open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Нечинна

ДЕРЖАВНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ КІНО

НАКАЗ

27.12.2011  № 79

Про затвердження Порядку ведення претензійно-позовної роботи в Державному агентстві України з питань кіно

З метою запровадження єдиного порядку ведення претензійно-позовної роботи, реєстрації та забезпечення зберігання претензійних та позовних матеріалів в Державному агентстві України з питань кіно та відповідно до рекомендацій Міністерства юстиції України від 15.01.96 № 2 "Про порядок ведення претензійної та позовної роботи на підприємстві, в установі, організації" НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Порядок ведення претензійно-позовної роботи в Державному агентстві України з питань кіно (далі - Порядок), що додається.

2. Юридичному відділу (Шевчук Ю.І.) забезпечити організацію ведення претензійно-правової роботи відповідно до затвердженого Порядку.

3. Керівникам структурних підрозділів забезпечити дотримання вимог затвердженого цим наказом Порядку.

4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Голови С.В.Сьомкіна.

Голова

К.О. Копилова




ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного агентства
України з питань кіно
27.12.2011  № 79

ПОРЯДОК
ведення претензійно-правової роботи в Державному агентстві України з питань кіно

1. Загальні положення

1.1. Порядок ведення претензійно-позовної роботи в Державному агентстві України з питань кіно (далі - Порядок) розроблено з метою єдиного підходу до ведення претензійно-позовної роботи відповідно до вимог Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України, Господарського процесуального кодексу України та інших нормативно-правових актів.

1.2. Ведення претензійно-позовної роботи покладається на юридичний відділ.

1.3. Недотримання вимог встановленого порядку пред'явлення і розгляду претензій та позовів тягне за собою відповідальність винних у цьому посадових осіб згідно з чинним законодавством України.

1.4. Юридичним відділом забезпечується ведення журналів обліку претензій та позовних заяв, пред'явлених Державним агентством України з питань кіно (далі - Держкіно України) та до нього, хід їх розгляду та виконання, за зразками, наведеними в додатках 1, 2, 3, 4 до цього Порядку.

Ведення таких журналів може здійснюватись в електронному вигляді.

1.5. Претензійно-позовна робота в Держкіно України повинна сприяти:

- забезпеченню виконання договірних зобов'язань у всіх сферах діяльності;

- економії та раціональному використанню матеріальних, трудових, фінансових та інших видів ресурсів;

- зниженню непродуктивних витрат та усуненню причин і умов, що їх спричиняють;

- забезпеченню захисту і відновленню порушених майнових прав та інтересів Держкіно України, що охороняються законом;

- ефективному використанню законодавства для поліпшення економічних показників господарської діяльності та запобіганню його порушенням.

1.6. До претензійно-позовної роботи належить:

- підготовка, одержання та складання документів, необхідних для пред'явлення і розгляду претензій та позовів;

- пред'явлення і розгляд претензій та підготовка позовів;

- підготовка відповідей (відзивів), заяв і скарг про перегляд судових рішень в апеляційному та касаційному порядку, а також у зв'язку з винятковими та нововиявленими обставинами;

- захист інтересів Держкіно України при розгляді майнових, переддоговірних та інших спорів у судах;

- здійснення організаційно-технічних заходів (реєстрація, облік, зберігання та відправлення претензійно-позовних матеріалів);

- забезпечення контролю за претензійно-позовним провадженням;

- розгляд, аналіз, узагальнення результатів претензійно-позовної роботи;

- підготовка висновків, пропозицій щодо поліпшення претензійно-позовної роботи.

2. Порядок пред'явлення претензій Держкіно

2.1. Держкіно України з метою безпосереднього врегулювання спору з порушником прав та інтересів звертається до відповідача з письмовою претензією, крім спорів, передбачених господарським процесуальним законодавством України, на які не поширюється порядок їх досудового врегулювання.

2.2. За наявності підстав та обґрунтованих вимог матеріали для пред'явлення претензії відповідний структурний підрозділ Держкіно України готує та передає до юридичного відділу для підготовки претензії.

2.3. У претензії зазначаються:

- повне найменування і поштові реквізити заявника (Держкіно України) претензії та підприємства (установи, організації), якому вона пред'являється;

- номер і дата;

- обставини, на підставі яких пред'явлена претензія, і докази, що їх підтверджують;

- посилання на відповідні нормативні акти;

- вимоги заявника;

- сума та розрахунок претензії, якщо претензія підлягає грошовій оцінці;

- платіжні реквізити заявника претензії;

- перелік документів, що додаються до претензії, а також інших доказів;

- документи, що підтверджують вимоги заявника, додаються в оригіналах або належним чином засвідчених копіях.

2.4. Претензія візується керівником юридичного відділу та підписується Головою, першим заступником Голови Держкіно України або особами, уповноваженими на здійснення представництва Держкіно України за належним чином оформленими дорученнями, після чого надсилається адресатові рекомендованим або цінним листом чи вручається під розписку.

До претензії додаються довіреність чи інший документ, що підтверджує повноваження представника Держкіно України.

2.5. Юридичний відділ реєструє претензію у відповідному журналі обліку, здійснює контроль за своєчасним надходженням відповідей на претензії.

У разі необхідності може бути надіслано нагадування про прискорення надання відповіді на претензію, яке підписується в тому ж порядку, що й сама претензія.

2.6. Претензія розглядається у місячний строк з дня її одержання, якщо інше не визначено законодавством.

2.7. Про фактичне виконання претензії юридичний відділ здійснює відповідний запис у журналі обліку претензій, пред'явлених Держкіно України.

У юридичному відділі на кожну претензію оформляється окреме переведення (справа), у яке підшиваються всі матеріали стосовно розгляду претензії.

2.8. Якщо претензія відхилена повністю або частково без належних підстав, залишена без відповіді юридичним відділом здійснюються дії по підготовці позову.

3. Порядок розгляду претензій

3.1. Голова, перший заступник Голови Держкіно України при надходженні претензій вивчає їх та направляє на перевірку юридичному відділу.

3.2. Під час перевірки матеріалів претензії з'ясовуються такі обставини:

- наявність усіх документів, що підтверджують обґрунтованість претензії;

- правильність складання розрахунку;

- наявність правових підстав для визнання чи відхилення претензії.

3.3. Якщо до претензії не додані всі документи, необхідні для її розгляду, вони витребовуються у заявника із зазначенням строку їх подання, який не може бути менше п'яти днів, не враховуючи часу поштового обігу.

Якщо в установлений строк відомості чи документи не одержані, претензія розглядається за наявними документами.

3.4. Після первинної правової оцінки претензійні матеріали у п'ятиденний строк передаються юридичним відділом, за погодженням з Головою, першим заступником Голови Держкіно України, у структурні підрозділи які ведуть даний напрямок роботи для надання висновку по суті претензійних вимог.

3.5. Структурний підрозділ, який отримав претензійні матеріали, у п'ятиденний строк з дня отримання здійснює їх перевірку та надає письмовий висновок щодо обґрунтованості претензійних вимог, враховуючи специфіку питання, що розглядається, вирішення якого належить до сфери діяльності вказаного структурного підрозділу.

3.6. У разі необхідності структурний підрозділ спільно з фінансово-економічним відділом проводить звірення розрахунків, службову перевірку та інші дії, що забезпечують врегулювання спору в претензійному порядку. Висновок повинен бути підтверджений відповідними документами, оформленими відповідним чином.

3.7. Висновок з претензійними матеріалами невідкладно передається в юридичний відділ.

3.8. Юридичний відділ з урахуванням висновку готує проект відповіді про відхилення або визнання (повне, часткове) претензії.

3.9. У проекті відповіді про відмову в задоволенні претензії повинні бути вказані мотиви, з яких претензія відхиляється, з посиланням на відповідні нормативні акти. До нього додаються (у необхідних випадках) документи, що спростовують претензійні вимоги повністю або частково (копія платіжного доручення про перерахування заборгованості та ін.).

Проект відповіді повинен містити найменування та адреси заявника, дату і номер претензії, на яку надається відповідь.

3.10. При відмові в задоволенні претензії заявнику повертаються додані до неї оригінали документів, копії цих документів підшиваються у відповідне переведення (справу).

3.11. У проекті відповіді про визнання претензії визначається строк і спосіб її задоволення (перерахування суми заборгованості тощо). Голові, першому заступнику Голови Держкіно України надається письмовий висновок структурного підрозділу, який перевіряв претензію, та необхідні документи, що підтверджують підстави задоволення претензійних вимог.

3.12. Відповідь на претензію підписується Головою, першим заступником Голови Держкіно України після візування її керівником структурного підрозділу, начальником фінансово-економічного відділу та юридичним відділом.

3.13. Фінансово-економічний відділ у триденний строк з дня перерахування коштів надає юридичному відділу копію платіжного доручення про перерахування заборгованості або інше підтвердження виконання претензії, залежно від способу задоволення претензійних вимог.

3.14. Відповідь на претензію надсилається рекомендованим або цінним листом чи вручається під розписку.

3.15. Претензія з копією відповіді та доказами її відправлення (квитанція про рекомендований або цінний лист чи розписка про вручення) залишаються в юридичному відділі.

3.16. Результати розгляду вносяться в журнал обліку претензій, пред'явлених до Держкіно України.

3.17. Залишення претензії без відповіді не допускається.

4. Ведення позовної роботи в Держкіно

4.1. Позовна робота, включаючи підготовку матеріалів для пред'явлення позовів та відзивів на них, здійснюється юридичним відділом.

4.2. Порядок пред'явлення позовів

4.2.1. Позов пред'являється у випадках, визначених чинним законодавством України.

4.2.2. Юридичний відділ дає правову оцінку документів, переданих йому відповідним структурним підрозділом, щодо їх обґрунтованості та законності.

4.2.3. Юридичний відділ у процесі підготовки позовної заяви має право вимагати від структурних підрозділів додаткові матеріали, які підтверджують вимоги позивача.

4.2.4. Якщо переданих документів виявиться недостатньо чи вони будуть неналежно оформлені, юридичний відділ зобов'язаний за погодженням з Головою, першим заступником Голови Держкіно України встановити строк для усунення недоліків.

4.2.5. Позовна заява оформляється відповідно до вимог чинного законодавства.

4.2.6. До позовної заяви додаються всі необхідні докази, що підтверджують вимоги позивача, а також платіжне доручення про сплату державного мита (судового збору), витрат на інформаційно-технічне забезпечення розгляду справи у встановленому порядку і розмірі, та докази того, що копія позовної заяви надіслана відповідачу - у господарських справах, а також довіреність чи інший документ, що підтверджує повноваження представника Держкіно України.

4.2.7. Позовна заява подається до суду в письмовій формі і підписується Головою, першим заступником Голови Держкіно України або особами, уповноваженими на здійснення представництва Держкіно України, за належним чином оформленими дорученнями та реєструється в журналі обліку позовних заяв.

4.2.8. Позовна заява надсилається суду (у господарських справах також копія - відповідачеві) рекомендованим або цінним листом.

4.2.9. Після одержання ухвали суду про відкриття провадження у справі чи порушення провадження у справі за резолюцією Голови, першого заступника Голови Держкіно України юридичний відділ з відповідним структурним підрозділом виконує вимоги цієї ухвали у строки, визначені судом.

4.2.10. Юридичний відділ забезпечує представництво Держкіно України під час розгляду справи.

4.2.11. Судове рішення аналізується юридичним відділом. За результатами цього аналізу Голові, першому заступнику Голови Держкіно України вносяться такі пропозиції:

- подання до суду заяви про перегляд судового рішення в апеляційному (касаційному) порядку чи у зв'язку з винятковими або нововиявленими обставинами;

- про відшкодування збитків за рахунок винних осіб;

- необхідність виконання судового рішення.

4.2.12. Заяви про оскарження судових рішень, апеляційні та касаційні скарги, а також заяви про перегляд судових рішень за нововиявленими та винятковими обставинами подаються у терміни та в порядку, передбаченому процесуальним законодавством України.

4.2.13. Апеляційні (касаційні) скарги на судові рішення оформляються та подаються відповідно до вимог чинного законодавства (ст. 94, 111 ГПК України, ст. 295, 326 ЦПК України, ст. 187, 213 КАС України).

4.2.13. Заяви про перегляд судових рішень за нововиявленими та винятковими обставинами оформлюються та подаються відповідно до вимог чинного законодавства (ст. 113 ГПК України, ст. 355, 364 ЦПК України, ст. 239, 248 КАС України).

4.2.14. Апеляційні (касаційні) скарги на судові рішення, а також заяви про перегляд судових рішень за нововиявленими та винятковими обставинами підписуються Головою, першим заступником Голови Держкіно України або особами, уповноваженими на здійснення представництва Держкіно України, за належним чином оформленими дорученнями.

4.2.15. Юридичний відділ після одержання копії, поданої іншою стороною до суду, апеляційної (касаційної) скарги на судове рішення надсилає відзив (заперечення) до суду, що розглядає справу.

Відзив (заперечення) підписується Головою, першим заступником Голови Держкіно України або особами, уповноваженими на здійснення представництва Держкіно України, за належним чином оформленими дорученнями.

4.3. Порядок підготовки Держкіно України відзивів (заперечень) на пред'явлені до нього позови.

4.3.1. Позовні заяви, одержані Держкіно України, реєструються канцелярією і в той же день передаються для резолюції Голові, першому заступнику Голови Держкіно України, потім - у юридичний відділ для виконання.

4.3.2. Юридичний відділ реєструє позовні заяви у відповідному журналі обліку, вивчає вимоги, викладені в позовній заяві, аналізує їх.

4.3.3. За необхідності юридичний відділ, за погодженням з Головою, першим заступником Голови Держкіно України, передає позовну заяву у відповідний структурний підрозділ, який у п'ятиденний строк зобов'язаний надати висновок, враховуючи специфіку питання, що розглядається, вирішення якого належить до сфери діяльності вказаного структурного підрозділу та необхідні документи по суті позовних вимог.

4.3.4. На основі одержаних документів юридичний відділ готує мотивований відзив (заперечення), який Головою, першим заступником Голови Держкіно України, або особами, уповноваженими на здійснення представництва Держкіно України, за належним чином оформленими дорученнями.

Відзив у цивільних та адміністративних справ повинен бути оформлений відповідно до вимог чинного законодавства та містити:

- найменування сторін і номер справи;

- мотиви повного або часткового відхилення вимог позивача з посиланням на законодавство;

- докази, що обґрунтовують відхилення позовної вимоги;

- перелік документів та інших доказів, що додаються до відзиву.

До відзиву (заперечення) додаються довіреність чи інший документ, що підтверджує повноваження представника Держкіно України.

4.3.5. Відзив у господарських справах повинен бути оформлений відповідно до вимог чинного законодавства та містити:

- найменування сторін і номер справи;

- мотиви повного або часткового відхилення вимог позивача з посиланням на законодавство;

- докази, що обґрунтовують відхилення позовної вимоги;

- перелік документів та інших доказів, що додаються до відзиву, у тому числі про надіслання копій відзиву і доданих до нього документів позивачеві, іншим відповідачам, залежно від обставин - прокурору.

4.3.6. Після одержання судового рішення виконуються пункти 4.2.9-4.2.14 цього Положення.

5. Аналіз претензійної та позовної роботи

5.1. Юридичний відділ аналізує стан претензійно-позовної роботи за півріччя, рік. Структурні підрозділи надають необхідну для цього інформацію у вигляді, запропонованому юридичним відділом.

5.2. Результати аналізу юридичним відділом викладаються письмово з цифровими даними.

5.3. Аналіз здійснюється в такому порядку:

- з кожного виду претензій, позовів наводяться найчастіші випадки порушень, допущені структурними підрозділами, найхарактерніші претензії, позови на значні суми, причини та умови їх виникнення;

- вносяться пропозиції щодо вжиття конкретних заходів та здійснення організаційних дій для поліпшення претензійно-позовної роботи, запобігання непродуктивним витратам та збиткам, відшкодування шкоди, заподіяної Держкіно України, за рахунок винних осіб.

У необхідних випадках за погодженням з Головою, першим заступником Голови Держкіно України разом з аналізом претензійної та позовної роботи додається проект наказу про усунення виявлених недоліків, погоджений з відповідними структурними підрозділами.

5.4. Результати аналізу претензійної та позовної роботи подаються Голові, першому заступнику Голови Держкіно України.

5.5. Голова, перший заступник Голови Держкіно України проводить за участю керівників структурних підрозділів аналіз претензійної та позовної роботи та приймає відповідне рішення.

6. Реєстрація та зберігання претензійних і позовних матеріалів

6.1. Претензійні та позовні матеріали, одержані Держкіно України, реєструються в журналі вхідної кореспонденції, а ті, що надсилаються Держкіно України, - у журналі вихідної кореспонденції.

6.2. Особа, яка працює з кореспонденцією, що надійшла, повинна до претензійних та позовних матеріалів додати конверт, який має штамп пошти з датою відправлення, що може бути єдиним доказом своєчасного чи несвоєчасного їх відправлення.

6.3. При реєстрації претензій перевіряється наявність усіх документів, зазначених у додатку до них. За відсутності або невідповідності документів, зазначених у додатку, працівниками канцелярії складається акт за підписом не менше ніж 3 осіб.

6.4. Канцелярія після реєстрації претензії чи позовної заяви і резолюції Голови, першого заступника Голови Держкіно України в той же день передає ці документи в юридичний відділ і структурному підрозділу, якому також доручено перевірку претензії. Юридичний відділ здійснює їх реєстрацію в журналі обліку, формує претензійну справу, готує відзив на позовну заяву.

6.5. Претензійні та позовні матеріали Держкіно України і ті, що надійшли до неї, зберігаються окремо.

У юридичному відділі на кожну претензію (позов) оформляється окрема справа, у якій підшиваються всі матеріали стосовно розгляду претензії (позову).

6.6. Закінчені претензійні та позовні матеріали зберігаються юридичним відділом протягом трьох років до передачі їх на збереження в архів за правилами, встановленими Державним комітетом архівів України.

7. Розподіл претензійної роботи між структурними підрозділами Держкіно

7.1. Фінансово-економічний відділ перевіряє претензії з питань організації фінансової діяльності, спрямованої на виконання відповідних функцій, покладених на Держкіно України.

7.2. Фінансово-економічний відділ перевіряє претензії про стягнення дебіторської та кредиторської заборгованості, а також забезпечує проведення розрахункових операцій.

7.3. Інші підрозділи перевіряють претензії, що виникають у зв'язку з виконанням покладених на них завдань.

7.4. На юридичний відділ покладається обов'язок щодо проведення правового аналізу пред'явлених претензій, а також безпосередня підготовка претензій.

{Додатки 1, 2, 3, 4 не наводяться}

{Текст взято з сайту Держкіно України http://dergkino.gov.ua}

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: