open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
ДЕРЖАВНА КОМІСІЯ З РЕГУЛЮВАННЯ РИНКІВ

ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ УКРАЇНИ
Л И С Т
04.08.2010 N 10175/44-8


Частиною другою статті 19 Конституції України ( 254к/96-ВР )
передбачено, що органи державної влади зобов'язані діяти лише на
підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені
Конституцією ( 254к/96-ВР ) та законами України. Повноваження Держфінпослуг визначені Законом України "Про
фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових
послуг" ( 2664-14 ) та іншими законами, а також Положенням про
Державну комісію з регулювання ринків фінансових послуг України,
затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2010
N 157 ( 157-2010-п ) (далі - Положення). Зазначеними
нормативно-правовими актами Держфінпослуг не наділена
повноваженнями щодо надання роз'яснень законодавства України. Разом з тим, Держфінпослуг на підставі підпункту 86 пункту 4
Положення ( 157-2010-п ) інформує про таке.
1. Відповідно до частини сьомої статті 9 Закону України "Про
фінансово-кредитні механізми і управління майном при будівництві
житла та операціях з нерухомістю" ( 978-15 ) (далі - Закон)
управитель визначає банк, в якому має бути відкритий поточний
рахунок забудовника та поточні рахунки його підрядників,
субпідрядників та інших суб'єктів підприємницької діяльності, які
беруть участь у спорудженні об'єкта будівництва. Ця умова має бути
внесена забудовником у договори підряду та інші договори,
пов'язані із спорудженням об'єкта будівництва. Таким чином, окрім вимоги внесення забудовником такої умови в
договори підряду та інші договори, пов'язані із спорудженням
об'єкта будівництва, інших вимог Законом ( 978-15 ) не
передбачено.
2. Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих
актів України щодо вдосконалення державного регулювання у сфері
будівництва житла" від 29.06.2010 N 2367-VI ( 2367-17 ) частину
шосту статті 9 Закону ( 978-15 ) виключено. Таким чином,
забудовник може здійснювати страхування будівельно-монтажних робіт
як добровільний вид страхування.
3. Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих
актів України щодо вдосконалення державного регулювання у
сфері будівництва житла" від 29.06.2010 N 2367-VI ( 2367-17 )
статтю 10-1 Закону ( 978-15 ) виключено. Таким чином, страхування
майнових ризиків, що виникають у процесі функціонування ФФБ, може
здійснюватись як добровільний вид страхування.
4. Частиною першою статті 9 Закону ( 978-15 ) встановлено, що
управитель укладає із забудовником договір, за яким забудовник
зобов'язується збудувати один або декілька об'єктів будівництва,
ввести їх в експлуатацію в установленому законодавством порядку та
передати об'єкти інвестування установникам цього Фонду у строки та
на умовах, визначених цим Законом, Правилами Фонду та договором
управління майном, а управитель зобов'язується здійснювати
фінансування будівництва цих об'єктів будівництва на умовах
договору. При цьому Законом не встановлено умови щодо одночасного
введення в експлуатацію всіх об'єктів будівництва, що
споруджуються в рамках ФФБ. Відповідно до частини п'ятої статті 14 Закону ( 978-15 )
обов'язковим положенням, що має містити договір про участь у ФФБ,
в тому числі, є запланована дата (місяць і рік) введення об'єкта
будівництва в експлуатацію. Разом з тим, Закон не забороняє
встановлювати в договорах про участь у ФФБ різні дати введення
об'єктів будівництва в експлуатацію відповідно до того, який
об'єкт обере довіритель ФФБ. Стосовно порядку перерахування забудовнику оперативного
резерву повідомляємо, що відповідно до частини третьої статті 17
Закону ( 978-15 ) оперативний резерв, сформований управителем за
конкретним об'єктом будівництва, на окремих рахунках ФФБ,
строковими коштами, які після введення цього об'єкта будівництва в
експлуатацію управитель перераховує забудовнику у порядку,
визначеному договором між управителем та забудовником. Для ФФБ
виду А оперативний резерв перераховується забудовнику у повному
обсязі.
5. Частиною четвертою статті 16 Закону ( 978-15 ) встановлено
обов'язковий перелік засвідчених забудовником копій документів,
які забудовник зобов'язаний надати управителю ФФБ для відкриття
фінансування об'єкта будівництва. Серед них є також засвідчена
забудовником копія зареєстрованої та опублікованої проектної
декларації. При цьому Законом ( 978-15 ) не встановлено будь-яких
виключень щодо можливості ненадання забудовником управителю
зазначеного документа.
6. Відповідно до пункту 2.3 глави 2 Порядку підготовки та
надання звітності забудовником управителю ФФБ за кожним об'єктом
будівництва, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від
07.07.2009 N 532 ( za722-09 ), наказом Міністерства регіонального
розвитку та будівництва України від 07.07.2009 N 275 ( z0722-09 ),
зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 03.08.2009 за
N 722/16738, звітність складається щомісяця наростаючим підсумком
з початку звітного року. Забудовник складає звітність станом на
кінець останнього дня місяця. Разом з тим, в графах "Отримано від управителя протягом
місяця" та "Повернуто управителю протягом місяці" вказуються
відповідні значення звітного місяця.
Заступник Голови В.Левченко

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: