open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
МІНІСТЕРСТВО ВУГІЛЬНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ УКРАЇНИ
Н А К А З
20.02.2008 N 79

Про затвердження Положення про проведення

перевірок правової роботи юридичних служб

підприємств, установ, організацій,

що належать до сфери управління Мінвуглепрому

та щодо яких Міністерство здійснює

управління корпоративними правами

З метою забезпечення вимог постанови Кабінету Міністрів
України від 14 грудня 2001 р. N 1693 ( 1693-2001-п ) "Про
вдосконалення організації правової роботи в міністерствах, інших
центральних органах виконавчої влади" щодо методичного керівництва
правовою роботою на підприємствах, в установах, організаціях, що
належать до сфери управління Міністерства вугільної промисловості
України та щодо яких Міністерство здійснює управління
корпоративними правами, врегулювання порядку проведення перевірок
правової роботи юридичних служб цих підприємств Н А К А З У Ю:
1. Затвердити Положення про проведення перевірок правової
роботи юридичних служб підприємств, установ, організацій, що
належать до сфери управління Мінвуглепрому та щодо яких
Міністерство здійснює управління корпоративними правами,
додається.
2. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника
Міністра Ю.Ященка.
Міністр В.Полтавець

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Міністерства

вугільної промисловості

України

20.02.2008 N 79

ПОЛОЖЕННЯ

про проведення перевірок правової

роботи юридичних служб підприємств,

установ, організацій, що належать

до сфери управління Мінвуглепрому

та щодо яких Міністерство здійснює

управління корпоративними правами

I. Загальні положення
1.1. Положення про проведення перевірок правової роботи
юридичних служб підприємств, організацій і установ (далі -
підприємств), що належать до сфери управління Мінвуглепрому та
щодо яких Міністерство здійснює управління корпоративними правами
(далі - Положення), розроблено з урахуванням вимог постанов
Кабінету Міністрів України від 27.08.95 N 690 ( 690-95-п ) "Про
Загальне положення про юридичну службу міністерства, іншого
центрального органу виконавчої влади, державного підприємства,
установи, організації", від 14.12.2001 р. N 1693 ( 1693-2001-п )
"Про вдосконалення організації правової роботи в міністерствах,
інших центральних органах виконавчої влади" та регулює порядок
проведення перевірок правової роботи юридичних служб підприємств,
що знаходяться у сфері управління Мінвуглепрому.
1.2. Перевірка стану правової роботи на державних
підприємствах повинна проводитись з додержанням законності з
урахуванням специфіки діяльності цих підприємств, їх
функціональних особливостей.
1.3. Метою перевірки є вивчення стану організації правової
роботи та надання допомоги підприємствам в усуненні недоліків у
застосуванні актів законодавства та інших нормативно-правових
актів.
1.4. Безпосереднє здійснення перевірок правової роботи
юридичних служб підприємств покладено на юридичну службу
Міністерства, що діє на основі положення, яке затверджується
Міністром.
II. Організація проведення перевірки

стану правової роботи

юридичних служб підприємств
2.1. Підготовка до проведення перевірки повинна включати: - визначення мети перевірки - стан правової роботи в цілому
чи окремі напрямки правової роботи; - складання детального плану перевірки з визначенням
конкретних питань, які необхідно врахувати під час перевірки; - вивчення відповідних нормативно-правових актів, методичних
рекомендацій та інших матеріалів, які доцільно використовувати під
час перевірки стану правової роботи; - попереднє погодження з керівником відповідного підприємства
дати та часу проведення перевірки, ознайомлення з планом
перевірки, її метою, погодження всіх організаційних питань,
пов'язаних з проведенням перевірки.
2.2. Перевірка стану правової роботи повинна включати: - ознайомлення із статутними та установчими документами
підприємства; - з'ясування того, яким чином організовано правове
обслуговування відповідного підприємства (самостійний структурний
підрозділ, правова допомога адвокатів, юридичних фірм тощо); - ознайомлення зі складом юридичної служби та
організаційно-правовими засадами її діяльності та
підпорядкованістю; - ознайомлення з умовами роботи юридичної служби; - перевірку положень про юридичну службу та посадових
інструкцій працівників юридичної служби; - здійснення планування роботи юридичної служби та контролю
за виконанням запланованих заходів; - з'ясування того, чи допускається покладання на працівників
юридичної служби виконання роботи, що не належить до функцій
юридичної служби чи виходить за її межі; - перевірку заходів, які проводяться для покращення правової
роботи на відповідному державному підприємстві; - перевірку організації підвищення кваліфікації працівників
юридичної служби; - перевірку наявності нормативно-правової бази та її стану; - з'ясування того, чи мали місце документи прокурорського
реагування відносно документів правового характеру відповідного
підприємства, якщо так, то які заходи щодо усунення правопорушень
у зв'язку з цим здійснено; - з'ясування стану дотримання законодавства про працю, чи
мали місце його порушення, яких заходів вжито для усунення цих
порушень та притягнення до відповідальності винних посадових осіб; - ознайомлення з організацією роботи по укладанню
господарських договорів та контролю за їх виконанням; - аналіз претензійно-позовної роботи державного підприємства
(ведення журналів обліку, дотримання строків пред'явлення і
розгляду претензій та позовних заяв, види претензій та позовів, їх
обґрунтованість та результати розгляду); - з'ясування даних про дебіторську заборгованість та
відомостей про те, які заходи вжито для її зменшення та
ліквідації; чи були випадки пропуску строків для стягнення
дебіторської заборгованості.
III. Проведення перевірки стану правової

роботи юридичних служб підприємств
3.1. Процес перевірки стану правової роботи має проходити
таким чином, щоб відволікання спеціалістів підприємства від
виконання службових обов'язків було мінімальним.
3.2. За згодою керівника підприємства, де проводиться
перевірка, можна дати оголошення про термін її проведення та
порядок прийому працівників підприємства спеціалістами
Міністерства, оскільки практика безпосереднього спілкування з
трудовим колективом сприяє більш повному і всебічному вивченню
стану справ щодо правильного застосування законодавства
керівництвом та спеціалістами юридичної служби.
3.3. У ході перевірки стану правової роботи юридичної служби
підприємства працівники Управління юридичного забезпечення
Міністерства повинні зосереджуватись в основному на питаннях
правового регулювання господарської діяльності, застосування актів
законодавства та інших нормативно-правових актів, локальної
нормативної бази, правового навчання керівників підрозділів, служб
та стажування спеціалістів.
3.4. З метою створення на підприємстві правового механізму
(системи нормативних актів) для забезпечення з його допомогою
запобігання безгосподарності, ефективного використання
матеріальних стимулів, впровадження економічних методів управління
господарською діяльністю, правильного застосування нового
законодавства, керівникам і спеціалістам юридичної служби, у разі
необхідності, надається практична допомога у підготовці положень,
інструкцій та інших нормативно-правових актів, що регламентують
організацію договірної та претензійно-позовної роботи.
3.5. При виявленні порушень актів законодавства та інших
нормативно-правових актів і недоліків у правовій роботі, що можуть
бути усунені в період перевірки, керівнику підприємства вносяться
відповідні пропозиції.
3.6. За наслідками перевірки готується довідка, в якій слід
висвітлити: - організацію правової роботи на підприємстві, структуру,
склад, умови роботи і підпорядкованість юридичної служби; - стан роботи по забезпеченню законності виданих наказів,
розпоряджень, положень, статутів та інших документів правового
характеру, участь у цій роботі юридичної служби; - заходи по організації та стан роботи по укладанню
господарських договорів і контролю за їх виконанням; - стан роботи по погашенню дебіторської і кредиторської
заборгованості; - застосування чинного законодавства по відшкодуванню збитків
з винних осіб; - організацію та стан претензійно-позовної роботи,
обгрунтованість позовів, поданих до судів. Аналіз причин і
характер претензій; - практику застосування законодавства та інших
нормативно-правових актів; стан юридичного обліку нормативних
документів; - підвищення правових знань керівних працівників і
спеціалістів юридичної служби; - з'ясування стану дотримання законодавства про працю, чи
мали місце його порушення, яких заходів вжито для усунення цих
порушень та притягнення до відповідальності винних посадових осіб. У довідці в залежності від наслідків вивчення можуть бути
висвітлені й інші питання, які характеризують стан застосування
актів законодавства та інших нормативно-правових актів для
ефективного функціонування виробництва. У заключній частині довідки дається оцінка стану правової
роботи, впливу юридичної служби на господарську діяльність та
додержання законності на підприємстві; викладаються рекомендації
щодо шляхів усунення недоліків і порушень чинного законодавства та
пропозиції відносно реалізації матеріалів перевірки.
3.7. Попередні висновки і наслідки перевірки доводяться до
відома керівників юридичної служби підприємства, де вона
проводилась. Спільно з ними необхідно обговорити й усунути можливі
розбіжності та неточності у висновках.
3.8. Довідка підписується працівниками, які проводили
перевірку, керівником юридичної служби підприємства. Керівник
підприємства письмово ознайомлюється з наслідками перевірки. Один
примірник довідки залишається на підприємстві.
3.9. Після завершення перевірки працівник, який її проводив,
доповідає начальнику Управління юридичного забезпечення
Міністерства про її наслідки.
3.10. Залежно від наслідків перевірки матеріали можуть бути
реалізовані, зокрема, шляхом: - обговорення на оперативній нараді у керівника підприємства; - обговорення на оперативній нараді в Міністерстві за участю
керівника підприємства або його заступника, працівників юридичної
служби.
3.11. Якщо в процесі перевірки виявлені ефективні (нові)
форми і методи використання правових засобів, діяльності юридичної
служби, за результатами перевірки доцільно в порядку обміну
досвідом підготувати інформаційний лист та направити до юридичних
службі підприємств.
Начальник Управління
юридичного забезпечення С.Лазаренко

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: