open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

Справа № 420/2553/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 серпня 2020 року Одеський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Левчук О.А., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження в порядку письмового провадження справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до Випаснянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Білгород-Дністровського району Одеської області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з даним позовом до суду та просить суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Випаснянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Білгород-Дністровського району Одеської області у вигляді повного зупинення експлуатації будівель Випаснянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Білгород-Дністровського району Одеської області за адресою: 67752, Одеська область, Білгород-Дністровський район, село Випасне, вулиця Кишинівська, 208, шляхом відключення за допомогою фахівців енергопостачальних організацій будівель Випаснянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Білгород-Дністровського району Одеської області від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), обмеження до них доступу, за винятком проведення робіт з усунення недоліків наданих в акті перевірки № 737 від 23.12.2019, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки № 737 від 23.12.2019, за номерами: 2-14.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що приписами ч. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України визначено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом. Відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України та наказу ГУ ДСНС в Одеській області здійснено перевірку Випаснянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Білгород-Дністровського району Одеської області за адресою: 67752, Одеська область, Білгород-Дністровський район, село Випасне, вулиця Кишинівська, 208, за результатом якої складено акт № 737 від 23.12.2019 року. Під час проведення перевірки встановлено 13 порушень Випаснянською загальноосвітньою школою І-ІІІ ступенів № 2 вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки та цивільного захисту, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей та можуть слугувати неможливістю її ефективної ліквідації та рятування людей.

Ухвалою суду від 21 січня 2020 року відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) та повідомлено сторін, що розгляд справи по суті розпочнеться через тридцять днів з дня відкриття провадження у справі та буде розглянута у строк не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Ухвалою суду від 26 травня 2020 року відмовлено в задоволенні клопотання представника відповідача про відтермінування розгляду справи до 24.07.2020 року.

Ухвалою суду від 22 червня 2020 року відмовлено в задоволенні клопотання представника відповідача про відтермінування розгляду справи до 01.09.2020 року та призначення засідання за участі представника відповідача.

Відповідно до п. 3 Розділу VI "Прикінцеві положення" КАС України під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки, визначені статтями 47, 79, 80, 114, 122, 162, 163, 164, 165, 169, 177, 193, 261, 295, 304, 309, 329, 338, 342, 363 цього Кодексу, а також інші процесуальні строки щодо зміни предмета або підстави позову, збільшення або зменшення розміру позовних вимог, подання доказів, витребування доказів, забезпечення доказів, а також строки звернення до адміністративного суду, подання відзиву та відповіді на відзив, заперечення, пояснень третьої особи щодо позову або відзиву, залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви, пред`явлення зустрічного позову, розгляду адміністративної справи, апеляційного оскарження, розгляду апеляційної скарги, касаційного оскарження, розгляду касаційної скарги, подання заяви про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами продовжуються на строк дії такого карантину. Строк, який встановлює суд у своєму рішенні, не може бути меншим, ніж строк дії карантину, пов`язаного із запобіганням поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).

В той же час, Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо перебігу процесуальних строків під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 18 червня 2020 року № 731-IX пункт 3 розділу VI "Прикінцеві положення" Кодексу адміністративного судочинства України (Відомості Верховної Ради України, 2017 р., № 48, ст. 436) викладено в такій редакції: "3. Під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), суд за заявою учасників справи та осіб, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов`язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цим Кодексом), поновлює процесуальні строки, встановлені нормами цього Кодексу, якщо визнає причини їх пропуску поважними і такими, що зумовлені обмеженнями, впровадженими у зв`язку з карантином. Суд може поновити відповідний строк як до, так і після його закінчення. Суд за заявою особи продовжує процесуальний строк, встановлений судом, якщо неможливість вчинення відповідної процесуальної дії у визначений строк зумовлена обмеженнями, впровадженими у зв`язку з карантином".

Згідно Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо перебігу процесуальних строків під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 18 червня 2020 року № 731-IX цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування. Процесуальні строки, які були продовжені відповідно до пункту 4 розділу X "Прикінцеві положення" Господарського процесуального кодексу України, пункту 3 розділу XII "Прикінцеві положення" Цивільного процесуального кодексу України, пункту 3 розділу VI "Прикінцеві положення" Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)" № 540-ІХ від 30 березня 2020 року, закінчуються через 20 днів після набрання чинності цим Законом. Протягом цього 20-денного строку учасники справи та особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов`язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цими кодексами), мають право на продовження процесуальних строків з підстав, встановлених цим Законом.

Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо перебігу процесуальних строків під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 18 червня 2020 року № 731-IX опубліковано в газеті «Голос України» 16.07.2020 року.

Станом на 07 серпня 2020 року від представника відповідача не надходило відзиву на позовну заяву, строк на подання якого з урахуванням приписів пункту 3 розділу VI "Прикінцеві положення" КАС України продовжувався.

Відповідно до ч. 6 ст. 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Вивчивши матеріали справи, дослідивши та проаналізувавши надані докази, суд встановив наступне.

Згідно п. п. 57 п. 4 Указу Президента України "Про деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій" № 20/2013 від 16.01.2013 року, ДСНС України відповідно до покладених на неї завдань організовує та проводить перевірки додержання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, організації виконання заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних - ситуацій техногенного та природного характеру на підприємствах, в установах, організаціях, що входять до складу залізничного, автомобільного, авіаційного, морського та річкового транспорту, на базах, складах, арсеналах зберігання та у місцях виробництва, утилізації ракетно-артилерійського озброєння, компонентів рідкого ракетного палива.

Відповідно до Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області (далі - ГУ ДСНС України в Одеській області) затвердженого наказом ДСНС України № 507 від 21.09.2017 року ГУ ДСНС України в Одеській області відповідно до покладених на нього завдань, на відповідній території здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб`єктами господарювання, а також громадянами України, іноземцями та особами без громадянства.

Згідно ст. 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відповідно до п.п. 12 ч. 1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємстві окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежо-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Відповідно до ч. 1 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.

Згідно з ч. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

11 грудня 2019 року Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області, відповідно до доручення Прем`єр-міністра України від 11.12.2019 року № 44205/1/1-19 та доручення ДСНС України від 11.12.2019 року № 02-17767/261 «Про позапланові перевірки» у зв`язку з ситуацією, яка склалась внаслідок пожежі в Державному вищому навчальному закладі «Одеський коледж економіки, права та готельно-ресторанного бізнесу», розташованого за адресою: м. Одеса, вул. Троїцька, 25, з метою здійснення контролю за виконанням вимог Кодексу цивільного захисту України, інших законодавчих та нормативних, нормативно-правових актів у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки і керуючись абзацом сьомим частини першої статті 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», видано наказ № 420 про здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) за додержанням (виконанням) вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки закладів, установ та організацій з масовим перебуванням людей - дитячих садочків, шкіл, професійно-технічних і вищих навчальних закладів, гуртожитків, установ охорони здоров`я та соціального захисту, державних об`єктів критичної і транспортної інфраструктури, в тому числі торговельно-розважальних закладів, віднесених до СС2 та СС3 класів наслідків (відповідальності) будівель і споруд у визначені терміни та виключно посадовими особами (а.с. 9).

17 грудня 2019 року Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області видано посвідчення на проведення заходу державного нагляду (контролю) № 760 на проведення позапланової перевірки Випаснянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Білгород-Дністровського району Одеської області за адресою: 67752, Одеська область, Білгород-Дністровський район, село Випасне, вулиця Кишинівська, 208 (а.с. 10).

У період з 18.12.2019 року по 23.12.2019 року відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, провідним інспектором Білгород-Дністровського МРВ ГУ ДСНС України в Одеській області старшим лейтенантом служби цивільного захисту Баєвським О.О. проведено перевірку додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки та цивільного захисту Випаснянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Білгород-Дністровського району Одеської області за адресою: 67752, Одеська область, Білгород-Дністровський район, село Випасне, вулиця Кишинівська, 208 (а.с. 11-17).

За результатом проведеної перевірки 23.12.2019 року посадовими особами ДСНС України складено акт № 737, яким встановлено 13 порушень Випаснянською загальноосвітньою школою І-ІІІ ступенів № 2 Білгород-Дністровського району Одеської області вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки та цивільного захисту, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, а саме:

- розділ V п. 1.2 «Правил пожежної безпеки в Україні», затверджених наказом МВС № 1417 від 30.12.2014 року - приміщення не обладнані системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-45:2014 «Системи протипожежного захисту»;

- розділ ІV п. 1.6 «Правил пожежної безпеки в Україні», затверджених наказом МВС № 1417 від 30.12.2014 року - з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів;

- розділ ІІ п. 8 «Правил пожежної безпеки в Україні», затверджених наказом МВС № 1417 від 30.12.2014 року - приміщення не забезпечені в повному обсязі відповідними знаками безпеки. Знаки безпеки, їх кількість, а також місця їх встановлення повинні відповідати ДСТУ ISO 6309:2007 «Пожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір» (ISO 6309:2007, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 «ССБТ. Цвета сигнальне и знаки безопасности»;

- розділ V п. 3.10 «Правил пожежної безпеки в Україні», затверджених наказом МВС № 1417 від 30.12.2014 року - для зазначення місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння не встановлені вказівні знаки згідно з ДСТУ ISO 6309:2007 «Пожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір», ГОСТ 12.4.026-76 «ССБТ. Цвета сигнальне и знаки безопасности». Знаки повинні бути розміщені на видимих місцях на висоті 2-2,5 м від рівня підлоги як усередині, так і поза приміщеннями (за потреби);

- розділ V п. 3 пп. 3.11 «Правил пожежної безпеки в Україні», затверджених наказом МВС № 1417 від 30.12.2014 року - пожежний щит не забезпечений в повному обсязі первинними засобами пожежогасіння та протипожежним інвентарем з розрахунку згідно норм належності (вогнегасники 3 шт, ящик з піском - 1 шт, покривало з негорючого теплоізоляційного матеріалу, розміром 2 х 2 м. - 1 шт, гаки - 3 шт., лопати - 2 шт., ломи - 2 шт., сокири - 2 шт.,) на кожний щит;

- розділ ІІІ п. 2 пп. 2.17 «Правил пожежної безпеки в Україні», затверджених наказом МВС № 1417 від 30.12.2014 року - на шляхах евакуації приміщень, коридор другого поверху та сходові марші з другого по перший поверх, використовуються горючі матеріали якими облицьовані стіни. Також потрібно демонтувати дерев`яні горючі матеріали на шляхах евакуації на першому та другому поверсі;

- розділ ІІІ п. 2 пп. 2.5 «Правил пожежної безпеки в Україні», затверджених наказом МВС № 1417 від 30.12.2014 року - дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) не піддались оброблянню засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності;

- розділ ІV п. 1 пп. 1.21 «Правил пожежної безпеки в Україні», затверджених наказом МВС № 1417 від 30.12.2014 року, ДСТУ Б В .2.5-38:2008 п. 9 - не пред`явлений комплект експлуатаційно-технічної документації на пристрої захисту території, будівель та споруд від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів;

- розділ ІІ п. 16 «Правил пожежної безпеки в Україні», затверджених наказом МВС № 1417 від 30.12.2014 року - не пред`явлено відповідне посвідчення про проходження спеціального навчання (пожежно-технічного мінімуму). В разі відсутності, пройти навчання відповідно до постанови КМУ від 26.06.2013 року № 444 «Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях»;

- розділ ІІІ п. 2 пп. 2. 16 «Правил пожежної безпеки в Україні», затверджених наказом МВС № 1417 від 30.12.2014 року - на вікнах приміщення будівлі, де перебувають люди, встановлені грати, які не розкриваються, не розсуваються та не знімаються. Під час перебування в цих приміщеннях людей грати мають бути відчинені (зняті);

- розділ V п. 3.9 «Правил пожежної безпеки в Україні», затверджених наказом МВС № 1417 від 30.12.2014 року - приміщення не забезпечені вогнегасниками відповідно до «Правил експлуатації та типових норм вогнегасників» затверджених наказом МВС № 25 від 15.01.2018 року;

- розділ ІV п. 1.8 «Правил пожежної безпеки в Україні», затверджених наказом МВС № 1417 від 30.12.2014 року - допускається улаштування та експлуатація тимчасових електромереж;

- розділ VІ п. 1.4 «Правил пожежної безпеки в Україні», затверджених наказом МВС № 1417 від 30.12.2014 року - другий поверх не забезпечений двома евакуаційними виходами.

Примірник акту перевірки № 737 від 23.12.2019 року отримано директором Випаснянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Білгород-Дністровського району Одеської області ОСОБА_1 (а.с. 17).

При цьому, акт перевірки № 737 від 23.12.2019 року підписано директором Випаснянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Білгород-Дністровського району Одеської області ОСОБА_1 без зауважень.

23 грудня 2019 року ГУ ДСНС України в Одеській області винесено припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки № 458, який отримано директором Випаснянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Білгород-Дністровського району Одеської області ОСОБА_1 (а.с. 18-19)

Згідно ч. 3 ст. 55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.

Відповідно до п. 3, 26, 43 ч. 1 ст. 2 Кодексу цивільного захисту України пожежна безпека - це відсутність неприпустимого ризику виникнення і розвитку пожеж та пов`язаної з ними можливості завдання шкоди живим істотам, матеріальним цінностям і довкіллю; техногенна безпека - відсутність ризику виникнення аварій та/або катастроф на потенційно небезпечних об`єктах, а також у суб`єктів господарювання, що можуть створити реальну загрозу їх виникнення. Техногенна безпека характеризує стан захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного характеру. Забезпечення техногенної безпеки є особливою (специфічною) функцією захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій; небезпечний чинник - це складова частина небезпечного явища (пожежа, вибух, викидання, загроза викидання небезпечних хімічних, радіоактивних і біологічно небезпечних речовин) або процесу, що характеризується фізичною, хімічною, біологічною чи іншою дією (впливом), перевищенням нормативних показників і створює загрозу життю та/або здоров`ю людини.

Таким чином, з аналізу вказаних приписів вбачається, що настання реальної загрози життю та здоров`ю людей слід пов`язувати з обставинами, які можуть призвести до займання, розповсюдження вогню, виникнення аварій (катастроф) та з впливом небезпечних факторів, які породжують вказані явища.

Згідно ч. 1, 2, 3 ст. 63 Кодексу цивільного захисту України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.

У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Приписи, постанови, розпорядження центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, щодо усунення порушень встановлених законодавством вимог з питань техногенної та пожежної безпеки можуть бути оскаржені до суду в установлений законом строк.

Відповідно до ст. 70 Кодексу цивільного захисту України підставами для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; порушення правил поводження з небезпечними речовинами; відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Таким чином, застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів можливо в тому випадку, якщо суб`єктом господарювання не дотримано вимоги пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами, за обов`язкової умови, що таке порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки створює загрозу життю та здоров`ю людей.

30 липня 2020 року від представника Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області надійшло клопотання в якому представник позивача зазначив, що заходу державного нагляду (контролю) на об`єкті відповідача з 23.12.2019 року по теперішній час не було та Головному управлінню Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області не відомо про стан усунення порушень, зазначених в акті перевірки № 737 від 23.12.2019 року (а.с. 63).

Суд не приймає до уваги наданий відповідачем лист фінансового управління Мологівської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області про те, що Випаснянській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 2 виділено кошти для протипожежних заходів, оскільки виділення коштів не свідчить про усунення порушень, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, виявлених під час проведення перевірки та зафіксованих в акті перевірки № 737 від 23.12.2019 року за номерами 2-14 (а.с. 48).

Також, суд не приймає до уваги лист управління освіти, культури, сім`ї, молоді, спорту та туризму Мологівської сільської ради від 28.07.2020 року № 01-16/246, яким повідомлено про виконання 7 пунктів припису від 23.12.2019 року по Випаснянській ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2, оскільки будь-яких доказів на підтвердження вказаних обставин суду не надано.

При цьому, з матеріалів справи вбачається, що під час проведення перевірки Випаснянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Білгород-Дністровського району Одеської області посадовими особами Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області виявлено 13 (тридцять) порушень, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, та які зафіксовані в акті перевірки № 737 від 23.12.2019 року за номерами 2-14.

Разом з тим, доказів відсутності зазначених порушень станом на дату розгляду справи відповідачем не надано.

Відповідно до ч. 7 ст. 7 ЗУ «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Згідно ст. 3, 43 Конституції України людина, її життя і здоров`я, і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. Кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом.

Таким чином, саме людина, її життя і здоров`я, зокрема визнаються найвищою соціальною цінністю в Україні. Кожен громадянин повинен бути забезпечений безпечними для його життя і здоров`я умовами праці. Недотримання правил у сфері техногенної та пожежної безпеки та цивільного захисту може призвести до тяжких наслідків, що є неприпустимим, оскільки порушуватиме конституційно закріплені права людей, зокрема тих, які працюють в установі та відвідують Випаснянську загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів № 2 Білгород-Дністровського району Одеської області.

Згідно ч. 1 ст. 6 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Згідно ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

За таких обставин, розглянувши справу на підставі наданих доказів, приймаючи до уваги те, що станом на дату розгляду справи відповідачем зазначені в акті перевірки № 737 від 23.12.2019 року за номерами 2-14 порушення не усунуто, суд дійшов висновку, що адміністративний позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 2, 6, 8, 9, 12, 77, 90, 139, 242-246, 250, 255 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області (код ЄДРПОУ 38643633, адреса місцезнаходження: 65091, м. Одеса, вул. Прохорівська, 6) до Випаснянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Білгород-Дністровського району Одеської області (код ЄДРПОУ 32927365, адреса місцезнаходження: 67752, Одеська область, Білгород-Дністровський район, с. Випасне, вул. Кишинівська, 208) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), - задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Випаснянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Білгород-Дністровського району Одеської області у вигляді повного зупинення експлуатації будівель Випаснянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Білгород-Дністровського району Одеської області за адресою: 67752, Одеська область, Білгород-Дністровський район, село Випасне, вулиця Кишинівська, 208, шляхом відключення за допомогою фахівців енергопостачальних організацій будівель Випаснянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Білгород-Дністровського району Одеської області від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), обмеження до них доступу, за винятком проведення робіт з усунення недоліків наданих в акті перевірки № 737 від 23.12.2019 року, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки № 737 від 23.12.2019 року, за номерами: 2-14.

Рішення може бути оскаржено в порядку та в строки встановлені ст. 295, 297 КАС України, з урахуванням особливостей, встановлених п. 15.5 Розділу VII Перехідних Положень КАС України.

Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 255 КАС України.

Суддя О.А. Левчук

.

Джерело: ЄДРСР 90836489
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку