open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
П О С Т А Н О В А

ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
Про основні напрями бюджетної політики

на 2001 рік (бюджетна резолюція)
( Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2000, N 38, ст.326 )

Відповідно до Конституції України ( 254к/96-ВР ) та Закону
України "Про бюджетну систему України" ( 512-12 ), з метою
своєчасного складання проекту Державного бюджету України на 2001
рік, Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
1. Схвалити основні напрями бюджетної політики на 2001 рік
(додаються).
2. Кабінету Міністрів України подати до Верховної Ради
України проект Закону України про Державний бюджет України на 2001
рік з урахуванням схвалених основних напрямів бюджетної політики
на 2001 рік.

Голова Верховної Ради України І.ПЛЮЩ
м. Київ, 22 червня 2000 року

N 1827-III

Схвалено

Постановою Верховної Ради України

від 22 червня 2000 року N 1827-III
ОСНОВНІ НАПРЯМИ БЮДЖЕТНОЇ ПОЛІТИКИ НА 2001 РІК

(бюджетна резолюція)

Відповідно до Конституції України ( 254к/96-ВР ), Закону
України "Про бюджетну систему України" ( 512-12 ) та з метою
своєчасного складання проекту Державного бюджету України і
регулювання міжбюджетних відносин Верховна Рада України визначає
основні напрями бюджетної політики на 2001 рік.
1. Верховна Рада України встановлює, що політика у сфері
державних фінансів має бути спрямована на створення соціально
орієнтованої ринкової економіки, стабілізацію економічного
середовища як передумову розвитку бізнесу, досягнення
довготривалого економічного зростання, підвищення життєвого рівня
населення.
2. Державний бюджет України як головний фінансовий план
країни на 2001 рік має стати основою розвитку економічних реформ
та фінансування соціальної сфери і бути направленим на поліпшення
життєвого рівня та добробуту населення.
3. Складання, розгляд, затвердження та виконання бюджетів
усіх рівнів мають здійснюватися на конституційних засадах, єдиних
принципах, підходах та показниках соціально-економічного розвитку
України на 2001 рік. Бюджети адміністративно-територіальних
одиниць повинні забезпечити поступальний соціально-економічний
розвиток відповідних територій.
4. Встановити, що перерозподіл валового внутрішнього продукту
через зведений бюджет не повинен перевищувати 30 відсотків (без
урахування Пенсійного фонду України і Фонду соціального
страхування України). Приріст доходів бюджетів усіх рівнів повинен
здійснюватися шляхом реалізації Програми діяльності Кабінету
Міністрів України "Реформи заради добробуту" ( 550-2000-п ).
5. Доходи бюджету формуються відповідно до чинного
законодавства з урахуванням проведення податкової реформи,
спрямованої на зменшення податкового навантаження суб'єктів
підприємницької діяльності, зокрема шляхом:
скасування збору до Державного інноваційного фонду;
незастосовування понижуючих коефіцієнтів при визначенні сум
амортизаційних відрахувань;
зниження ставок податку на додану вартість, податку на
прибуток підприємств, прибуткового податку з громадян.
Продовжити практику впорядкування податкових пільг,
розширення бази оподаткування, спрощення порядку справляння
податків та забезпечення прозорості податкової системи.
6. Планування доходів бюджетів усіх рівнів базується на
прогнозних макроекономічних показниках та структурі надходжень
попередніх років.
7. Оцінюючи сучасний соціально-економічний стан країни та
прогнозні макроекономічні показники її розвитку, сформувати проект
Державного бюджету України на 2001 рік бездефіцитним.
8. Бюджет має бути складений виходячи з принципу упередження
подальшого зростання державного боргу України та забезпечення
поетапного його зниження.
9. Проголошена політика бездефіцитності бюджету визначає
рівень видатків, що не може перевищувати рівень доходів зведеного
бюджету. Реальні заплановані надходження повинні розглядатись як
загальні бюджетні обмеження для видатків бюджетів усіх рівнів.
Кабінет Міністрів України повинен запровадити комплекс заходів
щодо жорстких бюджетних обмежень шляхом:
впорядкування контролю за виконанням видаткової частини
бюджету;
гарантування розподілу ресурсів відповідно до визначених
пріоритетів;
поліпшення результативності бюджетних програм.
10. Передбачити в Державному бюджеті України на 2001 рік
перелік захищених статей бюджету та видатки на погашення
заборгованості по цих статтях.
11. Верховна Рада України зобов'язує всі органи виконавчої
влади вжити широкомасштабних заходів для формування на 2001 рік
реально збалансованого бюджету України. Кабінет Міністрів України
несе повну відповідальність за вчасне і повне фінансування всіх
запланованих соціальних видатків, недопущення зростання
заборгованості держави та за погашення заборгованості по виплаті
заробітної плати в бюджетній сфері. Кабінету Міністрів України
разом з проектом Закону України про Державний бюджет України на
2001 рік подати до Верховної Ради України пропозиції щодо повного
погашення заборгованостей бюджету та Пенсійного фонду України з
визначенням джерел фінансування, а також передбачити в бюджеті
кошти на погашення заборгованості по знецінених грошових
заощадженнях громадян в установах Ощадного банку України, надаючи
перевагу погашенню такої заборгованості громадянам похилого віку.
12. Забезпечити у 2001 році перехід на повне казначейське
обслуговування бюджетів.
13. Передбачити в Державному бюджеті України поточні видатки
та видатки на розвиток. Надходження від приватизації мають бути
пріоритетно спрямовані на фінансування видатків на розвиток та
фінансування фундаментальних наукових досліджень. Визначити за
необхідне започаткувати заходи введення системи розрахунку
економічної ефективності для підприємств і проектів державного
сектора, включаючи інвестиційну діяльність.
14. У Державному бюджеті України на 2001 рік передбачити
обсяг державних централізованих капітальних вкладень на рівні не
менше 1 відсотка доходів Державного бюджету України на 2001 рік та
визначити їх пріоритетні напрями.
15. Передбачити у видатках Державного бюджету України кошти,
необхідні для передачі об'єктів соціально-побутової сфери на
баланс органів місцевого самоврядування.
16. Виконання державних повноважень забезпечується
відповідними бюджетними ресурсами, а у разі перерозподілу
повноважень між бюджетами різних рівнів забезпечується відповідний
пропорційний перерозподіл бюджетних ресурсів.
17. Реформувати міжбюджетні відносини у напрямі
децентралізації фінансових ресурсів та зміцнення фінансової бази
органів місцевого самоврядування.
У 2001 році забезпечити надання з Державного бюджету України
дотацій обласним та Севастопольському міському бюджетам, бюджетам
районів та міст обласного значення.
При формуванні місцевих бюджетів оплата комунальних послуг та
енергоносіїв планується в повному обсязі.
18. Прискорити децентралізацію державних фінансів. З метою
підвищення заінтересованості місцевих органів виконавчої влади та
органів місцевого самоврядування у збільшенні податкових
надходжень закріпити за кожним місцевим бюджетом його власні
доходи на довготерміновий період.
19. Запровадити з 2001 року дієві механізми соціального
захисту населення, які б використовувалися при формуванні місцевих
бюджетів та забезпечити складання місцевих бюджетів на основі
гарантованих фінансових нормативів.
20. Кабінету Міністрів України при формуванні бюджету на 2001
рік:
1) до 1 липня 2000 року подати до Верховної Ради України
законопроекти про внесення змін до законодавчих актів України,
пов'язаних з формуванням доходної частини бюджету на 2001 рік;
2) розробити Програму погашення податкової заборгованості
підприємств та організацій перед бюджетом та врахувати у доходній
частині бюджету на 2001 рік суми цієї заборгованості відповідно до
зазначеної програми;
3) заборонити у 2001 році фінансування будівництва нових
об'єктів за рахунок державних централізованих капітальних
вкладень;
4) підготувати пропозиції щодо впорядкування і скасування
пільг, наданих суб'єктам підприємницької діяльності;
5) заборонити надавати державні гарантії при одержанні
кредитів суб'єктами підприємницької діяльності;
6) розробити заходи та механізми надходження до бюджету
коштів від не повернутих у строк кредитів, виданих під гарантії
Кабінету Міністрів України, та наданих у минулі роки бюджетних
позичок, а також незаконно вивезених за межі території України
грошових і матеріальних ресурсів;
7) визначити джерела надходжень коштів до Фонду для
здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської
катастрофи та соціального захисту населення в обсягах, не нижчих
ніж у 2000 році, з урахуванням рівня інфляції;
8) врахувати необхідність підвищення заробітної плати
працівникам освіти, науки, культури та охорони здоров'я.
21. Кабінету Міністрів України розробити проект Закону
України про Державний бюджет України на 2001 рік з дотриманням
положень цієї бюджетної резолюції та подати його до Верховної Ради
України у терміни, визначені Конституцією України.

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: