КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В Авід 29 червня 1996 р. N 697
Київ
Про затвердження Типового положенняпро управління (відділ) у справах релігій
обласної, Київської та Севастопольської
міської державної адміністрації
Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
Затвердити Типове положення про управління (відділ) у справах
релігій обласної, Київської та Севастопольської міської державної
адміністрації (додається).
Прем'єр-міністр України П.ЛАЗАРЕНКО
МіністрКабінету Міністрів України В.ПУСТОВОЙТЕНКО
Інд.28
ЗАТВЕРДЖЕНЕпостановою Кабінету Міністрів України
від 29 червня 1996 р. N 697
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯпро управління (відділ) у справах релігій
обласної, Київської та Севастопольської
міської державної адміністрації
1. Управління (відділ) у справах релігій обласної, Київської
та Севастопольської міської державної адміністрації (далі -
управління, відділ) є місцевим органом державної виконавчої влади,
що утворюється головою обласної, Київської та Севастопольської
міської державної адміністрації і підпорядковується голові
відповідної державної адміністрації та Держкомрелігій. Управління, відділ у межах своїх повноважень забезпечує
проведення на території області, міст Києва та Севастополя
державної політики щодо релігії та церкви, вирішення питань,
пов'язаних з державно-церковними відносинами, реалізацією права
громадян на свободу совісті, додержанням принципів відокремлення
церкви від держави і школи від церкви, сприяє виконанню
релігійними організаціями їх статутних завдань, не втручаючись у
проваджену ними відповідно до чинного законодавства діяльність.
2. Управління, відділ у своїй діяльності керується
Конституцією України, законами України, постановами Верховної
Ради України, указами і розпорядженнями Президента України,
декретами, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів
України, розпорядженнями голови обласної, Київської та
Севастопольської міської державної адміністрації, наказами
Держкомрелігій, рішеннями відповідного представницького органу,
прийнятими в межах його компетенції, а також цим Положенням.
3. Основними завданнями управління, відділу є: здійснення заходів, спрямованих на реалізацію державної
політики щодо релігії та церкви; сприяння у межах своєї компетенції реалізації гарантованого
громадянам права на свободу совісті, створення віруючим умов і
можливостей для сповідання їх релігії, мати вільнодоступні місця
богослужінь або релігійних зібрань, об'єднуватися у релігійні
громади, інші релігійні організації; запобігання будь-яким проявам релігійної винятковості та
нетерпимості до невіруючих або віруючих інших віросповідань,
зневажливого ставлення до почуттів громадян, розпалюванню
ворожнечі й ненависті на релігійному грунті; запобігання втручанню державних органів і об'єднань громадян
у проваджену відповідно до чинного законодавства діяльність
релігійних організацій, а також втручанню релігійних організацій у
діяльність державних органів і об'єднань громадян та інших
релігійних організацій; сприяння участі місцевих релігійних організацій у міжнародних
релігійних форумах, діловим контактам із зарубіжними релігійними
організаціями.
4. Управління, відділ відповідно до покладених на нього
завдань: 1) готує пропозиції про формування державної політики щодо
релігії та церкви, забезпечує її реалізацію, координує взаємодію
місцевих органів державної виконавчої влади та органів місцевого
самоврядування з питань державно-церковних відносин; 2) контролює у межах своєї компетенції додержання чинного
законодавства про свободу совісті та релігійні організації, за
дорученням голови обласної, Київської та Севастопольської міської
державної адміністрації перевіряє правильність застосування цього
законодавства; 3) узагальнює практику застосування законодавства з питань,
що належать до його компетенції, організовує і контролює його
виконання; 4) готує відповідно до чинного законодавства пропозиції та
подає голові обласної, Київської та Севастопольської міської
державної адміністрації і Держкомрелігій інформацію з питань
державно-церковних відносин; 5) надає організаційно-методичну допомогу іншим підрозділам
обласної (міської) державної адміністрації, органам місцевого
самоврядування з питань застосування законодавства України про
свободу совісті та релігійні організації; 6) вивчає тенденції, аналізує ситуацію у релігійному житті,
бере участь у розробленні поточних та довготермінових прогнозів з
питань державно-церковних відносин та релігійних процесів в
Україні; 7) на прохання місцевих релігійних організацій сприяє
проведенню ними публічних богослужінь, релігійних обрядів,
церемоній та процесій, а також паломництву віруючих; 8) надає консультативну допомогу місцевим органам державної
виконавчої влади та органам місцевого самоврядування, а також
релігійним організаціям у застосуванні ними законодавства України
про свободу совісті та релігійні організації; 9) на прохання релігійних організацій у межах своєї
компетенції сприяє державним органам у розгляді питань, що
потребують вирішення цими органами; 10) сприяє роботі комісії у справах альтернативної
(невійськової) служби; 11) здійснює попередній розгляд поданих на реєстрацію в
установленому законодавством порядку статутів (положень)
релігійних громад, а також змін і доповнень до них, перевіряє їх
відповідність чинному законодавству і подає висновки відповідній
державній адміністрації; 12) веде облік релігійних організацій, які діють на території
області (міста); 13) веде облік культових будівель і споруд, розташованих на
території області (міста); 14) сприяє релігійним організаціям у будівництві, ремонті і
реставрації культових будівель та інших необхідних їм споруд, у
створенні ними своєї матеріальної бази для релігійної, добродійної
та іншої статутної діяльності в межах законодавства; 15) сприяє релігійним організаціям у здійсненні ними
міжнародних контактів, вирішенні згідно з чинним законодавством
питань, пов'язаних з перебуванням в Україні іноземних
священнослужителів, проповідників та інших представників
зарубіжних релігійних організацій; 16) розглядає в установленому порядку пропозиції, заяви,
скарги громадян і організацій, здійснює прийом громадян та
представників релігійних організацій з питань, що належать до його
компетенції, та вживає необхідних заходів для їх вирішення; 17) проводить у встановленому порядку роботу, пов'язану з
організацією професійної підготовки, перепідготовки та підвищення
кваліфікації працівників управління, відділу; 18) за дорученням відповідної державної адміністрації або
Держкомрелігій скликає в установленому порядку конференції,
семінари, наради з питань, що належать до його компетенції; 19) здійснює відповідно до чинного законодавства інші
функції, що випливають з покладених на нього завдань.
5. Управління, відділ має право: 1) одержувати в установленому порядку від інших підрозділів
обласної (міської) державної адміністрації, органів місцевого
самоврядування, підприємств, установ і організацій інформацію,
документи та матеріали, а від органів статистики - безоплатно
статистичні дані, необхідні для виконання покладених на нього
завдань; 2) залучати спеціалістів інших підрозділів обласної (міської)
державної адміністрації, органів місцевого самоврядування,
підприємств, установ, організацій (за погодженням з їх
керівниками) до розгляду питань, що належать до його компетенції; 3) подавати обласній, Київській та Севастопольській міській
державній адміністрації пропозиції про реєстрацію статутів
(положень) релігійних організацій та передачу в користування або у
власність релігійних організацій культових будівель і майна; 4) подавати в установленому порядку пропозиції про скасування
прийнятих органами державної виконавчої влади, об'єднаннями
громадян та релігійними організаціями рішень з питань свободи
совісті та релігійних організацій, що суперечать законодавству
України; 5) порушувати в установленому порядку питання про притягнення
до відповідальності осіб, винних у порушенні чинного законодавства
про свободу совісті та релігійні організації.
6. Управління, відділ під час виконання покладених на нього
завдань взаємодіє з іншими підрозділами обласної (міської)
державної адміністрації, представницькими органами та органами
місцевого самоврядування, а також підприємствами, установами,
організаціями, органами управління релігійних організацій та
об'єднань громадян.
7. Управління, відділ очолює начальник, який призначається на
посаду і звільняється з посади головою обласної (міської)
державної адміністрації за погодженням з Держкомрелігій. Начальник
управління, відділу може мати заступника, якого за його поданням,
погодженим з головою Держкомрелігій, призначає на посаду і
звільняє з посади голова обласної (міської) державної
адміністрації.
8. Начальник управління, відділу: здійснює керівництво діяльністю управління, відділу, несе
персональну відповідальність за виконання покладених на
управління, відділ завдань, визначає ступінь відповідальності
заступника начальника та інших працівників управління, відділу; видає у межах своєї компетенції накази, організовує і
контролює їх виконання; розпоряджається коштами у межах затвердженого кошторису
витрат на утримання управління, відділу; призначає на посаду і звільняє з посади працівників
управління, відділу.
9. Управління, відділ утримується за рахунок коштів
Державного бюджету України. Граничну чисельність, фонд оплати праці працівників та
видатки на утримання управління, відділу затверджує голова
обласної (міської) державної адміністрації. Структура і штатний розпис управління, відділу затверджується
його начальником у межах встановленої граничної чисельності і
фонду оплати праці. Матеріально-технічне і господарське обслуговування
управління, відділу здійснюється секретаріатом обласної (міської)
державної адміністрації.
10. Управління, відділ має печатку із зображенням Державного
герба України і своїм найменуванням. За рішенням голови обласної (міської) державної адміністрації
управління, відділ може бути юридичною особою, мати самостійний
баланс та рахунки в установах банків.
Джерело:Офіційний портал ВРУ