open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст
Нечинна
                             
                             
У К А З

ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
( Указ втратив чинність на підставі Указу Президента

N 889/2000 ( 889/2000 ) від 14.07.2000 )
Про положення про Комітет законодавчих ініціатив

при Президентові України, про Українську кодифікаційну

комісію і про Українську комісію з питань правничої

термінології
( Із змінами, внесеними згідно з Указом Президента

N 70/99 від 27.02.99 )

Відповідно до Указу Президента України від 19 червня 1995
року N 458 ( 458/95 ) "Про заходи щодо здійснення правової реформи
в Україні" п о с т а н о в л я ю:
Затвердити Положення про Комітет законодавчих ініціатив при
Президентові України (додаток N 1); Положення про Українську
кодифікаційну комісію (додаток N 2) і Положення про Комісію з
питань правничої термінології (додаток N 3).

Президент України Л.КУЧМА
м.Київ, 23 серпня 1995 року

N 796/95

ДОДАТОК N 1

до Указу Президента України

від 23 серпня 1995 року N 796/95

ПОЛОЖЕННЯ

про Комітет законодавчих ініціатив при Президентові

України

I. Загальні положення
1. Комітет законодавчих ініціатив при Президентові України
(далі - Комітет) є консультаційно-дорадчим органом, покликаним
забезпечувати скоординованість дій щодо розбудови правової системи
України, удосконалення і кодифікації українського законодавства. 2. Персональний склад Комітету затверджується Президентом
України. 3. Члени Комітету працюють на громадських засадах. 4. Комітет має право залучати до роботи з виконання
покладених на Комітет завдань фахівців центральних органів
виконавчої влади, провідних учених, у тому числі на договірних
засадах, одержувати інформацію, необхідну для його роботи. ( Пункт
4 із змінами, внесеними згідно з Указом Президента N 70/99 від
27.01.99 )
II. Завдання Комітету
5. Основними завданнями Комітету є: - визначення і наукове обгрунтування пріоритетних напрямів
розвитку законодавства України щодо регулювання економіки, інших
сфер державного і суспільного життя; - розроблення концептуальних засад проектів законодавчих
актів з найважливіших питань розвитку суспільства і держави; - визначення напрямів підготовки проектів указів Президента
України з економічних питань, не врегульованих законами України;
( Абзац четвертий пункту 5 із змінами, внесеними згідно з Указом
Президента N 70/99 від 27.01.99 ) - вивчення і аналіз законодавства іноземних держав, практики
його застосування та внесення пропозицій щодо вдосконалення
вітчизняного законодавства з урахуванням світового досвіду. 6. Комітет для виконання покладених на нього завдань: - одержує від органів виконавчої влади і судових органів
України інформаційні та статистичні матеріали щодо
правозастосовуючої практики в певних галузях суспільного життя,
аналізує їх для виявлення прогалин та суперечностей в
законодавстві, а також недоліків у роботі з правозастосування; - залучає для аналізу матеріалів правозастосовуючої
діяльності та підготовки відповідних висновків і пропозицій
фахівців центральних органів виконавчої влади та провідних учених
України; - вносить пропозиції щодо необхідності підготовки конкретних
актів законодавства та їх форми, а також пропозиції щодо
організації та здійснення цієї роботи; - вивчає подання центральних органів виконавчої та судової
влади України щодо законодавчого врегулювання окремих сфер
суспільного життя і готує, з залученням відповідних фахівців,
експертні висновки за внесеними пропозиціями; - звертається до центральних органів виконавчої влади з
запитами щодо їх думки з відповідних питань законопроектної
роботи; - розробляє перспективні плани законопроектних робіт з
урахуванням наступності в підготовці окремих законопроектів та
повноти законодавчого врегулювання тих або інших сфер суспільних
відносин; - створює робочі групи для опрацювання концептуальних засад
розвитку законодавства України, концепцій проектів окремих
законодавчих актів та указів Президента; - ставить питання щодо необхідності галузевої або
міжгалузевої кодифікації законодавства та щодо найдоцільнішої
організації цієї роботи в державі; - забезпечує координацію законопроектної роботи
правоохоронних органів та інших органів виконавчої влади,
підтримує постійний зв'язок з Міністерством юстиції України у
проведенні кодифікаційної роботи; - інформує Президента України про стан роботи з формування
правової системи України та вносить пропозиції з цих питань.( Пункт 6 із змінами, внесеними згідно з Указом Президента N 70/99
від 27.01.99 )
III. Організація роботи Комітету
7. Комітет очолює Голова Комітету, який призначається і
звільняється Президентом України. 8. Комітет проводить свої засідання в міру необхідності, але
не рідше двох разів на рік. З'ясування думки членів Комітету з тих або інших питань, що
віднесені до компетенції Комітету, може провадитись шляхом
опитування або листування. 9. Керує засіданнями Комітету Голова Комітету або його
заступник, обраний з членів Комітету. 10. У Комітеті утворюються секції з окремих галузей
законодавства, кожна з яких здійснює функції Комітету стосовно цих
галузей. Рішення і рекомендації секцій щодо відповідних галузей
законодавства обговорюються на засіданнях Комітету або щодо них
провадиться персональне обговорення чи листування з членами
Комітету, після чого приймаються рішення Комітету стосовно
обговорюваних питань. 11. У Комітеті утворюються такі секції: 1) конституційного законодавства; 2) адміністративного законодавства; 3) цивільного і сімейного законодавства; 4) господарського та комерційного (ринкового) законодавства; 5) бюджетного, податкового, фінансового та банківського
законодавства; 6) земельного та природоохоронного законодавства; 7) кримінального та кримінально-виконавчого законодавства; 8) процесуального законодавства. 12. Керівники секцій призначаються і увільняються від
обов'язків керівництва секціями за рішенням Комітету. 13. Для керівництва поточною роботою Комітету утворюється
бюро Комітету, до складу якого входять Голова Комітету, його
заступник та керівники секцій. Очолює бюро Комітету Голова Комітету. Засідання бюро Комітету проводяться в міру необхідності. 14. Бюро Комітету розглядає всі питання поточної роботи
Комітету, схвалює рішення секцій Комітету, визначає коло питань,
які мають виноситись на розгляд Комітету. 15. Комітет, його бюро і секції проводять роботу в тісному
співробітництві з комітетами Верховної Ради України, відповідними
підрозділами Адміністрації Президента України, Секретаріату
Верховної Ради України, апарату Кабінету Міністрів України, а
також з Міністерством юстиції України, іншими правоохоронними
органами. ( Пункт 15 із змінами, внесеними згідно з Указом
Президента N 70/99 від 27.01.99 )
IV. Організаційне, матеріальне і технічне обслуговування
16. Для організаційного і технічного обслуговування Комітету,
його бюро та секцій утворюється апарат Комітету, склад якого
визначається Главою Адміністрації Президента України. 17. Комітет має бланки і штампи зі своїм найменуванням. 18. Організаційне та інші види забезпечення діяльності
Комітету здійснює Адміністрація Президента України.

Глава Адміністрації Президента України Д.ТАБАЧНИК

ДОДАТОК N 2

до Указу Президента України

від 23 серпня 1995 року N 796/95

ПОЛОЖЕННЯ

про Українську кодифікаційну комісію

1. Українська кодифікаційна комісія (далі - Комісія) є
координуючим науково-експертним центром, покликаним сприяти
запровадженню наукових засад в роботу з кодифікації законодавства
України, забезпеченню широкого громадського обговорення проектів
кодифікованих законодавчих актів, здійсненню необхідної наукової
експертизи. 2. Комісія формується з представників наукової та правничої
громадськості, посадових осіб державних органів. 3. Персональний склад Комісії затверджується Президентом
України. 4. Комісія у своїй роботі спирається на дослідження Академії
правових наук України, її структурних підрозділів, інших наукових
та навчальних закладів України. 5. Основними завданнями Комісії є: - визначення наукових засад здійснення кодифікації
законодавства України, черговості та послідовності у підготовці
кодексів, інших кодифікованих законодавчих актів з окремих галузей
права; - розроблення загальних принципів побудови кодифікованих
законодавчих актів, їх взаємної узгодженості з метою забезпечення
повноти законодавчого регулювання відповідних сфер суспільних
відносин; - організація широкого громадського обговорення проектів
кодексів, інших кодифікованих законодавчих актів, у тому числі
шляхом організації наукових конференцій, "круглих столів" тощо; - забезпечення належної наукової експертизи проектів
кодифікованих законодавчих актів шляхом залучення до її проведення
як вітчизняних, так і зарубіжних фахівців; - підготовка наукових висновків щодо законопроектів, які
вносяться на розгляд Верховної Ради України. 6. Комісія для виконання своїх завдань: - організовує за участю наукових установ та навчальних
закладів України наукові конференції з питань вироблення стратегії
розвитку кодифікаційного процесу в Україні, визначення принципів
та засад кодифікації українського законодавства; - звертається до державних органів, інших установ та
організацій із запитами з питань, що входять до її компетенції; - розробляє рекомендації щодо проведення кодифікації окремих
галузей законодавства України, доцільності здійснення міжгалузевої
кодифікації; - забезпечує надання необхідної методологічної та
організаційної допомоги робочим групам з розробки проектів
кодифікованих законодавчих актів; - залучає до здійснення консультативної допомоги при
опрацюванні проектів кодифікованих законодавчих актів як
вітчизняних, так і зарубіжних фахівців, влаштовує з цією метою
робочі зустрічі, "круглі столи" тощо; - здійснює за допомогою відповідних фахівців наукову
експертизу проектів кодифікованих законодавчих актів і готує щодо
них висновки; - передає в разі потреби робочим групам з опрацювання
проектів кодифікованих законодавчих актів, суб'єктам права
законодавчої ініціативи, що вносять законопроект на розгляд
Верховної Ради України, а також комітетам Верховної Ради
України, що опрацьовують прийнятий до розгляду Верховною Радою
України законопроект, свої зауваження щодо його структури, змісту
та узгодженості з іншими актами законодавства України. ( Абзац
восьмий пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Указом Президента
N 70/99 від 27.01.99 )України, що опрацьовують прийнятий до розгляду Верховною Радою
України законопроект, свої зауваження щодо його структури, змісту
та узгодженості з іншими актами законодавства України. ( Абзац
восьмий пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Указом Президента
N 70/99 від 27.01.99 ) 7. Комісія на здійснення своїх функцій співробітничає з
Комітетом законодавчих ініціатив при Президентові України,
Українською комісією з питань правничої термінології, комітетами
Верховної Ради України, правоохоронними органами України. ( Пункт
7 із змінами, внесеними згідно з Указом Президента N 70/99 від
27.01.99 ) 8. Комісію очолює Голова Комісії, який призначається і
звільняється Президентом України. Голова Комісії призначає з членів Комісії заступника і
секретаря. 9. Комісія має свій секретаріат, який забезпечує
організаційне і технічне обслуговування її роботи. 10. Організаційне та інші види забезпечення діяльності
Комісії здійснює Українська правнича фундація.

Глава Адміністрації Президента України Д.ТАБАЧНИК

ДОДАТОК N 3

до Указу Президента України

від 23 серпня 1995 року N 796/95

ПОЛОЖЕННЯ

про Українську комісію з питань

правничої термінології

1. Українська комісія з питань правничої термінології (далі -
Комісія) покликана забезпечити точне і однакове вживання правничих
термінів у законотворчій роботі та в офіційних актах. 2. Комісія формується з представників наукової та правничої
громадськості України, посадових осіб державних установ та
організацій. 3. Персональний склад Комісії затверджується Президентом
України. 4. Комісія у своїй роботі спирається на дослідження
відповідних наукових закладів Національної академії наук України,
Академії правових наук України, а також інших наукових та
навчальних закладів. 5. Основними завданнями Комісії є: - вивчення законодавчого матеріалу з метою визначення та
уніфікації правничої термінології, складання реєстрів українських
правничих термінів, укладання правничих словників; - підготовка рекомендацій щодо однакового застосування
правничих термінів у різних галузях права; - здійснення термінологічно-мовної експертизи проектів актів
законодавства. 6. Комісія для виконання покладених на неї завдань: - організовує роботу з упорядкування української правничої
термінології та затверджує термінологічні нормативи; - здійснює термінологічно-мовну експертизу проектів актів
законодавства, зокрема проектів кодексів, передає робочим групам з
опрацювання проектів законодавчих актів, суб'єктам права
законодавчої ініціативи, що вносять законопроект на розгляд
Верховної Ради України, а також постійним комісіям Верховної Ради
України, що опрацьовують прийняті до розгляду Верховною Радою
України законопроекти, висновки термінологічно-мовної експертизи; - звертається до установ та організацій із запитами з питань,
що входять до її компетенції, а також залучає експертів та
консультантів для виконання завдань, визначених цим Положенням; - дає рекомендації та затверджує нормативи щодо відтворення:
засобами української мови - іншомовних власних назв, що вживаються
у правничих текстах та офіційних документах; засобами інших мов -
українських власних назв, що вживаються у правничих текстах та
офіційних документах; - здійснює термінологічно-мовну експертизу українських одно-
і багатомовних словників різних типів і готує відповідні висновки; - систематично висвітлює свою діяльність та досвід роботи
через засоби масової інформації, у спеціалізованих наукових та
науково-методичних виданнях; - здійснює заходи щодо поширення культури, традицій та норм
української правничої мови. 7. Нормативи вживання термінів та власних назв, затверджені
Українською комісією з питань правничої термінології, є
обов'язковими для застосування в законодавчих і офіційних актах. 8. Комісія визначає порядок та строки запровадження
термінологічних нормативів. 9. Рішення Комісії публікуються у засобах масової інформації,
а також у спеціалізованому бюлетені Комісії. 10. Усі інші питання діяльності Комісії визначаються
Регламентом роботи Української комісії з питань правничої
термінології, схваленим Комісією. 11. Комісія на здійснення своїх функцій проводить роботу у
співробітництві з Комітетом законодавчих ініціатив при
Президентові України і Українською кодифікаційною комісією. 12. Очолює Комісію Голова Комісії, який призначається і
звільняється Президентом України. Голова Комісії призначає заступника та секретаря Комісії. 13. Комісія має свій секретаріат, який забезпечує технічне
обслуговування її роботи. 14. Організаційне та інші види забезпечення діяльності
Комісії здійснює Українська правнича фундація.

Глава Адміністрації Президента України Д.ТАБАЧНИК

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: