ДЕРЖАВНА КОМІСІЯ З ПИТАНЬ ВПРОВАДЖЕННЯ ЕЛЕКТРОННИХ СИСТЕМ І
ЗАСОБІВ КОНТРОЛЮ ТА УПРАВЛІННЯ ТОВАРНИМ І ГРОШОВИМ ОБІГОМ ПРИКАБІНЕТІ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ
N 10 від 15.10.99
1. Про стан виконання постанови Кабінету Міністрів України
від 18.02.98 N 189 ( 189-98-п ) (доручення КМУ від 07.09.99
інд. 43). 1.1. Відзначити, що Мінтранс України, Держкомзв'язку і
Ощадний банк України не забезпечили переведення підприємств та
установ банку, що надають населенню платні послуги за готівку, на
розрахунки з використанням електронних засобів контролю в терміни,
передбачені постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.98
N 189 ( 189-98-п ). 1.2. Відхилити пропозиції Ощадбанку України про доцільність
відміни додатка 3 до постанови Кабінету Міністрів України від
18.02.98 N 189 ( 189-98-п ) "Про уточнення термінів впровадження
електронних засобів контролю" як необгрунтовані. 1.3. Держкомзв'язку України (Шевчук О.О.) у місячний термін
вирішити питання укладання з виробниками (постачальниками)
електронних контрольно-касових апаратів (ЕККА) лізингової угоди на
закупівлю ЕККА для підприємств поштового зв'язку і представити в
секретаріат Державної комісії графіки впровадження ЕККА. 1.4. Погодитися з пропозицією Мінекономіки України про
доцільність внесення змін до додатка N 1 до постанови Кабінету
Міністрів України від 18.02.98 N 189, яким передбачити переведення
суб'єктів підприємницької діяльності, що надають послуги з
перевезення маршрутними таксі, на розрахунки з використанням
електронних контрольно-касових апаратів, а легковими таксомоторами
- на розрахунки з використанням електронних контрольно-касових
апаратів з функціями таксометрів. Мінекономіки України (Роговий В.В.) разом з ДПА України та
Мінтрансом України у місячний термін підготувати та подати до
Кабінету Міністрів України відповідний проект постанови. 1.5. Мінтрансу України (Костюченко Л.М.) з метою приведення у
відповідність із Законом України "Про застосування електронних
контрольно-касових апаратів і товарно-касових книг при розрахунках
із споживачами у сфері торгівлі, громадського харчування та
послуг" ( 265/95-ВР ) Правил надання послуг пасажирського
автомобільного транспорту, що затверджені постановою Кабінету
Міністрів України від 18.02.97 N 176 ( 176-97-п ), у місячний
термін підготувати і внести до Кабінету Міністрів України
відповідний проект постанови, яким передбачити обов'язкове
обладнання електронними контрольно-касовими апаратами з функціями
таксометрів легкових таксомоторів перевізників усіх форм
власності, які використовуються для надання послуг з перевезень.
2. Про затвердження технічних вимог до спеціалізованих
електронних контрольно-касових апаратів для роздрібної торгівлі
нафтопродуктами. Затвердити технічні вимоги до спеціалізованих електронних
контрольно-касових апаратів для роздрібної торгівлі
нафтопродуктами.
3. Про план роботи на друге півріччя 1999 року робочої групи
з питань спрощення і модернізації процедур в управлінні торгівлі
та на транспорті. Затвердити план роботи робочої групи з питань спрощення і
модернізації процедур в управлінні, торгівлі та на транспорті на
період до 31.12.99 (додається).
4. Про заходи щодо запобігання негативному впливу "Проблеми
2000" на електронні засоби контролю із фіскальною пам'яттю. З метою усунення можливих негативних наслідків, пов'язаних із
застосуванням після 01.01.2000 фіскальних засобів контролю: зобов'язати підприємства-виробники та постачальників разом з
представниками державної податкової служби до 10 листопада
поточного року провести тестування моделей ЕККА з версіями
програмного забезпечення, що вироблялися чи постачалися та
реалізовувалися в Україні даними підприємствами протягом 1993 -
1999 років, для перевірки їх функціонування на межі 1999 - 2000
років та після 01.01.2000. інформацію про результати тестування
подати до 20.11.99 на адресу секретаріату Державної комісії; дозволити зазначеним підприємствам у випадку виявлення версій
програмного забезпечення ЕККА, які критичні до роботи на межі 2000
року, проводити (за бажанням власників ЕККА) заміну
(перепрограмування) мікросхем програмної пам'яті з встановленням
програмного забезпечення, яке забезпечує функціонування ЕККА після
1 січня 2000 року і на яке у встановленому порядку отримано
експертний висновок щодо відповідності ЕККА з даним програмним
забезпеченням Технічним вимогам; ДПА України у двотижневий термін розробити та довести до
відома підпорядкованих державних податкових адміністрацій
(інспекцій), підприємств-виробників і постачальників, а також
власників ЕККА порядок заміни мікросхем програмної пам'яті у
зв'язку з "Проблемою 2000"; органам державної податкової служби до 01.12.99 попередити
суб'єктів підприємницької діяльності, які застосовують ЕККА, що не
забезпечують роботу на межі 2000 року, про виведення цих ЕККА з
експлуатації; нові моделі фіскальних засобів контролю вносити до Державного
реєстру електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерних
систем після отримання експертного висновку органу з сертифікації
про їх коректну роботу після 01.01.2000.
5. Про стан виконання Мінтрансом України п. 2.1, 2.2, 5.2.2
протокольного рішення Державної комісії від 28.12.98 N 7 . Перенести на 01.12.99 терміни виконання пп. 2.1, 2.2, 5.2.2
протокольного рішення Державної комісії від 28.12.98 N 7
щодо розробки та впровадження нових форм білетів для розрахунків
при наданні послуг з перевезень пасажирським транспортом і
відповідних форм товарно-касової книги для обліку руху білетів і
готівки (в тому числі при наданні послуг через системи типу
"Експрес-2", "Сирена" та міжнародних).
6. Про внесення доповнень до Державного реєстру електронних
контрольно-касових апаратів і комп'ютерних систем. 6.1. Комісії НБУ з питань автоматизації технологічних
процесів пунктів обміну валюти (Савченко А.С.) до 01.12.99
визначитися щодо можливості застосування електронного
контрольно-касового реєстратора типу УНІВЕРСАЛ М-302.БАНК.21 в
технологічних процесах пунктів обміну іноземної валюти. 6.2. Рішення щодо внесення до Державного реєстру: - електронного контрольно-касового реєстратора типу УНІВЕРСАЛ
М-302.БАНК.21, - портативного ЕККА типу МІНІ 500.03 МЕ; - портативного ЕККА типу ЕЛІТ МІНІ Ф; - системного ЕККА типу SENATOP 2030; - електронного таксометру типу OPTIMUS-A; - спеціалізованого ЕККА типу EUROPA 2.01; - електронного контрольно-касового реєстратора типу РФ 2150 прийняти після представлення заявниками експертних висновків
органу з сертифікації щодо коректної роботи даних моделей після
01.01.2000.
7. Різне. 7.1. Про "Порядок доопрацювання електронних
контрольно-касових апаратів". Інформацію про підготовку проекту "Порядку доопрацювання
електронних контрольно-касових апаратів" прийняти до
відома. У відповідності до ст. 4 Закону України "Про застосування
електронних контрольно-касових апаратів і товарно-касових книг при
розрахунках із споживачами у сфері торгівлі, громадського
харчування та послуг" ( 265/95-ВР ) доручити Міністерству
економіки (Роговий В.В.) опрацювати зазначений проект з
урахуванням змін та доповнень, внесених членами Державної комісії,
і винести його на затвердження на наступне засідання Державної
комісії. 7.2. Про стан виконання пп. 6.2 і 6.3 протокольного рішення
Державної комісії від 08.07.99 N 9. З метою опрацювання матеріалів, які надійшли до Мінекономіки
від міністерств та відомств на виконання п. 6.2 протокольного
рішення Державної комісії від 08.07.99 N 9, створити робочу групу
на чолі з відповідальним секретарем Державної комісії Дьячковим
В.П. у складі представників Мінекономіки, МНДВ ПМ "Ритм" і
керівників інформаційних служб (проектів інформатизації) Державної
податкової адміністрації, МЗЕЗторгу, ГоловКРУ Мінфіну,
Держказначейства, Держмитслужби, Держкомстату, Держкомзв'язку,
Мінтрансу та НБУ. Зобов'язати керівників міністерств і відомств надавати на
запит керівника робочої групи матеріали, пов'язані з виконанням
цього доручення. МЗЕЗторгу (Гончарук А.М.), Державній податковій адміністрації
(Азаров М.Я.), Мінфіну (Мітюков І.О.), Держмитслужбі
(Соловков Ю.П.), Держкомстату (Осауленко О.Г.), Держкомзв'язку
(Шевчук О.О.), Мінтрансу (Костюченко Л.М.), Національному банку
України (Ющенко В.А.) у тижневий термін подати до секретаріату
Державної комісії кандидатури до складу робочої групи. Робочій групі (Дьячкову В.П.) в місячний термін опрацювати
зазначені матеріали і винести пропозиції на розгляд Державної
комісії. 7.3. Про стан виконання п. 5.2 протокольного рішення
Державної комісії від 08.07.99 N 9. Відмовити ЗАТ "Інформаційні комп'ютерні системи" (м. Київ) у
включенні до Державного реєстру фіскального модуля з індикатором
ФМ-01 (підстава - інформація першого заступника Голови
Держкомнауки Савченка О.Я. про непредставлення ЗАТ "Інформаційні
комп'ютерні системи" на запит Державного комітету зразка моделі
фіскального модуля для проведення його експертизи).
Заступник Голови Державної комісії В.А.Копилов
ЗАТВЕРДЖЕНОпротокольним рішенням
Державної комісії з питань
впровадження електронних
систем і засобів контролю та
управління товарним і
грошовим обігом при Кабінеті
Міністрів України
15.10.1999 N 10
ТЕХНІЧНІ ВИМОГИдо спеціалізованих електронних контрольно-касових
апаратів для роздрібної торгівлі нафтопродуктами
1. Загальні положення
1.1. Галузь використання. Ці технічні вимоги поширюються на спеціалізовані електронні
контрольно-касові апарати, а також програмно-технічні засоби, що
входять до їх складу (далі - спеціалізовані ЕККА), які підтримують
процеси управління відпусканням нафтопродуктів та процеси платежів
і розрахунків (в готівковій і безготівковій формах, по електронних
картках) при їх відпусканні на підприємствах роздрібної торгівлі
нафтопродуктами - автозаправних станціях (далі - АЗС) і призначені
для збору, збереження і обліку інформації про товарний та грошовий
обіг.
1.2. Нормативні посилання ДСТУ 3479-96 "Апарати контрольно-касові електронні. Терміни
та визначення". Технічні вимоги до електронних контрольно-касових апаратів
(далі - технічні вимоги до ЕККА), які затверджені рішенням
Державної міжвідомчої комісії з електронних контрольно-касових
апаратів (протокол N 2 від 06.07.95 ( v0002225-95 ).
1.3. Визначення термінів. 1.3.1. Спеціалізовані ЕККА - електронні контрольно-касові
апарати, які забезпечують виконання функцій управління
відпусканням і обліку відпущених нафтопродуктів і супутніх товарів
та послуг з урахуванням особливостей технологічного процесу
відпускання нафтопродуктів. 1.3.2. Програмно-технічні засоби спеціалізованих ЕККА -
засоби управління паливороздавальними колонками (пульти
дистанційного управління, контролери управління і т. і.), що
входять до складу спеціалізованих ЕККА. 1.3.3. Механічні паливороздавальні колонки (далі - механічні
ПРК) - оснащені датчиками імпульсів паливороздавальні колонки,
дистанційне управління відпусканням нафтопродуктів з яких
здійснюється зовнішніми (поза ПРК) системами управління на основі
підрахунку імпульсів, кількість яких пропорційна об'єму виданого
нафтопродукту. 1.3.4. Електронні (інтелектуальні) паливороздавальні колонки
(далі - електронні ПРК) - паливороздавальні колонки, які
забезпечують управління відпусканням нафтопродуктів за допомогою
електронних засобів, що входять до складу цих ПРК, а дистанційне
управління відпусканням нафтопродуктів здійснюється командами по
інтерфейсам зв'язку (RS-232, RS-485 і т. і.). 1.3.5. Кран роздавальний ПРК (роздавальний кран) - кран,
через який з ПРК здійснюється відпускання нафтопродукта споживачу. 1.3.6. Попередня оплата - форма оплати за нафтопродукти, які
відпущені на АЗС, що здійснюється перед їх отриманням споживачем. 1.3.7. Оплата за фактично отримані нафтопродукти - форма
оплати за нафтопродукти, які відпущені на АЗС, що здійснюється
після їх отримання споживачем. 1.3.8. Дебетування платіжної картки - зменшення даних
платіжної картки в товарному чи грошовому еквіваленті відповідно
на обсяг отриманого споживачем нафтопродукту та/або вартості
реалізованих супутніх товарів (послуг). 1.3.9. Чек повернення грошей за неотриманий нафтопродукт (чек
повернення) - автоматично (без втручання оператора) роздрукований
спеціалізованим ЕККА чек, який крім обов'язкових реквізитів
касового чека містить інформацію про номер попередньо оплаченого
чека, до якого відноситься повернення грошей, форму оплати по
ньому, номер ПРК, назву, кількість, ціну та вартість фактично
неотриманого покупцем нафтопродукту. При цьому кількість фактично
неотриманого пального визначається як різниця між кількістю
попередньо сплаченого і кількістю фактично отриманого через дану
ПРК пального. 1.3.10. Блок пам'яті - конструктивно відокремлений блок ЕККА,
що містить під єдиним захищеним кожухом такі вузли: - фіскальну пам'ять; - оперативну пам'ять або ту її частину, що забезпечує
накопичення підсумків роздільного обліку по товарах (послугах) і
загальних денних підсумків для занесення до фіскальної пам'яті; - годинник-календар; - процесор (процесори), що забезпечують управління механізмом
друку касового чека (квитанції) і контрольної стрічки,
відображенням інформації про вартість товару на індикаторі клієнта
і накопиченням денних підсумків в оперативній пам'яті з наступним
занесенням даних фіскального денного звіту до фіскальної пам'яті; - пам'ять програм процесора (процесорів). 1.3.11. Визначення інших термінів відповідає ДСТУ 3479-96
"Апарати контрольно-касові електронні. Терміни та визначення".
2. Основні параметри
2.1. Спеціалізовані ЕККА повинні відповідати технічним
вимогам до ЕККА та вимогам, наведеним у цьому документі.
2.2. Спеціалізовані ЕККА повинні забезпечувати управління
відпусканням нафтопродуктів, облік їх надходження та реалізації, а
також реєстрацію продажу супутніх товарів, послуг.
2.3. Спеціалізовані ЕККА залежно від конструктивного
виконання поділяють на моноблокові або блокові. 2.3.1. Моноблокові спеціалізовані ЕККА - ЕККА, що
виготовляються у вигляді єдиної конструкції. 2.3.2. Блокові спеціалізовані ЕККА - ЕККА, що виготовляються
у вигляді окремих блоків (програмно-технічні засоби
спеціалізованих ЕККА, клавіатура, індикатори, інші окремі складові
частини ЕККА).
3. Загальні технічні вимоги
3.1. Вимоги призначення 3.1.1. Спеціалізовані ЕККА повинні забезпечувати управління
відпусканням нафтопродуктів і друк чеків у єдиному технологічному
циклі, тобто: - при відпусканні нафтопродуктів в режимі попередньої оплати
спеціалізовані ЕККА після друку чека (дебетуванні електронної
картки, якщо спеціалізованим ЕККА передбачено проведення
розрахунків за електронними картками) повинні забезпечувати
автоматичне (або за підтвердженням оператора) відпускання
сплаченої кількості нафтопродукту через визначену при попередній
оплаті ПРК; - при відпусканні нафтопродуктів в режимі оплати за фактично
отримані нафтопродукти спеціалізовані ЕККА після закінчення
відпускання (встановленні роздавального крану в ПРК) повинні
автоматично (або за підтвердженням оператора) друкувати чек на
вартість відпущених нафтопродуктів і забезпечувати дебетування
платіжної картки на вартість або об'єм відпущених нафтопродуктів
(якщо спеціалізованим ЕККА передбачено проведення розрахунків за
електронними картками). 3.1.2. Відпускання нафтопродуктів спеціалізованими ЕККА при
будь-якій формі оплати (готівковій, безготівковій, по електронних
картках) і при будь-якій формі розрахунків (попередньої оплати чи
оплати за фактично отримані нафтопродукти) повинно
супроводжуватися друком чека встановленої форми, який додатково
містить номер ПРК, через яку здійснювалося відпускання -
нафтопродукту. 3.1.3. Спеціалізовані ЕККА повинні забезпечувати друк денних
звітів, що містять інформацію: - про приймання нафтопродуктів: марка, кількість
нафтопродукту і номер розходного резервуара, куди його прийнято
(інформація до ЕККА може вводитися автоматично або оператором
ЕККА); - про реалізацію по марках нафтопродуктів в об'ємній формі (в
літрах або метрах кубічних), - про реалізацію нафтопродуктів по ПРК в об'ємній формі (в
літрах або метрах кубічних); - про реалізацію нафтопродуктів окремо по формах оплат; - про стан конфігурації обладнання АЗС (кількість ПРК,
розходних резервуарів, їх зв'язок, назву і ціну нафтопродуктів у
розходних резервуарах). 3.1.4. Спеціалізовані ЕККА повинні забезпечувати блокування
видачі нафтопродуктів: - всіма ПРК - при відключенні або відсутності зв'язку з
механізмом друку; - окремою ПРК - при нероздрукованому чеку по останньому
замовленню на відпускання нафтопродуктів цією ПРК. 3.1.5. Спеціалізовані ЕККА при відновленні перерваного раніше
електроживлення повинні забезпечувати: - при відпусканні нафтопродукту в режимі оплати за фактично
отримані нафтопродукти - друк чека, який містить дані про фактично
виданий до моменту зникнення електроживлення нафтопродукт; - при відпусканні нафтопродукту в режимі попередньої оплати -
друк чека повернення за невиданий до моменту зникнення
електроживлення нафтопродукт. 3.1.6. Спеціалізовані ЕККА при відпусканні нафтопродуктів в
режимі попередньої оплати повинні забезпечувати друк чека
повернення у разі, якщо споживач з тієї чи іншої причини не
отримав весь сплачений нафтопродукт. 3.1.7. Спеціалізовані ЕККА при поточному відпусканні пального
через кожну ПРК повинні забезпечувати занесення інформації про
його обсяг, форму оплати та найменування до блоку пам'яті.
3.2. Умови застосування. 3.2.1. Корпуси моноблокових спеціалізованих ЕККА повинні мати
місце для пломбування. 3.2.2. Корпуси програмно-технічних засобів, що входять до
складу блокових спеціалізованих ЕККА, повинні мати місце для
пломбування. 3.2.3. Засоби, що забезпечують зв'язок блоків у блокових
спеціалізованих ЕККА (кабелі зв'язку), повинні виконуватися або у
вигляді єдиної конструкції з цими блоками, або мати місце для
пломбування. 3.2.4. Програмно-технічні засоби, що входять до складу
спеціалізованих ЕККА і використовуються для управління механічними
ПРК, повинні бути включені до Державного реєстру засобів
вимірювальної техніки, допущених до застосування в Україні, і мати
відповідний сертифікат затвердження типу засобів вимірювальної
техніки.
Додатокдо протокольного рішення
Державної комісії
15.10.1999 N 10
ПЛАН РОБОТИ
робочої групи з питань спрощення і модернізації процедур в
управлінні, торгівлі та на транспорті на період до 31.12.99 року
------------------------------------------------------------------------------ |N | Зміст заходу |Термін виконання |Відповідальні | |з/п| | | | |---+------------------------------------+------------------+----------------| |1. |Внесення проекту Закону України |Вересень - грудень|Загорняк О.В. | | |"Про електронний документообіг" | |Ємельянова О.Ю. | | |до Кабінету Міністрів України | |Настенко А.В. | | | | | | |---+------------------------------------+------------------+----------------| |2. |Комстандарту вирішити питання |Жовтень |Машовець Т.М. | | |щодо включення до плану | |Нікітін А.І. | | |стандартизації на 2000 - 2001 | | | | |роки наступних державних стандартів:| | | | |- "Інформаційні технології. | | | | |Система електронного документообігу.| | | | |Терміни та визначення"; | | | | |- "Інформаційні технології. | | | | |Система електронного документообігу.| | | | |Основні положення"; | | | | |- "Інформаційні технології. | | | | |Система електронного документообігу.| | | | |Надання юридичної сили електронним | | | | |документам" | | | |---+------------------------------------+------------------+----------------| |3. |Опрацювання питання щодо проектів |Грудень |Настенко А.В. | | |нормативно-правових актів | |Нікітін А.І. | | |стосовно використання | |Загорняк О.В. | | |електронно-цифрового підпису з | | | | |урахуванням їх відповідності до | | | | |"Єдиних правил про електронні | | | | |підписи", що затверджені на 34 | | | | |сесії Робочої групи по | | | | |електронній торгівлі ЮНКТАД | | | |---+------------------------------------+------------------+----------------| |4. |Опрацювання Меморандуму щодо |Вересень |Ємельянова О.Ю. | | |лібералізації міжнародних вантажних | |Луговець В.А. | | |перевезень в країнах Південно- | |Грищенко В.М. | | |Східної Європи та умов приєднання | | | | |до нього України | | | |---+------------------------------------+------------------+----------------| |5. |Розробка переліку заходів для |Жовтень |Савінов О.М. | | |введення системи обліку транзитних | |Кулаковський В.А| | |вантажопотоків | |Ємельянова О.Ю. | |---+------------------------------------+------------------+----------------| |6. |Організація та проведення |Листопад |Ємельянова О.Ю. | | |Міжнародної конференції з питань | |Грищенко В.М. | | |електронної комерції "Спрощення | | | | |процедур в управлінні, торгівлі та | | | | |на транспорті" | | | ------------------------------------------------------------------------------
ЗатвердженоПерший заступник
Міністра Мінпромполітики
Падалко В.Г.
доопрацювання електронних контрольно-касових апаратів
Узгоджено:Державна податкова
адміністрація України
Копилов В.А.
27 серпня 1999 р.
Комітет України з питаньстандартизації, метрології
та стандартизації
Рубан Ю.Г.
23 липня 1999 р.
1. Загальні положення
1.1. Порядок доопрацювання електронних контрольно-касових
апаратів (далі - Порядок) поширюється на фіскальні
електронні контрольно-касові апарати (далі - ЕККА), які були
реалізовані підприємствами-виробниками (постачальниками),
зареєстровані органами Державної податкової адміністрації (ДПА) і
використовуються при розрахунках у сфері торгівлі, громадського
харчування та послуг.
1.2. Доопрацювання ЕККА проводиться з метою: а) приведення технічних характеристик ЕККА, не внесених до
Державного реєстру, у відповідність Технічним вимогам до ЕККА,
затвердженим протокольним рішенням Державної міжвідомчої
експертної комісії з електронних контрольно-касових апаратів від 6
липня 1995 р. N 2 ( v0002225-95 ) (далі - ТВ ДМЕК); б) покращання технічних характеристик ЕККА, внесеного або не
внесеного до Державного реєстру, доопрацюванням до відповідності
іншій модифікації тієї ж моделі ЕККА, внесеній до Державного
реєстру.
1.3. Право на доопрацювання ЕККА має виключно виробник чи
постачальник (далі - заявник).
1.4. Доопрацювання конкретного екземпляра ЕККА виконується
заявником або уповноваженими ним сервісними центрами (далі -
виконавець) за бажанням власника ЕККА та за його рахунок. Дозволяється проводити доопрацювання тільки тих екземплярів
ЕККА, ресурс роботи (термін використання) яких, вказаний в
експлуатаційній документації, ще не вичерпався. Доопрацювання є
одним з видів технічного обслуговування.
2. Розробка і затвердження документації для доопрацювання
2.1. Для доопрацювання ЕККА заявник повинен розробити
комплект для доопрацювання, який містить: - інструкцію по порядку доопрацювання; - деталі, вузли та матеріали, необхідні для доопрацювання
ЕККА із вказівкою про їх стан (нові, або ті, що були у вжитку); - необхідну експлуатаційну документацію, яка відображає зміни
в функціонуванні ЕККА після доопрацювання.
2.2. Інструкція по порядку доопрацювання повинна передбачати
вказівки по порядку доопрацювання ЕККА і експлуатаційної
документації, порядку перевірки доопрацьованого ЕККА перед
введенням в експлуатацію та по внесенню в формуляр (паспорт) ЕККА
відміток про доопрацювання. В інструкції по порядку доопрацювання
обов'язково вказується, чи є необхідність проводити заміну або
обнулення фіскальної пам'яті.
2.3. Доопрацьовані ЕККА повинні обов'язково відповідати
вимогам розділу 2 ТВ ДМЕК ( v0002225-95 ), а також, в залежності
від призначення ЕККА, розділів 3 або 4 ТВ ДМЕК. При доопрацюванні ЕККА дозволяється залишати незмінними
написи іноземною мовою на корпусних деталях, клавішах, ключах,
табличках. При цьому в комплекті документів, який постачається
користувачеві при доопрацюванні, повинна бути наведена
відповідність існуючих написів новим значенням державною мовою. При доопрацюванні до модифікації, внесеної до Державного
реєстру, дозволяються конструктивні і технологічні відхилення від
серійних зразків сертифікованої моделі ЕККА, якщо вони не
впливають на показники, які підтверджені під час сертифікації, і
не погіршують функціонування та відповідність ЕККА ТВ ДМЕК
( v0002225-95 ), що має бути підтверджено висновком органу з
сертифікації, акредитованого в державній системі УкрСЕПРО.
2.4. Інструкцію по порядку доопрацювання, узгоджену з органом
з сертифікації ЕККА, і висновок про відповідність доопрацьованого
ЕККА внесені до Державного реєстру модифікації ЕККА (при її
наявності) і (або) ТВ ДМЕК ( v0002225-95 ), наданий цим органом, а
також перелік виконавців та гарантійний лист про забезпечення їх
комплектами для доопрацювання заявник ЕККА надсилає до ДПА
України, яка в двотижневий термін інформує органи ДПА на місцях
про виконавців, порядок доопрацювання і перереєстрації
доопрацьованих ЕККА. Виконавці повинні представити в місцеві ДПІ
зразки паперових пломб та відтисків пломбувальників, що
використовуються для опломбування кожуха.
3. Порядок проведення доопрацювання ЕККА
3.1. Для проведення доопрацювання власник ЕККА звертається до
виконавця, який видає власникові висновок про можливість
проведення доопрацювання конкретного екземпляра ЕККА. В висновку
обов'язково вказується, чи є необхідність заміни або обнулення
блока фіскальної пам'яті.
3.2. На підставі зробленого виконавцем висновку про
можливість доопрацювання конкретного екземпляра ЕККА і узгодженої
органом з сертифікації ЕККА інструкції по порядку доопрацювання,
відповідальний працівник державної податкової інспекції за місцем
обліку розпломбовує касовий апарат згідно з п. 4.1-4.4 Положення
про порядок реєстрації і застосування ЕККА при розрахунках
готівкою у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг,
затверджене наказом ДПА від 18.09.97 N 343 ( z0594-97 ) зі змінами
та доповненнями від 31.12.98 р. N 660 ( z0131-99 ) (далі -
Положення N 660). Перелік причин опломбування (розпломбування),
наведеній в п. 4.2 Положення N 660 вважати доповненим вказівкою
"для доопрацювання". Перед розпломбуванням необхідно зняти періодичний звіт з
розбивкою сум виторгу по ставках ПДВ за весь період експлуатації
ЕККА, що доопрацьовується, у власника цього ЕККА. У випадку, коли
протягом вказаного періоду здійснювався перехід з карбованців на
гривні, періодичний звіт слід зняти окремо за періоди до переходу
та після переходу на гривні. Підписаний представником власника
ЕККА періодичний звіт зберігається у справі в державній податковій
інспекції.
3.3. Виконавець здійснює доопрацювання касового апарата,
вносить всі необхідні зміни до експлуатаційної документації.
Формуляр (паспорт) ЕККА не замінюється. ЕККА має бути введений у фіскальний режим. У випадку проведення заміни чи обнулення фіскальної пам'яті
до неї слід занести всю необхідну інформацію про власника ЕККА,
заводський і реєстраційний номери, ставки ПДВ, тощо. Необхідно
також внести до фіскальної пам'яті загальні суми виторгу по всіх
ставках ПДВ окремо за весь період експлуатації ЕККА у його
власника (окремими сумами у карбованцях та гривнях).
3.4. Після доопрацювання ЕККА за формою, наведеною в
інструкції по порядку доопрацювання в його формулярі (паспорті),
повинні бути зроблені відмітки про те, хто і на підставі якого
документа виконав доопрацювання, до якої моделі (модифікації) або
Технічних вимог доопрацьований ЕККА. Запис в формулярі (паспорті) про заміну блока фіскальної
пам'яті або обнулення фіскальної пам'яті завіряється печаткою
організації-виконавця чи особистим клеймом відповідального
працівника виконавця та його підписом. Згідно з п. 4.5 Положення N 660 ( z0131-99 ) складається Акт
реєстрації ремонту (додаток 11 Положення N 660), в графі "характер
несправності" Акта вказується "Для доопрацювання", в графі
"Виявлена несправність" вказується "Виконано доопрацювання на
відповідність..." з вказанням Технічних вимог, або моделі ЕККА, до
якої виконано доопрацювання. В розділ "Облік ремонтів ЕККА" журналу використання ЕККА
заноситься запис з вказанням "доопрацювання" в графі "Причина
виходу із ладу". Відповідальний працівник виконавця проводить опломбування
ЕККА згідно з вимогами п. 4.7 Положення N 660 ( z0131-99 ).
3.5. Власник ЕККА представляє у місцеву ДПІ касовий апарат,
формуляр (паспорт) ЕККА і Акт реєстрації ремонту для проведення
переопломбування згідно з п.4.4 і 4.9 Положення N 660
( z0131-99 ).
3.6. До журналу реєстрації (обліку) касових апаратів, журналу
використання ЕККА та реєстраційного посвідчення ( z0131-99 )
працівники ДПІ вносять зміни в частині запису модифікації ЕККА
згідно з записами в формулярі (паспорті) ЕККА та Акті реєстрації
ремонту. У разі здійснення доопрацювання за місцем обліку власник
ЕККА повинен у тижневий термін повідомити про виконане
доопрацювання ДПІ за місцем реєстрації ЕККА з представленням копії
виправленого реєстраційного посвідчення.
4. Порядок використання доопрацьованого ЕККА
4.1. Доопрацьовані касові апарати можуть використовуватись до
кінця їх ресурсу роботи, вказаного в експлуатаційній документації. Для імпортних касових апаратів, в експлуатаційній
документації на які не вказаний ресурс роботи (термін служби),
його значенням вважається 7 років з моменту реєстрації або
введення в експлуатацію, але не більше 9 років від дати випуску.
4.2. На ЕККА, доопрацьовані до модифікації, яка внесена до
Державного реєстру, поширюється дія пунктів 26 - 31 Положення про
Державний реєстр електронних контрольно-касових апаратів і
комп'ютерних систем ( 913-97-п ) як на модифікацію, до якої ЕККА
доопрацьовано.
Джерело:Офіційний портал ВРУ