open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Нечинна
                             
                             
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ ФІНАНСОВОГО МОНІТОРИНГУ УКРАЇНИ
ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Державного

комітету фінансового

моніторингу України

30.06.2009 N 76
{ Документ втратив чинність на підставі Наказу Державного

комітету фінансового моніторингу

N 173 ( v0173387-10 ) від 29.09.2010 }
N 173 ( v0173387-10 ) від 29.09.2010 }
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

щодо підготовки та надання інформації,

пов'язаної зі здійсненням фінансового

моніторингу суб'єктами первинного

фінансового моніторингу -

банківськими установами

Ці Методичні рекомендації базуються на аналізі помилок, що
допускаються банківськими установами в ході інформаційного обміну
з Держфінмоніторингом. Склад реквізитів та структура файлів
інформаційного обміну між спеціально уповноваженим органом
виконавчої влади з питань фінансового моніторингу та банками
(філіями), затверджений постановою Правління Національного банку
України від 04.06.2003 N 233 ( z0457-03 ) (далі - Склад реквізитів
та Структура файлів). Порушення цих вимог ведуть до виникнення
помилок, викладених в Довіднику кодів помилок щодо проходження
автоматичного логічно-семантичного контролю повідомлень про
фінансові операції від банківських установ, що надходять засобами
електронної пошти Національного банку України, затвердженого
наказом Державного комітету фінансового моніторингу України від
31.03.2005 N 82 ( z0426-05 ) та зареєстрованого в Міністерстві
юстиції України 21.04.2005 N 426/10706.
Зазначений аналіз здійснено на підставі систематизації причин
не взяття на облік автоматизованою системою Держфінмоніторингу
надісланих СПФМ-банками файлів-повідомлень. Крім того,
систематизовані типові помилки, що мали місце у повідомленнях
СПФМ-банків про фінансові операції, які пройшли перевірку
встановленими програмно-технічними засобами та були виявлені на
етапі опрацювання інформації Держфінмоніторингом.
Найпоширеніші види помилок, що допускаються СПФМ-банками при
наданні повідомлень, зокрема наступні: - не пройдено автоматичний логічно-семантичний контроль (код
помилки 9502) (близько 70% від загальної кількості повідомлень з
помилками); - кожне слово рядка значення реквізиту має містити літери
тільки латиниці або тільки кирилиці (код помилки 9501); - відсутній розділ DOC_REG для учасника клієнта (статус (тип)
учасника: юридична особа, філія (структурний підрозділ), суб'єкт
підприємницької діяльності (код помилки 9446); - відсутній розділ DOC_PASS для учасника клієнта або особи,
що діє від імені клієнта (статус (тип) учасника: фізична особа,
суб'єкт підприємницької діяльності) (код помилки 9447); - відсутній обов'язковий реквізит або його значення, в тому
числі який обов'язково повинен бути заповнений для
учасника-клієнта або особи, що діє від імені клієнта (код помилки
9440, 9441, 9442, 9443); - кількість учасників операції (значення тега "OPR_KOL") не
збігається з кількістю підструктур "OSOBA" (код помилки 9436); - в операції повинен брати участь обов'язково хоча б один
"клієнт" та один "контрагент" (код помилки 9437).
Виявлення помилок у повідомленнях, що направлялись
Держфінмоніторингу
У випадку отримання файла-квітанції про відмову від взяття
фінансової операції на облік, СПФМ-банку необхідно з'ясувати, які
поля його повідомлення містять помилки.
Файл-квітанція (типу B та P) має реквізити, передбачені
Складом реквізитів та Структурою файлів, та складається з трьох
розділів, а саме: загальні відомості про файл-квітанцію (головна
структура KVIT), відомості про помилки (структура INF_ERR),
відомості про помилки в тегу/атрибуті (підструктура TAG_ERR
структури INF_ERR). Таким чином, щоб з'ясувати в якому полі
знаходиться помилка, відповідальному працівнику банку необхідно
проаналізувати код помилки та в якому тегу/атрибуті вона має
місце.
З додатковими рекомендаціями щодо пошуку помилкових тегів у
файлі-квитанції можна ознайомитись на офіційному сайті
Держфінмоніторингу за адресою www.sdfm.gov.ua (Організація
фінансового моніторингу СПФМ-->Технології з інформаційної
взаємодії-->Технологія електронного обміну інформацією).
У разі виявлення СПФМ-банком помилково внесених до реєстру
даних окремої фінансової операції, інформація про яку вже взята на
облік Держфінмоніторингом, та формування нового файла-повідомлення
щодо цієї фінансової операції, необхідно у полі "Вид повідомлення
про операцію" (тег OPR_ACT) вказати вид повідомлення "додаткове
(модифікувати реквізити повідомлення, що було раніше внесено до
бази даних та взяте на облік)", код "2" Довідника кодів видів
повідомлень згідно з додатком 6 до наказу Держфінмоніторингу N 48
( z0394-03 ). При цьому обов'язково слід заповнити реквізити полів
"Порядковий номер реєстрації фінансової операції в реєстрі"
(тег MOD_ID) та "Дата реєстрації фінансової операції в реєстрі"
(тег MOD_DATE) із зазначенням номеру та дати реєстрації фінансової
операції, інформація про яку модифікується (лист
Держфінмоніторингу від 06.06.2006 N 3726/0310-7-1).
Згідно з пунктом 5.7 Положення про здійснення банками
фінансового моніторингу, затвердженого постановою Правління
Національного банку України від 14.05.2003 N 189 ( z0381-03 )
(далі - Положення), у разі отримання банком-СПФМ ненульових кодів
помилок за окремими операціями або щодо файла-повідомлення в
цілому, відповідальний працівник повинен проаналізувати причини
виникнення помилок, забезпечити їх усунення та повторне надсилання
даних про ці операції в складі нового файла-повідомлення на адресу
Уповноваженого органу.
Згідно з пунктом 8.8 Вимог до організації фінансового
моніторингу суб'єктами первинного фінансового моніторингу у сфері
запобігання та протидії запровадженню в легальний обіг доходів,
одержаних злочинним шляхом, та фінансуванню тероризму,
затверджених наказом Державного департаменту фінансового
моніторингу від 24.04.2003 N 40 ( z0337-03 ), у разі надходження
до СПФМ-банку (відокремленого підрозділу) повідомлення
Держфінмоніторингу про відмову в узятті інформації на облік, у
зв'язку з її неналежним оформленням, зазначений СПФМ-банк
(відокремлений підрозділ) зобов'язаний протягом трьох робочих днів
з дати отримання такого повідомлення повторно надати
Держфінмоніторингу належним чином оформлену інформацію.
Дотримання загальних правил формування повідомлень
Наявність суттєвої частки помилкових повідомлень окремих
СПФМ-банків в загальній кількості повідомлень, а також аналіз
питомої ваги окремих видів помилок, дають підставу вважати, що
деякими банками (як великими системними установами (1, 2 групи)
банків згідно класифікації Національного банку України, так і
невеликими банками (3, 4 групи)), не в повній мірі застосовуються
розроблені Держфінмоніторингом Правила логічного контролю вхідних
повідомлень суб'єктів первинного фінансового моніторингу (далі -
Правила). Слід зазначити, що згадані Правила постійно оновлюються
на офіційному сайті Держфінмоніторингу (www.sdfm.gov.ua).
Перевірка інформації про фінансові операції, що стали
об'єктом фінансового моніторингу, та яку отримує Держфінмоніторинг
від СПФМ-банків, здійснюється автоматизовано з урахуванням
зазначених Правил. Логічно-семантичний контроль полягає у
перевірці повідомлення про фінансову операцію на відповідність
його структури файла кодам довідників, що визначені Складом
реквізитів та Структурою файлів, а також на відсутность
(наявність) логічних суперечностей між його полями.
При внесенні інформації до файла-повідомлення СПФМ-банком
використовуються, зокрема: - довідники Уповноваженого органу, затверджені наказом
Державного департаменту фінансового моніторингу Міністерства
фінансів України від 13.05.2003 N 48 ( z0394-03 ) "Про
затвердження деяких форм обліку та подання інформації, пов'язаної
із здійсненням фінансового моніторингу, та Інструкції щодо їх
заповнення" (далі - наказ Держфінмоніторингу N 48); - постанова Національного банку України "Про затвердження
Класифікатора іноземних валют" від 04.02.98 N 34 ( v0521500-98 ); - роз'яснення Національного банку України "Щодо визначення
параметрів клієнтів комерційних банків за ознаками резидентності
та нерезидентності і належності їх до секторів економіки" від
05.12.97 N 15-211/196 ( v_196500-97 ).
При здійсненні аналізу помилкових повідомлень, зокрема, кодів
помилок 9108-9114 (не числові значення в атрибутах), 9209-9217,
9421 (невідповідність коду класифікатора або невідомий
класифікатор), СПФМ-банку необхідно здійснити перевірку
налаштування відповідних довідників. Наприклад, реквізит "Код
області" (тег ADR_OBL) в усіх полях файлів інформаційного обміну
заповнюється тільки на підставі додатка 11 до наказу
Держфінмоніторингу N 48 ( z0394-03 ), не зважаючи на наявність
відповідного довідника, визначеного Національним банком України.
Реквізит "Код країни" (тег ADR_STR) кодується у повідомленнях
Держфінмоніторингу згідно з довідником Національного банку України
KL_K040 тощо.
При побудові СПФМ-банком автоматизованої системи внесення
інформації до реєстру фінансових операцій, що стали об'єктом
фінансового моніторингу, рекомендується використовувати Правила
логічного контролю повідомлень суб'єктів первинного фінансового
моніторингу, що затверджені наказами Держфінмоніторингу.
Реалізація в програмному забезпеченні контролю встановлених
параметрів, а також оперативний моніторинг змін до них дасть
можливість СПФМ-банкам уникнути переважної кількості помилок на
етапі підготовки повідомлення про операцію до Держфінмоніторингу.
При наданні повідомлень про фінансову операцію відокремленим
підрозділом, важливо забезпечувати коректне заповнення структури
USTANOVA, визначеної Склад реквізитів та Структура файлів для
філій (відокремлених підрозділів), що надають інформацію
Держфінмоніторингу через СПФМ-банк або безпосередньо. Зокрема, при
заповненні підструктури USTANOVA структури INF_STR необхідно
зазначати, відповідно до пункту 4.2 Положення ( z0381-03 )
відомості про місце реєстрації фінансової операції в реєстрі.
Некоректне заповнення цих полів призводить до порушення структури
повідомлень в цілому по СПФМ-банку, а також суттєво ускладнює
відбір та систематизацію повідомлень Держфінмоніторингом для їх
аналізу.
Щодо рекомендацій по запобіганню окремих видів помилок у
повідомленнях про фінансові операції
При формуванні повідомлень СПФМ-банки повинні дотримуватись
наступних правил.
Поля (теги) файла-повідомлення розподілені на обов'язкові для
заповнення та обов'язкові для заповнення у разі наявності такої
інформації. Таким чином, існує перелік полів, інформація в які
обов'язково заповнюється для будь-якого повідомлення (графа
"обов'язковість заповнення" із значенням "+"). Вся інша інформація
вноситься у випадку її наявності.
Наприклад, при внесенні інформації про учасників операції
обов'язковим є внесення інформації про учасника операції -
клієнта: підструктура OSOBA структури INF_STR, підструктура
DOC_REG структури OSOBA, підструктура ADR_U структури OSOBA,
підструктура ADR_P структури OSOBA, підструктура DOC_PASS
структури OSOBA, підструктура BNK_U структури OSOBA та учасника
операції - контрагента: підструктура OSOBA структури INF_STR та
підструктура BNK_U структури OSOBA. У випадку коли контрагент є
клієнтом банку, СПФМ-банкам слід внести відповідну інформацію в
поля, які є не обов'язковими для заповнення.
При внесенні інформації до запису в реєстрі, не
допускається заповнення полів, інформація стосовно яких невідома,
сторонніми символами(нулями, іншими цифрами та буквами,
послідовність яких не несе змісту),окрім випадків, встановлених
вимогами нормативних документів Держфінмоніторингу та
Національного банку України. Якщо інформація щодо учасника
операції невідома, таінформаційне поле не є обов'язковим для
заповнення, СПФМ-банку (відокремленому підрозділу) слід залишати
це поле незаповненим.
Щодо помилки "не пройдено автоматичний логічно-семантичний
контроль (код 9502)".
Якщо в інформації про фінансову операцію поле "Статус (тип)
учасника" (тег CL_CTP) набуває значення 2 (фізична особа) або 3
(фізична особа-субєкт підприємницької діяльності), то в полі
"Назва" (тег CL_NMI) проставляється значення, що містить тільки
прізвище фізичної особи (підструктура OSOBA структури INF_STR);
Якщо в інформації про фінансову операцію поле "Вид
повідомлення про операцію" (тег OPR_ACT) набуває значення 1
"Первинне (додати повідомлення до бази даних)", то реквізити полів
"Порядковий номер реєстрації фінансової операції в реєстрі"
(тег MOD_ID) та "Дата реєстрації фінансової операції в реєстрі"
(тег MOD_DATE) не заповнюються (підструктура OPERACIA структури
INF_STR);
Відповідальному працівнику СПФМ-банку в цій роботі слід
враховувати правила логічного контролю визначені, зокрема,
наказами Держфінмоніторингу від 02.12.2005 N 241, від 27.09.2006
N 188, від 25.10.2006 N 212, від 16.11.2006 N 225, від 28.04.2007
N 79.
Щодо помилки "кожне слово рядка значення реквізиту має
містити літери тільки латиниці або тільки кирилиці (код 9501)".
При заповненні файлів-повідомлень слід враховувати, що кожне
слово рядка, значення окремого реквізиту має містити літери тільки
латиниці або тільки кирилиці. Файл-повідомлення не повинно містити
ніяких інших букв, знаків чи символів.
Окремі помилки допускаються банками внаслідок не зазначення
обов'язкових відомостей у файлі-повідомленні суб'єкта первинного
фінансового моніторингу, а саме: - відсутній розділ DOC_REG для учасника клієнта (статус (тип)
учасника: юридична особа, філія (структурний підрозділ), суб'єкт
підприємницької діяльності (код помилки 9446); - або відсутній розділ DOC_PASS для учасника клієнта або
особи, що діє від імені клієнта (статус (тип) учасника: фізична
особа, суб'єкт підприємницької діяльності) (код помилки 9447); - або відсутній обов'язковий реквізит або його значення, в
тому числі який обов'язково повинен бути заповнений для учасника
клієнта або особи, що діє від імені клієнта (коди помилок 9440,
9441, 9442, 9443).
Якщо учасником операції клієнтом, або особою, що діє від
імені клієнта, є фізична особа - суб'єкт підприємницької
діяльності, обов'язковими для заповнення є поле "відомості про
свідоцтво про державну реєстрацію" (підструктура DOC_REG структури
OSOBA), а також поле "відомості про документ, що засвідчує фізичну
особу" суб'єкта підприємницької діяльності (розділ DOC_PASS
структури OSOBA).
При внесенні інформації про учасника операції, що діє від
імені клієнта, обов'язково заповнюється інформаційне поле
"відомості про документ, на підставі якого здійснюється участь в
операції" (підструктура OSOBA структури INF_STR). Це можуть бути
дані про довіреність, угоду, а також інші документи, згідно яких
відповідальний працівник СПФМ-банку може зробити висновок про
причетність особи до здійснюваної операції. У повідомленні
необхідно зазначити назву документу, дату складання, установу чи
особу, яка видала або засвідчила документ.
Щодо помилки "кількість учасників операції (значення тега
"OPR_KOL") не збігається з кількістю підструктур "OSOBA" (9436)".
У файлі-повідомленні обов'язково повинно бути заповнено поле
"Кількість учасників операції" (тег OPR_ KOL) підструктури
OPERACIA структури INF_STR. При цьому підструктура OSOBA структури
INF_STR повинна бути заповнена на кожного учасника операції. У
випадку, коли значення поля OPR_ KOL дорівнює "2" підструктура
OSOBA структури INF_STR повинна бути заповнена два рази (на
кожного учасника операції окремо). Таким чином, здійснюється
контроль відповідності значення поля "Кількість учасників
операції" підструктури OPERACIA структури INF_STR до показника,
вказаного при заповненні підструктури OSOBA структури INF_STR.
Щодо помилки "в операції повинен брати участь обов'язково
хоча б один "клієнт" та один "контрагент" (9437)".
При заповненні відомостей про учасників операції обов'язковим
є внесення інформації про учасника операції клієнта та
контрагента, тобто, інформаційне поле "кількість учасників
операції" повинне містити значення не менше двох. Таким чином, це
поле має містити щонайменш два значення кодів типів осіб, що мають
відношення до операції, визначених додатком 8 до наказу
Держфінмоніторингу N 48 ( z0394-03 ) (довідник K_DFM08): наприклад
01 - "клієнт" та 05 - "контрагент". До файла-повідомлення повинні
включатися відомості і стосовно інших учасників операції, про яких
СПФМ-банку стало відомо у ході вивчення операції. Загальна
кількість учасників, що беруть участь у операції, та про яких
СПФМ-банк може повідомити при наданні інформації, практично не
обмежена (9999).
Щодо формування коду виду фінансової операції
Помилки, пов'язані з формуванням коду виду фінансової
операції, що підлягає фінансовому моніторингу, виявляються
Держфінмоніторингом на етапі аналізу фінансової операції. Коректне
формування коду виду фінансової операції полегшує процедуру
аналізу операцій та дає можливість уникнути додаткових запитів до
СПФМ-банку щодо операції.
Формування коду виду фінансової операції здійснюється з
використанням довідників кодів, наведених у додатку 1 до наказу
Держфінмоніторингу N 48 ( z0394-03 ).
Слід врахувати, що основні принципи формування коду виду
фінансової операції, а також приклади формування коду основних
груп банківських операцій наведені у Методичних рекомендаціях,
затверджених наказами Держфінмоніторингу від 23.06.2006 N 112, від
01.10.2007 N 169 ( v0169387-07 ) (розміщені на офіційному
Веб-сайті Держфінмоніторингу за адресою www.sdfm.gov.ua (Методичні
рекомендації з організації фінансового моніторингу).
Щодо особливостей надання інформації про операції, що
здійснюються згідно з договором про спільну діяльність
При здійсненні фінансового моніторингу фінансових операцій,
що проводяться за рахунками, відкритими для ведення спільної
діяльності (порядок їх відкриття визначається Інструкцією про
порядок відкриття, використання та закриття рахунків у
національній та іноземній валюті, затвердженою постановою
Правління НБУ від 12.11.2003 N 492) ( z1172-03 ), а також при
наданні повідомлень стосовно зазначених операцій, слід враховувати
наступне.
Поточний рахунок, відкритий для ведення спільної (сумісної)
діяльності, є спільною власністю та належить всім учасникам
договору про спільну (сумісну) діяльність, перерахування коштів з
рахунку, відкритого для ведення спільної (сумісної) діяльності,
третім особам (в тому числі, які є учасниками договору про спільну
(сумісну) діяльність), слід розуміти як перерахування коштів у
готівковій формі іншій особі.
Таким чином, операції з перерахування грошових коштів у
готівковій формі на поточний рахунок, який належить одному з
учасників договору про спільну (сумісну) діяльність або
перерахування грошових коштів у готівковій формі на поточний
рахунок іншій особі, яка не є учасником договору спільної
(сумісної) діяльності, підлягають обов'язковому фінансовому
моніторингу згідно з ознакою, визначеною абзацом шостим статті 11
Закону ( 249-15 ).
При поданні до Держфінмоніторингу інформації, пов'язаної зі
здійсненням фінансового моніторингу, обов'язковим є внесення
інформації на кожного учасника фінансової операції (підструктура
OSOBA структури INF_STR): тип участі в операції - визначається відповідно до довідника
кодів типів осіб, що мають відношення до фінансової операції
(K_DFM08), статус (тип) учасника - визначається відповідно до довідника
кодів типів суб'єктів первинного фінансового моніторингу
(K_DFM07), - визначених додатками 7 та 8 до наказу
Держфінмоніторингу N 48 ( z0394-03 ).
Учасниками фінансової операції є усі особи - співвласники
рахунку, які підписали договір про спільну (сумісну) діяльність. У
разі, якщо рішенням учасників договору про ведення спільної
діяльності визначена уповноважена(і) особа(и), якій(м) надається
право розпорядчого підпису під час проведення операцій за цим
рахунком, обов'язковим є зазначення у файлі-повідомленні
відповідних даних про цю(ці) особу(осіб), як учасника(ків)
операції, що діє(ють) від імені або за дорученням клієнта. При
цьому обов'язковим є зазначення у інформаційному полі "відомості
про документ, на підставі якого здійснюється участь в операції"
даних про всі документи, що дають підстави вважати особу причетною
до участі у фінансовій операції та виступати від імені клієнта.
Зокрема, необхідним є внесення інформації, яка стосується номеру
та дати договору про ведення спільної діяльності, взяття на облік
в органі державної податкової служби договору про спільну
діяльність, довіреності тощо.
Щодо заповнення поля "Коментар".
Поле "Коментар" передбачає внесення інформації, яка
стосується уточнення ознаки фінансової операції, а також обставин,
які дали банку підстави вважати, що операція підпадає під критерії
обов'язкового або внутрішнього моніторингу тощо. В
файлі-повідомленні коментар до операції (тег comment) розміщується
в структурі INF_STR згідно опису структури (fin_mon.dtd) файлів
обміну між Держфінмоніторингом та банками (філіями). Максимальна
довжина поля коментарю - 2500 символів. При цьому звертаємо увагу
на наступне: якщо в полі opr_vid3 вказано код 900 ознаки
внутрішнього фінансового моніторингу, заповнення коментарю в
файлі-повідомленні є обов'язковим (лист Держфінмоніторингу від
24.12.2003 N 2082/30520-7-1).
Одночасно слід зазначити, що вказане поле дає лише додаткові
пояснення щодо суті здійснюваної операції та не замінює собою
повідомлення про операцію. Наприклад, у випадку надання
повідомлення про фінансові операції, що відображають переказ
коштів, внесених готівкою (коди ознак 1031, 1032), СПФМ-банком
повинні надаватись повідомлення про переказ всіх операції, що
відповідають критеріям, встановленим статтею 11 Закону України
"Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів,
одержаних злочинним шляхом" ( 249-15 ), а не обмежуватись
коментаріями про операції з внесення готівки про здійснення певної
кількості таких операцій.
Порядок заповнення форми N 7-ФМ ( z0086-07 ) "Картка
реєстрації суб'єкта первинного фінансового моніторингу - банку
(відокремленого підрозділу) і відповідальних осіб"
Відповідно до вимог наказу Державного комітету фінансового
моніторингу України від 19.12.2006 N 259 ( z0086-07 ) "Про
затвердження Картки реєстрації суб'єкта первинного фінансового
моніторингу - банку (відокремленого підрозділу) і відповідальних
осіб та Інструкції щодо її заповнення і подання", зареєстрованого
в Міністерстві юстиції України 01.02.2007 N 86/13353,
файл-повідомлення типу U про реєстрацію СПФМ-банку (відокремленого
підрозділу) та відповідальних осіб за формою N 7-ФМ "Картка
реєстрації суб'єкта первинного фінансового моніторингу - банку
(відокремленого підрозділу) і відповідальних осіб" (далі - Картка
реєстрації) заповнюється та надається СПФМ-банком до
Держфінмоніторингу у разі: - реєстрації/припинення діяльності СПФМ-банку (відокремленого
підрозділу) в інформаційно-аналітичній системі Держфінмоніторингу; - призначення/звільнення відповідального працівника за
проведення фінансового моніторингу в СПФМ-банку (відокремленому
підрозділі); - призначення особи, що тимчасово виконуватиме обов'язки
відповідального працівника в разі його відсутності в СПФМ-банку
(відокремленому підрозділі); - зміни загальних та додаткових відомостей про СПФМ-банк
(відокремлений підрозділ) та/або про відповідального працівника
суб'єкта (відокремленого підрозділу) або особи, що тимчасово
виконує його обов'язки.
Загальні правила заповнення Картки реєстрації ( z0086-07 )
визначені вищезгаданою Інструкцією щодо її заповнення
( z0089-07 ).
Щодо окремих помилок, які допускаються СПФМ-банками при
заповненні Картки реєстрації ( z0086-07 ), слід зазначити
наступне.
У разі зміни назви СПФМ-банку, при сталих ключових реквізитах
у полі 2.1.3 "Скорочене найменування" заповнюється нова назва
банківської установи з відповідним внесенням даних про зміну назви
банку у розділах 2, 3 Картки реєстрації ( z0086-07 ).
Для підпису інформації в процесі обміну інформацією між
Держфінмоніторингом та СПФМ-банком (відокремленим підрозділом), в
тому числі при наданні файлів-повідомлення типу U,
використовується ключ, який підлягає сертифікації в Центрі
сертифікації ключів Національного банку України. Кількість ключів
має відповідати кількості відповідальних працівників та осіб, які
виконують функції відповідальних працівників у разі їх
відсутності.
У разі зміни відповідального працівника за здійснення
фінансового моніторингу або призначення особи, що виконуватиме
його обов'язки, файл-повідомлення типу U про зміну посадових осіб
підписує електронним цифровим підписом відповідальний працівник,
повноваження якого підтверджені відповідним розпорядчим документом
СПФМ-банком на дату подання файла.
У разі припинення діяльності СПФМ-банку (відокремленого
підрозділу) необхідно забезпечити надання U-файла про припинення
дільності установи до настання часу припинення дії відповідного
електронного ключа відповідального працівника.
При наданні інформації про припинення діяльності
відокремленого підрозділу суб'єкта у Картці реєстраці ( z0086-07 )
заповнюються розділ 1, пункт 1 "Загальні відомості про
відокремлений підрозділ суб'єкта первинного фінансового
моніторингу" розділу 4 та поле 2.4.9 "Коментар до виду суб'єкта"
цього пункту; поле 2.4.8 "Вид суб'єкта (код)" кодується значенням
"0000", поле 2.1.5 "Вид повідомлення" у цьому разі кодується
значенням "додаткове".
При наданні Картки реєстрації ( z0086-07 ) у разі припинення
діяльності суб'єкта заповнюються розділ 1 та поле 2.2.5 "Коментар
до виду суб'єкта" розділу 2, поле 2.2.4 "Вид суб'єкта (код)"
кодується значенням "0000", поле 2.1.5 "Вид повідомлення" у цьому
разі кодується значенням "додаткове".
Слід зазначити, що при заповненні Картки реєстрації
( z0086-07 ), у разі необхідності, одночасно можуть бути внесені
зміни стосовно відповідального працівника та особи, що виконує
його обов'язки на час відсутності. Порядок заповнення Картки
реєстрації у таких випадках визначено Інструкцією ( z0089-07 ).
Врахування при розробці програмного забезпечення банків
зазначених Методичних рекомендацій дасть змогу уникнути
СПФМ-банками додаткових часових та матеріальних витрат,
навантаження на системи обробки інформації та, у ряді випадків,
порушення термінів подачі інформації.
Крім іншого, чітке застосування СПФМ-банками довідників,
дотримання логічних правил формування коду виду фінансової
операції, коректне заповнення коментарю до фінансової операції та
інше, сприятиме удосконаленню інформаційного обміну між
банківськими установами та Держфінмоніторингом.
Директор Департаменту
взаємодії та методичного
забезпечення системи
фінансового моніторингу А.С.Подкоритов

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: