open
  • PDF
  • DOC
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Чинна
                             
                             
КОМІСІЯ ПО РОЗГЛЯДУ СКАРГ

ПРИ ТЕНДЕРНІЙ ПАЛАТІ УКРАЇНИ
ЗАТВЕРДЖЕНО

Протокол засідання Комісії

по розгляду скарг

при Тендерній палаті України

31.10.2005 N 14

ВИСНОВОК

щодо розгляду скарги

До Комісії по розгляду скарг при Тендерній палаті України
надійшла скарга Товариства з обмеженою відповідальністю "Поліком"
від 04.10.2005 р. N 22 (вх. Тендерної палати України від
10.10.2005 р. N с-83/10-1) щодо порушень чинного законодавства при
організації та здійсненні Жовтневою районною державною
адміністрацією Миколаївської області процедури закупівлі за
державні кошти вугілля кам'яного.
Скарга Товариства з обмеженою відповідальністю "Поліком"
(далі - Скаржник) містить наступні вимоги: 1) "... Просимо зобов'язати заступника голови тендерного
комітету Жовтневої райдержадміністрації Л.А.Онуфрієву відізвати
лист N 36 від 28.09.2005 р. про визнання недійсним повідомлення
про акцепт тендерної пропозиції від 22.09.2005 р. та не
перешкоджати нашому підприємству виконувати свої обов'язки".
Для розгляду скарги від Скаржника надійшли наступні
матеріали:
1. Скарга від 04.10.2005 р. N 22 (2 арк.);
2. Копія повідомлення про акцепт тендерної пропозиції від
22.09.2005 р. N 29 (1 арк.);
3. Копія листа Жовтневої районної державної адміністрації
Миколаївської області до директора ТОВ "Поликом" від 28.09.2005 р.
N 36 (1 арк.).
Згідно ч. 1 ст. 37 Закону України "Про закупівлю товарів,
робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) Комісією по розгляду
скарг при Тендерній палаті України було направлено запит від
19.10.2005 р. N с-192/10 до Жовтневої районної державної
адміністрації Миколаївської області (далі - Замовник) щодо надання
необхідних документів для розгляду скарги.
Для розгляду скарги від Замовника надійшли наступні
матеріали:
1. Копія висновку юридичного відділу апарату
райдержадміністрації від 11.10.2005 р. (1 арк.);
2. Копія тендерної документації щодо проведення відкритих
торгів (тендера) на закупівлю вугілля для шкіл району (13 арк.);
3. Копія протоколу засідання тендерного комітету від
29.09.2005 р. N 5 (2 арк.);
4. Копія протоколу оцінки тендерних пропозицій на вугілля ДГО
для шкіл Жовтневого району від 29.09.2005 р. Обсяг закупівлі
згідно з тендерною документацією - 30 тонн (2 арк.);
5. Копія протоколу оцінки тендерних пропозицій на вугілля ДГО
для шкіл Жовтневого району від 29.09.2005 р. Обсяг закупівлі
згідно з тендерною документацією - 851 тонн (2 арк.);
6. Копія повідомлення про акцепт тендерної пропозиції від
22.09.2005 р. N 29 (1 арк.);
7. Копія листа Жовтневої районної державної адміністрації
Миколаївської області до директора ТОВ "Поликом" від 28.09.2005 р.
N 36 (1 арк.);
8. Копія переліку відхилення тендерних пропозицій (1 арк.);
9. Копія звіту про результати здійснення процедури відкритих
торгів на придбання вугілля для шкіл Жовтневого району від
18.10.2005 р. N 1 (3 арк.);
10. Копія договору поставки від 07.10.2005 р. N 98 (4 арк.);
11. Копія протоколу засідання тендерного комітету від
28.09.2005 р. N 4 (2 арк.);
12. Копія про акцепт тендерної пропозиції від 22.09.2005 р.
N 29 (1 арк.);
13. Копія протоколу засідання тендерного комітету N 3
(3 арк.);
14. Копія тендерної пропозиції ТОВ "Поліком" (1 арк.);
15. Копія форми тендерної (цінової) пропозиції
ТОВ "Торгово-промислова компанія "Миколаївоблпаливо" (1 арк.);
16. Копія протоколу оцінки тендерних пропозицій на вугілля
ДГО для шкіл Жовтневого району. Обсяг закупівлі згідно з тендерною
документацією - 30 тонн (3 арк.);
17. Копія протоколу оцінки тендерних пропозицій на вугілля
ДГО для шкіл Жовтневого району. Обсяг закупівлі згідно з тендерною
документацією - 851 тонн (3 арк.);
18. Копія протоколу засідання тендерного комітету N 2
(1 арк.);
19. Копія протоколу розкриття тендерних пропозицій від
13.09.2005 р. (8 арк.).
За результатом розгляду скарги, на підставі наданих
Скаржником та Замовником матеріалів Комісією по розгляду скарг при
Тендерній палаті України було встановлено наступне.
Замовником було оголошено відкриті торги на закупівлю за
рахунок державних коштів вугілля, оголошення про яке розміщене у
Інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних закупівель"
N 34(203) від 22.08.2005 за N 13007.
Розкриття тендерних пропозицій відбулося 19.09.2005 року.
Згідно протоколу розкриття від 19.09.2005 р. N 3 на тендер
було подано 5 (п'ять) тендерних пропозицій від Учасників процедури
закупівлі.
Відповідно до п. 1 Протоколу засідання тендерного комітету
від 19.09.2005 р. N 3 всі тендерні пропозиції, подані Учасниками
тендера на закупівлю вугілля кам'яного не відповідають вимогам
технічного завдання тендерної документації. Крім того, відповідно
до Форми-3 "Перелік відхилених тендерних пропозицій" тендерні
пропозиції ТОВ НВВП "Біоресурс", ТОВ "Фірма "Поліком" та
ТОВ "Векша" не відповідають кваліфікаційним вимогам тендерної
документації.
В той же час всі тендерні пропозиції були допущені Замовником
до подальшої оцінки та рішенням від 29.09.2005 р. акцептована
тендерна пропозиція ТОВ "Торгово-промислова компанія
"Миколаївоблпаливо".
Тим самим, Замовником порушено вимоги ч. 1 ст. 27 Закону
( 1490-14 ), відповідно до якої тендерна пропозиція Учасника
повинна бути відхилена в разі невідповідності кваліфікаційним
вимогам та у разі. якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам
тендерної документації. Крім того, Замовником порушено вимоги ч. 1
ст. 28 Закону, відповідно до якої Замовник в разі відхилення всіх
тендерних пропозицій відповідно до вимог статті 27 Закону
зобов'язаний прийняти рішення про відміну торгів.
Крім того, під час розгляду скарги були виявлені наступні
порушення законодавства про закупівлю, а саме:
1. Відповідно до норм ст. 1 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти" N 1490-III ( 1490-14 )
від 22.02.2000 р. (далі - Закон), учасником процедури закупівлі є
фізична особа, що проживає на території України, чи юридична особа
(резидент або нерезидент), що підтвердила намір взяти участь у
процедурі закупівлі та подає чи подала тендерну пропозицію. Однак
замовником в п. 1.2 "Загальні положення" тендерної документації
визначено, що до участі у торгах (тендері) запрошуються суб'єкти
господарювання незалежно від форми власності і підлеглості за
винятком випадків, регламентованих законодавством або умовам
міжнародних договорів України, що обмежують їх участь в торгах. Ці
норми відповідно до ч. 5 ст. 21 Закону є дискримінаційними та
такими, що обмежують конкуренцію, оскільки забороняють участь у
процедурі даної закупівлі фізичним особам. Також замовник порушує
норми ч. 3 ст. 15 Закону, які передбачають що останній не повинен
встановлювати дискримінаційних вимог до Учасників.
2. Пунктом 7.3 тендерної документації встановлено, що
неспроможність учасника підготувати належним чином тендерну
пропозицію відповідно до вимог тендерної документації буде
віднесена на ризик учасника та може спричинити за собою відхилення
пропозиції. Ця вимога суперечить ч. 1 ст. 27 Закону ( 1490-14 ),
відповідно до якої Замовник зобов'язаний відхилити тендерну
пропозицію Учасника, тендерна пропозиція якого не відповідає
умовам тендерної документації.
3. Пункт 12.2 тендерної документації встановлює, що присутні
представники Учасників мають відзначити свою присутність у
протоколі, що ведеться представниками замовниками під час
розкриття тендерних пропозицій. Ця умова не відповідає нормам
Закону ( 1490-14 ), якими не передбачена обов'язкова вимога щодо
розпису Учасників або їх уповноважених представників.
4. Пункт 20.1 тендерної документації встановлює, що
результатом проведення торгів є акцепт тендерної пропозиції
переможця торгів (прийняття замовником тендерної пропозиції та
надання згоди на її оплату). Вищенаведене суперечить нормам ст.ст. 1, 29 Закону
( 1490-14 ), оскільки акцепт тендерної пропозиції не є кінцевим
результатом проведення торгів, а є прийняттям Замовником тендерної
пропозиції та надання згоди на її оплату.
5. Тендерна документація не містить проекту договору або
основних умов, які обов'язково будуть включені до договору про
закупівлю, що є порушенням статті 21 Закону ( 1490-14 ).
6. Пункт 20.2 тендерної документації встановлює 10-денний
термін після укладення договору про закупівлю для подання
оголошення про результати проведеної процедури. Даний строк було
встановлено згідно Закону України "Про внесення змін до деяких
законодавчих актів України щодо додаткових гарантій захисту
фінансових інтересів держави" від 16.07.2005 року N 2664-IV
( 2664-15 ). Згідно Рішення Конституційного Суду України від 09.02.99
N 1-рп/99 ( v001p710-99 ) та роз'яснення Міністерства економіки
України від 05.09.2005 р. N 55-36/2000 ( v55-3665-05 ) процедура
закупівлі, яка розпочата до вступу в дію Закону України "Про
внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо додаткових
гарантій захисту фінансових інтересів держави" від 16.06.2005
N 2664 ( 2664-15 ) (набрав чинності 23.08.2005 р.), здійснюється
відповідно до законодавства, встановленого на день початку
процедури закупівлі. Днем початку процедури закупівлі вважається
день відправлення для публікації оголошення про проведення торгів.
7. Відповідно до ст. 15 Закону ( 1490-14 ) замовник може
вимагати від учасників надання інформації щодо його відповідності
кваліфікаційним вимогам. В той же час надання інформації та документів, визначених в
підпункті 2 пункту 4 додатка 1 тендерної документації, не є
інформацією, що підтверджує техніко-економічний потенціал і досвід
учасника, а тому вимога з боку замовника щодо надання таких
документів та включення їх до кваліфікаційних вимог є такою, що
суперечить вимогам законодавства у сфері державних закупівель.
8. Згідно методики оцінки тендерних пропозицій, що наведена в
додатку 5 до тендерної документації, для визначення переможця
використовується методика присвоєння балів за відповідність
тендерній документації, що є порушення статті 27 Закону
( 1490-14 ), де вказується, що пропозиція Учасника, яка не
відповідає умовам тендерної документації, відхиляється.
9. Методика оцінки тендерних пропозицій, що наведена в
додатку 5 до тендерної документації, серед інших критеріїв містить
такі критерії оцінки тендерних пропозицій, як відповідність
вимогам технічної специфікації, відповідність кваліфікаційним
вимогам, що є порушення статті 27 Закону ( 1490-14 ), де
вказується, що пропозиція Учасника, яка не відповідає умовам
тендерної документації та кваліфікаційним вимогам, відхиляється.
Вивчивши всі документи, Комісія вважає, що правопорушення,
які були вчиненні при здійсненні Жовтневою районною державною
адміністрацією Миколаївської області процедури закупівлі за
державні кошти вугілля кам'яного, підпадають під ознаки злочину,
передбаченого ст. 364 Кримінального кодексу України ( 2341-14 ),
заподіяли істотну шкоду охоронюваним законом правам, свободам та
інтересам громадян, державним, громадським інтересам та інтересам
юридичних осіб.
Комісія по розгляду скарг при Тендерній палаті України не
несе відповідальності за достовірність наданих на дослідження
матеріалів.
Секретар Комісії по розгляду скарг
при Тендерній палаті України Н.О.Баран

  • Друкувати
  • PDF
  • DOC
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: