open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 грудня 2020 року справа №360/1033/20

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді Компанієць І.Д. (суддя-доповідач),

суддів Гайдара А.В., Ястребової Л.В.,

розглянув у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Луганської обласної державної адміністрації обласної військово-цивільної адміністрації на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 03 вересня 2020 року у справі №360/1033/20 (головуючий І інстанції Шембелян В.С.) за позовом Громадської організації «Попаснянська районна рада товариства мисливців та рибалок» в особі голови Філя Олександра Борисовича до Луганської обласної державної адміністрації обласної військово-цивільної адміністрації, Департаменту екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивачаЛуганське обласне управління лісового та мисливського господарства про визнання бездіяльності неправомірною та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом, в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог (т.2 а.с.4), просив:

- визнати неправомірною бездіяльність обох відповідачів щодо не погодження позивачу Проекту організації і розвитку мисливського господарства (Проект);

- зобов`язати Департаменту екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації надати пропозиції Луганській обласній державній адміністраціїобласної військово-цивільної адміністрації щодо погодження позивачу вказаного Проекту;

- зобов`язати голову Департаменту екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації шляхом видання відповідного розпорядження погодити позивачу вказаний Проект.

В обґрунтування позовних вимог зазначив, що протягом тривалого часу організація позивача використовувала у своїй діяльності територію мисливських угідь, які на теперішній час за даними Державного земельного кадастру враховуються у сільських та селищних радах Попаснянського району та знаходяться в постійному користуванні Попаснянського та Тошківського лісництв ДПСєвєродонецьке лісомисливське господарство.

На сьогоднішній день позивач у встановленому діючим законодавством порядку має право на користування мисливськими угіддями, що розташовані на території Попаснянського району.

З метою проведення впорядкування наданих у користування мисливських угідь, позивачем Проект організації і розвитку мисливського господарства, який був виготовлений на підставі рішення №19/53 від 21.08.2013, договору від 28.08.2013, карт-схем мисливських угідь та інших плановокартографічних матеріалів.

Проте, Департамент екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації відмовився вносити пропозиції щодо погодження Проекту голові Луганської обласної державної адміністрації, посилаючись на відсутність в рішенні Луганської обласної ради №19/53 від 21.08.2013 в переліку місцевих рад Попаснянського району Попаснянської міської ради та Вовчоярівської селищної ради.

Голова Луганської обласної державної адміністрації фактично залишив звернення позивача без розгляду, оскільки ніякої відповіді з боку керівника ВЦА громадська організація так і не отримала.

Така відмова та бездіяльність з боку суб`єктів владних повноважень щодо надання пропозиції та погодження Проекту суттєво порушує права членів Попаснянської районної ради товариства мисливців та рибалок.

Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 03 вересня 2020 року позов задоволено частково.

Визнано протиправною бездіяльність Луганської обласної державної адміністрації обласної військово-цивільної адміністрації щодо розгляду питання про погодження Проекту організації і розвитку мисливського господарства Громадської організації «Попаснянська районна рада товариства мисливців та рибалок»

Зобов`язано Луганську обласну державну адміністрацію обласну військово-цивільну адміністрацію розглянути питання щодо погодження Проекту організації і розвитку мисливського господарства Громадської організації «Попаснянська районна рада товариства мисливців та рибалок» та прийняти рішення, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.

В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Вирішено питання судових витрат по справі.

Не погодившись з судовим рішенням, відповідач Луганська обласна державна адміністрація обласної військово-цивільної адміністрації звернувся з апеляційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просив скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти постанову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Обґрунтування апеляційної скарги.

Вирішення питання надання в користування мисливських угідь виходить за межі повноважень облдержадміністрації, та можливе шляхом внесення відповідних змін доЗакону України «Про військово-цивільні адміністрації».

Відсутність погодження Проекту з боку Держлісагенства унеможливлює кінцеве погодження Проекту з боку облдержадміністрації.

Суд першої інстанції не звернув уваги факту знаходження мисливських угідь, наданих позивачу в користування рішенням Луганської обласної ради від 21.08.2013 року на території нових Алчевського та Сєвєродонецького районів Луганської області, що унеможливлює погодження цього Проекту облдержадміністрацією.

Відповідно до частини першої статті 308 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги.

З огляду на наведене суд перевіряє законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції тільки в межах доводів апеляційної скарги відповідача, не надаючи оцінку судовому рішенню в частині відмови в задоволенні позову, яка сторонами не оскаржується.

Сторони про дату та місце апеляційного розгляду справи повідомлені належним чином, до суду не з`явилися, відповідно до ч. 1 ст. 311 КАС України суд апеляційної інстанції розглядає справу у порядку письмового провадження.

Суд, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, розглядаючи апеляційну скаргу в межах викладених доводів, встановив наступне.

Фактичні обставини справи.

Громадська організація «Попаснянська районна рада товариства мисливців та рибалок», код ЄДРПОУ 21823473, є юридичною особою, яка зареєстрована Попаснянською районною державною адміністрацією Луганської області 14.10.1996, дата запису 16.03.2005 за № 13721200000000148, керівником якої є Філь Олександр Борисович (т.1 а.с.18, 20).13721200000000148.

Відповідно до п. 3.1 Статуту, затвердженого рішенням конференції ГО від 02.11.2019, головною метою Організації є здійснення захисту прав і свобод, задоволення своїх законних інтересів, сприяння веденню мисливського та рибного господарства (т.1 а.с.5-17, 19).

Попаснянська районна рада товариства мисливців та рибалок на протязі 2012 - початку 2013 років отримала погодження щодо користування мисливськими угіддями з боку органів місцевого самоврядування Попаснянського району, а саме:

- рішення Білогорівської селищної ради Попаснянського району від 12.07.2012 №22/14 щодо користування мисливськими угіддями площею 6 709 га, що розташовані на території Білогорівської селищної ради (т.1 а.с.188);

- рішення Березівської сільської ради Попаснянського району від 19.09.2012 №20/6 щодо користування мисливськими угіддями площею 5 666 га, що розташовані на території Березівської сільської ради (т.1 а.с.189);

- рішення Голубівської сільської ради Попаснянського району від 25.09.2012 №14/20 щодо користування мисливськими угіддями площею 11 466 га, що розташовані на території Голубівської сільської ради (т.1 а.с.190);

- рішення Малорязанцівської селищної ради Попаснянського району від 28.11.2012 №19/13 щодо користування мисливськими угіддями площею 6 505 га, що розташовані на території Малорязанцівської селищної ради (т.1 а.с.191);

- рішення Врубівської селищної ради Попаснянського району від 08.01.2013 №26/5 щодо користування мисливськими угіддями площею 10 262 га, що розташовані на території Врубівської селищної ради (т.1 а.с.192);

- рішення Комишувахської селищної ради Попаснянського району від 28.01.2013 №29/9 щодо користування мисливськими угіддями площею 10 899 га, що розташовані на території Комишувахської селищної ради (т.1 а.с.193);

- рішення Троїцької сільської ради Попаснянського району від 28.01.2013 №25/5 щодо користування мисливськими угіддями площею 16 577 га, що розташовані на території Троїцької сільської ради (т.1 а.с.194);

- рішення Вовчоярівської селищної ради Попаснянського району від 05.02.2013 №24/5 щодо користування мисливськими угіддями площею 1 776 га, що розташовані на території Вовчоярівської селищної ради (т.1 а.с.195);

- рішення Калинівської селищної ради Попаснянського району від 19.02.2013 №35/1 щодо користування мисливськими угіддями площею 11 200 га, що розташовані на території Калинівської селищної ради (т.1 а.с.196);

- рішення Мирнодолинської селищної ради Попаснянського району від 06.03.2013 №32/4 щодо користування мисливськими угіддями площею 8 017 га, що розташовані на території Мирнодолинської селищної ради (т.1 а.с.197);

- погодження голови Попаснянської міської ради від 27.11.2012 щодо користування мисливськими угіддями площею 723 га що розташовані на території Попаснянської міської ради (т.2 а.с.2).

Таким чином, загальна площа мисливських угідь, щодо користування якими позивач отримав погодження від місцевих громад протягом 2012-2013 років до прийняття рішення Луганською обласною радою від 21.08.2013 № 19/53, з урахуванням угідь Вовчоярівської селищної ради Попаснянського району площею 1 776 га, а також угідь Попаснянської міської ради площею 723 га, - складає 89798,00 га.

Рішенням Попаснянської районної ради № 24/20 від 22.11.2012 було погоджено право користування за позивачем мисливськими угіддями у межах земель Попаснянського району загальною площею 89,8 тис. га (т.1 а.с.21).

В додатках до зазначеного рішення наведена таблиця про розподіл мисливських угідь Попаснянської районної ради товариства мисливців і рибалок по місцевим радам Попаснянського району, а також лист-погодження із сільськими та селищними та міською радами та Попаснянського району (серед яких є і Вовчоярівська селищна рада та Попаснянська міська рада) щодо територій мисливських угідь в межах адміністративного кордону Попаснянського району (т.1 а.с.22, 23).

01.08.2013 головою Луганської обласної державної адміністрації прийняте розпорядження №1053, за змістом якого було погоджено надання Попаснянській районній раді товариства мисливців та рибалок у користування мисливських угідь загальною площею 89 798,00 га (т.1 а.с.24-25).

08.08.2013 Державним агентством лісових ресурсів України на адресу Луганської обласної ради надіслано подання щодо надання Попаснянській районній раді товариства мисливців та рибалок у користування мисливських угідь загальною площею 89 798,00 га терміном на 15 років (т.1 а.с.27).

21.08.2013 Луганською обласною радою прийняте рішення №19/53 «Про надання у користування мисливських угідь Попаснянській районній раді товариства мисливців та рибалок», яким надано Попаснянській районній раді товариства мисливців та рибалок у користування терміном на 15 років мисливські угіддя загальною площею 89798,00 га, що розташовані на території Попаснянського району згідно з наданою картою-схемою мисливських угідь (т.1 а.с.28-29).

При цьому, в резолютивній (постановочній) частині зазначеного рішення в переліку місцевих рад Попаснянського району, на яких розташовані мисливські угіддя, серед інших не зазначені Попаснянська міська рада та Вовчоярівська селищна рада Попаснянського району, однак, загальна площа території мисливських угідь була зазначена - 89 798,00 га.

Враховуючи відомості матеріалів погодження площі мисливськіх угідь, отримані позивачем від місцевих громад протягом 2012-2013 років, загальна площа яких, з урахуванням угідь Вовчоярівської селищної ради та Попаснянської міської ради, складає 89 798,00 га, що дорівнює загальній площі таких угідь, що зазначена в поданні Державного агентства лісових ресурсів України та в самому рішенніЛуганської обласної ради №19/53 від 21.08.2013, можна дійти висновку, що Луганська обласна рада припустилася помилки, не зазначивши в резолютивній частині цього рішення в переліку місцевих рад Попаснянського району, на яких розташовані мисливські угіддя, які надані в користування позивачу на 15 років, серед інших Попаснянську міську раду та Вовчоярівську селищну раду Попаснянського району.

28.08.2013 між Попаснянською районною радою товариства мисливців та рибалок, з одного боку, та Луганським обласним управлінням лісового та мисливського господарства і Державним агентством лісових ресурсів України, з іншого боку, укладені Договори про умови ведення мисливського господарства, в пункті 1.1 яких зазначено, що на підставі рішення Луганської обласної ради №19/53 від 21.08.2013 Попаснянській районній раді товариства мисливців та рибалок терміном до 21 серпня 2028 року були надані мисливські угіддя для ведення мисливського господарства загальною площею 89 798,00 га згідно з наданою картою-схемою мисливських угідь (т.1 а.с.30-32, 33-35).

З метою проведення впорядкування наданих у користування мисливських угідь, Попаснянського районною радою товариства мисливців та рибалок на підставі технічного завдання на розробку проекту та договору №5/14 від 03.03.2014 замовлений Проект організації і розвитку мисливського господарства, який виготовлений навчально-науково-виробничою лабораторією біоресурсів навколишнього природного середовища Запорізького національного університету (т.1 а.с.36-42).

Як вбачається з Проекту, останній виготовлений на підставі як прийнятого рішення №19/53 від 21.08.2013 та укладеного договору від 28.08.2013, так і на підставі карт-схем мисливських угідь та інших плановокартографічних матеріалів (т.1 а.с.83).

Пунктом 1.1 цього Проекту визначено місцезнаходження і площа мисливського господарства Попаснянської районної ради товариства мисливців та рибалок, а саме визначено, що Попаснянська районна рада товариства мисливців та рибалок веде мисливське господарство в межах Попаснянського адміністративного району Луганської області. Мисливські угіддя розташовані в тому числі в межах Попаснянської міської ради, Білогорівської, Вовчоярівської, Врубівської, Калинівської, Комишуваської Малорязанцівської, Мирнодолинської селищних рад та Березівської, Голубівської, Троїцької сільських рад Попаснянського району, а площа мисливських угідь становить 89798 га.

07.02.2020 позивач звернувся до голови Луганської обласної військово-цивільної адміністрації, Управління екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації із заявою-зверненням щодопогодження Проекту організації і розвитку мисливського господарства Попаснянської районної ради товариства мисливців та рибалок (т.1 а.с.43-50).

Листом від 03.03.2020 № 01/1/01-06283 директор Департаменту екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації повідомив позивача, що його Проект розглянуто та виявлено помилки в рішенні Луганської обласної ради №19/53 від 21.08.2013, які необхідно усунути, тому Проект повернуто на доопрацювання (т.1 а.с.51-52).

Луганська обласна державна адміністрація обласна військово-цивільна адміністрація відповіді позивачу за заявою від 07.02.2020 не надавала, рішень щодо погодження Проекту не приймала, що визнається сторонами.

Суд першої інстанції, частково задовольняючи позов, виходив з того, що за вимогами діючого законодавства саме Луганська обласна державна адміністраціяобласна військово-цивільна адміністрація мала розглянути заяву позивача від 07.02.2020 та прийняти рішення щодо погодження Проекту позивачу (погодити чи відмовити в погодженні)

Оцінка суду.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції Українив органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно статті 11 Закону України «Про тваринний світ» від 13 грудня 2001 року № 2894-III(далі - Закон №2894) державне управління та регулювання у галузі охорони, використання і відтворення тваринного світу здійснюють Кабінет Міністрів України, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, уповноважені центральні органи виконавчої влади у галузі охорони, використання і відтворення тваринного світу, до яких належать центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища,- центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері рибного господарства, інші уповноважені органи виконавчої влади відповідно до їх повноважень.

На підставі статті 13 Закону №2894до повноважень уповноважених центральних органів виконавчої влади у галузі охорони, використання і відтворення тваринного світу належить, зокрема,... подання в установленому порядку документів з питань надання у користування мисливських угідь та рибогосподарських водних об`єктів органам, які уповноважені приймати рішення про надання у користування таких угідь та об`єктів.

Статтею 14 Закону №2894визначено, що до повноважень обласних державних адміністрацій у галузі охорони, використання і відтворення тваринного світу належить, зокрема,... .погодження в установленому порядку питань, що стосуються надання в користування мисливських угідь та рибогосподарських водних об`єктів.

Відповідно до частин першої та другоїстатті 21 Закону №2894мисливством вважається вид спеціального використання тваринного світу, яке здійснюється шляхом добування диких звірів та птахів, що перебувають у стані природної волі або утримуються в напіввільних умовах у межах мисливських угідь і які можуть бути об`єктами полювання. Для організації та ведення мисливського господарства надаються у користування спеціально визначені для цього мисливські угіддя.

Згідно статті 24 Закону №2894організація і ведення мисливського господарства, полювання та надання у користування мисливських угідь здійснюються у порядку, встановленомуЗаконом України «Про мисливське господарство та полювання», іншими нормативно-правовими актами.

На підставі статті 4 Закону УкраїниЗакону України «Про мисливське господарство та полювання» від 22 лютого 2000 року № 1478-III(далі - Закон № 1478) державне регулювання у галузі мисливського господарства та полювання здійснюють Кабінет Міністрів України, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері лісового та мисливського господарства, центральний орган виконавчої .влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, та інші центральні органи виконавчої влади відповідно до їх повноважень.

За змістом статей6,6-1 Закону № 1478подання документів з питань надання у користування мисливських угідь належить до повноважень центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері лісового та мисливського господарства, а також до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства у галузі мисливського господарства і полювання.

Як визначено підпунктом 21 пункту 3 Положення про Державне агентство лісових ресурсів України, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 08.10.2014 №521, Держлісагенство України відповідно до покладених на нього завдань вносить пропозиції щодо надання в користування мисливських угідь та припинення права користування ними органам, що приймають зазначені рішення.

Згідно з пунктом 1, підпунктом 4.1 пункту 4 Положення про обласні управління лісового та мисливського господарства Державного агентства лісових ресурсів України, затвердженогонаказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 21.03.2012 № 134, обласні управління лісового та мисливського господарства підпорядковуються Держлісагентству України та є його територіальними органами та відповідно до покладених на них завдань забезпечують, зокрема подання Держлісагентству України документів з питань надання у користування мисливських угідь.

Відповідно достатті 9 Закону №1478 до повноважень обласних рад у галузі мисливського господарства та полювання належить, зокрема вирішення в установленому порядку питань надання в користування мисливських угідь; вирішення інших питань у межах своїх повноважень.

Згідно статті 10 Закону №1478до повноважень сільських, селищних і міських рад у галузі мисливського господарства та полювання належить, зокрема, вирішення відповідно до цьогоЗаконупитань, що стосуються надання у користування, мисливських угідь.

На підставі частин першої та другої статті 21 Закону № 1478 ведення мисливського господарства здійснюється користувачами мисливських угідь. Не допускається користування мисливськими тваринами та ведення мисливського господарства без оформлення відповідних документів у встановленому цим Законом порядку.

Частинами третьою, четвертоюстатті 21 Закону № 1478визначено, що умови ведення мисливського господарства визначаються у договорі, який укладається між центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, і користувачами мисливських угідь, форма договору встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері лісового та мисливського господарства, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища.

Порядок надання у користування мисливських угідь визначено положеннямистатті 22 Закону №1478, що мисливські угіддя для ведення мисливського господарства надаються у користування Верховною Радою Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими радами за поданням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, погодженим з Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями, а також власниками або користувачами земельних ділянок.

Відповідно до частин першої та другої статті 28 Закону № 1478користувачі мисливських угідь забезпечують їх упорядкування протягом двох років з дня надання таких угідь у користування. Порядок проведення впорядкування мисливських угідь визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері лісового та мисливського господарства, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища.

Згідно частин третьої та четвертої статті 28 Закону №1478проекти організації та розвитку мисливського, господарства після їх розроблення погоджуються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, органомвиконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим у галузі лісового і мисливського господарства та полювання, обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями. Проекти організації та розвитку мисливського господарства, розроблені відповідно до існуючих на момент їх реалізації вимог, вважаються дійсними до закінчення строку їх дії за умови відсутності зміни площі та меж мисливських угідь.

На підставі абзацу третього частини першоїстатті 1 Закону України «Про військово-цивільні адміністрації» 3 лютого 2015року № 141-VIII (Закон №141) військово-цивільні адміністрації області, як тимчасові державні органи здійснюють на відповідній території повноваження обласних рад, державних адміністрацій та інші повноваження, визначені цим Законом. Проте, вичерпний перелік повноважень обласної ради, які обласна державна адміністраціяобласна військово-цивільна адміністрація здійснює відповідно до Закону (частина третя статті 4) не передбачає вирішення надання у користування мисливських угідь.

Згідно частини другоїстатті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» обласні ради можуть розглядати та вирішувати на пленарних засіданнях й інші питання, віднесені до їх відання цим та іншими законами.

Повноваження саме обласних рад щодонадання мисливських угідь передбачені вимогамистатті 22 Закону №1478.

Відповідно до пункту 1Указу Президента України від 05.03.2015 № 123/2015 «Про утворення військово-цивільних адміністрацій»утворено Луганську обласну військово-цивільну адміністрацію.

На підставі абзацу 3 частини першоїстатті 1 Закону №141 військово-цивільні адміністрації області, як тимчасові державні органи здійснюють на відповідній території повноваження обласних, державних адміністрацій та інші повноваження, визначені цим Законом.

Аналіз вищезазначених положень нормативно правових актів свідчить, що саме Луганська обласна державна адміністраціяобласна військово-цивільна адміністрація повинна була розглянути заяву позивача від 07.02.2020 та прийняти рішення щодо Проекту організації і розвитку мисливського господарства Попаснянської районної ради товариства мисливців та рибалок погодити його чи відмовити в погодженні.

Між тим, як свідчать матеріали справи Луганська обласна державна адміністраціяобласна військово-цивільна адміністрація не приймала взагалі рішень щодо Проекту, не повідомляла позивача про прийняті щодо проекту рішення тощо.

Таким чином, відповідач допустив протиправну бездіяльність щодо розгляду питання про погодження вказаного Проекту та прийняття відповідного рішення з повідомленням позивача про результати такого розгляду.

З огляду на викладене, суд першої інстанції дійшов правильного висновку, що належним способом захисту порушених прав позивача буде визнанняпротиправною бездіяльності облдержадміністрації щодо розгляду Проекту, а також зобов`язання її розглянути та прийняти рішення щодо цього Проекту.

Є неприйнятними доводи апелянта про знаходження поза межами повноважень облдержадміністрації вирішення питання надання в користування мисливських угідь, про відсутність погодження Проекту з боку Держлісагенства, про знаходження мисливських угідь на території нових Алчевського та Сєвєродонецького районів Луганської області, оскільки зазначені доводи не спростовують наявність факту протиправної бездіяльності відповідача щодо не розгляду заяви позивача від 07.02.2020 та прийняття рішення щодо Проекту.

Ці доводи можуть мати значення в разі розгляду відповідачем заяви позивача та прийняття рішення. При цьому суд звертає увагу, що судом першої інстанції не зазначався обов`язок Луганській обласній державній адміністрації - обласної військово-цивільної адміністрації прийняти конкретне рішення щодо Проекту, а визначено обов`язок розглянути питання щодо погодження Проекту та прийняти рішення, як того вимагають приписи нормативно-правових актів.

Статтею 242 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

За приписами пункту 1 частини першої статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвали судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Оскільки судом першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги правильно встановлені обставини справи, судове рішення є обґрунтованим, ухваленим з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення суду першої інстанції не вбачається.

Керуючись статтями 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 327, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Луганської обласної державної адміністраціїобласної військово-цивільної адміністрації на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 03 вересня 2020 року у справі №360/1033/20 залишити без задоволення.

Рішення Луганського окружного адміністративного суду від 03 вересня 2020 року у справі №360/1033/20 залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з дати її прийняття 14 грудня 2020 року.

Касаційна скарга на судове рішення подається протягом тридцяти днів до Верховного Суду з дня складання повного судового рішення в порядку, визначеному ст. 328 КАС України.

Повне судове рішення складено 14 грудня 2020 року.

Головуючий суддя І.Д. Компанієць

Судді А.В. Гайдар

Л.В. Ястребова

Джерело: ЄДРСР 93502308
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку