open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 жовтня 2020 року Чернігів Справа № 620/4294/20

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Заяць О.В.,

за участі секретаря Новик Н.С.,

позивача ОСОБА_1 ,

представника позивача Приходька Я.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду справу за позовом ОСОБА_1 до Ніжинської міської територіальної виборчої комісії Ніжинського району Чернігівської області, третя особа - ОСОБА_2 про визнання протиправним та скасування постанови,

У С Т А Н О В И В:

04.10.2020 до суду надійшов позов ОСОБА_1 , в якому останній просить:

визнати протиправним та скасувати рішення відповідача оформлене постановою № 20 від 03.10.2020;

зобов`язати відповідача прийняти рішення про скасування реєстрації ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , кандидатом на посаду міського голови Ніжинської ОТГ із виключенням його із відповідних виборчих списків;

поновити позивачу строки на оскарження рішення оформленого постановою відповідача № 8 від 24.09.2020 про реєстрацію ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , кандидатом на посаду міського голови Ніжинської ОТГ та скасувати рішення оформлене постановою відповідача № 8 від 24.09.2020 в частині реєстрації ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , кандидатом на посаду міського голови Ніжинської ОТГ;

зобов`язати відповідача прийняти рішення про відмову в реєстрації ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , кандидатом на посаду міського голови Ніжинської ОТГ із виключенням його із відповідних виборчих списків.

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 05.10.2020 адміністративний позов ОСОБА_1 залишено без розгляду.

Не погоджуючись з таким судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу.

Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 08.10.2020 ухвалу Чернігівського окружного адміністративного суду від 05 жовтня 2020 року - скасовано в частині залишення без розгляду позовних вимог щодо визнання протиправною та скасування постанови Ніжинської міської територіальної виборчої комісії Ніжинського району Чернігівської області № 20 від 03.10.2020 і в цій частині справу повернуто до суду першої інстанції для продовження розгляду.

09.10.2020 справа повернулась до Чернігівського окружного адміністративного суду.

Таким чином, суд розглядає справу в частині визнання протиправною та скасування постанови Ніжинської міської територіальної виборчої комісії Ніжинського району Чернігівської області № 20 від 03.10.2020.

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 09.10.2020 відкрито провадження у справі та призначено її розгляд за правилами загального позовного провадження, з урахуванням особливостей розгляду категорії термінових адміністративних справ, визначених статтею 273 Кодексу адміністративного судочинства України.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що відповідач прийшов до помилкового висновку щодо повернення скарги, оскільки позивач у скарзі не просив скасувати постанову № 8 від 24.09.2020, а тому відповідач безпідставно вказав у постанові від 03.10.2020 № 20 про пропущення строків на оскарження рішення про реєстрацію ОСОБА_2 кандидатом на посаду.

Позивач та представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримали та просили задовольнити їх в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені у позові.

Представник відповідача в судове засідання не з`явився, про день та час розгляду справи повідомлений належним чином, просив розглядати справу без його участі.

Третя особа в судове засідання не з`явився, про день та час розгляду справи повідомлений належним чином.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення позивача, представника позивача, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено.

Центральна виборча комісія (надалі - ЦВК) постановою від 08.08.2020 № 160 призначила перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25.10.2020.

Згідно з постанови №8 від 24.09.2020 Ніжинської міської територіальної виборчої комісії ОСОБА_2 зареєстрований кандидатом на посаду міського голови Ніжинської ОТГ.

Кандидат на посаду міського голови Ніжинської ОТГ Приходька М.В. звернувся до відповідача із скаргою (отримана 02.10.2020, запис в журналі вхідних документів № 52).

У скарзі позивач просив прийняти рішення про скасування реєстрації ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , кандидатом на посаду міського голови Ніжинської ОТГ із виключенням його із відповідних виборчих списків.

Постановою № 20 від 03.10.2020 Ніжинської міської територіальної виборчої комісії Ніжинського району Чернігівської області, відповідач постановив:

залишити скаргу без розгляду кандидата на посаду міського голови Ніжинської ОТГ Приходька М.В.;

надати копію постанови кандидату на посаду міського голови Ніжинської ОТГ ОСОБА_1 ;

цю постанову вивісити для загального ознайомлення на стенді офіційних матеріалів в територіальній виборчій комісії.

Надаючи правову оцінку вказаним обставинам, суд зважає на таке.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Порядок підготовки та проведення виборів депутатів усіх рівнів визначено Виборчим кодексом України від 19.12.2019 №396-IX (з наступними змінами і доповненнями, надалі ВК України).

Частиною 1 статті 66 ВК України визначено, що скарга до виборчої комісії може бути подана суб`єктом звернення зі скаргою протягом двох днів після прийняття рішення, вчинення дії чи бездіяльності суб`єктом оскарження, за винятком випадків, зазначених у частинах другій і третій цієї статті.

Відповідно до частин 1-3 статті 67 ВК України скарга до виборчої комісії подається у письмовій формі і повинна містити: 1) назву виборчої комісії, до якої вона подається; 2) прізвище, ім`я, по батькові (найменування) суб`єкта звернення зі скаргою, його місце проживання чи офіційну контактну адресу (юридичну або поштову адресу), а також номер засобу зв`язку, адресу електронної пошти, якщо такі є; 3) прізвище, ім`я, по батькові (найменування) суб`єкта оскарження, його місце проживання чи офіційну контактну адресу (юридичну або поштову адресу), а також номер засобу зв`язку, адресу електронної пошти, якщо такі відомі суб`єкту звернення; 4) суть порушеного питання; 5) виклад обставин і зазначення доказів, якими суб`єкт звернення зі скаргою обґрунтовує свої вимоги; 6) чітко сформульовані вимоги із зазначенням суті рішення, ухвалення якого вимагається від суб`єкта розгляду скарги; 7) перелік документів і матеріалів, що додаються; 8) підпис суб`єкта звернення зі скаргою чи особи, яка уповноважена представляти відповідного суб`єкта, із зазначенням дати підписання.

У скарзі можуть бути зазначені заінтересовані особи, яких суб`єкт звернення зі скаргою вважає за потрібне залучити до розгляду скарги.

У скарзі зазначається статус суб`єкта звернення зі скаргою у виборчому процесі.

Згідно з частиною 8 статті 67 ВК України суб`єкт звернення може у скарзі заявляти вимоги про: 1) визнання рішення суб`єкта оскарження таким, що не відповідає вимогам законодавства (є протиправними), порушує виборчі права громадян, права та законні інтереси суб`єкта виборчого процесу та його скасування; 2) визнання дій суб`єкта оскарження такими, що не відповідають вимогам законодавства (є протиправними), порушують виборчі права громадян, права та законні інтереси суб`єкта виборчого процесу та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій; 3) визнання бездіяльності суб`єкта оскарження такою, що не відповідає вимогам законодавства (є протиправною), порушує виборчі права громадян, права та законні інтереси суб`єкта виборчого процесу та зобов`язання вчинити певні дії; 4) поновлення в інший спосіб, що не суперечить Кодексу, порушених виборчих прав громадян, прав та законних інтересів суб`єкта виборчого процесу.

Частинами 1 та 3 статті 68 ВК України визначено, що скарга, оформлена без дотримання вимог статті 67 цього Кодексу, повертається суб`єкту звернення зі скаргою без розгляду не пізніш як на наступний день після дня надходження скарги, а скарга, подана напередодні дня голосування, в день голосування чи наступного дня, - невідкладно.

Повернення скарги здійснюється листом за підписом особи, зазначеної у частині другій цієї статті, в якому зазначається вичерпний перелік недоліків, які перешкоджають розгляду скарги, і вказується на можливість повторного звернення зі скаргою, оформленою відповідно до вимог статті 67 цього Кодексу, у передбачені цим Кодексом строки.

Згідно з частиною 1 статті 69 ВК України скарга, оформлена з дотриманням вимог статті 67 цього Кодексу, розглядається відповідною виборчою комісією на її засіданні не пізніш як на третій день з дня отримання скарги, за винятком випадків, передбачених частинами другою - четвертою цієї статті.

Відповідно до статті 70 ВК України скарга, оформлена з додержанням вимог цього Кодексу, розглядається відповідною виборчою комісією на її засіданні.

На засідання виборчої комісії з розгляду скарги обов`язково запрошується суб`єкт звернення зі скаргою, суб`єкт оскарження, заінтересовані особи, зазначені у скарзі.

Про місце, день і час проведення засідання комісії, на якому передбачається розгляд скарги, виборча комісія повідомляє осіб, вказаних у частині другій цієї статті, рекомендованою телеграмою, факсимільним повідомленням, засобами електронної пошти, по телефону (телефонограмою, SMS-повідомленням). Докази повідомлення зазначених осіб додаються до протоколу засідання виборчої комісії, на якому відбувався розгляд скарги.

Неприбуття на засідання виборчої комісії осіб, які були належним чином повідомлені про нього, не перешкоджає розгляду скарги.

Як встановлено судом із протоколу № 12 від 03.10.2020 на засіданні Ніжинської міської територіальної виборчої комісії Ніжинського району Чернігівської області розглядалась скарга ОСОБА_1 на ОСОБА_2 про неправдиві дані написані в автобіографії ОСОБА_2 , поданих до ТВК, а саме: місце роботи; адреса проживання.

Так, член ТВК ОСОБА_3 , зачитав всім присутнім скаргу ОСОБА_1 . Голова ТВК ОСОБА_4 , запропонувала за для неупередженості прийняття поспішного рішення надіслати запит в Ніжинську ДПІ та виїхати на місце проживанням і скласти акт. Але при обговоренні комісія заперечила, оскільки загальний строк оскарження встановлено ч.ч. 1,4,6,7 статті 66 ВК України, згідно з якою скарга до виборчої комісії може бути подана суб`єктом звернення зі скаргою протягом двох днів після прийняття рішення, вчинення дії чи бездіяльності суб`єктом оскарження. Згідно постанови № 8 від 24.09.2020 Ніжинської міської територіальної виборчої комісії ОСОБА_2 був зареєстрований кандидатом на посаду міського голови Ніжинської ОТГ. Тому строк подачі скарги завершився 27.09.2020. Скарга від кандидата на посаду міського голови Ніжинської ОТГ ОСОБА_1 була отримана 02.10.2020, про що є запис в журналі реєстрації вхідних документів №52.

Комісія вирішила залишити скаргу без розгляду кандидата на посаду міського голови Ніжинської ОТГ ОСОБА_1 .

Обов`язковою умовою розгляду скарги є запрошення на її розгляд суб`єкта звернення зі скаргою, суб`єкта оскарження, заінтересованої особи, зазначеної у скарзі. Докази повідомлення зазначених осіб додаються до протоколу засідання виборчої комісії, на якому відбувався розгляд скарги.

Відповідачем не було надано суду жодних доказів, що ним повідомлялись суб`єкт звернення зі скаргою та суб`єкт оскарження про розгляд скарги позивача від 02.10.2020.

При цьому, такі докази повідомлення зазначених осіб не були додані до протоколу засідання виборчої комісії, на якому відбувався розгляд скарги, чим порушено вимоги ВК України.

Таким чином, оскаржувана постанова є протиправна та підлягає скасуванню, а отже наявні підстави визнання протиправною та скасування постанови № 20 від 03.10.2020 Ніжинської міської територіальної виборчої комісії Ніжинського району Чернігівської області.

Відповідно до статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Таким чином, враховуючи положення статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України для повного захисту прав та інтересів позивача, суд вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог та зобов`язати Ніжинську міську територіальну виборчу комісію Ніжинського району Чернігівської області повторно розглянути скаргу ОСОБА_1 від 02.10.2020.

Згідно із частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до частини дев`ятої статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України, суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

На час вирішення даної справи позивачем судовий збір не сплачувався, відповідно, питання про стягнення судового збору підлягає вирішенню згідно правил розподілу судових витрат, встановлених Кодексом адміністративного судочинства України.

Оскільки на час вирішення даної справи позивачем судовий збір не сплачено і суд дійшов висновку про задоволення позову, з відповідача слід стягнути судовий збір у розмірі 840,80 грн.

Керуючись статтями 241-246, 257, 273 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позовні вимоги задовольнити.

Визнати протиправною та скасувати постанову № 20 від 03.10.2020 Ніжинської міської територіальної виборчої комісії Ніжинського району Чернігівської області.

Зобов`язати Ніжинську міську територіальну виборчу комісію Ніжинського району Чернігівської області повторно розглянути скаргу ОСОБА_1 від 02.10.2020.

Стягнути з Ніжинської міської територіальної виборчої комісії Ніжинського району Чернігівської області судовий збір у розмірі 840 (вісімсот сорок) грн 80 коп на рахунок UA028999980313161206084025002, отримувач коштів УК у м. Чернігові/м. Чернігів/22030101, код отримувача 38054398, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код 22030101.

Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Повний текст рішення виготовлено 10 жовтня 2020 року.

Суддя О.В. Заяць

Джерело: ЄДРСР 92119997
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку