open
  • Друкувати
  • PDF
  • DOC
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст
  • PDF
  • DOC
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Зміст
Чинна
                             
                             
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

НАУКОВО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
Л И С Т
N 14/18.1-7 від 10.01.2002

Інститутам післядипломної

педагогічної освіти

Повідомляємо, що на виконання наказу Міністерства освіти і
науки України від 20 липня 2001 р. N 538 у квітні 2002 року
планується провести фінальний етап IX Всеукраїнського турніру юних
хіміків. Турнір буде проведено відповідно до вимог Положення про
Всеукраїнські учнівські олімпіади з базових і спеціальних
дисциплін, турніри, конкурси-захисти науково-дослідних робіт та
конкурси фахової майстерності, затвердженого наказом Міністерства
освіти України від 18 серпня 1998 року N 305 ( z0598-98 ).
Фінальний етап турніру передбачається провести на базі Волинського
державного університету імені Лесі Українки (адреса університету:
43025, м. Луцьк, просп. Волі, 13, тел./факс (03322) 4-10-07).
Завдання, що пропонуються для першого етапу змагань, подано в
додатку. Після проведення турніру передбачається видання збірника
задач з розв'язаннями, зробленими його учасниками (ідея та саме
розв'язання може належати як конкретній особі, так і всій команді;
авторство суб'єкта розв'язання зберігається). Отримати інформацію щодо умов участі у фінальному етапі
дев'ятого Всеукраїнського турніру юних хіміків 2002 року, вимог
щодо надання матеріалів для публікації в збірнику, а також подати
заявки на участь у фінальному етапі турніру можна за тел./факсом:
(044) 417-85-69, відділ роботи з обдарованою молоддю
Науково-методичного центру середньої освіти Міністерства освіти і
науки України, 04070, м. Київ-70, вул. Сагайдачного, 37 або в м.
Луцьку за тел. (03322) 4-99-72, електронною поштою:
prots@lab.univer.lutsk.ua, Проц Д.І., завідуючий кафедрою
Волинського державного університету.
Директор Науково-методичного
центру середньої освіти
МОН України Ю.І. Завалевський
Додаток

до листа Науково-методичного

центру середньої освіти

від 10.01.2002 N 14/18.1-7
Задачі IX Всеукраїнського турніру юних хіміків

(2001/2002 н. р.)
1. "Останній герой". Розробіть спосіб створення вогнепальної
зброї на безлюдному острові. 2. "Світлячок". Запропонуйте хімічний акумулятор світлової
енергії. 3. "Окиснення". Деякі речовини окиснюються на повітрі під час
переливання їх або їх розчинів з однієї посудини в іншу.
Запропонуйте конструкцію приладу для виявлення ступеня проходження
реакції окиснення речовини у краплі, яка падає, залежно від висоти
падіння і концентрації речовини. 4. "Космічна лабораторія". Запропонуйте обладнання і методику
проведення лабораторної роботи "Вступ до хроматографії" в умовах
невагомості. 5. "Чисте повітря". Більшість відомих сьогодні піротехнічних
речовин обмежено використовується в приміщенні через те, що вони
виділяють під час горіння велику кількість диму і токсичних газів.
Запропонуйте принципово новий склад піротехнічних речовин, які під
час горіння утворюють кольорове полум'я і придатні для
використання у приміщеннях. 6. "Азид натрію". Запропонуйте екологічно безпечний замінник
азиду натрію в автомобільних подушках безпеки. 7. "Крезол". Розробіть маловідходну технологію виробництва
n-крезолу. 8. "Прання". Запропонуйте спосіб побутового прання без
використання води. 9. "Жувальна гумка". Зробіть порівняльний аналіз ефективності
відновлення кислотно-лужного балансу різноманітними видами
жувальних гумок. 10. "Ожеледиця". Кухонна сіль, яка використовується для
очищення вулиць від снігу та льоду, пошкоджує покриття доріг,
руйнує кузови і двигуни автомобілів. Запропонуйте хімічні способи
розв'язання цієї проблеми, порівняйте за собівартістю і
ефективністю нову хімічну речовину з кухонною сіллю. 11. "Хиральність". Створити алгоритм визначення
стереохімічної конфігурації хиральних фулеренів. 12. "Вуглець". Якою була б сучасна органічна хімія, якби
вуглець був двовалентний? 13. "Каталізатор". Оцініть, як зміниться собівартість
продуктів виробництва фенолу кумольним методом, якщо уникнути
використання каталізаторів на усіх стадіях, зокрема добування
використаних реагентів. 14. "Анілін". Поясніть взаємозв'язок "будова - агрегатний
стан" у низці алкілзаміщених анілінів. 15. "Ліганд". Запропонуйте структуру і способи створення
ліганду, який може зв'язувати радіонукліди, поглинати або
перетворювати енергію їх радіоактивного розпаду, при цьому
наявність їх у навколишньому середовищі має бути безпечною для
людини.
О.Григорович

О.Желтвай

В.Карпінчик

О.Ляпунов
"Освіта України", N 7, 22 січня 2002 р.

  • Друкувати
  • PDF
  • DOC
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст
скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: