open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст
Чинна
                             
                             
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ ЯДЕРНОГО РЕГУЛЮВАННЯ УКРАЇНИ
ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Державного комітету

ядерного регулювання України

19.06.2003 N 75

ПОРЯДОК

проведення інспекційних обстежень та перевірок

сховищ для захоронення радіоактивних відходів

на етапах експлуатації та закриття

Порядок проведення інспекційних обстежень та перевірок сховищ
для захоронення радіоактивних відходів на етапах експлуатації та
закриття (далі - Порядок) розроблений відповідно до Законів
України "Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку"
( 39/95-ВР ), "Про поводження з радіоактивними відходами"
( 255/95-ВР ), "Про дозвільну діяльність у сфері використання
ядерної енергії" ( 1370-14 ) та з урахуванням Положення про
Державний комітет ядерного регулювання, затвердженого Указом
Президента України від 6 березня 2001 року N 155/2001
( 155/2001 ), норм і правил, що регулюють радіаційну безпеку у
сфері поводження з радіоактивними відходами. Цей Порядок встановлює обов'язкові до виконання вимоги щодо
порядку та обсягу проведення інспекційних обстежень заявника
(далі - обстеження) з метою обґрунтування можливості виконання
заявленого виду діяльності та інспекційних перевірок ліцензіата
(далі - інспекції) щодо дотримання умов ліцензії відповідно до
законів України і чинних норм, правил і стандартів з ядерної та
радіаційної безпеки на етапах експлуатації та закриття сховища
радіоактивних відходів (РАВ). Порядок поширюється на виконавців обстежень та перевірок -
державних інспекторів, фахівців відповідних структурних
підрозділів Держатомрегулювання.
1. Загальні положення
1.1. Обстеження проводяться з метою перевірки повноти і
достовірності наданих документів, наявності необхідного обладнання
та персоналу та оцінки можливості додержання заявником вимог
ядерного законодавства України, норм та правил з ядерної та
радіаційної безпеки на етапах експлуатації та закриття сховища
РАВ, на підставі чого надається висновок щодо забезпечення
критеріїв безпеки провадження заявленого виду діяльності.
1.2. Інспекції проводяться з метою здійснення нагляду за
дотриманням норм, правил і стандартів з ядерної та радіаційної
безпеки, а також виконання ліцензіатом умов наданих ліцензій
(дозволів).
1.3. Обстеження та інспекції проводяться комісією, до складу
якої входять фахівці відповідного структурного підрозділу
Держатомрегулювання.
1.4. В залежності від кількості та обсягу питань, що
підлягають перевірці, обстеження та інспекції можуть бути
комплексними або цільовими.
1.5. Комплексне обстеження або інспекція передбачає перевірку
діяльності з усіх питань забезпечення безпеки, що знаходяться в
компетенції Держатомрегулювання. Комісія, створена для проведення
комплексного обстеження або інспекції, повинна включати державних
інспекторів, що спеціалізуються за різними напрямками діяльності.
До складу таких комісій можуть, при необхідності, залучатись
спеціалісти інших структурних підрозділів Держатомрегулювання.
1.6. Цільові обстеження або інспекція передбачають детальну
перевірку одного або кількох питань забезпечення безпеки заявленої
або дозволеної видів діяльності. Цільове обстеження та інспекції
можуть проводитись як комісією так і окремими державними
інспекторами Держатомрегулювання.
1.7. Обстеження та інспекції проводяться згідно з планами,
затвердженими в установленому порядку.
1.8. План обстеження сховища для захоронення радіоактивних
відходів на етапах експлуатації та закриття складається з
урахуванням переліку документів, зазначених у пунктах 5.3, 5.4
Положення про перелік та вимоги щодо форми та змісту документів,
що надаються експлуатуючою організацією для отримання ліцензій на
здійснення діяльності на конкретному етапі життєвого циклу сховища
для захоронення радіоактивних відходів ( z0601-00 )
(НП-306.2.02/3.037-2000). Критерієм забезпечення безпеки провадження відповідного виду
діяльності є відповідність інформації, викладеної у зазначених
документах, умовам і вимогам безпеки, встановлених в Умовах і
вимогах безпеки (ліцензійні умови) провадження діяльності з
переробки, зберігання та захоронення радіоактивних відходів (НП
306.5.04/2.060-2002 ( z0874-02 ).
1.9. План інспекції складається згідно з Типовим планом
інспекційної перевірки сховищ для захоронення радіоактивних
відходів на етапах експлуатації та закриття (далі - Типовий план),
наведеним у Додатку.
1.10. Кожне обстеження, інспекція складається з наступних
етапів: підготовка до проведення; організація та виконання;
оформлення результатів.
1.11. В Порядку основні терміни та визначення вживаються у
значеннях, наведених в Законах України "Про використання ядерної
енергії та радіаційну безпеку" ( 39/95-ВР ), "Про поводження з
радіоактивними відходами" ( 255/95-ВР ), "Про дозвільну діяльність
у сфері використання ядерної енергії" ( 1370-14 ).
2. Підготовка до проведення обстеження, інспекції
2.1. Для проведення обстеження або інспекції створюється
комісія, яку очолює голова комісії. Склад комісії та її голова
затверджуються наказом Держатомрегулювання.
2.2. Права інспекторського складу комісії визначаються ст. 25
Закону України "Про використання ядерної енергії та радіаційну
безпеку" ( 39/95-ВР ).
2.3. Члени комісії несуть відповідальність за повноту,
достатність та обґрунтованість своїх вимог, висновків та рішень
щодо визначення стану безпеки сховищ для захоронення радіоактивних
відходів, а також додержання вимог етики державного службовця.
2.4. До обов'язків та прав голови комісії, крім зазначених у
статті 25 Закону України "Про використання ядерної енергії та
радіаційну безпеку" ( 39/95-ВР ), відносяться: 2.4.1. Обов'язки голови комісії: забезпечення підготовки наказу про створення комісії, із
зазначенням питань та обсягу обстеження, перевірки; розподіл обов'язків між членами комісії за напрямками
діяльності комісії; забезпечення складання плану роботи комісії; координація роботи комісії під час проведення обстеження,
інспекції; забезпечення обговорення результатів роботи комісії на
спільному з адміністрацією заявника або ліцензіата засіданні; забезпечення оформлення результатів роботи з обстеження,
інспекції. 2.4.2. Права голови комісії під час проведення обстеження або
інспекції: керувати роботою комісії за всіма питаннями
(адміністративними, технічними); відсторонювати від виконання обстеження, інспекції члена
комісії, що грубо порушив трудову дисципліну або етику державного
службовця; перерозподіляти обов'язки між членами комісії. 2.4.3. Голова комісії несе відповідальність за: додержання трудової дисципліни та етики державного службовця
членами комісії під час виконання обстеження, інспекції; виконання плану обстеження, інспекції в повному обсязі; своєчасне оформлення результатів роботи комісії.
2.5. Перед проведенням обстеження, інспекції члени комісії
мають бути ознайомлені з: наказом про створення комісії; відповідною документацією, зазначеною в пунктах 1.8, 1.9
цього Порядку; матеріалами попередніх обстежень, інспекцій відповідного
сховища для захоронення РАВ; планом роботи комісії; переліком окремих питань, що підлягають включенню до плану
роботи комісії.
2.6. Після вивчення інформації (документів, які стосуються
питань перевірки і є у наявності в структурних підрозділах
Держатомрегулювання) голова комісії організовує розробку плану
інспекційного обстеження, плану інспекційної перевірки.
2.7. В плані обстеження, інспекції зазначаються підрозділи
підприємства, що підлягають перевірці, вимоги до переліку і складу
документів та критерії дотримання вимог норм, правил та стандартів
з ядерної та радіаційної безпеки. План обстеження, інспекції має забезпечувати отримання
об'єктивної, повної, достатньої та обґрунтованої інформації про
стан радіаційної безпеки персоналу і населення та вплив сховища
для захоронення радіоактивних відходів на навколишнє природне
середовище.
2.8. У плані роботи комісії зазначається: термін повідомлення заявника, ліцензіата щодо проведення
обстеження, інспекції; склад комісії та напрямки діяльності заявника, ліцензіата, що
підлягають обстеженню, перевірці; структурні підрозділи заявника, ліцензіата, в яких планується
робота комісії; перелік питань для обговорення та дати проведення першого та
підсумкового засідання комісії з представниками відповідальних
осіб заявника, ліцензіата.
3. Організація та проведення обстеження, інспекції
3.1. На місці проведення обстеження, інспекції голова комісії
проводить організаційне засідання комісії разом з відповідальними
представниками адміністрації і надає інформацію щодо питань та
обсягу перевірки, зазначених в наказі про створення комісії та в
плані обстеження, інспекції, представляє членів комісії. На
засіданні визначається робоче місце комісії, перелік представників
адміністрації заявника чи ліцензіата та відповідальної особи,
призначеної для роботи з комісією.
3.2. Перед проведенням обстеження, інспекції всі члени
комісії проходять необхідні інструктажі з охорони праці і
радіаційної безпеки у порядку, встановленому відповідними
інструкціями заявника, ліцензіата.
3.3. Адміністрація заявника, ліцензіата зобов'язана створити
необхідні умови для роботи комісії: видати наказ (розпорядження) про призначення відповідальних
осіб для забезпечення роботи комісії; надати комісії службове приміщення, необхідну документацію та
оргтехніку; забезпечити відвідування зазначених у Плані обстеження або
інспекції підрозділів чи об'єктів; давати необхідні роз'яснення та інформацію про роботу
обладнання та устаткування; на вимогу голови комісії проводити контрольні випробування
обладнання; організувати підсумкове обговорення результатів роботи
комісії.
3.4. Робота комісії повинна бути організована так, щоб не
виникало будь-яких ускладнень ведення технологічного процесу, а
проведення контрольних випробувань обладнання не приводило до
перевищення допустимих технологічних параметрів нормальної
експлуатації.
3.5. Час роботи комісії повинен співпадати з часом роботи
структурних підрозділів заявника, ліцензіата. Забороняється
вимагати зміни розпорядку праці заявника, ліцензіата у зв'язку з
роботою комісії.
3.6. Обстеження, інспекції проводяться в присутності
відповідальних осіб заявника, ліцензіата з урахуванням роз'яснень
та довідок, що ними надаються.
3.7. Після закінчення роботи комісії проводиться підсумкове
засідання в присутності представників адміністрації з метою
обговорення результатів роботи комісії.
4. Оформлення результатів обстеження, інспекції
4.1. За результатами обстеження заявника складається акт за
підписами всіх членів комісії.
4.2. За результатами інспекції ліцензіата складається акт, в
якому у разі виявлення порушень норм, правил і стандартів з
ядерної та радіаційної безпеки, а також умов ліцензії відповідно
до ст. 25 Закону України "Про використання ядерної енергії та
радіаційну безпеку" ( 39/95-ВР ) надаються обов'язкові для
виконання розпорядження (приписи).
4.3. Не пізніше ніж у 15-денний строк після закінчення роботи
комісії акт направляється заявнику, ліцензіату для ознайомлення.
4.4. У разі відмови заявника, ліцензіата від підписання акта
голова комісії фіксує в акті відмову і встановлює її причину.
Голова комісії передає даний акт разом зі службовою запискою, в
якій викладена причина відмови від підпису, на розгляд посадовій
особі Держатомрегулювання, до компетенції якої належить
організація та здійснення державного нагляду за дотриманням вимог
ядерної та радіаційної безпеки. Рішення Держатомрегулювання по
даному акту, розпорядженню (припису) є остаточним і може бути
оскаржене тільки в судовому порядку. Розгляд справи в суді не
призупиняє дії виданого акта, розпорядження (припису).
4.5. Акт, розпорядження (припис) повинен включати такі
основні розділи: повноваження комісії: наказ про створення комісії, склад
комісії, із зазначенням питань обсягу обстеження, перевірки; перелік посадових осіб заявника, ліцензіата, в присутності
яких проводилось обстеження, інспекція; стан основного технологічного обладнання на час обстеження,
інспекції; результати обстеження, інспекції (зауваження, перелік
порушень норм, правил і стандартів з ядерної та радіаційної
безпеки або умов ліцензії); висновки комісії; вимоги комісії у вигляді розпорядження (припису) по усуненню
порушень норм, правил і стандартів з ядерної та радіаційної
безпеки або умов ліцензії. У висновках комісії можуть міститись рекомендації щодо
застосування у встановленому порядку санкцій за порушення
законодавчих актів, норм, правил і стандартів з ядерної та
радіаційної безпеки та умов наданих дозволів.
5. Контроль за виконанням заходів по усуненню

порушень, виявлених в процесі інспекції
5.1. Для усунення порушень норм, правил і стандартів з
ядерної та радіаційної безпеки, виявлених комісією, ліцензіат
складає план заходів по усуненню цих порушень (далі - план
заходів).
5.2. План заходів направляється до Держатомрегулювання.
Голова комісії разом з членами комісії розглядають план заходів і
при відсутності зауважень подають на узгодження посадовій особі
Держатомрегулювання, до компетенції якої належить організація та
здійснення державного нагляду за дотриманням вимог ядерної та
радіаційної безпеки. При наявності зауважень план заходів
повертається на доопрацювання.
5.3. Узгоджений план заходів надсилається ліцензіату для
виконання.
5.4. Структурний підрозділ Держатомрегулювання, до
компетенції якого належить здійснення державного нагляду за
дотриманням вимог ядерної та радіаційної безпеки, контролює
виконання цього плану заходів. Для цього ліцензіат у встановлені
строки надає в зазначений структурний підрозділ
Держатомрегулювання інформацію про виконання плану заходів.
5.5. В окремих випадках можливе перенесення термінів усунення
зауважень, визначених планом заходів. Обґрунтоване звернення
ліцензіата щодо перенесення термінів надається за 15 днів до
вичерпання встановленого терміну. Рішення Держатомрегулювання з
цього приводу доводиться до відома ліцензіата.

Додаток

ТИПОВИЙ ПЛАН

інспекційної перевірки сховищ для захоронення

радіоактивних відходів на етапах

експлуатації та закриття

1. Правова основа здійснення діяльності,

пов'язаної з даним етапом життєвого циклу

сховища для захоронення РАВ
1.1. Наявність на підприємстві дозволу (ліцензії) регулюючого
органу на діяльність у сфері поводження з РАВ. Правові вимоги: ст. ст. 26, 27 Закону України "Про
використання ядерної енергії та радіаційну безпеку" ( 39/95-ВР ),
ст. 20 Закону України "Про поводження з радіоактивними відходами"
( 255/95-ВР ).
1.2. Наявність угоди між ліцензіатом та органами місцевого
самоврядування щодо підвищення безпеки персоналу, населення та
охорону навколишнього природного середовища. Правові вимоги: ст. 13 Закону України "Про поводження з
радіоактивними відходами" ( 255/95-ВР ).
2. Виконання та достатність організаційно-технічних

заходів щодо забезпечення радіаційної безпеки
2.1. Наявність та відповідність нормам і правилам з
радіаційної безпеки організаційно-розпорядчих документів, якими
регулюється здійснювана діяльність (Устав чи положення з
визначенням видів діяльності, прав та відповідальності щодо
забезпечення безпеки, організаційна структура, накази про
призначення осіб, відповідальних за РБ, перелік НТД, яким
регулюється діяльність на етапі експлуатації або закриття сховища
для захоронення РАВ).
2.2. Перевірка проектної документації і фактичного стану
приміщень, устаткування і пристроїв, що забезпечують радіаційну
безпеку сховища для захоронення РАВ. 2.2.1. Наявність проектної документації з радіаційного
контролю: об'єм РК, технічне забезпечення, штатний розклад служби,
що забезпечує радіаційний контроль. Нормативні вимоги: п. 13.2 ОСП-72/87 ( v4422400-87 ), п. 10.1
СПОРО-85. 2.2.2. Наявність в проектній документації розділу про
технічні засоби охорони та охоронну сигналізацію сховища РАВ. Нормативні вимоги: п. 1.13 СПОРО-85. 2.2.3. Наявність актів приймання в експлуатацію сховища РАВ. Нормативні вимоги: п. 3.2 ОСП-72/87 ( v4422400-87 ), п. 1.14
СПОРО-85. 2.2.4. Наявність і правильність оформлення санітарного
паспорта. Нормативні вимоги: п. 3.3 ОСП 72/87 ( v4422400-87 ). 2.2.5. Технічний стан сховищ РАВ, дієздатність систем та
обладнання сховищ РАВ. Нормативні вимоги: п. 2.12, 2.13, 6.12 СПОРО-85. 2.2.6. Наявність спеціальних сховищ для захоронення
відпрацьованих джерел іонізуючого випромінювання, наявність
відповідного обладнання та пристроїв, що гарантують РБ для
персоналу при переміщенні джерел іонізуючого випромінювання з
контейнерів у сховище. Нормативні вимоги: п. 2.13 СПОРО-85. 2.2.7. Наявність технологічного устаткування для переробки
твердих, рідких та біологічних РАВ, його забезпечення системами
контролю, системами очистки повітря, рівень механізації робіт на
устаткуванні. Нормативні вимоги: п. 6.7, 6.8 СПОРО-85. 2.2.8. Наявність стаціонарних приладів радіаційного контролю
з автоматичними світовими та звуковими пристроями сигналізації у
приміщеннях, в яких проводяться роботи з високоактивними джерелами
іонізуючого випромінювання. Нормативні вимоги: п. 10.6 СПОРО-85. 2.2.9. Наявність спецканалізації, спеціальних контрольних
свердловин, порядок контролю скидної води. Нормативні вимоги: п. 9.7, 9.8, 9.9 ОСП-72/87
( v4422400-87 ), п. 2.15, 2.16, 10.8 СПОРО-85. 2.2.10. Технічні можливості відбору проб та радіаційний
контроль проб ґрунту, що підстилають сховище РАВ, поверхневих та
ґрунтових вод. Нормативні вимоги: п. 10.4 СПОРО-85.
2.3. Перевірка виконання вимог у санітарно-захисної зоні,
виробничих приміщень, запобігання забруднення навколишнього
середовища. Зонування території. 2.3.1. Установлення санітарної-захисної зони і зони
спостереження відповідно до проекту, виконання критеріїв
установлення зон. Нормативні вимоги: п. 6.7, 6.8, 6.9 ОСП-72/87
( v4422400-87 ), п. 2.4, 2.5, 2.9 СПОРО-85. 2.3.2. Поділ приміщень на зони та класи робіт із РР. Нормативні вимоги: п. 3.5, п. 6.2, п. 6.7 - 6.23 ОСП 72/87
( v4422400-87 ).
2.4. Організація роботи з персоналом, зайнятим на сховищах
захоронення радіоактивних відходів. 2.4.1. Наявність посадових інструкцій персоналу, їх чинність
та порядок перегляду, конкретність розділів "права", "обов'язки",
"відповідальність", "обсяг знань". 2.4.2. Наявність наказів про призначення комісій для щорічної
перевірки правильності ведення обліку РАВ, наявність актів
перевірок. Нормативні вимоги: п. 9.15 ОСП-72/87 ( v4422400-87 ), п. 3.23
СПОРО-85. 2.4.3. Наявність затвердженого адміністрацією підприємства
переліку осіб, що відносяться до персоналу категорії А, Б. Нормативні вимоги: п. 3.17, п. 3.19 ОСП-72/87
( v4422400-87 ), п. 1.17 СПОРО-85. 2.4.4. Наявність правил внутрішнього розпорядку, що
визначають обов'язки персоналу. Нормативні вимоги: п. 3.7 ОСП-72/87 ( v4422400-87 ). 2.4.5. Положення про перевірку знань персоналу, порядок його
затвердження та перегляду. 2.4.6. Річний план-графік роботи з персоналом і його
виконання. 2.4.7 Протоколи і журнали перевірки знань та інструктажу,
дотримання періодичності перевірки знань та інструктажу. Нормативні вимоги: п. 3.7 ОСП-72/87 ( v4422400-87 ), п. 1.18
СПОРО-85.
2.5. Перевірка виконання вимог радіаційної безпеки персоналом
при виконанні радіаційних робіт. 2.5.1. Перевіряється відповідність виду й обсягу радіаційного
контролю до технічного проекту, наявність регламенту РК та його
виконання. Нормативні вимоги: п. 13.2, 13.6, 13.7 ОСП-72/87
( v4422400-87 ). 2.5.2. Наявність встановлених адміністрацією підприємства та
узгоджених в установленому порядку з державними регулюючими
органами контрольних рівнів радіаційних параметрів, що підлягають
нормуванню. Нормативні вимоги: п. 13.15 ОСП-72/87 ( v4422400-87 ),
п. 10.3 СПОРО-85, розділ 5.7 НРБУ-97 ( v0062282-97 ). 2.5.3. Наявність погоджених з Держсаннаглядом інструкцій з
експлуатації обладнання, технологічних інструкцій, інструкцій з РБ
та відповідність їх вимогам НТД (при зберіганні, транспортуванні,
переробці та захороненні РАВ, проведенні дезактиваційних робіт,
забезпеченні санітарно-пропускного режиму, організації
радіаційного контролю). Нормативні вимоги: п. 3.8 ОСП-72/87 ( v4422400-87 ), п. 1.16
СПОРО-85. 2.5.4. Регулярність метрологічної повірки (калібровки)
дозиметричних та радіометричних засобів вимірювання (в разі
необхідності їх метрологічна атестація). Нормативні вимоги: п. 3.3 ГОСТ 26845-86. 2.5.5. Наявність узгоджених Держсаннаглядом і Держпожнаглядом
"Інструкції про попередження аварії та пожежі і ліквідації їх
наслідків" і "Плану заходів по захисту персоналу на випадок
аварії". Нормативні вимоги: п. 14.11 ОСП-72/87 ( v4422400-87 ), п. 8.1
СПОРО-85. 2.5.6. Наявність аварійних запасів індивідуального захисту та
аварійних комплектів дозиметричних приладів, погодження їх
переліку з органами Держсаннагляду. Нормативні вимоги: п. 14.9 ОСП-72/87 ( v4422400-87 ).
2.6. Перевірка порядку здійснення та достатності радіаційного
дозиметричного контролю при виконанні радіоактивних робіт. 2.6.1. Наявність встановлених КР опромінення персоналу та
порядок здійснення індивідуального дозиметричного контролю,
документування результатів доз. контролю. 2.6.2. Контроль за джерелами зовнішнього та внутрішнього
опромінення персоналу. Нормативні вимоги: п. 1.15, п. п. 13.13 - 13.17 ОСП-72/87
( v4422400-87 ). 2.6.3. Забезпечення персоналу приладами індивідуального
дозиметричного контролю. Нормативні вимоги: п. 10.10 СПОРО-85. 2.6.4. Правильність ведення обліку, реєстрації та зберігання
результатів річних та підсумкових індивідуальних доз. Нормативні вимоги: п. 10.11 СПОРО-85. 2.6.5. Контроль вмісту (накопичення) радіонуклідів в
організмі чи в окремому критичному органі персоналу
категорії А, Б. Нормативні вимоги: п. 13.9 ОСП-72/87 ( v4422400-87 ),
п. 10.12 СПОРО-85. 2.6.6. Порядок застосування нарядно-допускної системи та його
додержання, відповідність форми бланків наряд-допусків до форми. Нормативні вимоги: п. 8.4, додаток 11 СПОРО-85.
2.7. Перевірка порядку здійснення та достатності радіаційного
контролю за розповсюдженням радіоактивних забруднень. 2.7.1. Контроль активності та радіонуклідного складу викидів
та скидів в навколишнє середовище. Нормативні вимоги: п. п. 10.5, 10.8 СПОРО-85. 2.7.2. Контроль рівня забруднення радіоактивними речовинами
особистого одягу та взуття персоналу. 2.7.3. Контроль рівня забруднення радіоактивними речовинами
(потужність дози гамма-випромінювання) транспортних засобів і
перевезених вантажів при перетинанні ними границь території
сховища. Дотримання правил РБ при вивозі вантажів, порядок
радіаційного контролю транспортних засобів при виїзді із зони
суворого режиму. Нормативні вимоги: п. п. 4.1 - 4.11 СПОРО-85. 2.7.4. Наявність та працездатність устаткування для
дезактивації спецтранспорту, контейнерів та іншого обладнання.
Відповідність покриття підлоги, стін та стелі до вимог радіаційної
гігієни. Нормативні вимоги: п. 2.14 СПОРО-85.
2.8. Виконання заходів щодо забезпечення радіаційної безпеки
при зберіганні і транспортуванні радіоактивних матеріалів та
джерел іонізуючого випромінювання (ДІВ). 2.8.1. Перевіряється наявність наказів: про призначення осіб, відповідальних за облік ДІВ, за
організацію збору, зберігання і здачу РАВ; про призначення комісії з інвентаризації ДІВ та обліку
кількості РАВ. Нормативні вимоги: п. 9.14 ОСП-72/87, п. 9.15 ОСП-72/87
( v4422400-87 ). 2.8.2. Наявність погоджених з органами Держсаннагляду
інструкцій з експлуатації обладнання та інструкцій з РБ. Нормативні вимоги: п. 3.8 ОСП-72/87 ( v4422400-87 ), п. 1.15
СПОРО-85. 2.8.3. Облік утворення та надходження рідких радіоактивних
відходів (РРВ), контроль протікань, умови скидання в каналізацію
використаних вод, журнал обліку РАВ. Нормативні вимоги: п. п. 9.6 - 9.10, 9.14 ОСП-72/87
( v4422400-87 ). 2.8.4. Контроль технічного стану ємкостей РРВ. Наявність і
достатність радіаційного контролю (РК), передбаченого регламентом
РК. Наявність регламенту контролю спостережних свердловин навколо
сховищ РРВ. Нормативні вимоги: п. 10.4 СПОРО 85. 2.8.5. Стан контейнерів для ТРВ, наявність сертифікатів,
можливість виконання навантажувально-розвантажувальних робіт. Нормативні вимоги: п. 9.12 ОСП-72/87 ( v4422400-87 ). 2.8.6. Стан обладнання спецавтотранспорту та його
відповідність вимогам норм і правил, комплектування
спецавтотранспорту необхідним устаткуванням і засобами ліквідації
аварії. Нормативні вимоги: п. 9.16 ОСП-72/87 ( v4422400-87 ), п. 5.2,
5.5, 5.6, 5.7 СПОРО-85. 2.8.7. Наявність замовлень на вивіз із підприємства РАВ та
погодження замовлень відповідно до вимог НТД. Нормативні вимоги: п. 5.9 СПОРО-85. 2.8.9. Наявність дорожнього маршруту, погодженого з
Державтоінспекцією, журналу радіаційного контролю забруднення
поверхонь спецавтотранспорту, порядок оформлення дорожніх путівок. Нормативні вимоги: п. 5.11, 5.18 СПОРО-85. 2.8.10. Наявність транспортних накладних та паспортів на
партію РАВ. Нормативні вимоги: п. 5.18 СПОРО-85. 2.8.11. Наявність журналу обліку ефективності дезактивації
спецавтотранспорту та контейнерів для РАВ. Нормативні вимоги: п. 7.6 СПОРО-85. 2.8.12. Наявність у водія спецавтотранспорту "Інструкції про
попередження та ліквідацію аварії (пожежі)". Нормативні вимоги: п. 8.2 СПОРО-85. У разі прийняття нових норм, правил і стандартів з ядерної та
радіаційної безпеки або змін і доповнень до них вносяться
відповідні зміни щодо критеріїв оцінки при проведенні інспекційної
перевірки сховищ для захоронення радіоактивних відходів на етапах
експлуатації та закриття.

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: