open
  • PDF
  • DOC
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Чинна

АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ

РЕКОМЕНДАЦІЇ

02.09.2015  № 11-рк


ПІІ "АМІК Україна"
ПАТ "Кло"
ПП "Окко нафтопродукт"
ТОВ "ВОГ Рітейл"
ТОВ "Альянс Холдинг"
СП ТОВ "Кершер"
ПАТ "Укрнафта"
ТОВ "Веста Сервіс"
ТОВ ВТФ "Авіас"
ТОВ "Бел Оіл"
ТОВ "БРСМ-Нафта"
ПАТ "SOCAR Energy Ukraine"

Про запобігання порушення законодавства про захист економічної конкуренції

В ході здійснення контролю за дотриманням учасниками ринків світлих нафтопродуктів законодавства про захист економічної конкуренції Антимонопольний комітет України ВСТАНОВИВ:

Підприємство з іноземними інвестиціями "АМІК Україна" (надалі - ПІІ "АМІК Україна") (м. Київ), Приватне підприємство "Окко нафтопродукт" (надалі - ПП "Окко нафтопродукт") (м. Львів), публічне акціонерне товариство "Кло" (надалі - ПАТ "Кло") (м. Київ), Товариство з обмеженою відповідальністю "ВОГ Рітейл" (надалі - ТОВ "ВОГ Рітейл") (м. Луцьк), Товариство з обмеженою відповідальністю "Альянс Холдинг" (надалі - ТОВ "Альянс Холдинг") (м. Київ), Спільне українсько-німецьке товариство з обмеженою відповідальністю з іноземною інвестицією "Кершер" (надалі - СП ТОВ "Кершер") (м. Київ), Товариство з обмеженою відповідальністю "Паралель" (надалі - ТОВ "Паралель") (м. Донецьк), Публічне акціонерне товариство "Укрнафта" (надалі - ПАТ "Укрнафта") (м. Київ), Товариство з обмеженою відповідальністю виробничо-торгівельна фірма "Авіас" (надалі - ТОВ ВТФ "Авіас") (м. Дніпропетровськ), Товариство з обмеженою відповідальністю "Веста Сервіс" (надалі - ТОВ "Веста Сервіс") (м. Одеса), Товариство з обмеженою відповідальністю "Бел Оіл" (надалі - ТОВ "Бел Оіл") (м. Обухів), Товариство з обмеженою відповідальністю "БРСМ-Нафта" (надалі - ТОВ "БРСМ-Нафта") (м. Київ), Публічне акціонерне товариство "SOCAR Energy Ukraine" (надалі - ПАТ "SOCAR Energy) (м. Київ) (надалі - учасники ринку) є операторами ринків роздрібної торгівлі світлими нафтопродуктами.

В більшості регіональних ринків роздрібної торгівлі світлими нафтопродуктами великих населених пунктів та автомагістралей областей, які характеризуються стабільним попитом споживання, зокрема в таких, як Вінницька, Волинська, Дніпропетровська, Житомирська, Закарпатська, Запорізька, Івано-Франківська, Київська, Кіровоградська, Львівська, Миколаївська, Полтавська, Рівненська, Сумська, Тернопільська, Харківська, Хмельницька, Черкаська, Чернівецька, Чернігівська, місто Київ, зазначені вище суб'єкти господарювання мають можливості суттєво впливати на умови функціонування відповідних ринків.

Згідно з інформацією операторів ринку та експертів, об'єктивними факторами, що впливають на формування роздрібних цін на моторні бензини та дизельне пальне, є передусім закупівельні ціни нафтопродуктів (ціна за котируваннями Platts); податкове навантаження, що діє в Україні (зокрема, акциз, екологічний податок та ПДВ); вартість нафти та курсу долара США і євро; торгівельна надбавка (маржа), яка є достатньою для покриття обґрунтованих витрат та отримання прибутку.

Згідно з проведеним Комітетом аналізом цінової ситуації на європейських ринках світлих нафтопродуктів у 2014 - 2015 роках, ціни на сиру нафту, моторні бензини та дизельне пальне суттєво знизилися. Так, середня ціна на нафту марки Brent в серпні 2015 року знизилась близько до 50 відсотків порівняно з 2014 роком та становила 55,43 долара США за барель. На початок вересня 2015 року ціна на нафту марки Brent складає 48 доларів США за барель. Котирування Platt's Prem10ppm Fob Med протягом 2014 - 2015 років також мали тенденцію до падіння. Станом на серпень 2015 року, порівняно з вереснем 2014 року, ці котирування в середньому знизились на 47 відсотків. При цьому роздрібні ціни на моторні бензини та дизельне пальне на АЗС в Україні зросли в середньому до 20 відсотків. Таким чином, встановлення роздрібних цін в Україні не корелюється зі змінами факторів, що впливають на їх формування.

При цьому, за наявними в Комітеті розрахунками, у тому числі з урахуванням коливання курсу долару США та євро, роздрібні ціни на моторні бензини та дизельне пальне учасників ринку в різні періоди 2015 року перевищували до 15 відсотків рівень цін, які могли б бути встановлені за умов існування значної конкуренції на ринку. Такі дії учасників ринку можуть призводити до порушень законодавства про захист економічної конкуренції та, як наслідок, до ущемлення інтересів споживачів.

Враховуючи викладене, з метою запобігання порушення законодавства про захист економічної конкуренції, на підставі пункту 5 частини третьої статті 7 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" Антимонопольний комітет України надає Підприємству з іноземними інвестиціями "АМІК Україна", Приватному підприємству "Окко нафтопродукт, Товариству з обмеженою відповідальністю "ВОГ Рітейл", Публічному акціонерному товариству "Кло", Товариству з обмеженою відповідальністю "Альянс Холдинг", Спільному українсько-німецькому товариству з обмеженою відповідальністю з іноземною інвестицією "Кершер", Публічному акціонерному товариству "Укрнафта", Товариству з обмеженою відповідальністю виробничо-торгівельна фірма "Авіас", Товариству з обмеженою відповідальністю "Веста Сервіс", Товариству з обмеженою відповідальністю "Бел Оіл", Товариству з обмеженою відповідальністю "БРСМ-Нафта", Публічному акціонерному товариству "SOCAR Energy Ukraine" такі обов'язкові для розгляду РЕКОМЕНДАЦІЇ:

Вжити заходів щодо встановлення роздрібних цін на моторні бензини та дизельне пальне на рівні, який існував би за умов значної конкуренції на ринку.

Про результати розгляду цих Рекомендацій повідомити Антимонопольний комітет України у 10-денний строк з дня їх отримання.

Голова Антимонопольного
комітету України



Ю. Терентьєв

{Текст взято з сайту АМКУ http://www.amc.gov.ua}

  • Друкувати
  • PDF
  • DOC
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: