КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В Авід 5 серпня 1997 року N 845
Київ
Про підсумки роботи народного господарствата виконання Державного бюджету України
за перше півріччя 1997 року
Кабінет Міністрів України відзначає, що протягом першого
півріччя 1997 р. не вдалося поліпшити соціально-економічну
ситуацію в країні. Незважаючи на значне зниження темпів інфляції
та темпів зростання оптових цін (більше ніж у 4 рази проти
відповідного періоду минулого року), не подолано спад промислового
та сільськогосподарського виробництва, не збалансовано бюджетну
систему, майже на чверть збільшилась заборгованість з виплати
заробітної плати, пенсій, стипендій, що вкрай загострило соціальне
напруження. Погіршується становище в інветстиційній сфері. Обсяг
валового внутрішнього продукту з початку поточного року зменшився
порівняно з відповідним періодом 1996 року на 7,5 відсотка.
Спостерігається тенденція уповільнення темпів падіння
промислового виробництва порівняно з першим півріччям минулого
року. Так, якщо у січні ц.р. проти січня 1996 р. обсяг виробництва
промислової продукції скоротився на 7,5 відсотка, у січні-березні
- на 6 відсотків, то у січні-червні - вже на 4,5 відсотка.
Порівняно з першим півріччям 1996 р. збільшилося виробництво
продукції паливної промисловості (на 3,6 відсотка), чорної та
кольорової металургії (відповідно на 8,9 і 1,5 відсотка).
Водночас значно знизили обсяги виробництва підприємства
деревообробної, легкої промисловості колишнього Міністерства
промисловості (відповідно на 29,7 та 10,6), підприємства колишніх
Міністерства сільського господарства і продовольства (на 24,9) та
Міністерства машинобудування, військово-промислового комплексу і
конверсії (на 8), Державного комітету по харчовій промисловості
(на 28,2), корпорації "Укрбудматеріали" (на 8,7), Автономної
Республіки Крим (на 31), Кіровоградської (на 29,1), Тернопільської
(на 25,6), Одеської (22,4), Київської (на 21,8), Чернігівської (на
18,5 відсотка) областей.
У червні ц.р. порівняно з травнем випуск продукції зменшився
майже на кожному третьому підприємстві, зовсім не працювало
протягом місяця близько 1 тис. підприємств, або 11 відсотків їх
загальної кількості.
Основними причинами спаду промислового виробництва є низький
рівень структурних зрушень у галузях і на підприємствах,
відсутність належної керованості цими процесами з боку відповідних
управлінських структур.
Значна частина керівників усіх рівнів не виявляє належної
ініціативи в пошуку шляхів вирішення нагальних питань, далеко не
завжди спроможна забезпечити ефективне управління.
Бартеризація господарських відносин призводить до значних
втрат доходів бюджету і знижує наявні можливості поповнення
обігових коштів підприємств. У цілому з початку року промисловістю
за бартерними умовами реалізовано 36 відсотків продукції, а в
паливній промисловості, чорній металургії, машинобудуванні,
лісовій і деревообробній промисловості та промисловості
будівельних матеріалів, на підприємствах Миколаївської, Донецької,
Дніпропетровської та Луганської областей обсяг бартеру становить
майже половину реалізованої продукції. Така практика позбавляє
підприємства необхідних фінансових ресурсів, що призводить до
масових невиплат заробітної плати.
Не подолано негативну тенденцію виробництва продукції з
давальницької сировини, внаслідок чого багато підприємств, які
працюють на таких умовах, мають низьку рентабельність або
перетворюються у збиткові. Це стосується насамперед підприємств
базових галузей, легкої та харчової промисловості.
Не поліпшується становище в агропромисловому комплексі. За
перше півріччя ц.р. обсяг валової продукції сільського
господарства порівняно з відповідним періодом 1996 р. зменшився на
15,5 відсотка, зокрема в державних господарствах на 36 відсотків,
а в господарствах приватного сектору він зріс на 3 відсотки.
Зберігалася негативна тенденція скорочення чисельності поголів'я
худоби і птиці та зниження їх продуктивності, що призвело до
зменшення обсягів виробництва та реалізації продукції
тваринництва, а отже, до значних збитків.
Незважаючи на те, що державне замовлення на зерно у 1997 році
профінансовано майже на 73 відсотки його запланованої вартості,
колишнє Міністерство сільського господарства і продовольства,
Державна акціонерна компанія "Хліб України", Рада міністрів
Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністраціі не
повністю виконали заходи щодо забезпечення сільськогосподарських
товаровиробників матеріально-технічними ресурсами для проведення
збиральних робіт.
Державний комітет по земельних ресурсах, колишні Міністерство
сільського господарства і продовольства, Державний комітет по
харчовій промисловості, Державний комітет з питань садівництва,
виноградарства та виноробної промисловості, а також Рада міністрів
Автономної Республіки Крим, обласні державні адміністрації знизили
темпи реформування земельних відносин, що ставить під загрозу
зриву завершення другого етапу земельної реформи, не забезпечили
дотримання вимог законодавства з питань приватизації об'єктів
агропромислового комплексу, не повною мірою сприяли поглибленню
інтеграції сільськогосподарських товаровиробників і підприємств
переробних галузей.
Залишається вкрай гострою ситуація в інвестиційній сфері, що
пов'язано насамперед з різким зменшенням власних інвестиційних та
інноваційних можливостей більшості замовників, обмеженістю коштів
у бюджетах усіх рівнів. З цих причин стримувалося виконання
підрядних робіт, що призвело до зменшення їх обсягів проти першого
півріччя минулого року на 23,6 відсотка. Недостатньо працює у
сфері залучення іноземних інвестицій Національне агентство з
реконструкції та розвитку.
Підприємствами транспортного комплексу з початку року
перевезено 354,7 млн. тонн вантажів, що на 10,1 відсотка менше,
ніж у першому півріччі 1996 року. Найбільше скоротилися обсяги
перевезень вантажів морським (на 30,8 відсотка), авіаційним (на
21,6) і автомобільним транспортом (на 20 відсотків). Залізницями
перевезено вантажів на 5,9 відсотка менше, ніж у першому півріччі
1996 року.
Не покращується фінансове становище. За січень-травень ц.р.
балансовий прибуток у народному господарстві становив 3,6 млрд.
гривень, а збитки - близько 1,9 млрд. гривень. Збитково працювали
більш як 45 відсотків підприємств проти 40 відсотків за
відповідний період 1996 року.
Гострою проблемою залишається платіжна криза. На 1 червня
ц.р. дебіторська та кредиторська заборгованість становила
відповідно 63,3 і 90,3 млрд. гривень, з них прострочена
дебіторська заборгованість - 47,4 млрд., кредиторська - 68,9 млрд.
гривень.
На 1 липня ц.р. заборгованість споживачів за використаний
природний газ перед підприємствами Державного комітету нафтової,
газової та нафтопереробної промисловості досягла 4966,9 млн.
гривень, за використану електричну та теплову енергію - 3483,8
млн. гривень. Загальна заборгованість за отриману вугільну
продукцію становить 424,3 млн. гривень.
З початку року до зведеного бюджету надійшло 10913,1 млн.
гривень, або 33,6 відсотка прогнозних розрахункових показників на
рік. До державного бюджету надійшло 6149,2 млн. гривень, або 28,4
відсотка річних призначень.
Поряд із загальноекономічними явищами і низькою ефективністю
роботи багатьох галузей народного господарства однією з причин
невиконання запланованих доходів є несвоєчасність та неповнота
внесення суб'єктами підприємницької діяльності платежів до бюджету
всіх рівнів, що призвело до зростання недоїмки. Якщо
заборгованість підприємств перед бюджетом, включаючи внески до
Пенсійного фонду, на початок 1997 року становила 2,9 млрд.
гривень, то на 1 липня 1997 р. - 3,9 млрд. гривень, або зросла у
1,3 раза. Найбільші суми заборгованості допущено в областях
Дніпропетровській - 368,6 млн. гривень, Полтавській - 204,8,
Донецькій - 206,5, Луганській - 130,4, Запорізькій - 133 і
Київській - 89,2, Автономній Республіці Крим - 80,7 млн. гривень.
Відсутність належного контролю з боку окремих центральних
органів виконавчої влади за станом розрахунків відповідних
державних підприємств з бюджетом, зокрема тих, що випускають
високоліквідну продукцію, призвела до зростання недоїмки
підприємств колишнього Міністерства промисловості до 357,4 млн.
гривень (18,6 відсотка загальної суми недоїмки), Державного
комітету нафтової, газової та нафтопереробної промисловості - 178
(9,3), колишніх Міністерства сільського господарства і
продовольства - 160,8 (8,4) та Міністерства машинобудування,
військово-промислового комплексу і конверсії - 149,8 (7,8),
Міністерства енергетики - 129,4 млн. гривень (6,8), Міністерства
вугільної промисловості - 97,8 (5,1 відсотка загальної суми
недоїмки).
Великих втрат зазнає бюджет внаслідок заниження і приховання
належних бюджету платежів та об'єктів оподаткування. За перше
півріччя ц.р. податковими органами донараховано додатково до сум,
визначених платниками, 1504,3 млн. гривень податків та зборів
(обов'язкових платежів). З донарахованих сум платежів до бюджету
стягнуто 595,7 млн. гривень, або 39,6 відсотка. Порушення
податкового законодавства встановлено на кожному другому з
перевірених підприємств. Найбільше сум донараховано по суб'єктах
підприємницької діяльності, розташованих у Дніпропетровській,
Донецькій, Запорізькій, Луганській, Харківській областях та м.
Києві.
Видатки державного бюджету за перше півріччя 1997 р.
становили 8,5 млрд. гривень, або 30,9 відсотка річних призначень.
Основну частину коштів державного бюджету за цей період спрямовано
на соціальний захист населення - 1008 млн. гривень, на народне
господарство - 1547 млн., на оборону та правоохоронну діяльність -
1385 млн., на соціально-культурні заходи - 691 млн. гривень. Для
обслуговування державного зовнішнього боргу за перше півріччя
витрачено 756,7 млн. гривень, або 30,1 відсотка запланованих на
рік, внутрішнього боргу - 436,2 млн. гривень, або 45,9 відсотка.
Дефіцит державного бюджету за перше півріччя 1997 р. дорівнює
2326,7 млн. гривень. На його фінансування залучено внутрішні
джерела у сумі 2592,5 млн.гривень, або 78 відсотків річного
прогнозу, що пов'язано із значним відставанням у зовнішньому
фінансуванні - 185 млн. гривень, або 7,7 відсотка передбачених
Державним бюджетом на 1997 рік.
В умовах гострої нестачі бюджетних коштів мали місце численні
факти їх нецільового використання. Державною контрольно-ревізійною
службою в першому півріччі 1997 р. перевірено 47,1 тис.
підприємств, установ та організацій, у 16,8 тис. (майже в кожному
третьому) виявлено незаконних витрат, нестач, розкрадань та
привласнень коштів і матеріальних цінностей, а також зниження та
приховання належних бюджету платежів і відрахувань до державних
фондів на загальну суму 1,1 млрд. гривень - 78 відсотків виявлених
за минулий рік. Кожна друга з перевірених бюджетних установ та
організацій (8,5 тис.) допустила незаконні витрати на суму 117,2
млн. гривень, що в 1,4 раза більше, ніж за весь 1996 рік.
Ревізіями і перевірками на підприємствах та в організаціях
колишнього Міністерства промисловості виявлено незаконних витрат,
нестач, розкрадань державних коштів і матеріальних цінностей на
суму 103,9 млн. гривень, Міністерства вугільної промисловості - на
38,2, колишнього Міністерства машинобудування,
військово-промислового комплексу і конверсії - на 11,8,
Міністерства енергетики - на 6,5, Міністерства охорони здоров'я -
на 8,7 млн., колишнього Міністерства зв'язку - на 5,1 млн.
гривень.
Дуже загострилася проблема виплати заробітної плати, пенсій
та інших соціальних виплат. У цілому по народному господарству
борг на 1 липня 1997 р. досягав 4664,6 млн. гривень, у тому числі
працівникам бюджетної сфери - 1283 млн.гривень. Порівняно з
початком року загальна заборгованість збільшилася на 24,8
відсотка, у бюджетній сфері - на 0,4 відсотка. Більше половини
загальної суми боргу припадає на підприємства промисловості та
сільського господарства, п'ята частина - на бюджетні установи.
Незважаючи на значне посилення Кабінетом Міністрів України
вимог до керівників усіх рівнів за забезпечення своєчасності
виплати заробітної плати та виконання графіків погашення
заборгованості, змінити ситуацію на краще не вдалося.
Центральні органи виконавчої влади не виявляють достатньої
вимогливості до керівників підприємств у своєчасності виплати
заробітної плати, а також виконання зобов'язань перед бюджетом і
майже не реагують на подання місцевих органів виконавчої влади та
податкових органів стосовно припинення дії контрактів з
керівниками підприємств-боржників. Колишнім Міністерством
промисловості розірвано контракти лише з дев'ятьма керівниками,
колишнім Міністерством машинобудування, військово-промислового
комплексу і конверсії - 16, колишнім Міністерством сільського
господарства і продовольства - 173, Міністерством транспорту - із
46 керівниками. Рядом міністерств та державних комітетів не
розірвано жодного контракту.
Масові невиплати заробітної плати незадовільно позначаються
на стані оплати населенням житлово-комунальних послуг. З початку
року населенням внесено лише 37 відсотків нарахованих до сплати
сум. Загальна сума заборгованості з платежів за житлово-комунальні
послуги становила 2,9 млрд. гривень., у тому числі за природний
газ - 916 млн., квартирну плату - 985 млн., опалення - 567 млн.,
воду і каналізацію -217 млн., гаряче водопостачання - 165 млн.
гривень. Житлово-комунальні послуги не оплатили 4,6 млн. власників
особистих рахунків, або кожний другий, з них 3,2 млн. мають
заборгованість за два місяці і більше.
Процес сертифікатної приватизації, орієнтований насамперед на
вузькогрупові інтереси трудових колективів, не зміг забезпечити на
першому етапі глибокого організаційно-технологічного реформування
об'єктів приватизації. Це призвело до того, що оновлення основних
фондів у приватизованому секторі здійснюється нижчими темпами, ніж
у цілому по Україні. Без проведення конкурсів було приватизовано 65 відсотків усіх
об'єктів, зокрема шляхом викупу товариствами покупців, створених
трудовими колективами - 41 відсоток, викупу організаціями
орендарів, створених трудовими колективами, - 24 відсотки.
Наслідком сертифікатної приватизації стало розпорошення
державної власності, перехід права власності на майно до осіб, які
об'єктивно не можуть впливати на процеси управління ним. Водночас
основна частина підприємств потребує значних інвестицій для
реструктуризації виробництва і впровадження нових технологій.
Загострилася проблема зайнятості населення. Протягом першого
півріччя 1997 р. на обліку у державній службі зайнятості
перебувало 908 тис. громадян, або на 366 тис. більше, ніж за цей
же період минулого року. Статус безробітних на 1 липня ц.р. мали
520,6 тис. чоловік, а рівень безробіття становив 1,9 відсотка, що
у 2 рази більше, ніж на відповідну дату минулого року.
Ситуація на фіксованому ринку праці загострюється внаслідок
зменшення потреби підприємств, установ та організацій у
працівниках, різкого зростання пропонувань робочої сили та
зменшення попиту на неї: якщо на 1 липня 1996 р. на одне вільне
місце претендувало три особи, то на 1 липня 1997 р. вже 13. Недосконалими залишаються організаційно-правові умови
розвитку малого підприємництва - одного з найважливіших чинників
збільшення обсягів виробництва та надання послуг, створення
додаткових робочих місць, зниження рівня безробіття та зменшення
соціального напруження.
Обсяг зовнішньоторгівельного обороту у першому півріччі 1997
року скоротився проти відповідного періоду минулого року на 5,8
відсотка, а від'ємне сальдо торгівельного балансу дорівнює 849
млн.доларів США проти 481 млн.доларів США за січень-червень 1996
року. Тенденції у сфері зовнішньої торгівлі свідчать про
вичерпаність резервів її екстенсивного розвитку, недостатній пошук
шляхів розширення ринків збуту вітчизняної продукції, серйозні
недоліки у реалізації покладених на Міністерство зовнішніх
економічних зв'язків і торгівлі задач.
Міністерство охорони здоров'я, Міністерство освіти,
Міністерство культури і мистецтв, Міністерство інформації,
Державний комітет з фізичної культури і спорту, Державний комітет
у справах національностей та міграції не вживають належних заходів
до поліпшення своєї роботи, не виявляють ініціативи і
наполегливості у розв'язанні проблем, що накопичились у сферах їх
діяльності.
З метою забезпечення системного та ефективного управління
економічними і соціальними процесами, виконання завдань,
визначених у доповіді Президента України з нагоди першої річниці
прийняття Конституції України щодо стабілізації
соціально-економічної ситуації в країні, Кабінет Міністрів України
п о с т а н о в л я є:
1. Відзначити, що, незважаючи на неодноразові вимоги та
прийняті Кабінетом Міністрів України рішення (постанови від 19
березня 1997 р. N 247 ( 247-97-п ), від 25 березня 1997 р. N 265
( 265-97-п ) та від 12 травня 1997 р. N 440 ( 440-97-п ), колишні
Міністерство сільського господарства і продовольства та
Міністерство промисловості (в частині роботи підприємств легкої,
деревообробної промисловості). Міністерство транспорту, колишні
Міністерство машинобудування, військово-промислового комплексу і
конверсії та Державний комітет по харчовій промисловості,
корпорація "Укрбудматеріали", Рада міністрів Автономної Республіки
Крим, Кіровоградська, Тернопільська, Одеська, Київська,
Чернігівська, Житомирська, Полтавська, Волинська, Львівська,
Миколаївська обласні державні адміністрації не вжили необхідних
заходів для забезпечення стабілізації виробництва та зупинення
його спаду, поліпшення соціально-економічної ситуації у
відповідних галузях та регіонах.
2. Вважати основним завданням міністерств, інших центральних
органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки
Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних
адміністрацій забезпечення у другому півріччі поточного року
приросту обсягів виробництва продукції (товарів, послуг) у
відповідних галузях економіки як обов'язкову умову недопущення
подальшого зменшення обсягів валового внутрішнього продукту, що
мало місце у січні - червні поточного року.
3. Керівникам міністерств, інших центральних органів
виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим,
головам обласних, Київської та Севастопольської міських державних
адміністрацій: встановити належний контроль і підвищити відповідальність за
виконання графіків погашення заборгованості із заробітнрї плати та
інших соціальних виплат. Нездатність керівників забезпечити
реалізацію цих графіків оцінювати як невідповідність їх займаним
посадам; здійснити комплекс додаткових заходів, спрямованих на
посилення ролі відповідних органів у виведенні економіки з кризи,
своєчасну реалізацію актів Президента України та Кабінету
Міністрів України; налагодити чітку взаємодію центральних та місцевих органів
виконавчої влади у розв'язанні завдань, що стоять перед ними на
сучасному етапі.
4. Міністерству економіки, Міністерству фінансів,
Національному агентству з реконструкції та розвитку, іншим
центральним органам виконавчої влади, Українській
кредитно-інвестиційній компанії, обласним, Київській та
Севастопольській міським державним адміністраціям разом з Фондом
державного майна та Національним банком з метою відновлення
інвестиційного процесу здійснити невідкладні заходи для збільшення
частки державного інвестування, насамперед шляхом нарощування
починаючи з 1998 року бюджетних інвестиційних ресурсів; проведення
приватизації державного майна, у тому числі об'єктів незавершеного
будівниціва, способами, які передбачають конкуренцію серед їх
покупців, і в основному за кошти; додаткового розміщення на
фондовому ринку акцій підприємств, що приватизуються, використання
зовнішніх запозичень головним чином на впровадження нових
технологій.
5. Комітету у справах нагляду за страховою діяльністю,
Міністерству фінансів, Міністерству економіки, Міністерству
зовнішніх економічних зв'язків та торгівлі, Міністерству юстиції.
Національному агентству з реконструкції та розвитку, Українській
кредитно-інвестиційній компанії підготувати до 1 грудня ц.р.
пропозиції щодо створення системи страхування інвестиційних
ризиків.
6. Звернути увагу керівництва Міністерства промислової
політики, Міністерства агропромислового комплексу, Агентства з
питань запобігання банкрутству підприємств та організацій, Фонду
державного майна на необхідність посилення роботи щодо здійснення
структурної перебудови виробництва, у тому числі через механізм
банкрутства. Національному агентству з реконструкції та розвитку разом з
відповідними центральними органами виконавчої влади забезпечити
опрацювання інвестиційних угод з іноземними інвесторами з метою
підтримки фінансовими ресурсами заходів реструктуризації
підприємств, які мають пріоритетне значення для економіки країни.
7. Міністерству у справах науки і технологій, Міністерству
економіки, Міністерству фінансів, Міністерству юстиції подати в
місячний термін Кабінетові Міністрів України проект закону про
збір до Державного інноваційного фонду.
8. Міністерству економіки, Національному агентству з
реконструкції та розвитку, Державній податковій адміністрації,
Міністерству охорони здоров'я, Міністерству внутрішніх справ,
Міністерству охорони навколишнього природного середовища та
ядерної безпеки, Державній митній службі підготувати у двомісячний
термін пропозиції щодо спрощення процедур, які регулюють процес
залучення інвестицій, переглянувши для цього діючий порядок
реєстрації нових підприємств, скорочення кількості перевірок та
спрощення порядку проведення санітарного, пожежного, митного
контролю.
9. Міністерству економіки, Ліцензійній палаті, Міністерству
юстиції, Державному комітетові статистики з метою спрощення
процедури реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності подати у
місячний термін Кабінетові Міністрів України проект закону про
внесення змін та доповнень до Закону України "Про підприємництво".
10. Міністерству зовнішніх економічних зв'язків та торгівлі,
Міністерству економіки, Ліцензійній палаті, Міністерству юстиції з
метою скорочення термінів видачі ліцензій на провадження окремих
видів підприємницької діяльності, зокрема у сфері оптової та
роздрібної торгівлі продовольчими і непродовольчими товарами, та
поширення їх дії на всю територію України подати у місячний термін
Кабінетові Міністрів України проект постанови про внесення змін і
доповнень до відповідних рішень Кабінету Міністрів України.
11. Рекомендувати Фонду державного майна разом з
Міністерством економіки, Міністерством фінансів, Міністерством
юстиції розробити і подати у вересні ц.р. в установленому порядку
до Кабінету Міністрів України проект закону про внесення змін та
доповнень до Закону України "Про приватизацію невеликих державних
підприємств (малу приватизацію)" в частині продажу об'єктів малої
приватизації покупцям із розстроченням платежу на період до 5
років за умови внесення протягом одного місяця з дня підписання
договору купівлі-продажу покупцем 50 відсотків вартості придбаного
об'єкта.
12. Міністерству економіки, іншим заінтересованим центральним
органам виконавчої влади разом з Фондом державного майна та
Національним банком підготувати у двомісячний термін пропозиції
про передачу державних підприємств із незадовільним фінансовим
становищем, а також пакетів акцій, що належать державі в
акціонерних товариствах з таким станом справ, в управління банкам
та іншим суб'єктам господарювання, які здійснюватимуть програми
фінансового оздоровлення підприємств.
1З. Державній комісії з цінних паперів та фондового ринку,
Міністерству фінансів, Міністерству економіки та Міністерству
юстиції внести в двомісячний термін проект закону про зняття
заборони на здійснення акціонерними товариствами випуску акцій для
покриття збитків, пов'язаних з господарською діяльністю.
14. Державній комісії з цінних паперів та фондового ринку
разом з Міністерством фінансів, Міністерством економіки,
Міністерством юстиції та Фондом державного майна в місячний термін
підготувати пропозиції щодо внесення змін та доповнень до Указу
Президента України від 19 березня 1997 р. N 244 ( 244/97 ) "Про
заходи щодо забезпечення обліку прав власності на іменні цінні
папери" в частині надання права емітентам самостійно вирішувати
питання ведення реєстрів і скасування монопольного права
Української державної кредитно-інвестиційної компанії на ведення
реєстрів власників іменних цінних паперів.
15. Міністерству агропромислового комплексу, Державній
податковій адміністрації, Міністерству зовнішніх економічних
зв'язків і торгівлі, Міністерству фінансів, Державній митній
службі розробити в місячний термін пропозиції (в разі потреби -
проекти законодавчих актів) щодо посилення контролю за
виробництвом і реалізацією алкогольних напоїв і тютюнових виробів
та надходженням акцизного збору з них.
16. Державній податковій адміністрації, Міністерству
фінансів, Міністерству юстиції, Міністерству транспорту, Державній
митній службі за участю Служби безпеки та Генеральної прокуратури
України у двотижневий термін внести проект постанови Кабінету
Міністрів України про затвердження Положення про порядок обліку,
оцінки і реалізації конфіскованого, безхазяйного, незатребуваного
майна та майна, що за правом спадкування перейшло у власність
держави.
17. Міністерству зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі,
Міністерству економіки, Державній митній службі, Міністерству
агропромислового комплексу, Міністерству фінансів у тижневий
термін внести пропозиції щодо підвищення ставок ввізного мита на
імпортні алкогольні та тютюнові вироби.
18. Державній податковій адміністрації, Міністерству
фінансів, Міністерству економіки, Міністерству зовнішніх
економічних зв'язків і торгівлі, Державній митній службі
розглянути питання про доцільність підвищення ставок акцизного
збору на окремі товари, зокрема на бензин та дизельне пальне, і
внести пропозиції Кабінетові Міністрів України.
19. Керівникам міністерств, інших центральних органів
виконавчої влади посилити контроль за цільовим використанням
бюджетних коштів та коштів позабюджетних цільових фондів,
передбачати у контрактах з керівниками підприємств їх
відповідальність за цільове використання бюджетних та
позабюджетних коштів.
20. Міністерству охорони здоров'я, Міністерству фінансів,
Міністерству економіки у вересні 1997 р. підготувати і внести на
розгляд Кабінету Міністрів України проект постанови про
впорядкування пільгового забезпечення населення медикаментами
шляхом надання адресних грошових дотацій.
21. Просити Національний банк прискорити розроблення проекту
закону щодо запровадження страхування депозитних вкладів
населення.
22. Державній податковій адміністрації, Міністерству
фінансів, Міністерству економіки, Міністерству зовнішніх
економічних зв'язків і торгівлі за участю Фонду державного майна,
Національного банку, Ради міністрів Автономної Республіки Крим,
обласних, Київської та Севастопольської міських державних
адміністрацій всебічно вивчити стан справ та внести узгоджені
пропозиції щодо доцільності створення госпрозрахункових
підрозділів на місцях для реалізації високоліквідної продукції
підприємств, що заборгували перед бюджетом за податками, зборами,
іншими обов'язковими платежами, з наступним спрямуванням отриманих
коштів на погашення зазначеної заборгованості.
23. Державній податковій адміністрації, Міністерству
економіки, Міністерству фінансів, Міністерству зовнішніх
економічних зв'язків і торгівлі, Державній митній службі,
Міністерству юстиції внести узгоджені пропозиції щодо
запровадження заборони підприємствам, організаціям і установам
всіх форм власності реалізувати та придбавати підакцизні товари,
за винятком легкових, вантажно-пасажирських автомобілів і
мотоциклів та шин для легкових автомобілів, що виробляються
українськими підприємствами, за товарообмінними (бартерними) або
іншими операціями з розрахунками не у грошовій формі, а також за
угодами, що не передбачають обов'язкової 100-відсоткової
попередньої оплати вартості товарів.
24. Галузевим міністерствам, іншим центральним органам
виконавчої влади завершити у місячний термін розроблення у кожній
галузі планів реструктуризації підприємств на 1997 - 2000 роки та
забезпечити їх реалізацію. Встановити, що оцінка роботи керівників міністерств, інших
центральних органів виконавчої влади здійснюватиметься залежно від
стану виконання зазначених планів.
25. Державному комітетові нафтової, газової та
нафтопереробної промисловості у серпні ц.р. поінформувати про хід
і результати виконання постанови Кабінету Міністрів України від 6
червня 1997 р. N 538 ( 538-97-п ) "Про вдосконалення системи
розрахунків за споживання природного газу".
26. Державному комітетові з енергозбереження, Державному
комітетові нафтової, газової та нафтопереробної промисловості
проаналізувати у вересні ц.р. хід виконання схваленої постановою
Кабінету Міністрів України від 15 липня 1997 р. N 751 ( 751-97-п )
програми щодо скорочення споживання природного газу на 20
відсотків і подати погоджений з Міністерством економіки уточнений
баланс природного газу на друге півріччя 1997 р. з урахуванням
реалізації зазначеного рішення.
відсотків і подати погоджений з Міністерством економіки уточнений
баланс природного газу на друге півріччя 1997 р. з урахуванням
реалізації зазначеного рішення.
27. Міністерству енергетики, Міністерству економіки і
Міністерству фінансів подати у серпні 1997 року пропозиції щодо
джерел фінансування закупівлі для атомних та теплових
електростанцій палива, необхідного для роботи в осінньо-зимовий
період 1997-1998 років.
28. Фонду державного майна, Міністерству агропромислового
комплексу, Міністерству економіки, Раді міністрів Автономної
Республіки Крим, обласним державним адміністраціям забезпечити
дотримання вимог законодавства з питань приватизації об'єктів
агропромислового комплексу, сприяти поглибленню інтеграції
сільськогосподарських товаровиробників і переробних підприємств.
29. Міністерству зовнішніх економічних зв'язків і торігвлі,
Міністерству економіки, Міністерству фінансів, Державному
комітетові статистики, Міністерству промислової політики,
Міністерству агропромислового комплексу, Державній митній службі
здійснити аналіз і до 15 листопада 1997 р. внести пропозиції щодо
ефективності проведення операцій з давальницькою сировиною у
зовнішньоекономічних відносинах, зокрема стосовно структури
ввезеної та вивезеної давальницької сировини і готової подукції,
давальницької сировини, закупленої на митній території України
нерезидентами, розмірів плати за переробку, номенклатури готової
продукції, ефективності цього виду операцій для економіки в
цілому, запобігання використанню цього виду операцій для ухилення
від оподаткування та можливим втратам державного бюджету.
Прем'єр-міністр України В.ПУСТОВОЙТЕНКО
Інд.66
Джерело:Офіційний портал ВРУ