П О С Т А Н О В АПРЕЗИДІЇ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНСЬКОЇ РСР
Про проект постанови Верховної Ради Української РСР "Про механізм ратифікації та порядок дії законів СРСР,указів Президента СРСР та інших правових актів -
органів державної влади та управління СРСР на
теритоторії Української РСР", внесений в порядку
законодавчої ініціативи народним депутатом
Української РСР Семенцем С.В.
( Відомості Верховної Ради УРСР (ВВР), 1991, N 15, ст. 187 )
Президія Верховної Ради Української РСР
п о с т а н о в л я є:
Проект постанови Верховної Ради Української РСР з цього
питання, внесений народним депутатом Української РСР
Семенцем С.В. в порядку законодавчої ініціативи, передати на
розгляд і висновок Комісії Верховної Ради УРСР у питаннях
законодавства і законності.
Голова Верховної Ради
Української РСР Л.КРАВЧУК
м. Київ, 18 березня 1991 рокуВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНСЬКОЇ РСР
Про механізм ратифікації та порядок дії законів СРСР,указів Президента СРСР та інших правових актів
органів державної влади та управління СРСР
на території Української РСР
В зв'язку з прийняттям 24 жовтня 1990 року Закону Української
РСР "Про зміни і доповнення Конституції (Основного Закону)
Української РСР" ( 404-12 ), виходячи з необхідності розробки
механізму ратифікації (затвердження) законів СРСР, указів
Президента СРСР та інших правових актів органів державної влади та
управління СРСР з метою упорядкування дії законодавчих актів СРСР
та відповідних законодавчих актів УРСР на території Української
РСР, керуючись вимогами ст. 71 Конституції (Основного Закону)
Української РСР ( 888-09 ), Верховна Рада Української Радянської
Соціалістичної Республіки п о с т а н о в л я є:
1. Закони СРСР та інші правові акти органів державної влади
та управління СРСР, а також укази Президента СРСР вводити в дію на
території Української РСР тільки після їх ратифікації постановою
Верховної Ради Української РСР чи постановою Президії Верховної
Ради Української РСР з наступним затвердженням на сесії Верховної
Ради Української РСР. Зазначені закони та правові акти можуть бути
ратифіковані повністю або частково. До розгляду питання про
ратифікацію вважати той чи інший закон чи правовий акт СРСР таким,
що не має юридичної сили на території Української РСР.
Відмова Президії Верховної Ради УРСР ратифікувати той чи
інший акт означає припинення його дії на території УРСР до
прийняття відповідного рішення з цього приводу Верховною Радою
Української РСР.
2. Уряду Української РСР в десятиденний термін після
прийняття (опублікування) закону чи іншого правового акту органів
державної влади та управління СРСР (з'їзду народних депутатів
СРСР, Верховної Ради СРСР, Уряду СРСР, а також указів Президента
СРСР), що поширюються на територію Української РСР подавати
Президії Верховної Ради УРСР вмотивовані висновки про необхідність
чи неможливість ратифікації повністю, чи частково відповідного
акту Верховною Радою Української РСР.
3. Президії Верховної Ради УРСР передавати висновки Уряду
УРСР в комісії Верховної Ради УРСР з питань законодавства та з
питань державного суверенітету, міжреспубліканських та
міжнаціональних відносин для розгляду на предмет підтвердження
необхідності чи обгрунтування неможливості ратифікації
відповідного правового акту. Комісії подають правовий акт для
ратифікації Верховній Раді УРСР з відповідними висновками не
пізніше ніж через десять днів, з часу його надходження на розгляд.
В разі відхилення Верховною Радою УРСР чи її Президією
висновків комісії, правовий акт розглядається в зазначених
комісіях повторно, з урахуванням зауважень народних депутатів
Української РСР.
Ратифікований закон чи інший правовий акт Союзу РСР діє на
території Української РСР до прийняття відповідного закону чи
іншого правового акту Верховною Радою Української РСР.
4. Уряду УРСР переглянути закони та інші правові акти Союзу
РСР та Української РСР прийняті до 24 жовтня 1990 року і в
тримісячний термін подати Верховній Раді УРСР перелік союзних та
республіканських законів та інших правових актів, ратифікація яких
необхідна для забезпечення нормальної діяльності міністерств,
відомств, підприємств, закладів та організацій республіки, а також
свої висновки з цього приводу. Уряду УРСР провести до 1 липня
1991 року відповідну ревізію нормативних актів, рішень та
розпоряджень міністерств, відомств та держкомітетів СРСР та УРСР.
Голова Верховної РадиУкраїнської РСР