з відбудови пошкодженої колії, локомотивів, вагонів,
пристроїв СЦБ і зв'язку, електропостачання. Ці роботи повинні
вестися, як правило, паралельно з підніманням рухомого складу, що
зійшов, за погодженням з начальником відбудовного поїзда. 4.9.3. Визначити потребу матеріалів, обладнання, робочої сили
і забезпечити їх доставку до місця роботи. 4.9.4. Оперативно вирішити питання, пов'язані з відправленням
з перегону піднятого рухомого складу, його кріпленням,
установленням габаритності, швидкості руху перегоном, огородженням
місця виконання робіт тощо. 4.9.5. Організувати огляд рухомого складу, що зійшов або
пошкодився, пристроїв СЦБ і зв'язку, контактної мережі, інших
споруд та пристроїв з метою оформлення відповідних документів. 4.9.6. Начальник дистанції електропостачання організовує в
нічний час освітлення місця виконання робіт, а на електрифікованих
ділянках терміново забезпечує демонтаж, ремонт та наступний монтаж
контактної мережі згідно з установленим нормативним часом. 4.10. Начальник відділу комерційної роботи дирекції
залізничних перевезень, начальник комерційної служби залізниці,
прибувши на місце пригоди, зобов'язаний: 4.10.1. Оглянути рухомий склад для визначення правильності
навантаження, кріплення вантажу та його наявності, відібрати
перевізні документи на вагони, що мають схід і пошкодження. 4.10.2. Забезпечити доставку необхідної кількості робочої
сили, механізмів і матеріалів до місця роботи для перевантаження,
вивантаження й кріплення вантажів, рухомого складу і спільно з
начальником загону воєнізованої охорони забезпечити їх збереження
й охорону. 4.11. Начальник дирекції залізничних перевезень, одержавши
повідомлення про виклик додаткової робочої сили на ліквідацію
наслідків сходу рухомого складу, зобов'язаний з'ясувати загальну
кількість працівників, організувати приготування й доставку
гарячої їжі до місця роботи не пізніше як через 4 години після
виклику для забезпечення безкоштовного харчування з періодичністю
через 6 годин до закінчення відбудовних робіт і прибирання
рухомого складу. 4.12. Начальники служб управління залізниці після прибуття на
місце беруть на себе загальне керівництво координацією відбудовних
робіт на своїх господарствах і, в необхідних випадках,
забезпечують доставку матеріалів, механізмів і робочої сили з
інших дирекцій залізничних перевезень та структурних підрозділів
залізниці. 4.13. Заступник головного ревізора з безпеки руху поїздів і
автотранспорту залізниці, що відає відбудовними засобами, прибувши
на місце події, здійснює контроль за роботою відбудовних поїздів з
піднімання та прибирання рухомого складу, що зійшов, для
забезпечення відновлення руху поїздів у найкоротший термін. 4.14. Після закінчення відбудовних робіт відкриття перегону
або колій проводиться тільки після письмового повідомлення,
телефонограми або телеграми начальника дистанції колії чи
уповноваженого ним працівника за посадою, не нижчою за майстра з
поточного утримання колії, про закінчення колійних робіт або робіт
на штучних спорудах і відсутності перешкод для безперервного й
безпечного руху поїздів незалежно від того, яка організація
виконувала ці роботи. Дія існуючих пристроїв СЦБ і зв'язку чи електропостачання
відновлюється після одержання повідомлення відповідно від старшого
електромеханіка СЦБ і зв'язку або енергодиспетчера. 4.15. Після повернення відбудовного поїзда до місця
дислокації головний ревізор з безпеки руху поїздів і
автотранспорту дільниці залізниці спільно з начальником поїзда
проводять розбір ходу робіт з відкриття руху, оцінюють дії
працівників усіх структурних підрозділів, що брали участь у
відбудовних роботах, готують пропозиції начальнику дирекції
залізничних перевезень або начальнику залізниці щодо затвердження
заходів для поліпшення організації відбудовних робіт. Начальник дирекції залізничних перевезень при розборі випадку
сходу рухомого складу аналізує роботу відбудовних поїздів,
недоліки в організації збору основного штату і додаткової робочої
сили, затримки в подачі локомотивів, прибиранні головної та
хвостової частини поїзда чи маневрового складу, у якому стався
схід, просуванні відбудовного поїзда до місця робіт і назад з
ужиттям заходів до винних. 4.16. Поповнення відбудовних поїздів обладнанням,
матеріалами, продуктами харчування тощо до встановлених норм, а
також ремонт обладнання, агрегатів, пристосувань відбудовних
поїздів та аварійно-польових команд, що вийшли з ладу при веденні
відбудовних робіт, виконуються структурними підрозділами залізниці
за заявкою начальника відбудовного поїзда раніше за інші роботи в
добовий термін після прибуття поїзда на місце дислокації під
безпосереднім контролем головного ревізора з безпеки руху поїздів
і автотранспорту дільниці залізниці. За несвоєчасне виконання зазначених робіт керівники
структурних підрозділів несуть персональну відповідальність.
Заступник начальника Департаменту
безпеки транспорту та технічної політики Ю.В.Гержод
Додаток

до п. 2.1 Інструкції з

організації відбудовних робіт

при ліквідації наслідків

транспортних подій на

залізницях України
Схема сповіщення про транспортні події на залізницях
----------------- ----------- ------ ------------------------------------ |Енергодиспетчер|---|Поїзний | | Н |--|Генеральний директор | ----------------- |диспетчер| ------ |Державної адміністрації | -------------- |дільниці | | |залізничого транспорту України (Ц)| |Причетні ДСП|----------------- | ------------------------------------ |Причетні ТЧМ| | | -------- -------------- | ------------------------ | ----------| ЦДГП |-------------- -------------- ---------- |Відбудовний (пожежний)| | | | -------- | |Старша |--|Черговий|---|поїзд у межах: | | | | -------------------- | |телефоністка| |по ДН | |----------------------| | | | |Черговий інженер | | -------------- ---------- |дирекції | залізниці | | | | |із забезпечення | | --------------- | |------------------------------ | | | |зв'язку управління| | |Працівники | | | | | | |залізниці (ШД) | | |відбудовних | | ---------- | | ---------------------------- | |(пожежних) | |--------------|ст. ДГП |------------ | | ЦРБ | -------- -------------- |поїздів | | ------------------------ -------- | Д, Т | |Заступники Ц| |ТЧ | | | ------- | | В, Ш | |ЦРБ | |ВЧД | | ----------| РБ |--------- | П, Л | |ЦД | |ПЧ | ------------------------ ------- | М, Е | |ЦМ | |ЕЧ | |ДН, заступники ДН | | |НФ, НР| |ЦТ | |ШЧ | |УРБ | ----------------------- |НО, НХ| |ЦВ | |МЧ | |НОР | |Радник Н з режиму | | НВС | |ЦУВС | |Начальників | |Транспортний прокурор | |Заступник РБ з | |ДорУРП| |ЦШ | |відділів ДН | |Черговий СБУ | |відбудовних засобів | -------- |ЦЕ | |Начальник | |Черговий рай-, міськ-,| |Усі НЗ | |ЦУО | |загону ВОХР | |обладміністрації | |Транспортний прокурор| |ЦП | |Головний | |Регіональна чергова | |Чергові СБУ, | |ЦЛ | |лікар | |служба органів МНС | |управління | |ЦР | |лікарні | |України | |транспортної | |СБУ | |Черговий | ------------------------ |міліції, ЦО, | |Мінтранс | |помічник | |управління військових| -------------- |військового | |сполучень | |коменданта | ----------------------- |Черговий по | |ЛОМ, ВРП | |Терком | |профспілки | |Начальник | |лінійної СЕС | ---------------
Начальникам служб Д, Т, В, Л, М, П, Ш, Е, НО, ДорУРП виїзд на
ліквідацію наслідків транспортних подій обов'язковий. Заступники
начальника залізниці виїжджають за вказівкою начальника залізниці. Керівники та спеціалісти Міністерства транспорту України та
Державної адміністрації залізничного транспорту України беруть
участь у службовому розслідуванні транспортних подій з тяжкими
наслідками.
Пояснення до схеми сповіщення про транспортні події
Ц - генеральний директор Укрзалізниці ЦРБ - головний ревізор з безпеки руху поїздів і
автотранспорту Укрзалізниці ЦД - начальник Головного управління перевезень Укрзалізниці ЦМ - начальник Головного комерційного управління Укрзалізниці ЦТ - начальник Головного управління локомотивного
господарства Укрзалізниці ЦВ - начальник Головного управління вагонного господарства
Укрзалізниці ЦУВС - начальник управління медичних та оздоровчих закладів
Укрзалізниці ЦШ - начальник Головного управління автоматики, телемеханіки
та зв'язку Укрзалізниці ЦЕ - начальник Головного управління електрифікації та
електропостачання Укрзалізниці ЦУО - начальник Управління воєнізованої охорони Укрзалізниці ЦП - начальник Головного управління колійного господарства
Укрзалізниці ЦЛ - начальник Головного пасажирського управління
Укрзалізниці ЦР - начальник Спеціального управління Укрзалізниці ЦДГП - головний диспетчер оперативно-розпорядчого відділу
оперативного управління Головного управління перевезень
Укрзалізниці Н - начальник залізниці НЗ - заступник начальника залізниці РБ - головний ревізор з безпеки руху поїздів і автотранспорту
залізниці Д - начальник служби перевезень залізниці Т - начальник служби локомотивного господарства залізниці В - начальник служби вагонного господарства залізниці Ш - начальник служби сигналізації та зв'язку залізниці П - начальник служби колії залізниці Л - начальник пасажирської служби залізниці М - начальник комерційної служби залізниці Е - начальник служби електропостачання залізниці НФ - начальник фінансово-економічної служби залізниці НР - начальник спеціальної служби залізниці НО - начальник служби воєнізованої охорони залізниці НХ - начальник служби матеріально-технічного забезпечення
залізниці НВС - начальник лікарської служби залізниці ДорУРП - начальник управління робітничого постачання
залізниці Ст. ДГП - старший диспетчер оперативно-розпорядчого відділу
служби перевезень залізниці ДСП - черговий по станції ДН - начальник дирекції залізничних перевезень ТЧ - начальник локомотивного депо ВЧД - начальник вагонного депо ПЧ - начальник дистанції колії ЕЧ - начальник дистанції електропостачання ШЧ - начальник дистанції сигналізації та зв'язку МЧ - начальник механізованої дистанції
вантажно-розвантажувальних робіт НОР - загін відомчої воєнізованої охорони ЛОМ - лінійний відділ міліції ВРП - відділ робітничого постачання СЕС - лінійна санітарно-епідеміологічна станція ЦО - цивільна оборона ТЧМ - машиніст поїзда

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: