open
  • Друкувати
  • PDF
  • DOC
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • PDF
  • DOC
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 2-а-3690/10
Історія справи
Судовий наказ /23.05.2012/ Львівський апеляційний адміністративний суд Судовий наказ /18.04.2012/ Апеляційний суд Сумської області Судовий наказ /28.12.2011/ Будьоннівський районний суд м. Донецька Судовий наказ /14.07.2011/ Київський апеляційний адміністративний суд Судовий наказ /13.07.2011/ Київський апеляційний адміністративний суд Судовий наказ /30.12.2010/ Волноваський районний суд Донецької області Судовий наказ /28.12.2010/ Червоногвардійський районний суд м. Макіївки Судовий наказ /27.12.2010/ Балаклійський районний суд Харківської області Судовий наказ /27.12.2010/ Орджонікідзевський районний суд м. Харкова Судовий наказ /27.12.2010/ Балаклійський районний суд Харківської області Судовий наказ /21.12.2010/ Первомайський міськрайонний суд Харківської області Ухвала /21.12.2010/ Коростенський міськрайонний суд Житомирської області Постанова /21.12.2010/ Коростенський міськрайонний суд Житомирської області Судовий наказ /17.12.2010/ Лугинський районний суд Житомирської області Судовий наказ /13.12.2010/ Керченський міський суд Автономної Республіки Крим Судовий наказ /10.12.2010/ Балаклійський районний суд Харківської області Судовий наказ /10.12.2010/ Балаклійський районний суд Харківської області Ухвала /10.12.2010/ Балаклійський районний суд Харківської області Ухвала /10.12.2010/ Балаклійський районний суд Харківської області Судовий наказ /06.12.2010/ Калінінський районний суд м. Горлівки Постанова /06.12.2010/ Білопільський районний суд Сумської області Судовий наказ /03.12.2010/ Первомайський міськрайонний суд Харківської області Судовий наказ /26.11.2010/ Ленінський районний суд м. Вінниці Судовий наказ /26.11.2010/ Лугинський районний суд Житомирської області Судовий наказ /23.11.2010/ Ленінський районний суд м. Запоріжжя Судовий наказ /16.11.2010/ Добропільський міськрайонний суд Донецької області Судовий наказ /10.11.2010/ Золотоніський міськрайонний суд Черкаської області Судовий наказ /01.11.2010/ Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області Судовий наказ /28.10.2010/ Деснянський районний суд м. Чернігова Постанова /20.10.2010/ Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області Судовий наказ /14.10.2010/ Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області Постанова /09.08.2010/ Московський районний суд м. Харкова Судовий наказ /08.07.2010/ Єнакіївський міський суд Донецької області Судовий наказ /30.04.2010/ Зарічний районний суд м. Сум Судовий наказ /05.03.2010/ Лисичанський міський суд Луганської області Ухвала /02.03.2010/ Кіровський районний суд м. Кіровограда
emblem
Справа № 2-а-3690/10
Історія справи
Судовий наказ /23.05.2012/ Львівський апеляційний адміністративний суд Судовий наказ /18.04.2012/ Апеляційний суд Сумської області Судовий наказ /28.12.2011/ Будьоннівський районний суд м. Донецька Судовий наказ /14.07.2011/ Київський апеляційний адміністративний суд Судовий наказ /13.07.2011/ Київський апеляційний адміністративний суд Судовий наказ /30.12.2010/ Волноваський районний суд Донецької області Судовий наказ /28.12.2010/ Червоногвардійський районний суд м. Макіївки Судовий наказ /27.12.2010/ Балаклійський районний суд Харківської області Судовий наказ /27.12.2010/ Орджонікідзевський районний суд м. Харкова Судовий наказ /27.12.2010/ Балаклійський районний суд Харківської області Судовий наказ /21.12.2010/ Первомайський міськрайонний суд Харківської області Ухвала /21.12.2010/ Коростенський міськрайонний суд Житомирської області Постанова /21.12.2010/ Коростенський міськрайонний суд Житомирської області Судовий наказ /17.12.2010/ Лугинський районний суд Житомирської області Судовий наказ /13.12.2010/ Керченський міський суд Автономної Республіки Крим Судовий наказ /10.12.2010/ Балаклійський районний суд Харківської області Судовий наказ /10.12.2010/ Балаклійський районний суд Харківської області Ухвала /10.12.2010/ Балаклійський районний суд Харківської області Ухвала /10.12.2010/ Балаклійський районний суд Харківської області Судовий наказ /06.12.2010/ Калінінський районний суд м. Горлівки Постанова /06.12.2010/ Білопільський районний суд Сумської області Судовий наказ /03.12.2010/ Первомайський міськрайонний суд Харківської області Судовий наказ /26.11.2010/ Ленінський районний суд м. Вінниці Судовий наказ /26.11.2010/ Лугинський районний суд Житомирської області Судовий наказ /23.11.2010/ Ленінський районний суд м. Запоріжжя Судовий наказ /16.11.2010/ Добропільський міськрайонний суд Донецької області Судовий наказ /10.11.2010/ Золотоніський міськрайонний суд Черкаської області Судовий наказ /01.11.2010/ Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області Судовий наказ /28.10.2010/ Деснянський районний суд м. Чернігова Постанова /20.10.2010/ Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області Судовий наказ /14.10.2010/ Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області Постанова /09.08.2010/ Московський районний суд м. Харкова Судовий наказ /08.07.2010/ Єнакіївський міський суд Донецької області Судовий наказ /30.04.2010/ Зарічний районний суд м. Сум Судовий наказ /05.03.2010/ Лисичанський міський суд Луганської області Ухвала /02.03.2010/ Кіровський районний суд м. Кіровограда
Справа № 2-а

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАІНИ

 

30  квітня  2010 року

                                                              м  Суми

Зарічний районний суд м Суми в складі  головуючого – судді Шершак МІ розглянувши у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом  ОСОБА  до управління Пенсійного фонду України в Зарічному районі м Суми про зобовязання нарахувати щомісячну державну соціальну допомогу як дитині війни , -

                                                                                           ВСТАНОВИВ

Позивач свої вимоги обґрунтовує тим що належить до соціальної категорії «Дитина війни» і відповідно до ст 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» з 01.01.2006 року має право на отримання соціальної допомоги в розмірі 30% від мінімального розміру пенсії за віком Просить зобовязати відповідача нарахувати на його користь недоплачену  як дитині війни щомісячну державну соціальну допомогу за  2009 рік розміром  1305,60  грн  зобов’язати відповідача в  подальшому нараховувати таку допомогу    

  Від відповідача надійшли заперечення на позов в яких він просить суд з задоволенні позову відмовити В обґрунтування своїх заперечень зазначив що Згідно з чинним законодавством та Положенням про Пенсійний фонд України його територіальні органи здійснюють виплату пенсій громадянам які призначені відповідно до Законів України які регламентують пенсійне забезпечення зокрема Закону України від 09.07.2003 р № 1058-ІУ «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», Закону України від 05.11.1991 р № 1788 «Про пенсійне забезпечення» та деяких спеціальних законів Пункт 9 Положення про Пенсійний фонд України передбачає вичерпний перелік напрямків використання коштів Пенсійного фонду України які використовуються виключно за призначенням і вилученню не підлягають Саме в такому розмірі управлінням у були проведені  виплати позивачу в 2009 році Також посилається на те що мінімальний розмір пенсій за віком установлений в абзаці першому частини першої ст 28 Закону України від 09.07.2003 р № 1058-ІУ «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» на правовідносини що виникають на підставі інших законів  крім цього Закону не поширюється Механізм вирахування мінімальної пенсі за віком на 30 відсотків якої мають підвищуватися дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога що виплачується замість пенсії відсутній Крім того відповідач наполягає на відмові в задоволенні позову через пропущення позивачем строку звернення до суду з адміністративним позовом визначеного ст 99 КАС України

Від позивача та відповідача надійшли клопотання про розгляд справи за їх відсутності в зв’язку з чим розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження що відповідає положенням ч 3 ст 122 КАС України

Суд дослідивши матеріали справи вважає що позов підлягає задоволенню частково , виходячи з наступного

Судом встановлено що позивач має статус «Дитини війни» відповідно до ст 1 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», що підтверджується копією його пенсійного посвідчення  а с

   Законом України «Про Державний бюджет на 2009 рік» дію ст Закону України «Про соціальний захист дітей» не зупинено Відповідно до ч ст 54 Закону України «Про Державний бюджет на 2009 рік» розміри державних соціальних гарантій  на 2009 рік що визначаються залежно від прожиткового мінімуму встановлюються відповідними законами України цим Законом та нормативноправовими актами Кабінету Міністрів України .

 Відповідним Законом який встановлює доплату до пенсії дітям війни як зазначалося вище є Закон України “Про соціальний захист дітей війни” Таким чином територіальні органи  Пенсійного фонду України у 2009 році повинні діяти у відповідності з приписами діючої норми ст 6 Закону України  “Про соціальний захист дітей війни”  

Посилання відповідача на те що з 22.05.2008 року постановою Кабінету Міністрів України № 530 від 28.05.2008 року визначені інші розміри надбавки до пенсії особам які мають статус «Дитина війни», суд не може прийняти до уваги оскільки усі підзаконні нормативноправові акти мають відповідати Конституції України та Законам України а в разі їх невідповідності Законам чи Конституції мають застосовувалися відповідні положення закріплені в Законі

Також суд зважає за необхідне зауважити що Конституцією України закріплено що в України визнається і діє принцип верховенства права Конституція має найвищу юридичну силу Закони та інші нормативноправові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй (ст 8).

Принцип верховенства права передбачає що усі підзаконні нормативне правові акта мають відповідати за своїм змістом Конституції України та Законом України

  З урахуванням положень ст 54 Закону України «Про Державний бюджет на 2009 рік»  відповідач повинен був нараховувати та сплачувати позивачу підвищення до пенсії виходячи з мінімальної пенсії за віком з урахуванням отриманих ним сум в наступному розмірі січеньжовтень - 498хгрн листопад – 573х 171 грн 90 коп З урахуванням отриманих сум підвищення до пенсії за вказаний період а саме в 2009 році позивач отримував підвищення до пенсії в розмірі 49.80 грн щомісячно  різниця між виплаченою та не нарахованою невиплаченою сумою підвищення до пенсії складає 1118 грн 10 коп

Відповідне до ст 64 Конституції України конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені крім випадків передбачених Конституцією України  

Згідно ч 3 та ч 4 ст 8 КАС України звернення до адміністративного суду для захисту прав і свобод людини і громадянина безпосередньо на підставі Конституції України гарантується Забороняється відмова з розгляді та вирішенні адміністративної справи з мотивів неповноти неясності суперечливості чи відсутності законодавства яке регулює спірні правовідносини

Таким чином доводи відповідача в частині неврегульованості на законодавчому рівні порядку здійснення доплат особам які мають статус дітей війни не може бути підставою для їх не здійснення або відмови з задоволенні позову

Щодо розрахункової величини мінімальної пенсії за віком з якої необхідно рахувати підвищення до пенсії дітям війни в розмірі 30%, суд приходить до наступних висновків

Сторонами по справі не заперечується той факт що позивач відповідно до ст 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» має право на отримання доплати до пенсії у розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком

За чинним законодавством розмір мінімальної пенсії за віком визначається лише за правилами передбаченими ст 28 Закону України «Про загальнообовязкове державне пенсійне страхування», іншого нормативноправового акту який би визначав цей розмір або встановлював інший розмір немає

Доводи відповідача про відсутність механізму реалізації ст 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» не можуть бути підставою для невиконання вимог зазначеного Закону

Пенсійний фонд України діє на підставі Положення про Пенсійний фонд України затвердженого Указом Президента України від 01.03.2002 року за № 121/2001 та здійснює свої повноваження на підставі пункту 15 даного Положення через створені в установленому порядку його територіальні управління Відповідно до Закону України «Про загальнообовязкове державне пенсійне страхування» рішення про призначення та перерахунок пенсії приймається районними управліннями Пенсійного фонду України за місцем проживання пенсіонерів

Таким чином обовязок по нарахуванню та виплаті доплати до пенсії позивача передбаченої ст 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» покладено на управління Пенсійного фонду України в Зарічному районі м Суми за місцем проживання позивача

Крім того суд зважає безпідставним посилання відповідача на відсутність коштів щодо забезпечення виплат зазначеної доплати до пенсії

Ст 22 Конституції України визначено що конституційні права і свободи гарантуються Таким чином держава взяла на себе зобовязання забезпечити реалізацію громадянами своїх конституційних прав

За змістом ч 1 ст 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист що включає право на забезпечення їх у старості та в інших випадках передбачених законом

Законом України «Про соціальний захист дітей війни» реалізовано конституційне право на соціальний захист громадян які мають статус «дитини війни», серед яких їм надано право на отримання 30 % доплати до пенсії

Відповідно до ч 2 ст 6 Конституції України органи законодавчої виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених Конституцією межах і відповідно до законів України

Згідно абз 1 п 1 Положення про Пенсійний фонду України Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади Відповідно до зазначеного Положення на Пенсійний фонд України покладене обовязок щодо призначення пенсії підготовки документів для її виплати забезпечення своєчасного і в повному обсязі фінансування та виплату пенсій Пунктом 1.1. Положення про управління Пенсійного фонду України з районах містах і районах у містах затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30.04.2002 року за № 8-2 управління Пенсійного фонду України у районах містах і районах є органами Пенсійного фонду України підвідомчими відповідно головним управлінням цього фонду в Автономній Республіці Крим областях містах Києві та Севастополі що разом з цими управліннями утворюють систему органів Пенсійного фонду України та мають завданням - забезпечення призначення та виплати пенсії

Отже обовязок по нарахуванню та виплаті доплати до пенсії яка передбачена Законом України «Про соціальний захист дітей війни», покладено саме на органи Пенсійного фонду України

Враховуючи що держава взяла на себе обовязок щодо виплати позивачу 30 % доплати до пенсії та поклала виконання цього обовязку на центральний орган виконавчої влади - Пенсійний фонд України який діє через свої місцеві органи що входять в систему його органів але вони не вчинили жодної дії для нарахування  цих коштів та їх виплати суд зважає що вони не виконали своїх повноважень без поважних причин

Виходячи з системного аналізу приписів Конституції України та наведених нормативноправових актів суд вважає безпідставними посилання відповідача на відсутність коштів як на обґрунтування правомірності невиконання своїх зобовязань перед позивачем

Крім того відповідачем в порушення ч 2 ст 71 КАС України не доведено та не надано суду доказів щодо вчинення будьяких дій для забезпечення виконання покладеного на нього обовязку щодо нарахування та виплати позивачу доплати до пенсії у розмірі 30 % від мінімальної пенсії за віком

Отже відсутність коштів у відповідача який не вчинив жодної дії щодо їх отримання для забезпечення виконання своїх зобовязань або невиконання іншим органом виконавчої влади свого обовязку щодо виділення коштів на здійснення позивачу виплат гарантованих йому Конституцією України не є підставою для відмови в задоволенні позову та визнання правомірними дій або бездіяльності відповідача

 Суд відхиляє доводи відповідача щодо пропущення строку звернення до суду з позовом так як відповідно до ст 99 КАС України цей строк позивачем не пропущено  

З огляду на встановлені факти та положення законів суд вважає що права позивача порушені а тому позовні вимоги підлягають задоволенню та необхідно зобов’язати управління Пенсійного фонду України в Зарічному районі м Суми здійснити перерахунок пенсії позивачу з підвищенням її на 30% мінімальної пенсії за віком з розміру встановленого ч 1 ст 28 Закону України «Про загальнообовязкове державне пенсійне страхування» та провести відповідні виплати за 2009 рік з 01 січня 2009 року по 31 грудня 2009 року з врахуванням проведених виплат

Більш того виходячи зі змісту позову та для повного захисту прав позивача суд зважає за необхідне на підставі ч 2 ст 11 КАС України вийти за межі позовних вимог та визнати протиправною бездіяльність управління Пенсійного фонду Україна в Зарічному районі м Суми по невиконанню приписів статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» з 09 липня 2007 року яка призвела до порушення прав позивача на своєчасне нарахування та отримання доплати до пенсії  Що стосується вимог  позивача  про покладення зобовязань сплати наперед сум то вони не  підлягають задоволенню  оскільки позивач не надав доказів на час звернення  до суду ,  що  його права в   цій частині будуть порушуватися

Керуючись ст ст 64, 124, 152 Конституції України стст 1, 3, 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», Рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 року за № 10-рп\2008 року Законом України «Про Державний бюджет України на 2009 рік», ст ст 7-9, 11, 69-71, 159, 160-163 КАС України суд -

                                                                               П О С Т А Н О В И В

            Позов ОСОБА  задовольнити  частково

 Визнати протиправною бездіяльність управління Пенсійного фонду України в Зарічному районі м Суми

               Зобовязати управління Пенсійного фонду України в Зарічному районі м Суми здійснити перерахунок пенсії    ОСОБА  з підвищенням її на 30% мінімальної пенсії за віком з розміру встановленого ч 1 ст 28 Закону України «Про загальнообовязкове державне пенсійне страхування» та провести відповідні виплати  з 01 січня 2009 року по 31  грудня 2009 року  з врахуванням проведених виплат В  іншій частині вимог  відмовити

   Постанову суду може бути оскаржено до апеляційного  суду  Сумської  області через Зарічний районний суд м Суми шляхом подачі в десятиденний строк з дня її отримання заяви про апеляційне оскарження і подання після цього протягом двадцяти днів апеляційної скарги

  Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження якщо скарга подається у десятиденний строк з дня складання постанови в повному обсягу

  Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження якщо заяву про апеляційне оскарження не було подано Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження але апеляційна скарга не була подана у двадцятиденний строк постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку

З оригіналом  вірно

 Станом  на 30.04.2010  року  постанова  не  набрала  чинності

 

  Суддя                                                                                                             МІ Шершак

Джерело: ЄДРСР 9296913
Друкувати PDF DOC
Копіювати скопійовано
Надіслати
  • PDF
  • DOC
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
скопійовано Копіювати
Шукати у розділу