open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Нечинна
                             
                             
ГЕНЕРАЛЬНА ПРОКУРАТУРА УКРАЇНИ
В К А З І В К А
19.01.2007 N 7
{ Вказівка втратила чинність на підставі Наказу Генеральної

прокуратури N 6гн ( v0006900-12 ) від 28.11.2012 }
Про питання,

що виникають при визначенні прокурорами органів,

уповноважених здійснювати відповідні функції

у спірних відносинах при пред'явленні позовів

на захист держави

До Генеральної прокуратури України звернулися Кабінет
Міністрів України та Верховна Рада України з питань, що виникають
при визначенні прокурорами органів, уповноважених здійснювати
відповідні функції у спірних відносинах при пред'явленні позовів
на захист держави. За результатами вивчення позовних заяв прокурорів
встановлено, що в окремих випадках прокурори неправильно
визначають органи, уповноважені державою здійснювати відповідні
функції у спірних відносинах. Прокурорами готуються позови, згідно
з якими парламент розглядається як представник держави у питаннях
власності з посиланням на те, що відповідно до частини першої
статті 32 Закону України "Про власність" ( 697-12 ), прийнятого у
1991 році, суб'єктом права загальнодержавної власності є держава в
особі Верховної Ради України. При цьому не враховується те, що відповідно до розділу XV
"Перехідні положення" Конституції України ( 254к/96-ВР ) закони та
інші нормативні акти, прийняті до набрання чинності цією
Конституцією, є чинними у частині, що не суперечить Конституції
України. Статтею 75 Основного Закону України ( 254к/96-ВР )
встановлено, що Верховна Рада України є єдиним органом
законодавчої влади і згідно зі статтею 85 Конституції здійснює ті
повноваження, які віднесені до й відання Конституцією України. За статтею 116 Конституції України ( 254к/96-ВР ) управління
об'єктами державної власності відповідно до закону здійснює
Кабінет Міністрів України. Законом України "Про управління
об'єктами державної власності" ( 185-16 ) передбачено, що
управління об'єктами державної власності - це здійснення Кабінетом
Міністрів України та уповноваженими ним органами, іншими
суб'єктами, визначеними цим Законом, повноважень щодо реалізації
прав держави як власника таких об'єктів, пов'язаних з володінням,
користуванням і розпорядженням ними у межах, визначених
законодавством, з метою задоволення державних та суспільних
потреб. Таким чином, за Урядом, уповноваженими ним органами та
визначеними згідно із законом суб'єктами законодавчо закріплено
право здійснення повноважень щодо реалізації прав держави як
власника зазначених об'єктів, а отже, представляти інтереси
держави у різних сферах, у тому числі у сфері судочинства. Одночасно непоодинокі випадки пред'явлення прокурорами без
достатнього обґрунтування позовів в інтересах держави в особі
Кабінету Міністрів України, коли Уряд взагалі не виступав стороною
спірних правовідносин та його інтереси жодним чином не
порушувалися відповідачами у справах. Це призводило до відмови
Кабінету Міністрів від позову або заміни неналежної сторони у
справі. Зважаючи на викладене, з метою недопущення випадків
пред'явлення позовів в інтересах держави в особі органів, які не
мають відповідних повноважень у спірних відносинах, відповідно до
наказу Генерального прокурора України від 29 листопада 2006 року
N 6гн ( v0006900-06 ) "Про організацію представництва прокурором в
суді інтересів громадянина або держави та їх захисту при виконанні
судових рішень" З О Б О В' Я З У Ю:
1. Заступників Генерального прокурора України, прокурорів
Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва і Севастополя та
прирівняних до них прокурорів при підготовці позовів та заяв до
суду і визначенні позивача та органу, уповноваженого здійснювати
відповідні функції у спірних відносинах щодо державної власності,
керуватися статтею 4 Закону України "Про управління об'єктами
державної власності" ( 185-16 ).
2. При пред'явленні позову в інтересах держави в особі
Кабінету Міністрів України попередньо з'ясовувати позицію Уряду.
Позови цієї категорії пред'являти Генеральній прокуратурі України
та прокурорам обласного рівня.
3. Позови в інтересах держави в особі Верховної Ради України
пред'являти Генеральній прокуратурі України. За наявності підстав
для пред'явлення позову в інтересах держави в особі парламенту
матеріали через прокурорів обласного рівня направляти до
Генеральної прокуратури України.
4. Контроль за виконанням вказівки покласти на заступника
Генерального прокурора України згідно з розподілом обов'язків. Із вказівкою ознайомити заступників Генерального прокурора
України, керівників самостійних структурних підрозділів, довести
до відома всіх оперативних працівників Генеральної прокуратури
України. Копію вказівки направити прокурорам Автономної Республіки
Крим, областей, міст Києва і Севастополя, військовим прокурорам
регіонів та Військово-Морських Сил України для неухильного
виконання і використання в роботі.

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: