open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
МІЖВІДОМЧА КООРДИНАЦІЙНА РАДА

З АДАПТАЦІЇ ЗАКОНОДАВСТВА УКРАЇНИ ДО ЗАКОНОДАВСТВА

ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ
Р І Ш Е Н Н Я
N 5 від 29.05.2001

Заслухавши та обговоривши інформацію секретаря Міжвідомчої
координаційної ради з адаптації законодавства України до
законодавства ЄС (далі - МКР), директора Департаменту міжнародного
права Міністерства юстиції України В. Демченка, заступника
директора Департаменту міжнародного права Д. Корбута та директора
Центру порівняльного права С. Шевчука про результати роботи з
адаптації законодавства у 2000 році та про основні завдання щодо
роботи з адаптації законодавства у 2001 році, Міжвідомча
координаційна рада вирішила: 1. Звіт про роботу з адаптації законодавства в центральних
органах виконавчої влади у 2000 році узяти до відома. 2. Затвердити звіт про виконання Плану роботи з адаптації
законодавства України до законодавства ЄС у 2000 році. 3. Інформацію про результати першого засідання Національної
ради з питань адаптації законодавства України до законодавства ЄС
та про стан виконання рішення Національної ради від 11.12.2000 N 1
узяти до відома. 4. Членам МКР розглянути та до 1 липня 2001 року подати
секретаріату МКР зауваження і пропозиції до підготовлених на
виконання рішення Національної ради від 11.12.2000 N 1 проектів: Закону України "Про Концепцію Загальнодержавної програми
адаптації законодавства України до законодавства ЄС"; пропозицій щодо змін і доповнень до Регламенту Верховної Ради
України; постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до
Тимчасового Регламенту Кабінету Міністрів України". 5. Інформацію про виконання за станом на 29 травня 2001 року
Плану роботи з адаптації законодавства України до законодавства ЄС
у 2001 році, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України
від 10.04.2001 N 345 ( 345-2001-п ) "Про затвердження плану дій
щодо реалізації пріоритетних положень Програми інтеграції України
до ЄС у 2001 році" взяти до відома. 6. Членам МКР забезпечити подання до 10 червня 2001 року
звітів за перше півріччя про виконання Плану роботи з адаптації
законодавства у 2001 році та про організацію роботи з адаптації
законодавства України до законодавства ЄС за встановленою формою. 7. Членам МКР подати пропозиції щодо доцільності реформування
порядку діяльності підкомісій МКР як робочих органів Національної
ради з питань адаптації законодавства України до законодавства ЄС. 8. Головам підкомісій МКР розглянути можливість залучення до
їх роботи представників відповідних комітетів Верховної Ради
України та проінформувати про це секретаріат МКР до 1 липня 2001
року. 9. Затвердити з урахуванням зауважень та пропозиції членів
МКР Програму перекладів актів європейського права у 2001 році. Членам МКР у випадку виникнення необхідності в терміновому
перекладі актів законодавства ЄС, які не ввійшли до Програми
перекладів актів європейського права у 2001 році, забезпечити
здійснення перекладів цих актів самостійно або звернутися до
Міністерства юстиції України з обгрунтованими пропозиціями щодо
внесення змін та доповнень до Програми перекладів актів
європейського права у 2001 році. 10. Затвердити з урахуванням зауважень та пропозиції членів
МКР Положення про робочі групи з питань розробки проектів
нормативно-правових актів України з урахуванням основних положень
законодавства ЄС. 11. Членам МКР забезпечити підготовку та подання до 1 липня
2001 року до секретаріату МКР пропозицій щодо утворення робочих
груп відповідно до Плану роботи з адаптації законодавства України
до законодавства ЄС у 2001 році та Положення про робочі групи з
питань розробки проектів нормативно-правових актів України з
урахуванням основних положень законодавства ЄС. 12. Затвердити Тимчасове положення про порядок проведення
економічно-фінансової експертизи проектів нормативно-правових
актів України, що розробляються з урахуванням основних положень
законодавства ЄС. 13. Інформацію про роль Центру порівняльного права при
Міністерстві юстиції України як секретаріату МКР взяти до відома. 14. Затвердити орієнтовний графік роботи МКР у 2001 році. 15. Затвердити в новій редакції з урахуванням зауважень і
пропозицій членів МКР Положення про порядок підготовки плану
роботи з адаптації законодавства України до законодавства
Європейського Союзу. 16. Членам МКР до 15.06.2001 подати пропозиції до Плану
роботи з адаптації законодавства на 2002 рік за формою та в
порядку, що визначені Положенням про порядок підготовки плану
роботи з адаптації законодавства України до законодавства ЄС. 17. Затвердити новий склад МКР. 18. Погодитись з пропозиціями Міністерства фінансів України,
Державної податкової адміністрації України, Національного банку
України щодо необхідності утворення нових підкомісії з питань
податкового і фінансового законодавства (під головуванням
представника Міністерства фінансів України) та підкомісії з питань
банківського законодавства (під головуванням представника
Національного банку України) замість підкомісії з питань
податкового законодавства і підкомісії з питань фінансового та
банківського законодавства. Головам новоутворених підкомісій визначити їх склад та
провести засідання до 15 червня 2001 року. 19. Інформацію про список осіб, відповідальних за організацію
роботи з адаптації законодавства в центральних органах виконавчої
влади, та про склад підкомісій МКР узяти до відома. 20. Головам підкомісій МКР до 15.06.2001 провести засідання
підкомісій з метою інформування їх членів про результати 5-го
засідання МКР, протоколи засідань надіслати до 20 червня 2001 року
до секретаріату МКР.

Голова МКР,
Міністр юстиції України С. Станік

ЗАТВЕРДЖЕНО *

рішенням п'ятого засідання

Міжвідомчої координаційної

ради з адаптації

законодавства України

до законодавства

Європейського Союзу

від 29 травня 2001 року

ПОЛОЖЕННЯ
про робочі групи з питань розробки проектів нормативно-правових

актів України з урахуванням основних положень

законодавства Європейського Союзу
____________
* З урахуванням пропозицій міністерств та інших органів виконавчої
влади.
1. Робоча група з питань розробки проектів
нормативно-правових актів України з урахуванням основних положень
законодавства Європейського Союзу (далі - робоча група)
створюється на виконання окремих пунктів Плану роботи з адаптації
законодавства України до законодавства Європейського Союзу (далі -
План роботи з адаптації законодавства), який є складовою частиною
Плану дій щодо реалізації пріоритетних положень Програми
інтеграції України до Європейського Союзу, та щорічно
затверджується Кабінетом Міністрів України відповідно до Указу
Президента України від 14 вересня 2000 року N 1072 ( 1072/2000,
n0001100-00 ) "Про Програму інтеграції України до Європейського
Союзу". 2. Центральний орган виконавчої влади, який зазначений першим
у переліку виконавців у Плані роботи з адаптації законодавства
(далі - головний розробник), забезпечує створення робочої групи,
очолює, організовує, спрямовує і координує її діяльність з
розроблення проекту нормативно-правового акта. Інформацію про створення робочої групи головний розробник
разом з копією наказу направляє у 10-денний термін до Міністерства
юстиції України, яке забезпечує облік створених робочих груп та
моніторинг їх діяльності. 3. Робоча група забезпечує: визначення концепції проекту нормативно-правового акта; визначення з урахуванням рекомендацій Центру порівняльного
права при Міністерстві юстиції України переліку актів
законодавства ЄС, яким повинен відповідати проект
нормативно-правового акта; вивчення стану та порядку врегулювання законодавством ЄС
питань, урегулювання яких передбачається цим проектом; підготовку тексту проекту нормативно-правового акта з
урахуванням основних положень законодавства ЄС та згідно з
вимогами нормопроектної техніки; визначення ступеня відповідності положень розроблюваного
проекту нормативно-правового акта основним положенням
законодавства Європейського Союзу та підготовку проекту Довідки
відповідності проекту основним положенням законодавства
Європейського Союзу (далі - Довідка відповідності) за формою,
встановленою Тимчасовим регламентом Кабінету Міністрів України (
915-2000-п ); участь у проведенні термінологічної експертизи перекладу
актів законодавства Європейського Союзу, організацію якої
забезпечують спільно Центр перекладів актів європейського права та
Центр порівняльного права при Міністерстві юстиції України в
порядку, який визначає Міністерство юстиції України; участь у проведенні фінансово-економічної експертизи
наслідків впровадження нормативно-правових актів України,
розроблених з урахуванням основних положень законодавства ЄС,
організацію якої забезпечує головний розробник у порядку, який
визначає Міжвідомча координаційна рада з питань адаптації
законодавства України до законодавства Європейського Союзу (далі -
МКР) та врахування її результатів; супроводження проекту нормативно-правового акта на всіх
подальших стадіях нормотворчого процесу. 4. Робоча група має право: залучати до своєї роботи спеціалістів зацікавлених органів
виконавчої влади з метою вирішення питань, урегулювання яких
передбачається цим проектом; безоплатно одержувати від органів виконавчої влади
інформацію, необхідну для розробки проекту нормативно-правового
акта, за письмовими запитами; оперативно отримувати інформацію про стан проходження проекту
нормативно-правового акта в процесі його погодження та
затвердження; брати участь в обговоренні пропозицій щодо внесення змін і
доповнень до проекту нормативно-правового акта, які виникають під
час погодження та затвердження проекту; подавати пропозиції щодо фінансування своєї діяльності та
одержувати від головного розпорядника коштів необхідне для
організації її роботи матеріально-технічне та фінансове
забезпечення. 5. Робоча група зобов'язана: підготувати проекти нормативно-правового акта та Довідки
відповідності у визначені головним розробником терміни; забезпечити відповідність розроблюваного проекту
нормативно-правового акта основним положенням законодавства ЄС
настільки, наскільки це доцільно для України з огляду на
економічні, політичні та соціальні наслідки впровадження
відповідних правових норм, адаптованих до вимог ЄС; проводити свої засідання згідно з погодженим з Міністерством
юстиції України графіком; відстежувати відповідність основним положенням законодавства
ЄС змін і доповнень, що пропонуються до внесення іншими суб'єктами
нормотворчого процесу на всіх його стадіях. 6. Представників органів виконавчої влади, установ та
організацій, що залучаються до складу робочої групи, головний
розробник обирає сам за погодженням з цими органами, установами та
організаціями. Представляє робочу групу її голова, який призначається
головним розробником. Головний розробник визначає вимоги до особи,
що може займати посаду голови робочої групи, у наказі про
створення робочої групи. Претендент на місце голови робочої групи
подає заявку, у якій мають бути зазначені прізвище, ім'я та по
батькові особи, посада, місце роботи, науковий ступінь, робочий
телефон. Також указуються: назва проекту, приблизний склад робочої
групи, гранична вартість проекту, поетапний план виконання
проекту. Головний розробник призначає голову робочої групи
наказом. Після призначення на посаду голова робочої групи подає
головному розробнику: склад робочої групи (який попередньо
погоджується головним розробником), технічні завдання на кожного
члена робочої групи, поетапний графік діяльності робочої групи. До складу робочої групи мають бути залучені: а) представники центрального органу виконавчої влади, який є
головним розробником; б) представники інших центральних та місцевих органів
виконавчої влади, до компетенції яких належать питання,
урегулювання яких передбачається проектом нормативно-правового
акта; в) експерт Центру порівняльного права при Міністерстві юстиції
України. У разі потреби до складу робочої групи можуть залучатися
представники законопроектних департаментів Міністерства юстиції
України, до компетенції яких належать питання, урегулювання яких
передбачається проектом нормативно-правового акта, а також
науковці, фахівці, представники недержавних організацій за їх
згодою. Склад робочої групи затверджується наказом головного
розробника. З членами робочої групи головний розробник укладає договір
цивільно-правового характеру на виконання робіт. Членів робочої групи може бути виведено зі складу робочої
групи наказом головного розробника відповідно до умов договору. Замість виведеного члена робочої групи її голова може
призначити іншу особу за погодженням з головним розробником. 7. Голова робочої групи: забезпечує підготовку технічного завдання для кожного члена
робочої групи; забезпечує розробку графіка поетапної підготовки проекту
нормативно-правового акта; скликає та веде засідання робочої групи згідно з графіком її
роботи; забезпечує ведення протоколів засідань робочої групи; координує роботу робочої групи, представляє інтереси членів
робочої групи перед головним розробником; забезпечує підготовку та подання головному розробнику у
визначений ним термін попереднього та остаточного варіантів
проекту нормативно-правового акта та Довідки відповідності з
урахуванням зауважень та пропозицій членів робочої групи з
відповідними графіками, таблицями, схемами, порівняльним аналізом
та іншими аналітичними матеріалами; підписує всі документи, які розроблені робочою групою; щомісячно інформує головного розробника та Міністерство
юстиції України про діяльність робочої групи шляхом подання
зведеного звіту про результати роботи групи та її досягнення. Звіт
подається до десятого числа місяця, наступного за звітним; готує підсумковий звіт робочої групи та подає його головному
розробнику та до Міністерства юстиції України в десятиденний
термін з моменту припинення діяльності робочої групи. Голова робочої групи має право скликати позапланові засідання
робочої групи. Якщо виникає необхідність позапланового скликання
засідання робочої групи, то її голова інформує про це членів
робочої групи за 5 днів до дати засідання. 8. Члени робочої групи зобов'язані: брати участь у всіх засіданнях робочої групи згідно з графіком
її роботи; на виконання рішень робочої групи готувати текст проекту
нормативно-правового акта або певну його частину, пропозиції та
зауваження до текстів проекту нормативно-правового акта та Довідки
відповідності в період між її засіданнями; керуватися у своїй роботі Конституцією та законами України,
іншими нормативно-правовими актами України; нести персональну відповідальність за повне, правильне та
своєчасне виконання всіх робіт, пов'язаних з підготовкою проекту
нормативно-правового акта; щомісяця готувати та подавати голові робочої групи звіти про
здійснену роботу до 3-го числа місяця, наступного за звітним. 9. Фінансування діяльності робочої групи здійснюється
відповідно до кошторису, затвердженого головним розробником у
межах видатків, які виділено на розроблення відповідного проекту
нормативно-правового акта, унесеного до Плану роботи з адаптації
законодавства. Розрахунки щодо розміру коштів, необхідних для
фінансування діяльності робочої групи, здійснює головний розробник
у порядку, визначеному цим положенням та іншими рішеннями МКР. До робочого часу членів робочої групи зараховується час
засідань робочої групи, а також той період, протягом якого вони
згідно з рішенням робочої групи самостійно працюють над проектом
нормативно-правового акта або Довідки відповідності. Виплати членам робочої групи з утриманням всіх податків,
передбачених чинним законодавством України, здійснюються
бухгалтерією головного розробника щомісяця на підставі звіту про
діяльність робочої групи за місяць та звітів про роботу члена
робочої групи. Якщо діяльність робочої групи у звітному періоді не
відбувалася, то оплата роботи її членів не здійснюється. Тривалість роботи робочої групи визначає головний розробник,
виходячи з термінів, установлених для підготовки проекту
нормативно-правового акта. До цього періоду включається час роботи
над проектом, а також його супроводження на всіх подальших стадіях
нормотворчого процесу. 10. Головний розробник зобов'язаний надати приміщення для
проведення засідань робочої групи. 11. Головний розробник призначає працівника, відповідального
за здійснення контролю за діяльністю робочої групи, який: а) ознайомлюється з текстом розроблюваного проекту
нормативно-правового акта, аналітичними матеріалами, довідками та
ін.; б) надає письмові рекомендації щодо питань, урегулювання яких
передбачається цим проектом; в) може бути присутній на нарадах робочої групи з правом
голосу; г) уносить пропозиції щодо порядку роботи; і) перевіряє звіти членів робочої групи та дає рекомендації. 12. Порядок припинення діяльності робочої групи: Рішення про припинення діяльності робочої групи приймає
головний розробник, про що видається наказ. Така інформація разом
з копією наказу надсилається Міністерству юстиції України в
десятиденний термін з моменту підписання наказу. Датою припинення діяльності робочої групи вважається дата
підписання наказу про припинення діяльності робочої групи. Припинення діяльності робочої групи проводиться у разі: а) прийняття або видання проекту нормативно-правового акта
відповідним органом або посадовою особою; б) прийняття або видання іншого нормативно-правового акта,
який повністю врегульовує питання, на вирішення яких робочою
групою розробляється проект нормативно-правового акта; в) визнання розробки проекту нормативно-правового акта
головним розробником недоцільною, а проекту нормативно-правового
акта таким, що його впровадження буде мати негативні економічні,
політичні та соціальні наслідки. Головний розробник приймає таке
рішення на підставі довідок та розрахунків, наданих відповідними
органами; г) виключення проекту нормативного акта з переліку актів, що
затверджені Планом роботи з адаптації законодавства, у разі
внесення змін та доповнень до цього Плану. Усі можливі причини припинення діяльності робочої групи або
окремих її членів мають бути відображені в конкретному договорі. Після припинення діяльності робочої групи вся документація,
включаючи довідки, аналітичні матеріали, переклади та інше,
передається на зберігання головному розробнику. 13. За результатами підсумкового звіту про діяльність робочої
групи Міністерство юстиції України щорічно готує та подає зведений
звіт про результати діяльності всіх робочих груп, який виносить на
розгляд МКР разом з пропозиціями щодо вдосконалення такої
діяльності. У разі неефективного використання коштів, виділених
для фінансування діяльності робочих груп, Міністерство юстиції
України інформує про це Кабінет Міністрів України.

Голова МКР,
Міністр юстиції України С. Станік

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішенням п'ятого засідання

Міжвідомчої координаційної

ради з адаптації

законодавства України

до законодавства

Європейського Союзу

від 29 травня 2001

ТИМЧАСОВЕ ПОЛОЖЕННЯпро порядок проведення економічно-фінансової експертизи наслідків
упровадження нормативно-правових актів України, розроблених з
урахуванням основних положень законодавства Європейського Союзу
1. Відповідно до Концепції адаптації законодавства України до
законодавства Європейського Союзу (далі - ЄС), затвердженої
постановою Кабінету Міністрів України від 16 серпня 1999 р. N 1496
( 1496-99-п ), одним із завдань першого етапу адаптації
законодавства, що триває в даний період, є забезпечення розвитку
законодавства України за визначеними цією Концепцією або
Міжвідомчою координаційною радою з адаптації законодавства України
до законодавства ЄС (далі - МКР) пріоритетними сферами в напрямі
його поступового зближення із законодавством ЄС. Перед Україною на цьому етапі не стоїть завдання щодо
забезпечення повної відповідності її законодавства в цілому та
окремих актів законодавства до відповідного законодавства ЄС, мова
може йти лише про досягнення певного ступеня такої відповідності. Для забезпечення поступового наближення законодавства в
процесі провадження нормотворчої діяльності необхідно враховувати
окремі положення актів законодавства ЄС настільки, наскільки це
доцільно для України з огляду на економічні, політичні та
соціальні наслідки прийняття відповідних правових норм, наближених
до вимог законодавства ЄС. 2. Визначення доцільності врахування окремих положень
законодавства ЄС у процесі нормопроектування відбувається шляхом
проведення економічно-фінансової експертизи наслідків упровадження
нормативно-правових актів України (далі - НПА), розроблених з
урахуванням основних положень законодавства ЄС або без їх
урахування (далі - ЕФЕНУ), яка проводиться в порядку, що
встановлений цим Положенням. 3. Проведення ЕФЕНУ забезпечує центральний орган виконавчої
влади, визначений головним розробником НПА (далі - головний
розробник), залучаючи на договірних засадах відповідних
спеціалістів або наукову, дослідну чи іншу установу, що може
провести таку експертизу. 4. Фінансування видатків головного розробника, пов'язаних із
замовленням ЕФЕНУ, здійснюється в межах коштів, що виділяються в
Державному бюджеті України щорічно для забезпечення реалізації
плану роботи з адаптації законодавства України до законодавства
ЄС. Обгрунтування обсягів фінансування видатків з Державного
бюджету України та відповідні розрахунки готуються в порядку та за
формою, що визначаються МКР. 5. ЕФЕНУ проводиться за участю представників робочої групи,
яка створена з метою розроблення відповідного проекту НПА. Робоча
група для проведення ЕФЕНУ передає матеріали, підготовлені в ході
її роботи, а саме: - концепцію та текст проекту НПА; - перелік етапів, механізм та опис структур, необхідних для
його впровадження; - концепції та тексти чинних НПА, які за сферою застосування
пов'язані з проектом, що розглядається, із зазначенням конкретних
статей, з якими існують зв'язки; - перелік та тексти актів законодавства ЄС, відібраних
робочою групою для їх урахування при розробленні проекту НПА, а
також їх офіційні переклади на українську мову; - проект довідки відповідності (невідповідності) проекту НПА
основним положенням законодавства ЄС, розробленої в порядку,
визначеному МКР, у якій зазначаються попередні висновки та
пропозиції робочої групи щодо врахування або неврахування окремих
положень відібраних актів законодавства ЄС. 6. В основу оцінки наслідків упровадження законодавства
України, адаптованого до законодавства ЄС, покладається системний
комплексний підхід, який ірунтується на врахуванні всіх основних
напрямів як безпосереднього, так і опосередкованого впливу НПА на
економічні, соціальні, екологічні та інші аспекти життєдіяльності
суспільства, у тому числі на зростання реального валового
внутрішнього продукту і реальної купівельної спроможності
населення. При цьому особлива увага має приділятися питанню забезпечення
захисту прав людини, рівня захисту інтелектуальної власності, а
також тому, чи буде створено нові робочі місця, чи, можливо, певні
робочі місця буде ліквідовано. Необхідно також врахувати, що в
результаті дії цього та інших НПА відбуваються такі перетворення в
житті країни, які змінюють закономірності взаємодії НПА з
економікою. Тому ЕФЕНУ необхідно проводити принаймні в три
періоди: а) одразу після упровадження НПА, коли в країні діють старі
інституційні, економічні та ментальні засади, за своєю
інерційністю ще не змінені дією даного НПА; б) після впровадження НПА, коли інерція старих засад у
результаті дії даного та інших НПА частково подолана; в) коли інерція подолана повністю. При проведенні ЕФЕНУ необхідно врахувати, що показники впливу
відповідних правових норм залежатимуть значною мірою від
ефективності їх впровадження, забезпечення якої потребуватиме
утворення відповідних структур та розроблення дієвих механізмів,
належного професійного рівня та технічного оснащення працівників
органів виконавчої влади, запровадження ефективного механізму
судового захисту прав та інтересів учасників правовідносин, які
виникають на основі цих норм. Отже, необхідно порівнювати видатки
на ці заходи із зростанням ефекту від них. 7. При проведенні ЕФЕНУ необхідно розрахувати відповідні
показники, які матимуть місце в разі впровадження правових норм,
якщо вони будуть розроблені в тій чи іншій редакції, яка
враховуватиме або ні окремі положення відібраних актів
законодавства ЄС. 8. Результати ЕФЕНУ викладаються у вигляді висновку, у якому
міститься перелік секторів, сфер, аспектів економіки, яких
безпосередньо та опосередковано стосується НПА, напрями та ступені
зміни соціально-економічних показників у кожному з трьох періодів
("А", "Б", "В" - див. п. 6), наводяться факти і цифрові дані, що
обгрунтовують потребу або неможливість прийняття НПА, розробленого
з урахуванням окремих положень відібраних актів законодавства ЄС,
відображаються фінансово-економічні розрахунки та пропозиції щодо
джерел покриття витрат на впровадження НПА (якщо реалізація акта
не потребує фінансування з державного чи місцевого бюджетів, то
про це окремо повідомляється у висновку), прогнозуються очікувані
соціально-економічні результати реалізації акта, наводиться
остаточний висновок щодо доцільності прийняття НПА.
9. Висновок готується усіма залученими установами і передається
головному розробнику у визначені або встановлені терміни. Головний
розробник ураховує цей висновок при вирішенні питання щодо
підготовки остаточної редакції проекту НПА та довідки
відповідності (невідповідності) цього проекту основним положенням
законодавства ЄС.

Голова МКР,
Міністр юстиції України С. Станік

"Бюлетень Міністерства юстиції України", N 3, 2001 р.

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: