open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Нечинна
                             
                             
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ З ПИТАНЬ РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
N 209 від 19.11.96 Зареєстровано в Міністерстві

м.Київ юстиції України

13 грудня 1996 р.

за N 712/1737
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови

Нацкомелектроенергетики

N 15 ( v0015227-00 ) від 14.01.2000 )
Про затвердження Правил розгляду конфліктних

ситуацій з питань виробництва, передачі та

постачання електричної енергії

Згідно з Указом Президента України від 14 березня 1995 року
N 213/95 Національна комісія з питань регулювання
електроенергетики України П О С Т А Н О В Л Я Є:
Затвердити Правила розгляду конфліктних ситуацій з питань
виробництва, передачі та постачання електричної енергії
(додаються).
Голова Комісії З.Буцьо
Затверджено

постановою Національної комісії з

питань регулювання електроенергетики

України від 19.11.1996 р. N 209
Правила

розгляду конфліктних ситуацій з питань виробництва,

передачі та постачання електричної енергії
I. Загальні положення
1. Правила визначають порядок розгляду Національною комісією
з питань регулювання електроенергетики України (далі - НКРЕ) справ
по спорах, що виникають між суб'єктами підприємницької діяльності,
пов'язаної з виробництвом, передачею та постачанням
електроенергії, відповідно до законодавства України, громадянами,
державними та іншими органами. 2. Завданням Правил є охорона прав і законних інтересів
фізичних та юридичних осіб, держави шляхом всебічного розгляду та
вирішення справ у повній відповідності з чинним законодавством. 3. Всяка заінтересована особа має право звернутися до НКРЕ в
порядку, установленому цими Правилами, за захистом порушеного або
оспорюваного права чи забезпеченого законом інтересу. 4. НКРЕ розглядає справи на підставі: 1) заяви або скарги особи, яка звертається за захистом свого
права або забезпеченого законом інтересу; 2) заяви державних та інших органів. 5. Справи по спорах, які віднесені до компетенції НКРЕ,
розглядаються колегіально у складі трьох членів НКРЕ, включаючи
Голову НКРЕ, які користуються рівними правами під час вирішення
всіх питань, що виникають при розгляді справи і прийнятті рішення. Всі питання, що виникають при розгляді справи, вирішуються
членами НКРЕ більшістю голосів.
II. Компетенція НКРЕ
6. НКРЕ підвідомчі справи по спорах, що виникають у зв'язку
з: 1) розвитком конкурентних відносин між виробниками
електричної енергії та між постачальними організаціями; 2) захистом інтересів споживачів у питаннях, що стосуються
цін на електроенергію, надійності електропостачання з боку
постачальних організацій; 3) формуванням цінової політики встановлення тарифів на
електричну енергію; 4) неподанням, несвоєчасним поданням або поданням завідомо
недостовірної інформації; 5) ухиленням від виконання або несвоєчасним виконанням рішень
НКРЕ; 6) порушенням встановлених умов ліцензії на виробництво,
передачу та постачання електроенергії; 7) порушенням правил користування електроенергією; 8) відносинами, що регулюються Договором між членами Оптового
ринку електричної енергії України.
III. Докази
7. Доказами в справі є будь-які фактичні дані, на підставі
яких у визначеному законодавством порядку встановлюється наявність
або відсутність обставин, що обгрунтовують вимоги і заперечення
сторін, та інші обставини, що мають значення для правильного
вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: поясненнями сторін і
заінтересованих осіб, поясненнями службових осіб та громадян,
письмовими доказами, речовими доказами і висновками експертів.
IV. Витрати
8. Витрати, що підлягають сплаті за проведення експертизи,
призначеної НКРЕ, а також інші витрати, пов'язані з розглядом
справи, згідно з калькуляцією, складеною НКРЕ, покладаються: - при задоволенні заяви - на відповідача; - при відмові в задоволенні заяви - на заявника; - при частковому задоволенні заяви - на обидві сторони
пропорційно розміру задоволених заявлених вимог.
V. Особи, які беруть участь у розгляді справи
9. Особами, які беруть участь у розгляді справи, визнаються:
сторони, треті особи, представники сторін та третіх осіб, державні
та інші органи. 10. Особи, які беруть участь у розгляді справи, мають право
подавати докази, заявляти клопотання, давати усні і письмові
пояснення, одержувати копії постанов по справі, подавати свої
міркування та заперечення, оскаржувати ці постанови в порядку,
визначеному чинним законодавством. 11. Сторонами у справі є заявник та відповідач. Сторонами можуть бути громадяни, державні та інші органи,
підприємства і організації, які користуються правами юридичної
особи. 12. Сторони користуються рівними правами. Заявник має право
протягом усього часу розгляду справи по суті змінити підставу або
предмет заяви, збільшити або зменшити розмір заявлених вимог або
відмовитися від заяви. Відповідач має право визнати заяву повністю або частково. Сторони можуть закінчити справу мировою угодою на будь-якій
стадії розгляду справи. 13. Треті особи можуть вступити в справу на стороні заявника
або відповідача до прийняття НКРЕ постанови, якщо постанова в
справі може вплинути на їх права або обов'язки щодо однієї із
сторін. Вони можуть бути залучені до участі в справі також за
клопотанням сторін або з ініціативи НКРЕ. Треті особи користуються правами і несуть обов'язки сторони,
крім права на зміну підстави і предмету заяви, збільшення чи
зменшення обсягу заявлених вимог, а також на відмову від заяви,
визнання заяви або укладення мирової угоди.
VI. Подання заяв та порядок їх розгляду
14. Заяви подаються в секретаріат Робочого апарату НКРЕ. НКРЕ відмовляє в прийнятті заяви: 1) якщо заява не підлягає розгляду в НКРЕ; 2) якщо заяву від імені заінтересованої особи подано особою,
яка не має повноважень на ведення справи. Відмова в прийнятті заяви з підстав, передбачених п.п.2 цього
пункту, не перешкоджає повторному зверненню, якщо буде усунуто
допущене порушення. 15. Заява подається до секретаріату Робочого апарату НКРЕ в
письмовій формі. Заява повинна містити: 1) назву органу, до якого подається заява; 2) точну назву заявника і відповідача (заінтересованих осіб),
їх місце-знаходження, а також дані представника заявника або
відповідача, якщо заява подається представником; 3) зміст вимог; 4) викладення обставин, якими заявник обгрунтовує свої
вимоги; 5) зазначення доказів, що підтверджують заяву; 6) підпис заявника або його представника із зазначенням часу
подання заяви. 16. Якщо встановлено, що заяву подано без додержання вимог,
викладених у п.15 цих Правил, НКРЕ приймає постанову про залишення
заяви без руху, про що повідомляє заявника і надає йому строк для
усунення недоліків. 17. Після прийняття заяви працівники Робочого апарату, яким
доручена підготовка справи, проводять такі дії: 1) з'ясовують можливість розв'язання спору мирним шляхом
(укладанням мирової угоди); 2) у разі необхідності опитують заявника по суті заявлених
ним вимог, з'ясовують можливі з боку відповідача заперечення, якщо
це необхідно, пропонують заявнику подати додаткові докази; 3) у разі необхідності викликають відповідача для
попереднього опиту з обставин справи, з'ясовують можливі з його
боку заперечення проти заяви; 4) вирішують питання про участь у справі третіх осіб та
опитують допущених до участі у справі осіб; 5) вирішують питання про участь у справі відповідного органу
державного управління; 6) вирішують, з урахуванням думки осіб, які беруть участь у
справі, питання про проведення експертизи. У разі необхідності НКРЕ може призначити попереднє слухання
за участю зацікавлених осіб та працівників Робочого апарату,
проведення та результати якого оформлюються протокольно. При підготовці матеріалів справи до розгляду вирішується
питання про обов'язковість участі сторін або про можливість
розгляду справи у їх відсутність. 18. Працівники Робочого апарату складають подання з
попередніми висновками по справі, які разом з матеріалами справи
передаються на розгляд НКРЕ. 19. Підготовка справи до розгляду НКРЕ повинна бути проведена
не більш ніж у семиденний строк, а у виняткових випадках, у
складних справах, цей строк може бути продовжений до 15 днів з дня
прийняття заяви. 20. Після закінчення підготовки справи до розгляду НКРЕ
встановлюється дата розгляду справи, про що повідомляються
сторони. 21. Після закінчення підготовки справи до розгляду НКРЕ
призначені до слухання справи повинні бути розглянуті в такі
строки: а) всі справи - у тридцятиденний строк; б) у виняткових випадках, по складних справах, цей строк може
бути продовжений до шести місяців (крім випадків, коли заявником є
громадянин). У строк розгляду справи не зараховується час на витребування
доказів, проведення експертиз. 22. Розгляд справи відбувається на засіданнях НКРЕ з
обов'язковим повідомленням осіб, які беруть участь у розгляді
справи. 23. Засідання проводиться в приміщенні НКРЕ, а по справах, що
мають важливе громадське значення, - безпосередньо на
підприємствах та в організаціях. Керівники підприємств та організацій зобов'язані в такому
випадку забезпечити необхідні умови для проведення засідання НКРЕ. 24. НКРЕ при розгляді справи повинна безпосередньо дослідити
докази в справі, заслухати пояснення осіб, які беруть участь у
справі, висновки експертів. 25. Розгляд справи відбувається усно за участю трьох членів
НКРЕ. 26. Для з'ясування обставин, що мають значення для справи і
потребують спеціальних знань у галузі науки, техніки, ремесла
тощо, постановою НКРЕ може бути призначена експертиза. 27. Розгляд справи по суті починається доповіддю одного з
членів НКРЕ, який також з'ясовує: чи підтверджує заявник свої
вимоги, чи визнає відповідач вимоги заявника та чи бажають сторони
закінчити справу мировою угодою. Після цього оголошується заява,
слово надається заявнику, експерту та іншим особам, які беруть
участь у засіданні. Головуючий з'ясовує надходження від учасників засідання
доповнень до досліджених за справою матеріалів. Після цього
головуючий повідомляє про закінчення розгляду справи і оголошує
постанову чи її резолютивну частину або, коли буде прийнята
постанова. 28. Під час засідання НКРЕ складається протокол.
VII. Відкладення розгляду справи, перерва в засіданні
29. НКРЕ відкладає в межах строків, передбачених п.21 цих
Правил, розгляд справи, коли за якихось обставин спір не може бути
вирішено в даному засіданні. Такими обставинами, зокрема, є: 1) нез'явлення на засідання сторін, їх представників, інших
заінтересованих осіб, якщо без них неможливо вирішити справу; 2) неподання витребуваних доказів; 3) необхідність витребування нових доказів; 4) залучення до участі у справі інших заінтересованих осіб. 30. Про відкладення розгляду справи вказується в протоколі
засідання, також зазначається час і місце проведення наступного
засідання. 31. НКРЕ має право оголосити перерву в засіданні в межах
встановленого строку вирішення спору, про що зазначається в
протоколі.
VIII. Закриття справи
32. НКРЕ закриває провадження справи, якщо: 1) заявник відмовився від заяви і відмова прийнята НКРЕ; 2) сторони уклали мирову угоду і вона затверджена НКРЕ; 3) у випадку повторної неявки в засідання заявника чи обох
сторін або неповідомлення ними про причини неявки на другий
виклик, коли їх участь у справі визнана обов'язковою; 4) після смерті громадянина або ліквідації юридичної особи,
які були однією із сторін у справі, якщо спірні правовідносини не
допускають правонаступництва. 33. Про закриття провадження по справі НКРЕ виносить
постанову. У разі закриття провадження справи повторне звернення по
спору між тими ж сторонами, про той же предмет і з тих же підстав
не допускається.
IX. Постанова НКРЕ
34. Закінчується розгляд справи по суті прийняттям НКРЕ
постанови, якою дається остаточна відповідь про задоволення заяви
або відмову в її задоволенні повністю чи частково. 35. У постанові вказуються результати розгляду справи по
суті, наводяться мотиви постанови, зазначаються дії, які сторони
повинні виконати або від яких утриматися, та строки виконання
постанови. 36. Постанова у п'ятиденний строк з дня її прийняття
надсилається для виконання. За заявою заінтересованої особи строк виконання постанови
може бути відстрочено НКРЕ. 37. Після прийняття постанови НКРЕ не має права сама
скасовувати або змінювати її. НКРЕ має право виправити допущені в
постанові похибки чи арифметичні помилки, роз'яснити свою
постанову, не змінюючи при цьому її зміст. Постанови НКРЕ, прийняті в межах її повноважень, є
обов'язковими для виконання сторонами. 38. Постанови НКРЕ набирають законної сили негайно після їх
прийняття і підлягають обов'язковому виконанню. 39. У випадках незгоди з постановою НКРЕ громадяни, суб'єкти
підприємницької діяльності, органи влади і управління та інші
заінтересовані особи мають право у десятиденний строк звернутися
до суду, арбітражного суду з заявою про скасування чи зміну
повністю або частково постанови НКРЕ. 40. Подання заяви не зупиняє виконання постанов на час
розгляду справи в суді чи арбітражному суді, якщо судом чи
арбітражним судом не винесено рішення про припинення дії вказаних
актів.

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: