open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 240/13019/20
Моніторити
Ухвала суду /13.04.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /19.02.2021/ Касаційний адміністративний суд Постанова /20.01.2021/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /24.12.2020/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /24.12.2020/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Рішення /18.12.2020/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /07.12.2020/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /18.11.2020/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /18.11.2020/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /18.11.2020/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /16.11.2020/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.10.2020/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.10.2020/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /30.09.2020/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /03.09.2020/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.08.2020/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 240/13019/20
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /13.04.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /19.02.2021/ Касаційний адміністративний суд Постанова /20.01.2021/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /24.12.2020/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /24.12.2020/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Рішення /18.12.2020/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /07.12.2020/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /18.11.2020/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /18.11.2020/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /18.11.2020/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /16.11.2020/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.10.2020/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.10.2020/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /30.09.2020/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /03.09.2020/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.08.2020/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд
Єдиний державний реєстр судових рішень

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 грудня 2020 року м. Житомир справа № 240/13019/20

категорія 115000000

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

судді Майстренко Н.М.,

розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Державної авіаційної служби України до Товариства з обмеженою відповідальністю "Янеір" ЛТД про стягнення заборгованості,

встановив:

До суду звернулася Державна авіаційна служба України з позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Янеір" ЛТД заборгованості зі сплати державних зборів до Державного спеціалізованого фонду фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях у сумі 626237,24 грн.

В обґрунтування позову посилається на те, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Янеір" ЛТД є юридичною особою, яка провадить господарську діяльність з перевезення пасажирів та вантажу авіаційним транспортом. На підставі звітів про пасажирів, які відправляються з аеропорту України, та про вантаж, що відправляється чи прибуває до аеропорту України, з серпня 2019 року по жовтень 2019 року позивачем виставлено відповідачу для оплати рахунки-фактури на загальну суму 626237,24 грн., які вчасно не оплачені відповідачем.

Ухвалою Житомирського окружного адміністративного суду від 17.08.2020 відкрито провадження у справі та призначено її розгляд за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою суду від 12.10.2020 продовжено строк підготовчого провадження у справі №240/13019/20 на тридцять днів та відкладено підготовче судове засідання.

У відзиві на позову заяву відповідач просить відмовити у задоволенні позову. Зазначає, що можливість звернення суб`єкта владних повноважень до суду адміністративної юрисдикції має бути пов`язана з виконанням ним владних управлінських функцій у межах повноважень та за умови, що право на таке звернення прямо передбачене законом, тому відповідно до норм п. 1 ч. 1 ст. 170 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) заявлені позовні вимоги не можуть бути предметом розгляду адміністративного суду за зверненням Державної авіаційної служби України, у зв`язку з чим відповідачем заявлено клопотання про закриття провадження у справі.

Ухвалою суду від 18.11.2020 відмовлено Товариству з обмеженою відповідальністю "Янеір" ЛТД у задоволенні клопотання про закриття провадження у адміністративній справі № 240/13019/20.

Також відповідач у відзиві на позовну заяву зазначив, що позивач звернувся до суду з пропуском процесуальних строків, встановлених законом, зважаючи на що заявив клопотання про залишення позовної заяви без розгляду.

Ухвалою суду від 18.11.2020 заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Янеір" ЛТД про залишення позовної заяви без розгляду задоволено частково. Залишено без розгляду позов Державної авіаційної служби України в частині вимог про стягнення заборгованості з Товариства з обмеженою відповідальністю "Янеір" ЛТД у сумі 291530,00 грн. на підставі рахунку-фактури від 23.09.2019 №538 за перевезення пасажирів та багажу. В іншій частині заяву відповідача про залишення позову без розгляду залишено без задоволення.

Залишаючи позов без розгляду про стягнення заборгованості по рахунку-фактурі №538 від 23.09.2019, судом самостійно було встановлено, що позивач з цими вимогами до Окружного адміністративного суду м. Києва звернувся 17.02.2020, тобто з пропуском трьохмісячного строку, встановленого процесуальним законом. Представник позивача у судовому засіданні 18.11.2020 не заперечував проти того, що строк для пред`явлення позову про стягнення заборгованості по рахунку-фактурі від 23.09.2019 №538 спливав саме 24.01.2020, проте наполягав на дотриманні Державною авіаційною службою України саме цього трьохмісячного строку та вчасному зверненні з позовом до суду. При цьому, представник позивача не спромігся навести жодної конкретної дати звернення з позовом до суду, у той час як обґрунтування поважності причин пропуску відповідного строку покладено на позивача. Викладаючи письмово свої заперечення щодо заявленого клопотання, позивач не навів жодних інших причин, які могли би бути визнані поважними для поновлення пропущеного строку.

Ухвалою суду від 18.11.2020закрито підготовче провадження і призначено адміністративну справу до судового розгляду по суті на 10.12.2020 об 11:30.

Заслухавши пояснення представника позивача, суд протокольною ухвалою від 10.12.2020 постановив подальший розгляд справи здійснювати у порядку письмового провадження.

Згідно з ч. 5 ст. 250 КАС України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд дійшов такого висновку.

Судом встановлено, що з серпня 2019 року по жовтень 2019 року відповідач провадив господарську діяльність з перевезення пасажирів та вантажу авіаційним транспортом.

На підставі звітів щодо діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю "Янеір" згідно з ліцензією на провадження господарської діяльності з надання послуг із перевезення пасажирів, вантажів повітряним транспортом авіакомпанії позивачем виставлено відповідачу для оплати рахунки-фактури:

- за серпень 2019 - рахунок-фактура від 23.09.2019 №538 на суму 291530,00 грн.;

- за вересень 2019 - рахунок-фактура від 21.10.2019 №604 на суму 272882,27 грн.;

- за жовтень 2019 - рахунок-фактура від 21.11.2019 №678 на суму 111824,97 грн.

Загальна сума по вказаним рахункам-фактурам становить 676237,24 грн.

Листами від 07.11.2019 №1.15-7618-19, від 10.12.2019 №1.15-8411-19, від 04.02.2020 №1.15-776-20 Державна авіаційна служба України повідомляла Товариство з обмеженою відповідальністю "Янеір" ЛТД про наявність у товариства простроченої заборгованості зі сплати державних зборів до державного спеціалізованого фонду фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях.

Відповідачем було оплачено рахунок-фактуру від 23.09.2019 №538 на загальну суму 60000,00 грн., що підтверджується випискою по рахунку від 28.02.2020 року та квитанцією від 28.08.2020.

Зважаючи на те, що позовні вимоги щодо стягнення з відповідача заборгованості, визначеної у рахунку-фактурі від 23.09.2019 №538 на суму 291530,00 грн., були залишені без розгляду, суд надає оцінку обґрунтованості вимог позивача про стягнення з відповідача заборгованості у сумі 384707,24 грн., визначеної у рахунках від 21.10.2019 №604 та від 21.11.2019 №678.

Досліджуючи надані сторонами докази, аналізуючи наведені міркування та заперечення, оцінюючи їх в сукупності, суд бере до уваги таке.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Державне регулювання діяльності в галузі авіації та використання повітряного простору України спрямоване на гарантування безпеки авіації, забезпечення інтересів держави, національної безпеки та потреб суспільства і економіки у повітряних перевезеннях та авіаційних роботах регулюється Повітряним кодексом України.

Згідно з ч. 4 ст. 12 Повітряного кодексу України для забезпечення реалізації основних напрямів державної політики у сфері авіаційної діяльності та використання повітряного простору України, утримання та забезпечення діяльності уповноваженого органу з питань цивільної авіації з метою виконання покладених на нього завдань та функцій, участі та представництва України у міжнародних авіаційних організаціях та інших заходах діє Державний спеціалізований фонд фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях.

При цьому, відповідно до п. 2 ч. 5 ст. 12 Повітряного кодексу України надходженнями Державного спеціалізованого фонду фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях є державні збори із суб`єктів авіаційної діяльності за надання прав на експлуатацію повітряних ліній.

Такими надходженнями є державні збори із суб`єктів авіаційної діяльності:

1) за сертифікацію, реєстрацію, перереєстрацію об`єктів та суб`єктів авіаційної діяльності та супроводження їх діяльності;

2) за надання прав на експлуатацію повітряних ліній;

3) за кожного пасажира, який відлітає з аеропорту України;

4) за кожну тонну вантажу, що відправляється чи прибуває до аеропорту України;

5) за вчинення офіційних дій, пов`язаних з наглядом у сфері цивільної авіації, у тому числі під час виконання польотів в інших державах за договорами фрахту/лізингу, які розраховуються залежно від кількості та маси повітряних суден, строків тимчасового базування за кордоном та регіонів виконання польотів;

6) з авіаційної безпеки;

7) з інших передбачених законом надходжень.

Приписами ч. 7 ст. 12 Повітряного кодексу України передбачено, що забезпечення надходження та використання коштів Державного спеціалізованого фонду фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях здійснює уповноважений орган з питань цивільної авіації.

При цьому згідно з частиною дев`ятою статті 12 Повітряного кодексу України перелік, розмір та порядок сплати державних зборів, порядок використання коштів Державного спеціалізованого фонду фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях визначаються Кабінетом Міністрів України.

Перелік, розмір та порядок сплати державних зборів, які справляються із суб`єктів авіаційної діяльності, порядок використання коштів Державного спеціалізованого фонду фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях регламентовано Положенням про Державний спеціалізований фонд фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях, затвердженим КМУ 28.09.1993 №819 у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 21.11.2018 №1101.

Державні збори, які справляються Державіаслужбою із суб`єктів авіаційної діяльності (далі - державні збори) в установленому цим Положенням порядку, зараховуються до Фонду (пункт 3 Положення).

Пунктом 8 Положення визначено, що розрахунок державних зборів здійснює Державіаслужба. За результатами розрахунку державних зборів суб`єкту авіаційної діяльності оформляється відповідний рахунок-фактура на сплату державного збору.

Платником рахунка-фактури на сплату державних зборів, визначених пунктами 25 та 26 додатка, є авіаперевізник, який виконував повітряні перевезення.

Пунктом 10 Положення передбачено, що розрахунок державних зборів, визначених пунктом 4 цього Положення, проводиться щомісяця на підставі інформації провайдера аеронавігаційного обслуговування про плату, одержану за надані аеронавігаційні послуги. Провайдер аеронавігаційного обслуговування подає щомісяця до 20 числа наступного періоду Державіаслужбі інформацію про плату, одержану за надані аеронавігаційні послуги. Державні збори сплачуються провайдером аеронавігаційного обслуговування протягом 30 днів з дати оформлення відповідного рахунка-фактури, якою є наступний робочий день, що настає за датою надходження до Державіаслужби звіту провайдера аеронавігаційного обслуговування про плату, одержану за надані аеронавігаційні послуги. Державні збори, не сплачені протягом 30 днів з дати оформлення рахунка-фактури, наданого для їх сплати, вважаються простроченою заборгованістю перед Фондом. Рахунок-фактура на сплату державних зборів надсилається провайдеру аеронавігаційного обслуговування факсимільним зв`язком або електронною поштою в день оформлення, а протягом двох робочих днів - поштою (рекомендованим листом).

Відповідно до частини першої статті 9 Бюджетного кодексу України доходи бюджету класифікуються за такими розділами: 1) податкові надходження; 2) неподаткові надходження; 3) доходи від операцій з капіталом; 4) трансферти.

За частинами другою, третьою статті 9 Бюджетного кодексу України податковими надходженнями визнаються встановлені законами України про оподаткування загальнодержавні податки і збори та місцеві податки і збори.

Неподатковими надходженнями визнаються: 1) доходи від власності та підприємницької діяльності; 2) адміністративні збори та платежі, доходи від некомерційної господарської діяльності; 2-1) власні надходження бюджетних установ; 3) інші неподаткові надходження.

Частиною 12 статті 12-1 Повітряного кодексу України передбачено, що державний збір за кожного пасажира, який відлітає з аеропорту України, та державний збір за кожну тонну вантажу, що відправляється чи прибуває до аеропорту України, не сплачений авіаперевізником протягом 30 днів з дати оформлення рахунка-фактури, вважається простроченою заборгованістю перед Державним спеціалізованим фондом фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях.

Частинам 2 та 3 статті 8 Бюджетного кодексу України передбачено, що центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної фінансової і бюджетної політики (далі - Міністерство фінансів України), затверджує бюджетну класифікацію, зміни до неї та інформує про це Верховну Раду України. Бюджетна класифікація має такі складові частини:1) класифікація доходів бюджету; 2) класифікація видатків та кредитування бюджету; 3) класифікація фінансування бюджету; 4) класифікація боргу.

Вказане підтверджується також тим, що надходження до Державного спеціалізованого фонду фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях наказом Міністерства фінансів України від 14.01.2011 №11 "Про бюджетну класифікацію" за кодом 24061500 віднесено до розділу 20000000 "Неподаткові надходження".

Частиною 2 статті 29 Бюджетного кодексу України передбачено, що до доходів загального фонду Державного бюджету України належать, зокрема, 20 відсотків надходжень до Державного спеціалізованого фонду фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях (пункт 43).

Положеннями статті 10 Закону України "Про Державний бюджет України на 2019 рік" встановлено, що до доходів належать надходження, визначені частиною другою статті 29 Бюджетного кодексу України (крім надходжень, визначених статтею 11 цього Закону), з урахуванням особливостей, визначених пунктами 17, 17-1, 17-2 та 43-1 розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Бюджетного кодексу України.

Отже, аналіз наведених законодавчих норм дає підстави для висновку, що державний збір, який надходить до фонду, формує загальнодержавні витрати на авіаційну діяльність, здійснення яких проводиться відповідно до Бюджетного кодексу України та закону про Державний бюджет України і є обов`язковим неподатковим платежем для всіх суб`єктів авіаційної діяльності за надання певних видів державних послуг, який перераховується до Державного бюджету України та є його складовою частиною.

Таким чином, суд дійшов висновку, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Янеір" ЛТД як ліцензований авіаперевізник надавав послуги з авіаперевезення пасажирів та багажу, а отже утримував з пасажирів і власників багажу збір за перевезення за ставками, визначеними постановою Кабінету Міністрів України від 21.11.2018 №1101.

Ці обставини обумовлюють обов`язок авіаперевізника перерахувати наявну заборгованість у сумі 384707,24 грн., визначену у рахунках від 21.10.2019 №604 та від 21.11.2019 №678. Заперечень щодо суми заборгованості, процедури її визначення, а також щодо факту її існування відповідачем суду надано не було.

Отже, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Згідно ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Судові витрати згідно вимог ст. 139 КАС України розподілу не підлягають.

Керуючись ст.ст. 2, 3, 5, 19, 77, 90, 139, 241-246, 255 КАС України, суд

вирішив:

Позов Державної авіаційної служби України задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Янеір" ЛТД (10007, м. Житомир, вул. Авіаторів, 9, код ЄДРПОУ 38267160) на користь Державної авіаційної служби України (01135, м. Київ, пр-т. Перемоги, 14, код ЄДРПОУ 37536026) заборгованість зі сплати державних зборів до Державного спеціалізованого фонду фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях у сумі 384707,24 грн., визначену у рахунках-фактурах від 21.10.2019 №604 та від 21.11.2019 №678.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено 18.12.2020.

Суддя Н.М. Майстренко

Джерело: ЄДРСР 93662808
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку