open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Це рішення містить правові висновки Справа № 556/1172/17
Це рішення містить правові висновки

 

Правова позиція

Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду

згідно з Постановою

від 19 вересня 2019 року

у справі № 556/1172/17

Адміністративна юрисдикція

 

Щодо виникнення права на зниження пенсійного віку в особи, що постраждала від аварії на ЧАЕС

Фабула справи: ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом, в якому просив: визнати протиправними та незаконними дії посадових осіб об’єднаного управління Пенсійного фонду України (далі - ОУПФУ), якими йому відмовлено у призначенні пенсії за віком із зниженням пенсійного віку на п’ять років, як особі, що постраждала від аварії на ЧАЕС.

Постановою суду першої інстанції позов задоволено частково. Зобов’язано ОУПФУ призначити позивачу пільгову пенсію із зниженням пенсійного віку на п’ять років відповідно до вимог Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» з часу звернення із заявою про призначення пенсії.

Постановою апеляційного адміністративного суду скасовано постанову суду першої інстанції та прийнято нову постанову про відмову у задоволенні позову.

Мотивація касаційної скарги: ОСОБА_1 вказує, що судами не враховано, що він має посвідчення постраждалого внаслідок аварії на ЧАЕС, яке є документом, що підтверджує статус громадянина, який постраждав внаслідок Чорнобильської катастрофи та надає право на користування пільгами, встановленими Законом України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», у тому числі для призначення пенсії із зменшенням пенсійного віку. Підстави для видачі вказаного посвідчення та призначення пенсії є ідентичними. Тому в разі звернення особи із заявою про призначення пенсії із застосуванням ст. 55 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», до якої для підтвердження особливого статусу заявника додано посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та довідка про період (періоди) роботи участі в ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, подання інших первинних документів, в яких зазначено період роботи, населений пункт чи об`єкт, де особою проводились роботи по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, не є обов`язковим.

Правова позиція Верховного Суду: відповідно до ст. 55 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" громадяни, які постійно проживали або працювали у зоні посиленого радіоактивного контролю за умови, що вони станом на 01 січня 1993 року проживали або відпрацювали у зоні не менше 4 років, пенсії надаються зі зменшенням пенсійного віку на 2 роки, та додатково на 1 рік за кожні 3 роки проживання, роботи, але не більше 5 років.

Висновки: виникнення права на зниження пенсійного віку законодавець пов`язує із фактом фізичного перебування особи у забрудненій зоні у зв`язку із постійним проживанням, або у зв`язку із роботою в такій місцевості. При цьому, як вбачається зі змісту ст. 55 вказаного Закону, зниження пенсійного віку залежить від рівня радіологічного забруднення місцевості та тривалості проживання в ній особи.

Ключові слова: пенсійне забезпечення, соціальна виплата, пільгова категорія населення

Повний текст рішення
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: