open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Справа № 140/4783/21
Єдиний державний реєстр судових рішень

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 липня 2021 року ЛуцькСправа № 140/4783/21

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Ковальчука В.Д.,

розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Конкурсної комісії державної служби Волинської обласної прокуратури, Волинської обласної прокуратури про визнання протиправними та скасування рішення та наказу,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернулася з позовом до Конкурсної комісії державної служби Волинської обласної прокуратури, Волинської обласної прокуратури про визнання протиправними та скасування рішення, оформлене протоколом засідання конкурсної комісії державної служби Волинської обласної прокуратури щодо визначення результатів проведення співбесіди та загального рейтингу кандидатів на вакантну посаду державної служби категорії Б заступника начальника відділу кадрової роботи та державної служби Волинської обласної прокуратури (посада №10 ВОП), наказу керівника Волинської обласної прокуратури щодо визначення переможця конкурсу на вакантну посаду державної служби категорії Б заступника начальника відділу кадрової роботи та державної служби Волинської обласної прокуратури (посада №10 ВОП).

З уточненими та збільшеними позовними вимогами ОСОБА_1 просила: визнати протиправним та скасувати рішення, оформлене протоколом засідання конкурсної комісії державної служби Волинської обласної прокуратури №15 від 27 квітня 2021 року; визнати протиправним та скасувати наказ керівника Волинської обласної прокуратури №77 від 30 квітня 2021 року «Про визначення переможця конкурсу на зайняття вакантної посади державної служби категорії «Б» - заступника начальника відділу кадрової роботи та державної служби Волинської обласної прокуратури»; визнати протиправним та скасувати наказ керівника Волинської обласної прокуратури №371к від 27 травня 2021 року «Про припинення державної служби»; поновити ОСОБА_1 на посаді заступника начальника відділу кадрової роботи та державної служби Волинської обласної прокуратури; стягнути з Волинської обласної прокуратури в користь ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу за період з 31.05.2021 по дату постановлення судового рішення у даній справі.

Позовні вимоги обґрунтовує тим, що вона працювала в органах прокуратури Волинської області з 05.05.1998 до 08.05.2020 на різних прокурорських посадах.

Прокуратурою Волинської області у відповідності до вимог законодавства проведено добір з призначення, на період дії карантину, на вакантну посаду державної служби категорії «Б» - заступника начальника відділу роботи з кадрами, за результатами проведення якого наказом 19.06.2020 з позивачем було укладено контракт та, наказом в.о. прокурора Волинської області №232к від 19.06.2020 призначено на зазначену посаду державної служби категорії «Б на період дії карантину, установленого з метою запобіганню поширення гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-COV-2, присвоєно 4 ранг державного службовця.

Відповідно до наказу Генерального прокурора від 03.09.2020 №410 «Про окремі питання забезпечення початку роботи обласних прокуратур» перейменовано без зміни ідентифікаційного коду юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань юридичну особу «Прокуратура Волинської області» у «Волинську обласну прокуратуру».

У структурі Волинської обласної прокуратури введено посаду заступника начальника відділу кадрової роботи та державної служби. У зв`язку з цим, 18.09.2020 керівником Волинської обласної прокурори укладено додаткову угоду до контракту про проходження державної служби на період дії карантину, установленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-COV-2.

Наказом №451к від 18.09.2020 керівника Волинської обласної прокуратури позивача було призначено на посаду заступника начальника відділу кадрової роботи та державної служби Волинської обласної прокуратури на період дії карантину, установленого з метою запобіганню поширення респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-COV-2.

06 березня 2021 року набрав чинності Закон України від 23.02.2021 № 1285-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України щодо відновлення проведення конкурсів на зайняття посад державної служби та інших питань державної служби» (далі Закон № 1285- ІХ), яким відновлено дію відповідних положень Закону України «Про державну службу».

Відповідно до підпункту 2 пункту 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону №1285-ІХ, контракти про проходження державної служби на період дії карантину, установленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS- CoV-2, укладені до набрання чинності цим Законом, діють до призначення на посаду державної служби особи за результатами конкурсу, але не більше дев`яти місяців з дня набрання чинності цим Законом.

На виконання вимог Закону, 22.03.2021 з позивачем укладено додаткову угоду до контракту про проходження державної служби на період дії карантину, установленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-COV-2, якою передбачено, що контракт діє до призначення на посаду державної служби особи за результатами конкурсу, але не довше 05 грудня 2021 року.

Наказом №47 від 29.03.2021 керівника Волинської обласної прокуратури створено конкурсну комісію для організації та проведення конкурсу на зайняття посад державної служби Волинської обласної прокуратури .

Наказом №54 від 09.04.2021 керівника Волинської обласної прокуратури оголошено конкурс на зайняття посад державної служби категорії «Б»,«В» Волинської обласної прокуратури : заступника начальника відділу кадрової роботи та державної служби; головного спеціаліста відділу кадрової роботи та державної служби; головного спеціаліста відділу організації прийому громадян, розгляду звернень та запитів ( дві посади), а також затверджено умови проведення конкурсу на зайняття посад державної служби категорії «Б», «В» та вирішено провести до 28 квітня 2021 року конкурсний відбір на посади державної служби Волинської обласної прокуратури.

22.04.2021 позивач пройшла тестування за допомогою програмного забезпечення, адміністрування якого здійснюється НАДС за фізичної присутності в приміщенні Волинської обласної прокуратури. За його результатами отримала максимальні 2 бали та у відповідності до вимог ст. 39 Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2018 №246 визнана такою, що пройшла тестування та була допущена до чергового етапу конкурсу співбесіди, яка мала відбутися 27.04.2021 о 9.00 в приміщенні Волинської обласної прокуратури.

Проведення етапу конкурсу - розв`язання ситуаційних завдань з метою з`ясування спроможності кандидатів використовувати свої знання та досвід під час виконання посадових обов`язків шляхом оцінки відповідності компетентностей та професійних знань кандидата встановленим вимогам, зокрема на знання спеціального законодавства, що пов`язані із завданням та змістом не проводилось.

За результатами проведеної співбесіди та визначення її результатів, позивача не допущено до чергового етапу конкурсу - визначення суб`єктом призначення або керівником державної служби переможця (переможців) конкурсу, про що повідомлено листом на електронну пошту 28.04.2021 №07-536вих-21.

Позивач вважає, що конкурсною комісією порушено принципи, передбачені пунктом 3 Порядку № 246 та прийнято упереджене стосовно неї рішення про її професійну компетентність в обсязі, мінімально достатньому для виконання посадових обов`язків.

Крім того, комісією не взято до уваги, її попередній досвід роботи та досягнення в ході проходження служби в органах прокуратури, хоча посадові обов`язки за вказаним напрямом роботи, на який проводився конкурс, нею виконувалися майже рік і жодних нарікань з боку керівництва прокуратури не було, а навпаки наказом керівника №628к від 30.11.2020 оголошено подяку, тому об`єктивність оцінок членів комісії викликає у неї сумнів.

Також, позивач не погоджуюсь з обґрунтованістю отримання нею від окремих членів комісії по 1 балу, тобто вона отримала оцінку як кандидат, професійна компетентність якого відповідає вимозі в обсязі, мінімально достатньому для виконання посадових обов`язків, оскільки результати проходження співбесіди були явно упередженими та несправедливими.

З метою дотримання принципу рівності кандидатів при проведенні конкурсу, ураховуючи вимоги Порядку №246 про проведення однакових видів тестування кандидатів на посаду, однакових видів розв`язання ситуаційних завдань, при співбесіді з оцінки відповідності досвіду, досягнень, компетенції, особистих якостей вимогам до професійної компетенції кандидата та відповідних посадових обов`язків, мали б задаватись однакові запитання під час проведення співбесіди з кандидатами на посаду державної служби, що проводилася конкурсною комісією згідно п.50 Порядку. На адвокатський запит конкурсною комісією перелік запитань, які ставилися усім кандидатам під час проведення співбесіди не надано.

Враховуючи зазначене, вважає, що комісією допущено грубі порушення норм Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2016 року №246 при проведенні конкурсу, чим порушено основні принципи проведення конкурсу, визначені пунктом 3 Порядку, що призвело до прямого порушення її прав та інтересів, як учасника конкурсу.

Наказом керівника Волинської обласної прокуратури №371 від 27 травня 2021 року «Про припинення державної служби», у зв`язку з призначенням на посаду державної служби особи за результатами конкурсу, ОСОБА_1 було звільнено з займаної посади з 31 травня 2021 року, припинивши дію контракту. Позивач зазначає, що її звільнення мало б відбутися

за пунктом 9 статті 83 Закону України «Про державну службу» з посиланням на статтю 88-1 цього Закону, а не за пунктом 11 частини 1 статті 83 цього Закону, оскільки строк дії контракту з позивачем закінчувався лише 05 грудня 2021 року.

З врахуванням викладеного просила позов задовольнити.

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 13 травня 2021 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі за цим позовом та розгляд справи призначено за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

У відзивах на позов відповідач позовні вимоги не визнав та пояснив, що за результатами проведеного конкурсу на зайняття посади державної служби категорії «Б» - заступника начальника відділу кадрової роботи та державної служби Волинської обласної прокуратури переможцем конкурсу відповідно до наказу керівника обласної прокуратури від 30.04.2021 № 77 визначено ОСОБА_2 .

Згідно з наказом керівника обласної прокуратури від 27.05.2021 № 370к ОСОБА_2 призначено з 01.06.2021 на посаду заступника начальника відділу кадрової роботи та державної служби Волинської обласної прокуратури.

У зв`язку з призначенням переможця конкурсу на посаду державної служби з 01.06.2021, відповідно до п. 21 Контракту (з урахуванням додаткової угоди до контракту від 22.03.2021) наказом керівника обласної прокуратури № 371 к від 27.05.2021 ОСОБА_1 звільнено з посади заступника начальника відділу кадрової роботи та державної служби обласної прокуратури з 31.05.2021. Звільнення проведено відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 83, ст. 85 Закону України «Про державну службу» у зв`язку із закінченням строку призначення на посаду державної служби.

Позивачем не наведено будь-яких фактичних обставин щодо упередженого ставлення до неї, як кандидата на зайняття відповідної посади державної служби, а тому в задоволенні позову просить відмовити.

Дослідивши письмові докази, а також пояснення, викладені учасниками справи у заявах по суті справи, суд встановив такі обставини.

ОСОБА_1 працювала в органах прокуратури Волинської області з 05.05.1998 до 08.05.2020 на різних прокурорських посадах.

Прокуратурою Волинської області у відповідності до вимог законодавства проведено добір з призначення, на період дії карантину, на вакантну посаду державної служби категорії «Б» - заступника начальника відділу роботи з кадрами, за результатами проведення якого наказом 19.06.2020 з позивачем було укладено контракт та, наказом в.о. прокурора Волинської області №232к від 19.06.2020 призначено на зазначену посаду державної служби категорії «Б на період дії карантину, установленого з метою запобіганню поширення гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-COV-2, присвоєно 4 ранг державного службовця.

Відповідно до наказу Генерального прокурора від 03.09.2020 №410 «Про окремі питання забезпечення початку роботи обласних прокуратур» перейменовано без зміни ідентифікаційного коду юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань юридичну особу «Прокуратура Волинської області» у «Волинську обласну прокуратуру».

У структурі Волинської обласної прокуратури введено посаду заступника начальника відділу кадрової роботи та державної служби. У зв`язку з цим, 18.09.2020 керівником Волинської обласної прокурори укладено додаткову угоду до контракту про проходження державної служби на період дії карантину, установленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-COV-2.

Наказом №451к від 18.09.2020 керівника Волинської обласної прокуратури позивача було призначено на посаду заступника начальника відділу кадрової роботи та державної служби Волинської обласної прокуратури на період дії карантину, установленого з метою запобіганню поширення респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-COV-2.

06 березня 2021 року набрав чинності Закон України від 23.02.2021 № 1285-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України щодо відновлення проведення конкурсів на зайняття посад державної служби та інших питань державної служби» (далі Закон № 1285- ІХ), яким відновлено дію відповідних положень Закону України «Про державну службу».

Відповідно до підпункту 2 пункту 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону №1285-ІХ, контракти про проходження державної служби на період дії карантину, установленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS- CoV-2, укладені до набрання чинності цим Законом, діють до призначення на посаду державної служби особи за результатами конкурсу, але не більше дев`яти місяців з дня набрання чинності цим Законом.

На виконання вимог Закону, 22.03.2021 з позивачем укладено додаткову угоду до контракту про проходження державної служби на період дії карантину, установленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-COV-2, якою передбачено, що контракт діє до призначення на посаду державної служби особи за результатами конкурсу, але не довше 05 грудня 2021 року.

Наказом №47 від 29.03.2021 керівника Волинської обласної прокуратури створено конкурсну комісію для організації та проведення конкурсу на зайняття посад державної служби Волинської обласної прокуратури .

Наказом №54 від 09.04.21 керівника Волинської обласної прокуратури оголошено конкурс на зайняття посад державної служби категорії «Б»,«В» Волинської обласної прокуратури : заступника начальника відділу кадрової роботи та державної служби; головного спеціаліста відділу кадрової роботи та державної служби; головного спеціаліста відділу організації прийому громадян, розгляду звернень та запитів ( дві посади), а також затверджено умови проведення конкурсу на зайняття посад державної служби категорії «Б», «В» та вирішено провести до 28 квітня 2021 року конкурсний відбір на посади державної служби Волинської обласної прокуратури.

За результатами проведеного конкурсу на зайняття посади державної служби категорії «Б» - заступника начальника відділу кадрової роботи та державної служби Волинської обласної прокуратури переможцем конкурсу відповідно до наказу керівника обласної прокуратури від 30.04.2021 № 77 визначено ОСОБА_2 .

Згідно з наказом керівника обласної прокуратури від 27.05.2021 № 370к ОСОБА_2 призначено з 01.06.2021 на посаду заступника начальника відділу кадрової роботи та державної служби Волинської обласної прокуратури.

У зв`язку з призначенням переможця конкурсу на посаду державної служби з 01.06.2021, відповідно до п. 21 Контракту (з урахуванням додаткової угоди до контракту від 22.03.2021) наказом керівника обласної прокуратури № 371 к від 27.05.2021 ОСОБА_1 звільнено з посади заступника начальника відділу кадрової роботи та державної служби обласної прокуратури з 31.05.2021. Звільнення проведено відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 83, ст. 85 Закону України «Про державну службу» у зв`язку із закінченням строку призначення на посаду державної служби.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 8 Конституції України в Україні визнається та діє принцип верховенства права. Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй.

Норми Конституції України є нормами прямої дії. Звернення до суду для захисту конституційних прав та свобод людини та громадянина безпосередньо на підставі Конституції України гарантується.

Згідно частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 43 Конституції України передбачено, що кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. Громадянам гарантується захист від незаконного звільнення.

Згідно частин 1 та 2 ст. 21 Закону України від 10.12.2015 №889-VIII «Про державну службу» (надалі - Закон №889) вступ на державну службу здійснюється шляхом призначення громадянина України на посаду державної служби за результатами конкурсу. Прийняття громадян України на посади державної служби без проведення конкурсу забороняється, крім випадків, передбачених цим Законом.

З метою добору осіб, здатних професійно виконувати посадові обов`язки, проводиться конкурс на зайняття посади державної служби відповідно до Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби, що затверджується Кабінетом Міністрів України (ч. 1 ст. 22 Закону №889).

Кабінетом Міністрів України постановою №246 від 25.03.2016 затверджено Порядок проведення конкурсу на зайняття посад державної служби (надалі - Порядок №246), який згідно ч. З ст. 22 Закону №889 визначає: умови проведення конкурсу; вимоги щодо оприлюднення інформації про посади державної служби та оголошення про проведення конкурсу; склад, порядок формування та повноваження конкурсної комісії; порядок прийняття та розгляду інформації для участі в конкурсі; етапи оцінювання кандидатів на зайняття посад державної служби та порядок їх проведення; методи оцінювання кандидатів на зайняття посад державної служби.

На виконання Закону України від 23.02.2021 №№1285-1Х «Про внесення змін до деяких законів України щодо відновлення проведення конкурсів на зайняття посад державної служби та інших питань державної служби» з дотриманням вимог Закону України «Про державну службу» та відповідно до абз. 2 п. 5 Порядку №246 керівником Волинської обласної прокуратури видано наказ від 09.04,2021 №54 про оголошення конкурсу на зайняття вакантної посади державної служби категорії «Б» - заступника начальника відділу кадрової роботи та державної служби Волинської обласної прокуратури та затверджено умови проведення конкурсу.

Наказ про оголошення зазначеного конкурсу та умови його проведення оприлюднено через особистий кабінет на Єдиному порталі вакансій державної служби (https://career.gov.uа) 09.04.2021 за номером 10ВОП.

Конкурс на зайняття посад категорій "Б" і "В" проводить конкурсна комісія, утворена суб`єктом призначення у державному органі, у складі голови і членів комісії. Суб`єкт призначення може прийняти рішення про утворення кількох конкурсних комісій у державному органі. Конкурсна комісія утворюється суб`єктом призначення у складі не менше п`яти осіб (абз. 2 п. 13, п. 15 Порядку № 246).

Для проведення конкурсу у відповідності до абзацу 2 частини 1 статті 27 Закону №889 наказом керівника Волинської обласної прокуратури №47 від 29.03.2021 утворена конкурсна комісія державної служби Волинської обласної прокуратури в складі 6 осіб (голови комісії та 5 членів комісії).

Пунктом 19 Порядку №246 встановлено, що особа, яка бажає взяти участь у конкурсі, подає конкурсній комісії через Єдиний портал вакансій державної служби НАДС таку інформацію:

1)заяву про участь у конкурсі із зазначенням основних мотивів щодо зайняття посади за формою згідно з додатком 2;

2)резюме за формою згідно з додатком 2-1, в якому зазначається визначена Порядком №246 обов`язкова інформація;

3)заяву, в якій повідомляє, що до неї не застосовуються заборони, визначені частиною третьою або четвертою статті 1 Закону України "Про очищення влади", та надає згоду на проходження перевірки та на оприлюднення відомостей стосовно неї відповідно до зазначеного Закону.

Особа, яка виявила бажання взяти участь у конкурсі, може подавати додаткову інформацію, яка підтверджує відповідність встановленим вимогам, зокрема стосовно попередніх результатів тестування, досвіду роботи, професійних компетентностей, репутації (характеристики, рекомендації, наукові публікації тощо).

На електронні документи, що подаються для участі у конкурсі, накладається кваліфікований електронний підпис кандидата.

За приписами п. 20-1 служба управління персоналом державного органу, в якому проводиться конкурс, розглядає інформацію, подану кандидатами для участі у конкурсі.

У разі неподання кандидатом необхідної інформації, передбаченої п. 19 цього Порядку, виявлення невідповідності поданої кандидатом інформації щодо кваліфікаційних вимог до освіти та/або досвіду роботи, неправильності заповнення заяви або резюме такий кандидат не допускається до проходження конкурсу.

На виконання вказаних вимог Порядку №246 до конкурсної комісії дев`ятьма особами (в тому числі і позивачем) подано через Єдиний портал вакансій державної служби передбачену законодавством інформацію. Проведено розгляд поданої кандидатами для участі у конкурсі інформації. У зв`язку з невідповідністю поданої одним із кандидатів інформації останній не допущений до проходження конкурсу.

До участі у конкурсі відповідно до вимог Закону України «Про державну службу» допущено вісім кандидатів, серед яких і ОСОБА_1 . Усі допущені до конкурсу кандидати прийняли участь у наступному етапі конкурсу - проведення тестування та визначення його результатів.

Порядок проведення тестування на знання законодавства визначається пунктами 27 - 34, 36 - 39 цього Порядку. Кандидати проходять тестування для посад категорії "Б" на знання законодавства. Усі кандидати, які претендують на одну посаду, проходять однакові види тестування (п. 26 Порядку №246).

Згідно пунктів 32-34 Порядку №246 під час проведення тестування питання для кожного кандидата обираються автоматично з переліку тестових питань. Одне тестове завдання включає 40 тестових питань. Кожне питання передбачає чотири варіанти відповіді, один з яких є правильним. Загальний час для проведення тестування повинен становити не більше 40 хвилин. Після закінчення кандидатом проходження тестування або після закінчення часу, відведеного для його проведення, здійснюється автоматичне визначення результатів тестування за допомогою програмного забезпечення. За результатами тестування формується звіт, який роздруковується та підписується кандидатом, після чого передається адміністратору.

У п. п. 2 п. 36 Порядку визначено, що за результатами тестування для посад категорії "Б" виставляються такі бали:

2 бали - кандидатам, які відповіли правильно на 34 питання тестового завдання і більше;

1бал - кандидатам, які відповіли правильно на 26 - 33 питання тестового завдання;

0 балів - кандидатам, які відповіли правильно на 25 і менше питань тестового завдання

Абзацами 2 - 4 п. 39 Порядку № 246 встановлено, що кандидати, які набрали 1 або 2 бали, вважаються такими, що пройшли тестування. З інформацією про результати тестування та кількість отриманих балів кандидати ознайомлюються під час підписання відповідного звіту. Результати тестування відображаються у протоколі засідання конкурсної комісії.

Перелік тестових питань на знання законодавства та варіанти відповідей (із зазначенням правильної відповіді) затверджуються НАДС та оприлюднюються на його офіційному веб-сайті (п. 29 Порядку №246).

Наказом Національного агентства України з питань державної служби від 24.02.2021 №30-21 внесено зміни до наказу НАДС від 30.08.217 №178 «Про затвердження тестових питань на знання законодавства з варіантами відповідей, вклавши Перелік тестових питань на знання законодавства з варіантами відповідей, затверджених зазначеним наказом, в новій редакції.

Результати тестування можуть використовуватися протягом одного року з дня його проходження у разі участі кандидата в інших конкурсах, у тому числі в день отримання таких результатів. З метою використання результатів тестування, проведеного у Центрі оцінювання, кандидат може використати такі результати шляхом зазначення у заяві про участь у конкурсі відповідних видів тестування та дат їх проходження.

В іншому разі з метою використання результатів тестування кандидат зобов`язаний з`явитися під час проходження етапу тестування для надання доступу адміністратору до результатів останнього тестування, визначених за допомогою програмного забезпечення, шляхом надання можливості оформити відповідний звіт у порядку, передбаченому абзацами другим і третім пункту 34 цього Порядку.

У такому разі кількість балів за результатами тестування визначається відповідно до пункту 36 цього Порядку з урахуванням кількості наданих кандидатом правильних відповідей, зазначених у звіті про результати тестування (п. 37 Порядку №246).

У відповідності до вимог п. 37 Порядку №246 два кандидати виявили бажання використати попередні результати тестування (протягом одного року), які проходили під час участі у іншому конкурсі. Відтак, останніми надано доступ адміністратору до результатів зазначеного тестування, визначених за допомогою програмного забезпечення, шляхом надання можливості оформити відповідний звіт.

Отже, для кандидатів на посади державної служби використовуються єдині та однакові тестові запитання на знання законодавства, що затверджені наказом НАДС, з однією різницею тільки щодо необхідної кількості правильних відповідей, які кандидат повинен надати на ту чи іншу категорію посади державної служби, для подальшої участі у конкурсі. Єдиний перелік тестових питань на знання законодавства з варіантами відповідей, затверджений наказом НАДС від 30.08.2017 № 178 (у редакції наказу НАДС від 24.02.2021 № 30-21) і є єдиним для претендентів на зайняття посад державної служби категорій "А", "Б", "В". В свою чергу при проведенні конкурсу на зайняття посади категорії "Б для отримання оцінки 2 бали необхідно набрати 34 правильних відповідей, як це передбачено пп.2 п. 36 Порядку № 246.

Так, ОСОБА_1 набрала 37 балів, а ОСОБА_2 - 40 балів на знання законодавства. Суд зазначає, що Порядком № 246 не передбачено заборони на використання результатів тестування на зайняття посад в іншому органі.

Зважаючи на вказані вимоги Порядку №246, доводи позивача про те, що обласною прокуратурою порушено Порядок проведення конкурсу у зв`язку з допуском до подальшого його етапу двох кандидатів, які виявили бажання згідно п. 37 Порядку №246 використати попередні результати тестування, не ґрунтуються на вимогах законодавства та є безпідставними.

Посилання позивача на норми абз. 2 п. 37 Порядку №246, як порушення порядку проведення конкурсу внаслідок зарахування двом кандидатам результатів тестування, пройденого ними раніше, є необгрунтованим, оскільки вказана норма стосується випадків оцінювання у Центрі оцінювання кандидатів. У відповідності до абз. 4 п, 1 Порядку №246 «у Центрі оцінювання кандидатів на зайняття посад державної служби проводиться тестування на зайняття посад категорії А та посад фахівців з питань реформ». Під вказану категорію посад державної служби посада заступника начальника відділу кадрової роботи та державної служби обласної прокуратури не підпадає, а є посадою державної служби категорії «Б».

На четвертий етап конкурсу - проведення тестування та визначення його результатів, 21.04.2021 до обласної прокуратури з`явились сім кандидатів з восьми, що були допущені до вказаного етапу конкурсу.

За результатами тестування згідно п. 39 порядку №246 до наступного етапу конкурсу допущено 6 кандидатів, в тому числі позивач, яка набрала 2 бали.

Результати тестування відображені у протоколі конкурсної комісії від 21.04.2021.

На цьому ж засіданні конкурсної комісії за наслідками обговорення було прийнято рішення про не здійснення розв`язання ситуаційних завдань кандидатами на зайняття посади категорії «Б» - заступника начальника відділу кадрової роботи та державної служби Волинської обласної прокуратури у зв`язку з відсутністю необхідності (п. 41 Порядку №246). Тому п`ятий етап конкурсу не проводився.

Про час і дату проведення наступного етапу конкурсу - проведення співбесіди та визначення її результатів було належним чином повідомлено усіх кандидатів.

В подальшому, 27.04.2021 о 14 годині розпочато черговий етап конкурсу на зайняття посади державної служби категорії «Б» - заступника начальника відділу кадрової роботи та державної служби обласної прокуратури. Для участі у вказаному етапі конкурсу прибуло 5 кандидатів, в тому числі І позивач.

Порядок проведення шостого та сьомого етапів конкурсу врегульований пунктами 50-58 Порядку №246.

Співбесіда проводиться з метою оцінки відповідності професійної компетентності кандидата встановленим вимогам, які не були оцінені на попередніх етапах конкурсу. Співбесіду проводить конкурсна комісія.

Під час оцінювання професійної компетентності кандидатів за кожною окремою вимогою на співбесіді виставляються такі бали:

2бали - кандидатам, професійна компетентність яких відповідає вимозі та які виявили глибокі знання, уміння, компетенції, необхідні для ефективного виконання посадових обов`язків;

1 бал - кандидатам, професійна компетентність яких відповідає вимозі в обсязі, мінімально достатньому для виконання посадових обов`язків;

0 балів - кандидатам, професійна компетентність яких не відповідає вимозі.

Оцінювання професійної компетентності кандидатів за кожною окремою вимогою під час проведення співбесіди здійснюється кожним членом конкурсної комісії індивідуально після обговорення відповідності професійної компетентності кандидата за кожною окремою вимогою на засіданні конкурсної комісії шляхом виставлення балів, які вносяться до відомості про результати співбесіди за формою згідно з додатком 7.

Після оцінювання члени конкурсної комісії надають відомості про результати співбесіди адміністратору, який заповнює зведену відомість середніх балів. Остаточною оцінкою у балах за кожною вимогою під час проведення співбесіди є середнє арифметичне значення індивідуальних балів, виставлених членами конкурсної комісії.

Кандидати, які під час проведення співбесіди отримали середній бал менш як 0,5 за однією з вимог, а також кандидати, які не з`явилися для проведення співбесіди, вважаються такими, що не пройшли конкурсний відбір та не можуть бути включеними до загального рейтингу.

Результати проведення співбесіди відображаються у протоколі засідання конкурсної комісії та повідомляються кандидатам.

Про результати проведення співбесіди служба управління персоналом державного органу, в якому проводиться конкурс, повідомляє кандидатам в порядку, передбаченому абзацом одинадцятим пункту 17 цього Порядку.

Загальна кількість балів кандидата визначається шляхом додавання середніх балів, виставлених у зведеній відомості середніх балів за формою згідно з додатком 8 за кожною окремою вимогою до професійної компетентності, та балів за результатами тестування.

Рейтинг кандидата, який успішно пройшов конкурс, залежить від загальної кількості набраних ним балів. Загальний рейтинг кандидатів визначається за формою згідно з додатком 9.

Результати визначення загального рейтингу кандидатів відображаються у протоколі засідання конкурсної комісії.

З метою допущення до наступного етапу конкурсу конкурсна комісія визначає три кандидатури, які набрали найбільшу загальну кількість балів відповідно до загального рейтингу кандидатів.

Якщо за загальним рейтингом кандидатів їх кількість становить менше трьох осіб, до наступного етапу конкурсу допускаються усі наявні кандидати.

Конкурсна комісія державного органу, в якому проводиться конкурс, вносить суб`єктові призначення або керівникові державної служби пропозиції щодо визначених кандидатур або інформацію про відсутність таких кандидатур не пізніше ніж протягом наступного робочого дня з дати підписання відповідного протоколу.~

Вказані вимоги Порядку №246 конкурсною комісією державної служби обласної прокуратури дотримані.

На засідання конкурсної комісії державної служби 27.04.2021 було проведено шостий та сьомий етапи конкурсу - проведення співбесіди та визначення її результатів, складання загального рейтингу кандидатів. Під час співбесіди членами конкурсної комісії ставилася достатня кількість різноманітних запитань усім кандидатам, з метою з`ясування відповідності професійної компетентності кожного з них встановленим вимогам, оприлюдненим в умовах проведення конкурсу.

Під час проведення співбесіди кожним членом конкурсної комісії державної служби обласної прокуратури індивідуально здійснювалося оцінювання професійної компетентності кожного кандидата, в тому числі і позивача, після обговорення відповідності професійної компетентності даного кандидата за кожною окремою вимогою на засіданні комісії шляхом виставлення балів, які вносилися до відомості про результати співбесіди за формою згідно з Додатком 7 до Порядку.

Формування переліку письмових запитань членами конкурсної комісії усім кандидатам під час співбесіди на зайняття вакантної посади державної служби категорії «Б», з метою оцінювання вимог професійної компетентності за кожною окремою вимогою, не передбачено Законом України «Про державну службу» та Порядком №246. З врахуванням положень вищевказаного чинного законодавства, такий перелік питань комісією не формувався та не затверджувався. Доводи позивача про необхідність складання таких запитань не ґрунтується на нормах Закону №889 та Порядку №246, а посилання на п. 50 Порядку №246 є безпідставним, оскільки такої вимоги вказана норма не містить.

Позивачем не наведено будь-яких фактичних обставин щодо упередженого ставлення до неї, як кандидата на зайняття відповідної посади державної служби, окремих членів комісії, зокрема - ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 та голови комісії ОСОБА_6 .

На думку суду, ставити запитання кандидату є правом кожного члена конкурсної комісії з метою з`ясування професійної компетенції кандидата. Оцінювання професійної компетентності кандидатів за кожною окремою вимогою під час проведення співбесіди здійснюється кожним членом Комісії або конкурсної комісії індивідуально після обговорення відповідності професійної компетентності кандидата за кожною окремою вимогою на засіданні Комісії або конкурсної комісії за участю залучених до її роботи осіб шляхом виставлення балів, які вносяться до відомості про результати співбесіди за формою згідно з додатком 7 (п. 52 Порядку № 246).

За таких обставин, доводи позивача щодо упередженого ставлення вищезазначених членів комісії свідчать лише про незгоду з виставленими ними балами під час проведення процедури співбесіди.

Слід також зазначити, що на адресу обласної прокуратури від позивача не надходило будь-яких повідомлень про наявність обставин, які могли б вплинути на прийняття членами комісії відповідного рішення.

Суд вважає, що порушення принципу забезпечення рівного доступу, визначеного пп.1 п. 3 Порядку № 246 при проведені конкурсу допущено не було.

Позивачем не наведено відомостей про порушення умов або порядку проведення конкурсу, що могли істотно вплинути на його результати.

Відповідно до Зведеної відомості середніх балів кандидат ОСОБА_1 відповідає кожній вимозі професійної компетентності в обсязі, достатньому для виконання посадових обов`язків. Разом з тим, з урахуванням середніх балів інших допущених кандидатів, посіла четверте місце у загальному рейтингу кандидатів.

Після визначення загального рейтингу кандидатів конкурсною комісією керівнику обласної прокуратури надано пропозиції щодо трьох кандидатів, які набрали найбільшу кількість балів за результатами конкурсу. Після проведення співбесіди з вказаними кандидатами, як цього і вимагає п. 59 Порядку №246, керівником обласної прокуратури визначено переможцем конкурсу ОСОБА_2 , про що видано наказ від 30.04.2021 №77.

З врахуванням вищевикладеного, суд не вбачає порушень при проведенні конкурсу на зайняття вакантної посади державної служби категорії "Б" заступника начальника відділу кадрової роботи та державної служби Волинської обласної прокуратури, що могли істотно вплинути на його результати, а тому у задоволені позову ОСОБА_1 щодо визнання протиправним та скасування рішення, оформлене протоколом засідання конкурсної комісії державної служби Волинської обласної прокуратури №15 від 27 квітня 2021 року; визнання протиправним та скасування наказу керівника Волинської обласної прокуратури №77 від 30 квітня 2021 року «Про визначення переможця конкурсу на зайняття вакантної посади державної служби категорії «Б» - заступника начальника відділу кадрової роботи та державної служби Волинської обласної прокуратури» відмовляє.

Щодо визнання протиправним протиправним та скасування наказу керівника Волинської обласної прокуратури №371к від 27 травня 2021 року «Про припинення державної служби» суд зазначає наступне.

Між Прокуратурою Волинської області в особі виконувача обов`язків прокурора Волинської області та ОСОБА_1 19.06.2020 укладено Контракт про проходження державної служби на період дії карантину, установленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричинених коронавірусом SARS-CoV-2 (надалі - Контракт), на посаді заступника начальника відділу кадрової роботи та державної служби прокуратури Волинської області. На підставі укладеного Контракту, наказом виконувача обов`язків прокурора Волинської області від 19.06.2020 № 232к ОСОБА_1 призначено на посаду державної служби категорії «Б» - заступника начальника відділу кадрової роботи та державної служби прокуратури Волинської області з 22.06.2020.

Правовою підставою для укладення Контракту та призначення на посаду слугував п. 8 розділу II "Прикінцеві положення" Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" та Порядок призначення на посади державної служби на період дії карантину, установленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 № 290.

Контракт з позивачем укладений згідно затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 № 290 Типового контракту.

Відповідно до п. 21 Контракту «цей контракт укладено на період дії карантину, установленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та до дня визначення суб`єктом призначення або керівником державної служби переможця за результатами конкурсного відбору відповідно до законодавства.

Граничний строк перебування особи на зазначеній посаді державної служби становить не більше двох місяців після відміни карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2».

У подальшому, у зв`язку з початком роботи з 11.09.2020 відповідно до наказів Генерального прокурора №410 «Про окремі питання забезпечення початку роботи обласних прокуратур» від 03,09.2020, від 08.09.2020 №414 «Про день початку роботи обласних прокуратур» Волинської обласної прокуратури, 18.09.2020 укладено Додаткову угоду до Контракту та наказом керівника обласної прокуратури від 18.09.2020 № 451 к ОСОБА_1 призначено з 18.09.2020 на посаду заступника начальника відділу кадрової роботи та державної служби Волинської обласної прокуратури.

Додатковою угодою від 18.09.2020 до Контракту в новій редакції викладено лише преамбулу Контракту, решта пунктів Контракту залишились незмінні.

У зв`язку із набранням 06.03.2021 чинності Законом України від 23.02.2021№ 1285-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України щодо відновлення проведення конкурсів на зайняття посад державної служби та інших питань державної служби» (надалі - Закон №1285), втратив чинність п. 8 розділу II "Прикінцеві положення" Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" (п. 4 розділу 1 Закону).

Крім цього, підпунктами 1, 2 пункту 2 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 1285 встановлено, що конкурси на посади, що обіймають особи, з якими до набрання чинності цим Законом укладені контракти про проходження державної служби на період дії карантину, установленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, оголошуються протягом шести місяців з дня набрання чинності цим Законом відповідно до черговості укладення контрактів про проходження державної служби на відповідні посади. Контракти про проходження державної служби на період дії карантину, установленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, укладені до набрання чинності цим Законом, діють до призначення на посаду державної служби особи за результатами конкурсу, але не більше дев`яти місяців з дня набрання чинності цим Законом.

Згідно п. 2 постанови Кабінету Міністрів України №237 від 24.03.2021 «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» контракти про проходження державної служби на період дії карантину, установленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, які укладені з особами, щодо яких прийнято рішення про призначення на посаду державної служби до набрання чинності Законом України від 23.02.2021 №1285-ІХ Про внесення змін до деяких законів України щодо відновлення проведення конкурсів на зайняття посад державної служби та інших питань державної служби, продовжують діяти на тих самих умовах з урахуванням зміни граничних строків дії таких контрактів.

Крім цього, згідно вказаної постанови Кабінету Міністрів України втратила чинність Постанова Кабінету Міністрів України від 22.04,2020 №290 Деякі питання призначення на посади державної служби на період дії карантину, установленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

На виконання вказаних нормативно-правових актів між обласною прокуратурою та ОСОБА_1 22.03.2021 укладено додаткову угоду до контракту, умовами якої абзац 2 пункту 21 Контракту викладено у новій редакції: «Цей контракт про проходження державної служби на період дії карантину, установленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, діє до призначення на посаду державної служби особи за результатами конкурсу, але не довше 05 грудня 2021 року». Решта пунктів контракту залишились незмінними.

За результатами проведеного конкурсу на зайняття посади державної служби категорії «Б» - заступника начальника відділу кадрової роботи та державної служби Волинської обласної прокуратури переможцем конкурсу відповідно до наказу керівника обласної прокуратури від 30.04.2021 № 77 визначено ОСОБА_2 .

Згідно з наказом керівника обласної прокуратури від 27.05.2021 № 370к від 27.05.2021 ОСОБА_2 призначено з 01.06.2021 на посаду заступника начальника відділу кадрової роботи та державної служби Волинської обласної прокуратури.

У зв`язку з призначенням переможця конкурсу на посаду державної служби з 01.06.2021, відповідно до п. 21 Контракту (з урахуванням додаткової угоди до контракту від 22.03.2021) наказом керівника обласної прокуратури № 371 к від 27.05.2021 ОСОБА_1 звільнено з посади заступника начальника відділу кадрової роботи та державної служби обласної прокуратури з 31.05.2021. Звільнення проведено відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 83, ст. 85 Закону України «Про державну службу» у зв`язку із закінченням строку призначення на посаду державної служби, в останній день строку дії контракту, який був визначений подією - призначення на посаду державної служби особи за результатами конкурсу.

З врахуванням викладеного позовні вимоги про поновлення на займаній посаді та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу задоволенню не підлягають.

Керуючись статтями 2, 72-77, 139, 244-246, 255, 262, 291, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Конкурсної комісії державної служби Волинської обласної прокуратури, Волинської обласної прокуратури (43025, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Винниченка,15, ідентифікаційний код 02909915) про визнання протиправними та скасування рішення та наказів, поновлення на посаді та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення, з урахуванням пункту 3 розділу VI Прикінцеві положення КАС України. Апеляційна скарга подається учасниками справи до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд.

СуддяВ.Д. Ковальчук

Джерело: ЄДРСР 98042879
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку