open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст
Попередня
                             
                             
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 128 від 20.02.2002 Зареєстровано в Міністерстві

м. Київ юстиції України

6 березня 2002 р.

за N 229/6517

Про затвердження Нормативів наповнюваності груп дошкільних
навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів
спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп
подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних акладів усіх типів та Порядку поділу класів на групи при вивченні

окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах

{ Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства

освіти

N 572 ( z0844-02 ) від 09.10.2002

Наказом Міністерства освіти і науки,

молоді та спорту

N 921 ( z1482-12 ) від 17.08.2012 }

На виконання статті 14 Закону України "Про дошкільну освіту"
( 2628-14 ) та статті 14 Закону України "Про загальну середню
освіту" ( 651-14 ) Н А К А З У Ю:
1. Затвердити Нормативи наповнюваності груп дошкільних
навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів
спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп
подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних
закладів усіх типів та Порядок поділу класів на групи при вивченні
окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах згідно з
додатками 1 та 2.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства
освіти України від 10.09.97 N 341 ( z0453-97 ) "Про нормативи
граничної наповнюваності класів, груп, гуртків і нормативи поділу
класів при вивченні окремих предметів у середніх закладах освіти",
зареєстрований у Міністерстві юстиції України 06.10.97 за
N 453/2257.
3. Контроль за виконанням наказу покласти на заступників
Державного секретаря Богомолова А.Г. та Науменка Г.Г.
Державний секретар В.О.Зайчук

Додаток 1

до наказу

Міністерства освіти і науки

України від 20.02.2002 N 128
Нормативи

наповнюваності груп дошкільних навчальних

закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів

спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів),

груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх

навчальних закладів усіх типів
------------------------------------------------------------------ | Наповнюваність | Показники | не повинна | | перевищувати | ---------------------------------------------+------------------| 1. Дошкільні навчальні заклади (ясла-садки) | | компенсуючого типу: | | спеціальні | | групи для дітей: | | глухих, сліпих, із складними вадами | | розвитку | 6 | зі зниженим слухом, з порушенням | | опорно-рухового апарату, глибоко | | розумово відсталих | 8 | з важкими порушеннями мови, | | затримкою психічного розвитку, | | косоокістю і амбліопією, зі зниженим | | зором, розумово відсталих і хворих на | | сколіоз | 10 | з фонетико-фонематичним | | недорозвитком мови | 12 | санаторні | | групи для дітей: | | до трьох років | 15 | від трьох і старше років | 20 | ---------------------------------------------+------------------| 2. Загальноосвітні школи-інтернати | | групи для дітей дошкільного віку | 20 | 1-12-й класи та виховні групи для дітей | | шкільного віку | 25 | ---------------------------------------------+------------------| 3. Навчальні інтернатні заклади для | | дітей-сиріт і дітей, позбавлених | | батьківського піклування | | дошкільні групи для дітей одного віку | 20 | дошкільні групи різновікові | 15 | 1 - 9-й класи та виховні групи | 25 | 10 - 12-й класи та виховні групи | 20 | ---------------------------------------------+------------------| 4. Спеціальні загальноосвітні школи | | (школи-інтернати) * | | 1-12-й класи та виховні | | групи для дітей: | | глухих, сліпих | 8 | зі зниженим слухом, з наслідками | | поліомієліту і церебральним | | паралічем, глибоко | | розумово відсталих | 10 | зі зниженим зором, з важкими | | порушеннями мови, | | розумово відсталих, із затримкою | | психічного розвитку | 12 | із складними вадами розвитку | 6 | ---------------------------------------------+------------------| 5. Школи соціальної реабілітації | | групи (класи) | 18 | ---------------------------------------------+------------------| 6. Загальноосвітні санаторні школи | | (школи-інтернати) | | 1 - 12-й класи та виховні групи | 20 | ---------------------------------------------+------------------| 7. Групи подовженого дня | 30 | ----------------------------------------------------------------- ___________

* Наповнюваність дошкільних груп спеціальних загальноосвітніх
шкіл (шкіл-інтернатів) відповідає наповнюваності груп спеціальних
дошкільних закладів для дітей з відповідними вадами розвитку. Мінімальна наповнюваність груп при проведенні факультативних
занять та курсів за вибором у загальноосвітніх навчальних закладах
міської місцевості становить 8 чоловік, сільської місцевості - 4
чоловіки.
( Додаток 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства
освіти N 572 ( z0844-02 ) від 09.10.2002 )

Додаток 2

до наказу

Міністерства освіти і науки

України від 20.02.2002 N 128
Порядок

поділу класів на групи при вивченні окремих

предметів у загальноосвітніх навчальних закладах
При вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних
закладах для посилення індивідуальної роботи з учнями
запроваджується поділ класів на групи.
------------------------------------------------------------------ Предмети, при вивченні яких класи підлягають | При кількості| поділу на групи | учнів у класі| ------------------------------------------------+---------------| 1. При проведенні уроків з трудового навчання | | (крім загальноосвітніх шкіл-інтернатів для | | дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського | | піклування, санаторних та спеціальних | | загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) | | 5 - 9-й класи: | | міська місцевість | більше 27 | сільська місцевість | більше 25 | 10 - 12-й класи | більше 27 | ------------------------------------------------+---------------| 2. При вивченні української мови, яка | | вивчається як предмет: | | у загальноосвітніх навчальних закладах | | (крім закладів з навчанням молдовською, | | румунською та угорською мовами) | більше 27 | у загальноосвітніх навчальних закладах з | | навчанням молдовською, румунською та угорською | | мовами у: | | міській місцевості - | 23 і більше | сільській місцевості - | 16 і більше | ------------------------------------------------+---------------| При вивченні інших мов (включаючи | | іноземну мову), які не є мовами навчання в | | закладі, а вивчаються як предмет | більше 27 | ------------------------------------------------+---------------| 3. При вивченні мов національних меншин | дві групи | (наприклад, російської та кримсько-татарської, | з кількістю | молдавської та угорської, російської та | не менше 8 | болгарської тощо) | учнів у кожній| ------------------------------------------------+---------------| 4. При вивченні різних іноземних мов | дві групи | | з кількістю | | не менше 8 | | учнів у кожній| ------------------------------------------------+---------------| 5. При проведенні семінарських, лабораторних і | | практичних занять за лекційною формою навчання | | з профільних дисциплін у спеціалізованих школах | | (школах-інтернатах), гімназіях, ліцеях, | | колегіумах * | більше 27 | ------------------------------------------------+---------------| 6. При проведенні уроків з основ здоров'я та | більше 27, | фізичної культури | але не менше 8| у 10-12-му класах (окремо для хлопців і дівчат) | учнів у групі| ------------------------------------------------+---------------| 7. При проведенні практичних занять | клас ділиться| з інформатики з використанням комп'ютерів | на 2 групи, | | але не менше | |8 учнів у групі| ------------------------------------------------+---------------| 8. При поглибленому вивченні іноземної мови | клас ділиться | з 1-го класу | на групи з | 1-12-й класи | 8 - 10 чол. у | | кожній (не | |більше 3 груп) | ------------------------------------------------+---------------| 9. При поглибленому вивченні іноземної мови | | з 7-го класу | | 7 - 12-й класи | більше 27 | ------------------------------------------------+---------------| 10. При проведенні уроків з трудового | | навчання у 5 - 12-му класах у спеціальних | | загальноосвітніх школах (школах-інтернатах) | | у спеціальних загальноосвітніх школах | | (школах-інтернатах) для розумово відсталих | | дітей - у 4 - 10(11)-му класах ) | більше 7 | ------------------------------------------------+---------------| 11. При вивченні державної мови та інших мов, | | що вивчаються як предмет (включаючи іноземну | | мову), при проведенні уроків з трудового | | навчання і основ здоров'я та фізичної культури | | у загальноосвітніх санаторних школах | | (школах-інтернатах) | 20 | у загальноосвітніх школах-інтернатах для | | дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського | | піклування: | | 1- 9-й класи | 25 | 10 -12-й класи | 20 | ----------------------------------------------------------------- ___________

* Поділ здійснюється за рішенням педагогічної ради закладу за
умови, що граничнодопустиме навчальне навантаження на учня не
перевищуватиме загальну кількість годин, передбачених навчальним
планом для даного класу з урахуванням поділу. Заняття з лікувальної фізкультури в загальноосвітніх
санаторних школах (школах-інтернатах) проводяться за групами з
кількістю учнів не менше 7 чоловік. Заняття з лікувальної фізкультури в спеціальних
загальноосвітніх школах (школах-інтернатах) проводяться за групами
та індивідуально. Наповнюваність груп 4 - 6 чоловік згідно з
медичними показаннями учнів. Наповнюваність груп та поділ їх на підгрупи при організації
трудової підготовки учнів у міжшкільному навчально-виробничому
комбінаті встановлюється в межах коштів, передбачених комбінату
загальноосвітніми навчальними закладами на таку підготовку учнів. Порядок поділу класів на групи при вивченні окремих предметів
розповсюджується і на вечірні (змінні) школи.
{ Додаток 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства
освіти N 572 ( z0844-02 ) від 09.10.2002, Наказом Міністерства
освіти і науки, молоді та спорту N 921 ( z1482-12 ) від
17.08.2012 }

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: