open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст
Нечинна
                             
                             
У К А З

ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
Про Державний комітет стандартизації,

метрології та сертифікації України

1. Затвердити Положення про Державний комітет стандартизації,
метрології та сертифікації України (додається).
2. Установити, що Державний комітет стандартизації,
метрології та сертифікації України є правонаступником Комітету
України по стандартизації, метрології та сертифікації і Державного
комітету України у справах захисту прав споживачів.
3. Визнати такими, що втратили чинність:
Указ Президента України від 24 травня 1996 року N 375
( 375/96 ) "Про Положення про Державний комітет України по
стандартизації, метрології та сертифікації" (із змінами і
доповненнями, внесеними Указами Президента України від 2 вересня
1997 року N 942 ( 942/97 ), від 15 вересня 1998 року N 1019
( 1019/98 ), від 27 січня 1999 року N 70 ( 70/99 ) та від
9 березня 2000 року N 399 ( 399/2000 );
Указ Президента України від 16 жовтня 1996 року N 950
( 950/96 ) "Про Положення про Державний комітет України у справах
захисту прав споживачів";
Розпорядження Президента України від 3 липня 1992 року N 118
( 118/92-рп ) "Про місцеві органи у справах захисту прав
споживачів".
4. Кабінету Міністрів України привести свої рішення у
відповідність із цим Указом.

Президент України Л.КУЧМА
м. Київ, 26 липня 2000 року

N 926/2000
ЗАТВЕРДЖЕНО

Указом Президента України

від 26 липня 2000 року N 926/2000
ПОЛОЖЕННЯ

про Державний комітет стандартизації,

метрології та сертифікації України

1. Державний комітет стандартизації, метрології та
сертифікації України (Держстандарт України) є центральним органом
виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується
Кабінетом Міністрів України через Міністра економіки України.
2. Держстандарт України вносить пропозиції щодо формування
державної політики у сфері стандартизації, метрології,
сертифікації, захисту прав споживачів, забезпечує її реалізацію,
здійснює управління в цих сферах діяльності, а також міжгалузеву
координацію та функціональне регулювання з питань, віднесених до
його відання.
3. Держстандарт України у своїй діяльності керується
Конституцією України ( 254к/96-ВР ), законами України, актами
Президента України, Кабінету Міністрів України, спеціальним
директивним наказом Міністра економіки України, а також цим
Положенням.
Держстандарт України узагальнює практику застосування
законодавства з питань, що належать до його компетенції, розробляє
пропозиції щодо вдосконалення цього законодавства та в
установленому порядку вносить їх на розгляд Президентові України і
Кабінету Міністрів України. У межах своїх повноважень Держстандарт
України організовує виконання актів законодавства та здійснює
систематичний контроль за їх реалізацією.
4. Основними завданнями Держстандарту України є:
участь у формуванні державної політики та забезпечення її
реалізації у сфері стандартизації, метрології, сертифікації,
захисту прав споживачів;
забезпечення функціонування Державної метрологічної системи,
державних систем стандартизації, сертифікації;
здійснення державного нагляду за впровадженням і додержанням
вимог стандартів, норм і правил, а також інших вимог, пов'язаних
із якістю продукції;
здійснення державного метрологічного контролю і нагляду;
здійснення державного контролю за додержанням законодавства
України про захист прав споживачів, а також про рекламу у цій
сфері.
5. Держстандарт України відповідно до покладених на нього
завдань:
1) вносить пропозиції щодо формування державної політики та
забезпечує її реалізацію у сфері стандартизації, метрології,
сертифікації, захисту прав споживачів;
2) бере участь у розробленні проектів Державного бюджету
України, Державної програми економічного та соціального розвитку
України;
3) проводить в установленому порядку експертизу проектів
нормативно-правових актів центральних органів виконавчої влади з
питань стандартизації, метрології, сертифікації, захисту прав
споживачів;
4) у сфері стандартизації:
організовує і координує роботи із стандартизації та
функціонування державної системи стандартизації;
встановлює загальні організаційно-технічні правила проведення
робіт із стандартизації та здійснює міжгалузеву координацію цих
робіт, включаючи планування, розроблення, видання, розповсюдження
та застосування державних стандартів;
затверджує державні стандарти України;
визначає порядок державної реєстрації нормативних документів
із стандартизації;
здійснює державну реєстрацію державних стандартів України,
галузевих стандартів, стандартів науково-технічних та інженерних
товариств і спілок;
здійснює відповідно до законодавства України державний нагляд
за додержанням стандартів, норм і правил;
бере участь у проведенні заходів з міжнародної, регіональної
стандартизації відповідно до міжнародних договорів України;
організовує формування, ведення та користування Національним
автоматизованим інформаційним фондом стандартів;
5) у сфері метрології:
координує діяльність щодо забезпечення функціонування та
розвитку Державної метрологічної системи;
організовує і проводить державний метрологічний контроль та
нагляд;
організовує проведення фундаментальних досліджень у сфері
метрології;
організовує створення та функціонування еталонної бази
України;
затверджує типи засобів вимірювальної техніки і заносить їх
до Державного реєстру засобів вимірювальної техніки, допущених до
застосування в Україні;
приймає рішення щодо застосування в Україні одиниць
вимірювань, які не входять до Міжнародної системи одиниць;
установлює назви одиниць вимірювань, кратних і частинних від
них, що застосовуються в Україні, позначення і правила їх
написання;
визначає порядок проведення всіх видів державного
метрологічного контролю і нагляду;
координує діяльність метрологічної служби України;
установлює порядок проведення атестації державних інспекторів
з метрологічного нагляду, державних повірників;
погоджує вимоги, що встановлюються центральними органами
виконавчої влади та об'єднаннями підприємств, до акредитації
калібрувальних і вимірювальних лабораторій підприємств і
організацій, що належать до сфери їх управління;
розробляє або бере участь у розробленні національних,
державних і багатогалузевих програм, що стосуються забезпечення
єдності вимірювань;
бере участь у діяльності міжнародних метрологічних
організацій у порядку, передбаченому законодавством;
6) у сфері сертифікації:
створює державну систему сертифікації, проводить та координує
роботу щодо забезпечення її функціонування, а саме:
визначає основні принципи, структуру та правила системи
сертифікації в Україні;
затверджує переліки продукції, що підлягає обов'язковій
сертифікації, та визначає терміни її запровадження;
призначає органи з сертифікації продукції;
акредитує органи з сертифікації та випробувальні лабораторії
(центри), атестує експертів-аудиторів;
встановлює правила визнання сертифікатів інших країн;
розглядає спірні питання з випробувань і додержання правил
сертифікації продукції;
веде Реєстр державної системи сертифікації;
організовує інформаційне забезпечення з питань сертифікації;
7) у сфері захисту прав споживачів:
перевіряє відповідно до законодавства України у господарюючих
суб'єктів сфери торгівлі, громадського харчування і послуг якість
товарів (робіт, послуг), додержання обов'язкових вимог щодо їхньої
безпеки, а у разі потреби - якість сировини, матеріалів,
напівфабрикатів і комплектуючих виробів та додержання обов'язкових
вимог щодо їх безпеки, а також додержання правил торгівлі,
виконання робіт і надання послуг;
проводить радіологічний, хіміко-токсикологічний і
фізико-хімічний контроль продуктів харчування, що виробляються та
реалізуються підприємствами торгівлі та громадського харчування
незалежно від форми власності та громадянами-підприємцями;
здійснює в межах своєї компетенції контроль за додержанням
законодавства України про рекламу рекламодавцями, виробниками та
розповсюджувачами реклами у сфері захисту споживачів від порушень
законодавства про рекламу;
консультує споживачів з питань законодавства про захист прав
споживачів та про рекламу;
8) вживає відповідно до законодавства України заходів щодо
усунення виявлених порушень;
9) здійснює відповідно до законодавства України функції з
управління об'єктами державної власності, що належать до сфери
його управління;
10) вживає в межах своєї компетенції заходів щодо
вдосконалення зовнішньоекономічної діяльності, захисту інтересів
українських товаровиробників на зовнішньому ринку;
11) бере участь у роботі міжнародних організацій із
стандартизації, метрології, сертифікації, захисту прав споживачів;
12) здійснює у межах своїх повноважень заходи щодо адаптації
законодавства України з питань стандартизації, метрології,
сертифікації, захисту прав споживачів та реклами до законодавства
Європейського Союзу;
13) бере участь у підготовці міжнародних договорів України,
укладає міжнародні договори міжвідомчого характеру;
14) бере участь у реалізації державної політики зайнятості,
здійснює заходи щодо підготовки, перепідготовки і підвищення
кваліфікації працівників сфер стандартизації, метрології,
сертифікації, захисту прав споживачів;
15) забезпечує в межах своєї компетенції реалізацію державної
політики щодо державної таємниці, здійснює контроль за її
збереженням в центральному апараті та на підприємствах, в
установах та організаціях, що належать до сфери його управління;
16) забезпечує виконання завдань мобілізаційної підготовки та
мобілізаційної готовності держави у межах визначених
законодавством повноважень;
17) здійснює інші функції, що випливають з покладених на
нього завдань.
6. Держстандарт України має право:
1) давати господарюючим суб'єктам обов'язкові для виконання
приписи про припинення порушень прав споживачів;
2) розглядати відповідно до законодавства України справи про
адміністративні правопорушення;
3) обстежувати відповідно до законодавства будь-які
виробничі, складські, торговельні та інші приміщення господарюючих
суб'єктів сфери торгівлі, громадського харчування та послуг;
4) здійснювати в установленому порядку відбір у господарюючих
суб'єктів сфери торгівлі, громадського харчування та послуг зразки
товарів, сировини, матеріалів, напівфабрикатів, комплектуючих
виробів для перевірки їх якості на місці або проведення незалежної
експертизи у відповідних лабораторіях та інших установах;
5) припиняти відвантаження і реалізацію товарів, що не
відповідають вимогам нормативних документів, до усунення
господарюючими суб'єктами виявлених недоліків;
6) забороняти господарюючим суб'єктам реалізацію споживачам
товарів (робіт, послуг):
на які немає документів, що засвідчують їх відповідність
вимогам нормативних документів;
на які в актах законодавства або нормативних документах
встановлено обов'язкові вимоги щодо забезпечення безпеки життя,
здоров'я, майна споживачів і охорони навколишнього природного
середовища, якщо ці товари (роботи, послуги) не мають сертифіката
відповідності;
завезених на територію України без документів, які
підтверджують їх належну якість;
7) приймати рішення щодо:
припинення у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг
продажу та виробництва товарів, виконання робіт і надання послуг,
що не відповідають вимогам нормативних документів, - до усунення
виявлених недоліків;
тимчасового припинення діяльності підприємств торгівлі
(секцій, відділів), громадського харчування, сфери послуг, складів
підприємств оптової і роздрібної торгівлі та організацій незалежно
від форми власності, які систематично реалізують недоброякісні
товари, порушують правила торгівлі та надання послуг, умови
зберігання та транспортування товарів, - до усунення виявлених
недоліків;
8) опломбовувати в порядку, передбаченому законодавством, у
сфері торгівлі, громадського харчування і послуг виробничі,
складські, торговельні та інші приміщення, а також неправильні,
несправні й такі, що не мають відповідного клейма чи з порушеними
термінами повірки, вимірювальні прилади, за допомогою яких
здійснюється обслуговування споживачів;
9) вилучати в установленому порядку неякісні товари,
документи, інші предмети, що свідчать про порушення прав
споживачів;
10) видавати згідно з законодавством України дозволи на
тимчасове відхилення від вимог відповідних стандартів щодо якості
продукції;
11) забороняти рекламу, яка порушує вимоги законодавства про
рекламу, вимагати її публічного спростування та вимагати від
рекламодавців публікації відомостей, що коригують (уточнюють,
доповнюють) рекламу;
12) подавати до суду позови про захист прав споживачів;
13) передавати матеріали перевірок на дії осіб, що містять
ознаки злочину, органам дізнання чи попереднього слідства;
14) накладати стягнення відповідно до законодавства України;
15) залучати спеціалістів центральних і місцевих органів
виконавчої влади, підприємств, установ та організацій (за
погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до
компетенції Держстандарту України;
16) скликати в установленому порядку наради з питань, що
належать до компетенції Держстандарту України;
17) представляти Кабінет Міністрів України за його дорученням
у міжнародних організаціях та під час укладання міжнародних
договорів України;
18) одержувати в установленому законодавством порядку від
центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів
місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій
інформацію, документи та матеріали, необхідні для виконання
покладених на нього завдань.
Працівники Держстандарту України, які здійснюють державний
контроль за додержанням законодавства з питань, віднесених до
повноважень Комітету, користуються правами, передбаченими
законодавством.
7. Держстандарт України під час виконання покладених на нього
завдань взаємодіє з іншими центральними і місцевими органами
виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, відповідними
органами та організаціями інших держав, а також міжнародними
організаціями.
8. Держстандарт України в межах своїх повноважень, на основі
та на виконання актів законодавства видає накази, організовує та
контролює їх виконання.
Держстандарт України у разі потреби видає разом з іншими
центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами
місцевого самоврядування спільні акти.
Нормативно-правові акти Держстандарту України підлягають
реєстрації в установленому законодавством порядку.
Рішення Держстандарту України, прийняті в межах його
повноважень, є обов'язковими для виконання центральними та
місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого
самоврядування, підприємствами, установами і організаціями всіх
форм власності та громадянами.
9. Держстандарт України очолює Голова, якого призначає на
посаду та звільняє з посади Президент України в установленому
законодавством порядку.
Голова Держстандарту України здійснює керівництво Комітетом і
несе відповідальність перед Президентом України та Кабінетом
Міністрів України за виконання покладених на Держстандарт України
завдань, щорічно звітує про результати діяльності Комітету перед
Міністром економіки України в межах, визначених спеціальним
директивним наказом.
Голова Держстандарту України має заступників, які
призначаються на посаду і звільняються з посади в установленому
законодавством порядку.
Голова Держстандарту України розподіляє обов'язки між своїми
заступниками, визначає ступінь їх відповідальності, а також
ступінь відповідальності керівників підрозділів Комітету.
Голова Держстандарту України є за посадою головним державним
інспектором України, а його заступники - заступниками головного
державного інспектора України з державного нагляду за якістю
продукції, додержанням стандартів, норм і правил.
10. Держстандарт України здійснює свої повноваження
безпосередньо та через підпорядковані йому територіальні органи.
11. Для погодженого вирішення питань, що належать до
компетенції Держстандарту України, обговорення найважливіших
напрямів його діяльності в Держстандарті України утворюється
колегія у складі Голови Держстандарту (голова колегії),
заступників Голови за посадою, а також інших керівних працівників
Комітету.
До складу колегії можуть входити керівники інших центральних
органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій, що
належать до сфери управління Держстандарту України.
Члени колегії затверджуються та увільняються від виконання
обов'язків Кабінетом Міністрів України.
Рішення колегії проводяться в життя наказами Держстандарту
України.
12. Для розгляду наукових рекомендацій та інших пропозицій
щодо головних напрямів діяльності Комітету, обговорення
найважливіших програм та інших питань у Держстандарті України може
утворюватися науково-технічна рада, інші дорадчі та консультативні
органи.
Склад цих органів і положення про них затверджує Голова
Держстандарту України.
13. Гранична чисельність працівників Держстандарту України
затверджується Кабінетом Міністрів України.
Штатний розпис, кошторис видатків Держстандарту України
затверджує Голова за погодженням з Міністерством фінансів України.
Структуру центрального апарату Держстандарту України та
положення про його структурні підрозділи затверджує Голова.
14. Держстандарт України є юридичною особою, має самостійний
баланс, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм
найменуванням.

Глава Адміністрації
Президента України В.ЛИТВИН

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: