open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст
Попередня
                             
                             
З А К О Н У К Р А Ї Н И
Про Державну прикордонну службу України
( Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2003, N 27, ст.208 )
{ Із змінами, внесеними згідно із Законами
N 965-IV ( 965-15 ) від 19.06.2003, ВВР, 2003, N 45, ст.357
N 2505-IV ( 2505-15 ) від 25.03.2005, ВВР, 2005, N 17, N 18-19,

ст.267
N 3200-IV ( 3200-15 ) від 15.12.2005, ВВР, 2006, N 14, ст.116
N 328-V ( 328-16 ) від 03.11.2006, ВВР, 2006, N 51, ст.519
N 489-V ( 489-16 ) від 19.12.2006, ВВР, 2007, N 7-8, ст.66
N 1014-V ( 1014-16 ) від 11.05.2007, ВВР, 2007, N 33, ст.442
N 107-VI ( 107-17 ) від 28.12.2007, ВВР, 2008, N 5-6, N 7-8, ст.78 - зміни діють по 31 грудня 2008 року
N 289-VI ( 289-17 ) від 20.05.2008, ВВР, 2008, N 26, ст.243 }
{ Додатково див. Рішення Конституційного Суду

N 10-рп/2008 ( v010p710-08 ) від 22.05.2008 }

Цей Закон відповідно до Конституції України ( 254к/96-ВР )
визначає правові основи організації та діяльності Державної
прикордонної служби України, її загальну структуру, чисельність,
функції та повноваження.
Розділ I
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 1. Завдання Державної прикордонної служби України
На Державну прикордонну службу України покладаються завдання
щодо забезпечення недоторканності державного кордону та охорони
суверенних прав України в її виключній (морській) економічній
зоні.
Стаття 2. Основні функції Державної прикордонної служби

України
Основними функціями Державної прикордонної служби України є:
охорона державного кордону України на суші, морі, річках,
озерах та інших водоймах з метою недопущення незаконної зміни
проходження його лінії, забезпечення дотримання режиму державного
кордону та прикордонного режиму;
здійснення в установленому порядку прикордонного контролю і
пропуску через державний кордон України осіб, транспортних
засобів, вантажів та іншого майна, а також виявлення і припинення
випадків незаконного їх переміщення;
охорона суверенних прав України в її виключній (морській)
економічній зоні та контроль за реалізацією прав і виконанням
зобов'язань у цій зоні інших держав, українських та іноземних
юридичних і фізичних осіб, міжнародних організацій;
ведення розвідувальної, інформаційно-аналітичної та
оперативно-розшукової діяльності в інтересах забезпечення захисту
державного кордону України згідно із законами України "Про
розвідувальні органи України" ( 2331-14 ) та "Про
оперативно-розшукову діяльність" ( 2135-12 );
участь у боротьбі з організованою злочинністю та протидія
незаконній міграції на державному кордоні України та в межах
контрольованих прикордонних районів;
участь у здійсненні державної охорони місць постійного і
тимчасового перебування Президента України та посадових осіб,
визначених у Законі України "Про державну охорону органів
державної влади України та посадових осіб" ( 160/98-ВР );
охорона закордонних дипломатичних установ України;
координація діяльності військових формувань та відповідних
правоохоронних органів, пов'язаної із захистом державного кордону
України, а також діяльності державних органів, що здійснюють різні
види контролю при перетинанні державного кордону України або
беруть участь у забезпеченні режиму державного кордону,
прикордонного режиму і режиму в пунктах пропуску через державний
кордон України.
Виконання зазначених у частині першій цієї статті функцій є
оперативно-службовою діяльністю Державної прикордонної служби
України.
Стаття 3. Основні принципи діяльності Державної прикордонної

служби України
Основними принципами діяльності Державної прикордонної служби
України є:
законність;
повага і дотримання прав та свобод людини та громадянина;
позапартійність;
безперервність;
поєднання гласних, негласних та конспіративних форм і методів
діяльності;
єдиноначальність; колегіальність при розробці важливих
рішень;
взаємодія з органами державної влади, органами місцевого
самоврядування та громадськими організаціями при здійсненні
покладених на Державну прикордонну службу України завдань;
відкритість для демократичного цивільного контролю.
Стаття 4. Правова основа діяльності Державної прикордонної

служби України
Правовою основою діяльності Державної прикордонної служби
України є Конституція України ( 254к/96-ВР ), Закон України "Про
державний кордон України" ( 1777-12 ), цей Закон, інші закони
України, видані на їх виконання акти Президента України, Кабінету
Міністрів України, а також міжнародні договори України, згода на
обов'язковість яких надана Верховною Радою України.
Стаття 5. Діяльність Державної прикордонної служби України

і забезпечення прав людини
Діяльність Державної прикордонної служби України провадиться
на основі дотримання прав і свобод людини і громадянина. Органи,
військовослужбовці та працівники Державної прикордонної служби
України зобов'язані поважати гідність людини, виявляти до неї
гуманне ставлення.
Неправомірне обмеження прав і свобод людини неприпустиме і
тягне за собою відповідальність згідно із законом.
Розділ II
ЗАГАЛЬНА СТРУКТУРА, ЧИСЕЛЬНІСТЬ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ

ДЕРЖАВНОЇ ПРИКОРДОННОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
Стаття 6. Загальна структура та чисельність Державної

прикордонної служби України
Державна прикордонна служба України є правоохоронним органом
спеціального призначення і має таку загальну структуру:
спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у
справах охорони державного кордону;
територіальні органи спеціально уповноваженого центрального
органу виконавчої влади у справах охорони державного кордону;
Морська охорона, яка складається із загонів морської охорони;
органи охорони державного кордону - прикордонні загони,
окремі контрольно-пропускні пункти, авіаційні частини;
розвідувальний орган спеціально уповноваженого центрального
органу виконавчої влади у справах охорони державного кордону.
Загальна чисельність Державної прикордонної служби України
становить 50000 осіб, у тому числі 42000 військовослужбовців.
Спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у
справах охорони державного кордону, територіальні органи
спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у
справах охорони державного кордону, органи охорони державного
кордону та інші органи, зазначені у частині першій цієї статті, є
юридичними особами, мають печатку із зображенням Державного Герба
України та своїм найменуванням, інші печатки і штампи, рахунки в
банках, у тому числі в іноземній валюті.
У системі Державної прикордонної служби України є також
навчальні заклади, науково-дослідні установи, підрозділи
спеціального призначення та органи забезпечення.
Стаття 7. Спеціально уповноважений центральний орган

виконавчої влади у справах охорони державного

кордону
Спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у
справах охорони державного кордону реалізує державну політику у
сфері захисту державного кордону України, здійснює управління
Державною прикордонною службою України, бере участь у розробленні
та реалізації загальних принципів правового оформлення і
забезпечення недоторканності державного кордону та охорони
суверенних прав України в її виключній (морській) економічній
зоні.
Спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у
справах охорони державного кордону узагальнює практику
застосування законодавства з питань, що належать до компетенції
Державної прикордонної служби України, розробляє пропозиції,
спрямовані на його вдосконалення, і в установленому порядку
вносить їх на розгляд Президента України або Кабінету Міністрів
України.
З метою ефективного виконання покладених на Державну
прикордонну службу України завдань спеціально уповноваженим
центральним органом виконавчої влади у справах охорони державного
кордону утворюються територіальні органи - регіональні управління.
Положення про регіональні управління затверджується Головою
Державної прикордонної служби України.
Начальники регіональних управлінь призначаються на посади
Головою Державної прикордонної служби України.
Стаття 8. Голова Державної прикордонної служби України
Керівництво Державною прикордонною службою України та
діяльністю спеціально уповноваженого центрального органу
виконавчої влади у справах охорони державного кордону здійснює
Голова Державної прикордонної служби України. Голова Державної
прикордонної служби України несе персональну відповідальність за
виконання завдань, покладених на Державну прикордонну службу
України.
Голову Державної прикордонної служби України призначає на
посаду Президент України за поданням Прем'єр-міністра України та
припиняє його повноваження на цій посаді. Голова Державної
прикордонної служби України має заступників, які призначаються
Президентом України за поданням Голови Державної прикордонної
служби України.
Стаття 9. Морська охорона
Морська охорона Державної прикордонної служби України
здійснює: охорону державного кордону на морі, річках, озерах та
інших водоймах; контроль за плаванням і перебуванням українських
та іноземних невійськових суден і військових кораблів у
територіальному морі та внутрішніх водах України, заходженням
іноземних невійськових суден і військових кораблів у внутрішні
води і порти України та перебуванням у них; охорону суверенних
прав України в її виключній (морській) економічній зоні та
контроль за реалізацією прав і виконанням зобов'язань у цій зоні
інших держав, українських та іноземних юридичних і фізичних осіб,
міжнародних організацій.
До складу загону морської охорони входять кораблі, катери та
судна забезпечення.
Стаття 10. Органи охорони державного кордону Державної

прикордонної служби України
Органи охорони державного кордону безпосередньо виконують
поставлені перед Державною прикордонною службою України завдання
щодо забезпечення недоторканності державного кордону України.
Прикордонний загін є основною оперативно-службовою ланкою
Державної прикордонної служби України, на яку покладаються охорона
певної ділянки державного кордону самостійно чи у взаємодії з
іншими органами охорони державного кордону та Морською охороною,
забезпечення дотримання режиму державного кордону і прикордонного
режиму, а також здійснення в установленому порядку прикордонного
контролю і пропуску через державний кордон України осіб,
транспортних засобів, вантажів та іншого майна.
До складу прикордонного загону можуть входити прикордонні
комендатури, відділи прикордонної служби, прикордонні застави,
контрольно-пропускні пункти, відділення прикордонного контролю.
{ Частина третя статті 10 із змінами, внесеними згідно із Законом
N 1014-V ( 1014-16 ) від 11.05.2007 }
Окремий контрольно-пропускний пункт є оперативно-службовою
ланкою Державної прикордонної служби України, на яку покладається
здійснення в установленому порядку прикордонного контролю і
пропуску через державний кордон України осіб, транспортних
засобів, вантажів та іншого майна.
До складу окремого контрольно-пропускного пункту можуть
входити інші підпорядковані йому контрольно-пропускні пункти,
відділення прикордонного контролю і контролерські пости.
Авіаційна частина є оперативно-службовою ланкою Державної
прикордонної служби України, на яку покладаються охорона
державного кордону у взаємодії з іншими органами охорони
державного кордону і Морської охорони, забезпечення дотримання
режиму державного кордону і прикордонного режиму, а також
здійснення охорони суверенних прав України в її виключній
(морській) економічній зоні.
До складу авіаційної частини входять загони літаків та ланки
вертольотів.
Стаття 11. Розвідувальний орган спеціально уповноваженого

центрального органу виконавчої влади у справах

охорони державного кордону
Розвідувальний орган спеціально уповноваженого центрального
органу виконавчої влади у справах охорони державного кордону
організовує свою діяльність відповідно до Закону України "Про
розвідувальні органи України" ( 2331-14 ).
Організаційна структура розвідувального органу спеціально
уповноваженого центрального органу виконавчої влади у справах
охорони державного кордону визначається Президентом України.
( Статтю 11 доповнено частиною другою згідно із Законом N 3200-IV
( 3200-15 ) від 15.12.2005 )
Стаття 12. Підрозділи спеціального призначення
У складі спеціально уповноваженого центрального органу
виконавчої влади у справах охорони державного кордону,
територіальних органів спеціально уповноваженого центрального
органу виконавчої влади у справах охорони державного кордону,
органів охорони державного кордону функціонують підрозділи
спеціального призначення - оперативного документування,
оперативно-технічні, забезпечення внутрішньої безпеки та власної
безпеки.
Діяльність підрозділів спеціального призначення Державної
прикордонної служби України регулюється цим Законом та іншими
нормативно-правовими актами.
Стаття 13. Органи забезпечення
Органами забезпечення Державної прикордонної служби України є
підприємства, установи, а також підрозділи технічного,
матеріального, медичного та інших видів забезпечення її
діяльності, які функціонують як самостійно, так і в складі
відповідно спеціально уповноваженого центрального органу
виконавчої влади у справах охорони державного кордону, його
територіальних органів, Морської охорони, інших органів охорони
державного кордону, навчальних закладів Державної прикордонної
служби України.
Розділ III
ОСОБОВИЙ СКЛАД ДЕРЖАВНОЇ ПРИКОРДОННОЇ

СЛУЖБИ УКРАЇНИ
Стаття 14. Особовий склад Державної прикордонної служби

України
Особовий склад Державної прикордонної служби України
складається із військовослужбовців та працівників Державної
прикордонної служби України.
Комплектування Державної прикордонної служби України
військовослужбовцями і проходження ними військової служби
здійснюються на підставі Закону України "Про військовий обов'язок
і військову службу" ( 2232-12 ). Уповноважені посадові особи
Державної прикордонної служби України попередньо вивчають склад
призовників та здійснюють їх добір у військових комісаріатах.
{ Частина друга статті 14 із змінами, внесеними згідно із Законом
N 1014-V ( 1014-16 ) від 11.05.2007 }
Трудові відносини працівників Державної прикордонної служби
України регулюються законодавством про працю, державну службу та
укладеними трудовими договорами (контрактами). Перелік посад
працівників Державної прикордонної служби України, які відповідно
до їх службових повноважень можуть залучатися до
оперативно-службової діяльності, визначається Головою Державної
прикордонної служби України.
Стаття 15. Обмеження політичної діяльності в Державній

прикордонній службі України
Військовослужбовці та працівники Державної прикордонної
служби України на період військової служби та роботи зупиняють
членство в політичних партіях.
Військовослужбовці та працівники Державної прикордонної
служби України можуть бути членами громадських організацій,
статутні положення яких не суперечать засадам діяльності Державної
прикордонної служби України, і можуть брати участь у їх роботі у
вільний від виконання службових обов'язків час.
Організація військовослужбовцями і працівниками Державної
прикордонної служби України страйків та участь у їх проведенні не
допускаються.
Стаття 16. Грошове забезпечення військовослужбовців та оплата

праці працівників Державної прикордонної служби

України
Умови грошового забезпечення військовослужбовців та оплати
праці працівників Державної прикордонної служби України
визначаються законодавством.
Стаття 17. Підготовка кадрів для Державної прикордонної

служби України
Підготовка, перепідготовка, підвищення кваліфікації особового
складу Державної прикордонної служби України проводяться у
навчальних закладах Державної прикордонної служби України та в
інших навчальних закладах.
Стаття 18. Зарахування військовослужбовців Державної

прикордонної служби України у запас
Військовослужбовці Державної прикордонної служби України,
звільнені з військової служби, зараховуються в запас Збройних Сил
України.
Розділ IV
ПОВНОВАЖЕННЯ ДЕРЖАВНОЇ ПРИКОРДОННОЇ

СЛУЖБИ УКРАЇНИ
Стаття 19. Обов'язки Державної прикордонної служби України
На Державну прикордонну службу України відповідно до
визначених законом завдань покладаються:
1) припинення будь-яких спроб незаконної зміни проходження
лінії державного кордону України;
2) припинення у взаємодії з відповідними правоохоронними
органами збройних конфліктів та інших провокацій на державному
кордоні України;
3) участь у взаємодії із Збройними Силами України та іншими
військовими формуваннями у відбитті вторгнення або нападу на
територію України збройних сил іншої держави або групи держав;
4) участь у виконанні заходів територіальної оборони, а також
заходів, спрямованих на додержання правового режиму воєнного і
надзвичайного стану;
5) організація запобігання злочинам та адміністративним
правопорушенням, протидію яким законодавством віднесено до
компетенції Державної прикордонної служби України, їх виявлення,
припинення, проведення дізнання, здійснення провадження у справах
про адміністративні правопорушення згідно із законами;
6) здійснення прикордонного контролю і пропуску в
установленому порядку осіб, транспортних засобів, вантажів та
іншого майна в разі наявності належно оформлених документів після
проходження ними митного та за потреби інших видів контролю, а
також реєстрація іноземців та осіб без громадянства, які в
установленому порядку прибувають в Україну, та їх паспортних
документів у пунктах пропуску через державний кордон;
7) участь в укладанні міжнародних договорів України з
прикордонних питань та з питань взаємних поїздок громадян, а також
забезпечення їх виконання;
8) запобігання та недопущення в'їзду в Україну або виїзду з
України осіб, яким згідно із законодавством не дозволяється в'їзд
в Україну або яких тимчасово обмежено у праві виїзду з України, у
тому числі згідно з дорученнями правоохоронних органів; розшук у
пунктах пропуску через державний кордон осіб, які переховуються
від органів дізнання, слідства та суду, ухиляються від відбуття
кримінальних покарань; виконання в установленому порядку інших
доручень правоохоронних органів;
9) виявлення причин та умов, що призводять до порушень
законодавства про державний кордон України, вжиття в межах своєї
компетенції заходів щодо їх усунення;
10) здійснення розвідувальної, інформаційно-аналітичної та
оперативно-розшукової діяльності, а також здійснення
контррозвідувальних заходів в інтересах забезпечення захисту
державного кордону України;
11) контроль за дотриманням прикордонного режиму;
12) організація відповідно до законодавства прийняття заяв
про надання статусу біженця від осіб, які мають намір його набути
та змушені були незаконно перетнути державний кордон України;
13) встановлення за погодженням з Державною митною службою
України та Міністерством транспорту України режиму у пунктах
пропуску через державний кордон України, контроль за його
додержанням;
14) контроль за дотриманням невійськовими суднами та
військовими кораблями встановленого порядку плавання і перебування
в територіальному морі та внутрішніх водах України;
15) прийняття у взаємодії з органами внутрішніх справ і
органами Служби безпеки України рішень про видворення за межі
України іноземців та осіб без громадянства, які затримані в межах
контрольованих прикордонних районів при спробі або після
незаконного перетинання державного кордону в Україну, видворення
цих осіб;
16) здійснення самостійно або у взаємодії з органами
внутрішніх справ і органами Служби безпеки України в межах
контрольованих прикордонних районів контролю за дотриманням
іноземцями та особами без громадянства, а також біженцями та
особами, яким надано притулок в Україні, установлених правил
перебування на її території;
17) охорона, конвоювання та тримання затриманих осіб і
плавзасобів до моменту їх передачі органам прикордонної охорони
або іншим уповноваженим органам суміжної держави, іншим
правоохоронним органам України або суду;
18) виконання відповідно до законодавства системи особливих
заходів щодо захисту військовослужбовців та працівників Державної
прикордонної служби України від зазіхань на життя, здоров'я,
честь, майно у зв'язку з їх службовою діяльністю, а також їхніх
близьких родичів;
19) протидія і запобігання корупційним діянням та злочинам у
сфері службової діяльності особового складу Державної прикордонної
служби України;
20) участь у межах своєї компетенції у взаємодії з органами
Служби безпеки України, органами внутрішніх справ та іншими
правоохоронними органами у боротьбі з тероризмом і виконанні інших
покладених на них завдань;
21) прикордонно-представницька робота та участь прикордонних
представників у роботі спільних міжнародних комісій з розгляду
прикордонних спорів, інцидентів, конфліктів;
22) здійснення самостійно або разом із спеціально
уповноваженими на те органами виконавчої влади і посадовими
особами контролю у районах несення служби за збереженням природних
ресурсів, додержанням правил промислової та іншої діяльності,
охороною довкілля;
23) інформування відповідних державних органів та громадян
про аварії, пожежі, катастрофи, стихійне лихо та інші надзвичайні
події на державному кордоні України, у прикордонній смузі та в
контрольованих прикордонних районах;
24) охорона закордонних дипломатичних установ України;
25) участь у межах своєї компетенції у забезпеченні державної
охорони місць постійного і тимчасового перебування Президента
України та посадових осіб, визначених у Законі України "Про
державну охорону органів державної влади України та посадових
осіб" ( 160/98-ВР );
26) взаємодія під час охорони державного кордону України з
відповідними органами іноземних держав у порядку, який
установлюється міжнародними договорами, згода на обов'язковість
яких надана Верховною Радою України;
27) забезпечення зберігання документів демаркації державного
кордону України в установленому законодавством України порядку.
{ Статтю 19 доповнено пунктом 27 згідно із Законом N 289-VI
( 289-17 ) від 20.05.2008 }
Стаття 20. Права Державної прикордонної служби України
Органам, підрозділам, військовослужбовцям, а також
працівникам Державної прикордонної служби України, які відповідно
до їх службових обов'язків можуть залучатися до
оперативно-службової діяльності, для виконання покладених на
Державну прикордонну службу України завдань надається право:
1) розташовувати прикордонні наряди, пересуватися під час
виконання службових обов'язків на будь-яких ділянках місцевості,
перебувати на земельних ділянках, у житлових та інших приміщеннях
громадян за їх згодою або без їх згоди у невідкладних випадках,
пов'язаних із врятуванням життя людей та майна чи з безпосереднім
переслідуванням осіб, які підозрюються у вчиненні злочину, з
повідомленням про це протягом двадцяти чотирьох годин прокурора, а
також на території і в приміщеннях підприємств, установ та
організацій незалежно від форми власності з повідомленням про це
їх адміністрації;
2) відповідно до законів та інших нормативно-правових актів
виключно в інтересах кримінального судочинства, міжнародного
співробітництва в боротьбі з організованою злочинністю, а також з
метою забезпечення національної безпеки України здійснювати
контрольований (під оперативним контролем) пропуск через державний
кордон України осіб у пунктах пропуску або поза ними. Рішення на
такий пропуск приймає Голова Державної прикордонної служби
України;
3) перевіряти в осіб, які прямують через державний кордон
України, документи на право в'їзду в Україну або виїзду з України,
робити в них відповідні відмітки і у випадках, передбачених
законодавством, тимчасово їх затримувати або вилучати;
4) шляхом опитування осіб з'ясовувати підстави в'їзду в
Україну або виїзду з України, не пропускати через державний кордон
України осіб без дійсних документів на право його перетинання,
осіб, які надали завідомо неправдиві відомості під час одержання
зазначених документів, осіб, яким Державною прикордонною службою
України за порушення законодавства з прикордонних питань та про
правовий статус іноземців чи за мотивованим письмовим рішенням
суду та правоохоронних органів не дозволяється в'їзд в Україну або
тимчасово обмежено право виїзду з України; робити в документах
зазначених осіб відповідні відмітки;
5) відповідно до законодавства приймати рішення щодо надання
дозволу на перетинання державного кордону у спрощеному порядку;
6) самостійно, а в разі перебування транспортних засобів,
товарів та інших предметів, що переміщуються через державний
кордон України, під митним контролем - разом з митними органами
проводити відповідно до законодавства огляд, у разі потреби - і
супроводження зазначених транспортних засобів, товарів та
предметів;
7) здійснювати згідно з дорученнями правоохоронних органів
України затримання в пунктах пропуску осіб, які прямують через
державний кордон України та розшукуються за підозрою у вчиненні
злочину, переховуються від органів дізнання, слідства та суду,
ухиляються від відбуття кримінального покарання та в інших
випадках, передбачених законодавством України;
8) надавати за згодою митних органів України та компетентних
органів суміжних держав дозвіл на в'їзд в Україну або на виїзд з
України осіб, переміщення транспортних засобів, вантажів та іншого
майна поза пунктами пропуску через державний кордон України за
наявності невідкладних обставин, пов'язаних з ліквідацією
надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру і їх
наслідків, загрози людському життю та за відсутності загрози
національній безпеці України;
9) за погодженням з Державною митною службою України,
Міністерством транспорту України та Міністерством оборони України
надавати дозвіл щодо вильоту і посадки повітряних суден з
аеропортів (аеродромів), у яких відсутні пункти пропуску через
державний кордон України;
10) створювати і використовувати в інтересах розвідки,
контррозвідувального забезпечення охорони державного кордону
України, оперативно-розшукової діяльності, участі у боротьбі з
організованою злочинністю та протидії незаконній міграції
інформаційні системи, у тому числі банки даних щодо осіб, які
перетнули державний кордон України, осіб, які вчинили
правопорушення, протидію яким віднесено до компетенції Державної
прикордонної служби України, осіб, яким згідно із законодавством
не дозволяється в'їзд в Україну або тимчасово обмежується право
виїзду з України, недійсних, викрадених і втрачених документів на
право виїзду за кордон та в інших випадках, передбачених законами
України;
11) визначати разом із заінтересованими підприємствами,
установами та організаціями всіх форм власності місця і тривалість
зупинок (стоянок) транспортних засобів, що здійснюють міжнародні
перевезення пасажирів та вантажів у пунктах пропуску через
державний кордон України;
12) вимагати від фізичних осіб припинення правопорушень і
дій, що перешкоджають здійсненню повноважень Державної
прикордонної служби України;
13) у випадках та в порядку, передбачених законами України,
розглядати справи про правопорушення, накладати стягнення або
передавати матеріали про правопорушення на розгляд інших
уповноважених органів виконавчої влади або судів;
14) здійснювати адміністративне затримання осіб на підставах
і на строки, визначені законами, у тому числі іноземців та осіб
без громадянства, які незаконно перетнули державний кордон
України, стосовно яких прийнято в установленому порядку рішення
про передачу їх прикордонним органам суміжної держави, на час,
необхідний для такої передачі;
15) здійснювати на підставах та в порядку, установлених
законами, особистий огляд затриманих, а також оглядати і в разі
потреби вилучати речі, що можуть бути речовими доказами або
заподіяти шкоду здоров'ю людей;
16) тримати осіб, затриманих в адміністративному порядку, в
спеціально обладнаних для цих цілей приміщеннях;
17) проводити відповідно до закону судову експертизу
паспортних документів, які згідно із законодавством
використовуються під час перетинання державного кордону України;
18) відповідно до своєї компетенції обмежувати або тимчасово
забороняти у випадках, які спричиняються обставинами, пов'язаними
із забезпеченням охорони державного кордону України, та
проведенням навчань і бойових стрільб, виконання різних робіт,
переміщення транспортних засобів, плавзасобів і доступ осіб на
окремі ділянки місцевості чи об'єкти у прикордонній смузі,
контрольованих прикордонних районах, за винятком робіт на будовах,
що виконуються відповідно до міжнародних договорів, та на будовах
державного значення і робіт, пов'язаних з ліквідацією наслідків
стихійного лиха та осередків особливо небезпечних інфекційних
захворювань;
19) зупиняти та оглядати в межах прикордонної смуги,
контрольованих прикордонних районів самостійно, а за їх межами -
разом з органами Державної автомобільної інспекції Міністерства
внутрішніх справ України транспортні засоби, а також перевіряти
документи, що посвідчують особу водія та пасажирів, з метою
виконання завдань щодо боротьби з організованою злочинністю та
незаконною міграцією на державному кордоні України. При цьому
вантаж, який перевозиться транспортними засобами під митним
контролем, підлягає такому огляду тільки разом з органами
Державної митної служби України;
20) використовувати у порядку, встановленому законодавством,
водний і повітряний простір України, морські та річкові порти,
аеропорти та аеродроми (посадкові майданчики), розташовані на
території України, незалежно від їх відомчої належності і
призначення, одержувати навігаційну, метеорологічну, гідрографічну
та іншу інформацію, необхідну для забезпечення польотів і
кораблеводіння;
21) у встановленому законодавством порядку виконувати польоти
на літальних апаратах Державної прикордонної служби України на
повітряних трасах, за маршрутами поза трасами, а також за
встановленими маршрутами у прикордонній смузі, контрольованих
прикордонних районах та виключній (морській) економічній зоні
України;
22) здійснювати плавання на кораблях, катерах, суднах
забезпечення по всій акваторії внутрішніх вод, територіального
моря і виключної (морської) економічної зони України, підходити до
берега, будь-яких причалів (пристаней) і здійснювати висадку на
них особового складу Державної прикордонної служби України;
23) надавати дозвіл на заходження іноземних військових
кораблів у внутрішні води, на рейди та в порти України, у тому
числі відповідно до прийнятих у встановленому порядку рішень про
допуск підрозділів збройних сил інших держав на територію України,
схвалених Верховною Радою України;
24) проводити в установленому порядку огляд українських та
іноземних невійськових суден, що допустили порушення законодавства
під час плавання і перебування в територіальному морі, внутрішніх
водах, а також під час стоянки суден у портах України,
супроводжувати їх кораблями та катерами Державної прикордонної
служби України в порти або за межі територіальних вод України;
25) зупиняти та оглядати в установленому порядку судна і
плавзасоби, що ведуть промисел риби та інших водних живих
ресурсів, здійснюють пошук, дослідження та операції, пов'язані з
таким промислом, виконують інші роботи у виключній (морській)
економічній зоні України та територіальному морі; перевіряти
документи на ведення рибного промислу та виконання інших робіт;
26) зупиняти або припиняти рибний промисел, морські наукові
дослідження, інші роботи у територіальному морі, виключній
(морській) економічній зоні та внутрішніх водах України в разі
відсутності відповідного дозволу (погодження) або порушення правил
їх проведення, установлених законодавством;
27) відвідувати, оглядати та перебувати на штучних островах,
в установках і спорудах, що знаходяться у виключній (морській)
економічній зоні, територіальному морі та внутрішніх водах
України, а також перевіряти документи, які посвідчують право на
проведення робіт, спорудження штучних островів, установок, споруд
і встановлення зон безпеки навколо них;
28) затримувати судна, що допускають порушення законодавства
про виключну (морську) економічну зону України або норм
міжнародного права, і доставляти їх в один з відкритих для
заходження іноземних невійськових суден портів України;
29) тимчасово обмежувати мореплавство та забороняти вихід у
море українських невійськових суден і плавзасобів незалежно від
форми власності, які допустили порушення встановленого порядку
плавання і перебування у територіальному морі та внутрішніх водах
України;
30) забороняти сходження на берег і перебування на березі
членів екіпажів іноземних невійськових суден та інших осіб, що
перебувають на них і допустили правопорушення під час плавання та
перебування в територіальному морі, внутрішніх водах, а також під
час стоянки суден у портах України;
31) здійснювати розвідувальні, контррозвідувальні та
оперативно-розшукові заходи згідно із законами України;
32) здійснювати за домовленістю з авіаперевізниками в
іноземних аеропортах попередню перевірку правових підстав для
в'їзду в Україну іноземців та осіб без громадянства;
33) у взаємодії з митними та іншими державними органами
здійснювати заходи щодо недопущення незаконного переміщення через
державний кордон України вантажів та іншого майна, стосовно яких
законодавством встановлено заборони і обмеження, вилучати такі
вантажі та інше майно в разі здійснення спроби переміщення їх
через державний кордон України або самостійно в ході проведення
оперативно-розшукових заходів та передавати їх за призначенням у
встановленому порядку;
34) запрошувати осіб до підрозділів Державної прикордонної
служби України для з'ясування обставин незаконного перетинання
державного кордону України, порушення режиму державного кордону,
прикордонного режиму або режиму в пунктах пропуску через державний
кордон України, а також інших правопорушень, розгляд яких належить
до компетенції Державної прикордонної служби України. У разі
потреби з'ясування обставин зазначених порушень може здійснюватися
і в інших місцях;
35) на підставах, передбачених законами, скорочувати строк
перебування в Україні іноземців та осіб без громадянства,
затриманих у межах контрольованих прикордонних районів;
36) користуватися на договірних засадах службовими
приміщеннями підприємств, установ та організацій усіх форм
власності, військових частин військових формувань, а також
житловими та іншими приміщеннями громадян;
37) використовувати у встановленому порядку транспортні
засоби, плавзасоби громадян, підприємств, установ та організацій
усіх форм власності (крім транспортних засобів, плавзасобів
дипломатичних та інших представництв іноземних держав та
організацій) для проїзду до місця незаконного перетинання
державного кордону України, припинення злочину, доставки до
лікувальних закладів осіб, що потребують термінової медичної
допомоги, з наступним відшкодуванням витрат і збитків цим
громадянам, підприємствам, установам та організаціям згідно із
законодавством;
38) використовувати засоби електричного зв'язку центральних
та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого
самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм
власності під час припинення збройних конфліктів та інших
провокацій на державному кордоні України, відбиття вторгнення на
територію України збройних формувань, ліквідації
диверсійно-розвідувальних груп, а також в інших випадках на
умовах, погоджених у встановленому порядку, з наступним
відшкодуванням пов'язаних з цим витрат згідно із законодавством;
39) подавати органам виконавчої влади та органам місцевого
самоврядування обов'язкові для розгляду пропозиції щодо припинення
порушень законодавства з питань охорони державного кордону України
та усунення передумов до їх вчинення;
40) одержувати в установленому законом порядку за письмовими
запитами керівників підрозділів з оперативно-розшукової роботи чи
розвідувального органу відомості з автоматизованих інформаційних і
довідкових систем та банків даних, створюваних Верховним Судом
України, Генеральною прокуратурою України, Національним банком
України, Антимонопольним комітетом України, Фондом державного
майна України, міністерствами, іншими центральними органами
виконавчої влади та органами місцевого самоврядування України;
( Пункт 40 частини першої статті 20 в редакції Закону N 965-IV
( 965-15 ) від 19.06.2003 )
41) матеріально і морально заохочувати осіб, які надають
Державній прикордонній службі України допомогу у виконанні
покладених на неї завдань;
42) співпрацювати відповідно до законодавства з іноземними
дипломатичними і консульськими установами в питаннях, що належать
до компетенції Державної прикордонної служби України і стосуються
обмеження чи поновлення прав іноземців та осіб без громадянства;
43) взаємодіяти з питань охорони державного кордону України,
протидії незаконній міграції, незаконному обігу наркотичних
засобів, психотропних речовин і прекурсорів, транскордонній
злочинності, контрабандній діяльності з компетентними органами та
військовими формуваннями іноземних держав, міжнародними
організаціями в порядку і на засадах, установлених законодавством;
44) під час безпосереднього виконання завдань з охорони
державного кордону при несенні служби у складі прикордонних
нарядів або здійсненні оперативно-розшукової діяльності безоплатно
користуватися всіма видами міського пасажирського транспорту
загального користування (крім таксі), засобами залізничного,
водного транспорту приміського сполучення та автобусами приміських
маршрутів, а також попутним транспортом;
45) у порядку, передбаченому законодавством, одержувати і
використовувати земельні ділянки для розміщення стаціонарних
технічних засобів та інженерних споруд на державному кордоні
України, розташування органів, підрозділів, навчальних закладів,
підприємств, установ та організацій Державної прикордонної служби
України, пунктів (місць) тимчасового тримання осіб, базування
кораблів і катерів, авіаційних підрозділів, стрільбищ і навчальних
полів тощо.
У випадках, передбачених законом, посадові та службові особи
Державної прикордонної служби України здійснюють також і інші
повноваження.
Стаття 21. Застосування сили під час охорони державного

кордону та суверенних прав України в її виключній

(морській) економічній зоні
Військовослужбовці, а також працівники Державної прикордонної
служби України, які відповідно до їх службових повноважень можуть
залучатися до оперативно-службової діяльності, під час виконання
завдань з охорони державного кордону та суверенних прав України в
її виключній (морській) економічній зоні в межах повноважень,
визначених цим Законом, законами України "Про державний кордон
України" ( 1777-12 ), "Про виключну (морську) економічну зону
України" ( 162/95-ВР ), мають право в порядку і випадках,
передбачених Законом України "Про міліцію" ( 565-12 ), військовими
статутами Збройних Сил України та іншими нормативно-правовими
актами, застосовувати фізичну силу, використовувати службових
собак, а також зберігати, носити спеціальні засоби і зброю,
використовувати і застосовувати їх самостійно або у складі
підрозділів.
Не допускається застосування зброї в напрямку території
суміжної держави, за винятком випадків відбиття збройного нападу
та вторгнення на територію України озброєних військових груп і
злочинних угруповань, припинення збройних провокацій, а також для
відбиття нападу або припинення збройного опору осіб, які незаконно
перетинають чи намагаються незаконно перетнути державний кордон
України.
Стаття 22. Сприяння органів виконавчої влади, органів

місцевого самоврядування, громадських організацій

і громадян виконанню завдань Державною

прикордонною службою України
Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування,
їх службові і посадові особи в межах своїх повноважень сприяють
Державній прикордонній службі України в охороні державного кордону
та суверенних прав України в її виключній (морській) економічній
зоні.
Державна прикордонна служба України має право для виконання
покладених на неї завдань залучати до співробітництва на платній
та безоплатній основі осіб за їх згодою, а також громадські
формування з охорони громадського порядку і державного кордону у
порядку, встановленому законами, що регулюють оперативно-розшукову
діяльність та участь громадян в охороні державного кордону
України.
Розділ V
ПРАВОВИЙ ТА СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ ОСОБОВОГО СКЛАДУ

ДЕРЖАВНОЇ ПРИКОРДОННОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
Стаття 23. Правове становище особового складу Державної

прикордонної служби України
Військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової
служби), а також працівникам Державної прикордонної служби
України, які відповідно до їх службових повноважень можуть
залучатися до оперативно-службової діяльності, видаються службові
та спеціальні посвідчення, а також відповідні знаки (жетони).
Законні вимоги і розпорядження військовослужбовців та
працівників Державної прикордонної служби України, які відповідно
до їх службових повноважень залучені до оперативно-службової
діяльності, є обов'язковими для виконання громадянами України,
іноземцями, особами без громадянства, посадовими і службовими
особами.
Військовослужбовці та працівники Державної прикордонної
служби України під час виконання покладених на них обов'язків
керуються тільки законами, діють на підставі, у межах повноважень
та у спосіб, що передбачені Конституцією ( 254к/96-ВР ) та
законами України. Ніхто інший, за винятком уповноважених посадових
осіб державних органів у передбачених Конституцією ( 254к/96-ВР )
та законами України випадках, не вправі втручатися у законну
діяльність військовослужбовців та працівників Державної
прикордонної служби України.
Ніхто не має права покласти на особовий склад Державної
прикордонної служби України виконання завдань і обов'язків, не
передбачених законами України.
Втручання в діяльність Державної прикордонної служби України
тягне за собою відповідальність, передбачену законом.
Військовослужбовці Державної прикордонної служби України
мають право на носіння форменого одягу із знаками розрізнення,
зразки якого розробляються відповідно до Закону України "Про
військовий обов'язок і військову службу" ( 2232-12 ). { Частина
шоста статті 23 із змінами, внесеними згідно із Законом N 1014-V
( 1014-16 ) від 11.05.2007 }
Використання військових звань, відзнак, форменого одягу,
службових чи спеціальних посвідчень, знаків (жетонів) особою, яка
не належить до особового складу Державної прикордонної служби
України, тягне за собою відповідальність, передбачену законом.
Стаття 24. Правовий захист особового складу Державної

прикордонної служби України
Військовослужбовці та працівники Державної прикордонної
служби України під час виконання покладених на них обов'язків є
представниками влади, недоторканність особи, честь і гідність яких
охороняються законом.
Недоторканність особи військовослужбовця, а також працівника
Державної прикордонної служби України, який відповідно до його
службових повноважень залучений до оперативно-службової
діяльності, їх честь і гідність охороняються законом.
Вчинення злочинів та адміністративних правопорушень щодо
членів сімей військовослужбовців та працівників Державної
прикордонної служби України у зв'язку з виконанням ними службових
обов'язків тягне за собою відповідальність, передбачену законом.
Вчинення злочинів та адміністративних правопорушень щодо
військовослужбовців або працівників Державної прикордонної служби
України, які звільнилися зі служби чи з роботи, а також членів
їхніх сімей, у зв'язку з їх попередньою службовою діяльністю, а
так само і щодо особи, яка відповідно до закону бере участь в
охороні державного кордону України, та членів її сім'ї тягне за
собою відповідальність згідно із законом.
Військовослужбовці та працівники Державної прикордонної
служби України, які виконують завдання за кордоном, перебувають
під захистом України.
Стаття 25. Соціальний захист особового складу Державної

прикордонної служби України
Держава забезпечує соціальний захист особового складу
Державної прикордонної служби України відповідно до Конституції
України ( 254к/96-ВР ), цього Закону та інших актів законодавства.
Пенсійне забезпечення військовослужбовців Державної
прикордонної служби України здійснюється у порядку та у розмірах,
встановлених Законом України "Про пенсійне забезпечення осіб,
звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" ( 2262-12 ).
{ Частина друга статті 25 в редакції Закону N 2505-IV ( 2505-15 )
від 25.03.2005; із змінами, внесеними згідно із Законом N 328-V
( 328-16 ) від 03.11.2006 }
Військовослужбовці Державної прикордонної служби України
користуються правовими і соціальними гарантіями відповідно до
Закону України "Про соціальний та правовий захист
військовослужбовців та членів їх сімей" ( 2011-12 ), цього Закону,
інших актів законодавства.
Соціальний захист працівників Державної прикордонної служби
України забезпечується на загальних підставах відповідно до
законодавства про працю, якщо інше не передбачено трудовим
договором.
Особовому складу Державної прикордонної служби України
гарантується безоплатне медичне забезпечення, яке здійснюється в
лікувально-профілактичних закладах Державної прикордонної служби
України.
Діти загиблих під час виконання службових обов'язків
військовослужбовців, а також працівників Державної прикордонної
служби України, які відповідно до їх службових повноважень були
залучені до оперативно-службової діяльності, мають право вступу до
навчальних закладів Державної прикордонної служби України поза
конкурсом.
Стаття 26. Виплата одноразової грошової допомоги у разі

загибелі (смерті) або каліцтва

військовослужбовців Державної прикордонної

служби України та компенсаційної виплати у

випадку заподіяння шкоди майну

військовослужбовців і працівників Державної

прикордонної служби України чи їх близьким родичам
{ Назва статті 26 в редакції Закону N 328-V ( 328-16 ) від
03.11.2006, із змінами, внесеними згідно із Законом N 1014-V
( 1014-16 ) від 11.05.2007 }
{ Дію частини першої статті 26 зупинено на 2007 рік згідно із
Законом N 489-V ( 489-16 ) від 19.12.2006 } У разі поранення
(контузії, травми або каліцтва), заподіяного військовослужбовцю
Державної прикордонної служби України під час виконання ним
обов'язків військової служби, чи в разі встановлення інвалідності
внаслідок зазначених ушкоджень, а також інвалідності, що настала в
період проходження служби або не пізніш як через три місяці після
звільнення зі служби чи після закінчення цього строку, але
внаслідок захворювання або нещасного випадку, що мали місце в
період проходження служби, йому виплачується одноразова грошова
допомога в розмірі до п'ятирічного грошового забезпечення за
останньою посадою, яку він займав, а в разі його загибелі або
смерті членам сім'ї - у розмірі десятирічного грошового
забезпечення в порядку та на умовах, визначених Кабінетом
Міністрів України. За сім'єю загиблого зберігається право на
одержання житлової площі. { Частина перша статті 26 із змінами,
внесеними згідно із Законами N 328-V ( 328-16 ) від 03.11.2006,
N 1014-V ( 1014-16 ) від 11.05.2007 }
{ Дію частини другої статті 26 зупинено на 2007 рік згідно із
Законом N 489-V ( 489-16 ) від 19.12.2006 } Якщо
військовослужбовець та члени його сім'ї, крім підстав,
передбачених частиною першою цієї статті, одночасно мають право на
отримання одноразової грошової допомоги, встановленої іншими
законами, виплата відповідних грошових сум здійснюється за однією
з підстав за вибором особи, яка має право на отримання таких
виплат. { Статтю 26 доповнено частиною згідно із Законом N 328-V
( 328-16 ) від 03.11.2006 }
Шкода, заподіяна майну військовослужбовця або працівника
Державної прикордонної служби України чи його близьким родичам у
зв'язку з виконанням ним обов'язків військової служби з
безпосередньої охорони державного кордону України чи її суверенних
прав у виключній (морській) економічній зоні, компенсується в
установленому законом порядку за рахунок коштів державного
бюджету. { Частина третя статті 26 із змінами, внесеними згідно із
Законом N 1014-V ( 1014-16 ) від 11.05.2007 }

Розділ VI
ФІНАНСУВАННЯ І ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ДЕРЖАВНОЇ

ПРИКОРДОННОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
Стаття 27. Фінансування діяльності Державної прикордонної

служби України
Фінансування діяльності Державної прикордонної служби України
здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України та інших
джерел, передбачених законодавством.
Пільги, компенсації та гарантії, передбачені цим Законом,
надаються за рахунок і в межах бюджетних асигнувань на утримання
відповідних бюджетних установ. { Статтю 27 доповнено частиною
другою згідно із Законом N 107-VI ( 107-17 ) від 28.12.2007 -
зміну визнано неконституційною згідно з Рішенням Конституційного
Суду N 10-рп/2008 ( v010p710-08 ) від 22.05.2008 }
Стаття 28. Забезпечення діяльності Державної прикордонної

служби України
Забезпечення діяльності органів Державної прикордонної служби
України здійснюється спеціально уповноваженим центральним органом
виконавчої влади у справах охорони державного кордону через
державне оборонне замовлення та закупівлю товарів, робіт і послуг
за державні кошти.
Місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого
самоврядування сприяють Державній прикордонній службі України, її
органам у розв'язанні житлових та інших соціально-побутових
проблем, забезпеченні транспортними засобами і зв'язком. Державна
прикордонна служба України звільняється від передачі місцевим
державним адміністраціям або органам місцевого самоврядування
частини житла, побудованого за рахунок цільових державних
капітальних вкладень та інших коштів. Житло державного житлового
фонду, що звільняється військовослужбовцями Державної прикордонної
служби України, передається у встановленому порядку її відповідним
органам для його повторного заселення.
Державна прикордонна служба України має службові приміщення
та інші споруди, об'єкти охорони здоров'я, навчального,
науково-дослідного, господарського та соціально-культурного
призначення, службовий житловий фонд.
Майно, закріплене за спеціально уповноваженим центральним
органом виконавчої влади у справах охорони державного кордону,
органами Державної прикордонної служби України, її навчальними
закладами, установами та організаціями, є державною власністю і
належить їм на праві оперативного управління.
Розділ VII
КОНТРОЛЬ І НАГЛЯД ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ДЕРЖАВНОЇ ПРИКОРДОННОЇ

СЛУЖБИ УКРАЇНИ
Стаття 29. Контроль Верховної Ради України за діяльністю

Державної прикордонної служби України
Голова Державної прикордонної служби України систематично
інформує Верховну Раду України про виконання Державною
прикордонною службою України покладених на неї завдань, додержання
законодавства, забезпечення прав і свобод людини та з інших
питань.
Голова Державної прикордонної служби України щороку подає
Верховній Раді України письмовий звіт про діяльність Державної
прикордонної служби України.
Стаття 30. Контроль Президента України за діяльністю

Державної прикордонної служби України
Контроль за діяльністю Державної прикордонної служби України
здійснюється Президентом України відповідно до повноважень,
визначених Конституцією України ( 254к/96-ВР ).
Голова Державної прикордонної служби України систематично
інформує Президента України, Раду національної безпеки і оборони
України з основних питань діяльності Державної прикордонної служби
України, а також щороку подає Президенту України письмовий звіт
про діяльність Державної прикордонної служби України.
Стаття 31. Контроль за господарською і фінансовою діяльністю

Державної прикордонної служби України
Контроль за господарською і фінансовою діяльністю Державної
прикордонної служби України здійснюється в порядку, визначеному
законами України.
Стаття 32. Нагляд за дотриманням законності в діяльності

Державної прикордонної служби України
Нагляд за додержанням законності в діяльності Державної
прикордонної служби України здійснюється в порядку, визначеному
Конституцією ( 254к/96-ВР ) та законами України.
Розділ VIII
ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПРАВОПОРУШЕННЯ У СФЕРІ ДІЯЛЬНОСТІ

ДЕРЖАВНОЇ ПРИКОРДОННОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
Стаття 33. Відповідальність особового складу Державної

прикордонної служби України
Військовослужбовці та працівники Державної прикордонної
служби України самостійно приймають рішення в межах своїх
повноважень, керуючись Конституцією ( 254к/96-ВР ) і законами
України, іншими нормативно-правовими актами та наказами прямих
начальників. Наказ, який є явно злочинним, виконанню не підлягає.
Посадові особи, які віддали такий наказ, несуть відповідальність і
відшкодовують заподіяну внаслідок його виконання шкоду згідно із
законом.
За протиправні дії чи бездіяльність військовослужбовці та
працівники Державної прикордонної служби України несуть
відповідальність згідно із законом.
Військовослужбовці та працівники Державної прикордонної
служби України, які виконують свої обов'язки відповідно до наданих
цим Законом повноважень, не несуть відповідальності за заподіяну
не з їх вини іншим особам майнову шкоду. Така шкода у разі
недоведення вини цих осіб компенсується відповідно до законів за
рахунок Державного бюджету України.
Стаття 34. Відповідальність за неправомірні дії, що

перешкоджають реалізації повноважень

Державної прикордонної служби України
Непокора або опір законним вимогам військовослужбовців та
працівників Державної прикордонної служби України, неправомірне
втручання в їх законну діяльність тягне за собою відповідальність,
передбачену законом.
Розділ IX
ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
1. Цей Закон набирає чинності з 1 серпня 2003 року, крім
частини другої статті 6 цього Закону, яка набирає чинності
з 1 січня 2005 року. До набрання нею чинності загальна чисельність
Державної прикордонної служби України становитиме:
до 1 січня 2004 року - 45000 осіб, у тому числі 42000
військовослужбовців;
з 1 січня 2004 року - 48000 осіб, у тому числі 42000
військовослужбовців.
2. З набранням чинності цим Законом втрачають чинність:
1) Закон України "Про Прикордонні війська України"
( 1779-12 ) (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., N 2,
ст. 7; 1996 р., N 37, ст. 167; 1999 р., N 48, ст. 419; 2002 р.,
N 16, ст. 113, N 33, ст. 236);
2) Закон України "Про загальну структуру і чисельність
Прикордонних військ України" ( 554-14 ) (Відомості Верховної Ради
України, 1999 р., N 18, ст. 158; 2002 р., N 48, ст. 360);
3) Постанова Верховної Ради України від 4 листопада 1991 року
"Про порядок комплектування, військового, матеріально-технічного і
фінансового забезпечення Прикордонних військ України" ( 1781-12 )
(Відомості Верховної Ради України, 1992 р., N 2, ст. 9, N 29,
ст. 400; 1996 р., N 37, ст. 167);
4) Постанова Верховної Ради України від 4 листопада 1991 року
"Про порядок введення в дію Закону України "Про Прикордонні
війська України" ( 1780-12 ) (Відомості Верховної Ради України,
1992 р., N 2, ст. 8).
3. Державна прикордонна служба України є правонаступником
Прикордонних військ України, створюється на їх основі, у тому
числі матеріально-технічній базі, у межах штатної чисельності та
фінансування за станом на 1 січня 2003 року.
4. До приведення у відповідність із Законом України "Про
Державну прикордонну службу України" закони та інші
нормативно-правові акти застосовуються у частині, що не суперечить
цьому Закону.
5. Кабінету Міністрів України протягом шести місяців після
набрання чинності цим Законом привести свої нормативно-правові
акти у відповідність із цим Законом.

Президент України Л.КУЧМА
м. Київ, 3 квітня 2003 року

N 661-IV

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: