open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Нечинна
                             
                             
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А

від 6 січня 1999 р. N 19

Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ

N 732 ( 732-2000-п ) від 28.04.2000 )
Питання державного пробірного контролю

Відповідно до пункту 1 статті 15 Закону України "Про державне
регулювання видобутку, виробництва і використання дорогоцінних
металів і дорогоцінного каміння та контроль за операціями з ними"
( 637/97-ВР ) Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
1. Затвердити Положення про органи державного пробірного
контролю (додається).
2. Установити, що:
фінансування органів державного пробірного контролю
здійснюється за рахунок коштів державного бюджету і надходжень від
виконання робіт та надання послуг на платній основі;
кошти, одержані за виконання робіт та надання послуг, крім
клеймування ювелірних та побутових виробів, виготовлених з
дорогоцінних металів, зараховуються на спеціальні поточні рахунки
органів державного пробірного контролю і спрямовуються на
зміцнення матеріально-технічної бази органів державного пробірного
контролю, покриття витрат, пов'язаних з виконанням робіт та
наданням послуг, крім оплати праці та соціальних виплат
працівникам структурних підрозділів, які фінансуються з державного
бюджету. Порядок використання зазначених коштів, а також пробірний
тариф за виконання органами державного пробірного контролю робіт
та надання послуг встановлюється Міністерством фінансів.
3. Міністерству фінансів:
передбачати щорічно в проектах Державного бюджету України
кошти на утримання органів державного пробірного контролю;
розробити і у двомісячний термін затвердити інструктивні
документи з метою забезпечення органів державного пробірного
контролю відповідною нормативно-методичною базою для виконання
покладених на них завдань.

Прем'єр-міністр України В.ПУСТОВОЙТЕНКО
Інд. 66

ЗАТВЕРДЖЕНО

постановою Кабінету Міністрів України

від 6 січня 1999 р. N 19
ПОЛОЖЕННЯ

про органи державного пробірного контролю
1. Органи державного пробірного контролю є підпорядкованими
Мінфіну органами виконавчої влади, які забезпечують проведення
державної політики у сфері державного пробірного контролю за
якістю дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, виробів з них
та матеріалів, що містять дорогоцінні метали, та за виконанням
операцій із зазначеними цінностями.
2. До системи органів державного пробірного контролю входять
Державна пробірна палата та підпорядковані їй регіональні державні
інспекції пробірного контролю.
3. Органи державного пробірного контролю у своїй діяльності
керуються Конституцією ( 254к/96-ВР ) та законами України, актами
Президента України, Кабінету Міністрів України, цим Положенням та
наказами Мінфіну.
Державна пробірна палата узагальнює практику застосування
законодавства з питань, що належать до компетенції органів
державного пробірного контролю, розробляє і вносить Мінфіну
пропозиції щодо його вдосконалення.
Державна пробірна палата у межах своїх повноважень
організовує та контролює виконання законів та інших
нормативно-правових актів.
4. Органи державного пробірного контролю у процесі виконання
покладених на них завдань взаємодіють із державними податковою,
контрольно-ревізійною та митною службами, органами внутрішніх
справ, служби безпеки та прокуратури, фінансовими та іншими
органами виконавчої влади.
5. Основними завданнями органів державного пробірного
контролю є:
здійснення державного пробірного контролю за якістю
дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, виробів з них та
матеріалів, що містять дорогоцінні метали, відповідністю їх
державним стандартам та за виконанням операцій із зазначеними
цінностями;
здійснення (в межах повноважень) контролю за додержанням
суб'єктами підприємницької діяльності та іншими суб'єктами
господарювання вимог законодавства під час виконання операцій з
дорогоцінними металами і дорогоцінним камінням, виробами з них та
матеріалами, що містять дорогоцінні метали;
державний захист прав споживачів ювелірних та побутових
виробів з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння щодо їх
якості;
розроблення пропозицій щодо формування державної політики у
сфері державного пробірного контролю.
6. Органи державного пробірного контролю відповідно до
покладених на них завдань:
проводять перевірку якості дорогоцінних металів,
дорогоцінного каміння, виробів з них та матеріалів, що містять
дорогоцінні метали, відповідності сплавів ювелірних та побутових
виробів з дорогоцінних металів державним стандартам;
проводять (у межах повноважень) перевірки додержання
суб'єктами підприємницької діяльності та іншими суб'єктами
господарювання вимог законодавства під час виконання операцій з
дорогоцінними металами і дорогоцінним камінням, виробами з них та
матеріалами, що містять дорогоцінні метали;
здійснюють випробування, контрольні та арбітражні аналізи
матеріалів, що містять дорогоцінні метали, ювелірних та побутових
виробів з дорогоцінних металів, їх експертну оцінку за зверненнями
правоохоронних органів, суб'єктів підприємницької діяльності та
фізичних осіб;
здійснюють експертизу відбитків державних пробірних клейм та
технічну експертизу дорогоцінних металів, виробів з них,
матеріалів, відходів та брухту, що містять дорогоцінні метали,
дорогоцінного каміння, їх експертну оцінку за постановами органів
дізнання, слідства, прокурора, за ухвалами суду чи арбітражного
суду, коштовностей, які зараховуються до Державного фонду
дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України, музейних та
архівних предметів, виготовлених з дорогоцінних металів і
дорогоцінного каміння;
розробляють і впроваджують нові експертні технології
випробування, аналізів і клеймування;
проводять щорічну реєстрацію відбитка спеціального знака -
іменника, який засвідчує виготовлювача ювелірних та побутових
виробів з дорогоцінних металів, видають дозволи на їх використання
на території України, ведуть єдину базу даних про знаки -
іменники;
забезпечують виготовлення стандартних пробірних реактивів;
проводять (у межах повноважень) на договірній основі
науково-методичні розробки;
розглядають звернення, заяви, пропозиції, скарги громадян,
підприємств, установ та організацій з питань, що належать до їх
компетенції, і вживають заходів до їх вирішення;
здійснюють інші функції, що випливають з покладених на них
завдань.
7. Державна пробірна палата, крім виконання функцій,
визначених у пункті 6 цього Положення:
аналізує та узагальнює результати діяльності регіональних
державних інспекцій пробірного контролю та практику застосування
законодавства з питань державного пробірного контролю, розробляє і
вносить Мінфіну пропозиції щодо його вдосконалення;
аналізує, узагальнює і поширює передовий вітчизняний та
зарубіжний досвід у сфері пробірного контролю, розробляє і
впроваджує сучасні технології та спеціальні засоби обробки
інформації в системі органів державного пробірного контролю;
готує пропозиції щодо укладення міжнародних договорів з
питань пробірного контролю або приєднання до них;
забезпечує (в межах повноважень) співробітництво з
Європейською асоціацією пробірних палат та іншими міжнародними
організаціями;
здійснює керівництво регіональними державними інспекціями
пробірного контролю;
розробляє нормативно-методичні та інструктивні документи з
питань, що належать до компетенції органів державного пробірного
контролю;
здійснює заходи щодо професійної підготовки та перепідготовки
працівників органів державного пробірного контролю,
організаційно-методичне керівництво і контроль за діяльністю
підпорядкованого їй навчально-методичного центру;
організовує роботу підпорядкованого їй арбітражного
лабораторного центру та забезпечує його акредитацію відповідно до
вимог міжнародних стандартів;
здійснює заходи, пов'язані з комп'ютеризацією робіт та
функціонуванням єдиної інформаційно-обчислювальної мережі в
органах державного пробірного контролю;
готує і подає Мінфіну пропозиції щодо зупинення дії або
анулювання виданих суб'єктам підприємницької діяльності ліцензій
на здійснення операцій з металобрухтом дорогоцінних металів і
дорогоцінним камінням (крім їх видобутку), виготовлення і
реалізацію виробів з їх використанням у разі порушення суб'єктами
підприємницької діяльності законодавства та ліцензійних умов;
розробляє форми державних пробірних клейм та їх опис і подає
Мінфіну відповідні матеріали для їх затвердження;
розміщує замовлення на виготовлення державних пробірних
клейм;
проводить реєстрацію державних пробірних клейм, веде єдину
базу даних про державні пробірні клейма;
організовує виробництво нестандартизованого обладнання,
інструменту та устаткування, що застосовуються органами державного
пробірного контролю, забезпечує їх спеціальними інструментами
суворої звітності (державними пробірними клеймами, стандартними
зразками дорогоцінних металів і їх сплавів тощо);
забезпечує (в межах компетенції) реалізацію державної
політики стосовно державної таємниці, контроль за її збереженням в
органах державного пробірного контролю;
розробляє та реалізує заходи, спрямовані на забезпечення
охорони праці працівників органів державного пробірного контролю;
проводить у засобах масової інформації
інформаційно-роз'яснювальну роботу з питань, що належать до
компетенції органів державного пробірного контролю, провадить
видавничу діяльність.
8. Регіональні державні інспекції пробірного контролю, крім
виконання функцій, визначених у пункті 6 цього Положення:
здійснюють обов'язкове клеймування ювелірних та побутових
виробів, виготовлених з дорогоцінних металів суб'єктами
підприємницької діяльності, крім тих, які мають право на
клеймування державним пробірним клеймом виробів власного
виробництва;
здійснюють обов'язкове клеймування всіх увезених на територію
України юридичними і фізичними особами ювелірних та побутових
виробів, виготовлених з дорогоцінних металів, з метою їх
реалізації (крім увезених для власних потреб);
здійснюють клеймування ювелірних та побутових виробів,
виготовлених з дорогоцінних металів, за заявками юридичних і
фізичних осіб.
9. Органи державного пробірного контролю мають право:
проводити в установленому законодавством порядку перевірки та
обстеження суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють
операції із дорогоцінними металами і дорогоцінним камінням,
виробами з них та матеріалами, що містять дорогоцінні метали, а
також скуповують, приймають у заставу та на комісію ювелірні та
побутові вироби з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння,
здійснюють торгівлю ними або надають посередницькі послуги в
торгівлі, зберігають та експонують різноманітні предмети, що
містять зазначені цінності, збирають і переробляють відходи та
брухт дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння. Контроль
проводиться і у військових частинах, підрозділах, організаціях та
установах Міноборони, МВС, СБУ, а також в організаціях та
установах інших центральних органів виконавчої влади;
здійснювати в установленому законодавством порядку у
суб'єктів підприємницької діяльності та інших суб'єктів
господарювання, які перевіряються, відбір проб продукції з
дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, зразків виробів з
дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння для перевірки і
проведення аналізів у лабораторіях органів державного пробірного
контролю;
вимагати (в межах повноважень) від суб'єктів підприємницької
діяльності та інших суб'єктів господарювання усунення виявлених
перевірками порушень;
одержувати безоплатно в установленому законодавством порядку
від центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів
місцевого самоврядування, суду і прокуратури інформацію, документи
і матеріали, необхідні для виконання покладених на них завдань;
скликати в установленому порядку наради з питань, що належать
до їх компетенції.
Посадові особи органів державного пробірного контролю, які
здійснюють функції державного контролю за операціями з
дорогоцінними металами і дорогоцінним камінням та їх експертизу, у
межах своєї компетенції мають право за наявності письмового
розпорядження відповідного органу державного контролю провадити
зазначені в розпорядженні дії.
Посадові особи органів державного пробірного контролю мають
право у випадках, передбачених законодавчими актами, розглядати
справи про адміністративні правопорушення та накладати
адміністративні стягнення.
Посадові особи органів державного пробірного контролю несуть
відповідальність за збитки, завдані суб'єктам підприємницької
діяльності внаслідок вчинених у процесі здійснення державного
контролю неправомірних дій, відповідно до законодавства.
10. Державна пробірна палата для забезпечення функцій,
покладених на органи державного пробірного контролю, створює
арбітражні лабораторії та центри, інші структурні підрозділи.
11. Державна пробірна палата в межах своїх повноважень на
основі та на виконання актів законодавства видає накази,
організовує та контролює їх виконання.
12. Державну пробірну палату очолює голова, який
призначається Мінфіном.
Голова Державної пробірної палати має заступників.
Заступники голови Державної пробірної палати та начальники
регіональних державних інспекцій пробірного контролю призначаються
Мінфіном за поданням голови палати. Розподіл обов'язків між
заступниками провадиться головою палати.
Голова Державної пробірної палати несе персональну
відповідальність за виконання покладених на органи державного
пробірного контролю завдань і здійснення ними своїх функцій,
встановлює ступінь відповідальності заступників голови палати,
керівників структурних підрозділів та начальників регіональних
державних інспекцій пробірного контролю, затверджує положення про
структурні підрозділи Державної пробірної палати, регіональних
державних інспекцій пробірного контролю.
13. Для погодженого вирішення питань, що належать до
компетенції органів державного пробірного контролю, обговорення
найважливіших напрямів їх діяльності в Державній пробірній палаті
утворюється колегія у складі голови палати (голова колегії),
заступників голови палати за посадою, інших керівних працівників
Державної пробірної палати та начальників регіональних державних
інспекцій пробірного контролю.
Членів колегії затверджує Мінфін.
Рішення колегії проводяться в життя наказами голови Державної
пробірної палати.
14. Структура, гранична чисельність працівників, штатний
розпис Державної пробірної палати, кошторис видатків на її
утримання, а також гранична чисельність працівників регіональних
державних інспекцій пробірного контролю затверджуються Мінфіном.
Структуру, штатний розпис та кошторис видатків на утримання
регіональних державних інспекцій пробірного контролю затверджує
голова Державної пробірної палати.
15. Державна пробірна палата та регіональні державні
інспекції пробірного контролю є юридичними особами, мають
самостійні баланси, рахунки в установах банків, печатки із
зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: