open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Нечинна
                             
                             
ГЕНЕРАЛЬНИЙ ПРОКУРОР УКРАЇНИ
Н А К А З
N 1 від 03.01.2001

м.Київ
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Генеральної

прокуратури

N 9 ( v0009900-02 ) від 28.10.2002 )
Про організацію роботи з розгляду звернень та

особистого прийому громадян в органах прокуратури

З метою забезпечення належної організації роботи з розгляду
та вирішення заяв, скарг і пропозицій (надалі - звернень),
особистого прийому громадян, вдосконалення діяльності органів
прокуратури на цьому напрямі , - Н А К А З У Ю:
1. Заступникам Генерального прокурора України, начальникам
управлінь та відділів Генеральної прокуратури, прокурорам
Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва, Севастополя,
військовим прокурорам регіонів, міським, районним та прирівняним
до них прокурорам: роботу із зверненнями вважати одним із важливих напрямів
діяльності органів прокуратури, спрямувати її на захист
конституційних прав і свобод людини і громадянина, зміцнення
законності і правопорядку; забезпечити додержання встановленого порядку прийому,
реєстрації та розгляду письмових і усних звернень, отриманих
поштою чи на особистому прийомі; організувати цю роботу таким чином, щоб кожне звернення було
своєчасно, об'єктивно і в повному обсязі вирішено тим органом
прокуратури, до компетенції якого належить розгляд порушених
заявником питань; вживати вичерпних заходів до задоволення обгрунтованих
звернень та реального поновлення порушених прав, застосовуючи у
повному обсязі надані законом повноваження; при встановленні фактів несумлінного ставлення до роботи із
зверненнями, їх безпідставного відхилення, порушення строків
розгляду, неналежного виконання доручень прокуратур вищого рівня
вирішувати питання про відповідальність винних працівників.
2. В органах прокуратури вирішувати звернення громадян,
народних депутатів України, керівників і посадових осіб органів
державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ та
організацій усіх форм власності, що містять дані про порушення
законів. Окремим наказом чи розпорядженням керівників прокуратур
регіонів на групу з питань розгляду звернень та прийому громадян
(старших помічників прокурорів областей) покладати обов'язки щодо
організації роботи, здійснення контролю за своєчасним розглядом і
вирішенням заяв і скарг громадян з особистого прийому керівництва
та звернень і запитів народних депутатів України. Звернення і запити народних депутатів України, звернення
Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, інвалідів
Великої Вітчизняної війни розглядати першим керівникам прокуратур. Звернення, що свідчать про багаторазові грубі порушення
законів, систематичні обмеження конституційних прав і свобод
громадян і не отримали належної оцінки та реагування місцевих
правоохоронних органів, перевіряти, як правило, з виїздом на
місця. Звернення, розгляд яких належить до компетенції судових
органів, вирішувати тільки у разі необхідності захисту державних
інтересів та окремих громадян. Звернення, подані в інтересах інших осіб, вирішувати тільки
за наявності відповідного уповноваження, оформленого у
встановленому законом порядку. Не надсилати звернення громадян для вирішення тим органам або
посадовим особам, дії чи рішення яких оскаржуються. У Генеральній прокуратурі приймати до провадження звернення у
порядку, визначеному її Регламентом.
3. Керівникам прокуратур, начальникам управлінь і відділів
визначати такий порядок перевірки звернень, який повинен
забезпечити найбільш повне, оперативне і якісне їх вирішення. При
цьому кожен викладений у зверненні довід має бути всебічно
перевірений і заявнику надана юридично грамотна та вмотивована
відповідь. За необхідності залучати до проведення перевірок
відповідних фахівців. Заборонити направлення звернень до прокуратур, які не мають
повноважень для їх вирішення або керівники яких приймали рішення з
викладених у зверненні доводів. У разі необхідності
підпорядкованій прокуратурі може бути доручено проведення
додаткової перевірки конкретних обставин. До інформацій (висновків), що надсилаються у прокуратури
вищого рівня про результати перевірки, долучати матеріали
перевірок, копії документів прокурорського реагування, при потребі
- наглядові провадження. Рішення щодо результатів розгляду звернень та відповіді на
них оформляти відповідно до законодавства про мови. Такі рішення
та відповіді можуть бути викладені мовою спілкування заявника. Скарги на дії слідчих, органів дізнання, прокурорів у зв'язку
з розслідуванням кримінальних справ, а також на вироки, рішення,
ухвали та постанови судів перевіряти у порядку та межах,
передбачених процесуальним законодавством. Скарги, за якими
прокуратурою проводиться перевірка, долучати до наглядового
провадження, ті, що стосуються порушень закону під час слідства і
дізнання - до кримінальних справ, а скарги щодо кримінальних,
цивільних, арбітражних та адміністративних справ, що перебувають у
провадженні суду, направляються для долучення до справи та
перевірки доводів у судовому засіданні. У разі задоволення обгрунтованих звернень (скасування
постанов органів слідства та дізнання, принесення протестів,
заявлення позовів тощо) повідомляти заявників про остаточне
вирішення їх питань. Під час розгляду звернень забороняється розголошення
відомостей про особисте життя громадян без їх згоди. На прохання
громадянина не підлягають також розголошенню його анкетні дані та
домашня адреса.
4. Звернення може бути залишено без розгляду та вирішення у
разі, якщо: воно не містить даних про прізвище та місце проживання автора
або з якого неможливо встановити авторство (анонімні звернення).
За наявності у таких зверненнях повідомлень про підготовлюваний
або скоєний злочин - надсилати їх до відповідних правоохоронних
органів; у повторному зверненні від однієї і тієї самої особи до
одного і того самого органу прокуратури відсутні нові дані чи
факти, а всі викладені доводи раніше перевірені у повному обсязі і
заявнику надано вичерпну відповідь його керівником з повідомленням
про припинення провадження і роз'ясненням порядку оскарження
прийнятого рішення; звернення надійшло від особи, визнаної судом недієздатною; у зверненні не викладена суть порушеного питання, чи воно не
містить даних, необхідних для прийняття обгрунтованого рішення або
його зміст позбавлений будь-якого логічного завершення. Такі
звернення у термін не більше як п'яти днів повертаються заявникові
з відповідним роз'ясненням. У цей же термін повертаються
звернення, які містять образу честі і гідності інших осіб,
брутальні вирази, за відсутності підстав для прийняття іншого
рішення; запити і звернення Верховної Ради України, її комітетів і
комісій, народних депутатів містять пропозиції, вказівки чи вимоги
у конкретних кримінальних, цивільних, арбітражних справах, у т.ч.
з питань слідства і нагляду за додержанням законів органами, які
проводять оперативно-розшукову діяльність, дізнання і досудове
слідство, нагляду за додержанням законів при виконанні рішень у
кримінальних справах, при застосуванні інших заходів примусового
характеру, пов'язаних з обмеженням особистої свободи громадян.
Авторам таких звернень у 10-денний термін надавати роз'яснення про
неприпустимість втручання в діяльність органів прокуратури з
посиланням на рішення Конституційного Суду України від 11 квітня
2000 року ( v004p710-00 ) та процесуальне законодавство. У кожному випадку припинення провадження із заявником
виконавцем складається мотивований висновок, який затверджує
керівник органу прокуратури, у Генеральній прокуратурі - один із
заступників Генерального прокурора України.
5. Забезпечити додержання встановлених законодавством строків
розгляду звернень: звернення народних депутатів України підлягають розгляду у
10-денний термін; депутатські запити, проголошені на пленарному засіданні
Верховної Ради України, розглядати у 15-денний термін; скарги громадян, що надійшли з листами народних депутатів
України розглядати у загальному порядку відповідно до цього
наказу. Народному депутату України, що надіслав скаргу
громадянина, відповідь (роз'яснення) надавати на його прохання за
підписом керівників прокуратур або їх заступників; у 5-денний термін направляти звернення для розгляду за
належністю в інші відомства чи для вирішення до підпорядкованої
прокуратури з повідомленням про це заявників; звернення, що не потребують додаткового вивчення і перевірки,
вирішувати невідкладно, але не пізніше як упродовж п'ятнадцяти
днів; інші звернення вирішувати у місячний строк або у строк,
встановлений керівництвом прокуратур, який не повинен перевищувати
визначений законом. Якщо вирішення звернення пов'язано з вивченням цивільної,
арбітражної, адміністративної чи кримінальної справи, рішення по
яких вступили в законну силу, справа витребовується в строк не
пізніше як 5 днів з часу надходження звернення, а рішення
приймається і відповідь заявникам надсилається протягом місяця з
дня надходження справи до прокуратури. Строк вирішення звернення може бути продовжено прокурором або
його заступником з обов'язковим повідомленням про причини
продовження заявника та посадових осіб, які його подали. Максимальні терміни вирішення не можуть перевищувати: щодо
звернень громадян і юридичних осіб - 45 днів, звернень народних
депутатів України - 30 днів, запитів народних депутатів України -
місяця. Строки вирішення звернень вираховуються з дня їх надходження
до органу прокуратури, днем виконання вважати дату відправки
відповіді.
6. Встановити такий порядок надання відповіді на звернення: відповідь заявнику з повідомленням про задоволення його вимог
або з відповідним роз'ясненням надає прокурор, який розглядав
звернення, чи інша посадова особа за дорученням керівника
прокуратури; у прокуратурах міст, районів та прирівняних до них приймати
рішення про відхилення звернень і надавати відповіді заявникам
можуть прокурор або його заступник; у Генеральній прокуратурі України, прокуратурах Автономної
Республіки Крим, областей, міст Києва, Севастополя та військових
прокуратурах регіонів первинні звернення відхиляють начальники
управлінь і відділів. На повторні звернення про необгрунтовану відмову у
задоволенні вимог відповіді заявникам надаються керівництвом
прокуратур. За скаргами на судові рішення, які набрали законної сили,
відповіді заявникам надаються керівниками прокуратур згідно з їх
процесуальними повноваженнями. Рішення за зверненнями, в яких оскаржуються дії працівників
прокуратури, приймати вищим щодо них посадовим особам. Відмову у задоволенні звернення аргументувати нормами закону,
конкретними доказами з посиланням на результати перевірки,
матеріали кримінальних, цивільних та інших справ. Повертати
заявнику додані до звернення документи. Після прийняття рішення Генеральним прокурором України
провадження за скаргою в органах прокуратури припиняється, про що
повідомляється заявнику, а також відповідній прокуратурі. У разі
викладення заявником нових фактів вони підлягають перевірці у
встановленому порядку.
7. Забезпечити належну організацію особистого прийому
громадян. Керівникам прокуратур здійснювати особистий прийом громадян
не рідше як один раз на тиждень у робочий і понадробочий час.
Приймати рішення за зверненнями та надавати відповіді мають ті
керівники прокуратур, до яких звернувся заявник на особистому
прийомі. Після вирішення звернення з особистого прийому
керівництва працівник секретаріату (у Генеральній прокуратурі
структурного підрозділу) повинен того ж дня повідомити у відділ
прийому громадян, розгляду звернень та депутатських запитів
(старшому помічнику прокурора області) про прийняте рішення. Особистий прийом громадян проводити протягом робочого дня
переважно тими працівниками, які будуть вирішувати звернення. Прийом у вечірній час і вихідні дні встановлюється
керівництвом відповідної прокуратури. Практикувати прийом громадян
за місцем їх роботи та проживання. Усні звернення громадян реєструвати у книзі особистого
прийому, де також зазначити зміст відповіді, якщо вона надавалась
в усній формі. За бажанням громадянина про результати розгляду
йому повідомляється письмово. Розмістити на видному місці у приміщенні прокуратур графіки
прийому громадян (у тому числі і керівництвом вищестоящих
прокуратур) та текст Закону України "Про звернення громадян"
( 393/96-ВР ). У зв'язку зі структурними змінами своєчасно вносити
відповідні зміни до цих графіків. Порядок проведення особистого прийому громадян визначається
керівником органу прокуратури.
8. Прокурорам усіх рівнів, керівникам структурних підрозділів
прокуратур щорічно глибоко вивчати та аналізувати стан роботи із
заявами і скаргами громадян, зверненнями та запитами народних
депутатів України. За результатами вживати заходів щодо
вдосконалення цієї діяльності органів прокуратури, оперативного та
реального усунення виявлених недоліків. Копії аналітичних
документів направляти до Генеральної прокуратури України. Начальникам управлінь і відділів надавати наглядові
провадження на вимогу працівників відділу прийому громадян,
розгляду звернень та депутатських запитів Генеральної прокуратури
України (старших помічників прокурорів областей) для здійснення
контролю за порядком, строками вирішення звернень та проведення
аналітичної роботи. Стан роботи із зверненнями перевіряти при виїздах у
підпорядковані прокуратури, надавати практичну допомогу,
періодично та у разі необхідності розглядати на засіданнях
колегій. Результати перевірок та вжиті заходи з питань, що мають
інтерес для суспільства і громадськості, висвітлювати у засобах
масової інформації.
9. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника
Генерального прокурора України згідно з розподілом обов'язків. Вважати таким, що втратив чинність, наказ Генерального
прокурора України N 5 від 18.03.97 року "Про організацію роботи із
зверненнями громадян в органах прокуратури" ( v0005900-97 ). Наказ надіслати всім підпорядкованим прокурорам, довести до
відома прокурорсько-слідчих працівників.
Генеральний прокурор України
державний радник юстиції України М.Потебенько

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: