open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Це рішення містить правові висновки Справа № 925/329/19
Це рішення містить правові висновки

Правова позиція

Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду

згідно з Постановою

від 17 вересня 2020 року

у справі № 925/329/19

Господарська юрисдикція

Щодо застосування ч. 1 ст. 699 ЦК України

Фабула справи: ТОВ "Холі Ленд" звернулось з позовом в якому просило заборонити ФОП використовувати знак для товарів і послуг ТОВ "Холі Ленд" "Holy Land" за свідоцтвом України на знак для товарів і послуг, а також позначення схожі зі знаком для товарів і послуг за Свідоцтвом настільки, що їх можна сплутати в рекламі та в мережі Інтернет.

Господарським судом ухвалено рішення, залишене без змін постановою апеляційного господарського суду, яким позов ТОВ "Холі Ленд" задоволено частково; заборонено ФОП використовувати знак для товарів і послуг "Holy Land" ТОВ "Холі Ленд" за свідоцтвом ; в решті вимог у позові відмовлено.

Мотивація касаційної скарги: ФОП зазначає, що суди попередніх інстанцій неправильно застосували норми матеріального права, а саме ст.ст. 699, 901 ЦК України, Закон України «Про рекламу», положення Міжнародної класифікації товарів і послуг.

Правова позиція Верховного Суду: відповідно до ст. 699 ЦК України пропозиція товару в рекламі, каталогах, а також інших описах товару, звернених до невизначеного кола осіб, є публічною пропозицією укласти договір, якщо вона містить усі істотні умови договору (частина перша цієї статті). Виставлення товару, демонстрація його зразків або надання відомостей про товар (описів, каталогів, фотознімків тощо) у місцях його продажу є публічною пропозицією укласти договір незалежно від того чи вказана ціна та інші істотні умови договору купівлі-продажу, крім випадків, коли продавець явно визначив, що відповідний товар не призначений для продажу (ч. 2 цієї статті).

Згідно із Законом України «Про рекламу» реклама - це інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.

Висновки: ч. 1 ст. 699 ЦК України регулює саме правовідносини щодо надання послуг у сфері рекламування або представлення товарів, оскільки продавець з метою публічної пропозиції укладення договору роздрібної купівлі-продажу замовляє виробництво/розповсюдження реклами своїх товарів у іншого суб`єкта (виробника/розповсюджувача реклами).

Якщо ж продавець виставляє, демонструє товар у місці його продажу (у даному випадку Інтернет-магазин), тобто реалізує свою публічну пропозицію в порядку ч. 2 ст. 699 ЦК України, то підстави для визначення такої діяльності як рекламування або представлення товару відсутні.

Ключові слова: використання зареєстрованого знаку для товарів і послуг, власник вебсайту, реєстрант доменного імені вебсайту

Повний текст рішення
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: