open
  • PDF
  • DOC
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Чинна
                             
                             
КОМІСІЯ ПО РОЗГЛЯДУ СКАРГ

ПРИ ТЕНДЕРНІЙ ПАЛАТІ УКРАЇНИ
ЗАТВЕРДЖЕНО

Протокол засідання Комісії

по розгляду скарг

при Тендерній палаті

України

13.10.2005 N 8

ВИСНОВОК

щодо розгляду скарги

До Комісії по розгляду скарг при Тендерній палаті України
надійшла скарга товариства з обмеженою відповідальністю "ПР
Квадрат" від 27.09.2005 р. N 40 (вх. Тендерної палати України від
27.09.2005 р. N с-102/09) щодо порушень чинного законодавства при
здійсненні Центром правової реформи і законопроектних робіт
Міністерства юстиції України процедури закупівлі за державні кошти
послуг з організації нарад, наукових чи культурних зустрічей,
конгресів.
Скарга товариства з обмеженою відповідальністю "ПР Квадрат"
(далі - Скаржник) містить наступні вимоги: "- створити комісію по розгляду скарг при Тендерній палаті
України та відповідно до вимог Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) перевірити
наведені факти; - вважати вибір серед 11 поданих специфікацій ТОВ "Океан 9"
на розсуд членів тендерного комітету довільним способом ту, яка
мала найнижчий показник за критерієм "ціна", грубим порушенням
положень Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за
державні кошти" ( 1490-14 ); - запросити згідно із статтею 15 Закону ( 1490-14 ) від
учасника процедури закупівлі ТОВ "Океан 9" повторне підтвердження
достовірності ціни його тендерної пропозиції за критерієм "ціна"
та звернутися за підтвердженням такої інформації до відповідних
експертних підприємств; - відповідно до частини 7 ст. 37 Закону ( 1490-14 ) прийняти
відповідне рішення про задоволення скарги і вважати переможцем
торгів з надання послуг з організацій нарад, наукових чи
культурних зустрічей, конгресів за бюджетною програмою "Заходи по
виконанню робіт з адаптації законодавства України до законодавства
ЄС та проведенню в Україні правової реформи і законопроектних
робіт", код КЕКВ 1172 "Окремі заходи по реалізації державних
(регіональних) програм, не віднесені до заходів розвитку",
замовником яких виступив Центр правової реформи і законопроектних
робіт Міністерства юстиції України, ТОВ "ПР Квадрат", яке
представило найкращу тендерну пропозицію за сукупністю балів з
додержанням всіх умов Закону та тендерної документації замовника".
Для розгляду скарги від Скаржника надійшли наступні
матеріали:
1. Скарги від 27.09.2005 р. N 40 - 3 арк.;
2. Прайс на послуги ВАТ Готельний Комплекс "Братислава" -
2 арк.;
3. Довідка про умови проживання та додаткові умови у ВАТ
Готельному Комплексі "Братислава" - 1 арк.
Згідно ч. 1 ст. 37 Закону України "Про закупівлю товарів,
робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) Комісією по розгляду
скарг при Тендерній палаті України було направлено запит від
28.09.2005 р. N с-84/09 до Центру правової реформи і
законопроектних робіт Міністерства юстиції України (далі -
Замовник) щодо надання необхідних документів для розгляду скарги.
Для розгляду скарги від Замовника надійшли наступні
матеріали:
1. Пояснення щодо змісту скарги від 03.10.2005 р. N 45-753 -
3 арк.
2. Копія кошторису Центру правової реформи і законопроектних
робіт Міністерства юстиції України на 2005 рік - 1 арк.
3. Копія Тендерної документації щодо проведення відкритих
торгів (тендера) на закупівлю послуг - 14 арк.
4. Копія Протоколу засідання тендерного комітету Центру
правової реформи і законопроектних робіт при Міністерстві юстиції
України від 1 серпня 2005 року N 1 щодо організації та проведення
відкритих торгів на закупівлю послуг з організації нарад, наукових
чи культурних конференцій, конгресів - 2 арк.
5. Копія Протоколу засідання тендерного комітету Центру
правової реформи і законопроектних робіт при Міністерстві юстиції
України від 3 серпня 2005 року N 2 щодо розгляду та затвердження
тендерної документації, розміщення оголошення про здійснення
закупівлі - 1 арк.
6. Копія Протоколу розкриття тендерних пропозицій від
13 вересня 2005 року N 3 - 1 арк.
7. Копія Протоколу оцінки тендерних пропозицій від
13 вересня 2005 року N 4 - 3 арк.
8. Копію Повідомлень учасникам торгів та Повідомлення про
акцепт тендерної пропозиції - 4 арк.
9. Копія Тендерної пропозиції ТОВ "ПР Квадрат", що включає: - копію Рішення єдиного учасника ТОВ "ПР Квадрат" - 2 арк.; - копію Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи -
1 арк.; - копію Довідки про наявність кваліфікованого персоналу -
1 арк.; - копію Цінової пропозиції ТОВ "ПР Квадрат" - 1 арк.; - копію Довідки про відсутність заборгованості з податків і
зборів (обов'язкових платежів), що контролюються органами ДПІ у
Печерському районі м. Києва, від 12.09.2005 р. N 3768/24-527 -
1 арк.; - копію Свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану
вартість від 25 жовтня 2005 р. N 37668082 - 1 арк.; - копію Фінансового звіту суб'єкта малого підприємництва -
1 арк.; - копію Довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та
організацій України (ЄДРПОУ), виданої Головним міжрегіональним
управлінням статистики у м. Києві, від 08.10.2004 р. N 12397/04 -
1 арк.; - копію Специфікації на закупівлю послуг з організації нарад,
наукових чи культурних зустрічей, конгресів - 1 арк.; - копію Довідки з детальною інформацією про спеціалізацію
діяльності ТОВ "ПР Квадрат" - 1 арк.; - довідка про компанію - 1 арк.; - довідка про реквізити ТОВ "ПР Квадрат" - 1 арк.; - перелік акцій, проведених ТОВ "ПР Квадрат" за останні три
роки - 4 арк.; - копію Статуту ТОВ "ПР Квадрат" - 8 арк.
10. Копія Тендерної пропозиції ПП "Океан-9", що включає: - зміст тендерної пропозиції - 1 арк.; - копію Заявки на участь у торгах - 1 арк.; - копію Довідки про відсутність заборгованості з податків і
зборів (обов'язкових платежів), що контролюються органами ДПІ у
Святошинському районі м. Києва, від 26.08.2005 р.
N 946/10/24-134 - 1 арк.; - копію Фінансового звіту суб'єкта малого підприємництва -
1 арк.; - копію Довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та
організацій України (ЄДРПОУ), виданої Київським міським
управлінням статистики, від 25.03.2004 р. N 3914 - 1 арк.; - перелік Замовників по конференц-сервісу з проживанням -
1 арк.; - копію довідки про діяльність ПП "Океан-9" - 1 арк.; - копію ліцензії Державної туристичної адміністрації
України - 1 арк.; - копію Статуту ПП "Океан-9" із змінами та доповненнями -
11 арк.; - копію Довідки про загальний товарно-грошовий обіг - 1 арк.; - копію Свідоцтва про державну реєстрацію (перереєстрацію)
суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи - 1 арк.; - довідка про уповноважених осіб - 1 арк.; - копія Свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану
вартість - 1 арк.; - відомості про суб'єкта господарювання, що виявив бажання
взяти участь у торгах і подає тендерну пропозицію, - 5 арк.; - копію Цінової пропозиції - 12 арк.
За результатом розгляду скарги на підставі наданих Скаржником
та Замовником матеріалів Комісією по розгляду скарг при Тендерній
палаті України було встановлено наступне.
1. За результатами засідання тендерного комітету щодо
розкриття тендерних пропозицій, поданих на торги (тендер) на
закупівлі послуг з організації нарад, наукових чи культурних
зустрічей, конгресів, було складено Протокол розкриття тендерних
пропозицій від 13 вересня 2005 р. N 3. Протокол розкриття повністю
відповідає вимогам, встановлених наказом Міністерства економіки та
з питань європейської інтеграції України від 20.05.2003 N 129
( z0447-03 ) "Про затвердження форм звітів про результати
здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні
кошти та інструкцій щодо їх заповнення", підписаний належним чином
4 (чотирма) членами тендерного комітету Замовника та
представниками Учасників. Скаржник вважає, що підписання Протоколу розкриття
4 (чотирма) членами тендерного комітету Замовника порушено вимоги
частини 3 ст. 12 Закону України "Про закупівлі товарів, робіт і
послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) від 22 лютого 2000 р.
(далі - Закон), відповідно до якої членами тендерного комітету є
представники Замовника в кількості не менше 5 (п'яти) осіб. Слід наголосити, що зазначену вимогу частини 3 ст. 12 Закону
( 1490-14 ) було внесено Законом України "Про внесення змін до
деяких законодавчих актів України щодо додаткових гарантій захисту
фінансових інтересів держави" від 16 червня 2005 року N 2664-IV
( 2664-15 ), який набрав чинності 23 серпня 2005 року. В той же час процедура закупівлі була розпочата до набрання
чинності вищевикладених змін до Закону ( 1490-14 ) (оголошення про
проведення торгів N 12749 (ТРП), опубліковане в ВДЗ N 34(203) від
22.08.2005 р.). Звертаємо увагу, що згідно з офіційним
роз'ясненням Міністерства економіки України (лист від
05.09.2005 р. N 55-36/2000 ( v55-3665-05 ), якщо процедура
закупівлі розпочата до дати набрання чинності Закону, то вона
здійснюється до свого завершення відповідно до встановленого на
день початку процедури закупівлі порядку. Днем початку процедури
закупівлі для процедури відкритих торгів вважається день
відправлення для публікації оголошення про проведення торгів. Крім того, відповідно до Положення про порядок створення та
головні функції тендерних комітетів щодо організації та здійснення
процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти
(далі - Положення), затвердженого наказом Міністерства економіки
України від 26.12.2000 р. N 280 ( z0020-01 ), за рішенням голови
тендерного комітету можуть створюватись окремі робочі групи для
вирішення конкретних питань, що виникають у процесі проведення
процедури закупівлі. Для розкриття тендерних пропозицій учасників
процедури закупівлі, відповідно пункту 2.9 Положення призначається
робоча група з представників тендерного комітету в складі не менше
трьох осіб. Тендерна документація замовника не передбачає подання та
методику оцінки альтернативних тендерних пропозицій. В той же час,
за інформацією Скаржника та відповідно наданих Замовник для
розгляду скарги матеріалів, тендерні пропозиції ПП "Океан-9" та
ТОВ "Експо-2000" містять, відповідно, 11 (одинадцять) та 2 (дві)
цінових пропозицій, які були допущені Замовником до подальшої
оцінки та порівняння. Викладене є порушенням вимог ч. 1 ст. 27 Закону ( 1490-14 ),
відповідно до якої тендерні пропозиції, які не відповідають
вимогам тендерної документації, повинні бути відхилені. Крім того, Замовник у поясненнях, наданих для розгляду скарги
(від 03.10.2005 р. N 45-753), зазначає, що з метою полегшення
розгляду, оцінки та порівняння тендерних пропозицій та внесення
ясності з питань, які виникли під час проведення процедури
закупівлі, він провів роз'яснення з учасниками та на підставі їх
згоди прийняв рішення щодо розгляду варіантів з проживанням в
готелі "Братислава". Вищевикладене є порушенням вимог ч. 5 ст. 26 Закону
( 1490-14 ), відповідно до якої Замовник та учасники не повинні
ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту
поданої тендерної пропозиції.
2. Скаржник вважає, що Замовником були порушені вимоги ч. 2
ст. 17 та ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ), а саме: звіт про
результати здійснення процедури закупівлі та протокол розкриття
тендерних пропозицій мали бути опубліковані у Віснику державних
закупівель, але такої інформації опубліковано не було. Зауваження Скаржника є безпідставними, оскільки Законом
( 1490-14 ) (в чинній на момент проведення тендера редакції)
відсутні вимоги щодо опублікування вищезазначених матеріалів в ІАБ
"Вісник державних закупівель України".
3. Специфікацію на закупівлю послуг з організації нарад,
наукових чи культурних зустрічей, конгресів Тендерної документації
не передбачено вичерпної інформації щодо предмета закупівлі, а
саме, відсутні вимоги щодо номерів, в яких передбачається
проживання. Нечіткість вимог до предмета закупівлі призвела до подання
учасниками цінових пропозицій на номери різного класу, а саме
цінова пропозиція ТОВ "ПР Квадрат" подана на 40 одномісних
номерів, вартістю 232 гривень за один номер, тоді як цінова
пропозиції ПП "Океан-9" подана на 20 двомісних номерів (стандарт),
вартістю 280 гривень за один номер. Таким чином, замовником при складанні технічної частини
тендерної документації порушено вимоги ч. 1 ст. 21 Закону
( 1490-14 ), оскільки не вказано інформацію про необхідні технічні
та якісні характеристики предмета закупівлі, що призвело до
подання учасниками процедури різних тендерних пропозицій щодо
предмета закупівлі. Крім того, під час розгляду матеріалів Комісією по розгляду
скарг при Тендерній палаті України було встановлено, що в
порушення вимог частини 1 ст. 27 Закону ( 1490-14 ), якою чітко
визначено право Замовника відхиляти тендерну пропозицію, у разі її
невідповідності кваліфікаційним вимогам, встановленим ст. 15
Закону, в Методиці оцінки та порівняння тендерних пропозицій
тендерної документації передбачено здійснення оцінки тендерних
пропозицій за критерієм "відповідність кваліфікаційним вимогам".
РЕКОМЕНДАЦІЇ:
Міністерству економіки України - скаргу не задовольнити.
Замовнику - з метою запобігання порушенням законодавства при
проведенні нової процедури закупівлі врахувати зауваження та
усунути недоліки в тендерній документації.
Комісія по розгляду скарг при Тендерній палаті України не
несе відповідальності за достовірність наданих на дослідження
матеріалів.
Секретар Комісії по розгляду
скарг при Тендерній палаті України Н.О.Баран

  • Друкувати
  • PDF
  • DOC
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: