open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Це рішення містить правові висновки Справа № 731/186/17
Це рішення містить правові висновки

Правова позиція

Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду

згідно з Постановою

від 08 липня 2020 року

у справі № 731/186/17

Адміністративна юрисдикція

Щодо обов’язковості проходження технічного контролю службовими транспортними засобами

Аналогічна правова позиція висловлена

Касаційним адміністративним судом у складі Верховного Суду в постанові

від 17 жовтня 2019 року у справі № 678/483/17

ФАБУЛА СПРАВИ

ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до Інспектора відділення поліції Головного управління Національної поліції, третя особа - газопереробний завод ПАТ «Укрнафта», у якому просив визнати протиправною та скасувати постанову про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху.

Постановою суду першої інстанції зазначений адміністративний позов задоволено частково.

Постановою апеляційного адміністративного суду скасовано постанову суду першої інстанції. Ухвалено нову постанову, якою в задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 відмовлено повністю.

ОЦІНКА СУДУ

Обов'язковому технічному контролю підлягають автомобілі, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку. Тобто, однією з визначальних обставин є мета фактичного використання автомобіля для перевезення пасажирів - з метою отримання прибутку.

Для віднесення автомобіля до об'єкта обов`язкового технічного огляду слід використовувати термінологію, що наведена у Правилах надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених Постановою КМУ №176 від 18 липня 1997 року (далі - Правила).

За змістом пункту 7 Правил дія цих Правил не поширюється на перевезення, які здійснюються:

  1. транспортними засобами спеціального призначення;
  2. транспортними засобами, задіяними під час забезпечення обороноздатності, правопорядку та ліквідації наслідків стихійного лиха і надзвичайної ситуації;
  3. службовими легковими автомобілями;
  4. транспортними засобами, які належать фізичним особам і використовуються ними для задоволення власних потреб, що не має на меті отримання прибутку.

Відповідно до матеріалів справи, транспортний засіб являється легковим пасажирським, та належить ПАТ «Укрнафта».

У відповідності до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців ПАТ «Укрнафта» здійснює види діяльності за кодами 06.10, 06.20, 20.15, 46.21, 46.33, 46.71, 46.72, 46.75, 46.90, 47.30, 71.12, 41.20, серед яких немає видів діяльності по кодам 49-51 згідно Класифікатора видів економічної діяльності ДК 009:2010, що пов`язані із транспортною галуззю.

Крім того, у відповідності до довідки, виданої ГПЗ ПАТ «Укрнафта», автомобіль, що обліковується на балансі ГПЗ ПАТ «Укрнафта», не використовується для отримання прибутку.

Суд зазначає, що автомобіль, яким керував позивач, є службовим автомобілем, а тому його не слід вважати автомобілем, що здійснює перевезення пасажирів з метою отримання прибутку.

ВИСНОВКИ: якщо транспортний засіб використовується в службових цілях для забезпечення господарської діяльності юридичної особи в цілому, то він підлягає обов'язковому проходженню технічного контролю.

КЛЮЧОВІ СЛОВА: використання автомобіля при провадженні господарської діяльності, обов’язок з проходження технічного контролю, здійснення автомобільного технічного контролю

Повний текст рішення
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: